Zoals in 2020 en 2021, zonder vaccinaties in 2020, en in 2021 mét (voor een deel van de bevolking). Nu vaccinaties + boosters.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant ligt het in de lijn der verwachting dat het straks in de lente en de zomer sowieso wel weer omlaag gaat met de cijfers, met of zonder 2G.
Dat was iets van 0.5% ofzo?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar het aandeel van de mensen met onderliggend lijden die medisch gezien te zwak is voor een vaccin.
De vaccinatielocatie waar ik net was was heerlijk rustig. De lockdown lijkt te werken dusquote:Op maandag 10 januari 2022 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
Is het eigenlijk vandaag al ergens te druk, blijf weg, geweest?
Het was zo makkelijk geweest om de IC-capaciteit te verdubbelen. Om de samenleving open te houden. Om mensen hun zorg te kunnen blijven geven.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Dus zelfs in December is ook absoluut nog een hele ruime meerderheid van de opgenomen mensen zowel op de kliniek als in de IC ongevaccineerd, ookal is het maar 15% van de bevolking.
Christus te paard waren blijven we ons laten gijzelen door die lui.
Edit: keek scheel. Wel de IC maar niet de kliniek. De kliniek is ongeveer half half.
Begreep ook dat we nu een nieuwe factor hebben om rekening mee te houden, de categorie die besmet is en in het ziekenhuis wordt opgenomen zonder dat ze voor corona hoeven te worden behandeld, de categorie gebroken been en toevallig besmet. Dat verklaarde ook een deel van de stijging van opnames bij kinderen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Dus zelfs in December is ook absoluut nog een hele ruime meerderheid van de opgenomen mensen zowel op de kliniek als in de IC ongevaccineerd, ookal is het maar 15% van de bevolking.
Christus te paard waren blijven we ons laten gijzelen door die lui.
Edit: keek scheel. Wel de IC maar niet de kliniek. De kliniek is ongeveer half half.
Dit lees ik nu al 30 keer vandaag (oke, ik overdrijf een beetje). En nu?quote:Op maandag 10 januari 2022 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was zo makkelijk geweest om de IC-capaciteit te verdubbelen. Om de samenleving open te houden. Om mensen hun zorg te kunnen blijven geven.
Trieste conclusie hè.
Die komen sws niet op de IC, denk ik zo.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:56 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar het aandeel van de mensen met onderliggend lijden die medisch gezien te zwak is voor een vaccin.
Ja, dat doen ze in België ookquote:Op maandag 10 januari 2022 13:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar waren die zonder lockdown ook blijven zakken?
Ook een versimpelde conclusie. IC uitbreiden is niet de oplossing voor zowel op korte als lange termijn. Althans, het kan wel, maar dan moet je structureel veel meer geld uitgeven en dan gaan we er op allerlei vlakken juist veel meer achteruit.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was zo makkelijk geweest om de IC-capaciteit te verdubbelen. Om de samenleving open te houden. Om mensen hun zorg te kunnen blijven geven.
Trieste conclusie hè.
Ja. Je hebt gelijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit lees ik nu al 30 keer vandaag (oke, ik overdrijf een beetje). En nu?
Ja, dus dan kunnen ze dat 2G mooi achterwege laten. Voegt toch niets toe, levert alleen maar nog meer frustratie op binnen de samenleving; en een nog grotere tweedeling. Al zullen ze het in de lente wel alsnog inzetten (wanneer het niet meer nuttig is) om de daling dan te linken aan 2G.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aan de andere kant ligt het in de lijn der verwachting dat het straks in de lente en de zomer sowieso wel weer omlaag gaat met de cijfers, met of zonder 2G.
Dat het een patroon volgt zegt nog niets over de hoogte van de piek hè. Een klein piekje of een grote keiharde piek is nogal een verschil.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep.
Zou toch een grote grap zijn als straks blijkt dat maatregelen amper bijdragen en het virus gewoon een natuurlijk patroon volgt
Wat, worden mensen die mét maar niet dóór COVID in het ziekenhuis liggen ook meegeteld als COVID-opname??quote:Op maandag 10 januari 2022 14:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Begreep ook dat we nu een nieuwe factor hebben om rekening mee te houden, de categorie die besmet is en in het ziekenhuis wordt opgenomen zonder dat ze voor corona hoeven te worden behandeld, de categorie gebroken been en toevallig besmet. Dat verklaarde ook een deel van de stijging van opnames bij kinderen.
Ja. Je hebt gelijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit lees ik nu al 30 keer vandaag (oke, ik overdrijf een beetje). En nu?
Het ging over een vaccinatieplicht. Dat had 50 a 60 procent IC opnamen gescheeld met Delta. Dus defacto een verdubbeling van de capaciteit. Zonder structureel meer geld uit te geven.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:02 schreef Tjah888 het volgende:
[..]
Ook een versimpelde conclusie. IC uitbreiden is niet de oplossing voor zowel op korte als lange termijn. Althans, het kan wel, maar dan moet je structureel veel meer geld uitgeven en dan gaan we er op allerlei vlakken juist veel meer achteruit.
Ik hou me inquote:Op maandag 10 januari 2022 14:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een klein piekje of een grote keiharde piek is nogal een verschil.
Ik baseer dat op wat ik de afgelopen twee jaar heb meegekregen/gelezen, de steeds kleinere aanwezigheid van draagvlak; bedrijven die het steeds moeilijker krijgen, terwijl Omicron juist minder ziekmakend is en juist richting een normalere griep gaat. Ja, dan is een volledige lockdown niet meer proportioneel te noemen imo.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Leuk dat je dat denkt en vindt. Maar baseer je het ook ergens op?
Er is inderdaad een omslagpunt waarbij de meerwaarde van extra IC-capaciteit niet opweegt tegen de extra kosten. Maar daar zitten we nog heel ver vanaf. Stellen dat de IC-capaciteit niet uitmaakt is ook niet waar. Het is onderdeel van de oplossing, maar wordt nu a priori weggezet als onmogelijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:02 schreef Tjah888 het volgende:
[..]
Ook een versimpelde conclusie. IC uitbreiden is niet de oplossing voor zowel op korte als lange termijn. Althans, het kan wel, maar dan moet je structureel veel meer geld uitgeven en dan gaan we er op allerlei vlakken juist veel meer achteruit.
Plus dat je veel meer uitgestelde zorg had kunnen uitvoeren, en waarschijnlijk geen lockdown had gehad.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:05 schreef capricia het volgende:
Het ging over een vaccinatieplicht. Dat had 50 a 60 procent IC opnamen gescheeld met Delta. Dus defacto een verdubbeling van de capaciteit. Zonder structureel meer geld uit te geven.
(En nu hou ik er over op)
Ah, dat miste ik! Een vaccinatieplicht zou zeker helpen ja in het beheersbaar houden van de zorg (en dan houd ik er vanaf nu ook gelijk mee op haha)quote:Op maandag 10 januari 2022 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je hebt gelijk.
[..]
Het ging over een vaccinatieplicht. Dat had 50 a 60 procent IC opnamen gescheeld met Delta. Dus defacto een verdubbeling van de capaciteit. Zonder structureel meer geld uit te geven.
(En nu hou ik er over op)
Die internationale afspraken om elke besmetting te melden moeten dus zo snel mogelijk het ravijn in.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:07 schreef Oliver23 het volgende:
"Maar dit kunnen we niet van het ene op het andere moment veranderen. We hebben internationale afspraken om alle gevallen te melden, dat moet overgaan naar 'schildwacht'-systemen."
quote:Op maandag 10 januari 2022 14:07 schreef Gunner het volgende:
2G was misschien leuk bij Delta, maar voor Omicron maakt het geen biet uit. Daarom gaat het er niet komen.
Klopt dat staat er inderdaad onder, dat de effectiviteit van het vaccin door deze data waarschijnlijk onderschat wordt doordat er mensen in het ziekenhuis liggen die mogelijk niet vanwege covid er liggen, maar wel positief getest zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Begreep ook dat we nu een nieuwe factor hebben om rekening mee te houden, de categorie die besmet is en in het ziekenhuis wordt opgenomen zonder dat ze voor corona hoeven te worden behandeld, de categorie gebroken been en toevallig besmet. Dat verklaarde ook een deel van de stijging van opnames bij kinderen.
Kunnen ze meteen de afspraken meenemen rondom boosters voor gezonde 50 minners. Focus je gewoon lekker op de groepen die ook daadwerkelijk de zorg druk veroorzaken.quote:Op maandag 10 januari 2022 14:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die internationale afspraken om elke besmetting te melden moeten dus zo snel mogelijk het ravijn in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |