abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2022 @ 12:07:43 #1
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203122660

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
pi_203122663
quote:
2s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:06 schreef mazaru het volgende:

[..]
Geloof je het zelf? Als ze linksom gaan wordt er geroepen dat ze rechtsom hadden moeten gaan en andersom ook.
Beetje semantische discussie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 januari 2022 @ 12:08:26 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203122673

Jezus wat makkelijk. Ik dacht juist dat ik strenger was :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203122675
Beseft iedereen dat met een vaccinatieplicht, voor Delta dit najaar de ziekenhuizen overspoelde, we dubbel zoveel ruimte op de ICs hadden gehad qua coronapatiënten, en dat er dan nu hoogstwaarschijnlijk veel meer mogelijk zou zijn geweest?
Bedoel, we hebben tegen code zwart aan gezeten. En dat was niet nodig geweest.

We hadden zo de capaciteit kunnen 'verdubbelen', door ervoor te zorgen dat er de helft minder instroom was op de ICs.

50% was ongevaccineerd op de ICs. Las ik net hier.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203122692
Even een gerenommeerde poll:
POLL
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203122710
Ik adviseer een stuk tape voor het OMT.
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
(Reactie bij NU.nl)
  maandag 10 januari 2022 @ 12:11:17 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_203122720
Hahaha dus verzwaringen ipv versoepelen :')

Mondkapjes buiten :')

#Ikdoenuechtnietmeermee.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203122735
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:08 schreef capricia het volgende:
Beseft iedereen dat met een vaccinatieplicht, voor Delta dit najaar de ziekenhuizen overspoelde, we dubbel zoveel ruimte op de ICs hadden gehad qua coronapatiënten, en dat er dan nu hoogstwaarschijnlijk veel meer mogelijk zou zijn geweest?

We hadden zo de capaciteit kunnen 'verdubbelen', door ervoor te zorgen dat er de helft minder instroom was op de ICs.

Volgens mij was het percentage ongevaccineerden op de IC nog wel hoger dan 50% en bovendien was die groep ongevaccineerden op de IC een stuk jonger dan de groep gevaccineerden. Komt nog eens bij dat de groep ongevaccineerden relatief gezien erg klein is en toch wisten deze mensen in absolute getalen veel vaker op de IC terecht te komen.

Huh huh huh je mag de ongevaccineerden niet de schuld geven van de code zwart hoor!!! Oh nee? Nou klaag me aan kutwappies.
pi_203122747
Dit OMT moet ontmanteld worden en snel ook. Zijn helemaal doorgeslagen. Maar prima als ze dit willen, ik vertik het. De grens is bereikt. Ziekenhuisopname blijft dalen maar ze houden niet op met aanscherpingen.
(Reactie bij NU.nl)
  maandag 10 januari 2022 @ 12:13:18 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_203122760
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:03 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ja, maar in het bijzonder die van het RIVM, of niet? Zoveel blijkt namelijk uit de gevolgtrekking die je hanteerde en het daarbij weglaten van de notie dat er studies zijn waaruit het tegenovergestelde geconcludeerd wordt.
Nee dat de onderzoekers van het RIVM iets anders zeggen dan de directeur geeft aan dat je ze als twee verschillende entiteiten moet zien. Dat de onderzoekers gelijk hebben blijkt uit vele andere internationale publicaties. Ik weet niet waar je vandaan haalt dat er onderzoek is dat het tegenovergestelde vertelt want dat is er niet/nauwelijks.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 januari 2022 @ 12:13:20 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203122761
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:11 schreef DonDruiper het volgende:

#Ikdoenuechtnietmeermee.
Jij staat in april gewoon weer in de rij voor een nieuwe booster.
  Redactie Games maandag 10 januari 2022 @ 12:13:28 #12
181272 crew  Noppie2000
pi_203122763
quote:
10s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
(Reactie bij NU.nl)
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:12 schreef Mondkapje het volgende:
Dit OMT moet ontmanteld worden en snel ook. Zijn helemaal doorgeslagen. Maar prima als ze dit willen, ik vertik het. De grens is bereikt. Ziekenhuisopname blijft dalen maar ze houden niet op met aanscherpingen.
(Reactie bij NU.nl)
:')
pi_203122769
quote:
(Reactie bij NU.nl)
Het doet me goed om te lezen dat het voor de meeste NU.nl reageerders toch ook echt een stap te ver is. Met uitzondering van een paar die hard maatregel- en keihard handhaven tot en met de gevangenis fetisjisten.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 10 januari 2022 @ 12:14:19 #14
445514 DonDruiper
pi_203122778
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Jij staat in april gewoon weer in de rij voor een nieuwe booster.
Juli.

Ga in juli naar Kroatië.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 10 januari 2022 @ 12:15:07 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203122786
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Juli.

Ga in juli naar Kroatië.
Op vakantie tijdens een pandemie... zware klappen.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 12:15:12 #16
236264 crew  capricia
pi_203122788
quote:
6s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Volgens mij was het percentage ongevaccineerden op de IC nog wel hoger dan 50% en bovendien was die groep ongevaccineerden op de IC een stuk jonger dan de groep gevaccineerden. Komt nog eens bij dat de groep ongevaccineerden relatief gezien erg klein is en toch wisten deze mensen in absolute getalen veel vaker op de IC terecht te komen.

Huh huh huh je mag de ongevaccineerden niet de schuld geven van de code zwart hoor!!! Oh nee? Nou klaag me aan kutwappies.
Kun je nagaan hoeveel capaciteit we dan gehad zouden hebben. Met een vaccinatieplicht. En reken maar dat er minder gesloten zou zijn nu.
En dat de normale zorg gewoon vaker doorgang had kunnen hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203122794
Als je mondmaskers buiten gaat verplichten etc dan komt niemand meer opdraven voor de vaccinatie/booster.
pi_203122796
quote:
(Reactie bij NU.nl)
Graag!
1947-2016
pi_203122819
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:08 schreef capricia het volgende:

Had hugotje de Movianto koelingen maar eerder leeg moeten halen.

Niet afwimpelen op de samenleving.
1947-2016
  maandag 10 januari 2022 @ 12:18:08 #20
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_203122829
quote:

#Ikdoenuechtnietmeermee.
Je bent in goed gezelschap _O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 12:18:12 #21
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_203122831
quote:

#Ikdoenuechtnietmeermee.
Ho wacht, niet alleen buiten.... ook op kantoor, wilt het OMT. Dus die verwachten dat je 8 uur per dag (met uitzondering van je half uurtje dat je je bammetje mag eten) achter je bureau gaat zitten met zo'n eendemasker op.

Het is officieel. De wereld is gek geworden. 8)7
pi_203122833
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelen :')
Omdat de maatregelen toch niet vervallen :P
  maandag 10 januari 2022 @ 12:18:39 #23
445514 DonDruiper
pi_203122840
Ik snap best dat je wisselgeld wilt inzetten. Zo van; mondkapjes overal, maar dan kan wel weer alles open. Nog steeds kut, maar voor nu prima dan.

Je kan gewoon niet zeggen dat we nog meer gaan verzwaren. Dan begrijp je gewoon helemaal niet wat er in de samenleving speelt.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_203122844
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ho wacht, niet alleen buiten.... ook op kantoor, wilt het OMT. Dus die verwachten dat je 8 uur per dag (met uitzondering van je half uurtje dat je je bammetje mag eten) achter je bureau gaat zitten met zo'n eendemasker op.

Het is officieel. De wereld is gek geworden. 8)7
Waarom werk jij op kantoor? Klap in het gezicht van de zorg.
Snel naar huis jij! :( :(
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_203122846
quote:
2s.gif Op maandag 10 januari 2022 12:18 schreef mazaru het volgende:

[..]
Je bent in goed gezelschap _O-
[ afbeelding ]
wat zijn dit voor vieze onaantrekkelijke mensen? gadverdamme wat smerig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 12:19:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')