SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Volksvertegenwoordigers zijn uitgezonderd van diverse maatregelenquote:Op maandag 10 januari 2022 10:41 schreef popje het volgende:
Ik zat met net te bedenken dat ook de Tweede Kamer en ministers dan een mondkapje op moeten als ze een debat voeren.![]()
![]()
For thee, not for mequote:Op maandag 10 januari 2022 10:41 schreef popje het volgende:
Ik zat met net te bedenken dat ook de Tweede Kamer en ministers dan een mondkapje op moeten als ze een debat voeren.
Het Ernst/Grapperhausjes effect.![]()
Die zorgen dan wel dat ze zelf een ontheffing hebben.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:41 schreef popje het volgende:
Ik zat met net te bedenken dat ook de Tweede Kamer en ministers dan een mondkapje op moeten als ze een debat voeren.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Het virus houdt rekening met de status van mensen natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Volksvertegenwoordigers zijn uitgezonderd van diverse maatregelen![]()
Jep. Maar dat was onder een andere VOC. Dus niet toe te passen in de huidige situatie.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef chratnox het volgende:
Stel nou dat het OMT graag ontmanteld wil worden maar dat zelf niet kan, dat de meeste leden zoiets hebben: Het is nu klaar.
Dat er nog een aantal hardliners in zitten en dat Rutte eraan blijft hangen. Dan ga je als OMT dusdanig absurde voorstellen doen dat je draagvlak kwijt raakt zodat Rutte en die hardliners vanzelf stoppen met naar je luisteren. Op een absurde manier jezelf overbodig maken zegmaar.
In dit stadium in de buitenlucht mondkapjes gaan adviseren, ook na de fieldlabs en resultaten die al meer dan anderhalf jaar beschikbaar zijn kan ik niet anders dan absurd noemen.
Mvg,
OMT.
Trieste bende die gasten. Wegwezen, en snel.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik ben me er volledig van bewust hoe belangrijk het is. Het argument "dan kun je weer naar de kroeg" wordt vrijwel altijd gebruikt om een absurdistisch weerwoord te hebben op iemand die het ergens niet mee eens is, dus dat is hoe ik 'm hier interpreteerde. Alsof ik een vaccinatieplicht helemaal prima vind zodat ik weer kan gaan zuipen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Vergis je niet hoe belangrijk de horeca voor velen is. En sporten ook natuurlijk.
Het is niet iets belachelijks. En zeker voor de ondernemers niet.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We sturen op besmettingscijfers (blijkbaar).![]()
Klopt, het houdt ook rekening met relationele status dus gezinnen van 4 mogen wel ergens heen en een vriendengroep van 4 niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:44 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Het virus houdt rekening met de status van mensen natuurlijk.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Insert *Putin die begint te grinniken*quote:Op maandag 10 januari 2022 10:41 schreef popje het volgende:
Ik zat met net te bedenken dat ook de Tweede Kamer en ministers dan een mondkapje op moeten als ze een debat voeren.
![]()
Wat denk je zelf? Die zullen het wel zo spinnen dat het de 'democratie verstoord' ofso. Zoals altijd met onze politiek, wetten gelden nooit voor hunzelf.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Succes met je 2g horeca en mondkapje op tijdens het zitten?
Als die lui niet massaal naar Den Haag gaan vragen ze om faillissement.
Ook studenten tijdens colleges lastig vallen met deze onzin.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Marino is zojuist klaargekomen..![]()
![]()
Nog meer mondkapjes. Sodemieter op.![]()
Zijn we dan, >85% vaccinatiegraad, boosters, twee jaar later en nog steeds in de paniekmodus van doe maar wat. Het is zo absurdistisch dit allemaal.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ow man.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Marino is zojuist klaargekomen..
Die stopt pas als dat iedereen verplicht met een gasmasker in zijn eigen woonkamer op zit.
Triest figuur.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het corona dashboard.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:47 schreef fetX het volgende:
Waar kan ik zien hoeveel % geboosterd is?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Overigens waren mondkapjes toch een tijdje verplicht in 2 of 3 straten in Amsterdam en Rotterdam.
Toen we nog lokaal zouden ingrijpen op basis van de ontwikkelingen volgens het dashboard. Mooie tijd.- verwijderd door admin -![]()
Ik kwam net deze tegen op basis van die tweet van Marino. Serieus, mijn hoop is weg:
Omikron Squid Game. Alsof kinderen nu bij bosjes om gaan vallen. Mijn hemel zeg.![]()
"medische mondneusmaskers voor iedereen vanaf 13 jaar in publieke binnenruimtes, zoals hoger onderwijs, musea, en buiten in bijv. drukke winkelstraten."
Dat is in België maandenlang de regel geweest. Geen idee waarom sommigen zich daar zo druk over maken.are we infinite or am I alone![]()
Wel netjes in zijn mondkapje natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Marino is zojuist klaargekomen..You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik snap de hoop dat 2G het allemaal beter maakt. In andere landen hebben ze immers 2G en die hoeven niet in lockdown. Maar de cijfers stijgen daar in een zelfde patroon ook gewoon mee. In andere landen doen ze echter een poging om te leren leven met het virus. Ze kunnen niet open blijven omdat ze 2G gebruiken; ze kunnen open blijven omdat ze zich niet laten leiden door een OMT (of soortgelijke instanties) en omdat er de politieke keuze gemaakt is om daadwerkelijk te leren leven met het virus. Wij roepen dat we dat ook willen doen, maar hebben het dan enkel over een winterslaap.
Er wordt soms vergeten dat we zaken als 2G niet nodig hebben om open te blijven. We hebben meer capaciteit nodig, we hebben een gerichte aanpak nodig (zie ouderen en risico groepen, laat de rest met rust), maar vooral een regering die een keer zegt: ‘mooi geweest, we doen ons best in de zorg, maar we gaan het eens een winter proberen zonder lockdown of andere zware beperkingen’.
Het is en blijft een politieke keuze. Daarom zijn andere landen open. Niet omdat 2G of een algemene vaccinatie plicht heilig is en zoveel effect heeft.![]()
En dan Uefa stijl opnieuw lotenquote:Op maandag 10 januari 2022 10:37 schreef Saekerhett het volgende:
Alsof een of andere stagiair dat loting-balletjesapparaat van de KNVB heeft geleend, op een knop drukt, en de eerste drie balletjes met maatregelen adviseert naar het kabinet![]()
![]()
Ik neem je dat niet kwalijk want het wordt hier heel vaak gezegd en herhaald, maar het geeft aan dat je altijd nog beter naar de officiële instanties kan luisteren dan randos op het internet. De datasets die gebruikt worden hebben privacygevoelige informatie, dus wat publiekelijk gedeeld wordt is een geanonymiseerde dataset met dummyvariabelen in de berekening. Dat leidt tot net iets andere getallen, maar de formules e.d. zijn vrij beschikbaar.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dacht tijd dat het niet openbaar was? Maar het werkt toch voor geen meter. Ze zitten er met alles compleet naast. Hoop interessant doenerij maar echt helpen doet het niet.
Zie bijvoorbeeld
https://www.rivm.nl/docum(...)kening-zorgbelasting
https://data.rivm.nl/covid-19/
Het is ook vaak verwarrend want we gooien de adviezen van het OMT, Jaap van Dissel en het RIVM (en de Gezondheidsraad en GGDs) op een hoop, terwijl dat hele verschillende mensen met verschillende achtergronden en belangen zijn. Ik noem Van Dissel en het RIVM apart ookal zijn ze hetzelfde omdat zeker in het begin van de crisis Van Dissel een paar opvallende zeperds heeft gemaakt, over mondkapjes, druppeltjes, carnaval, misschien uit arrogantie* misschien omdat hij wat al te graag op de zetel van de politiek wilde zitten. Maar we wisten indertijd bijvoorbeeld dat mondkapjes wel werkten, omdat zijn eigen RIVM dat in een paper had geconcludeerd. Waarmee ik wil zeggen dat de wetenschappelijke kant van het RIVM nog redelijk prima in orde is, ookal heeft het wat imagoschade opgelopen.
Natuurlijk, de toekomst voorspellen is nooit helemaal wetenschappelijk, maar de modellen zijn zeker in het begin van de trend zeer nauwkeurig. Naarmate het langer duurt heb je grotere foutmarges en soms komt het zelfs daar buiten, maar dat is vrijwel altijd als gevolg van maatregelen in het lopende proces. Wat ik denk dat er gebeurt is dat veel mensen een model zien dat het mogelijk code zwart kan worden, dat interpreteren als het wordt zeker code zwart, er worden maatregelen genomen waardoor de eerdere modellen niet meer kloppen, en retroactief zeggen er klopte geen reet van! Een beetje als zeggen dat de vaccins niet werken omdat we nog steeds het virus hebben. Cum hoc ergo propter hoc.
* daar ging nogal veel van rond in het begin van corona. Mijn vrouw was in een hematologisch lab van een UMC een week voordat Corona losging, waar ze onderzoek deden naar de eerste besmettingen, en de dienstdoende professor daar zat lekker te smuilen van mwoehaha wat die gekke Italianen zich hebben laten gebeuren dat zou hier nooit zo ver komen. Twee weken later was het grote paniek.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Dit land heeft een GGZ probleem.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef chratnox het volgende:
Ik kwam net deze tegen op basis van die tweet van Marino. Serieus, mijn hoop is weg:
[ twitter ]
Omikron Squid Game. Alsof kinderen nu bij bosjes om gaan vallen. Mijn hemel zeg.![]()
Is dat echt waar?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Volksvertegenwoordigers zijn uitgezonderd van diverse maatregelenHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat is een trouwe AD/telegraaflezer.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
![]()
![]()
Als je helemaal niets doet als regering, geen 2G en geen vaccinatieplicht, dan heeft het erg weinig zin om naar het buitenland te kijken waar wel van alles mogelijk is, en waar ze wel die maatregelen hebben.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben me er volledig van bewust hoe belangrijk het is. Het argument "dan kun je weer naar de kroeg" wordt vrijwel altijd gebruikt om een absurdistisch weerwoord te hebben op iemand die het ergens niet mee eens is, dus dat is hoe ik 'm hier interpreteerde. Alsof ik een vaccinatieplicht helemaal prima vind zodat ik weer kan gaan zuipen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het gaat niet om de maatregel zelf. Waar diverse landen versoepelen wordt er in Nederland als mosterd na de maaltijd nu gezegd: "Ja, ga toch maar mondkapjes dragen"quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef crystal_meth het volgende:
"medische mondneusmaskers voor iedereen vanaf 13 jaar in publieke binnenruimtes, zoals hoger onderwijs, musea, en buiten in bijv. drukke winkelstraten."
Dat is in België maandenlang de regel geweest. Geen idee waarom sommigen zich daar zo druk over maken.
En dat bij een variant die een milder verloop kent. Waar waren ze dan de afgelopen 21 maanden? Waarom waren ze toen niet nodig?![]()
Ja, en dat is ergens maar goed ook. Want je wil geen wet kunnen aannemen om volksvertegenwoordiger uit te sluiten (dat zou niet heel democratisch zijn)quote:![]()
![]()
Dat is eigenlijk ook gewoon een wappie, maar dan de andere kant op.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
En daarna mag hij hem lekker op eigen z'n neus om doen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wel netjes in zijn mondkapje natuurlijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zijn er mensen die denken dat we hier nog echt verandering in krijgen?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik begrijp niet hoe dat relevant is. Ik woon daar niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef crystal_meth het volgende:
Dat is in België maandenlang de regel geweest. Geen idee waarom sommigen zich daar zo druk over maken.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Lekker goed voor het milieu die FFP2 maskers.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Marino is zojuist klaargekomen..Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Boys,
Heuglijk nieuws vandaag.
COR gaat waarschijnlijk - gezien de drukte deze ochtend - vandaag de mijlpaal van....1 miljoen posts bereiken.![]()
![]()
Leuk voor de cijfertjesfans.
@Scrummie
@Zipportal
PS Valt er te achterhalen wie er de miljoenste reactie plaatst in COR?
PS2 Dit gaat over heel COR dus, niet alleen dit topic.![]()
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Emigratie een optie?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef Discombobulate het volgende:
Zijn er mensen die denken dat we hier nog echt verandering in krijgen?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Niet zomaar met het huidige omt, kabinet of slappe oppositie.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef Discombobulate het volgende:
Zijn er mensen die denken dat we hier nog echt verandering in krijgen?
Tijd om op te staan als samenleving.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
2G oke, maar dat was ooit bedoeld zodat je daarna de andere regels zoals mondkapjes en afstand kon laten vallen. In dat geval: doe maar.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je helemaal niets doet als regering, geen 2G en geen vaccinatieplicht, dan heeft het erg weinig zin om naar het buitenland te kijken waar wel van alles mogelijk is, en waar ze wel die maatregelen hebben.
Als ik als gevaccineerde en geboosterde na coronacheck nog steeds met een (medisch) masker moet rondlopen binnen dan haak ik gewoon af.![]()
Niet gelezen. Geen dark mode. Oh nee, dat heeft FOK niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef Salina het volgende:
Boys,
Heuglijk nieuws vandaag.
COR gaat waarschijnlijk - gezien de drukte deze ochtend - vandaag de mijlpaal van....1 miljoen posts bereiken.![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@:Scrummie
@:Zipportal
PS Valt er te achterhalen wie er de miljoenste reactie plaatst in COR?
@Caland @Gehrman![]()
Veel te veel.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef Salina het volgende:
Boys,
Heuglijk nieuws vandaag.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
PS Valt er te achterhalen wie er de miljoenste reactie plaatst in COR?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het is gewoon totaal willekeurig zo lijkt het. Had dan in het begin van covid massaal die dingen geproduceerd en in gebruik genomen. We gebruiken al bijna 2 jaar de niet-medische mondkapjes. Geloofwaardigheid is er totaal vanaf.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef crystal_meth het volgende:
Dat is in België maandenlang de regel geweest. Geen idee waarom sommigen zich daar zo druk over maken.![]()
Gokje: 'Omikron'.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat niet om de maatregel zelf. Waar diverse landen versoepelen wordt er in Nederland als mosterd na de maaltijd nu gezegd: "Ja, ga toch maar mondkapjes dragen"
En dat bij een variant die een milder verloop kent. Waar waren ze dan de afgelopen 21 maanden? Waarom waren ze toen niet nodig?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar dan ga je er vanuit dat 2G of een vaccinatieplicht de oplossing is. Als Omikron zo goed je afweer kan omzeilen heeft die vaccinatie alleen nog nut voor ziekenhuisopname. Dan is zowel een vaccinatieplicht als 2G schijnveiligheid.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je helemaal niets doet als regering, geen 2G en geen vaccinatieplicht, dan heeft het erg weinig zin om naar het buitenland te kijken waar wel van alles mogelijk is, en waar ze wel die maatregelen hebben.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Insert *Putin die begint te grinniken*
![]()
Wat denk je zelf? Die zullen het wel zo spinnen dat het de 'democratie verstoord' ofso. Zoals altijd met onze politiek, wetten gelden nooit voor hunzelf.
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Voor mij is dat geen optie, maar ik kijk wel positief naar hoe het VK het aan het doen is. Acceptatie.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Die ander.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
1 miljoen posts in mijn topicquote:Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef Salina het volgende:
Boys,
Heuglijk nieuws vandaag.
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
PS Valt er te achterhalen wie er de miljoenste reactie plaatst in COR?![]()
Beste topicstarter ooit![]()
Geen het in België dan zoveel beter met de besmettingen? Nee, de supermarkten deden wij het vorige keer ook om 20:00 dicht, dus nu weer, in België doet men zus dus waarom wij niet, in Duitsland doet men zus... Als dat de onderbouwing is voor dergelijke maatregelen, dan laat maar.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef crystal_meth het volgende:
Dat is in België maandenlang de regel geweest. Geen idee waarom sommigen zich daar zo druk over maken.![]()
famous last wordsquote:Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als ik als gevaccineerde en geboosterde na coronacheck nog steeds met een (medisch) masker moet rondlopen binnen dan haak ik gewoon af.![]()
Ik ben ineens voor.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:41 schreef popje het volgende:
Ik zat met net te bedenken dat ook de Tweede Kamer en ministers dan een mondkapje op moeten als ze een debat voeren.![]()
2518 reeksen verder in 2 jaar tijd, wie had dat gedachtquote:Op maandag 10 januari 2022 10:53 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
1 miljoen posts in mijn topic![]()
Beste topicstarter ooit![]()
![]()
"Medische" zijn die blauwe wegwerpmaskers.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:52 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Het is gewoon totaal willekeurig zo lijkt het. Had dan in het begin van covid massaal die dingen geproduceerd en in gebruik genomen. We gebruiken al bijna 2 jaar de niet-medische mondkapjes. Geloofwaardigheid is er totaal vanaf.are we infinite or am I alone![]()
Onzinnige kwatsch. Je kan niet zeggen dat ze een strenge 2G hebben en leren leven met het virus en dat leren leven met virus daarom betekent geen strenge 2G hebben. Je kan niet het voorbeeld van andere landen gebruiken om je wensdroom te vertellen als andere landen niet doen wat jij zegt.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik snap de hoop dat 2G het allemaal beter maakt. In andere landen hebben ze immers 2G en die hoeven niet in lockdown. Maar de cijfers stijgen daar in een zelfde patroon ook gewoon mee. In andere landen doen ze echter een poging om te leren leven met het virus. Ze kunnen niet open blijven omdat ze 2G gebruiken; ze kunnen open blijven omdat ze zich niet laten leiden door een OMT (of soortgelijke instanties) en omdat er de politieke keuze gemaakt is om daadwerkelijk te leren leven met het virus. Wij roepen dat we dat ook willen doen, maar hebben het dan enkel over een winterslaap.
Het grote verschil tussen de andere landen en ons is de vaccinatiegraad, het tijdstip van boosteren en 2G. Dit is honderd procent een crisis van onvoldoende gevaccineerden. De andere landen kunnen leven met het virus omdat ze die minder hebben of minder in het openbare leven deelnemen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
En toch zie je in die landen dezelfde stijgingen. En dezelfde impact van omicron op de zorg; zeer beperkt.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je helemaal niets doet als regering, geen 2G en geen vaccinatieplicht, dan heeft het erg weinig zin om naar het buitenland te kijken waar wel van alles mogelijk is, en waar ze wel die maatregelen hebben.
We hebben geen 2G nodig. We hebben geen vaccinatie plicht nodig. We hebben een regering nodig die een echte poging doet om een winter door te komen zonder lockdowns of zware beperkingen. Leren leven met het virus.![]()
Ik ook hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
2G oke, maar dat was ooit bedoeld zodat je daarna de andere regels zoals mondkapjes en afstand kon laten vallen. In dat geval: doe maar.
Als ik als gevaccineerde en geboosterde na coronacheck nog steeds met een (medisch) masker moet rondlopen binnen dan haak ik gewoon af.
Je kent mijn standpunt:
Vaccineer verplicht de risicogroepers (en die weten we). Incl boosterabonnement.
En laat de rest vrij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat zijn van die kindertjes die in een compleet risicomijdende omgeving opgroeien en zodra ze eenmaal wat volwassen worden compleet los gaan met alles wat God verboden heeft.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Omikron Squid Game. Alsof kinderen nu bij bosjes om gaan vallen. Mijn hemel zeg."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
betalen ze wel een aardige tol voor met enorme achterstanden in reguliere operaties, dat ze daar naar de kroeg en stadion kunnen is natuurlijk het positieve deel van die aanpakquote:Op maandag 10 januari 2022 10:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Voor mij is dat geen optie, maar ik kijk wel positief naar hoe het VK het aan het doen is. Acceptatie.![]()
Zal wel weer geen publieke binnenruimte zijn.quote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:54 schreef Momo het volgende:
[..]
2518 reeksen verder in 2 jaar tijd, wie had dat gedachtquote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:11 schreef Scarface88 het volgende:
Weer zon virus die wereldwijde paniek gaat zaaien en met een sisser afloopt. Aantal jaren geleden vreeste men nog voor een apocalypse met ebola.![]()
Waarschijnlijk alleen op de publieke tribune inderdaadquote:Op maandag 10 januari 2022 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zal wel weer geen publieke binnenruimte zijn.![]()
![]()
Dit. We zijn net een dier dat bedreigd wordt en dat we dan uit paniek maar van alles blijven doen. Onze taal doet alleen lijken alsof we de boel onder controle hebben.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zie je in die landen dezelfde stijgingen. En dezelfde impact van omicron op de zorg; zeer beperkt.
We hebben geen 2G nodig. We hebben geen vaccinatie plicht nodig. We hebben een regering nodig die een echte poging doet om een winter door te komen zonder lockdowns of zware beperkingen. Leren leven met het virus.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Doorgeslagen onzin.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Onzinnige kwatsch. Je kan niet zeggen dat ze een strenge 2G hebben en leren leven met het virus en dat leren leven met virus daarom betekent geen strenge 2G hebben. Je kan niet het voorbeeld van andere landen gebruiken om je wensdroom te vertellen als andere landen niet doen wat jij zegt.
Het grote verschil tussen de andere landen en ons is de vaccinatiegraad, het tijdstip van boosteren en 2G. Dit is honderd procent een crisis van onvoldoende gevaccineerden. De andere landen kunnen leven met het virus omdat ze die minder hebben of minder in het openbare leven deelnemen.![]()
Hee als het op kantoor verplicht wordt... dat is ook geen publieke binnenruimte.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarschijnlijk alleen op de publieke tribune inderdaadHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
https://www.noordhollands(...)ferral&utm_content=/Kijk, en daar komt hij alweer langs! Het in andere landen-argument.quote:Met een hoog aantal besmettingen in de samenleving gaan de scholen maandag weer open. Ook het mondkapjesadvies in de gangen geldt weer. Wordt het geen tijd voor mondkapjes in de klas, net als in andere landen?![]()
Denk ook niet dat het daar wettelijk verplicht wordt.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:57 schreef popje het volgende:
[..]
Hee als het op kantoor verplicht wordt... dat is ook geen publieke binnenruimte.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Werkvloer is dat ook niet maar dat was ook het advies.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zal wel weer geen publieke binnenruimte zijn.![]()
Maar we mogen niet kijken naar andere landen als het daar minder streng is dan hierquote:Op maandag 10 januari 2022 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.noordhollands(...)ferral&utm_content=/
[..]
Kijk, en daar komt hij alweer langs! Het in andere landen-argument.![]()
Booster gewoon die leraren en laat die kinderen lekker een snotneus hebben.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Even afwachten in hoeverre dat dan wordt overgenomen in wetgeving.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Werkvloer is dat ook niet maar dat was ook het advies.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Als iedereen van een brug springt?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
quote:@Houtenbeenquote:Op zondag 23 februari 2020 08:05 schreef kibo het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan.
Over een maand gaat dit topic uit als een nachtkaars en moeten jullie een andere hobby gaan zoeken"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Die stijging zie je in DL en IT en Fra ook idd. In DL en IT gaan ze (waar al een streng 2G beleid is) voor een extra vaccinatieplicht. In Fra voor een nog strenger 2G beleid.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En toch zie je in die landen dezelfde stijgingen. En dezelfde impact van omicron op de zorg; zeer beperkt.
We hebben geen 2G nodig. We hebben geen vaccinatie plicht nodig. We hebben een regering nodig die een echte poging doet om een winter door te komen zonder lockdowns of zware beperkingen. Leren leven met het virus.
Ondertussen blijft alles open daar.
Gewoon zorgen dat mensen uit het ziekenhuis blijven, door ze verplicht te vaccineren. En tot dan deze risicogroep te weren uit het openbaar leven. Zo doen die landen dat."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:57 schreef popje het volgende:
[..]
Hee als het op kantoor verplicht wordt... dat is ook geen publieke binnenruimte.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik snap de hoop dat een vaccinatie plicht ons gaat redden.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Onzinnige kwatsch. Je kan niet zeggen dat ze een strenge 2G hebben en leren leven met het virus en dat leren leven met virus daarom betekent geen strenge 2G hebben. Je kan niet het voorbeeld van andere landen gebruiken om je wensdroom te vertellen als andere landen niet doen wat jij zegt.
Het grote verschil tussen de andere landen en ons is de vaccinatiegraad, het tijdstip van boosteren en 2G. Dit is honderd procent een crisis van onvoldoende gevaccineerden. De andere landen kunnen leven met het virus omdat ze die minder hebben of minder in het openbare leven deelnemen.
En het is te zien dat 2G en een vaccinatie plicht een heel ander patroon laat zien vergeleken met NL. Oh, wacht.
Uiteindelijk kunnen we alleen gered worden door een politieke keuze.
Maar agree to disagree verder![]()
![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)ch-mondmasker-dragenquote:Ook in publieke binnenruimtes waar mensen bijeenkomen die niet tot hetzelfde huishouden behoren, wordt een medisch mondkapje geadviseerd. Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkapje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken.
Locaties waarvoor dit geldt zijn hogescholen en universiteiten, horecagelegenheden, binnen-evenementen, culturele instellingen, bedrijven en kantoorruimtes en sportinstellingen, behalve wanneer iemand aan het sporten is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja dat kunnen we zien, want landen als België en Portugal met veel hogere vaccinatie/boostergraden hadden geen harde lockdown nodig.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap de hoop dat een vaccinatie plicht ons gaat redden.
En het is te zien dat 2G en een vaccinatie plicht een heel ander patroon laat zien vergeleken met NL. Oh, wacht.
Uiteindelijk kunnen we alleen gered worden door een politieke keuze.
Maar agree to disagree verderThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Hoe groot zou het reservoir van zwakkeren en ouderen nog zijn, los van de mensen die al gevaccineerd en een booster gehad hebben. Ik kan me niet voorstellen dat dit nog heel lang gaat duren eerlijk gezegd. Als je kijkt naar hoe lang een pandemie gemiddeld duurt.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:59 schreef capricia het volgende:
Gewoon zorgen dat mensen uit het ziekenhuis blijven, door ze verplicht te vaccineren. En tot dan deze risicogroep te weren uit het openbaar leven.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Omdat ze meer bedden hebben dan een gemiddeld Afrikaans land. Of Nederland.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat kunnen we zien, want landen als België en Portugal met veel hogere vaccinatie/boostergraden hadden geen lockdown nodig.![]()
Iedereen: Ze slaan echt door met hun mondkapjes obsessie.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Marino is zojuist klaargekomen..
Marino: Wat een grote winst dit!٩๏̯͡๏)۶![]()
Maar dat is toch een contradictie?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Die stijging zie je in DL en IT en Fra ook idd. In DL en IT gaan ze (waar al een streng 2G beleid is) voor een extra vaccinatieplicht. In Fra voor een nog strenger 2G beleid.
Gewoon zorgen dat mensen uit het ziekenhuis blijven, door ze verplicht te vaccineren. En tot dan deze risicogroep te weren uit het openbaar leven. Zo doen die landen dat.
Er is een vaccinatieplicht nodig om de cijfers laag/onder controle te houden. Maar de cijfers blijven niet laag of onder controle, dus wordt er bovenop de vaccinatieplicht een strenger 2G(+) beleid gevoerd, waardoor je na vaccinatie ook moet testen.
De cijfers lopen/liepen hier in rap tempo op, net als in landen waar ze 2G en een vaccinatieplicht hebben. Dan kun je het strenger en strenger maken, maar het kan ook dat 2G en vaccinatieplicht niet zo goed werken als gedacht.
Laten we stellen dat vaccinatie inmiddels 50% beschermd tegen verspreiding, maar ~90% tegen ziekenhuisopname. Dan kun je met 2G nog steeds flink verspreiden.![]()
Willen jullie meer of minder mondkapjes?!
Hoop eigenlijk dat ze alleen dat advies van die chirurgische maskers verplicht overnemen, qua zitten binnenruimte is echt heel ingrijpend. 8 uur lang les met een mondvod op. Op kantoor ook zo'n ding op, terwijl je met klanten moet bellen of zoommeeting hebt.blablablabla![]()
De enige reden waarom het me niet boeit is dat het eenvoudig te omzeilen is.quote:
Op werk wordt dit niet gehandhaafd want vaste bezetting.
In de horeca eet/drink je.
In stadion gaat niemand wat zeggen.
Sportschool gaat niemand wat zeggen.
Op straat gaat niemand wat zeggen.
Dus gooi alles maar open zonder 2g of beperkte uren en hoewel achterlijk is het leefbaar.![]()
Ik ben Marino en ik ben een zolderkamerautist. We moeten vooral niet iets doen dat op leven lijkt.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:02 schreef Ronald het volgende:
[..]
Iedereen: Ze slaan echt door met hun mondkapjes obsessie.
Marino: Wat een grote winst dit!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
En Engeland ook niet, zonder een veel hogere vaccinatiegraad. Duitsland ook niet, Frankrijk niet, Italië niet, etc, etc.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat kunnen we zien, want landen als België en Portugal met veel hogere vaccinatie/boostergraden hadden geen harde lockdown nodig.![]()
Wat wordt het excuus als een nog strengere vaccinatie plicht ook niet de oplossing gaat zijn? Nog strenger dan maar? En daarna nog wat strengere 2G?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Die stijging zie je in DL en IT en Fra ook idd. In DL en IT gaan ze (waar al een streng 2G beleid is) voor een extra vaccinatieplicht. In Fra voor een nog strenger 2G beleid.
Gewoon zorgen dat mensen uit het ziekenhuis blijven, door ze verplicht te vaccineren. En tot dan deze risicogroep te weren uit het openbaar leven. Zo doen die landen dat.
Gaat allemaal het verschil niet maken imo.![]()
Om 8u is de dodenmars naar school.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef chratnox het volgende:
[ twitter ]
Omikron Squid Game. Alsof kinderen nu bij bosjes om gaan vallen. Mijn hemel zeg.Go hard or go home![]()
quote:quote:@Drekkoning denkt we echt geen mondkapjes gaan dragenquote:quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom zou je jen nu al zorgen maken? De gewone griep maakt meer doden dan dit. Zeker in een land zo groot als China.
Pure FUD dit. Vooral de U.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 12:31 schreef Kirumba het volgende:
Storm in een glas water, gezien ze het verschil met een normale griep nauwelijks kunnen omschrijven:
Iemand heeft griep = standaard Corona?![]()
had ook wel wat met hun boostersnelheid te makenquote:Op maandag 10 januari 2022 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat kunnen we zien, want landen als België en Portugal met veel hogere vaccinatie/boostergraden hadden geen harde lockdown nodig.![]()
Niet bij sporten, dus op kantoor of horeca hoef je dat ding niet op als je tijdens je aanwezigheid een halter op en neer beweegt.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ch-mondmasker-dragen
[..]![]()
Even terugkijkend naar de cijfers van de afgelopen anderhalve maand, hadden wij wel een harde lockdown nodig? Zo ja, waarom? Er is één heel groot verschil tussen Nederland en veel van die andere landen, wij hebben veel minder mogelijkheden om (tijdelijke) pieken op te vangen vanwege ons "efficiënte" zorgapparaat. En natuurlijk dat we een maand te laten waren met het boosteren van de risicogroepen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat kunnen we zien, want landen als België en Portugal met veel hogere vaccinatie/boostergraden hadden geen harde lockdown nodig.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 11:05:40 ]![]()
Het is gewoon wachten tot het uitgeraasd is. That's all. Blijkbaar ga je dat niet dusdanig vertragen als je kijkt naar andere landen. Dan lijkt me accepteren en ouderen en zwakkeren beschermen de beste optie.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Er komen ieder jaar weer 50 plussers bij.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe groot zou het reservoir van zwakkeren en ouderen nog zijn, los van de mensen die al gevaccineerd en een booster gehad hebben. Ik kan me niet voorstellen dat dit nog heel lang gaat duren eerlijk gezegd. Als je kijkt naar hoe lang een pandemie gemiddeld duurt.En ook aanwas in mensen met zwakke gezondheid.
Maar ik verwacht wel ondersterfte als dit enigszins voorbij is, ja. Eindelijk eens."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dan vraag ik bij de huisarts vrijstelling aan want medisch.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:03 schreef Elan het volgende:
Willen jullie meer of minder mondkapjes?!
Hoop eigenlijk dat ze alleen dat advies van die chirurgische maskers verplicht overnemen, qua zitten binnenruimte is echt heel ingrijpend. 8 uur lang les met een mondvod op. Op kantoor ook zo'n ding op, terwijl je met klanten moet bellen of zoommeeting hebt.
Gewoon alles omzeilen.![]()
maar dan kan je toch niet stellen dat 2G niet werkt?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:03 schreef chratnox het volgende:
Laten we stellen dat vaccinatie inmiddels 50% beschermd tegen verspreiding, maar ~90% tegen ziekenhuisopname. Dan kun je met 2G nog steeds flink verspreiden.![]()
Ik begrijp niet goed waarom er extra maatregelen zouden komen. Het gaat toch prima nu met Omikron? Ik hoor hier de ene na de andere besmetting, met geen of nauwelijks klachten. Prima toch. Waarom zou je dat gaan tegenhouden. Des te eerder is het voorbij.
Maar verder zoeken ze het maar uit, ik trek mijn eigen plan wel, #doenietmee. Wel sneu weer voor de horeca en culturele sector en zo.![]()
Ook dat is een politieke keuzequote:Op maandag 10 januari 2022 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Er komen ieder jaar weer 50 plussers bij.![]()
![]()
Hmm..daar denken andere landen anders over. En die zitten niet met gesloten winkels.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat wordt het excuus als een nog strengere vaccinatie plicht ook niet de oplossing gaat zijn? Nog strenger dan maar? En daarna nog wat strengere 2G?
Gaat allemaal het verschil niet maken imo.
(En daar begon de discussie een beetje mee)"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dus dat. Alles open. Joe.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom er extra maatregelen zouden komen. Het gaat toch prima nu met Omikron? Ik hoor hier de ene na de andere besmetting, met geen of nauwelijks klachten. Prima toch. Waarom zou je dat gaan tegenhouden. Des te eerder is het voorbij.
Maar verder zoeken ze het maar uit, ik trek mijn eigen plan wel, #doenietmee. Wel sneu weer voor de horeca en culturele sector en zo.![]()
Waar werkt het wel tegen dan?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dan kan je toch niet stellen dat 2G niet werkt?![]()
Natuurlijk. 2G doet in landen waar dat is ingevoerd amper iets qua besmettingen ten opzichte van waar dat niet is.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is toch een contradictie?
Er is een vaccinatieplicht nodig om de cijfers laag/onder controle te houden. Maar de cijfers blijven niet laag of onder controle, dus wordt er bovenop de vaccinatieplicht een strenger 2G(+) beleid gevoerd, waardoor je na vaccinatie ook moet testen.
De cijfers lopen/liepen hier in rap tempo op, net als in landen waar ze 2G en een vaccinatieplicht hebben. Dan kun je het strenger en strenger maken, maar het kan ook dat 2G en vaccinatieplicht niet zo goed werken als gedacht.
Laten we stellen dat vaccinatie inmiddels 50% beschermd tegen verspreiding, maar ~90% tegen ziekenhuisopname. Dan kun je met 2G nog steeds flink verspreiden.
Maar ik denk dat de grens wel zo'n beetje bereikt is en dat ze echt de touwtjes wat moeten gaan laten vieren. Hier waar in woon (Bussum) gingen zaterdag spontaan een deel van de winkels open en dan zat men op het terras. Er komt een punt dat mensen het echt niet meer pikken en dan kan het snel gaan en houden ze het ook niet meer tegen middels handhaving.blablablabla![]()
Ik ben echt benieuwd of dit nu betekent dat men de boel weer open wil gooien, in dat geval prima! Maar het zal wel weer en/en worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Te ingewikkeld, gewoon een hometrainer als stoel gebruiken.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:04 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Niet bij sporten, dus op kantoor of horeca hoef je dat ding niet op als je tijdens je aanwezigheid een halter op en neer beweegt.![]()
That really hurt.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:03 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
[..]
@:Drekkoning denkt we echt geen mondkapjes gaan dragen
[..]
[..]
COULD I've been more wrong??Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, maar het lijkt wel gezien te worden als heilige graal. Als jij met 2G het nog steeds op kunt lopen kun je het net zo makkelijk verspreiden naar iemand die risico loopt. Het verschil is dat diegene die risico loopt dan niet zelf in de kroeg zit maar thuis zit terwijl zijn partner, broer, oom, tante, zoon, vader of wie dan ook in de kroeg zit. Om het even terug naar het kroegvoorbeeld te trekkenquote:Op maandag 10 januari 2022 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dan kan je toch niet stellen dat 2G niet werkt?![]()
![]()
Dan nog. De geloofwaardigheid is de deur uit. Al sinds de avondklok, maar dit is echt sub-zero.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Medische" zijn die blauwe wegwerpmaskers.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Lesgeven met een mondkapje opquote:Op maandag 10 januari 2022 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)ch-mondmasker-dragen
[..]
Die gasten zijn echt niet goedMakkelijk eerste![]()
Ik zie het niet als heilige graal, maar wel als een veel realistischere optie als het alternatief van een totale lockdown.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, maar het lijkt wel gezien te worden als heilige graal. Als jij met 2G het nog steeds op kunt lopen kun je het net zo makkelijk verspreiden naar iemand die risico loopt. Het verschil is dat diegene die risico loopt dan niet zelf in de kroeg zit maar thuis zit terwijl zijn partner, broer, oom, tante, zoon, vader of wie dan ook in de kroeg zit. Om het even terug naar het kroegvoorbeeld te trekkenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Mijn pa heeft dat en ook zo'n ketting er bij, maar hij is zwaar hartpatiënt en snel benauwd. Je moet wel iets kunnen overleggen voor een arts jou die vrijstelling geeftquote:Op maandag 10 januari 2022 11:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan vraag ik bij de huisarts vrijstelling aan want medisch.
Gewoon alles omzeilen.blablablabla![]()
Heb nog geen plundering gezien hoor. En ze zijn tegenwoordig ook een stuk goedkoper dan toen, dus zou dom zijn geweest om dan al te gaan hamsteren.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:03 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
[..]
@:Drekkoning denkt we echt geen mondkapjes gaan dragen
[..]
[..]Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
dat de mensen die besmet raken op 2G locaties niet ernstig ziek worden want gevaccineerd of genezenquote:![]()
Ik heb astma dus dat lukt wel maar voor anderen kan het hyperventilatie, claustrofobie of iets anders zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn pa heeft dat en ook zo'n ketting er bij, maar hij is zwaar hartpatiënt en snel benauwd. Je moet wel iets kunnen overleggen voor een arts jou die vrijstelling geeft![]()
Je doet net of de vaccinatiegraad in Nederland heel laag is, dat is onzin. We zitten bij de top van Europa qua vaccinatiegraad . En qua boosteren is er nu ook een redelijk inhaalslag gemaakt, al zal daar het percentage wat achter blijven uiteindelijk verwacht ik.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat kunnen we zien, want landen als België en Portugal met veel hogere vaccinatie/boostergraden hadden geen harde lockdown nodig.٩๏̯͡๏)۶![]()
hiep fucking hoiquote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
Zo juist is Ernst Kuipers officieel minister geworden![]()
Prachtig hoe die bias werkt inderdaad.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:02 schreef Ronald het volgende:
[..]
Iedereen: Ze slaan echt door met hun mondkapjes obsessie.
Marino: Wat een grote winst dit!
Laat heel goed zien hoe ver de witte jassen op het moment van de samenleving af staan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die het vervolgens elders weer doorgeven aan mensen die wel ernstig ziek worden. Hell, dat was nota bene nog het argument om horeca te sluiten geloof ik, want de meeste besmettingen liep je thuis op ná een bezoek aan kroeg.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat de mensen die besmet raken op 2G locaties niet ernstig ziek worden want gevaccineerd of genezen![]()
Krijg je geen vrijstelling voor. Alleen lichamelijk aantoonbare/bewezen zaken.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb astma dus dat lukt wel maar voor anderen kan het hyperventilatie, claustrofobie of iets anders zijn.blablablabla![]()
Dat is mooi.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
Zo juist is Ernst Kuipers officieel minister geworden
Vanaf nu is het allemaal de schuld van Ernst."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dan zetten ze bij de ingang van de supermarkt maar een doos juiste mondmaskers neer, ik ga niet weer een set aanschaffen.![]()
Zou het feest zijn nu in huize @Lenny_Leonard ?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
Zo juist is Ernst Kuipers officieel minister geworden![]()
Je geeft zelf toe dat die landen ook gewoon meegroeien in hetzelfde tempo. Maar ze gebruiken wel het heilige 2G. Als ze met 2G en een vaccinatie plicht open kunnen blijven heeft dat meer te maken met de politieke keuze om geen lockdowns in te zetten; niet omdat het duidelijk is dat 2G een heel ander patroon laat zien dan hier in NL. In België is er geen 2G volgens mij; stijgen ook gewoon mee, maar die maken de keuze dat er meer is dan enkel het virus. Dat is het grootste verschil met NL. En de betere zorg capaciteit uiteraardquote:Op maandag 10 januari 2022 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmm..daar denken andere landen anders over. En die zitten niet met gesloten winkels.
(En daar begon de discussie een beetje mee)
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 11:13:03 ]![]()
Die hadden geen lockdown nodig omdat daar het aantal bedden in het ziekenhuis per hoofd van de bevolking niet naar het extreme minimum is gemanaged.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Is dat een goed iets?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
Zo juist is Ernst Kuipers officieel minister geworden“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Voor de kappers niet, want Ernst heeft geen boodschap aan of die wel of niet open zouden moeten.quote:"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Mensen die door het dragen van een mondkapje last krijgen van hun gezondheid. Bijvoorbeeld door een longaandoening.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Krijg je geen vrijstelling voor. Alleen lichamelijk aantoonbare/bewezen zaken.
Mensen die ernstig ontregeld raken van het dragen van een mondkapje. Bijvoorbeeld vanwege een verstandelijke beperking of psychische aandoening. De uitzondering geldt ook voor hun begeleiders; als mensen ernstig ontregeld raken als hun begeleider een mondkapje draagt.
Mensen en hun begeleiders van mensen die afhankelijk zijn van non-verbale communicatie, zoals liplezen.
Zijn we spontaan doof?![]()
Niet voor de bankrekening van Kuipers, nu moet hij die tv-schnabbels gratis doen.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
quote:Op maandag 10 januari 2022 11:12 schreef OProg het volgende:
[..]
Voor de kappers niet, want Ernst heeft geen boodschap aan of die wel of niet open zouden moeten.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
nogmaals ik ben niet voor hè want zie het gewoon als een verkapte vaccinatieplicht maar het werkt niet klopt gewoon niet, je verkleint het risico voor ongevaccineerden hiermeequote:Op maandag 10 januari 2022 11:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die het vervolgens elders weer doorgeven aan mensen die wel ernstig ziek worden. Hell, dat was nota bene nog het argument om horeca te sluiten geloof ik, want de meeste besmettingen liep je thuis op ná een bezoek aan kroeg.![]()
Ja die kunnen prima een spatscherm opquote:Op maandag 10 januari 2022 11:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mensen die door het dragen van een mondkapje last krijgen van hun gezondheid. Bijvoorbeeld door een longaandoening.
Mensen die ernstig ontregeld raken van het dragen van een mondkapje. Bijvoorbeeld vanwege een verstandelijke beperking of psychische aandoening. De uitzondering geldt ook voor hun begeleiders; als mensen ernstig ontregeld raken als hun begeleider een mondkapje draagt.
Mensen en hun begeleiders van mensen die afhankelijk zijn van non-verbale communicatie, zoals liplezen.
Zijn we spontaan doof?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Uiteindelijk is het simpel:quote:Op maandag 10 januari 2022 11:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is toch een contradictie?
Laten we stellen dat vaccinatie inmiddels 50% beschermd tegen verspreiding, maar ~90% tegen ziekenhuisopname. Dan kun je met 2G nog steeds flink verspreiden.
Met 'Omikron' de verspreiding iets proberen te vertragen (dmv 2G en ook het buitenland kent mondkapjes buiten).
Zodat je de gewonnen tijd in kunt zetten om bepaalde kwetsbare groepen uit het ziekenhuis te houden. Dat doen ze door te boosteren en een verplichte vaccinatie voor die groepen in te voeren.
Wij waren 1. Te laat met boosteren, 2. Kennen geen 2G dus moest hier maar van alles dicht, en 3. Kennen geen vaccinatieplicht."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die nuance mis ik hier echt volledig. Waan me steeds meer in China.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je geeft zelf toe dat die landen ook gewoon meegroeien in hetzelfde tempo. Maar ze gebruiken wel het heilige 2G. Als ze met 2G en een vaccinatie plicht open kunnen blijven heeft dat meer te maken met de politieke keuze om geen lockdowns in te zetten; niet omdat het duidelijk is dat 2G een heel ander patroon laat zien dan hier in NL. In België is er geen 2G volgens mij; stijgen ook gewoon mee, maar die maken de keuze dat er meer is dan enkel het virus. Dat is het grootste verschil met NL. En de betere zorg capaciteit uiteraardblablablabla![]()
Dat laatste geloof ik dus niet zo, je verplaatst het risico alleen maar denk ik.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
nogmaals ik ben niet voor hè want zie het gewoon als een verkapte vaccinatieplicht maar het werkt niet klopt gewoon niet, je verkleint het risico voor ongevaccineerden hiermee![]()
Ja dat zeg ik. Ik ben er van overtuigd dat als we gewoon in oktober begonnen waren, dat in ieder geval de kappers, scholen e.d. nog gewoon open zouden zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
had ook wel wat met hun boostersnelheid te makenJa we hadden een lockdown nodig, het was kantje boord met de IC bezetting. Ja de IC bezetting zou groter moeten worden, maar met de exodus aan zorgpersoneel wordt dat wat lastig (ik heb hier al eerder gepleit voor een coronaziekenhuis om het beter te managen).quote:Op maandag 10 januari 2022 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even terugkijkend naar de cijfers van de afgelopen anderhalve maand, hadden wij wel een harde lockdown nodig? Zo ja, waarom? Er is één heel groot verschil tussen Nederland en veel van die andere landen, wij hebben veel minder mogelijkheden om (tijdelijke) pieken op te vangen vanwege ons "efficiënte" zorgapparaat. En natuurlijk dat we een maand te laten waren met het boosteren van de risicogroepen.
Portugal heeft trouwens minder critical care beds dan Nederland.
Maar toch hebben ze alweer maatregelen losgelaten. Rara politiepet. Het probleem is niet bedden (per se), het probleem is dat Omicron een griepje is voor gevaccineerden maar niet voor ongevaccineerden.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
'Risico verkleinen voor ongevaccineerden'
Flikker op, die lui halen maar een prik, ik ben er zo klaar mee he met dit non-argument.![]()
Stiekem hoop ik dat ze het overnemen dat advies en het dan massaal genegeerd gaat worden door iedereen.![]()
![]()
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Met een vaccinatieplicht waren die mensen niet ineens wel geboosterd. De regering was te laat. Dan kun je een vaccinatieplicht hebben, als de vaccinaties niet beschikbaar zijn lost dat helemaal niets op.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het simpel:
Met 'Omikron' de verspreiding iets proberen te vertragen (dmv 2G).
Zodat je de gewonne tijd in kunt zetten om bepaalde kwetsbare groepen uit het ziekenhuis te houden. Dat doen ze door te boosteren en een verplichte vaccinatie voor die groepen in te voeren.
Wij waren 1. Te laat met boosteren, 2. Kennen geen 2G dus moest hier maar van alles dicht, en 3. Kennen geen vaccinatieplicht.
Maar nogmaals, deze vaccinatie werkt minder tegen Omikron dan tegen de andere varianten wordt telkens gezegd, de effectiviteit is een stuk lager. Wat heeft een vaccinatieplicht dan voor zin?![]()
Astmapatiënt hier, kreeg van mijn arts gewoon te horen bij m'n reguliere controle dat, indien ik een vrijstelling nodig had, ik die via haar kon regelen. Dat was toen ze net ingevoerd werden. Ben verder lichamelijk niet slechter dan de gemiddelde Nederlanderquote:Op maandag 10 januari 2022 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Krijg je geen vrijstelling voor. Alleen lichamelijk aantoonbare/bewezen zaken.![]()
![]()
Wat zeggie??quote:Op maandag 10 januari 2022 11:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mensen die door het dragen van een mondkapje last krijgen van hun gezondheid. Bijvoorbeeld door een longaandoening.
Zijn we spontaan doof?
Maar je moet dan wel bewezen 'gek' zijn volgens mij, even naar de huisarts met een verhaal over hyperventilatie kom je niet mee weg.blablablabla![]()
Ik vind persoonlijk 2G een nogal omslachtige en dure manier om mensen alsnog te dwingen zich te laten vaccineren.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, maar het lijkt wel gezien te worden als heilige graal. Als jij met 2G het nog steeds op kunt lopen kun je het net zo makkelijk verspreiden naar iemand die risico loopt. Het verschil is dat diegene die risico loopt dan niet zelf in de kroeg zit maar thuis zit terwijl zijn partner, broer, oom, tante, zoon, vader of wie dan ook in de kroeg zit. Om het even terug naar het kroegvoorbeeld te trekken"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
2G kennen ze in Engeland ook niet. En daar zakken de cijfers.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Met 'Omikron' de verspreiding iets proberen te vertragen (dmv 2G en ook het buitenland kent mondkapjes buiten).
Zodat je de gewonnen tijd in kunt zetten om bepaalde kwetsbare groepen uit het ziekenhuis te houden. Dat doen ze door te boosteren en een verplichte vaccinatie voor die groepen in te voeren.
Wij waren 1. Te laat met boosteren, 2. Kennen geen 2G dus moest hier maar van alles dicht, en 3. Kennen geen vaccinatieplicht.
En daar is geen lockdown geweest. Ook niet tijdens het boosteren.
Wij zijn het enige fucking land in de EU die een lockdown heeft.
Dat is niet goed te praten.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Astma is ook wel vrij concreet. Staat gewoon in je dossier.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:16 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Astmapatiënt hier, kreeg van mijn arts gewoon te horen bij m'n reguliere controle dat, indien ik een vrijstelling nodig had, ik die via haar kon regelen. Dat was toen ze net ingevoerd werden. Ben verder lichamelijk niet slechter dan de gemiddelde Nederlanderblablablabla![]()
Wij maar hopen op versoepelen, maar in het OMT advies lopen ze eigenlijk voorop met een verzwaring voor mondkapjes, en dat samen met
"
Een vergelijking van het huidige aantal ziekenhuis- en IC-opnames en de huidige
bedbezetting omgerekend naar aantal bewoners in Nederland laat zien dat het
aantal ziekenhuisopnames en bedbezetting in de landen om ons heen snel oploopt
daar waar het aantal besmettingen recent snel is opgelopen
"
Misschien wel nog meer maatregelen :|![]()
Hoeveel procent van de ziekenhuisopnamen en wat er op de IC ligt is eigenlijk nog ongevaccineerd?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met een vaccinatieplicht waren die mensen niet ineens wel geboosterd. De regering was te laat. Dan kun je een vaccinatieplicht hebben, als de vaccinaties niet beschikbaar zijn lost dat helemaal niets op.
Maar nogmaals, deze vaccinatie werkt minder tegen Omikron dan tegen de andere varianten wordt telkens gezegd, de effectiviteit is een stuk lager. Wat heeft een vaccinatieplicht dan voor zin?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
In Portugal is het dan ook eventjes helemaal fout gegaan, begin vorig jaar als ik me goed herinner. Maargoed, de huidige lockdown had naar mijn mening grotendeels voorkomen kunnen worden door de mensen die het nodig hebben sneller die booster te geven.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. Ik ben er van overtuigd dat als we gewoon in oktober begonnen waren, dat in ieder geval de kappers, scholen e.d. nog gewoon open zouden zijn.
[..]
Ja we hadden een lockdown nodig, het was kantje boord met de IC bezetting. Ja de IC bezetting zou groter moeten worden, maar met de exodus aan zorgpersoneel wordt dat wat lastig (ik heb hier al eerder gepleit voor een coronaziekenhuis om het beter te managen).
[ afbeelding ]
Maar toch hebben ze alweer maatregelen losgelaten. Rara politiepet. Het probleem is niet bedden (per se), het probleem is dat Omicron een griepje is voor gevaccineerden maar niet voor ongevaccineerden.
Voor ongevaccineerden lijkt Omicron toch ook een stuk milder? Er komen vele malen minder mensen op de IC terecht. Ik weet niet meer wat het percentage was, was het tussen de 40 en 70% milder, met ook een kortere ligduur in het ziekenhuis?![]()
Precies dit.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
2G kennen ze in Engeland ook niet. En daar zakken de cijfers.
Dat is niet goed te praten.
En dan gaan we in plaats van die fout zo snel mogelijk toe te geven er doodleuk nog een schepje bovenop doen ook met meer mondvodden en een verlenging van de lockdown. Dit land is doodziek.blablablabla![]()
Waar is het vaccinatieplicht-knopjequote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
En in Zweden ook niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Al hebben ze in het VK wel vaccinatieplicht voor een aantal sectoren."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelen
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Aangezien de IC instroom flink omlaag is gegaan sinds Omikron kun je er redelijk vanuit gaan dat er vooral mensen met Delta liggen. Daarnaast zijn (in elk geval in Engeland en België) vrij veel accidental finds, mensen die helemaal geen klachten hebben maar getest zijn omdat ze met iets anders in het ziekenhuis komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de ziekenhuisopnamen en wat er op de IC ligt is eigenlijk nog ongevaccineerd?
Ik heb het exacte cijfer even niet paraat, maar zo tussen de 50 en 60% ongevaccineerd op de kliniek momenteel? Ic valt (op dit moment) nog vrij weinig over te zeggen zonder te testen of ze Delta of Omikron hebben.![]()
Ik zie een verdienmodel hierin!quote:Op maandag 10 januari 2022 11:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat zeggie??
Maar je moet dan wel bewezen 'gek' zijn volgens mij, even naar de huisarts met een verhaal over hyperventilatie kom je niet mee weg.
Wie wil een kopie van mijn toekomstig vrijstellingsbewijs? ¤50 voor een maskerloze 2019 back to the future ervaring.![]()
Hoezo duur? 3G bestaat al en het enige verschil is dat die dure teststraten niet meer nodig zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk 2G een nogal omslachtige en dure manier om mensen alsnog te dwingen zich te laten vaccineren.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Om de bevolking nog eens extra te naaien.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelenOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
En daar zit de oplossing. Voila.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. Ik ben er van overtuigd dat als we gewoon in oktober begonnen waren, dat in ieder geval de kappers, scholen e.d. nog gewoon open zouden zijn.
[..]
Ja we hadden een lockdown nodig, het was kantje boord met de IC bezetting. Ja de IC bezetting zou groter moeten worden, maar met de exodus aan zorgpersoneel wordt dat wat lastig (ik heb hier al eerder gepleit voor een coronaziekenhuis om het beter te managen).
[ afbeelding ]
Maar toch hebben ze alweer maatregelen losgelaten. Rara politiepet. Het probleem is niet bedden (per se), het probleem is dat Omicron een griepje is voor gevaccineerden maar niet voor ongevaccineerden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Overigens zie je nu al aankomen dat we te laat gaan zijn voor de vierde prik ronde. De eersten hebben in november de booster gehad, dus zullen in april wel de volgende moeten krijgen. Wil de GGD dat op tijd doen dan moet dat wel de komende twee maanden besloten worden. Met advies Gezondheidsraad en omt etc.
Niemand voelt nu de urgentie natuurlijk maar in april komt men er achter dat het toch handig is en niemand anders in de zomer kan reizen. Dan moet alles op stel en sprong.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
We hebben nu wel de verspreiding vertraagd, waardoor in ieder geval de ouderen nu een booster hebben gehad. Op het gebied van 2 of 3 is er echter niets gebeurd, dus als het er al komt dan komt het te laat. Ik denk dat Kuipers gewoon een paar ziekenhuizen moet aanwijzen als coronaziekenhuizen en dan is het een kwestie van vol is vol. Als de Tweede Kamer daar moeite mee heeft, dan ontstaat er vanzelf een meerderheid voor 2G of vaccinatieplicht.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij waren 1. Te laat met boosteren, 2. Kennen geen 2G dus moest hier maar van alles dicht, en 3. Kennen geen vaccinatieplicht.![]()
Stiekem weet je het antwoord hierop ook al welquote:Op maandag 10 januari 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelen![]()
Klopt. In maart 2020 stonden er 4,4 miljoen mensen op de wachtlijst van de NHS voor een ziekenhuisbehandeling. Een maand geleden was dat gestegen naar 6 miljoen, een recordhoogte.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Een lichtend voorbeeld van een land dat heeft 'leren leven met het virus' en erkent dat er 'meer is dan covid'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Wanneer gaat het omt eigenlijk adviseren om met een glazen astronautenbol op te gaan moeten lopen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
het zal vertragend werken maar dat is het dan ook wel, het is zeker niet de oplossing, 50+ verplicht vaccineren lijkt me een betere oplossing maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen hier.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik dus niet zo, je verplaatst het risico alleen maar denk ik.![]()
We begonnen alleen al met dalingen in de zorg voordat die lockdown er overheen kwam. Dat had imo meer met die avond lockdown te maken (als je het al op maatregelen wil gooien en niet een natuurlijke curve). Toen kwam die langere school vakantie er nog bovenop en dat effect hebben ze niet eens afgewacht voordat ze met de lockdown kwamen. Maar we hadden die lockdown niet nodig vanwege de IC; die cijfers waren al dalende.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:15 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Maar toch hebben ze alweer maatregelen losgelaten. Rara politiepet. Het probleem is niet bedden (per se), het probleem is dat Omicron een griepje is voor gevaccineerden maar niet voor ongevaccineerden.![]()
Daarnaast heeft ieder masker een
beperkte draagduur (3 à 4 uur) en zal de werking ervan evenredig teruglopen
naarmate de stof meer verzadigd raakt met ademvocht.
Dus mijn mondkapje wat sinds de zomer in mijn zak zit is niet meer goed
Klap in mijn gezicht.![]()
Het is wel begrijpelijk dat je naar de conclusie redeneert dat de wetenschappelijke kant van het RIVM nog prima op orde is wanneer je tussen neus en lippen door met dit soort dogmatische aannames akkoord gaat.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef speknek het volgende:
Maar we wisten indertijd bijvoorbeeld dat mondkapjes wel werkten, omdat zijn eigen RIVM dat in een paper had geconcludeerd.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Oke, was even een ochtendje werken en lees net bij. Wat zijn dat voor staatsgevaarlijke gekken daar in het OMT, kapjes buiten? Omdat dat in andere landen ook zo fantastisch heeft gewerkt? Godsjezus te paard, het wordt alleen maar erger, we komen nooit meer van die onzin af.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Met een vaccinatieplicht kan dat in principe allemaal afgeschaft worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoezo duur? 3G bestaat al en het enige verschil is dat die dure teststraten niet meer nodig zijn.Want iedereen is gevaccineerd.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Volgens mij is het grootste probleem op het moment een personeelsgebrek. Dan heb je ook niks aan een extra ziekenhuisquote:Op maandag 10 januari 2022 11:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We hebben nu wel de verspreiding vertraagd, waardoor in ieder geval de ouderen nu een booster hebben gehad. Op het gebied van 2 of 3 is er echter niets gebeurd, dus als het er al komt dan komt het te laat. Ik denk dat Kuipers gewoon een paar ziekenhuizen moet aanwijzen als coronaziekenhuizen en dan is het een kwestie van vol is vol. Als de Tweede Kamer daar moeite mee heeft, dan ontstaat er vanzelf een meerderheid voor 2G of vaccinatieplicht.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Naaien is wel gelukt jaquote:Op maandag 10 januari 2022 11:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Om de bevolking nog eens extra te naaien.
Mijn vereniging heeft de optie nu om een buitenzwembad af te huren net als vorig jaar, maar ze hebben echt werkelijk geen idee of het nodig gaat zijn. Nu is er deze week wel gehuurd, maar ik heb daar weinig zin in als ik volgende week weer gewoon binnen kan trainen. Echt geweldig geregeld dit alles
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Omdat iedereen toch al weet dat ze gaan verlengen en verlengen tot ergens in het voorjaar.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelen![]()
En dat wordt nu voornamelijk veroorzaakt doordat iedereen in quarantaine moet, al bijna als je een besmet iemand aan de telefoon hebt gehad...quote:Op maandag 10 januari 2022 11:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij is het grootste probleem op het moment een personeelsgebrek. Dan heb je ook niks aan een extra ziekenhuis![]()
Dat is zo.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een vaccinatieplicht kan dat in principe allemaal afgeschaft worden.Want iedereen is gevaccineerd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Parttimers fulltime, meer loon, spoedcurcus, denken in oplossingen + lange termijn visie:)quote:Op maandag 10 januari 2022 11:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij is het grootste probleem op het moment een personeelsgebrek. Dan heb je ook niks aan een extra ziekenhuis![]()
Vanwege onduidelijke redenen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat iedereen toch al weet dat ze gaan verlengen en verlengen tot ergens in het voorjaar.
Tijd om die klaplopers buitenspel te zetten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het wordt voornamelijk veroorzaakt door de omicronvariant die hartstikke besmettelijk is.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dat wordt nu voornamelijk veroorzaakt doordat iedereen in quarantaine moet, al bijna als je een besmet iemand aan de telefoon hebt gehad...Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Lange termijn visie LOLquote:Op maandag 10 januari 2022 11:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Parttimers fulltime, meer loon, spoedcurcus, denken in oplossingen + lange termijn visie:)
Komend najaar hebben we gewoon weer dezelfde discussie en dan zijn we al 2,5 jaar aan het kloten.![]()
Geen extra ziekenhuis, maar de coronazorg regionaal concentreren in een beperkt aantal ziekenhuizen, zodat de gewone zorg in de andere ziekenhuizen door kan gaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Eind januari komt die lange termijn visie van wat experts in opdracht van VWS. Die experts die dingen adviseren als carnaval naar de zomer, ratelen met een ratel, etc.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lange termijn visie LOL
Komend najaar hebben we gewoon weer dezelfde discussie en dan zijn we al 2,5 jaar aan het kloten.
Dat gaat komedie worden.![]()
Dan krijg je nog steeds mensen binnen die besmet zijnquote:Op maandag 10 januari 2022 11:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Geen extra ziekenhuis, maar de coronazorg regionaal concentreren in een beperkt aantal ziekenhuizen, zodat de gewone zorg in de andere ziekenhuizen door kan gaan.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Als je opname kunt voorkomen en zeker 50 a 60 procent minder IC opnames, dan heb je defacto je IC capaciteit voor coronapatienten verdubbeld.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aangezien de IC instroom flink omlaag is gegaan sinds Omikron kun je er redelijk vanuit gaan dat er vooral mensen met Delta liggen. Daarnaast zijn (in elk geval in Engeland en België) vrij veel accidental finds, mensen die helemaal geen klachten hebben maar getest zijn omdat ze met iets anders in het ziekenhuis komen.
Ik heb het exacte cijfer even niet paraat, maar zo tussen de 50 en 60% ongevaccineerd op de kliniek momenteel? Ic valt (op dit moment) nog vrij weinig over te zeggen zonder te testen of ze Delta of Omikron hebben.
Eens dat we over Omikron nog te weinig gegevens hebben. Maar in de VS rijzen de opnamens de pan uit. Hoogste ooit, momenteel. Vooral waar de vaccinatiegraad lager is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Waar staat dit?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
'Risico verkleinen voor ongevaccineerden'
Flikker op, die lui halen maar een prik, ik ben er zo klaar mee he met dit non-argument.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik vermoed omdat er weinig gaat vervallenquote:Op maandag 10 januari 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelen- verwijderd door admin -![]()
Ja dat werkt alleen bij verzwaringen natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kijk, en daar komt hij alweer langs! Het in andere landen-argument.
Want volle stadions werken in de UK wel, dus waarom hier niet.
Daarnaast is het altijd selectief shoppen.![]()
Ja, maar in Denemarken rijzen ze niet de pan uit. In het VK zijn ze alweer omlaag aan het gaan. De besmettingen zijn in het VK alweer aan het dalen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je opname kunt voorkomen en zeker 50 a 60 procent minder IC opnames, dan heb je defacto je IC capaciteit voor coronapatienten verdubbeld.
Eens dat we over Omikron nog te weinig gegevens hebben. Maar in de VS rijzen de opnamens de pan uit. Hoogste ooit, momenteel. Vooral waar de vaccinatiegraad lager is.
De VS als geheel is nooit een goede vergelijker geweest met een land als Nederland, dat kun je beter vergelijken met heel Europa. Indien je Nederland met New York vergelijkt kom je misschien verder.![]()
Kun je nagaan hoeveel kosten dat zou besparen. Al is dat in deze crisis niet echt een argument, lijkt wel.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wel grappig eigenlijk nog geen anderhalf jaar geleden beschouwde het OMT het nut van mondkapjes als onbewezen.blablablabla![]()
Dit is niet lekker wakker worden op de maandagmorgen (ook omdat ik voor het eerst sinds jaren verkouden lijk te zijn...).Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Inderdaad, we kunnen toch gewoon kijken naar het gidsland VK, waar ze tenminste wél een visie hebben?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Parttimers fulltime, meer loon, spoedcurcus, denken in oplossingen + lange termijn visie:)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Met Ernst hoeven we ook niet te vrezen voor een avondklok.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:28 schreef Elan het volgende:
Wel grappig eigenlijk nog geen anderhalf jaar geleden beschouwde het OMT het nut van mondkapjes als onbewezen.![]()
Natuurlijk, maar mensen die niet al onder behandeling staan en die vanwege corona in het ziekenhuis belanden die stuur je naar het coronaziekenhuis.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:26 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan krijg je nog steeds mensen binnen die besmet zijn![]()
Is er ook wel eens een week zonder storingenquote:Lange wachttijden voor prik en test bij GGD Limburg-Noord door storing
De GGD Limburg-Noord heeft te kampen met een computerstoring. Daardoor moeten mensen die een vaccinatie of coronatest willen, mogelijk langer in de wachtrij staan op de locaties van de GGD.
Het registreren van het testen en vaccineren moet nu handmatig gebeuren. "Dit leidt tot langere wachttijden op onze vaccinatie- en testlocaties", aldus de GGD. Het is niet bekend of dit probleem ook bij andere GGD's speelt.
Ook bij de GGD Brabant-Zuidoost zijn lange wachtrijen voor de boosterprikken. Volgens die GGD komt dat omdat mensen te vroeg aanwezig zijn waardoor de wachttijden oplopen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)anjin-deels-gesloten
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Dit zeggen ze erover,quote:Op maandag 10 januari 2022 11:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even terugkijkend naar de cijfers van de afgelopen anderhalve maand, hadden wij wel een harde lockdown nodig? Zo ja, waarom? Er is één heel groot verschil tussen Nederland en veel van die andere landen, wij hebben veel minder mogelijkheden om (tijdelijke) pieken op te vangen vanwege ons "efficiënte" zorgapparaat. En natuurlijk dat we een maand te laten waren met het boosteren van de risicogroepen.
"
Een directe omrekening van het huidige aantal opnames en de
bedbezetting in deze landen toont dat deze daar tot tweemaal hoger is dan het
maximale aantal bereikt in Nederland sinds het begin van de COVID-19-uitbraak. "
"
Niettegenstaande is duidelijk dat het aantal meldingen in landen die minder
maatregelen getroffen hebben ruim uitstijgt boven eerdere piekaantallen met de
alfa- en deltavariant, en ook dat het aantal ziekenhuisopnames in veel van die
landen het aantal tijdens de deltagolf inmiddels overstijgt: van de omikronvariant
worden minder mensen ernstig ziek, maar door de zeer grote aantallen
besmettingen zet het de zorg toch onder grote druk"
Conclusie die het omt trekt is dat we een veel hogere bezetting krijgen dan de piek in maart 2020.![]()
Een paar dagen geleden waren er toch berichten dat zorgpersoneel daar helemaal niet op zat te wachten, dat zij niet elke dag en de hele dag hetzelfde willen doen? Nu een coronaziekenhuis opzetten gaat er denk ik alleen maar voor zorgen dat de uitstroom van personeel nog sneller gaat.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar mensen die niet al onder behandeling staan en die vanwege corona in het ziekenhuis belanden die stuur je naar het coronaziekenhuis.![]()
Naar het Malieveld!!!!quote:Op maandag 10 januari 2022 11:30 schreef Questular het volgende:
Flikker maar even op met je mondmaskerEr komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Wel voor een wappieklok? #dtvquote:Op maandag 10 januari 2022 11:29 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Met Ernst hoeven we ook niet te vrezen voor een avondklok.![]()
Was dat niet vooral Jaap?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:28 schreef Elan het volgende:
Wel grappig eigenlijk nog geen anderhalf jaar geleden beschouwde het OMT het nut van mondkapjes als onbewezen."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Tja ICT mag bij de overheid niks kosten.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Is er ook wel eens een week zonder storingen![]()
![]()
'Leven met het virus' in één grafiek. Het aantal mensen dat al meer dan een jaar wacht op een operatie is vertweehonderdvoudigd(!) van ~1600 naar ~300.000.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zet het leger/reservisten/weetikveel maar in.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden waren er toch berichten dat zorgpersoneel daar helemaal niet op zat te wachten, dat zij niet elke dag en de hele dag hetzelfde willen doen? Nu een coronaziekenhuis opzetten gaat er denk ik alleen maar voor zorgen dat de uitstroom van personeel nog sneller gaat.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Wat denk je van die fancy minion-mondkapjes die ik heb besteld in 2020? Die mogen dan straks ineens niet meerquote:Op maandag 10 januari 2022 11:22 schreef Kickinalfa het volgende:
Daarnaast heeft ieder masker een
beperkte draagduur (3 à 4 uur) en zal de werking ervan evenredig teruglopen
naarmate de stof meer verzadigd raakt met ademvocht.
Dus mijn mondkapje wat sinds de zomer in mijn zak zit is niet meer goed
Klap in mijn gezicht.![]()
(ja, ik weet het, er zit een ruimte in om zo'n medisch kapje in te stoppen, maar je ziet al aankomen dat zo'n overijverige BOA je alweer aan heeft gesproken omdat je mondkapje niet blauw is en als echte zolderkamerautist kan ik dat niet aan natuurlijk).
Daarover gesproken: hoe willen ze dat gaan checken? Ik had nog wat van die kruidvat-dingen liggen, heb net even gekeken maar dat zijn dus type-1 (die dan straks niet meer mogen). Uiterlijk zijn die echter niet van type-2 te onderscheiden, dus dat wordt nog een uitdaging dan.![]()
Misschien kunnen ze rouleren met personeel van andere vestigingen? Het zou wel een meer structurele oplossing zijn, zodat we niet elke keer in de paniekstand hoeven.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden waren er toch berichten dat zorgpersoneel daar helemaal niet op zat te wachten, dat zij niet elke dag en de hele dag hetzelfde willen doen? Nu een coronaziekenhuis opzetten gaat er denk ik alleen maar voor zorgen dat de uitstroom van personeel nog sneller gaat.![]()
Is dat niet hetzelfde als werken in een haartransplantatie kliniek? Ik weet niet of daar personeelstekort is maar vaak is het een kwestie van voldoende centjes meebrengen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden waren er toch berichten dat zorgpersoneel daar helemaal niet op zat te wachten, dat zij niet elke dag en de hele dag hetzelfde willen doen? Nu een coronaziekenhuis opzetten gaat er denk ik alleen maar voor zorgen dat de uitstroom van personeel nog sneller gaat.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
En dan zijn mensen bang voor 5G-chips terwijl ze een simpel registratiesysteem niet eens fatsoenlijk kunnen laten draaienquote:Op maandag 10 januari 2022 11:31 schreef Questular het volgende:
[..]
Tja ICT mag bij de overheid niks kosten.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Ze wilden geen aparte corona-afdelingen meer vanwege de stress en de eentonigheid.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden waren er toch berichten dat zorgpersoneel daar helemaal niet op zat te wachten, dat zij niet elke dag en de hele dag hetzelfde willen doen? Nu een coronaziekenhuis opzetten gaat er denk ik alleen maar voor zorgen dat de uitstroom van personeel nog sneller gaat.
Als dat het probleem is hoef je mensen niet voor hun hele werktijd in te roosteren op de corona-afdeling denk ik dan.
In de ziekenhuizen blijven ze het liefste doen wat ze altijd al deden. De rest van de maatschappij past zich wel aan. Ik heb er een hard hoofd in dat dit gaat veranderen.Never explain, never apologize.![]()
Op ourwoldindata.org heb ik nu een overzicht voor me met een vierluik: New cases (per 1M), Hospital admissions (per 1M), Patiënts in ICU (per 1M) en New deaths (per 1M) Ik heb een flink aantal landen aangevinkt, waaronder ook Israël. Israël vind ik opvallend. Het land heeft inmiddels de vierde prikronde achter de rug, maar toch stijgt daar het aantal ziekenhuisopnamen na de kerstdagen. Kan iemand dat uitleggen?![]()
HA!quote:
Onmogelijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kwestie van salarisdifferentiatie.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden waren er toch berichten dat zorgpersoneel daar helemaal niet op zat te wachten, dat zij niet elke dag en de hele dag hetzelfde willen doen? Nu een coronaziekenhuis opzetten gaat er denk ik alleen maar voor zorgen dat de uitstroom van personeel nog sneller gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat stel jij dan voor?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
'Leven met het virus' in één grafiek. Het aantal mensen dat al meer dan een jaar wacht op een operatie is vertweehonderdvoudigd(!) van ~1600 naar ~300.000.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Iemand had hier een paar dagen geleden al een goede post over: om dat te regelen, en geheim te houden, zouden zoveel partijen met elkaar in het geheim overeenstemming moeten bereiken zonder dat iemand iets uitlekt dat, als je even realistisch naar de wereld kijkt, je al weet dat dit gewoon niet kan.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan zijn mensen bang voor 5G-chips terwijl ze een simpel registratiesysteem niet eens fatsoenlijk kunnen laten draaien![]()
Omicronquote:Op maandag 10 januari 2022 11:34 schreef Nia het volgende:
Op ourwoldindata.org heb ik nu een overzicht voor me met een vierluik: New cases (per 1M), Hospital admissions (per 1M), Patiënts in ICU (per 1M) en New deaths (per 1M) Ik heb een flink aantal landen aangevinkt, waaronder ook Israël. Israël vind ik opvallend. Het land heeft inmiddels de vierde prikronde achter de rug, maar toch stijgt daar het aantal ziekenhuisopnamen na de kerstdagen. Kan iemand dat uitleggen?![]()
Dat is het gevolg van bewuste politieke keuzes. Qua ziekenhuizen is het corona über alles.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
'Leven met het virus' in één grafiek. Het aantal mensen dat al meer dan een jaar wacht op een operatie is vertweehonderdvoudigd(!) van ~1600 naar ~300.000.![]()
Je dient het mondkapcertificaat maar op zak te hebben!quote:Op maandag 10 januari 2022 11:32 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Wat denk je van die fancy minion-mondkapjes die ik heb besteld in 2020? Die mogen dan straks ineens niet meer![]()
(ja, ik weet het, er zit een ruimte in om zo'n medisch kapje in te stoppen, maar je ziet al aankomen dat zo'n overijverige BOA je alweer aan heeft gesproken omdat je mondkapje niet blauw is en als echte zolderkamerautist kan ik dat niet aan natuurlijk).
Daarover gesproken: hoe willen ze dat gaan checken? Ik had nog wat van die kruidvat-dingen liggen, heb net even gekeken maar dat zijn dus type-1 (die dan straks niet meer mogen). Uiterlijk zijn die echter niet van type-2 te onderscheiden, dus dat wordt nog een uitdaging dan.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Daarom lekt het ook steeds uit. Sterker nog, Schwab schrijft er zelfs boeken over.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:35 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Iemand had hier een paar dagen geleden al een goede post over: om dat te regelen, en geheim te houden, zouden zoveel partijen met elkaar in het geheim overeenstemming moeten bereiken zonder dat iemand iets uitlekt dat, als je even realistisch naar de wereld kijkt, je al weet dat dit gewoon niet kan.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Netsplitter
![]()
#jesuisMasi![]()
Lockdown tot covid-19 compleet weg is.quote:OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Wat voor dogmatische aannames heb je het over? Gebruik je woorden waarvan je niet weet wat ze betekenen?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het is wel begrijpelijk dat je naar de conclusie redeneert dat de wetenschappelijke kant van het RIVM nog prima op orde is wanneer je tussen neus en lippen door met dit soort dogmatische aannames akkoord gaat.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Met de conclusies die in dit advies staan kun je wel uitrekenen wat in het advies van woensdag gaat staan.
Dan houden we 2 opties over, we nemen het over en zitten nog maanden in lockdown of dit is het moment voor een beleidswijziging.
Hierbij zal het kabinet een zeer sterk verhaal moeten gaan hebben waarom ze het OMT advies gaan negeren en Ernst een strategie van acceptatie gaat hanteren.![]()
Een open debat, waarbij als men zo graag vergelijkingen met andere landen wil maken, we ook wel even het volledige verhaal vertellen.quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja en door de strenge quarantaine- en testplicht. In België (en andere landen) is er die bijvoorbeeld niet voor gevaccineerden.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het wordt voornamelijk veroorzaakt door de omicronvariant die hartstikke besmettelijk is.![]()
Ik vind dit zo'n mooi antwoord. Word er helemaal melig van.quote:
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hoezo? Je kan toch gewoon zeggen dat je de visie van het OMT snapt, maar gezien de impact op de maatschappij er niet voor kiest een maatregel volledig over te nemen, anders dan in zorginstellingen?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Hierbij zal het kabinet een zeer sterk verhaal moeten gaan hebben waarom ze het OMT advies gaan negeren en Ernst een strategie van acceptatie gaat hanteren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klopt. Maar lijkt men hier vaak te vergeten als er gewezen wordt naar het VK, waar zogenaamd alles koek en ei is ondanks dat alles open is.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van bewuste politieke keuzes. Qua ziekenhuizen is het corona über alles.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Inderdaad. En als de Tweede Kamer geen vaccinatieplicht wil, dan moeten het aantal bedden die beschikbaar zijn voor coronapatiënten worden beperkt zodat de normale zorg door kan gaan. Dat kan je doen door coronaziekenhuizen in te richten.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van bewuste politieke keuzes. Qua ziekenhuizen is het corona über alles.![]()
Staat die zelfmaak-instructie van de overheid nog ergens bij ze online?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je dient het mondkapcertificaat maar op zak te hebben!
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 11:37 schreef Netsplitter het volgende:
Lockdown tot covid-19 compleet weg is.Ja, globale lockdown afdwingen (hoe? en met welke consequentes?) versus wat meer doden accepteren?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Meer besmettingen is meer ongevaccineerden die bereikt worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:34 schreef Nia het volgende:
Op ourwoldindata.org heb ik nu een overzicht voor me met een vierluik: New cases (per 1M), Hospital admissions (per 1M), Patiënts in ICU (per 1M) en New deaths (per 1M) Ik heb een flink aantal landen aangevinkt, waaronder ook Israël. Israël vind ik opvallend. Het land heeft inmiddels de vierde prikronde achter de rug, maar toch stijgt daar het aantal ziekenhuisopnamen na de kerstdagen. Kan iemand dat uitleggen?
Gezien dat nog steeds min of meer de bulk is die in de ziekenhuizen terecht komt maakt de 4e booster voor iemand van 30 niet het verschil.![]()
De aanname dat de conclusie van een paper van het RIVM gelijk staat aan een wetenschappelijk gefundeerde waarheid.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:38 schreef speknek het volgende:
Wat voor dogmatische aannames heb je het over? Gebruik je woorden waarvan je niet weet wat ze betekenen?“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Mondkapje als de gemeente het te druk vind in het park.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:41 schreef Morri2 het volgende:
Mondkapjes in drukke winkelstraten en in musea? Zijn/gaan die open dan?Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Omicron waart hier inmiddels al een paar weken rond, maar onze ziekenhuisopnamen dalen zelfs. In Israël begon het aantal cases (ik neem aan ook met Omicron) rond dezelfde tijd als hier te stijgen.quote:![]()
Praatjes vullen geen gaatjes.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een open debat, waarbij als men zo graag vergelijkingen met andere landen wil maken, we ook wel even het volledige verhaal vertellen.
Een debat voeren is geen oplossing. Dus, wat raad je aan?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar wat verwacht je met de volgende parameters qua advies van het OMT:
- geen 2G
- geen vaccinatieplicht
- achterstand met boosteren
- scholen moeten open
Wat gaat het OMT dan adviseren tijdens een Omikron surge?
Dit kun je toch wel op je vingers natellen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
WIl je een religieuze of een medische reactie?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:34 schreef Nia het volgende:
Wedden dat er vandaag er weer een "Het is begonnen" komt, omdat er op maandag altijd een lage uitstroom in de ziekenhuizen is ?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, maar je kunt de headlines dan al wel opschrijven.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan toch gewoon zeggen dat je de visie van het OMT snapt, maar gezien de impact op de maatschappij er niet voor kiest een maatregel volledig over te nemen, anders dan in zorginstellingen?
En nu deels versoepelen om over 3,5 week weer te verzwaren "omdat het omt advies niet is gevolgd"/"er is code ZWART!!!!" kan ook niet.
Dus je zal dit wel moeten doorzetten vervolgens.![]()
Omdat er nog veel onzeker is, verlengen we de lockdown met 4 weken, en een weegmoment over 3 weken.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef capricia het volgende:
- geen 2G
- geen vaccinatieplicht
- scholen moeten open
Dit kun je toch wel op je vingers natellen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze kunnen toch ook de handdoek in de ring gooien? Het advies dat er nu ligt vind ik toch het equivalent van met een rol wc papier in de Maas gaan staan om de hoogwatergolf tegen te houden.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef capricia het volgende:
- geen 2G
- geen vaccinatieplicht
- scholen moeten open
Dit kun je toch wel op je vingers natellen.Never explain, never apologize.![]()
Je kan natuurlijk niet verwachten dat er logisch nagedacht wordt, hequote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef capricia het volgende:
- geen 2G
- geen vaccinatieplicht
- scholen moeten open
Dit kun je toch wel op je vingers natellen.![]()
![]()
Wel ideaal met voorzeggen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Lesgeven met een mondkapje op
Die gasten zijn echt niet goed![]()
Meer de vraag wanneer ze het advies weer laten varen. Want dat wordt nooit gezegd. Het is altijd een bepaald advies, maar nooit tot wanneer. Denk dat als je zegt 'maskers voor drukke winkelstraten tot ziekenhuizen en IC waarde X hebben' dat mensen denken 'prima'. Met dit potentieel tot het oneindige rekken gaan mensen met de hakken in het zand.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:41 schreef Morri2 het volgende:
Mondkapjes in drukke winkelstraten en in musea? Zijn/gaan die open dan?
En terecht. Dit is complete onzin.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk niet verwachten dat er logisch nagedacht wordt, he![]()
![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 11:44 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook de handdoek in de ring gooien? Het advies dat er nu ligt vind ik toch het equivalent van met een rol wc papier in de Maas gaan staan om de hoogwatergolf tegen te houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Volgens mij kan alleen het kabinet nu besluiten om een andere strategie te gaan volgen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:44 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook de handdoek in de ring gooien? Het advies dat er nu ligt vind ik toch het equivalent van met een rol wc papier in de Maas gaan staan om de hoogwatergolf tegen te houden.
Van het OMT hoeven we het niet te verwachten.![]()
Het zal mij ook niet verbazen als ze de sluiting gedeeltelijk opheffen en overal mondkapjes voor in de plaats adviseren.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk niet verwachten dat er logisch nagedacht wordt, he
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is hun werk dan ook niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij kan alleen het kabinet nu besluiten om een andere strategie te gaan volgen.
Van het OMT hoeven we het niet te verwachten.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef Nia het volgende:
[..]
Omicron waart hier inmiddels al een paar weken rond, maar onze ziekenhuisopnamen dalen zelfs. In Israël begon het aantal cases (ik neem aan ook met Omicron) rond dezelfde tijd als hier te stijgen.
Over de hele wereld gaat Omicron samen met een stijging in de ziekenhuizen. Wij zullen ook nog wel wat omhoog gaan, maar bij ons valt het misschien mee omdat wij net uit een hoge piek komen in het ziekenhuis.![]()
Wat bedoel je met een religieuze reactie?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef zoost het volgende:
[..]
WIl je een religieuze of een medische reactie?![]()
Ja, als je alle andere zaken uitsluit dan blijft er weinig over.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zal mij ook niet verbazen als ze de sluiting gedeeltelijk opheffen en overal mondkapjes voor in de plaats adviseren.![]()
De winst die geboekt worst qua ziekenhuisopnames en IC opnames wordt helaas deels teniet gedaan door het grote aantal besmettingen. Als je het aantal ziekenhuis opnames vergelijkt met de vorige keer dat men datzelfde aantal had (25 okt. 2021, 500 ziekenhuisopnames) dan zie je dat er nu ruim 3x minder IC opnames zijn maar wel 20x hogere besmettingsaantallen dan toen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:34 schreef Nia het volgende:
Op ourwoldindata.org heb ik nu een overzicht voor me met een vierluik: New cases (per 1M), Hospital admissions (per 1M), Patiënts in ICU (per 1M) en New deaths (per 1M) Ik heb een flink aantal landen aangevinkt, waaronder ook Israël. Israël vind ik opvallend. Het land heeft inmiddels de vierde prikronde achter de rug, maar toch stijgt daar het aantal ziekenhuisopnamen na de kerstdagen. Kan iemand dat uitleggen?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Ja mooi hè. Je klemt het OMT zo in met 'dit gaan we niet doen, en dat kan niet, maar dat moet wel open', wat is uw advies?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, als je alle andere zaken uitsluit dan blijft er weinig over."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het OMT mag ook eigenhandig adviseren, hè. Die zijn niet verplicht uitsluitend te reageren op de vragen vanuit VWS.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja mooi hè. Je klemt het OMT zo in met 'dit gaan we niet doen, en dat kan niet, maar dat moet wel open', wat is uw advies?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is toch met alle adviezen de laatste tijd, de vraagstelling is zo enorm sturend, dat ze bijna wel moeten.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja mooi hè. Je klemt het OMT zo in met 'dit gaan we niet doen, en dat kan niet, maar dat moet wel open', wat is uw advies?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vind een eventuele mondkapjesplicht in de buitenlucht zeer verwerpelijk. Het blijft verschrikkelijk om te zien hoe gezichten van mensen verdwijnen achter zo'n lap stof. Zeker als men ook nog een zonnebril draagt.![]()
OMT adviseert het kabinet wat te doen en hoe om te gaan met de 'uitbraak'. Dus ergens klopt deze zeer beperkte 'is not my jerb' ook weer niet.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
als een echte Thierryquote:Op maandag 10 januari 2022 11:56 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
15x meer dodenMaar wel alles open. Vrijheid blijheid
![]()
Mondkapjes uiteraard. Want die helpen zoals we ook zien in andere landenquote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef capricia het volgende:
- geen 2G
- geen vaccinatieplicht
- scholen moeten open
Dit kun je toch wel op je vingers natellen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Als het aan de witte jassen ligt, zitten we met gasmaskers op voor de tv terwijl onze voordeuren zijn dichtgelast.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, als je alle andere zaken uitsluit dan blijft er weinig over.
Die zijn nooit tevreden tot dat moment.
Onrealistisch.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mjah, echt.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mondkapjes uiteraard. Want die helpen zoals we ook zien in andere landen
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar wel een dode André van Duinquote:Op maandag 10 januari 2022 11:56 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
15x meer dodenMaar wel alles open. Vrijheid blijheid
![]()
![]()
Ik ben in ieder geval blij dat het Fok! OMT geen reet te vertellen heeft. Hoewel het wel goed zou zijn tegen de overbevolking en het pensioentekort in Nederland als er naar de Fok!kers zou worden geluisterd
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Opsporing verzocht gaat het lastig krijgen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:55 schreef Nia het volgende:
Ik vind een eventuele mondkapjesplicht in de buitenlucht zeer verwerpelijk. Het blijft verschrikkelijk om te zien hoe gezichten van mensen verdwijnen achter zo'n lap stof. Zeker als men ook nog een zonnebril draagt.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dit is meer een epistemologische kwestie, maar over het algemeen worden de conclusies van een wetenschappelijke studie inderdaad gezien als een wetenschappelijk gefundeerde waarheid.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:41 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De aanname dat de conclusie van een paper van het RIVM gelijk staat aan een wetenschappelijk gefundeerde waarheid.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Het gemiddelde besluit van een groep nono's is vaak beter dan het besluit van een enkele specialist.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:59 schreef mazaru het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat het Fok! OMT geen reet te vertellen heeft. Hoewel het wel goed zou zijn tegen de overbevolking en het pensioentekort in Nederland als er naar de Fok!kers zou worden geluisterd
Ik heb hier in de afgelopen 2 jaar meer realisme gelezen dan uberhaupt uit de mond van het omt-kabinet is gekomen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ten slotte adviseert het OMT om alleen medische mondkapjes op te doen. Als het kabinet dat advies overneemt, voldoen zelfgemaakte mondkapjes niet meer. Belangrijk is wel dat het gaat om chirurgische mondneusmaskers (minimaal type II) die een CE-keurmerk hebben.
Volgens het OMT houden de chirurgische mondkapjes de uitstoot van meer virusdeeltjes tegen en beschermen deze de drager ook beter tegen virusdeeltjes van buitenaf.
https://www.nu.nl/coronav(...)portevenementen.html
Het wordt steeds gekker.
Ik adviseer dat het OMT geen adviezen meer geeft, alleen met feiten komt en dat een andere ploeg, intelligente mensen van diverse pluimage, adviezen gaat geven.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 12:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het gemiddelde besluit van een groep nono's is vaak beter dan het besluit van een enkele specialist.
Ik heb hier in de afgelopen 2 jaar meer realisme gelezen dan uberhaupt uit de mond van het omt-kabinet is gekomen.![]()
Ik weet zeker dat er heel veel doden zouden zijn gevallen als we hadden gedaan wat hier geadviseerd werd door het merendeel.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Maar betekent die verscherping van de mondkapjes maatregelen, dat dan dus aan de andere kant ook weer alles open gaat?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja, maar in het bijzonder die van het RIVM, of niet? Zoveel blijkt namelijk uit de gevolgtrekking die je hanteerde en het daarbij weglaten van de notie dat er studies zijn waaruit het tegenovergestelde geconcludeerd wordt.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:00 schreef speknek het volgende:
Dit is meer een epistemologische kwestie, maar over het algemeen worden de conclusies van een wetenschappelijke studie inderdaad gezien als een wetenschappelijk gefundeerde waarheid.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Misschien.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:02 schreef DonDruiper het volgende:
Maar betekent die verscherping van de mondkapjes maatregelen, dat dan dus aan de andere kant ook weer alles open gaat?
Dat stond in elk geval niet in het advies.![]()
Mja komt dat niet omdat je de posts eruit pikt die je liggenquote:Op maandag 10 januari 2022 12:01 schreef Red_85 het volgende:
Het gemiddelde besluit van een groep nono's is vaak beter dan het besluit van een enkele specialist.
Ik heb hier in de afgelopen 2 jaar meer realisme gelezen dan uberhaupt uit de mond van het omt-kabinet is gekomen.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ik ben bang dat dat nog een brug te ver isquote:Op maandag 10 januari 2022 12:02 schreef DonDruiper het volgende:
Maar betekent die verscherping van de mondkapjes maatregelen, dat dan dus aan de andere kant ook weer alles open gaat?Volgende stap, zo ergens in april.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
De echte strijdersquote:Op maandag 10 januari 2022 12:03 schreef Nia het volgende:
Kijk die statiefoto met Rutte IV toch es. Wat een lachwekkende vertoning.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Zijn teflon gaat ons redden in de donkere dagenquote:Op maandag 10 januari 2022 12:03 schreef Nia het volgende:
Kijk die statiefoto met Rutte IV toch es. Wat een lachwekkende vertoning.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Zal best.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:02 schreef mazaru het volgende:
[..]![]()
Ik weet zeker dat er heel veel doden zouden zijn gevallen als we hadden gedaan wat hier geadviseerd werd door het merendeel.
De algemene gemoedstoestand van het land had er een stuk beter voor gestaan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Met een pandemie die vrij door het land kan razen? Ik weet het niet hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal best.
De algemene gemoedstoestand van het land had er een stuk beter voor gestaan.![]()
Ook van de mensen die hier posten waar ik het gewoonweg niet mee eens ben. Dat is 'het gemiddelde van het besluit'.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:03 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Mja komt dat niet omdat je de posts eruit pikt die je liggen'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Geloof je het zelf? Als ze linksom gaan wordt er geroepen dat ze rechtsom hadden moeten gaan en andersom ook.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal best.
De algemene gemoedstoestand van het land had er een stuk beter voor gestaan.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Jep. Nergens te lezen dat de retail, sport en horeca weer open kan.quote:Op maandag 10 januari 2022 12:03 schreef josja het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat nog een brug te ver isVolgende stap, zo ergens in april.
Nergens.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Geloof niet alles wat je denktquote:Op maandag 10 januari 2022 12:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Als ze linksom gaan wordt er geroepen dat ze rechtsom hadden moeten gaan en andersom ook.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: