abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2022 @ 13:23:27 #251
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_203123890
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah!
Voorlopig helpt prikken nog steeds okay tegen ziekenhuisopnamen door Omikron, toch?
Ja precies. Laten we maar hopen dat het hierna eens klaar is. Mensen lopen allemaal op hun tandvlees en de tweedeling wordt steeds heftiger.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  maandag 10 januari 2022 @ 13:25:24 #252
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_203123922
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Te beginnen met 50 plus.
De ontwrichting van de samenleving is zo groot gebleken. Dat dat wat mij betreft een plicht mag zijn.
Hoe anders had ons land er nu voorgestaan als we dat hadden gehad.
Eigenlijk zou iedere kwetsbare gevaccineerd moeten worden, maar ikzelf ben ongevaccineerd dus dat zou hypocriet zijn om dat te roepen.
Ik ben (voor zo ver ik weet) gezond, rook niet en heb geen overgewicht. Dus zie me zelf terecht of onterecht als niet kwetsbaar.
pi_203123929
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:22 schreef Simmertje het volgende:
Gezien het feit dat we nu echt op het hoogtepunt (of dieptepunt) zouden moeten zitten vanwege de feestdagen echt topcijfers.
Je mag wel concluderen dat bijzonder veel mensen besmet zijn geraakt tijdens de feestdagen gezien de aantallen, ons 'geluk' is dat het vrijwel niet de 60+ groep heeft getroffen (door eigen genomen maatregelen, boosters etc.)

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203123945
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:19 schreef capricia het volgende:

[..]
DL is bezig een vaccinatieplicht op te tuigen. En boostert zo hard mogelijk door.
Zolang de mensen maar niet in het ziekenhuis komen, maakt een besmetting niet zoveel uit. Al is er nog steeds een relatie tussen besmettingen en zh-opnamen, hoe kleiner die relatie hoe beter. :)
En hoe gaat zo'n vaccinatieplicht er dan uit zien? Mensen uit hun huizen slepen en een naald in hun arm rammen? Of gunnen ze de ongevaccineerden de gelegenheid om te leven in een eigen afgesloten commune met eigen voorzieningen en mag deze groep volstrekt geen gebruik meer maken van zorgvoorzieningen buiten hun commune?
pi_203123955
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:26 schreef Nia het volgende:

[..]
En hoe gaat zo'n vaccinatieplicht er dan uit zien? Mensen uit hun huizen slepen en een naald in hun arm rammen? Of gunnen ze de ongevaccineerden de gelegenheid om te leven in een eigen afgesloten commune met eigen voorzieningen en mag deze groep volstrekt geen gebruik meer maken van zorgvoorzieningen buiten hun commune?
Als ze die commune dan ook nog even niet op Nederlands grondgebied zetten dan hebben we een deal.
pi_203123957
quote:

[..]
Altijd hetzelfde riedeltje bij dit vraagstuk :') Nee, ze koppelen je vaccinatie gewoon aan een QR waardoor je de toegang kan worden geweigerd bij bepaalde publieke plekken.
pi_203123960
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:16 schreef Nia het volgende:

[..]
Waar stuurt men in Duitsland nou op bij het winkelen/horeca: de besmettingen zo laag mogelijk houden of op ziekenhuisopnamen zo laag mogelijk te houden? Een booster neemt de besmettelijkheid op het moment van winkelen/horeca toch niet weg? Een test biedt op het moment vlak voor het winkelen/horeca eigenlijk meer zekerheid dat je niet besmettelijk bent?
Maar wat geeft het dan als iedereen besmet is, maar er geen hont ziek? Het virus gaat niet weg. Geen besmettingen is onmogelijk. Dan laat het maar gebeurt. Zodat het echt gedregadeerd wordt tot een verkoudheidje of nog minder (wat nu al bijna het geval is, behalve bij ongevaccineerden).
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 januari 2022 @ 13:28:05 #258
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203123961
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je mag wel concluderen dat bijzonder veel mensen besmet zijn geraakt tijdens de feestdagen gezien de aantallen, ons 'geluk' is dat het vrijwel niet de 60+ groep heeft getroffen (door eigen genomen maatregelen, boosters etc.)

[ afbeelding ]
Het loopt aardig op na 28dec idd. :P
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203123969
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dus eigenlijk is Omicron een zege gezien het feit dat het vooral de ongevaccineerde groepen treft. De samenleving zou dus binnen no-time een enorme immuniteit moeten hebben opgebouwd.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 13:28:43 #260
236264 crew  capricia
pi_203123975
quote:

[..]
Hoe doen ze dat in Oostenrijk, Griekenland, Italië, Duitsland?
Die zijn er ook mee bezig he.
Volgens mij gewoon boetes.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203124003
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:15 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/regio/zh-w(...)oelen-is-uitgebleven

Duidelijke woorden richting het nieuwe kabinet.
''Doen we niks mee, het OMT zegt dat er nog te veel onduidelijkheid is en dat we de mondkap plicht uit moeten breiden. Nog even drie weekjes volhouden''.

Gr Mark
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 januari 2022 @ 13:30:24 #262
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203124004
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:28 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Dus eigenlijk is Omicron een zege gezien het feit dat het vooral de ongevaccineerde groepen treft. De samenleving zou dus binnen no-time een enorme immuniteit moeten hebben opgebouwd.
In de US is het record nu 1 miljoen geregistreerde besmettingen op één dag. Dus als dat 300 dagen zo zou gaan, dan is praktisch iedereen besmet geweest.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203124012
Maar wordt de lockdown nu verlengd?
  maandag 10 januari 2022 @ 13:31:44 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203124023
quote:

[..]
Zal wel beginnen met boetes.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203124026
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:31 schreef Chai het volgende:
Dat horen we donderdag/vrijdag.
pi_203124039
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:27 schreef Questular het volgende:

[..]
Als ze die commune dan ook nog even niet op Nederlands grondgebied zetten dan hebben we een deal.
Prima, geef ze een groot eiland ergens ver van de beschaving waar alle ongevaccineerden van de wereld naar hartenlust kunnen leven. Een soort Noord-Korea dus. Maar de rest van de wereld zal deze gemeenschap dan niet officieel erkennen?
  maandag 10 januari 2022 @ 13:32:14 #267
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_203124040
quote:
Uiteraard, voorzichtigheid is geboden, we doen dit samen, het worden 2 cruciale weken. :r
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_203124045
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:30 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
In de US is het record nu 1 miljoen geregistreerde besmettingen op één dag. Dus als dat 300 dagen zo zou gaan, dan is praktisch iedereen besmet geweest.
De vaccinatiegraad is daar 50-60%, vandaar dat de aantallen in de ziekenhuizen nu ook als een malle oplopen richting 150.000 opnames.
  maandag 10 januari 2022 @ 13:32:28 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_203124046
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:28 schreef Simmertje het volgende:

[..]
You win some you lose some. Meer gevaccineerden raken besmet dan bij Delta, maar het is minder dodelijk, grosso modo misschien dus een zegen?
Meer ongevaccineerden raken besmet. Uiteindelijk leidt dat tot meer ziekenhuisbezetting, maar goed we gaan er ook sneller doorheen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 januari 2022 @ 13:32:51 #270
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203124053
quote:
Uiteraard.

Er is nog teveel onzekerheid.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203124066
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De vaccinatiegraad is daar 50-60%, vandaar dat de aantallen in de ziekenhuizen nu ook als een malle oplopen richting 150.000 opnames.
In combinatie met de algemene gezondheid van de gemiddelde Amerikaan een ramp. Snap echt niet waarom je als obesitas Amerikaan het vaccin zou weigeren. Om vervolgens wel weer alle rotzooi van Maccie D naar binnen te werken.
pi_203124067
Dit onzinnige OMT advies is een truc om die Kuipers goede sier te laten maken wanneer hij het niet invoert.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 januari 2022 @ 13:34:14 #273
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203124069
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 13:32 schreef speknek het volgende:

[..]
You win some you lose some. Meer gevaccineerden raken besmet dan bij Delta, maar het is minder dodelijk, grosso modo misschien dus een zegen?
Meer ongevaccineerden raken besmet. Uiteindelijk leidt dat tot meer ziekenhuisbezetting, maar goed we gaan er ook sneller doorheen.
Gezien de ziekenhuisbezetting nog steeds zakt, en de besmettingen nog oplopen lijken jouw woorden niet te kloppen.
Omikron was eind dec al dominant verklaart.
pi_203124074
Spanje is al weer een stukje verder op weg naar acceptatie en het einde van de pandemie:

Spanje wil corona in de toekomst als griep monitoren
De regering in Spanje wil in de toekomst niet meer elk afzonderlijk geval van een coronabesmetting monitoren, maar overstappen op een aanpak die lijkt op die van de griep. Dat betekent in de praktijk dat groepen huisartsen en gezondheidscentra in combinatie met ziekenhuizen met steekproeven gaan werken om besmettingen bij te houden, meldt El País.

Op die manier kan worden berekend hoe het virus zich verspreidt en welke maatregelen daaraan gekoppeld kunnen worden. Aan de nieuwe strategie wordt al sinds de zomer van 2020 gewerkt. De planning is nu in de laatste fase en de verwachting is dat die na de huidige golf in gebruik wordt genomen.

Volgens het hoofd van de surveillancegroep voor influenza en andere luchtwegvirussen, waartoe ook het coronavirus behoort, wordt het onmogelijk om in de toekomst alle gevallen bij te houden. Hij zegt daarom te willen werken naar de overgang van een wereldwijde bewaking naar een zogenoemde schildwacht. Bij die vorm worden de lichte ademhalingsproblemen bij de gezondheidscentra gemeld en de zwaardere klachten in de ziekenhuizen.

"Maar dit kunnen we niet van het ene op het andere moment veranderen. We hebben internationale afspraken om alle gevallen te melden, dat moet overgaan naar 'schildwacht'-systemen."
pi_203124081
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
En dat vinden de ongevaccineerde mensen ook, die dragen geen mondkapjes omdat het onzin is. Alleen gedragsbeïnvloeding.

Wanneer laat het rivm dan eens de cijfers zien van de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis? Bedoel ze roepen het wel, maar tonen de cijfers niet.
Die cijfers zijn gewoon beschikbaar.
https://www.rivm.nl/sites(...)20dec%202021_def.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')