Stiekem weet je het antwoord hierop ook al welquote:Op maandag 10 januari 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelen
Klopt. In maart 2020 stonden er 4,4 miljoen mensen op de wachtlijst van de NHS voor een ziekenhuisbehandeling. Een maand geleden was dat gestegen naar 6 miljoen, een recordhoogte.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
2G kennen ze in Engeland ook niet. En daar zakken de cijfers.
En daar is geen lockdown geweest. Ook niet tijdens het boosteren.
Wij zijn het enige fucking land in de EU die een lockdown heeft.
Dat is niet goed te praten.
het zal vertragend werken maar dat is het dan ook wel, het is zeker niet de oplossing, 50+ verplicht vaccineren lijkt me een betere oplossing maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen hier.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik dus niet zo, je verplaatst het risico alleen maar denk ik.
We begonnen alleen al met dalingen in de zorg voordat die lockdown er overheen kwam. Dat had imo meer met die avond lockdown te maken (als je het al op maatregelen wil gooien en niet een natuurlijke curve). Toen kwam die langere school vakantie er nog bovenop en dat effect hebben ze niet eens afgewacht voordat ze met de lockdown kwamen. Maar we hadden die lockdown niet nodig vanwege de IC; die cijfers waren al dalende.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. Ik ben er van overtuigd dat als we gewoon in oktober begonnen waren, dat in ieder geval de kappers, scholen e.d. nog gewoon open zouden zijn.
[..]
Ja we hadden een lockdown nodig, het was kantje boord met de IC bezetting. Ja de IC bezetting zou groter moeten worden, maar met de exodus aan zorgpersoneel wordt dat wat lastig (ik heb hier al eerder gepleit voor een coronaziekenhuis om het beter te managen).
Portugal heeft trouwens minder critical care beds dan Nederland.
[ afbeelding ]
Maar toch hebben ze alweer maatregelen losgelaten. Rara politiepet. Het probleem is niet bedden (per se), het probleem is dat Omicron een griepje is voor gevaccineerden maar niet voor ongevaccineerden.
Het is wel begrijpelijk dat je naar de conclusie redeneert dat de wetenschappelijke kant van het RIVM nog prima op orde is wanneer je tussen neus en lippen door met dit soort dogmatische aannames akkoord gaat.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef speknek het volgende:
Maar we wisten indertijd bijvoorbeeld dat mondkapjes wel werkten, omdat zijn eigen RIVM dat in een paper had geconcludeerd.
Met een vaccinatieplicht kan dat in principe allemaal afgeschaft worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoezo duur? 3G bestaat al en het enige verschil is dat die dure teststraten niet meer nodig zijn.
Volgens mij is het grootste probleem op het moment een personeelsgebrek. Dan heb je ook niks aan een extra ziekenhuisquote:Op maandag 10 januari 2022 11:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
We hebben nu wel de verspreiding vertraagd, waardoor in ieder geval de ouderen nu een booster hebben gehad. Op het gebied van 2 of 3 is er echter niets gebeurd, dus als het er al komt dan komt het te laat. Ik denk dat Kuipers gewoon een paar ziekenhuizen moet aanwijzen als coronaziekenhuizen en dan is het een kwestie van vol is vol. Als de Tweede Kamer daar moeite mee heeft, dan ontstaat er vanzelf een meerderheid voor 2G of vaccinatieplicht.
Naaien is wel gelukt jaquote:Op maandag 10 januari 2022 11:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Om de bevolking nog eens extra te naaien.
Omdat iedereen toch al weet dat ze gaan verlengen en verlengen tot ergens in het voorjaar.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelen
En dat wordt nu voornamelijk veroorzaakt doordat iedereen in quarantaine moet, al bijna als je een besmet iemand aan de telefoon hebt gehad...quote:Op maandag 10 januari 2022 11:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij is het grootste probleem op het moment een personeelsgebrek. Dan heb je ook niks aan een extra ziekenhuis
Dat is zo.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een vaccinatieplicht kan dat in principe allemaal afgeschaft worden.Want iedereen is gevaccineerd.
Parttimers fulltime, meer loon, spoedcurcus, denken in oplossingen + lange termijn visie:)quote:Op maandag 10 januari 2022 11:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Volgens mij is het grootste probleem op het moment een personeelsgebrek. Dan heb je ook niks aan een extra ziekenhuis
Vanwege onduidelijke redenen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Omdat iedereen toch al weet dat ze gaan verlengen en verlengen tot ergens in het voorjaar.
Het wordt voornamelijk veroorzaakt door de omicronvariant die hartstikke besmettelijk is.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dat wordt nu voornamelijk veroorzaakt doordat iedereen in quarantaine moet, al bijna als je een besmet iemand aan de telefoon hebt gehad...
Lange termijn visie LOLquote:Op maandag 10 januari 2022 11:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Parttimers fulltime, meer loon, spoedcurcus, denken in oplossingen + lange termijn visie:)
Geen extra ziekenhuis, maar de coronazorg regionaal concentreren in een beperkt aantal ziekenhuizen, zodat de gewone zorg in de andere ziekenhuizen door kan gaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:23 schreef mazaru het volgende:
[..]
Eind januari komt die lange termijn visie van wat experts in opdracht van VWS. Die experts die dingen adviseren als carnaval naar de zomer, ratelen met een ratel, etc.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lange termijn visie LOL
Komend najaar hebben we gewoon weer dezelfde discussie en dan zijn we al 2,5 jaar aan het kloten.
Dan krijg je nog steeds mensen binnen die besmet zijnquote:Op maandag 10 januari 2022 11:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Geen extra ziekenhuis, maar de coronazorg regionaal concentreren in een beperkt aantal ziekenhuizen, zodat de gewone zorg in de andere ziekenhuizen door kan gaan.
Als je opname kunt voorkomen en zeker 50 a 60 procent minder IC opnames, dan heb je defacto je IC capaciteit voor coronapatienten verdubbeld.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aangezien de IC instroom flink omlaag is gegaan sinds Omikron kun je er redelijk vanuit gaan dat er vooral mensen met Delta liggen. Daarnaast zijn (in elk geval in Engeland en België) vrij veel accidental finds, mensen die helemaal geen klachten hebben maar getest zijn omdat ze met iets anders in het ziekenhuis komen.
Ik heb het exacte cijfer even niet paraat, maar zo tussen de 50 en 60% ongevaccineerd op de kliniek momenteel? Ic valt (op dit moment) nog vrij weinig over te zeggen zonder te testen of ze Delta of Omikron hebben.
Waar staat dit?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
'Risico verkleinen voor ongevaccineerden'
Flikker op, die lui halen maar een prik, ik ben er zo klaar mee he met dit non-argument.
Ik vermoed omdat er weinig gaat vervallenquote:Op maandag 10 januari 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |