HA!quote:
Kwestie van salarisdifferentiatie.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden waren er toch berichten dat zorgpersoneel daar helemaal niet op zat te wachten, dat zij niet elke dag en de hele dag hetzelfde willen doen? Nu een coronaziekenhuis opzetten gaat er denk ik alleen maar voor zorgen dat de uitstroom van personeel nog sneller gaat.
Wat stel jij dan voor?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
'Leven met het virus' in één grafiek. Het aantal mensen dat al meer dan een jaar wacht op een operatie is vertweehonderdvoudigd(!) van ~1600 naar ~300.000.
Iemand had hier een paar dagen geleden al een goede post over: om dat te regelen, en geheim te houden, zouden zoveel partijen met elkaar in het geheim overeenstemming moeten bereiken zonder dat iemand iets uitlekt dat, als je even realistisch naar de wereld kijkt, je al weet dat dit gewoon niet kan.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:32 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan zijn mensen bang voor 5G-chips terwijl ze een simpel registratiesysteem niet eens fatsoenlijk kunnen laten draaien
Omicronquote:Op maandag 10 januari 2022 11:34 schreef Nia het volgende:
Op ourwoldindata.org heb ik nu een overzicht voor me met een vierluik: New cases (per 1M), Hospital admissions (per 1M), Patiënts in ICU (per 1M) en New deaths (per 1M) Ik heb een flink aantal landen aangevinkt, waaronder ook Israël. Israël vind ik opvallend. Het land heeft inmiddels de vierde prikronde achter de rug, maar toch stijgt daar het aantal ziekenhuisopnamen na de kerstdagen. Kan iemand dat uitleggen?
Dat is het gevolg van bewuste politieke keuzes. Qua ziekenhuizen is het corona über alles.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
'Leven met het virus' in één grafiek. Het aantal mensen dat al meer dan een jaar wacht op een operatie is vertweehonderdvoudigd(!) van ~1600 naar ~300.000.
Je dient het mondkapcertificaat maar op zak te hebben!quote:Op maandag 10 januari 2022 11:32 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Wat denk je van die fancy minion-mondkapjes die ik heb besteld in 2020? Die mogen dan straks ineens niet meer![]()
(ja, ik weet het, er zit een ruimte in om zo'n medisch kapje in te stoppen, maar je ziet al aankomen dat zo'n overijverige BOA je alweer aan heeft gesproken omdat je mondkapje niet blauw is en als echte zolderkamerautist kan ik dat niet aan natuurlijk).
Daarover gesproken: hoe willen ze dat gaan checken? Ik had nog wat van die kruidvat-dingen liggen, heb net even gekeken maar dat zijn dus type-1 (die dan straks niet meer mogen). Uiterlijk zijn die echter niet van type-2 te onderscheiden, dus dat wordt nog een uitdaging dan.
Daarom lekt het ook steeds uit. Sterker nog, Schwab schrijft er zelfs boeken over.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:35 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Iemand had hier een paar dagen geleden al een goede post over: om dat te regelen, en geheim te houden, zouden zoveel partijen met elkaar in het geheim overeenstemming moeten bereiken zonder dat iemand iets uitlekt dat, als je even realistisch naar de wereld kijkt, je al weet dat dit gewoon niet kan.
Lockdown tot covid-19 compleet weg is.quote:
Wat voor dogmatische aannames heb je het over? Gebruik je woorden waarvan je niet weet wat ze betekenen?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:23 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het is wel begrijpelijk dat je naar de conclusie redeneert dat de wetenschappelijke kant van het RIVM nog prima op orde is wanneer je tussen neus en lippen door met dit soort dogmatische aannames akkoord gaat.
Een open debat, waarbij als men zo graag vergelijkingen met andere landen wil maken, we ook wel even het volledige verhaal vertellen.quote:
Ja en door de strenge quarantaine- en testplicht. In België (en andere landen) is er die bijvoorbeeld niet voor gevaccineerden.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:25 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het wordt voornamelijk veroorzaakt door de omicronvariant die hartstikke besmettelijk is.
Ik vind dit zo'n mooi antwoord. Word er helemaal melig van.quote:
Hoezo? Je kan toch gewoon zeggen dat je de visie van het OMT snapt, maar gezien de impact op de maatschappij er niet voor kiest een maatregel volledig over te nemen, anders dan in zorginstellingen?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Hierbij zal het kabinet een zeer sterk verhaal moeten gaan hebben waarom ze het OMT advies gaan negeren en Ernst een strategie van acceptatie gaat hanteren.
Klopt. Maar lijkt men hier vaak te vergeten als er gewezen wordt naar het VK, waar zogenaamd alles koek en ei is ondanks dat alles open is.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van bewuste politieke keuzes. Qua ziekenhuizen is het corona über alles.
Inderdaad. En als de Tweede Kamer geen vaccinatieplicht wil, dan moeten het aantal bedden die beschikbaar zijn voor coronapatiënten worden beperkt zodat de normale zorg door kan gaan. Dat kan je doen door coronaziekenhuizen in te richten.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat is het gevolg van bewuste politieke keuzes. Qua ziekenhuizen is het corona über alles.
Staat die zelfmaak-instructie van de overheid nog ergens bij ze online?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Je dient het mondkapcertificaat maar op zak te hebben!
quote:Op maandag 10 januari 2022 11:37 schreef Netsplitter het volgende:
Lockdown tot covid-19 compleet weg is.
Meer besmettingen is meer ongevaccineerden die bereikt worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:34 schreef Nia het volgende:
Op ourwoldindata.org heb ik nu een overzicht voor me met een vierluik: New cases (per 1M), Hospital admissions (per 1M), Patiënts in ICU (per 1M) en New deaths (per 1M) Ik heb een flink aantal landen aangevinkt, waaronder ook Israël. Israël vind ik opvallend. Het land heeft inmiddels de vierde prikronde achter de rug, maar toch stijgt daar het aantal ziekenhuisopnamen na de kerstdagen. Kan iemand dat uitleggen?
De aanname dat de conclusie van een paper van het RIVM gelijk staat aan een wetenschappelijk gefundeerde waarheid.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:38 schreef speknek het volgende:
Wat voor dogmatische aannames heb je het over? Gebruik je woorden waarvan je niet weet wat ze betekenen?
Mondkapje als de gemeente het te druk vind in het park.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:41 schreef Morri2 het volgende:
Mondkapjes in drukke winkelstraten en in musea? Zijn/gaan die open dan?
Omicron waart hier inmiddels al een paar weken rond, maar onze ziekenhuisopnamen dalen zelfs. In Israël begon het aantal cases (ik neem aan ook met Omicron) rond dezelfde tijd als hier te stijgen.quote:
Praatjes vullen geen gaatjes.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een open debat, waarbij als men zo graag vergelijkingen met andere landen wil maken, we ook wel even het volledige verhaal vertellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |