wat is dit dan?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Jezus wat makkelijk. Ik dacht juist dat ik strenger was
Hoezo geeft de rechtstaat niet thuis dan? Een meerderheid van de Nederlanders heeft gewoon vorige jaar maart gekozen voor de 4 partijen die ook al in Rutte 3 zaten. Tsja, nogal logisch dat je dan meer van hetzelfde krijgt. Blijkbaar waren de radicale alternatieven van het FvD niet voor iedereen even aantrekkelijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Confetti het volgende:
De Amerikanen zweren erbij dat je nooit je wapens moet opgeven omdat de overheid niet eeuwig 'goed' kan blijven.
Ons wapen was de rechtsstaat maar die geeft niet thuis. We zijn dus volledig overgeleverd aan de grillen van politici.
Als een redelijke overheid als die van Nederland zo kan radicaliseren in 2 jaar wordt duidelijk hoe gruwelijk het vroeger misging.
Amazon Primequote:Op maandag 10 januari 2022 12:34 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Madmen is van Netflix af trouwens.
Dl/Fra/it/spa. Allemaal mondkapjes buiten bij drukte.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:35 schreef Mondkapje het volgende:
Dragen ze in andere landen ook overal deze maskers of zijn wij weer de enige in de wereld die dit wil doen?
De VS hield het nog geen eeuw vol zonder in een burgeroorlog te vervallenquote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Confetti het volgende:
De Amerikanen zweren erbij dat je nooit je wapens moet opgeven omdat de overheid niet eeuwig 'goed' kan blijven.
Ons wapen was de rechtsstaat maar die geeft niet thuis. We zijn dus volledig overgeleverd aan de grillen van politici.
Als een redelijke overheid als die van Nederland zo kan radicaliseren in 2 jaar wordt duidelijk hoe gruwelijk het vroeger misging.
De rechterlijke macht bedoelde ik. Met haar slaafse en onderdanige marginale toets van overheidsbesluit. Daarmee hebben ze een echte toets van overheidsbesluit aan wetten in feite de nek omgedraait.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoezo geeft de rechtstaat niet thuis dan? Een meerderheid van de Nederlanders heeft gewoon vorige jaar maart gekozen voor de 4 partijen die ook al in Rutte 3 zaten. Tsja, nogal logisch dat je dan meer van hetzelfde krijgt. Blijkbaar waren de radicale alternatieven van het FvD niet voor iedereen even aantrekkelijk.
Naja anderzijds, ik heb hier ook al een aantal keer mensen alleen in hun auto zien rijden met FFP masker op.quote:
Die cultuur/oorsprong van die wappies in de VS is totaal anders. Daar waren ze vroeger bang dat er ieder moment een indiaan een pijl door je nek knalt. Om zijn boomhut terug te pakken, die hij verloren was aan de blanke ontdekkingsreiziger. Dus hebben ze maar het recht om te verdedigen met een geweer, en iedereen kapot te knallen die ongewenst op je terrein verschijnt.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Confetti het volgende:
Met een nuancering dat ze dit zijn gaan verplichten toen de ziekenhuisopnames toenamen (en niet afnamen). En dat blijkbaar niemand zich er aan houdt (van wat je hoort van mensen die er recent zijn geweest of nog zijn toen het net ingevoerd was).quote:Op maandag 10 januari 2022 12:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dl/Fra/it/spa. Allemaal mondkapjes buiten bij drukte.
Klootzak.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Volgend jaar lekker naar Oss, Helmond, Breda en Den Bosch.
Lekker dichtbij!
Misschien schamen ze zich voor hun auto en willen ze niet herkend worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja anderzijds, ik heb hier ook al een aantal keer mensen alleen in hun auto zien rijden met FFP masker op.
Dan zit de angst vrij diep gok ik zo
Mooi hè.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Wie controleert het OMT eigenlijk? We zijn in een heel rare situatie beland waar onze regering vrijwel klakkeloos adviezen overneemt van een clubje dat totaal ondoorzichtig functioneert en volgens velen totaal niet capabel is, en dat ook door niemand wordt gecontroleerd.
heb ik ook wel eens gedaan (geen FFP) maar dat kwam vooral omdat ik m dan vergeten was af te zetten... moet zeggen dat ik het ook wel lekker warm vind zitten zo in de winter.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja anderzijds, ik heb hier ook al een aantal keer mensen alleen in hun auto zien rijden met FFP masker op.
Dan zit de angst vrij diep gok ik zo
Er zijn minder dan een jaar geleden gewoon verkiezingen geweest. Dezelfde regeringspartijen hebben samen meer stemmen gehaald. Dat is niet geradicaliseerd. Als jij dit wel zo voelt, zit daar wellicht de radicalisatie?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Confetti het volgende:
OM ANDEREN TE BESCHERMEN! DENK AAN JE SCHOONMOEDER OF OPA!quote:Op maandag 10 januari 2022 12:39 schreef mir1986 het volgende:
Ben je straks drie keer gevaccineerd, moet je nog steeds een mondkap dragen en dan zelfs in de buitenlucht. Waarom moet je je dan nog laten vaccineren?
Omdat Omikron ongevaarlijk is voor gevaccineerden, maar wel gevaarlijk voor niet gevaccineerden.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:39 schreef mir1986 het volgende:
Ben je straks drie keer gevaccineerd, moet je nog steeds een mondkap dragen en dan zelfs in de buitenlucht. Waarom moet je je dan nog laten vaccineren?
Spelletje die in het vorige topic gepost werd. Een soort test ja.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:40 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dat geloof ik zonder twijfel! Maar is dit een test oid?
waarom zou je die kutwappies beschermen?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat Omikron ongevaarlijk is voor gevaccineerden, maar wel gevaarlijk voor niet gevaccineerden.
Wat we dus doen is het beschermen van mensen die niet gevaccineerd zijn.
De regering heeft zelf het OMT opgetuigd. Ze kunnen zo een schaduw OMT er naast zetten, mochten ze dat willen. Of het OMT ontbinden.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Wie controleert het OMT eigenlijk? We zijn in een heel rare situatie beland waar onze regering vrijwel klakkeloos adviezen overneemt van een clubje dat totaal ondoorzichtig functioneert en volgens velen totaal niet capabel is, en dat ook door niemand wordt gecontroleerd.
Hahahaha, dat geloof jij. Daarom is op dit moment 95% van de besmettingen in Duitsland gevaccineerd.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat Omikron ongevaarlijk is voor gevaccineerden, maar wel gevaarlijk voor niet gevaccineerden.
Moest dit even opzoeken. Heet de Braak tegenwoordig SolarUnie?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker gratis voetbal kijken vanaf je balkon naast het SolarUnie Stadion.
Ja, ook niet mijn idee hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
waarom zou je die kutwappies beschermen?
Komt allemaal omdat ze daar 2G hebben en een vaccinatie plicht.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:30 schreef Mondkapje het volgende:
Terwijl in Engeland:
Boris Johnson today hailed 'great progress' against Omicron and said the government is 'looking at' cutting the self-isolation period again - to five days - as ministers insisted Britain is on a path to 'living with Covid'.
The government and NHS leaders appear increasingly confident that the Omicron wave will not overwhelm services.
In a round of interviews earlier, Housing Secretary Michael Gove said the UK is 'moving to a situation' where it is 'possible to say that we can live with Covid and that the pressure on the NHS and on vital public services is abating'.
However, he stressed that 'we are not there yet' and dismissed complaints that dire warnings about the possibility of huge numbers of deaths had been 'scaremongering'.
Mr Johnson is said to be drawing up a new strategy for the transition away from restrictions, which would be implemented by March.
https://www.dailymail.co.(...)e-day-isolation.html
Hoe kan het dan dat in onze kranten verontrustende berichten staan over o.a. VK?
'In landen als België, Frankrijk, Spanje, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en de Verenigde Staten neemt de instroom in ziekenhuizen al wel snel toe. (...) Volgens het OMT zijn er in veel landen "die minder maatregelen getroffen hebben" meer ziekenhuisopnames dan eerder bij de deltavariant.'
https://www.trouw.nl/nieu(...)ondmaskers~b58595c3/
Je bent in de war dat jouw waarheid de waarheid is en dat andere meningen niet kunnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:33 schreef Confetti het volgende:
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:29 schreef capricia het volgende:
Wie weet gaat er wel van alles open. Maar met masker.
We hebben nu tenslotte Ernst aan het roer.
Niets was een vaccinatieplichtje niet op kan lossen dus.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nou en? Wil toch niet zeggen dat het meteen gevaarlijk is?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hahahaha, dat geloof jij. Daarom is op dit moment 95% van de besmettingen in Duitsland gevaccineerd.
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hahahaha ik ga niet meer met jou in de vaccinatie discussiequote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Hahahaha, dat geloof jij. Daarom is op dit moment 95% van de besmettingen in Duitsland gevaccineerd.
En hoeveel procent van de ziekenhuis- en IC opnames zijn gevaccineerden?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Al een paar jaar. Heeft ook nog een tijd Lavans Stadion geheten.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Moest dit even opzoeken. Heet de Braak tegenwoordig SolarUnie?
Ik denk dat de ongevaccineerden zich ook niet massaal laten testen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja lach maar. Maar ik heb meermaals gelezen dat Ernst het heel anders gaat doen dan Hugo.quote:
Hernoemen naar Pandemic Micromanagement Team.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:44 schreef _serial_ het volgende:
Het wordt inderdaad tijd om het OMT te ontmantelen.
Het is allang geen outbreak meer.
Maar die liggen dan dus niet in het ziekenhuis. Dat bedoelt hij. Besmet zijn is niet erg, als je maar niet in het ziekenhuis komt. Of sterft.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Zijn stelling is sowieso onzin.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat hoeft niet want ze geven adviezenquote:Op maandag 10 januari 2022 12:37 schreef Mondkapje het volgende:
Omdat die kutwappies wel een ziekenhuis bed willen claimen als ze ziek zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als ze niet meer kunnen ademen en in het ziekenhuis komen worden ze vanzelf wel getest.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat de ongevaccineerden zich ook niet massaal laten testen.
Die mensen staan er dusdanig in dat ze zoiets hebben van "laat maar zitten, uitzieken en door" wanneer ze wel ziek worden.
Maarja ongevaccineerden beschermen is een bs reden natuurlijk.
Bescherm jezelf maar!
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja lach maar. Maar ik heb meermaals gelezen dat Ernst het heel anders gaat doen dan Hugo.
Toch?![]()
Vaccinatieplicht gaat er niet komen. Net als 2G er niet gaat komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Niets was een vaccinatieplichtje niet op kan lossen dus.
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Al een paar jaar. Heeft ook nog een tijd Lavans Stadion geheten.
Het woord katoenen kun je ook wel achterwege laten.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Maar we wisten toch al in het begin van de crisis dat de katoenen mondkapjes onvoldoende bescherming gaven?
Dan nu na 2 jaar gaan ze daar ineens een advies over geven?
psv naar de CL. Die stonden na 17 wedstrijden bovenaanquote:Op maandag 10 januari 2022 12:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Laten we met de Eredivisie gewoon stoppen dit jaar. Weinig zin meer in.
Dus Ernst is toch een soort Hugo?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Vaccinatieplicht gaat er niet komen. Net als 2G er niet gaat komen.
Uitzingen en maatregelen bedenken wat uiteindelijk niks meer is dan geneuk achter de komma.
Thats it.
quote:„Als we nu de lockdown opheffen, dan neemt het aantal besmettingen alleen nog maar sneller toe”, stelt Niesters. „Je zult zien: maandag gaan de scholen open, maar hele klassen zitten binnen de kortste keren weer thuis. Op de basisscholen sowieso, want die kinderen zijn nog niet gevaccineerd, daar komt dadelijk een explosie van besmettingen.”
Wat een rollercoaster van emoties moet dat voor je zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
En dat vinden de ongevaccineerde mensen ook, die dragen geen mondkapjes omdat het onzin is. Alleen gedragsbeïnvloeding.
Wanneer laat het rivm dan eens de cijfers zien van de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis? Bedoel ze roepen het wel, maar tonen de cijfers niet.
Ik mag hopen van wel. Dan zijn we misschien een keer op tijd met dingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja lach maar. Maar ik heb meermaals gelezen dat Ernst het heel anders gaat doen dan Hugo.
Toch?![]()
Hele bevolking straks vast in huis. Tralies er bij. Komt er een rechtszaak. Uitspraak: ''tja, het OMT bestaat uit experts, dus de bevolking opsluiten is terecht als het gebaseerd is op hun advies''.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi hè.
En ook in de rechtbank heb je geen schijn van kans.
Het Kras stadion in de grootste coronabrandhaard van Nederland slaan we maar overquote:Op maandag 10 januari 2022 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben blijkbaar geen kenner van de KKD. Maar ik vrees dit volgend jaar wel te worden.
@:houtenbeen
Als ze de cijfers noemen, wat ze al regelmatig gedaan hebben, dan wordt het niet geloofd en weggewuifd.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
En dat vinden de ongevaccineerde mensen ook, die dragen geen mondkapjes omdat het onzin is. Alleen gedragsbeïnvloeding.
Wanneer laat het rivm dan eens de cijfers zien van de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen in het ziekenhuis? Bedoel ze roepen het wel, maar tonen de cijfers niet.
Hoi, ongevaccineerde hier draag netjes een mondkapje waar dat gevraagd wordt.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
Ik hoop het niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus Ernst is toch een soort Hugo?
Jij bent niet van mening dat de te dikke man meer belasting moet betalen vanwege hun co2 uitstoot?quote:Op maandag 10 januari 2022 12:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Omdat die kutwappies wel een ziekenhuis bed willen claimen als ze ziek zijn.
Walgelijk volk.
Ja maar al die rokers dan met longkanker!!1!1!
Die ik spreek snappen dit primaquote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom begrijpen wappies dat eigenlijk niet. Dat je als gevaccineerd prima besmet kunt raken. Maar minder ziek of dood. En dat dat daarom niet erg is. Hoe vaak je dat ook uitlegt, ze pikken het op een of andere manier niet op. Niet alleen hier hoor, maar vooral ook in de buitenwereld.
Op de brandstapel met hem!quote:Op maandag 10 januari 2022 12:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoi, ongevaccineerde hier draag netjes een mondkapje waar dat gevraagd wordt.
wat wel klote is dat hij in z'n eerste werkweek meteen wel of geen lockdown extensie op z'n bordje krijgtquote:Op maandag 10 januari 2022 12:48 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ik mag hopen van wel. Dan zijn we misschien een keer op tijd met dingen.
Hebben ze pas 40-45 keer gedaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
omdat het simpelweg niet klopt.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom begrijpen wappies dat eigenlijk niet. Dat je als gevaccineerd prima besmet kunt raken. Maar minder ziek of dood. En dat dat daarom niet erg is. Hoe vaak je dat ook uitlegt, ze pikken het op een of andere manier niet op. Niet alleen hier hoor, maar vooral ook in de buitenwereld.
Jawel hoor, want dan krijgen ze een QR-code en die willen ze weer wel graag. Zo principieel zijn ze ook weer niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat de ongevaccineerden zich ook niet massaal laten testen.
Onder het mom van dingen die in de toekomst toegevoegd kunnen worden aan je QR.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:50 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Jij bent niet van mening dat de te dikke man meer belasting moet betalen vanwege hun co2 uitstoot?
Is er een dikke mensen pandemie geweest die de IC heeft overstroomd????quote:Op maandag 10 januari 2022 12:50 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Jij bent niet van mening dat de te dikke man meer belasting moet betalen vanwege hun co2 uitstoot?
Die rapporteren ze tegenwoordig maandelijks gewoon hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:47 schreef mir1986 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |