SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Beetje semantische discussie.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Als ze linksom gaan wordt er geroepen dat ze rechtsom hadden moeten gaan en andersom ook.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Beseft iedereen dat met een vaccinatieplicht, voor Delta dit najaar de ziekenhuizen overspoelde, we dubbel zoveel ruimte op de ICs hadden gehad qua coronapatiënten, en dat er dan nu hoogstwaarschijnlijk veel meer mogelijk zou zijn geweest?
Bedoel, we hebben tegen code zwart aan gezeten. En dat was niet nodig geweest.
We hadden zo de capaciteit kunnen 'verdubbelen', door ervoor te zorgen dat er de helft minder instroom was op de ICs.
50% was ongevaccineerd op de ICs. Las ik net hier."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik adviseer een stuk tape voor het OMT.
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
(Reactie bij NU.nl)![]()
Hahaha dus verzwaringen ipv versoepelen
Mondkapjes buiten
#Ikdoenuechtnietmeermee.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Volgens mij was het percentage ongevaccineerden op de IC nog wel hoger dan 50% en bovendien was die groep ongevaccineerden op de IC een stuk jonger dan de groep gevaccineerden. Komt nog eens bij dat de groep ongevaccineerden relatief gezien erg klein is en toch wisten deze mensen in absolute getalen veel vaker op de IC terecht te komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:08 schreef capricia het volgende:
Beseft iedereen dat met een vaccinatieplicht, voor Delta dit najaar de ziekenhuizen overspoelde, we dubbel zoveel ruimte op de ICs hadden gehad qua coronapatiënten, en dat er dan nu hoogstwaarschijnlijk veel meer mogelijk zou zijn geweest?
We hadden zo de capaciteit kunnen 'verdubbelen', door ervoor te zorgen dat er de helft minder instroom was op de ICs.
50% was ongevaccineerd op de ICs. Las ik net hier.
Huh huh huh je mag de ongevaccineerden niet de schuld geven van de code zwart hoor!!! Oh nee? Nou klaag me aan kutwappies.![]()
Dit OMT moet ontmanteld worden en snel ook. Zijn helemaal doorgeslagen. Maar prima als ze dit willen, ik vertik het. De grens is bereikt. Ziekenhuisopname blijft dalen maar ze houden niet op met aanscherpingen.
(Reactie bij NU.nl)![]()
Nee dat de onderzoekers van het RIVM iets anders zeggen dan de directeur geeft aan dat je ze als twee verschillende entiteiten moet zien. Dat de onderzoekers gelijk hebben blijkt uit vele andere internationale publicaties. Ik weet niet waar je vandaan haalt dat er onderzoek is dat het tegenovergestelde vertelt want dat is er niet/nauwelijks.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:03 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ja, maar in het bijzonder die van het RIVM, of niet? Zoveel blijkt namelijk uit de gevolgtrekking die je hanteerde en het daarbij weglaten van de notie dat er studies zijn waaruit het tegenovergestelde geconcludeerd wordt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Jij staat in april gewoon weer in de rij voor een nieuwe booster.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:11 schreef DonDruiper het volgende:
Mondkapjes buiten
#Ikdoenuechtnietmeermee.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
(Reactie bij NU.nl)quote:Op maandag 10 januari 2022 12:12 schreef Mondkapje het volgende:
Dit OMT moet ontmanteld worden en snel ook. Zijn helemaal doorgeslagen. Maar prima als ze dit willen, ik vertik het. De grens is bereikt. Ziekenhuisopname blijft dalen maar ze houden niet op met aanscherpingen.
(Reactie bij NU.nl)![]()
![]()
Het doet me goed om te lezen dat het voor de meeste NU.nl reageerders toch ook echt een stap te ver is. Met uitzondering van een paar die hard maatregel- en keihard handhaven tot en met de gevangenis fetisjisten.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
(Reactie bij NU.nl)Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Juli.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij staat in april gewoon weer in de rij voor een nieuwe booster.
Ga in juli naar Kroatië.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Kun je nagaan hoeveel capaciteit we dan gehad zouden hebben. Met een vaccinatieplicht. En reken maar dat er minder gesloten zou zijn nu.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij was het percentage ongevaccineerden op de IC nog wel hoger dan 50% en bovendien was die groep ongevaccineerden op de IC een stuk jonger dan de groep gevaccineerden. Komt nog eens bij dat de groep ongevaccineerden relatief gezien erg klein is en toch wisten deze mensen in absolute getalen veel vaker op de IC terecht te komen.
Huh huh huh je mag de ongevaccineerden niet de schuld geven van de code zwart hoor!!! Oh nee? Nou klaag me aan kutwappies.
En dat de normale zorg gewoon vaker doorgang had kunnen hebben."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als je mondmaskers buiten gaat verplichten etc dan komt niemand meer opdraven voor de vaccinatie/booster.![]()
Graag!quote:Op maandag 10 januari 2022 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
(Reactie bij NU.nl)'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Had hugotje de Movianto koelingen maar eerder leeg moeten halen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:08 schreef capricia het volgende:
50% was ongevaccineerd op de ICs. Las ik net hier.
Niet afwimpelen op de samenleving.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je bent in goed gezelschapquote:Op maandag 10 januari 2022 12:11 schreef DonDruiper het volgende:
Mondkapjes buiten
#Ikdoenuechtnietmeermee.![]()
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ho wacht, niet alleen buiten.... ook op kantoor, wilt het OMT. Dus die verwachten dat je 8 uur per dag (met uitzondering van je half uurtje dat je je bammetje mag eten) achter je bureau gaat zitten met zo'n eendemasker op.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:11 schreef DonDruiper het volgende:
Mondkapjes buiten
#Ikdoenuechtnietmeermee.
Het is officieel. De wereld is gek geworden.![]()
![]()
Omdat de maatregelen toch niet vervallenquote:Op maandag 10 januari 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelen![]()
![]()
Ik snap best dat je wisselgeld wilt inzetten. Zo van; mondkapjes overal, maar dan kan wel weer alles open. Nog steeds kut, maar voor nu prima dan.
Je kan gewoon niet zeggen dat we nog meer gaan verzwaren. Dan begrijp je gewoon helemaal niet wat er in de samenleving speelt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Waarom werk jij op kantoor? Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ho wacht, niet alleen buiten.... ook op kantoor, wilt het OMT. Dus die verwachten dat je 8 uur per dag (met uitzondering van je half uurtje dat je je bammetje mag eten) achter je bureau gaat zitten met zo'n eendemasker op.
Het is officieel. De wereld is gek geworden.
Snel naar huis jij!![]()
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
wat zijn dit voor vieze onaantrekkelijke mensen? gadverdamme wat smerig.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je bent in goed gezelschap![]()
[ afbeelding ]
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 12:19:34 ]![]()
Het was mij gelukt om in golf 1 al 75% van NL te besmetten. Was golf 2 wel een stuk lager geweestquote:Op maandag 10 januari 2022 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus wat makkelijk. Ik dacht juist dat ik strenger wasIk had ook nog een variant met minder doden en minder maatregelen dan Hugo. Bam.
![]()
Mensen die niet meedoen en vinden dat er geen maatregelen zouden moeten zijnquote:Op maandag 10 januari 2022 12:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wat zijn dit voor vieze onaantrekkelijke mensen?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Lekkere dikke toeter.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
[ afbeelding ]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik werk lekker remote vanaf een zonnige plek. En met dit soort idioterie blijf ik dat voorlopig ook gewoon doenquote:Op maandag 10 januari 2022 12:19 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Waarom werk jij op kantoor? Klap in het gezicht van de zorg.
Snel naar huis jij!![]()
![]()
![]()
Ik heb de hele pandemie gewoon op kantoor gewerkt, maar als ze dit gaan doen dan ga ik thuiswerken.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ho wacht, niet alleen buiten.... ook op kantoor, wilt het OMT. Dus die verwachten dat je 8 uur per dag (met uitzondering van je half uurtje dat je je bammetje mag eten) achter je bureau gaat zitten met zo'n eendemasker op.
Het is officieel. De wereld is gek geworden.![]()
Hoezo? De kinderen zijn toch weer gewoon naar school?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef DonDruiper het volgende:
Ik snap best dat je wisselgeld wilt inzetten. Zo van; mondkapjes overal, maar dan kan wel weer alles open. Nog steeds kut, maar voor nu prima dan.
Je kan gewoon niet zeggen dat we nog meer gaan verzwaren. Dan begrijp je gewoon helemaal niet wat er in de samenleving speelt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Twee nieuwe OMT-leden?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef mazaru het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als we ze even een spoedcursus lezen en schrijven geven, kunnen ze zo meedoen.![]()
Geen eendenmasker, maar ook met die normalequote:Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
maskers nog steeds bezopen natuurlijk.
Alhoewel echte kantoorbazen natuurlijk continu koffie drinken. Dus dan hoeft hij niet op
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Een jaar geleden ongeveer, toen we de zwaarste maatregelen hadden, moest ik dat hier ook. Ik moest zelfs een masker op als ik alleen in mijn kantoor zat.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hebben ze destijds een week volgehouden. Idioterie.![]()
Zagreb!quote:Op maandag 10 januari 2022 12:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nog tips waar? We overwegen Kroatië ook.![]()
-> TRVquote:Op maandag 10 januari 2022 12:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nog tips waar? We overwegen Kroatië ook.![]()
Ik snap sowieso niet waarom mensen nog op kantoor zouden willen werken, nu alles remote kan.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik werk lekker remote vanaf een zonnige plek. En met dit soort idioterie blijf ik dat voorlopig ook gewoon doen
Maar ja, ik zit dan ook 9 uur lang met een mondmasker op. Zal het zuurstoftekort wel zijn
Glas water op tafelquote:Op maandag 10 januari 2022 12:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen eendenmasker, maar ook met die normale
maskers nog steeds bezopen natuurlijk.
Alhoewel echte kantoorbazen natuurlijk continu koffie drinken. Dus dan hoeft hij niet op![]()
Kleine versnapering er naast, open.. lijkt net alsof je eet en drinkt. Niemand die er wat van kan zeggen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Rovinj.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nog tips waar? We overwegen Kroatië ook.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dit kan inderdaad echt niet meer...quote:Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef DonDruiper het volgende:
Je kan gewoon niet zeggen dat we nog meer gaan verzwaren. Dan begrijp je gewoon helemaal niet wat er in de samenleving speelt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Waarom moet er wisselgeld ingezet worden? In de ziekenhuizen loopt het nog steeds terug. En maak dan als wisselgeld 2G, dan komen er misschien nog vaccinaties bij.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef DonDruiper het volgende:
Je kan gewoon niet zeggen dat we nog meer gaan verzwaren. Dan begrijp je gewoon helemaal niet wat er in de samenleving speelt.![]()
What the hellquote:Op maandag 10 januari 2022 12:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Een jaar geleden ongeveer, toen we de zwaarste maatregelen hadden, moest ik dat hier ook. Ik moest zelfs een masker op als ik alleen in mijn kantoor zat.
Hebben ze destijds een week volgehouden. Idioterie.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Zijn ze niet bang voor toestanden zoals in Engeland dat het personeel zelf bij bosjes corona krijgt? Sloopt je IC capaciteitquote:Op maandag 10 januari 2022 12:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom moet er wisselgeld ingezet worden? In de ziekenhuizen loopt het nog steeds terug. En maak dan als wisselgeld 2G, dan komen er misschien nog vaccinaties bij.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Maar we wisten toch al in het begin van de crisis dat de katoenen mondkapjes onvoldoende bescherming gaven?
Dan nu na 2 jaar gaan ze daar ineens een advies over geven?![]()
Wie weet gaat er wel van alles open. Maar met masker.
We hebben nu tenslotte Ernst aan het roer."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Naief van jouquote:Op maandag 10 januari 2022 12:29 schreef capricia het volgende:
Wie weet gaat er wel van alles open. Maar met masker.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
We varen in de mist.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maar we wisten toch al in het begin van de crisis dat de katoenen mondkapjes onvoldoende bescherming gaven?
Dan nu na 2 jaar gaan ze daar ineens een advies over geven?- verwijderd door admin -![]()
2g gaat er niet komen. Geen meerderheid en die gaat er ook niet komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom moet er wisselgeld ingezet worden? In de ziekenhuizen loopt het nog steeds terug. En maak dan als wisselgeld 2G, dan komen er misschien nog vaccinaties bij.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hier zat toen iedereen de hele dag aan de koffie. Hoop gezeik om geweest en het uiteindelijke resultaat was dat de regels veranderd zijn. Nu alleen nog bij rondlopen een masker op of bij meerdere mensen in 1 kantoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Een jaar geleden ongeveer, toen we de zwaarste maatregelen hadden, moest ik dat hier ook. Ik moest zelfs een masker op als ik alleen in mijn kantoor zat.
Hebben ze destijds een week volgehouden. Idioterie.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Wat nog steeds walgelijk is. @yvonne en ik zijn WOEST als we in de dierentuin een mondkapje op moeten.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:29 schreef capricia het volgende:
Wie weet gaat er wel van alles open. Maar met masker.![]()
Ik zou de reacties van festivalgangers weleens willen zien danquote:Op maandag 10 januari 2022 12:29 schreef capricia het volgende:
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Omdat dat efficiënter is. Ik heb dagelijks te maken met instanties die al twee jaar thuis werken (belastingdienst, banken, verzekeringsmaatschappijen) en ik kan je mededelen dat alles drie keer zo lang duurt en ook nog slecht wordt uitgevoerd.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom mensen nog op kantoor zouden willen werken, nu alles remote kan.
Maar ja, ik zit dan ook 9 uur lang met een mondmasker op. Zal het zuurstoftekort wel zijn![]()
Dit is 2 jaar lang zorgvuldig onderzocht.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dan nu na 2 jaar gaan ze daar ineens een advies over geven?![]()
OMT is al bij elkaar geweest toch? En alleen dit is gelekt?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:29 schreef capricia het volgende:
We hebben nu tenslotte Ernst aan het roer.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Terwijl in Engeland:
Boris Johnson today hailed 'great progress' against Omicron and said the government is 'looking at' cutting the self-isolation period again - to five days - as ministers insisted Britain is on a path to 'living with Covid'.
The government and NHS leaders appear increasingly confident that the Omicron wave will not overwhelm services.
In a round of interviews earlier, Housing Secretary Michael Gove said the UK is 'moving to a situation' where it is 'possible to say that we can live with Covid and that the pressure on the NHS and on vital public services is abating'.
However, he stressed that 'we are not there yet' and dismissed complaints that dire warnings about the possibility of huge numbers of deaths had been 'scaremongering'.
Mr Johnson is said to be drawing up a new strategy for the transition away from restrictions, which would be implemented by March.
https://www.dailymail.co.(...)e-day-isolation.html
Hoe kan het dan dat in onze kranten verontrustende berichten staan over o.a. VK?
'In landen als België, Frankrijk, Spanje, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en de Verenigde Staten neemt de instroom in ziekenhuizen al wel snel toe. (...) Volgens het OMT zijn er in veel landen "die minder maatregelen getroffen hebben" meer ziekenhuisopnames dan eerder bij de deltavariant.'
https://www.trouw.nl/nieu(...)ondmaskers~b58595c3/![]()
En de tweede kamer kan natuurlijk ook een vuist maken.quote:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zijn ze bij elkaar geweest?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
OMT is al bij elkaar geweest toch? En alleen dit is gelekt?![]()
![]()
De politiek neemt de beslissing hè. Ernst dus.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:30 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
OMT is al bij elkaar geweest toch? En alleen dit is gelekt?
En de sportscholen waren belangrijk volgens hem."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik zie in de voetbalstadions in Spanje en Italië ook iedereen met een mondkapje. Wel op de kin trouwens..quote:Op maandag 10 januari 2022 12:30 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat nog steeds walgelijk is. @:yvonne en ik zijn WOEST als we in de dierentuin een mondkapje op moeten.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Kunnen we dat wereldvreemde OMT niet gewoon afschaffen? Flikker toch op met je medische mondmaskers in de buitenlucht.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Wederom erg naïef.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:30 schreef capricia het volgende:
[..]
En de tweede kamer kan natuurlijk ook een vuist maken.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Oja, net als de qr code?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
2g gaat er niet komen. Geen meerderheid en die gaat er ook niet komen.![]()
Laten we met de Eredivisie gewoon stoppen dit jaar. Weinig zin meer in.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zie in de voetbalstadions in Spanje en Italië ook iedereen met een mondkapje. Wel op de kin trouwens..![]()
![]()
Zo'n gezicht trek ik als ik net gedweild heb en een van mijn kinderen loopt naar binnen met vieze schoenenquote:Op maandag 10 januari 2022 12:31 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zijn ze bij elkaar geweest?
[ afbeelding ]
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Kwam ons OMT maar met het 'leven met Covid' plan zoals in de UK, maar helaas. Hier zitten we nog te neuzelen met allemaal micro management regeltjes.٩๏̯͡๏)۶![]()
De Amerikanen zweren erbij dat je nooit je wapens moet opgeven omdat de overheid niet eeuwig 'goed' kan blijven.
Ons wapen was de rechtsstaat maar die geeft niet thuis. We zijn dus volledig overgeleverd aan de grillen van politici.
Als een redelijke overheid als die van Nederland zo kan radicaliseren in 2 jaar wordt duidelijk hoe gruwelijk het vroeger misging.![]()
Ik heb er ook weinig vertrouwen meer in, straks degraderen we nogquote:Op maandag 10 januari 2022 12:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Laten we met de Eredivisie gewoon stoppen dit jaar. Weinig zin meer in.![]()
![]()
My Sweet summer childquote:Op maandag 10 januari 2022 12:29 schreef capricia het volgende:
We hebben nu tenslotte Ernst aan het roer.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Volgend jaar lekker naar Oss, Helmond, Breda en Den Bosch.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Laten we met de Eredivisie gewoon stoppen dit jaar. Weinig zin meer in.
Lekker dichtbij!Zuiger van het FOK!-OMT![]()
We volgen gewoon wat ze in DL en IT en zo ook doen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Ronald het volgende:
Kwam ons OMT maar met het 'leven met Covid' plan zoals in de UK, maar helaas. Hier zitten we nog te neuzelen met allemaal micro management regeltjes.
Maar dan zonder 2G enzo."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Flikkers.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Madmen is van Netflix af trouwens.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dragen ze in andere landen ook overal deze maskers of zijn wij weer de enige in de wereld die dit wil doen?![]()
wat is dit dan?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus wat makkelijk. Ik dacht juist dat ik strenger was![]()
Hoezo geeft de rechtstaat niet thuis dan? Een meerderheid van de Nederlanders heeft gewoon vorige jaar maart gekozen voor de 4 partijen die ook al in Rutte 3 zaten. Tsja, nogal logisch dat je dan meer van hetzelfde krijgt. Blijkbaar waren de radicale alternatieven van het FvD niet voor iedereen even aantrekkelijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Confetti het volgende:
De Amerikanen zweren erbij dat je nooit je wapens moet opgeven omdat de overheid niet eeuwig 'goed' kan blijven.
Ons wapen was de rechtsstaat maar die geeft niet thuis. We zijn dus volledig overgeleverd aan de grillen van politici.
Als een redelijke overheid als die van Nederland zo kan radicaliseren in 2 jaar wordt duidelijk hoe gruwelijk het vroeger misging.![]()
De nieuwe persco zou toch eigenlijk morgen zijn? Wanneer is dat verplaatst eigenlijk? In de Volkskrant hebben ze het nog steeds over morgen:
Geen vervanging
Het kabinet had het OMT gevraagd om meer duidelijkheid nadat diverse andere landen de mondkapjesregels hadden aangetrokken. Wat het kabinet met de adviezen doet, moet de komende dagen blijken: dinsdag geeft het kabinet een nieuwe persconferentie.![]()
Amazon Primequote:Op maandag 10 januari 2022 12:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Madmen is van Netflix af trouwens.![]()
![]()
Dl/Fra/it/spa. Allemaal mondkapjes buiten bij drukte.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:35 schreef Mondkapje het volgende:
Dragen ze in andere landen ook overal deze maskers of zijn wij weer de enige in de wereld die dit wil doen?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wie controleert het OMT eigenlijk? We zijn in een heel rare situatie beland waar onze regering vrijwel klakkeloos adviezen overneemt van een clubje dat totaal ondoorzichtig functioneert en volgens velen totaal niet capabel is, en dat ook door niemand wordt gecontroleerd.![]()
De VS hield het nog geen eeuw vol zonder in een burgeroorlog te vervallenquote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Confetti het volgende:
Eentje die nog draaide om het feit dat er miljoenen mensen daadwerkelijk slaven waren.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
De rechterlijke macht bedoelde ik. Met haar slaafse en onderdanige marginale toets van overheidsbesluit. Daarmee hebben ze een echte toets van overheidsbesluit aan wetten in feite de nek omgedraait.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo geeft de rechtstaat niet thuis dan? Een meerderheid van de Nederlanders heeft gewoon vorige jaar maart gekozen voor de 4 partijen die ook al in Rutte 3 zaten. Tsja, nogal logisch dat je dan meer van hetzelfde krijgt. Blijkbaar waren de radicale alternatieven van het FvD niet voor iedereen even aantrekkelijk.
De wetgevende macht begin ik niet eens over. In Noord-Korea zullen ze nog jaloers zijn op onze 'fractiediscipline'.![]()
Naja anderzijds, ik heb hier ook al een aantal keer mensen alleen in hun auto zien rijden met FFP masker op.quote:
Dan zit de angst vrij diep gok ik zo![]()
![]()
Die cultuur/oorsprong van die wappies in de VS is totaal anders. Daar waren ze vroeger bang dat er ieder moment een indiaan een pijl door je nek knalt. Om zijn boomhut terug te pakken, die hij verloren was aan de blanke ontdekkingsreiziger. Dus hebben ze maar het recht om te verdedigen met een geweer, en iedereen kapot te knallen die ongewenst op je terrein verschijnt.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Confetti het volgende:
Met een nuancering dat ze dit zijn gaan verplichten toen de ziekenhuisopnames toenamen (en niet afnamen). En dat blijkbaar niemand zich er aan houdt (van wat je hoort van mensen die er recent zijn geweest of nog zijn toen het net ingevoerd was).quote:Op maandag 10 januari 2022 12:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dl/Fra/it/spa. Allemaal mondkapjes buiten bij drukte.
Het zal allemaal zo'n vaart niet lopen.![]()
Klootzak.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Volgend jaar lekker naar Oss, Helmond, Breda en Den Bosch.
Lekker dichtbij!![]()
![]()
Misschien schamen ze zich voor hun auto en willen ze niet herkend worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja anderzijds, ik heb hier ook al een aantal keer mensen alleen in hun auto zien rijden met FFP masker op.
Mooi hè.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Wie controleert het OMT eigenlijk? We zijn in een heel rare situatie beland waar onze regering vrijwel klakkeloos adviezen overneemt van een clubje dat totaal ondoorzichtig functioneert en volgens velen totaal niet capabel is, en dat ook door niemand wordt gecontroleerd.
En ook in de rechtbank heb je geen schijn van kans.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ben je straks drie keer gevaccineerd, moet je nog steeds een mondkap dragen en dan zelfs in de buitenlucht. Waarom moet je je dan nog laten vaccineren?![]()
heb ik ook wel eens gedaan (geen FFP) maar dat kwam vooral omdat ik m dan vergeten was af te zetten... moet zeggen dat ik het ook wel lekker warm vind zitten zo in de winter.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja anderzijds, ik heb hier ook al een aantal keer mensen alleen in hun auto zien rijden met FFP masker op.
Er zijn minder dan een jaar geleden gewoon verkiezingen geweest. Dezelfde regeringspartijen hebben samen meer stemmen gehaald. Dat is niet geradicaliseerd. Als jij dit wel zo voelt, zit daar wellicht de radicalisatie?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Confetti het volgende:
Als een redelijke overheid als die van Nederland zo kan radicaliseren in 2 jaar wordt duidelijk hoe gruwelijk het vroeger misging."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
OM ANDEREN TE BESCHERMEN! DENK AAN JE SCHOONMOEDER OF OPA!quote:Op maandag 10 januari 2022 12:39 schreef mir1986 het volgende:
Ben je straks drie keer gevaccineerd, moet je nog steeds een mondkap dragen en dan zelfs in de buitenlucht. Waarom moet je je dan nog laten vaccineren?![]()
Omdat Omikron ongevaarlijk is voor gevaccineerden, maar wel gevaarlijk voor niet gevaccineerden.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:39 schreef mir1986 het volgende:
Ben je straks drie keer gevaccineerd, moet je nog steeds een mondkap dragen en dan zelfs in de buitenlucht. Waarom moet je je dan nog laten vaccineren?
Wat we dus doen is het beschermen van mensen die niet gevaccineerd zijn.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Spelletje die in het vorige topic gepost werd. Een soort test ja.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:40 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat geloof ik zonder twijfel! Maar is dit een test oid?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
waarom zou je die kutwappies beschermen?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat Omikron ongevaarlijk is voor gevaccineerden, maar wel gevaarlijk voor niet gevaccineerden.
Wat we dus doen is het beschermen van mensen die niet gevaccineerd zijn.![]()
De regering heeft zelf het OMT opgetuigd. Ze kunnen zo een schaduw OMT er naast zetten, mochten ze dat willen. Of het OMT ontbinden.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Wie controleert het OMT eigenlijk? We zijn in een heel rare situatie beland waar onze regering vrijwel klakkeloos adviezen overneemt van een clubje dat totaal ondoorzichtig functioneert en volgens velen totaal niet capabel is, en dat ook door niemand wordt gecontroleerd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hahahaha, dat geloof jij. Daarom is op dit moment 95% van de besmettingen in Duitsland gevaccineerd.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat Omikron ongevaarlijk is voor gevaccineerden, maar wel gevaarlijk voor niet gevaccineerden.
Moest dit even opzoeken. Heet de Braak tegenwoordig SolarUnie?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker gratis voetbal kijken vanaf je balkon naast het SolarUnie Stadion.![]()
![]()
Ja, ook niet mijn idee hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarom zou je die kutwappies beschermen?
Maar zo werkt dat blijkbaar in een samenleving.
En in plaats van ons dankbaar te zijn gaan ze iedere week een beetje boos lopen doen op het Museumplein
Komt allemaal omdat ze daar 2G hebben en een vaccinatie plicht.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:30 schreef Mondkapje het volgende:
Terwijl in Engeland:
Boris Johnson today hailed 'great progress' against Omicron and said the government is 'looking at' cutting the self-isolation period again - to five days - as ministers insisted Britain is on a path to 'living with Covid'.
The government and NHS leaders appear increasingly confident that the Omicron wave will not overwhelm services.
In a round of interviews earlier, Housing Secretary Michael Gove said the UK is 'moving to a situation' where it is 'possible to say that we can live with Covid and that the pressure on the NHS and on vital public services is abating'.
However, he stressed that 'we are not there yet' and dismissed complaints that dire warnings about the possibility of huge numbers of deaths had been 'scaremongering'.
Mr Johnson is said to be drawing up a new strategy for the transition away from restrictions, which would be implemented by March.
https://www.dailymail.co.(...)e-day-isolation.html
Hoe kan het dan dat in onze kranten verontrustende berichten staan over o.a. VK?
'In landen als België, Frankrijk, Spanje, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en de Verenigde Staten neemt de instroom in ziekenhuizen al wel snel toe. (...) Volgens het OMT zijn er in veel landen "die minder maatregelen getroffen hebben" meer ziekenhuisopnames dan eerder bij de deltavariant.'
https://www.trouw.nl/nieu(...)ondmaskers~b58595c3/
Nee, het is een politiek besluit![]()
![]()
Je bent in de war dat jouw waarheid de waarheid is en dat andere meningen niet kunnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Confetti het volgende:
Als een redelijke overheid als die van Nederland zo kan radicaliseren in 2 jaar wordt duidelijk hoe gruwelijk het vroeger misging.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:29 schreef capricia het volgende:
We hebben nu tenslotte Ernst aan het roer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Niets was een vaccinatieplichtje niet op kan lossen dus.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat we dus doen is het beschermen van mensen die niet gevaccineerd zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou en? Wil toch niet zeggen dat het meteen gevaarlijk is?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hahahaha, dat geloof jij. Daarom is op dit moment 95% van de besmettingen in Duitsland gevaccineerd.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
![]()
Het wordt inderdaad tijd om het OMT te ontmantelen.
Het is allang geen outbreak meer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hahahaha ik ga niet meer met jou in de vaccinatie discussiequote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hahahaha, dat geloof jij. Daarom is op dit moment 95% van de besmettingen in Duitsland gevaccineerd.
En hoeveel procent van de ziekenhuis- en IC opnames zijn gevaccineerden?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hahahaha, dat geloof jij. Daarom is op dit moment 95% van de besmettingen in Duitsland gevaccineerd.
Een besmetting an sich is totaal geen probleem.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Al een paar jaar. Heeft ook nog een tijd Lavans Stadion geheten.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moest dit even opzoeken. Heet de Braak tegenwoordig SolarUnie?![]()
Ik denk dat de ongevaccineerden zich ook niet massaal laten testen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Die mensen staan er dusdanig in dat ze zoiets hebben van "laat maar zitten, uitzieken en door" wanneer ze wel ziek worden.
Maarja ongevaccineerden beschermen is een bs reden natuurlijk.
Bescherm jezelf maar!![]()
Ja lach maar. Maar ik heb meermaals gelezen dat Ernst het heel anders gaat doen dan Hugo.quote:
Toch?
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hernoemen naar Pandemic Micromanagement Team.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:44 schreef _serial_ het volgende:
Het wordt inderdaad tijd om het OMT te ontmantelen.
Het is allang geen outbreak meer.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Maar die liggen dan dus niet in het ziekenhuis. Dat bedoelt hij. Besmet zijn is niet erg, als je maar niet in het ziekenhuis komt. Of sterft.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hahahaha, dat geloof jij. Daarom is op dit moment 95% van de besmettingen in Duitsland gevaccineerd.![]()
Zijn stelling is sowieso onzin.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarom zou je die kutwappies beschermen?![]()
Dat hoeft niet want ze geven adviezenquote:Op maandag 10 januari 2022 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Wie controleert het OMT eigenlijk? We zijn in een heel rare situatie beland waar onze regering vrijwel klakkeloos adviezen overneemt van een clubje dat totaal ondoorzichtig functioneert en volgens velen totaal niet capabel is, en dat ook door niemand wordt gecontroleerd.
Advieseurs controleren is wat onzinnig. Als je een advies niet vertrouwt dan vraag je een ander om advies.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Omdat die kutwappies wel een ziekenhuis bed willen claimen als ze ziek zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarom zou je die kutwappies beschermen?
Walgelijk volk.
Ja maar al die rokers dan met longkanker!!1!1!![]()
Als ze niet meer kunnen ademen en in het ziekenhuis komen worden ze vanzelf wel getest.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat de ongevaccineerden zich ook niet massaal laten testen.
Die mensen staan er dusdanig in dat ze zoiets hebben van "laat maar zitten, uitzieken en door" wanneer ze wel ziek worden.
Maarja ongevaccineerden beschermen is een bs reden natuurlijk.
Bescherm jezelf maar!Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja lach maar. Maar ik heb meermaals gelezen dat Ernst het heel anders gaat doen dan Hugo.
Toch?![]()
1947-2016![]()
Vaccinatieplicht gaat er niet komen. Net als 2G er niet gaat komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Niets was een vaccinatieplichtje niet op kan lossen dus.
Uitzingen en maatregelen bedenken wat uiteindelijk niks meer is dan geneuk achter de komma.
Thats it.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Al een paar jaar. Heeft ook nog een tijd Lavans Stadion geheten.
Ik ben blijkbaar geen kenner van de KKD. Maar ik vrees dit volgend jaar wel te worden.
@Houtenbeen![]()
Het woord katoenen kun je ook wel achterwege laten.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dan nu na 2 jaar gaan ze daar ineens een advies over geven?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
En dat vinden de ongevaccineerde mensen ook, die dragen geen mondkapjes omdat het onzin is. Alleen gedragsbeïnvloeding.
Wanneer laat het rivm dan eens de cijfers zien van de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis? Bedoel ze roepen het wel, maar tonen de cijfers niet.![]()
Waarom begrijpen wappies dat eigenlijk niet. Dat je als gevaccineerd prima besmet kunt raken. Maar minder ziek of dood. En dat dat daarom niet erg is. Hoe vaak je dat ook uitlegt, ze pikken het op een of andere manier niet op. Niet alleen hier hoor, maar vooral ook in de buitenwereld.![]()
psv naar de CL. Die stonden na 17 wedstrijden bovenaanquote:Op maandag 10 januari 2022 12:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Laten we met de Eredivisie gewoon stoppen dit jaar. Weinig zin meer in.![]()
... Ging net zo lekker met de Europese punten dit jaar
1947-2016![]()
Dus Ernst is toch een soort Hugo?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vaccinatieplicht gaat er niet komen. Net als 2G er niet gaat komen.
Uitzingen en maatregelen bedenken wat uiteindelijk niks meer is dan geneuk achter de komma.
Thats it.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Virologen in tweestrijd over nut lockdown: ’De schade die mensen ondervinden is groot’quote:„Als we nu de lockdown opheffen, dan neemt het aantal besmettingen alleen nog maar sneller toe”, stelt Niesters. „Je zult zien: maandag gaan de scholen open, maar hele klassen zitten binnen de kortste keren weer thuis. Op de basisscholen sowieso, want die kinderen zijn nog niet gevaccineerd, daar komt dadelijk een explosie van besmettingen.”wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat een rollercoaster van emoties moet dat voor je zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
En dat vinden de ongevaccineerde mensen ook, die dragen geen mondkapjes omdat het onzin is. Alleen gedragsbeïnvloeding.
Wanneer laat het rivm dan eens de cijfers zien van de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis? Bedoel ze roepen het wel, maar tonen de cijfers niet.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik mag hopen van wel. Dan zijn we misschien een keer op tijd met dingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja lach maar. Maar ik heb meermaals gelezen dat Ernst het heel anders gaat doen dan Hugo.
Toch?
Hele bevolking straks vast in huis. Tralies er bij. Komt er een rechtszaak. Uitspraak: ''tja, het OMT bestaat uit experts, dus de bevolking opsluiten is terecht als het gebaseerd is op hun advies''.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hè.
En ook in de rechtbank heb je geen schijn van kans.
Ze lijken nogal blind te zijn voor andere OMT belangen die mee kunnen spelen.![]()
Het Kras stadion in de grootste coronabrandhaard van Nederland slaan we maar overquote:Op maandag 10 januari 2022 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar geen kenner van de KKD. Maar ik vrees dit volgend jaar wel te worden.
@:houtenbeen![]()
Als ze de cijfers noemen, wat ze al regelmatig gedaan hebben, dan wordt het niet geloofd en weggewuifd.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
Wanneer laat het rivm dan eens de cijfers zien van de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis? Bedoel ze roepen het wel, maar tonen de cijfers niet.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Hoi, ongevaccineerde hier draag netjes een mondkapje waar dat gevraagd wordt.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
Wanneer laat het rivm dan eens de cijfers zien van de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis? Bedoel ze roepen het wel, maar tonen de cijfers niet.![]()
Ik hoop het niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus Ernst is toch een soort Hugo?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Jij bent niet van mening dat de te dikke man meer belasting moet betalen vanwege hun co2 uitstoot?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Omdat die kutwappies wel een ziekenhuis bed willen claimen als ze ziek zijn.
Walgelijk volk.
Ja maar al die rokers dan met longkanker!!1!1!![]()
Die ik spreek snappen dit primaquote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom begrijpen wappies dat eigenlijk niet. Dat je als gevaccineerd prima besmet kunt raken. Maar minder ziek of dood. En dat dat daarom niet erg is. Hoe vaak je dat ook uitlegt, ze pikken het op een of andere manier niet op. Niet alleen hier hoor, maar vooral ook in de buitenwereld.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Op de brandstapel met hem!quote:Op maandag 10 januari 2022 12:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoi, ongevaccineerde hier draag netjes een mondkapje waar dat gevraagd wordt.![]()
wat wel klote is dat hij in z'n eerste werkweek meteen wel of geen lockdown extensie op z'n bordje krijgtquote:Op maandag 10 januari 2022 12:48 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ik mag hopen van wel. Dan zijn we misschien een keer op tijd met dingen.![]()
Hebben ze pas 40-45 keer gedaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
omdat het simpelweg niet klopt.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom begrijpen wappies dat eigenlijk niet. Dat je als gevaccineerd prima besmet kunt raken. Maar minder ziek of dood. En dat dat daarom niet erg is. Hoe vaak je dat ook uitlegt, ze pikken het op een of andere manier niet op. Niet alleen hier hoor, maar vooral ook in de buitenwereld.![]()
Jawel hoor, want dan krijgen ze een QR-code en die willen ze weer wel graag. Zo principieel zijn ze ook weer niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat de ongevaccineerden zich ook niet massaal laten testen.![]()
Onder het mom van dingen die in de toekomst toegevoegd kunnen worden aan je QR.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:50 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Jij bent niet van mening dat de te dikke man meer belasting moet betalen vanwege hun co2 uitstoot?![]()
Is er een dikke mensen pandemie geweest die de IC heeft overstroomd????quote:Op maandag 10 januari 2022 12:50 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Jij bent niet van mening dat de te dikke man meer belasting moet betalen vanwege hun co2 uitstoot?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Die rapporteren ze tegenwoordig maandelijks gewoon hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
Wanneer laat het rivm dan eens de cijfers zien van de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis? Bedoel ze roepen het wel, maar tonen de cijfers niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Meest gebruikte argument wat ik hoor is uit de keuken van "Te snel ontwikkeld, we kennen de lange termijn effecten niet, big farma heeft ons vaker bedonderd". Vaak lijken ze zich niet te realiseren dat ze vroeg of laat Corona gaan krijgen en snappen het 'kansen' spelletje niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom begrijpen wappies dat eigenlijk niet. Dat je als gevaccineerd prima besmet kunt raken. Maar minder ziek of dood. En dat dat daarom niet erg is. Hoe vaak je dat ook uitlegt, ze pikken het op een of andere manier niet op. Niet alleen hier hoor, maar vooral ook in de buitenwereld.
Daarnaast hoor ik van een nieuwe categorie. Die claimen klachten na vaccinatie te hebben gekregen en weigeren daardoor de booster.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
True als je zo principieel bent hoef je die hele QR ook niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jawel hoor, want dan krijgen ze een QR-code en die willen ze weer wel graag. Zo principieel zijn ze ook weer niet.![]()
Ze haalen oorzaak en gevolg door elkaar. Dat kinderen naar huis moeten komt door overheidsbeleid.quote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Maar zolang die cijfers de antivaxxers niet aanstaan, negeren ze dat. Pas op het moment dat het zo is dat er alleen gevaccineerden zouden liggen dan posten ze het om de 30 seconden.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die rapporteren ze tegenwoordig maandelijks gewoon hoor.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
En gevaccineerde hier niet. Heel haar betoog weer omver geworpen...quote:Op maandag 10 januari 2022 12:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoi, ongevaccineerde hier draag netjes een mondkapje waar dat gevraagd wordt.![]()
Als ze dan ook nog stoppen met naar het ziekenhuis gaan, heb je een punt.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
Wanneer laat het rivm dan eens de cijfers zien van de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis? Bedoel ze roepen het wel, maar tonen de cijfers niet.
Bij Delta was 50% of meer op de IC ongevaccineerd. Kun je nagaan hoeveel ruimte we hadden gehad als er geen ongevaccineerden op de IC kwamen.
Dan waren nu alle winkels open geweest. En hadden we nooit code zwart aangetikt.
En zoveel mensen met normale zorg hadden dan hun zorg niet uitgesteld zien worden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom is dat klote? Dat kon hij toch ook wel zien aankomen?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat wel klote is dat hij in z'n eerste werkweek meteen wel of geen lockdown extensie op z'n bordje krijgt“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Ah. En hoeveel procent van de zieknhuisbezetting?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Haters everywhere but I don't really care.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En gevaccineerde hier niet. Heel haar betoog weer omver geworpen...![]()
![]()
Of "ik heb corona gehad en nergens last van dus vertrouw op me immuniteit"quote:Op maandag 10 januari 2022 12:51 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Meest gebruikte argument wat ik hoor is uit de keuken van "Te snel ontwikkeld, we kennen de lange termijn effecten niet, big farma heeft ons vaker bedonderd". Vaak lijken ze zich niet te realiseren dat ze vroeg of laat Corona gaan krijgen en snappen het 'kansen' spelletje niet.
Daarnaast hoor ik van een nieuwe categorie. Die claimen klachten na vaccinatie te hebben gekregen en weigeren daardoor de booster.
En "heb corona gehad na twee prikken dus hybrid immunity met natuurlijke booster dus hoef em nu niet"
Ik ben die laatste :p![]()
Die ik spreek niet. Die blijven komen met "zoveel mensen besmet terug uit Oostenrijk, allemaal gevaccineerd", of net als hierboven 95 % van de Omikron besmettingen is gevaccineerd. Dus nee, ze snappen het niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die ik spreek snappen dit prima![]()
opschalen doen we natuurlijk niet aan hequote:Op maandag 10 januari 2022 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze dan ook nog stoppen met naar het ziekenhuis gaan, heb je een punt.
Bij Delta was 50% of meer op de IC ongevaccineerd. Kun je nagaan hoeveel ruimte we hadden gehad als er geen ongevaccineerden op de IC kwamen.
Dan waren nu alle winkels open geweest. En hadden we nooit code zwart aangetikt.
En zoveel mensen met normale zorg hadden dan hun zorg niet uitgesteld zien worden.![]()
Waarom niet? Wat klopt er niet aan? Daar zijn toch gewoon cijfers van.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:51 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
omdat het simpelweg niet klopt.![]()
Ongevaccineerden zijn niet altijd wappies (sowieso geen fan van dat woord). Ik ken wat mensen die niet gevaccineerd zijn en die snappen allemaal prima wat de voordelen kunnen zijn. Ze maken alleen een andere keuze met dezelfde info. Al zul je inderdaad ook mensen hebben die oprecht denken dat een vaccinatie geen zin heeft omdat je nog wel anderen kan besmetten/besmet kan raken.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
En hoeveel ruimte we hadden als dat vaccin echt 100% werkte, dat had dan die andere 50% (gevaccineerd) niet op de IC gelegen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze dan ook nog stoppen met naar het ziekenhuis gaan, heb je een punt.
En zoveel mensen met normale zorg hadden dan hun zorg niet uitgesteld zien worden.![]()
Oh dat ook ja "Ik heb nooit iets, ben altijd gezond"quote:Op maandag 10 januari 2022 12:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
En "heb corona gehad na twee prikken dus hybrid immunity met natuurlijke booster dus hoef em nu niet"Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Denken de mensen echt dat de rechtbank niet gewoon doet wat ze lekker wilt? Dan hebben jullie nog nooit met de rechtbank gewerkt.![]()
Naja die mensen zijn er wel.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:56 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Oh dat ook ja "Ik heb nooit iets, ben altijd gezond"A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Er zijn echter een hoop mensen die op hun immuniteit vertrouwen terwijl dat qua hun gezondheid absoluut niet zou moeten.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:56 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Oh dat ook ja "Ik heb nooit iets, ben altijd gezond"![]()
Ja, die argumenten ken ik ook. Maar het meeste nog "als je gevaccineerd bent kun je ook besmet raken". Dat er een verschil is tussen besmet raken en ziek worden of dood zijn begrijpen ze blijkbaar niet. Maar krijg je ook niet aan hun verstand. Raar.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:51 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Meest gebruikte argument wat ik hoor is uit de keuken van "Te snel ontwikkeld, we kennen de lange termijn effecten niet, big farma heeft ons vaker bedonderd". Vaak lijken ze zich niet te realiseren dat ze vroeg of laat Corona gaan krijgen en snappen het 'kansen' spelletje niet.
Daarnaast hoor ik van een nieuwe categorie. Die claimen klachten na vaccinatie te hebben gekregen en weigeren daardoor de booster.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Beterdanhugo.nlquote:Op maandag 10 januari 2022 12:40 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat geloof ik zonder twijfel! Maar is dit een test oid?OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
In Duitsland moet je, volgens mij, maast je vaccinaties ook nog getest worden om een kop koffie te mogen drinken.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:39 schreef mir1986 het volgende:
Foute redenering. Vaccins gaan namelijk geen besmettingen tegen.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De snelste opschaling is zorgen dat er geen ongevaccineerden meer op de IC komen. Scheelt zo een verdubbeling aan capaciteit. Vaccineren dus.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
opschalen doen we natuurlijk niet aan he"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Booster of test.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:58 schreef Nia het volgende:
[..]
In Duitsland moet je, volgens mij, maast je vaccinaties ook nog getest worden om een kop koffie te mogen drinken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zeker en voor een groot deel zullen ze de IC niet zien. Alleen zullen er ook mensen op de IC liggen die dezelfde logica en uitspraken ervoor deden.quote:Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Verplichte vaccinatie had in één klap de IC capaciteit verdubbeld bij Delta. Hadden de winkels gewoon open kunnen blijven. En mensen hadden gewoon hun zorg kunnen krijgen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
En hoeveel ruimte we hadden als dat vaccin echt 100% werkte, dat had dan die andere 50% (gevaccineerd) niet op de IC gelegen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
pffffffffffffffffffquote:Op maandag 10 januari 2022 13:00 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar dan geeft Duitsland dus aan dat die eerste 2 vaccinaties geen nut hebben.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Minder reisbewegingen = minder besmettingenquote:
OMICRONNED
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
echt he, telkens maar weer die kramp van ze "HoEzO hEeFt DeZe CoViD gEkReGeN dAn HiJ wAs ToCh gEvAcCiNnEeRd!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!????!!!!!????!?!?!!?!?!?!??!??!?!?!?11111111"quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Niet als je een booster gehad hebt.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:58 schreef Nia het volgende:
[..]
In Duitsland moet je, volgens mij, maast je vaccinaties ook nog getest worden om een kop koffie te mogen drinken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
het is net als met bier, die eerste 2 biertjes doen niksquote:Op maandag 10 januari 2022 13:00 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar dan geeft Duitsland dus aan dat die eerste 2 vaccinaties geen nut hebben.![]()
Ik heb ze al. Nodig?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:01 schreef Oliver23 het volgende:
Staan de pushmeldingen al klaar voor de wekelijkse maandagstijging qua ziekenhuiscijfers![]()
Niet als je er 3 hebt, alleen bij 2.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:58 schreef Nia het volgende:
[..]
In Duitsland moet je, volgens mij, maast je vaccinaties ook nog getest worden om een kop koffie te mogen drinken.![]()
Nou ja, eerlijk is eerlijk: ze zijn niet de enigen. Zelfs de NOS vergallopeert zich nog wel eens:quote:Op maandag 10 januari 2022 12:54 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die ik spreek niet. Die blijven komen met "zoveel mensen besmet terug uit Oostenrijk, allemaal gevaccineerd", of net als hierboven 95 % van de Omikron besmettingen is gevaccineerd. Dus nee, ze snappen het niet.Hoezo "hoewel"?quote:Hoewel de vaccinatiegraad in Frankrijk hoog ligt (90 procent), is het aantal positieve tests de afgelopen weken fors gestegen.![]()
Ja nu vind ik wel dat overheid meer van dat soort dingen moet verspreiden. Korte heldere filmpjes (TikTok en zo) zodat drogredenen worden platgeslagen. Nu is het eigenlijk te stil.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja, die argumenten ken ik ook. Maar het meeste nog "als je gevaccineerd bent kun je ook besmet raken". Dat er een verschil is tussen besmet raken en ziek worden of dood zijn begrijpen ze blijkbaar niet. Maar krijg je ook niet aan hun verstand. Raar.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ik kan me de berichten nog goed herinneren hoor, na vaccinatie kan je geen Corona meer krijgen. Na vaccinatie ben je niet meer besmettelijk. Nu moet je na tien weken alweer op voor je vierde prik. Zie bericht van de ggd van gisteren op de nos. Dus hoezo werkt die prik zo goed? Lekker prikabonnementje.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
echt he, telkens maar weer die kramp van ze "HoEzO hEeFt DeZe CoViD gEkReGeN dAn HiJ wAs ToCh gEvAcCiNnEeRd!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!????!!!!!????!?!?!!?!?!?!??!??!?!?!?11111111"![]()
Na verloop van tijd niet meer nee, dus dan pak je er een 3e bij.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:00 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar dan geeft Duitsland dus aan dat die eerste 2 vaccinaties geen nut hebben.![]()
Hier in Zwitserland wordt er in de wandelgangen al vanuit gegaan dat de volgende ronde boosters in maart/april plaatsvindt.
Lekker aan het infuus.![]()
Ik zou bijna gaan denken dat jij tegen vaccineren bent, pure gok hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me de berichten nog goed herinneren hoor, na vaccinatie kan je geen Corona meer krijgen. Na vaccinatie ben je niet meer besmettelijk. Nu moet je na tien weken alweer op voor je vierde prik. Zie bericht van de ggd van gisteren op de nos. Dus hoezo werkt die prik zo goed? Lekker prikabonnementje.![]()
En Ohh ja, de kwetsbare medemens komt nog steeds meer in het ziekenhuis na vaccinatie dan de ongevaccineerde niet kwetsbare medemens.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me de berichten nog goed herinneren hoor, na vaccinatie kan je geen Corona meer krijgen. Na vaccinatie ben je niet meer besmettelijk. Nu moet je na tien weken alweer op voor je vierde prik. Zie bericht van de ggd van gisteren op de nos. Dus hoezo werkt die prik zo goed? Lekker prikabonnementje.![]()
Dan neem je m toch niet?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me de berichten nog goed herinneren hoor, na vaccinatie kan je geen Corona meer krijgen. Na vaccinatie ben je niet meer besmettelijk. Nu moet je na tien weken alweer op voor je vierde prik. Zie bericht van de ggd van gisteren op de nos. Dus hoezo werkt die prik zo goed? Lekker prikabonnementje.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Geile instroom.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 21
IC 396
IC Duitsland 9
Kliniek instroom 115
Kliniek 1130
@:oliver23![]()
Volgens mij is dat nooit gezegd. Het zou de kans op ziekenhuisopname verkleinen. En dat is precies wat het doet.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me de berichten nog goed herinneren hoor, na vaccinatie kan je geen Corona meer krijgen. Na vaccinatie ben je niet meer besmettelijk. Nu moet je na tien weken alweer op voor je vierde prik. Zie bericht van de ggd van gisteren op de nos. Dus hoezo werkt die prik zo goed? Lekker prikabonnementje.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Hier pas in mei/juniquote:Op maandag 10 januari 2022 13:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Hier in Zwitserland wordt er in de wandelgangen al vanuit gegaan dat de volgende ronde boosters in maart/april plaatsvindt.
Lekker aan het infuus.
Lopen we al weer achter de feiten aan Hugo Ernst![]()
![]()
Maar na een booster kun je toch ook nog besmet raken?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Na verloop van tijd niet meer nee, dus dan pak je er een 3e bij.![]()
Klopt, ze hadden dat veel meer moeten laten zien en voorbeelden geven. Maar denk dat ze te druk waren met een kabinet vormen. En alleen als er bijna een een persco was zich even in corona gingen verdiepen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:03 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ja nu vind ik wel dat overheid meer van dat soort dingen moet verspreiden. Korte heldere filmpjes (TikTok en zo) zodat drogredenen worden platgeslagen. Nu is het eigenlijk te stil.![]()
Zijn de ongevaccineerde vijftig-plussers al een keertje op?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:04 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En Ohh ja, de kwetsbare medemens komt nog steeds meer in het ziekenhuis na vaccinatie dan de ongevaccineerde niet kwetsbare medemens."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk dat het maar beter is dat iedereen zsm een keer corona krijgt ipv nog weer een jaar of langer met deze shitshow aan regeltjes en micromanagement te gaan werken.![]()
Ik kan me ook nog berichten herinneren dat het een ver virus in China was. Waar wij geen last van zouden krijgen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik kan me de berichten nog goed herinneren hoor, na vaccinatie kan je geen Corona meer krijgen. Na vaccinatie ben je niet meer besmettelijk. Nu moet je na tien weken alweer op voor je vierde prik. Zie bericht van de ggd van gisteren op de nos. Dus hoezo werkt die prik zo goed? Lekker prikabonnementje.
Dat van dat niet besmettelijk zijn was al weerlegd toen ik in juli mijn vaccinaties haalde.![]()
Dat weet je nooit zeker natuurlijk, want in de groep ongevaccineerden zitten ook mensen die MET vaccinatie nog steeds op IC zouden terecht komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Verplichte vaccinatie had in één klap de IC capaciteit verdubbeld bij Delta. Hadden de winkels gewoon open kunnen blijven. En mensen hadden gewoon hun zorg kunnen krijgen.
Dus verdubbeld? Nee, wel groter gemaakt ja.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 13:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC instroom 21
IC 396
IC Duitsland 9
Kliniek instroom 115
Kliniek 1130
@:oliver23![]()
Ja, maar dat is toch niet erg? Als je maar niet heel ziek wordt of dood gaat. Begrijp je?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:06 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar na een booster kun je toch ook nog besmet raken?![]()
quote:
Kijken of het AD geleerd heeft van de oor wassing die het FOK! OMT heeft uitgedeeld
@Zipportal
@Serial
@Lenny_Leonard![]()
Ik wacht met smart weer op alle paniekerige krantenkoppenquote:
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Het was een tegenvaller voor ze inderdaad dat het tegen besmettelijkheid en besmet raken niet echt goed (genoeg) bleek te werken. Tegen opnames helpt het vaccin echter wel gewoon. Wel mee eens dat het vooral bij de boosters onzin is om je te focussen op de hele bevolking; focus je gewoon lekker op de risico groepen als het toch vooral gaat om het feit dat je minder snel opgenomen hoeft te worden; dat is bij 50 minners sowieso niet een groot probleem.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:03 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jazeker.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat zijn wel hele goede cijfers voor een maandag. Toch?![]()
Uitstekende cijfers zelfs.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat zijn wel hele goede cijfers voor een maandag. Toch?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Yup, je ziet in feite nog steeds geen stijging van instroom ondanks dat Omikron al vrijwel dominant is.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat zijn wel hele goede cijfers voor een maandag. Toch?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het was dan ook 50 a 60 procent wat ongevaccineerd was op de IC bij Delta. Dus verdubbeld zal wel in de buurt komen. Al gaat het me niet om die 1 of 2 procent.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat weet je nooit zeker natuurlijk, want in de groep ongevaccineerden zitten ook mensen die MET vaccinatie nog steeds op IC zouden terecht komen.
Dus verdubbeld? Nee, wel groter gemaakt ja.
Daar zit de grootste winst die behaald had kunnen worden. Een verdubbeling van de IC capaciteit. Kun je nagaan hoe ons land er dan uitgezien zou hebben. Geen berichten over code zwart etc. Normale zorg voor iedereen. Geen winkels dicht. Sportscholen open.
Ik vind dit echt een gemiste kans."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom werken er geen Fokkers op de redactie van dat waardeloze ADquote:Op maandag 10 januari 2022 13:10 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kijken of het AD geleerd heeft van de oor wassing die het FOK! OMT heeft uitgedeeld
@:Zipportal
@:serial
@:Lenny_Leonard٩๏̯͡๏)۶![]()
Maar ja, wat doe je eraan?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was dan ook 50 a 60 procent wat ongevaccineerd was op de IC bij Delta. Dus verdubbeld zal wel in de buurt komen. Al gaat het me niet om die 1 of 2 procent.
Daar zit de grootste winst die behaald had kunnen worden. Een verdubbeling van de IC capaciteit. Kun je nagaan hoe ons land er dan uitgezien zou hebben. Geen berichten over code zwart etc. Normale zorg voor iedereen. Geen winkels dicht. Sportscholen open.
Ik vind dit echt een gemiste kans.
Vaccinatieplicht?![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Eens. Laten we uitgaan van 40-45%. Dan zit je sowieso wel safe met je uitspraak.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was dan ook 50 a 60 procent wat ongevaccineerd was op de IC bij Delta. Dus verdubbeld zal wel in de buurt komen. Al gaat het me niet om die 1 of 2 procent.
Ik vind dit echt een gemiste kans.![]()
Ja. Te beginnen met 50 plus.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:13 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar ja, wat doe je eraan?
Vaccinatieplicht?
De ontwrichting van de samenleving is zo groot gebleken. Dat dat wat mij betreft een plicht mag zijn.
Hoe anders had ons land er nu voorgestaan als we dat hadden gehad."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar dan hadden we ook de grenzen dicht moeten gooien denk ik.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
De ontwrichting van de samenleving is zo groot gebleken. Dat dat wat mij betreft een plicht mag zijn.
Hoe anders had ons land er nu voorgestaan als we dat hadden gehad.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Waar stuurt men in Duitsland nou op bij het winkelen/horeca: de besmettingen zo laag mogelijk houden of op ziekenhuisopnamen zo laag mogelijk te houden? Een booster neemt de besmettelijkheid op het moment van winkelen/horeca toch niet weg? Een test biedt op het moment vlak voor het winkelen/horeca eigenlijk meer zekerheid dat je niet besmettelijk bent?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch niet erg? Als je maar niet heel ziek wordt of dood gaat. Begrijp je?![]()
Want die kwamen in grote getallen bij ons op de IC?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Maar dan hadden we ook de grenzen dicht moeten gooien denk ik."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De omicronvariant is ook via andere landen bij ons binnengekomen.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Kuipers zit morgenavond al bij Op1. Dus vandaar.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:36 schreef bloodymary1 het volgende:
De nieuwe persco zou toch eigenlijk morgen zijn? Wanneer is dat verplaatst eigenlijk? In de Volkskrant hebben ze het nog steeds over morgen:
Geen vervanging
Het kabinet had het OMT gevraagd om meer duidelijkheid nadat diverse andere landen de mondkapjesregels hadden aangetrokken. Wat het kabinet met de adviezen doet, moet de komende dagen blijken: dinsdag geeft het kabinet een nieuwe persconferentie.
[ Bericht 0% gewijzigd door alpeko op 10-01-2022 13:28:12 ]![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 13:15 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/regio/zh-w(...)oelen-is-uitgebleven
Duidelijke woorden richting het nieuwe kabinet.
Het zou inderdaad wel bezopen zijn als we nu weer het scenario gaan krijgen dat we niet kunnen versoepelen omdat het een te hoog ziekteverzuim oplevert, het is echt een glijdende schaal
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dat is wel degelijk gezegd. Het zou besmettingen voorkomen. En dat is precies wat het NIET doet.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:05 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nooit gezegd. Het zou de kans op ziekenhuisopname verkleinen. En dat is precies wat het doet.
Daarna is de boodschap subtiel bijgesteld.To BG or not to BG!![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Maar daar gaat het wel naar toe....quote:Op maandag 10 januari 2022 13:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het zou inderdaad wel bezopen zijn als we nu weer het scenario gaan krijgen dat we niet kunnen versoepelen omdat het een te hoog ziekteverzuim oplevert, het is echt een glijdende schaal
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
DL is bezig een vaccinatieplicht op te tuigen. En boostert zo hard mogelijk door.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:16 schreef Nia het volgende:
[..]
Waar stuurt men in Duitsland nou op bij het winkelen/horeca: de besmettingen zo laag mogelijk houden of op ziekenhuisopnamen zo laag mogelijk te houden? Een booster neemt de besmettelijkheid op het moment van winkelen/horeca toch niet weg? Een test biedt op het moment vlak voor het winkelen/horeca eigenlijk meer zekerheid dat je niet besmettelijk bent?
Zolang de mensen maar niet in het ziekenhuis komen, maakt een besmetting niet zoveel uit. Al is er nog steeds een relatie tussen besmettingen en zh-opnamen, hoe kleiner die relatie hoe beter.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Top prioriteiten dus.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kuipers zit morgenavond al op Op1. Dus vandaar.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Door de open grenzen en de lage vaccinatiegraad in andere landen komen er varianten binnen waar de vaccinatie niet tegen helpt. Nu is het de omicron die gelukkig vrij 'mild' is. Maar dat kwartje had ook de andere kant op kunnen vallen en dan was er een variant geweest die nog heftiger dan de Delta was geweest en we weer van voren af aan hadden kunnen beginnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Want die kwamen in grote getallen bij ons op de IC?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ohja, dan snap ik dat hij de persconferentie laat verplaatsen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Kuipers zit morgenavond al op Op1. Dus vandaar.![]()
Wel goed om te zien dat de overgang van Hugo naar Ernst niet zo groot gaat zijn
Absoluut.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat zijn wel hele goede cijfers voor een maandag. Toch?
Tijd voor een avondklok.![]()
Voor de Wuhan en de Alpha variant. En guess what? Dat is ook precies gebeurd.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:18 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk gezegd. Het zou besmettingen voorkomen. En dat is precies wat het NIET doet.
Daarna is de boodschap subtiel bijgesteld."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Godverdomme zegquote:Op maandag 10 januari 2022 13:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeker.
Kappers nog 4 weken dicht.![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Nee, want ze worden besmettelijker maar milder, niet besmettelijker en dodelijker. Dan sterft een virus zo uit.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Door de open grenzen en de lage vaccinatiegraad in andere landen komen er varianten binnen waar de vaccinatie niet tegen helpt. Nu is het de omicron die gelukkig vrij 'mild' is. Maar dat kwartje had ook de andere kant op kunnen vallen en dan was er een variant geweest die nog heftiger dan de Delta was geweest en we weer van voren af aan hadden kunnen beginnen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Dat is standaard bij zo'n virus?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee, want ze worden besmettelijker maar milder, niet besmettelijker en dodelijker. Dan sterft een virus zo uit.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ah!quote:Op maandag 10 januari 2022 13:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Door de open grenzen en de lage vaccinatiegraad in andere landen komen er varianten binnen waar de vaccinatie niet tegen helpt. Nu is het de omicron die gelukkig vrij 'mild' is. Maar dat kwartje had ook de andere kant op kunnen vallen en dan was er een variant geweest die nog heftiger dan de Delta was geweest en we weer van voren af aan hadden kunnen beginnen.
Voorlopig helpt prikken nog steeds okay tegen ziekenhuisopnamen door Omikron, toch?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Ja. Naar wat ik begrepen heb wel.quote:OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Gezien het feit dat we nu echt op het hoogtepunt (of dieptepunt) zouden moeten zitten vanwege de feestdagen echt topcijfers.![]()
Ja precies. Laten we maar hopen dat het hierna eens klaar is. Mensen lopen allemaal op hun tandvlees en de tweedeling wordt steeds heftiger.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah!
Voorlopig helpt prikken nog steeds okay tegen ziekenhuisopnamen door Omikron, toch?Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Eigenlijk zou iedere kwetsbare gevaccineerd moeten worden, maar ikzelf ben ongevaccineerd dus dat zou hypocriet zijn om dat te roepen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Te beginnen met 50 plus.
Hoe anders had ons land er nu voorgestaan als we dat hadden gehad.
Ik ben (voor zo ver ik weet) gezond, rook niet en heb geen overgewicht. Dus zie me zelf terecht of onterecht als niet kwetsbaar.![]()
Je mag wel concluderen dat bijzonder veel mensen besmet zijn geraakt tijdens de feestdagen gezien de aantallen, ons 'geluk' is dat het vrijwel niet de 60+ groep heeft getroffen (door eigen genomen maatregelen, boosters etc.)quote:Op maandag 10 januari 2022 13:22 schreef Simmertje het volgende:
Gezien het feit dat we nu echt op het hoogtepunt (of dieptepunt) zouden moeten zitten vanwege de feestdagen echt topcijfers.
En hoe gaat zo'n vaccinatieplicht er dan uit zien? Mensen uit hun huizen slepen en een naald in hun arm rammen? Of gunnen ze de ongevaccineerden de gelegenheid om te leven in een eigen afgesloten commune met eigen voorzieningen en mag deze groep volstrekt geen gebruik meer maken van zorgvoorzieningen buiten hun commune?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:19 schreef capricia het volgende:
[..]
DL is bezig een vaccinatieplicht op te tuigen. En boostert zo hard mogelijk door.
Zolang de mensen maar niet in het ziekenhuis komen, maakt een besmetting niet zoveel uit. Al is er nog steeds een relatie tussen besmettingen en zh-opnamen, hoe kleiner die relatie hoe beter.![]()
Als ze die commune dan ook nog even niet op Nederlands grondgebied zetten dan hebben we een deal.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:26 schreef Nia het volgende:
[..]
En hoe gaat zo'n vaccinatieplicht er dan uit zien? Mensen uit hun huizen slepen en een naald in hun arm rammen? Of gunnen ze de ongevaccineerden de gelegenheid om te leven in een eigen afgesloten commune met eigen voorzieningen en mag deze groep volstrekt geen gebruik meer maken van zorgvoorzieningen buiten hun commune?![]()
Altijd hetzelfde riedeltje bij dit vraagstukquote:Op maandag 10 januari 2022 13:26 schreef Nia het volgende:
[..]
En hoe gaat zo'n vaccinatieplicht er dan uit zien? Mensen uit hun huizen slepen en een naald in hun arm rammen? Of gunnen ze de ongevaccineerden de gelegenheid om te leven in een eigen afgesloten commune met eigen voorzieningen en mag deze groep volstrekt geen gebruik meer maken van zorgvoorzieningen buiten hun commune?Nee, ze koppelen je vaccinatie gewoon aan een QR waardoor je de toegang kan worden geweigerd bij bepaalde publieke plekken.
Maar wat geeft het dan als iedereen besmet is, maar er geen hont ziek? Het virus gaat niet weg. Geen besmettingen is onmogelijk. Dan laat het maar gebeurt. Zodat het echt gedregadeerd wordt tot een verkoudheidje of nog minder (wat nu al bijna het geval is, behalve bij ongevaccineerden).quote:Op maandag 10 januari 2022 13:16 schreef Nia het volgende:
[..]
Waar stuurt men in Duitsland nou op bij het winkelen/horeca: de besmettingen zo laag mogelijk houden of op ziekenhuisopnamen zo laag mogelijk te houden? Een booster neemt de besmettelijkheid op het moment van winkelen/horeca toch niet weg? Een test biedt op het moment vlak voor het winkelen/horeca eigenlijk meer zekerheid dat je niet besmettelijk bent?![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Het loopt aardig op na 28dec idd.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je mag wel concluderen dat bijzonder veel mensen besmet zijn geraakt tijdens de feestdagen gezien de aantallen, ons 'geluk' is dat het vrijwel niet de 60+ groep heeft getroffen (door eigen genomen maatregelen, boosters etc.)
[ afbeelding ]
Dus eigenlijk is Omicron een zege gezien het feit dat het vooral de ongevaccineerde groepen treft. De samenleving zou dus binnen no-time een enorme immuniteit moeten hebben opgebouwd.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je mag wel concluderen dat bijzonder veel mensen besmet zijn geraakt tijdens de feestdagen gezien de aantallen, ons 'geluk' is dat het vrijwel niet de 60+ groep heeft getroffen (door eigen genomen maatregelen, boosters etc.)
[ afbeelding ]![]()
Hoe doen ze dat in Oostenrijk, Griekenland, Italië, Duitsland?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:26 schreef Nia het volgende:
[..]
En hoe gaat zo'n vaccinatieplicht er dan uit zien? Mensen uit hun huizen slepen en een naald in hun arm rammen? Of gunnen ze de ongevaccineerden de gelegenheid om te leven in een eigen afgesloten commune met eigen voorzieningen en mag deze groep volstrekt geen gebruik meer maken van zorgvoorzieningen buiten hun commune?
Die zijn er ook mee bezig he.
Volgens mij gewoon boetes."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
''Doen we niks mee, het OMT zegt dat er nog te veel onduidelijkheid is en dat we de mondkap plicht uit moeten breiden. Nog even drie weekjes volhouden''.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:15 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/regio/zh-w(...)oelen-is-uitgebleven
Duidelijke woorden richting het nieuwe kabinet.
Gr Mark![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
In de US is het record nu 1 miljoen geregistreerde besmettingen op één dag. Dus als dat 300 dagen zo zou gaan, dan is praktisch iedereen besmet geweest.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:28 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is Omicron een zege gezien het feit dat het vooral de ongevaccineerde groepen treft. De samenleving zou dus binnen no-time een enorme immuniteit moeten hebben opgebouwd.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Zal wel beginnen met boetes.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:26 schreef Nia het volgende:
[..]
En hoe gaat zo'n vaccinatieplicht er dan uit zien? Mensen uit hun huizen slepen en een naald in hun arm rammen? Of gunnen ze de ongevaccineerden de gelegenheid om te leven in een eigen afgesloten commune met eigen voorzieningen en mag deze groep volstrekt geen gebruik meer maken van zorgvoorzieningen buiten hun commune?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Prima, geef ze een groot eiland ergens ver van de beschaving waar alle ongevaccineerden van de wereld naar hartenlust kunnen leven. Een soort Noord-Korea dus. Maar de rest van de wereld zal deze gemeenschap dan niet officieel erkennen?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:27 schreef Questular het volgende:
[..]
Als ze die commune dan ook nog even niet op Nederlands grondgebied zetten dan hebben we een deal.![]()
Uiteraard, voorzichtigheid is geboden, we doen dit samen, het worden 2 cruciale weken.quote:
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
De vaccinatiegraad is daar 50-60%, vandaar dat de aantallen in de ziekenhuizen nu ook als een malle oplopen richting 150.000 opnames.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In de US is het record nu 1 miljoen geregistreerde besmettingen op één dag. Dus als dat 300 dagen zo zou gaan, dan is praktisch iedereen besmet geweest.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
You win some you lose some. Meer gevaccineerden raken besmet dan bij Delta, maar het is minder dodelijk, grosso modo misschien dus een zegen?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:28 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is Omicron een zege gezien het feit dat het vooral de ongevaccineerde groepen treft. De samenleving zou dus binnen no-time een enorme immuniteit moeten hebben opgebouwd.
Meer ongevaccineerden raken besmet. Uiteindelijk leidt dat tot meer ziekenhuisbezetting, maar goed we gaan er ook sneller doorheen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
In combinatie met de algemene gezondheid van de gemiddelde Amerikaan een ramp. Snap echt niet waarom je als obesitas Amerikaan het vaccin zou weigeren. Om vervolgens wel weer alle rotzooi van Maccie D naar binnen te werken.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De vaccinatiegraad is daar 50-60%, vandaar dat de aantallen in de ziekenhuizen nu ook als een malle oplopen richting 150.000 opnames.![]()
Dit onzinnige OMT advies is een truc om die Kuipers goede sier te laten maken wanneer hij het niet invoert.![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Gezien de ziekenhuisbezetting nog steeds zakt, en de besmettingen nog oplopen lijken jouw woorden niet te kloppen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:32 schreef speknek het volgende:
[..]
You win some you lose some. Meer gevaccineerden raken besmet dan bij Delta, maar het is minder dodelijk, grosso modo misschien dus een zegen?
Meer ongevaccineerden raken besmet. Uiteindelijk leidt dat tot meer ziekenhuisbezetting, maar goed we gaan er ook sneller doorheen.
Omikron was eind dec al dominant verklaart.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Spanje is al weer een stukje verder op weg naar acceptatie en het einde van de pandemie:
Spanje wil corona in de toekomst als griep monitoren
De regering in Spanje wil in de toekomst niet meer elk afzonderlijk geval van een coronabesmetting monitoren, maar overstappen op een aanpak die lijkt op die van de griep. Dat betekent in de praktijk dat groepen huisartsen en gezondheidscentra in combinatie met ziekenhuizen met steekproeven gaan werken om besmettingen bij te houden, meldt El País.
Op die manier kan worden berekend hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen daaraan gekoppeld kunnen worden. Aan de nieuwe strategie wordt al sinds de zomer van 2020 gewerkt. De planning is nu in de laatste fase en de verwachting is dat die na de huidige golf in gebruik wordt genomen.
Volgens het hoofd van de surveillancegroep voor influenza en andere luchtwegvirussen, waartoe ook het coronavirus behoort, wordt het onmogelijk om in de toekomst alle gevallen bij te houden. Hij zegt daarom te willen werken naar de overgang van een wereldwijde bewaking naar een zogenoemde schildwacht. Bij die vorm worden de lichte ademhalingsproblemen bij de gezondheidscentra gemeld en de zwaardere klachten in de ziekenhuizen.
"Maar dit kunnen we niet van het ene op het andere moment veranderen. We hebben internationale afspraken om alle gevallen te melden, dat moet overgaan naar 'schildwacht'-systemen."![]()
Die cijfers zijn gewoon beschikbaar.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
Wanneer laat het rivm dan eens de cijfers zien van de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis? Bedoel ze roepen het wel, maar tonen de cijfers niet.
https://www.rivm.nl/sites(...)20dec%202021_def.pdf![]()
Dat zei ik ook al. Laten we het hopen.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:33 schreef Steven_Stil het volgende:
Dit onzinnige OMT advies is een truc om die Kuipers goede sier te laten maken wanneer hij het niet invoert.![]()
Gaat daar niet zo lekker.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
In de US is het record nu 1 miljoen geregistreerde besmettingen op één dag. Dus als dat 300 dagen zo zou gaan, dan is praktisch iedereen besmet geweest."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja ik ook. Maar schijnt nu ineens weer vrijdag te zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat er morgen een persco was.![]()
Pas nou op, straks voeren ze er statiegeld bij in.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Overal die weggegooide en vertrapte kappen ook in de bermen, de struiken en op straatLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Yes, zo begaan zijn we met het milieu. Plastic rietjes verboden, maar wel overal mondkapjes.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Overal die weggegooide en vertrapte kappen ook in de bermen, de struiken en op straat![]()
je eist veel te veel, zo bijzonder zijn ongevaccineerden ook weer nietquote:Op maandag 10 januari 2022 13:32 schreef Nia het volgende:
[..]
Prima, geef ze een groot eiland ergens ver van de beschaving waar alle ongevaccineerden van de wereld naar hartenlust kunnen leven. Een soort Noord-Korea dus. Maar de rest van de wereld zal deze gemeenschap dan niet officieel erkennen?![]()
Nee, woensdag is er nog een OMT overleg/advies. Daarna zal het wel lekken en donderdag/vrijdag persco denk ik.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat er morgen een persco was.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ze krijgen wereldwijd wel veel aandacht in de media hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
je eist veel te veel, zo bijzonder zijn ongevaccineerden ook weer niet![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 13:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat daar niet zo lekker.
[ twitter ]
https://www.aha.org/statistics/fast-facts-us-hospitals
Gelukkig hebben ze nog wat bedden over.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
14e persco staat toch gewoon vast?quote:Op maandag 10 januari 2022 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, woensdag is er nog een OMT overleg/advies. Daarna zal het wel lekken en donderdag/vrijdag persco denk ik.![]()
Zelfs de rechtbank doet gewoon wat ze wil tegenover een andere rechtbank, of tegenover RvdRquote:Op maandag 10 januari 2022 12:56 schreef Questular het volgende:
Denken de mensen echt dat de rechtbank niet gewoon doet wat ze lekker wilt? Dan hebben jullie nog nooit met de rechtbank gewerkt.![]()
![]()
Die was in september 2020...quote:Op maandag 10 januari 2022 13:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
14e persco staat toch gewoon vast?![]()
Wij hebben ook veel meer bedden, maar geen handjes..quote:Op maandag 10 januari 2022 13:39 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.aha.org/statistics/fast-facts-us-hospitals
Gelukkig hebben ze nog wat bedden over.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Over het algemeen wel, omdat de virusjes die dodelijker zijn hun host ook dood laten gaan en deze dus een kleinere kans hebben om voort te leven, evolueert vaak de "mildere" variant door. Omdat deze langer kan voortplanten omdat de hosts langer blijven leven of gewoon niet dood gaan.quote:![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Voordeel van de US is dat die ook veel sneller kunnen opschalen omdat ook zij de regeltjes wat sneller kunnen buigen dan wij.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij hebben ook veel meer bedden, maar geen handjes..OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Automatisch een maandelijkse boetequote:Op maandag 10 januari 2022 13:26 schreef Nia het volgende:
En hoe gaat zo'n vaccinatieplicht er dan uit zien? Mensen uit hun huizen slepen en een naald in hun arm rammen? Of gunnen ze de ongevaccineerden de gelegenheid om te leven in een eigen afgesloten commune met eigen voorzieningen en mag deze groep volstrekt geen gebruik meer maken van zorgvoorzieningen buiten hun commune?
![]()
Goh, daar is die bekende 4 weken en een beetje voor een piek weer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee die sluiten we op in kampen. Moeten we nog een definitieve oplossing voor bedenkenquote:Op maandag 10 januari 2022 13:26 schreef Nia het volgende:
[..]
En hoe gaat zo'n vaccinatieplicht er dan uit zien? Mensen uit hun huizen slepen en een naald in hun arm rammen? Of gunnen ze de ongevaccineerden de gelegenheid om te leven in een eigen afgesloten commune met eigen voorzieningen en mag deze groep volstrekt geen gebruik meer maken van zorgvoorzieningen buiten hun commune?![]()
Vrijdag de kroegen weer open?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Jepquote:Op maandag 10 januari 2022 13:44 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Goh, daar is die bekende 4 weken en een beetje voor een piek weer..
Zou toch een grote grap zijn als straks blijkt dat maatregelen amper bijdragen en het virus gewoon een natuurlijk patroon volgt
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dwangsom inderdaad. Maandelijks een QR code voor Ideal in de bus.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:42 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Automatisch een maandelijkse boete![]()
We zitten in een lockdown. De ziekenbuisbezetting is elke lockdown gezakt. Godzijdank.quote:Op maandag 10 januari 2022 13:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gezien de ziekenhuisbezetting nog steeds zakt, en de besmettingen nog oplopen lijken jouw woorden niet te kloppen.
Omikron was eind dec al dominant verklaart.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
de 2e kamer zou het kabinet moeten controleren, maar wie controleert deze experimentenclub die er toch keer op keer volledig naast zit.
(Reactie bij NU.nl)
Ik vraag me ook oprecht af wie het OMT controleert. Van de hele discussie daar krijgen we niets mee.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: