abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203121265

Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203121272
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:41 schreef popje het volgende:
Ik zat met net te bedenken dat ook de Tweede Kamer en ministers dan een mondkapje op moeten als ze een debat voeren.
Volksvertegenwoordigers zijn uitgezonderd van diverse maatregelen ;)
pi_203121273
quote:
Ik zat met net te bedenken dat ook de Tweede Kamer en ministers dan een mondkapje op moeten als ze een debat voeren.
For thee, not for me
Het Ernst/Grapperhausjes effect.
pi_203121278
:M :M :M :M :M :M :M :M
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 10 januari 2022 @ 10:43:18 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203121280
quote:
Die zorgen dan wel dat ze zelf een ontheffing hebben.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_203121297
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:43 schreef Piles het volgende:

[..]
Het virus houdt rekening met de status van mensen natuurlijk.
pi_203121301
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef chratnox het volgende:
Stel nou dat het OMT graag ontmanteld wil worden maar dat zelf niet kan, dat de meeste leden zoiets hebben: Het is nu klaar.

Dat er nog een aantal hardliners in zitten en dat Rutte eraan blijft hangen. Dan ga je als OMT dusdanig absurde voorstellen doen dat je draagvlak kwijt raakt zodat Rutte en die hardliners vanzelf stoppen met naar je luisteren. Op een absurde manier jezelf overbodig maken zegmaar.

In dit stadium in de buitenlucht mondkapjes gaan adviseren, ook na de fieldlabs en resultaten die al meer dan anderhalf jaar beschikbaar zijn kan ik niet anders dan absurd noemen.
Jep. Maar dat was onder een andere VOC. Dus niet toe te passen in de huidige situatie.

Mvg,
OMT.

Trieste bende die gasten. Wegwezen, en snel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203121305
twitter

Marino is zojuist klaargekomen..
pi_203121306
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Vergis je niet hoe belangrijk de horeca voor velen is. En sporten ook natuurlijk.
Het is niet iets belachelijks. En zeker voor de ondernemers niet.
Ik ben me er volledig van bewust hoe belangrijk het is. Het argument "dan kun je weer naar de kroeg" wordt vrijwel altijd gebruikt om een absurdistisch weerwoord te hebben op iemand die het ergens niet mee eens is, dus dat is hoe ik 'm hier interpreteerde. Alsof ik een vaccinatieplicht helemaal prima vind zodat ik weer kan gaan zuipen.
pi_203121313
Goed advies dit.

Gelijk wat medische mondkapjes gekocht. Zin in de zomer.
- verwijderd door admin -
pi_203121322
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]
We sturen op besmettingscijfers (blijkbaar).
twitter
  maandag 10 januari 2022 @ 10:46:18 #12
335133 MichaelScott
pi_203121332
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:44 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Het virus houdt rekening met de status van mensen natuurlijk.
Klopt, het houdt ook rekening met relationele status dus gezinnen van 4 mogen wel ergens heen en een vriendengroep van 4 niet.
pi_203121333
quote:
Insert *Putin die begint te grinniken*
_O-

Wat denk je zelf? Die zullen het wel zo spinnen dat het de 'democratie verstoord' ofso. Zoals altijd met onze politiek, wetten gelden nooit voor hunzelf.
1947-2016
pi_203121346
Succes met je 2g horeca en mondkapje op tijdens het zitten?
Als die lui niet massaal naar Den Haag gaan vragen ze om faillissement.

Ook studenten tijdens colleges lastig vallen met deze onzin.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:47:34 #15
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203121351
Waar kan ik zien hoeveel % geboosterd is?
  maandag 10 januari 2022 @ 10:47:42 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203121355
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

:r
pi_203121356
Nog meer mondkapjes. Sodemieter op. :')

Zijn we dan, >85% vaccinatiegraad, boosters, twee jaar later en nog steeds in de paniekmodus van doe maar wat. Het is zo absurdistisch dit allemaal.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203121357
quote:
[ twitter ]

Ow man. :')
Die stopt pas als dat iedereen verplicht met een gasmasker in zijn eigen woonkamer op zit.

Triest figuur.
1947-2016
pi_203121363
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:47 schreef fetX het volgende:
Waar kan ik zien hoeveel % geboosterd is?
Het corona dashboard.
pi_203121367
Overigens waren mondkapjes toch een tijdje verplicht in 2 of 3 straten in Amsterdam en Rotterdam.

Toen we nog lokaal zouden ingrijpen op basis van de ontwikkelingen volgens het dashboard. Mooie tijd.
- verwijderd door admin -
pi_203121369
Ik kwam net deze tegen op basis van die tweet van Marino. Serieus, mijn hoop is weg:
twitter

Omikron Squid Game. Alsof kinderen nu bij bosjes om gaan vallen. Mijn hemel zeg.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:48:30 #22
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203121372
"medische mondneusmaskers voor iedereen vanaf 13 jaar in publieke binnenruimtes, zoals hoger onderwijs, musea, en buiten in bijv. drukke winkelstraten."
Dat is in België maandenlang de regel geweest. Geen idee waarom sommigen zich daar zo druk over maken.
are we infinite or am I alone
  maandag 10 januari 2022 @ 10:48:36 #23
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_203121374
quote:
[ twitter ]

Wel netjes in zijn mondkapje natuurlijk.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_203121377
Ik snap de hoop dat 2G het allemaal beter maakt. In andere landen hebben ze immers 2G en die hoeven niet in lockdown. Maar de cijfers stijgen daar in een zelfde patroon ook gewoon mee. In andere landen doen ze echter een poging om te leren leven met het virus. Ze kunnen niet open blijven omdat ze 2G gebruiken; ze kunnen open blijven omdat ze zich niet laten leiden door een OMT (of soortgelijke instanties) en omdat er de politieke keuze gemaakt is om daadwerkelijk te leren leven met het virus. Wij roepen dat we dat ook willen doen, maar hebben het dan enkel over een winterslaap.

Er wordt soms vergeten dat we zaken als 2G niet nodig hebben om open te blijven. We hebben meer capaciteit nodig, we hebben een gerichte aanpak nodig (zie ouderen en risico groepen, laat de rest met rust), maar vooral een regering die een keer zegt: ‘mooi geweest, we doen ons best in de zorg, maar we gaan het eens een winter proberen zonder lockdown of andere zware beperkingen’.

Het is en blijft een politieke keuze. Daarom zijn andere landen open. Niet omdat 2G of een algemene vaccinatie plicht heilig is en zoveel effect heeft.
pi_203121380
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:37 schreef Saekerhett het volgende:
Alsof een of andere stagiair dat loting-balletjesapparaat van de KNVB heeft geleend, op een knop drukt, en de eerste drie balletjes met maatregelen adviseert naar het kabinet :')
En dan Uefa stijl opnieuw loten _O_
  maandag 10 januari 2022 @ 10:48:56 #26
8369 speknek
Another day another slay
pi_203121385
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dacht tijd dat het niet openbaar was? Maar het werkt toch voor geen meter. Ze zitten er met alles compleet naast. Hoop interessant doenerij maar echt helpen doet het niet.
Ik neem je dat niet kwalijk want het wordt hier heel vaak gezegd en herhaald, maar het geeft aan dat je altijd nog beter naar de officiële instanties kan luisteren dan randos op het internet. De datasets die gebruikt worden hebben privacygevoelige informatie, dus wat publiekelijk gedeeld wordt is een geanonymiseerde dataset met dummyvariabelen in de berekening. Dat leidt tot net iets andere getallen, maar de formules e.d. zijn vrij beschikbaar.

Zie bijvoorbeeld

https://www.rivm.nl/docum(...)kening-zorgbelasting

https://data.rivm.nl/covid-19/

Het is ook vaak verwarrend want we gooien de adviezen van het OMT, Jaap van Dissel en het RIVM (en de Gezondheidsraad en GGDs) op een hoop, terwijl dat hele verschillende mensen met verschillende achtergronden en belangen zijn. Ik noem Van Dissel en het RIVM apart ookal zijn ze hetzelfde omdat zeker in het begin van de crisis Van Dissel een paar opvallende zeperds heeft gemaakt, over mondkapjes, druppeltjes, carnaval, misschien uit arrogantie* misschien omdat hij wat al te graag op de zetel van de politiek wilde zitten. Maar we wisten indertijd bijvoorbeeld dat mondkapjes wel werkten, omdat zijn eigen RIVM dat in een paper had geconcludeerd. Waarmee ik wil zeggen dat de wetenschappelijke kant van het RIVM nog redelijk prima in orde is, ookal heeft het wat imagoschade opgelopen.

Natuurlijk, de toekomst voorspellen is nooit helemaal wetenschappelijk, maar de modellen zijn zeker in het begin van de trend zeer nauwkeurig. Naarmate het langer duurt heb je grotere foutmarges en soms komt het zelfs daar buiten, maar dat is vrijwel altijd als gevolg van maatregelen in het lopende proces. Wat ik denk dat er gebeurt is dat veel mensen een model zien dat het mogelijk code zwart kan worden, dat interpreteren als het wordt zeker code zwart, er worden maatregelen genomen waardoor de eerdere modellen niet meer kloppen, en retroactief zeggen er klopte geen reet van! Een beetje als zeggen dat de vaccins niet werken omdat we nog steeds het virus hebben. Cum hoc ergo propter hoc.

* daar ging nogal veel van rond in het begin van corona. Mijn vrouw was in een hematologisch lab van een UMC een week voordat Corona losging, waar ze onderzoek deden naar de eerste besmettingen, en de dienstdoende professor daar zat lekker te smuilen van mwoehaha wat die gekke Italianen zich hebben laten gebeuren dat zou hier nooit zo ver komen. Twee weken later was het grote paniek.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:49:06 #27
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203121389
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef chratnox het volgende:
Ik kwam net deze tegen op basis van die tweet van Marino. Serieus, mijn hoop is weg:
[ twitter ]

Omikron Squid Game. Alsof kinderen nu bij bosjes om gaan vallen. Mijn hemel zeg.
Dit land heeft een GGZ probleem.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:49:10 #28
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203121391
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:43 schreef Piles het volgende:

[..]
Is dat echt waar?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203121397
quote:
[ twitter ]

Dat is een trouwe AD/telegraaflezer.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:50:00 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203121402
quote:
[ twitter ]

_O- 8)7
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 10:50:04 #31
236264 crew  capricia
pi_203121403
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ben me er volledig van bewust hoe belangrijk het is. Het argument "dan kun je weer naar de kroeg" wordt vrijwel altijd gebruikt om een absurdistisch weerwoord te hebben op iemand die het ergens niet mee eens is, dus dat is hoe ik 'm hier interpreteerde. Alsof ik een vaccinatieplicht helemaal prima vind zodat ik weer kan gaan zuipen.
Als je helemaal niets doet als regering, geen 2G en geen vaccinatieplicht, dan heeft het erg weinig zin om naar het buitenland te kijken waar wel van alles mogelijk is, en waar ze wel die maatregelen hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203121405
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef crystal_meth het volgende:
"medische mondneusmaskers voor iedereen vanaf 13 jaar in publieke binnenruimtes, zoals hoger onderwijs, musea, en buiten in bijv. drukke winkelstraten."
Dat is in België maandenlang de regel geweest. Geen idee waarom sommigen zich daar zo druk over maken.
Het gaat niet om de maatregel zelf. Waar diverse landen versoepelen wordt er in Nederland als mosterd na de maaltijd nu gezegd: "Ja, ga toch maar mondkapjes dragen"

En dat bij een variant die een milder verloop kent. Waar waren ze dan de afgelopen 21 maanden? Waarom waren ze toen niet nodig?
pi_203121408
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:49 schreef popje het volgende:

[..]
Is dat echt waar?
Ja, en dat is ergens maar goed ook. Want je wil geen wet kunnen aannemen om volksvertegenwoordiger uit te sluiten (dat zou niet heel democratisch zijn) ;)
pi_203121412
quote:
[ twitter ]

Dat is eigenlijk ook gewoon een wappie, maar dan de andere kant op.
pi_203121415
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:48 schreef Arizona het volgende:

[..]
Wel netjes in zijn mondkapje natuurlijk.
En daarna mag hij hem lekker op eigen z'n neus om doen.
1947-2016
pi_203121419
Zijn er mensen die denken dat we hier nog echt verandering in krijgen?
  maandag 10 januari 2022 @ 10:50:59 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203121421
quote:
Ik begrijp niet hoe dat relevant is. Ik woon daar niet.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_203121424
quote:
[ twitter ]

Lekker goed voor het milieu die FFP2 maskers.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_203121429
Nog heel even en het is Ernst.
pi_203121433
Boys,

Heuglijk nieuws vandaag.
COR gaat waarschijnlijk - gezien de drukte deze ochtend - vandaag de mijlpaal van....1 miljoen posts bereiken. *O* :M

Leuk voor de cijfertjesfans.

@Scrummie
@Zipportal

PS Valt er te achterhalen wie er de miljoenste reactie plaatst in COR?

PS2 Dit gaat over heel COR dus, niet alleen dit topic. :lijstje: ^p^
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:51:33 #41
335133 MichaelScott
pi_203121435
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef Discombobulate het volgende:
Emigratie een optie?
pi_203121438
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef Jojoke het volgende:
Nog heel even en het is Ernst.
Ik hoop dat ze hem zo aankondigen bij persconferenties.
pi_203121439
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef Discombobulate het volgende:
Niet zomaar met het huidige omt, kabinet of slappe oppositie.
Tijd om op te staan als samenleving.
1947-2016
  maandag 10 januari 2022 @ 10:51:58 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203121440
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je helemaal niets doet als regering, geen 2G en geen vaccinatieplicht, dan heeft het erg weinig zin om naar het buitenland te kijken waar wel van alles mogelijk is, en waar ze wel die maatregelen hebben.
2G oke, maar dat was ooit bedoeld zodat je daarna de andere regels zoals mondkapjes en afstand kon laten vallen. In dat geval: doe maar.

Als ik als gevaccineerde en geboosterde na coronacheck nog steeds met een (medisch) masker moet rondlopen binnen dan haak ik gewoon af.
pi_203121447
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef Salina het volgende:
Boys,

Heuglijk nieuws vandaag.
COR gaat waarschijnlijk - gezien de drukte deze ochtend - vandaag de mijlpaal van....1 miljoen posts bereiken. *O* :M

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

@:Scrummie
@:Zipportal

Niet gelezen. Geen dark mode. Oh nee, dat heeft FOK niet.

@Caland @Gehrman
pi_203121449
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef Salina het volgende:
Boys,

Heuglijk nieuws vandaag.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

@:Scrummie
@:Zipportal

Veel te veel.
1947-2016
pi_203121453
quote:
Het is gewoon totaal willekeurig zo lijkt het. Had dan in het begin van covid massaal die dingen geproduceerd en in gebruik genomen. We gebruiken al bijna 2 jaar de niet-medische mondkapjes. Geloofwaardigheid is er totaal vanaf.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 10:52:42 #48
236264 crew  capricia
pi_203121454
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het gaat niet om de maatregel zelf. Waar diverse landen versoepelen wordt er in Nederland als mosterd na de maaltijd nu gezegd: "Ja, ga toch maar mondkapjes dragen"

En dat bij een variant die een milder verloop kent. Waar waren ze dan de afgelopen 21 maanden? Waarom waren ze toen niet nodig?
Gokje: 'Omikron'.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203121455
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar dan ga je er vanuit dat 2G of een vaccinatieplicht de oplossing is. Als Omikron zo goed je afweer kan omzeilen heeft die vaccinatie alleen nog nut voor ziekenhuisopname. Dan is zowel een vaccinatieplicht als 2G schijnveiligheid.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:52:49 #50
65846 Bocaj
47th President.
pi_203121456
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Insert *Putin die begint te grinniken*
_O-

Wat denk je zelf? Die zullen het wel zo spinnen dat het de 'democratie verstoord' ofso. Zoals altijd met onze politiek, wetten gelden nooit voor hunzelf.
pi_203121462
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:51 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Emigratie een optie?
Voor mij is dat geen optie, maar ik kijk wel positief naar hoe het VK het aan het doen is. Acceptatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')