abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2022 @ 10:48:56 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_203121385
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dacht tijd dat het niet openbaar was? Maar het werkt toch voor geen meter. Ze zitten er met alles compleet naast. Hoop interessant doenerij maar echt helpen doet het niet.
Ik neem je dat niet kwalijk want het wordt hier heel vaak gezegd en herhaald, maar het geeft aan dat je altijd nog beter naar de officiële instanties kan luisteren dan randos op het internet. De datasets die gebruikt worden hebben privacygevoelige informatie, dus wat publiekelijk gedeeld wordt is een geanonymiseerde dataset met dummyvariabelen in de berekening. Dat leidt tot net iets andere getallen, maar de formules e.d. zijn vrij beschikbaar.

Zie bijvoorbeeld

https://www.rivm.nl/docum(...)kening-zorgbelasting

https://data.rivm.nl/covid-19/

Het is ook vaak verwarrend want we gooien de adviezen van het OMT, Jaap van Dissel en het RIVM (en de Gezondheidsraad en GGDs) op een hoop, terwijl dat hele verschillende mensen met verschillende achtergronden en belangen zijn. Ik noem Van Dissel en het RIVM apart ookal zijn ze hetzelfde omdat zeker in het begin van de crisis Van Dissel een paar opvallende zeperds heeft gemaakt, over mondkapjes, druppeltjes, carnaval, misschien uit arrogantie* misschien omdat hij wat al te graag op de zetel van de politiek wilde zitten. Maar we wisten indertijd bijvoorbeeld dat mondkapjes wel werkten, omdat zijn eigen RIVM dat in een paper had geconcludeerd. Waarmee ik wil zeggen dat de wetenschappelijke kant van het RIVM nog redelijk prima in orde is, ookal heeft het wat imagoschade opgelopen.

Natuurlijk, de toekomst voorspellen is nooit helemaal wetenschappelijk, maar de modellen zijn zeker in het begin van de trend zeer nauwkeurig. Naarmate het langer duurt heb je grotere foutmarges en soms komt het zelfs daar buiten, maar dat is vrijwel altijd als gevolg van maatregelen in het lopende proces. Wat ik denk dat er gebeurt is dat veel mensen een model zien dat het mogelijk code zwart kan worden, dat interpreteren als het wordt zeker code zwart, er worden maatregelen genomen waardoor de eerdere modellen niet meer kloppen, en retroactief zeggen er klopte geen reet van! Een beetje als zeggen dat de vaccins niet werken omdat we nog steeds het virus hebben. Cum hoc ergo propter hoc.

* daar ging nogal veel van rond in het begin van corona. Mijn vrouw was in een hematologisch lab van een UMC een week voordat Corona losging, waar ze onderzoek deden naar de eerste besmettingen, en de dienstdoende professor daar zat lekker te smuilen van mwoehaha wat die gekke Italianen zich hebben laten gebeuren dat zou hier nooit zo ver komen. Twee weken later was het grote paniek.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:49:06 #27
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203121389
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef chratnox het volgende:
Ik kwam net deze tegen op basis van die tweet van Marino. Serieus, mijn hoop is weg:
[ twitter ]

Omikron Squid Game. Alsof kinderen nu bij bosjes om gaan vallen. Mijn hemel zeg.
Dit land heeft een GGZ probleem.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:49:10 #28
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203121391
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:43 schreef Piles het volgende:

[..]
Volksvertegenwoordigers zijn uitgezonderd van diverse maatregelen ;)
Is dat echt waar?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203121397
quote:
Ik kwam net deze tegen op basis van die tweet van Marino. Serieus, mijn hoop is weg:
[ twitter ]

Omikron Squid Game. Alsof kinderen nu bij bosjes om gaan vallen. Mijn hemel zeg.
Dat is een trouwe AD/telegraaflezer.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:50:00 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203121402
quote:
[ twitter ]

_O- 8)7
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 10:50:04 #31
236264 crew  capricia
pi_203121403
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben me er volledig van bewust hoe belangrijk het is. Het argument "dan kun je weer naar de kroeg" wordt vrijwel altijd gebruikt om een absurdistisch weerwoord te hebben op iemand die het ergens niet mee eens is, dus dat is hoe ik 'm hier interpreteerde. Alsof ik een vaccinatieplicht helemaal prima vind zodat ik weer kan gaan zuipen.
Als je helemaal niets doet als regering, geen 2G en geen vaccinatieplicht, dan heeft het erg weinig zin om naar het buitenland te kijken waar wel van alles mogelijk is, en waar ze wel die maatregelen hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203121405
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef crystal_meth het volgende:
"medische mondneusmaskers voor iedereen vanaf 13 jaar in publieke binnenruimtes, zoals hoger onderwijs, musea, en buiten in bijv. drukke winkelstraten."
Dat is in België maandenlang de regel geweest. Geen idee waarom sommigen zich daar zo druk over maken.
Het gaat niet om de maatregel zelf. Waar diverse landen versoepelen wordt er in Nederland als mosterd na de maaltijd nu gezegd: "Ja, ga toch maar mondkapjes dragen"

En dat bij een variant die een milder verloop kent. Waar waren ze dan de afgelopen 21 maanden? Waarom waren ze toen niet nodig?
pi_203121408
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:49 schreef popje het volgende:

[..]
Is dat echt waar?
Ja, en dat is ergens maar goed ook. Want je wil geen wet kunnen aannemen om volksvertegenwoordiger uit te sluiten (dat zou niet heel democratisch zijn) ;)
pi_203121412
quote:
[ twitter ]

Dat is eigenlijk ook gewoon een wappie, maar dan de andere kant op.
pi_203121415
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef Arizona het volgende:

[..]
Wel netjes in zijn mondkapje natuurlijk.
En daarna mag hij hem lekker op eigen z'n neus om doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203121419
Zijn er mensen die denken dat we hier nog echt verandering in krijgen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:50:59 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203121421
quote:
"medische mondneusmaskers voor iedereen vanaf 13 jaar in publieke binnenruimtes, zoals hoger onderwijs, musea, en buiten in bijv. drukke winkelstraten."
Dat is in België maandenlang de regel geweest. Geen idee waarom sommigen zich daar zo druk over maken.
Ik begrijp niet hoe dat relevant is. Ik woon daar niet.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203121424
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Marino is zojuist klaargekomen..
Lekker goed voor het milieu die FFP2 maskers.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203121429
Nog heel even en het is Ernst.
pi_203121433
Boys,

Heuglijk nieuws vandaag.
COR gaat waarschijnlijk - gezien de drukte deze ochtend - vandaag de mijlpaal van....1 miljoen posts bereiken. *O* :M

Leuk voor de cijfertjesfans.

@Scrummie
@Zipportal

PS Valt er te achterhalen wie er de miljoenste reactie plaatst in COR?

PS2 Dit gaat over heel COR dus, niet alleen dit topic. :lijstje: ^p^
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:51:33 #41
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203121435
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef Discombobulate het volgende:
Emigratie een optie?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203121438
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef Jojoke het volgende:
Nog heel even en het is Ernst.
Ik hoop dat ze hem zo aankondigen bij persconferenties.
pi_203121439
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef Discombobulate het volgende:
Niet zomaar met het huidige omt, kabinet of slappe oppositie.
Tijd om op te staan als samenleving.
1947-2016
  maandag 10 januari 2022 @ 10:51:58 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203121440
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je helemaal niets doet als regering, geen 2G en geen vaccinatieplicht, dan heeft het erg weinig zin om naar het buitenland te kijken waar wel van alles mogelijk is, en waar ze wel die maatregelen hebben.
2G oke, maar dat was ooit bedoeld zodat je daarna de andere regels zoals mondkapjes en afstand kon laten vallen. In dat geval: doe maar.

Als ik als gevaccineerde en geboosterde na coronacheck nog steeds met een (medisch) masker moet rondlopen binnen dan haak ik gewoon af.
pi_203121447
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef Salina het volgende:
Boys,

Heuglijk nieuws vandaag.
COR gaat waarschijnlijk - gezien de drukte deze ochtend - vandaag de mijlpaal van....1 miljoen posts bereiken. *O* :M

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

@:Scrummie
@:Zipportal

Niet gelezen. Geen dark mode. Oh nee, dat heeft FOK niet.

@Caland @Gehrman
pi_203121449
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef Salina het volgende:
Boys,

Heuglijk nieuws vandaag.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

@:Scrummie
@:Zipportal

Veel te veel.
1947-2016
pi_203121453
quote:
Het is gewoon totaal willekeurig zo lijkt het. Had dan in het begin van covid massaal die dingen geproduceerd en in gebruik genomen. We gebruiken al bijna 2 jaar de niet-medische mondkapjes. Geloofwaardigheid is er totaal vanaf.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 10:52:42 #48
236264 crew  capricia
pi_203121454
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het gaat niet om de maatregel zelf. Waar diverse landen versoepelen wordt er in Nederland als mosterd na de maaltijd nu gezegd: "Ja, ga toch maar mondkapjes dragen"

En dat bij een variant die een milder verloop kent. Waar waren ze dan de afgelopen 21 maanden? Waarom waren ze toen niet nodig?
Gokje: 'Omikron'.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203121455
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar dan ga je er vanuit dat 2G of een vaccinatieplicht de oplossing is. Als Omikron zo goed je afweer kan omzeilen heeft die vaccinatie alleen nog nut voor ziekenhuisopname. Dan is zowel een vaccinatieplicht als 2G schijnveiligheid.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:52:49 #50
65846 Bocaj
47th President.
pi_203121456
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Insert *Putin die begint te grinniken*
_O-

Wat denk je zelf? Die zullen het wel zo spinnen dat het de 'democratie verstoord' ofso. Zoals altijd met onze politiek, wetten gelden nooit voor hunzelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')