SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weiger te gaan sporten met een mondkapje op. Pertinent.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook wel De plek waar mensen zwaar ademen en veel aerosolen uitstoten, dus dat snap ik nog wel.
Is in de VS ook tijden lang geweest dat je een kapje op moest in de sportschool. Hoorde daar wel van vrienden dat het bij intensieve trainingen tegen veel, werden er toch benauwder van. Konden niet hun normale intensiteit halen. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen.
Maar ja, sportscholen dicht is nog slechter voor je. Dus dan maar iets lichter trainen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Godsammequote:Op maandag 10 januari 2022 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS: OMT advies voor basisscholen > bij 3 of meer besmettingen de gehele klas in quarantaine..![]()
![]()
dat wordt gezellig de komende weken
Klas quarantaine, ouders die weer problemen gaan krijgen met oppas, boze werkgevers etc...![]()
binnensportruimten, behalve als je sport.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het vreemde vind ik wel dat de maskers ook gedragen moeten worden in sportscholen.
Dat word expliciet genoemd.![]()
Dat blijf ik het domste advies vinden.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het vreemde vind ik wel dat de maskers ook gedragen moeten worden in sportscholen.
Dat word expliciet genoemd.
Mondkapje tenzij je sport maar dan wel over aerosolen praten.
Dus spinnen in een groep is prima in een hok maar ik moet een mondkapje op als ik van de ene kant naar de andere loop waarna het weer af moet?
En dan verdedigen mensen dat wereldvreemde gedoe ook echt?![]()
Lekker Amerika kopieren, ja toch.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Heten Surinamers en Antillianen nu ineens van Afro-Caribische afkomst?
Tevens:Achterhaalde termen voor rassen gebruiken is kennelijk in dezen geen probleem, dus: nou dan nemen die zwartjes de prik toch niet?quote:Joan Nunnely hun wantrouwen weg te nemen, al valt dat niet mee. ‘Je weet niet wat die bakra’s erin doen.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 09:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
binnensportruimten, behalve als je sport.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tijd terug was ik in een Duits buffetrestaurant. Mondkapje mocht aan tafel af, maar als je op ging scheppen, dan moest het op.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat blijf ik het domste advies vinden.
Dus spinnen in een groep is prima in een hok maar ik moet een mondkapje op als ik van de ene kant naar de andere loop waarna het weer af moet?
En dan verdedigen mensen dat wereldvreemde gedoe ook echt?![]()
![]()
Ik ook, maar daarom zit ik nu ook als zo'n soort middelbare idioot in zo'n raar pak op de fiets.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik weiger te gaan sporten met een mondkapje op. Pertinent.![]()
Maar kan me ook goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die met mondkapje op hun routine af gaan werken in de sportschool. Grootste deel dat ik bij ons in de sportschool zag sporten heeft toch niet zoveel extra zuurstof nodig voor hun oefeningen
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Oh, dan is het een vrij waardeloos advies.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
binnensportruimten, behalve als je sport.![]()
![]()
Zeker tijd voor een great reset van het OMT.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:53 schreef ThierryPicking het volgende:
Het wordt tijd voor the great reset![]()
Zou het een reden hebben dat het advies nu ineens wel tijdig bekend gemaakt wordt? Is dit lekken 2.0?
En dat het dan straks op de markt niet hoeft en iedereen toch weer blij is?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Als de baas wordt omdat ik niet kan werken door overmacht dan kan hij ook aanbieden om opvang te betalen.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:51 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Godsamme
Klas quarantaine, ouders die weer problemen gaan krijgen met oppas, boze werkgevers etc...
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik had dit (pre-lockdown) in de sauna.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tijd terug was ik in een Duits buffetrestaurant. Mondkapje mocht aan tafel af, maar als je op ging scheppen, dan moest het op.
Tijdens verplaatsen mondkapje op, in de sauna mocht 'ie weer af.
![]()
Niemand gaat toch die dingen buiten dragenZie ze nu al amper binnen. Van het weekend twee keer ergens wat te vreten afgehaald en op beide plekken werd er binnen geen mondkapje gedragen door medewerkers en klanten (ik was natuurlijk weer de enige).
Tap tap tap![]()
OMT mongolen…
Bij 3 besmettingen hele klas naar huis zodat de kinderen opa en oma kunnen gaan besmetten.
Godver wat een infantiel groepje mensen is dat OMT.![]()
Maar je kind kan niet naar de opvang, want het moet in quarantaine.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als de baas wordt omdat ik niet kan werken door overmacht dan kan hij ook aanbieden om opvang te betalen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik zie zat randdebielen buiten met zo'n maandverband op hun gezicht lopen. Zelfs op de fiets. Of alleen in de auto.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:55 schreef CherryLips het volgende:
Niemand gaat toch die dingen buiten dragenZie ze nu al amper binnen. Van het weekend twee keer ergens wat te vreten afgehaald en op beide plekken werd er binnen geen mondkapje gedragen door medewerkers en klanten (ik was natuurlijk weer de enige).
![]()
Ah verrek, het wisselgeld idd!quote:Op maandag 10 januari 2022 09:54 schreef Janneke141 het volgende:
Zou het een reden hebben dat het advies nu ineens wel tijdig bekend gemaakt wordt? Is dit lekken 2.0?
En dat het dan straks op de markt niet hoeft en iedereen toch weer blij is?
We gaan nog een maandje bloemkool eten, maar om je tegemoet te komen hoef je niet de mayonaise die ik heb meegenomen erop te doen.![]()
Dat verplicht met je mondmasker op zitten in binnenruimtes, dat werkt wel lekker voor horecazaken denk ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Het zou goed zijn als Kuipers die adviezen op waarde weet te schatten en ook serieus naar niet direct medische zaken gaat kijken. We moeten toch, met de kanttekening dat we de boel goed monitoren, meer open kunnen?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zeker tijd voor een great reset van het OMT.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Je zult altijd wel een of twee hebben die met mondkapjes willen voetballen, maar dan kunnen ze toch net zo goed de hele wedstrijd op de bank zittenquote:![]()
![]()
En wanneer is het ergens druk? Sommigen vinden het niet snel druk en anderen gieren al veel sneller.Tap tap tap![]()
Gaatje maken voor een rietje.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:56 schreef TheVulture het volgende:
Dat verplicht met je mondmasker op zitten in binnenruimtes, dat werkt wel lekker voor horecazaken denk ik![]()
En dan moet papa of mama ook thuisblijven, want hele kleine kinderen kun je niet de hele dag thuis laten.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar je kind kan niet naar de opvang, want het moet in quarantaine.
Misschien dat de boel maar eens goed vast moet lopen.![]()
Dit is echt achterlijk ja, je kan amper fatsoenlijk ademen met zo'n FP2 kapje op.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:52 schreef Scrummie het volgende:
Oke, ik ben er wel uit. Het OMT is staatsgevaarlijk.blablablabla![]()
Ja zulke dingen. Vorig jaar ook op werk. Op je plek mocht het af maar ga je koffie halen even snel het mondkapje zorgvuldig op.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tijd terug was ik in een Duits buffetrestaurant. Mondkapje mocht aan tafel af, maar als je op ging scheppen, dan moest het op.
Dat is achterhaalde 1,5m logica terwijl ventilatie en aerosolen stilletjes zijn toegevoegd als beleid in notabene hetzelfde advies...![]()
In dit topic is het druk, heb jij je kinluier al aan?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:57 schreef CherryLips het volgende:
En wanneer is het ergens druk? Sommigen vinden het niet snel druk en anderen gieren al veel sneller.![]()
Heb je Cherrylips ziet niemand ze:Dquote:Op maandag 10 januari 2022 09:55 schreef CherryLips het volgende:
![]()
Gelet op hoe een groot deel het mondkapje uberhaupt al draagt is het ook echt een illusie dat iedereen dan ineenss die FFP2 mondkapjes gaat dragen.Al helemaal niet in de buitenlucht.
Het wereldvreemde OMT heeft dat alleen niet door."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Wellicht dat de school van mijn kinderen streng was, maar dit was vorig jaar bij hun ook al het beleid. Dus ik gok dat het ook vanuit de GGD het advies was, toen hoorde je er niemand over.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:55 schreef tja77 het volgende:
OMT mongolen…
Bij 3 besmettingen hele klas naar huis zodat de kinderen opa en oma kunnen gaan besmetten.
Godver wat een infantiel groepje mensen is dat OMT.
Waarom nu ineens wel? Zo gek is dat advies toch niet, je wil ook niet het risico lopen dat er 1 symptoom loos kind de hele klas besmet. Liever de klas een weekje dicht en daarna weer door.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ik snap niet wat mensen allemaal uit hun mond en neus laten sijpelen als ze zo'n ding een luier gaan noemen.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
In dit topic is het druk, heb jij je kinluier al aan?Tap tap tap![]()
Ga ik gewoon zonder broek en ondergoed rondlopen.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Heb je Cherrylips ziet niemand ze:DTap tap tap![]()
Waar kun je die dingen eigenlijk kopen?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef OProg het volgende:
Gelet op hoe een groot deel het mondkapje uberhaupt al draagt is het ook echt een illusie dat iedereen dan ineenss die FFP2 mondkapjes gaat dragen.Al helemaal niet in de buitenlucht.
Het wereldvreemde OMT heeft dat alleen niet door.
In before memes van Sywert
Vandaar dat het in ziekenhuizen door personeel gedragen wordt. Pure SM.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is echt achterlijk ja, je kan amper fatsoenlijk ademen met zo'n FP2 kapje op.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Carnaval vier je dan ook in kleine groepjes. Straks carnaval vieren met een FFP2 masker op?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef OProg het volgende:
Het wereldvreemde OMT heeft dat alleen niet door.![]()
![]()
Lees deze topics eens door, dan zie je dat een hoop mensen poep pratenquote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik snap niet wat mensen allemaal uit hun mond en neus laten sijpelen als ze zo'n ding een luier gaan noemen.![]()
Etosquote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waar kun je die dingen eigenlijk kopen?
In before memes van Sywert![]()
Wat mij betreft wel. Maar ik vraag mij af of die adviezen van het OMT niet gebasseerd zijn op wat de ministers graag willen. Ze nemen het vrijwel altijd klakkeloos over, dus is dit niet iets wat Ernst misschien aan het OMT heeft gevraagd als advies.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:56 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Het zou goed zijn als Kuipers die adviezen op waarde weet te schatten en ook serieus naar niet direct medische zaken gaat kijken. We moeten toch, met de kanttekening dat we de boel goed monitoren, meer open kunnen?
Beetje apart dat mondkapjes buiten ineens op tafel komen.![]()
Zullen sinds vijf minuten geleden wel overal uitverkocht zijn tot begin maart.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waar kun je die dingen eigenlijk kopen?
In before memes van SywertTap tap tap![]()
Er zal wel weer een niet op de realiteit gestoelde norm vol micromanagement op los gelaten worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:57 schreef CherryLips het volgende:
En wanneer is het ergens druk? Sommigen vinden het niet snel druk en anderen gieren al veel sneller.
Wanneer moet ik bij een buitenactiviteit een mondkapje dragen? Bij buitenactiviteiten geschikt voor vijftig of meer personen draagt u een mondkapje, tenzij er maatregelen getroffen zijn waardoor de anderhalve meterregel tussen bezoekers van verschillende huishoudens gewaarborgd worden, of het een geplaceerde activiteit betreft.
Zo'n draak, oid.![]()
Veel mensen lopen ook weken rond met hetzelfde verfrommelde mondkapje.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef OProg het volgende:
Het wereldvreemde OMT heeft dat alleen niet door.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:00 schreef kevinrsd het volgende:
Ik zit de halve dag aan de telefoon op kantoor, dat zal leuk worden met mondkap op lol
Ben je meteen verkleed als cojona wappie.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Carnaval vier je dan ook in kleine groepjes. Straks carnaval vieren met een FFP2 masker op?![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik snap niet wat mensen allemaal uit hun mond en neus laten sijpelen als ze zo'n ding een luier gaan noemen.
Vaak wel zo bij mensen die over mondluiers beginnen![]()
Maar die krijgen het na een tijdje ook benauwd in die FFP2 maskers. Na een uurtje of 2 is bij mij de lol er ook af met zo'n ding. Maar laat een pauze van 15 minuten nou net genoeg zijn om weer door te kunnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vandaar dat het in ziekenhuizen door personeel gedragen wordt. Pure SM.
Dus even boodschappen doen met zo'n masker is peanuts, tenzij je ernstig copd hebt of zo. Maar laat die mensen nou net allemaal een FFP2 masker op doen overal, want die willen echt geen covid. Dus als zelfs zij het kunnen......Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Weken? Maak daar maar maanden of intussen een jaar van.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel mensen lopen ook weken rond met hetzelfde verfrommelde mondkapje.![]()
OMT approvesquote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ga ik gewoon zonder broek en ondergoed rondlopen.![]()
Gaat ook helemaal niet werken, of mensen lopen drie maanden met hetzelfde kapje vanwege onbeschikbaarheid.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vandaar dat het in ziekenhuizen door personeel gedragen wordt. Pure SM.
Kan me herinneren dat het in Duitsland verplicht was afgelopen in zo'n groot overdekt winkelcentrum, wij braaf zo'n FFP2 masker gekocht. Liep iedereen met chirurgische maskers. Die gingen dus heel snel af, het ademt vreselijk. Zeker als het warm is of bij inspanning.blablablabla![]()
In onze sportschool hebben ze het vorige keer niet ingevoerd, om bovenstaande.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat blijf ik het domste advies vinden.
En dan verdedigen mensen dat wereldvreemde gedoe ook echt?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
FFP2 wordt dan ook alleen aan geraden als je zwak bent, andere mensen mogen een chirurgisch mondmaskertje op.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is echt achterlijk ja, je kan amper fatsoenlijk ademen met zo'n FP2 kapje op.![]()
Kan dat met terugwerkende kracht? Asking for a friend.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Trap dat hele OMT er gewoon uit, na 2 jaar wordt het tijd voor realistische mensen op die positiewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als het kabinet dit advies overneemt dan moet ik, de rechter en de partijen hun mondkapje ophouden tijdens de zittingen. Dat gaat nog wat worden.![]()
Net toen ik dacht dat het niet wereldvreemder kon. Dit is toch echt Comedy Capers, godsamme.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik begin er wel wat lakser mee te worden vergeleken met vorig jaar.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel mensen lopen ook weken rond met hetzelfde verfrommelde mondkapje.Tap tap tap![]()
Een jaar inderdaad muv een paar weken.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weken? Maak daar maar maanden of intussen een jaar van.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heb die van mij al sinds na de zomer in me binnenzak zitten idd.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weken? Maak daar maar maanden of intussen een jaar van.![]()
totaal zinloos inderdaad van de ingang tot de kleedkamerquote:Op maandag 10 januari 2022 10:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In onze sportschool hebben ze het vorige keer niet ingevoerd, om bovenstaande.![]()
Omdat er ook kinderen zijn die het virus al lang gehad hebben en kinderen elkaar toch wel opzoeken als ze niet in quarantaine zitten? Daarnaast wat denk je dat ouders gaan doen als ze 1 dag vantevoren te horen krijgen dat hun kind niet naar school mag (terwijl die volgens de zelfstest niet besmet is)?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wellicht dat de school van mijn kinderen streng was, maar dit was vorig jaar bij hun ook al het beleid. Dus ik gok dat het ook vanuit de GGD het advies was, toen hoorde je er niemand over.
Waarom nu ineens wel? Zo gek is dat advies toch niet, je wil ook niet het risico lopen dat er 1 symptoom loos kind de hele klas besmet. Liever de klas een weekje dicht en daarna weer door.![]()
Is dat zo ik las in alle binnenruimte en drukke plekken zo'n ding verplicht. Maar ook chirurgisch masker als je zit gaat veel te ver imoquote:Op maandag 10 januari 2022 10:02 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
FFP2 wordt dan ook alleen aan geraden als je zwak bent, andere mensen mogen een chirurgisch mondmaskertje op.blablablabla![]()
Helaas gaan ze, mocht je ze verversen, overal aan talkshowtafels opduiken waar ze dan alle ruimte krijgen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Kan dat met terugwerkende kracht? Asking for a friend."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Veel mensen lopen lang rond met hetzelfde geval. Dat dan verfrommeld uit de achterzak wordt gehaald. Ook veel mensen die dat ding op hun kin hebben hangen. En lijkt erop dat ook steeds meer mensen gewoon geen mondkapje dragen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik begin er wel wat lakser mee te worden vergeleken met vorig jaar.![]()
Ik was dat ding gewoon en gebruik het opnieuw.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weken? Maak daar maar maanden of intussen een jaar van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Als ik het me goed herinner is dat deze hele crisis nooit eerder geadviseerd hier in Nederland. Lijkt wel of ze gefixeerd zijn op de hoge besmettingen terwijl die met omicron niet zoveel meer zeggen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Beetje apart dat mondkapjes buiten ineens op tafel komen.![]()
Wacht ff, niemand heeft het toch over de FFP2 ondingen? Gaat toch om die normale wegwerpdingen mag ik hopen?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Een fenomeen wat ook wel bekend staat als tunnelvisie.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner is dat deze hele crisis nooit eerder geadviseerd hier in Nederland. Lijkt wel of ze gefixeerd zijn op de hoge besmettingen terwijl die met omicron niet zoveel meer zeggen.
Staatsgevaarlijk in deze settingwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, FFP2 zou dan 'verplicht' worden, zoals Duitsland dat vorig jaar al deed.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
Wacht ff, niemand heeft het toch over de FFP2 ondingen? Gaat toch om die normale wegwerpdingen mag ik hopen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik was ze nog heel netjesquote:Op maandag 10 januari 2022 10:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Veel mensen lopen lang rond met hetzelfde geval. Dat dan verfrommeld uit de achterzak wordt gehaald. Ook veel mensen die dat ding op hun kin hebben hangen. En lijkt erop dat ook steeds meer mensen gewoon geen mondkapje dragen.Maar vergeet ze ook weleens. Dan zit ik in de auto om boodschappen te doen en denk ik KUT, maar dan hangt er nog wel eentje aan de richtingaanwijzer, van vorige week ofzo, gebruik ik die.
Dat is al laks bij mij
Tap tap tap![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
Wacht ff, niemand heeft het toch over de FFP2 ondingen? Gaat toch om die normale wegwerpdingen mag ik hopen?quote:Ten slotte adviseert het OMT om alleen medische mondkapjes op te doen. Als het kabinet dat advies overneemt kunnen zelfgemaakte mondkapjes niet meer gedragen worden. Belangrijk is wel dat het gaat om chirurgische mondneusmaskers (minimaal type II) die een CE-keurmerk hebben.![]()
In het huidige advies van het OMT?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, FFP2 zou dan 'verplicht' worden, zoals Duitsland dat vorig jaar al deed.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Vooral als je ook zit ja, probeer maar eens een normaal persoonlijk gesprek te voeren zonder non verbale communicatie en gezichtsuitdrukkingen. Laat staan als iemand moeite heeft spreken/taal, of kinderen op school. Laatste stukje menselijkheid gaat er ook uit op deze manierquote:Op maandag 10 januari 2022 10:03 schreef Jaeger85 het volgende:
Als het kabinet dit advies overneemt dan moet ik, de rechter en de partijen hun mondkapje ophouden tijdens de zittingen. Dat gaat nog wat worden.
blablablabla![]()
Ja dat zijn toch die simpele wegwerpdingen? Niet FFP2?quote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik snap het ook niet meerquote:Op maandag 10 januari 2022 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
Wacht ff, niemand heeft het toch over de FFP2 ondingen? Gaat toch om die normale wegwerpdingen mag ik hopen?
En toen was ik in Duitsland, netjes met FFP2, had iedere Duitser gewoon een chirurgisch masker op. Snap er niks van.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, FFP2 zou dan 'verplicht' worden, zoals Duitsland dat vorig jaar al deed.![]()
Daar spreekt men over een 'medisch mondneusmasker'. Geen idee wat dat verschilt met een FFP2 ding.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In het huidige advies van het OMT?![]()
Dus je wilt de klassen ophouden ondanks besmettingen? Wat denk je dat er dan gebeurd?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Omdat er ook kinderen zijn die het virus al lang gehad hebben en kinderen elkaar toch wel opzoeken als ze niet in quarantaine zitten? Daarnaast wat denk je dat ouders gaan doen als ze 1 dag vantevoren te horen krijgen dat hun kind niet naar school mag (terwijl die volgens de zelfstest niet besmet is)?
Dan is er nog meer kans je dat je opa en oma besmet. Ik weet niet of je zulke vervelende ouders hebt, dat je ze Covid toe wenst, maar ik doe liever wat voorzichtiger met ze (Oke m'n schoonmoeder mag wellicht oppassen als ze besmet zijn)
Maar waarom nu ineens deze protesten, als het beleid al tijden zo is?Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Zal wel per deelstaat verschillen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:07 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
En toen was ik in Duitsland, netjes met FFP2, had iedere Duitser gewoon een chirurgisch masker op. Snap er niks van.
Ben blij dat het hier niet per veiligheidsregio gaat.Tap tap tap![]()
Ja dat lijkt me ook. Maar ik ben een beetje afgehaakt rond mondkapjes. Ik heb zo'n verfrommeld ding in mn jaszak voor de vorm, maar geen idee verderquote:Op maandag 10 januari 2022 10:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja dat zijn toch die wegwerpdingen?![]()
![]()
Dat is ook nooit eerder zo geweest. Ik vraag mij af de invloed van Ernst hierin is. Misschien heeft hij wel gevraagd om te kijken wat dit voor effect zou kunnen hebben en dat het OMT dit als advies heeft gebracht.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner is dat deze hele crisis nooit eerder geadviseerd hier in Nederland. Lijkt wel of ze gefixeerd zijn op de hoge besmettingen terwijl die met omicron niet zoveel meer zeggen.![]()
Buiten ook al mondkapjes dragen op drukke plekken? Wat een onzin!
Het is al meerdere keren bewezen oa met demonstraties dat er geen besmettingen plaatsvonden buiten, dus ik weiger om in de buitenlucht een mondkapje te dragen.![]()
Ik heb ook een reeks pinguïn mondkapjesquote:Op maandag 10 januari 2022 10:07 schreef CherryLips het volgende:
Kan ik al m'n kekke bloemetjesmondkapjes als poetsdoek gaan gebruiken.![]()
![]()
![]()
Dat ze daar nu nog mee komen ook. Beetje mosterd na de maaltijd. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dat advies werkelijk overgenomen gaat worden. Maar ja, daar heb ik me al wel vaker in vergist.
Ik ga in ieder geval niet mee doen aan die onzin (nu ook niet) als het wel zou gebeuren en ik hoop meer mensen niet.![]()
Dit advies is nog op basis van vragen van Hugo.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat is ook nooit eerder zo geweest. Ik vraag mij af de invloed van Ernst hierin is. Misschien heeft hij wel gevraagd om te kijken wat dit voor effect zou kunnen hebben en dat het OMT dit als advies heeft gebracht.![]()
Ja, chirurgische maskers, FFP2 alleen aanbevolen voor de kwetsbaren.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
Wacht ff, niemand heeft het toch over de FFP2 ondingen? Gaat toch om die normale wegwerpdingen mag ik hopen?![]()
Ja dat scheelt enormquote:Op maandag 10 januari 2022 10:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar spreekt men over een 'medisch mondneusmasker'. Geen idee wat dat verschilt met een FFP2 ding.Als ik in Duitsland ben ivm werk moet ik zo een FFP2 masker op. Zitten echt voor geen meter tov normale chirurgische maskers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Natuurlijk wordt dit advies overgenomen, want men is doodsbang voor Omicron.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat ze daar nu nog mee komen ook. Beetje mosterd na de maaltijd. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat dat advies werkelijk overgenomen gaat worden. Maar ja, daar heb ik me al wel vaker in vergist.
Ik ga in ieder geval niet mee doen aan die onzin (nu ook niet) als het wel zou gebeuren en ik hoop meer mensen niet.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit zijn toch gewoon die blauwe wegwerpdingen die tandartsen etc op hebben?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja, chirurgische maskers, FFP2 alleen aanbevolen voor de kwetsbaren.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Jep.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit zijn toch gewoon die blauwe wegwerpdingen die tandartsen etc op hebben?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Eerder zag ik hier nog wel steun in de adviezen. Maar heb het idee dat het hier ook vooral cynisch wordt ontvangen![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit zijn toch gewoon die blauwe wegwerpdingen die tandartsen etc op hebben?![]()
![]()
Nee, juist die beetje witte dingen met zo'n raar 'snuitje'quote:Op maandag 10 januari 2022 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit zijn toch gewoon die blauwe wegwerpdingen die tandartsen etc op hebben?
Zitten ook nog eens best strak.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het zou nog enigszins te verkopen zijn als je al niet midden in een zware lockdown zat.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga in ieder geval niet mee doen aan die onzin (nu ook niet) als het wel zou gebeuren en ik hoop meer mensen niet.blablablabla![]()
Deze uitspraken zouden het goed doen op het Malieveldquote:Op maandag 10 januari 2022 10:10 schreef quirina het volgende:
OMT door de plee
Doortrekken en weg ermee! 😡![]()
Ja, Kuipers houdt alles tot juni gewoon potdicht. Behalve de sportschool in zijn ziekenhuis.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit advies is nog op basis van vragen van Hugo.Tap tap tap![]()
En in praktijk een paar weken terug zag ik meer dan de helft zonder zo'n FFP2 ding en niemand die er wat van zei.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, FFP2 zou dan 'verplicht' worden, zoals Duitsland dat vorig jaar al deed."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Echt geweldig deze ook.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
binnensportruimten, behalve als je sport.
En 'medische mondmaskers'
Stop even hoor...
Helemaal de weg kwijt. Totaal.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
4 collega's met corona binnen 1 week. Gaat wel echt hard nu, denk serieus dat een groot deel van het land binnen nu en een maand de besmetting heeft gehad.
![]()
Ja die, ga je voortaan als Pingu door het leven NOOT NOOT!quote:Op maandag 10 januari 2022 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, juist die beetje witte dingen met zo'n raar 'snuitje'
Zitten ook nog eens best strak.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit is gewoon nog even een trap na richting het volk. Vind het niet zo raar.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:10 schreef Benny het volgende:
Eerder zag ik hier nog wel steun in de adviezen. Maar heb het idee dat het hier ook vooral cynisch wordt ontvangenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het interesseert haast niemand meer als je ergens zonder mondkapje naar binnen loopt (maar dat zul je ongetwijfeld zelf ook wel wetenquote:Op maandag 10 januari 2022 10:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ga in ieder geval niet mee doen aan die onzin (nu ook niet) als het wel zou gebeuren en ik hoop meer mensen niet.). Daaruit maak ik op dat de meeste mensen niet echt overtuigd aanhanger van de maatregel meer zijn.
![]()
Dat zal best.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:11 schreef kevinrsd het volgende:
Als dit wordt ingevoerd en er mag weer wat open denk ik dat veel mensen het prima vinden'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ze zitten met pakhuizen vol mondmaskers in hun maag. Het OMT zorgt voor de oplossing van deze miskleun.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik heb het eigenlijk constant geaccepteerd, maar ik heb het echt helemaal gehad nu. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt. Ik ben 2x gevaccineerd en een keer geboosterd. Ik wil m’n leven nu wel weer terug.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:10 schreef Benny het volgende:
Eerder zag ik hier nog wel steun in de adviezen. Maar heb het idee dat het hier ook vooral cynisch wordt ontvangen![]()
En doodziek zeker?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:11 schreef Simmertje het volgende:
4 collega's met corona binnen 1 week. Gaat wel echt hard nu, denk serieus dat een groot deel van het land binnen nu en een maand de besmetting heeft gehad.
![]()
quote:Okquote:Op maandag 10 januari 2022 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Zitten ook nog eens best strak.
Ik begin ook wel steeds meer te denken dat gekeken wordt naar waar de grens ligt en/of dat we boos gemaakt moeten wordenquote:Op maandag 10 januari 2022 10:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit is gewoon nog even een trap na richting het volk. Vind het niet zo raar.![]()
Wie verdient hier aan? Follow the money!quote:Op maandag 10 januari 2022 10:11 schreef deedeetee het volgende:
Ze zitten met pakhuizen vol mondmaskers in hun maag. Het OMT zorgt voor de oplossing van deze miskleun.![]()
Maargoed, als zo'n mondkapje betekent dat ik zaterdag naar de Kuip kan. Meteen doen.
Steward hebben daar toch niks te zeggen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja, heb er in de auto altijd wel eentje liggen. In Nederland kom je nog wel ermee weg als je bij de pomp afrekent zonder mondkapje, maar in bv. Oostenrijk en Duitsland is dat wel anders.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:06 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was ze nog heel netjesMaar vergeet ze ook weleens. Dan zit ik in de auto om boodschappen te doen en denk ik KUT, maar dan hangt er nog wel eentje aan de richtingaanwijzer, van vorige week ofzo, gebruik ik die.
Dat is al laks bij mij![]()
Nee dat zijn FFP2 maskersquote:Op maandag 10 januari 2022 10:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Zitten ook nog eens best strak.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ditquote:Op maandag 10 januari 2022 10:11 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk constant geaccepteerd, maar ik heb het echt helemaal gehad nu. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt. Ik ben 2x gevaccineerd en een keer geboosterd. Ik wil m’n leven nu wel weer terug.
Ik sluit mij hierbij aanquote:Op maandag 10 januari 2022 10:11 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk constant geaccepteerd, maar ik heb het echt helemaal gehad nu. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt. Ik ben 2x gevaccineerd en een keer geboosterd. Ik wil m’n leven nu wel weer terug.![]()
Dat dacht ik ook ja, dit begint meer op een groot sociaal experiment te lijkenquote:Op maandag 10 januari 2022 10:12 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik begin ook wel steeds meer te denken dat we gekeken wordt naar waar de grens ligt en/of dat we boos gemaakt moeten worden![]()
![]()
Nou, hier heeft iedereen wel weer een grote bek van dat ga ik niet doen, niet op het werk, niet in de horeca (welke horeca?), niet buiten, maar straks loopt en zit iedereen weer braaf met zo'n ding op natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het interesseert haast niemand meer als je ergens zonder mondkapje naar binnen loopt (maar dat zul je ongetwijfeld zelf ook wel weten). Daaruit maak ik op dat de meeste mensen niet echt overtuigd aanhanger van de maatregel meer zijn.
![]()
Tot nu toe zijn de besmettingen in Nederland altijd flink gestegen na iedere mondkapjesplicht. Dus we kunnen ons opmaken voor mooie tijden![]()
![]()
voor sportscholen verandert er dus eigenlijk niets want dit was al regelquote:Op maandag 10 januari 2022 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt geweldig deze ook.
En 'medische mondmaskers'
Stop even hoor...
Helemaal de weg kwijt. Totaal.![]()
Waarom het OMT bepaald niets? Dat doen Rutte en Kuipers.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:10 schreef quirina het volgende:
OMT door de plee
Doortrekken en weg ermee! 😡Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Aan de ene kant mosterd na de maaltijd maar kan het ook niet zo zijn dat het door Omicron komt dat ze nu betere maskers adviseren? Even aangenomen dat het geen grote 1 april grap is zullen ze er echt wel over nagedacht hebben.;Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Hopelijk lezen ze dan vandaag hier meequote:Op maandag 10 januari 2022 10:12 schreef Benny het volgende:
[..]
Ik begin ook wel steeds meer te denken dat we gekeken wordt naar waar de grens ligt en/of dat we boos gemaakt moeten worden![]()
Nu moet je het dan ook op je werkplek op, dus als je zit...quote:Op maandag 10 januari 2022 09:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja zulke dingen. Vorig jaar ook op werk. Op je plek mocht het af maar ga je koffie halen even snel het mondkapje zorgvuldig op.
Dat is achterhaalde 1,5m logica terwijl ventilatie en aerosolen stilletjes zijn toegevoegd als beleid in notabene hetzelfde advies...Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dit helemaal mee eens, ik wil nog heus nog wel een booster halen, maar in de tussentijd accepteer ik geen enkele vorm van lockdowns, maatregelen of sectorsluitingen meer.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:11 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk constant geaccepteerd, maar ik heb het echt helemaal gehad nu. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt. Ik ben 2x gevaccineerd en een keer geboosterd. Ik wil m’n leven nu wel weer terug.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Twee zijn gewoon aan het werk van huis, andere twee liggen met koorts op bed maar niet ernstig verder.quote:![]()
Ok ok, waar afstand houden onmogelijk is en waar mensen schreeuwen.FP2 zal dus wel verplicht worden in de trein.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.blablablabla![]()
we zijn er allemaal klaar mee, dat is wel duidelijk, de rek is er uitquote:Op maandag 10 januari 2022 10:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit helemaal mee eens, ik wil nog heus nog wel een booster halen, maar in de tussentijd accepteer ik geen enkele vorm van lockdowns, maatregelen of sectorsluitingen meer.![]()
"regel"quote:Op maandag 10 januari 2022 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor sportscholen verandert er dus eigenlijk niets want dit was al regel
Alsof iemand het deed.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je kan dan wel klaar zijn met het virus, het virus en het OMT zijn nog niet klaar met jou.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:11 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik heb het eigenlijk constant geaccepteerd, maar ik heb het echt helemaal gehad nu. En ik denk dat dit voor heel veel mensen geldt. Ik ben 2x gevaccineerd en een keer geboosterd. Ik wil m’n leven nu wel weer terug."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Je kan wel gaan boosteren maar je vrijheid krijg je er toch niet mee terug.
De enige manier is gewoon massaal boosters afwijzen.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:14 schreef Elan het volgende:
Ok ok, waar afstand houden onmogelijk is en waar mensen schreeuwen.FP2 zal dus wel verplicht worden in de trein.Zit nu in de trein met m'n chindiaper. Zal dus wel veel uitmakenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dat zou dan wel weer vet zijnquote:Op maandag 10 januari 2022 10:14 schreef Benny het volgende:
Over een half jaar adviseren ze vogelmaskers zoals met de pest
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Kan iemand visueel weergeven om welk soort mondkapjes het nou gaat in dit advies? Volg het effe niet meer..
Of wappies meppenquote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef quirina het volgende:
De enige manier is gewoon massaal boosters afwijzen.![]()
Ze hebben gewoon wc's in de trein hoor.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zit nu in de trein met m'n chindiaper. Zal dus wel veel uitmakenTap tap tap![]()
Gewoon die blauwe wegwerpdingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand visueel weergeven om welk soort mondkapjes het nou gaat in dit advies? Volg het effe niet meer..Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Als ze dit advies overnemen zijn veel mensen wel weer klaar met het kabinet. En ze worden pas vanmiddag beëdigd.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, dit begint meer op een groot sociaal experiment te lijkenblablablabla![]()
Achteraan sluitenquote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ben ik de enige die nu echt helemaal klaar is met dat OMT?
Die zet het OMT zelf op, aangezien ze ons al 2 jaar graag pesten...quote:Op maandag 10 januari 2022 10:14 schreef Benny het volgende:
Over een half jaar adviseren ze vogelmaskers zoals met de pest![]()
![]()
Er is nu ook de vogelgriepvirus hè? oh echt ik lach me kapot hoe gek dit land geworden is.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:14 schreef Benny het volgende:
Over een half jaar adviseren ze vogelmaskers zoals met de pest![]()
O gelukkig.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef capricia het volgende:
Het zijn die blauwe inderdaad:
https://www.deboerdental.(...)Hum8zLBoCJx4QAvD_BwE
[ afbeelding ]Tap tap tap![]()
Ze willen alle vogels gaan vaccineren.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:16 schreef quirina het volgende:
[..]
Er is nu ook de vogelgriepvirus hè? oh echt ik lach me kapot hoe gek dit land geworden is.Tap tap tap![]()
En mensen ruimen bij besmetting.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze willen alle vogels gaan vaccineren.![]()
Nee hoor. Dit was ik al sinds de avondklok.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ben ik de enige die nu echt helemaal klaar is met dat OMT?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Misschien vind ik dat nog wel het grootste probleem, dat je inderdaad braaf laat vaccineren en boosteren en dat je dan nog steeds in de shit zit. Het draagvlak om je dan uberhaupt te laten prikken neemt daardoor ook wel af denk ik bij de weigeraars.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef quirina het volgende:
De enige manier is gewoon massaal boosters afwijzen.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
https://www.google.com/se(...)393&bih=715&dpr=2.75quote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand visueel weergeven om welk soort mondkapjes het nou gaat in dit advies? Volg het effe niet meer..
Die blauwe."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nope. Ik heb me echt anderhalf jaar aan alles netjes gehouden maar dat OMT is nu voorbij de houdbaarheid. Er zit geen enkel realistisch beeld van de maatschappij nog in. En er zitten een stel ego's in die het heerlijk vinden overal op TV en in de media op te duiken.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ben ik de enige die nu echt helemaal klaar is met dat OMT?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Willem Engel met mondkap bij demonstraties.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van Willem!![]()
Even voor mijn begrip. In diverse landen geven ze aan dat we in de laatste fase van de pandemie lijken te zijn, diverse landen versoepelen tot het punt dat er weer normaal geleefd kan worden.
En in Nederland wordt wanneer de pandemie bijna ten einde is opgeroepen om werkende mondkapjes te gaan dragen?
Wil het OMT zijn draagvlak helemaal desensibiliseren ofzo?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 10:18:57 ]![]()
Nou wel na de tweede booster hoorquote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef quirina het volgende:
De enige manier is gewoon massaal boosters afwijzen.
*houdt worstje voor*!
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ondertussen is team zero-covid op Twitter natuurlijk zielsgelukkig met mondkapjes
Marino, Amrishwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
EN DE GRIEP DES DOODS!!!quote:Op maandag 10 januari 2022 10:16 schreef quirina het volgende:
[..]
Er is nu ook de vogelgriepvirus hè? oh echt ik lach me kapot hoe gek dit land geworden is.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Die zien bevestigd wat ze al dachten: dat je je niet met twee prikken naar vrijheid prikt.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misschien vind ik dat nog wel het grootste probleem, dat je inderdaad braaf laat vaccineren en boosteren en dat je dan nog steeds in de shit zit. Het draagvlak om je dan uberhaupt te laten prikken neemt daardoor ook wel af denk ik bij de weigeraars.![]()
Ik ben meer klaar met de politiek. Zij zijn de beslissers niet het OMT namelijk. Dat is slechts een advies orgaan.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ben ik de enige die nu echt helemaal klaar is met dat OMT?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik zie Rutte & co niet het OMT buitenspel zetten. En OMT geniet van alle aandacht en macht, dus die zullen alles op alles zetten op rullevant te blijven.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Nope. Ik heb me echt anderhalf jaar aan alles netjes gehouden maar dat OMT is nu voorbij de houdbaarheid. Er zit geen enkel realistisch beeld van de maatschappij nog in. En er zitten een stel ego's in die het heerlijk vinden overal op TV en in de media op te duiken.![]()
Het levert je uiteindelijk wel een baan als minister opquote:Op maandag 10 januari 2022 10:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Nope. Ik heb me echt anderhalf jaar aan alles netjes gehouden maar dat OMT is nu voorbij de houdbaarheid. Er zit geen enkel realistisch beeld van de maatschappij nog in. En er zitten een stel ego's in die het heerlijk vinden overal op TV en in de media op te duiken.
Gaat em niet worden met telefoneren en facetimen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:13 schreef popje het volgende:
[..]
Nu moet je het dan ook op je werkplek op, dus als je zit...![]()
Of wappies zorg ontzeggen. Dan kan meteen alles weer open.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Of ziekenhuispersoneel harder laten werken![]()
![]()
Je snapt het niet. Deltacronvariant is hard bezig aan een opmars. Zolang de vierde boosterronde nog niet gezet is gaan we allemaal deaud.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:18 schreef chratnox het volgende:
Even voor mijn begrip. In diverse landen geven ze aan dat we in de laatste fase van de pandemie lijken te zijn, diverse landen versoepelen tot het punt dat er weer normaal geleefd kan worden.
En in Nederland wordt wanneer de pandemie bijna ten einde is om werkende mondkapjes te gaan dragen?
Wil het OMT zijn draagvlak helemaal desensibiliseren ofzo?blablablabla![]()
Booster gewoon die shit (maar volgens mij zijn alle kwetsbaren al lang en breed geboosterd intussen) en kap daarna met al dit micromanagement en bullshit. Dit virus is helemaal geen bedreiging voor de meesten maar we blijven nu al 2 jaar alles en iedereen lastig vallen met honderden hoepels.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Nope. Ik heb me echt anderhalf jaar aan alles netjes gehouden maar dat OMT is nu voorbij de houdbaarheid. Er zit geen enkel realistisch beeld van de maatschappij nog in. En er zitten een stel ego's in die het heerlijk vinden overal op TV en in de media op te duiken.![]()
Vrijheid krijg je meestal ook niet vreedzaam terug.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef quirina het volgende:
De enige manier is gewoon massaal boosters afwijzen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
In de herhaling:quote:Op maandag 10 januari 2022 10:18 schreef chratnox het volgende:
En in Nederland wordt wanneer de pandemie bijna ten einde is opgeroepen om werkende mondkapjes te gaan dragen?
Wil het OMT zijn draagvlak helemaal desensibiliseren ofzo?
Die landen hebben een of andere vorm van strenge 2G of een al dan niet gedeeltelijke vaccinatieplicht voor bepaalde groepen.
Welk van deze maatregelen hebben wij?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het gaat om mondkapjes. En niet om gas maskers.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:18 schreef chratnox het volgende:
Wil het OMT zijn draagvlak helemaal desensibiliseren ofzo?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ernst Kuipers, 24 november 2021:https://op1npo.nl/2021/11(...)aantal-besmettingen/quote:“Er is nu echt een ombuiging in de trend van besmettingen nodig. De tijd van een mondkapje en anderhalve meter afstand houden benadrukken, die hebben we gehad. Dat werkt niet meer. Bij zo’n ombuiging in het aantal besmettingen zien we daarna tenminste nog een week een stijging in het aantal ziekenhuisopnames.”
Lekker Ernst, lekker.![]()
Gewoon die dingen die iedereen 2 stuks van in zijn/haar jaszak opgefrommeld heeft zitten dus?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:17 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.google.com/se(...)393&bih=715&dpr=2.75
Die blauwe.
Kan ook zijn dat ze iedereen de hele week lekker kwaad laten maken en dat ze dan vrijdag zeggen dat ze het niet gaan invoeren. Scoor het nieuwe kabinet meteen lekker bij het eerste optreden.![]()
Ernst zat niet eens in het OMT.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het levert je uiteindelijk wel een baan als minister op"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Nieuw onderzoek heeft uitgewezen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef Scrummie het volgende:
Ernst Kuipers, November 2021:
[..]
https://op1npo.nl/2021/11(...)aantal-besmettingen/
Lekker Ernst, lekker.
Gr het OMT![]()
Nee juist niet. Type 2 (medische mondkapjes) en in uitzondergelijke gevallen FFP2. Nog meer wegwerp. Alsof er niet al genoeg op straat slingeren. Totale overkill als je even wilt afrekenen bij het tankstation. Kun je er - als je het goed wilt doen - per dag zo 10 verslijten. Gaan we niks mee doen.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:32 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Lees ik het goed dat ze naar alléén FFP2 mondmasker willen? (Zoals in Germania meen ik?)![]()
Dit is gewoon weer zo'n ballonnetje. Er zit nu iemand druk aantekeningen te maken.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan ook zijn dat ze iedereen de hele week lekker kwaad laten maken en dat ze dan vrijdag zeggen dat ze het niet gaan invoeren. Scoor het nieuwe kabinet meteen lekker bij het eerste optreden.Tap tap tap![]()
By any means necessary...quote:Op maandag 10 januari 2022 10:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrijheid krijg je meestal ook niet vreedzaam terug.![]()
Maar ik vind het wel een goed idee, alles gewoon weer normaal open en dan in ruil daarvoor die mondkapjes![]()
![]()
En die je her en der over straat ziet vliegen. Vervuilende klote dingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon die dingen die iedereen 2 stuks van in zijn/haar jaszak opgefrommeld heeft zitten dus?![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat om mondkapjes. En niet om gas maskers.![]()
![]()
Ik vraag me trouwens ook nog wel af of er iemand met een vorm van gezag durft te roepen dat de meest kwetsbare groep ondertussen wel gewoon keurig geboosterd is (60+). Het was toch geen doel op zich om de hele bevolking geboosterd te hebben
Ik heb hier best een goede imitatie van in huis maar die mag ik van mijn vriendin niet doenquote:Op maandag 10 januari 2022 09:41 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Al was de oude ook wel grappig!
[ afbeelding ]Ze vindt dat een ranzig konijn.
![]()
In de winterjas van vorig jaar nog.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon die dingen die iedereen 2 stuks van in zijn/haar jaszak opgefrommeld heeft zitten dus?![]()
Her en der? Als ik een rondje ga hardlopen kom ik er serieus iedere paar 100m een paar tegen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En die je her en der over straat ziet vliegen. Vervuilende klote dingen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, maar wel in elke talkshow. Hij was ook (tegen de klippen op) loyaal aan Hugo en het beleid. Dat is toch de belangrijkste eigenschap waar men naar op zoek is.quote:![]()
Als ik een aanvulling mag doen op het OMT stel ik voor dat er aanvullend elke maand een booster komt, je elke dag sneltest doet als je de deur uitgaat, en uiteraard 4g: pcr testen, boosters, sneltest, en QR bij herstel max een maand geldig. Wellicht zou een volgende stap kunnen zijn een permanent stok in je neus te dragen, zodat deze op elk willekeurig moment kan worden uitgelezen door een ambtenaar.blablablabla![]()
Nee, en die boosters hebben ook eigenlijk helemaal geen relatie tot Omicron (zoals het nu wel wordt gebracht) want eigenlijk hadden we in september/oktober al daarmee moeten beginnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me trouwens ook nog wel af of er iemand met een vorm van gezag durft te roepen dat de meest kwetsbare groep ondertussen wel gewoon keurig geboosterd is (60+). Het was toch geen doel op zich om de hele bevolking geboosterd te hebben![]()
Vanaf februari verlopen QR-codes toch?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me trouwens ook nog wel af of er iemand met een vorm van gezag durft te roepen dat de meest kwetsbare groep ondertussen wel gewoon keurig geboosterd is (60+). Het was toch geen doel op zich om de hele bevolking geboosterd te hebben![]()
![]()
Jawel joh. Voortaan ook gewoon meteen een prik zetten bij baby's zodra ze uitgepoept worden.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:21 schreef TheVulture het volgende:
Hun moment of fame. Hun glorietijd. Hun idiote houding.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zie Rutte & co niet het OMT buitenspel zetten. En OMT geniet van alle aandacht en macht, dus die zullen alles op alles zetten op rullevant te blijven.
Terwijl ze ongekozen zijn hebben zij een te grote invloed op het dagelijks leven van de complete samenleving.
Wegwezen met die medische dictatuur.
Gommers vrijdag: 'we staan nu op een punt waarbij het kabinet zou kunnen kiezen om het omt vooral niet meer te volgen'.
Op het moment is hij als enige de realistische.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nou ja, dat geloof ik dan weer niet zo. Het OMT kijkt met name naar de zorg (besmettingen, opnames, IC), maar ‘vergeet’ dat er mensen al twee jaar hun hele leven hebben aangepast, zijn gevaccineerd, geboosterd en nu wel weer het leven op willen pakken. Het duurt allemaal te lang nu. En het wordt nog frustrerender als je bedenkt dat genoeg landen om ons heen helemaal niet in lockdown zitten.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zie Rutte & co niet het OMT buitenspel zetten. En OMT geniet van alle aandacht en macht, dus die zullen alles op alles zetten op rullevant te blijven.![]()
Niet. Maar hopelijk kunnen we het OMT gaan afschalen. En meer een organisatie structuur maken wat zich meer richt op maatregelen voor de langere termijn en met een duidelijke visie. Want van een outbreak is natuurlijk geen sprake meer.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef Benny het volgende:
Wanneer zijn de verkiezingen voor een nieuw OMT?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Woordle 205 1/6
🟩🟩🟩🟩🟩
Dat is in elk geval beter als een mondkapjes plicht als mosterd na de maaltijdwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Markje en co alleen niet. Lekker makkelijk verschuilen achter het OMT.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ben ik de enige die nu echt helemaal klaar is met dat OMT?
Dit advies echtwe moeten juist praten over het leren leven met het virus. Versoepelen. Kijk naar andere landen. Wat zijn ze bang hier. Kan er niks anders meer van maken. Pure bangheid en drang om relevant te blijven. Treurig als het kabinet ook hier weer rustig in mee gaat.
![]()
Natuurlijk wel, dat is toch altijd het hele beleid geweest.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit er soms aan te denken om zo'n opruimset aan te vragen bij de gemeente en dan tijdens het wandelen die shit op te ruimen, maar dat loopt niet lekker lijkt me.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Her en der? Als ik een rondje ga hardlopen kom ik er serieus iedere paar 100m een paar tegen.Tap tap tap![]()
Las gister op de NOS dat er verwacht werd dat er dit jaar nog twee of drie boosterrondes zouden volgen, dit voorjaar nog.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:22 schreef Elan het volgende:
Als ik een aanvulling mag doen op het OMT stel ik voor dat er aanvullend elke maand een booster komt, je elke dag sneltest doet als je de deur uitgaat, en uiteraard 4g: pcr testen, boosters, sneltest, en QR bij herstel max een maand geldig. Wellicht zou een volgende stap kunnen zijn een permanent stok in je neus te dragen, zodat deze op elk willekeurig moment kan worden uitgelezen door een ambtenaar.Tap tap tap![]()
Ja, klopt, ik was voorzichtigquote:Op maandag 10 januari 2022 10:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Her en der? Als ik een rondje ga hardlopen kom ik er serieus iedere paar 100m een paar tegen..
![]()
Of zelfs van de straat oprapen heb ik al waargenomen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon die dingen die iedereen 2 stuks van in zijn/haar jaszak opgefrommeld heeft zitten dus?Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
HA!quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef Benny het volgende:
Wanneer zijn de verkiezingen voor een nieuw OMT?
You funny guy.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maandag altijd lage uitstroom.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:23 schreef Zwansen het volgende:
Was maandag nou altijd een relatief goede ziekenhuisdag qua cijfers of was dat nou de dinsdag?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tegelijk met de verkiezingen voor een nieuw Veiligheidsberaadquote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef Benny het volgende:
Wanneer zijn de verkiezingen voor een nieuw OMT?![]()
![]()
Niet normaal trouwens. Ik heb een enorme kater van de Pfizer booster. Stuk heftiger dan de 2e prik. Toen stond ik wazig op maar trok dat snel weg. Komt wel bij dat dat toen in een weekend viel en ik natuurlijk wakker werd. Ik ben echt niks waard vandaag. Maar werk natuurlijk gewoon door. Ik wil mijn streak van al meer dan een jaar niet ziekgemeld niet doorbreken.![]()
Hij gaat er toch uit, als hij dat al niet is, dus hij kan dat nu na twee jaar roepen inderdaad.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:22 schreef Red_85 het volgende:
Gommers vrijdag: 'we staan nu op een punt waarbij het kabinet zou kunnen kiezen om het omt vooral niet meer te volgen'.
Op het moment is hij als enige de realistische."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Nee. Pas als je buiten de 9 maanden komt.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Vanaf februari verlopen QR-codes toch?
Als je vorig jaar mei je vaccinatie hebt gehad, verloopt die. Als je vorig jaar Augustus je vaccinatie hebt gehad, dan bestaat die nog tot mei.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja ok, maar de komende 3 weken is iedereen sowieso wel aan de beurt geweest die wil lijkt me. Wat er nu al geprikt is lijken me vooral de kwetsbaren. Ik krijg 'm woensdag en ben (morgen) 42. Dus volgens mij is alleen de categorie 40- nog niet helemaal klaar. Daarvan is trouwens het gros al lekker bezig Omikron op te lopen, dus die hoeven die booster niet eens te halenquote:Op maandag 10 januari 2022 10:22 schreef Benny het volgende:
[..]
Vanaf februari verlopen QR-codes toch?
Mogelijk nieuwe variant gevonden las ik vanochtend, geweldige timing weerhttps://www.telegraaf.nl/(...)t-gevonden-op-cyprus
![]()
Je moet die booster ook niet opzuipen he..quote:Op maandag 10 januari 2022 10:23 schreef alpeko het volgende:
Niet normaal trouwens. Ik heb een enorme kater van de Pfizer booster. Stuk heftiger dan de 2e prik. Toen stond ik wazig op maar trok dat snel weg. Komt wel bij dat dat toen in een weekend viel en ik natuurlijk wakker werd. Ik ben echt niks waard vandaag. Maar werk natuurlijk gewoon door. Ik wil mijn streak van al meer dan een jaar niet ziekgemeld niet doorbreken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Tijdens een crisis met mensen die er al behoorlijk doorheen zitten fucken door expres vergezochte rare adviezen uit te brengen zou ik eigenlijk net zo schofterig vinden als ze daadwerkelijk overwegen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Kan ook zijn dat ze iedereen de hele week lekker kwaad laten maken en dat ze dan vrijdag zeggen dat ze het niet gaan invoeren. Scoor het nieuwe kabinet meteen lekker bij het eerste optreden.![]()
Goede vraag wel. Democratisch land, maar hier hebben we dan weer niks over te zeggen terwijl ze wel aardig wat power toegeworpen hebben gekregen. Die weten prima dat het kabinet in grote lijnen gewoon hun advies overneemt, want ‘de zorg’.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef Benny het volgende:
Wanneer zijn de verkiezingen voor een nieuw OMT?![]()
Wel een mooi moment van Gommers om dat te roepen, op het moment dat hij zelf geen adviserende rol meer heeft in het OMT moeten we het hele orgaan maar negerenquote:Op maandag 10 januari 2022 10:22 schreef Red_85 het volgende:
Op het moment is hij als enige de realistische.
Die boosters vind ik prima als dat nu eenmaal moet, maar donder dan verder op met al die achterlijke regels.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Las gister op de NOS dat er verwacht werd dat er dit jaar nog twee of drie boosterrondes zouden volgen, dit voorjaar nog.
We zitten als enige land midden in een lockdown, mensen hopen op wat lucht en dan gaan we de mondkapjesplicht verzwaren. Dit verzin je toch niet.blablablabla![]()
Leren leven met het virus is voor mij dat je het probleem behandelt waar het zit (risicogroepen b.v. elk jaar boosteren, zorg structureel opschalen of anders indelen)quote:Op maandag 10 januari 2022 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Markje en co alleen niet. Lekker makkelijk verschuilen achter het OMT.
Dit advies echtwe moeten juist praten over het leren leven met het virus. Versoepelen. Kijk naar andere landen. Wat zijn ze bang hier. Kan er niks anders meer van maken. Pure bangheid en drang om relevant te blijven. Treurig als het kabinet ook hier weer rustig in mee gaat.
Niet jarenlang 20-jarigen pesten met allerlei micromanagement.![]()
Beterschapquote:Op maandag 10 januari 2022 10:23 schreef alpeko het volgende:
Niet normaal trouwens. Ik heb een enorme kater van de Pfizer booster. Stuk heftiger dan de 2e prik. Toen stond ik wazig op maar trok dat snel weg. Komt wel bij dat dat toen in een weekend viel en ik natuurlijk wakker werd. Ik ben echt niks waard vandaag. Maar werk natuurlijk gewoon door. Ik wil mijn streak van al meer dan een jaar niet ziekgemeld niet doorbreken.![]()
Er zijn er meer die last hebben van de 5g straling
Nu klinkt dit nog als satire. Ik sluit niets meer uitquote:Op maandag 10 januari 2022 10:22 schreef Elan het volgende:
Als ik een aanvulling mag doen op het OMT stel ik voor dat er aanvullend elke maand een booster komt, je elke dag sneltest doet als je de deur uitgaat, en uiteraard 4g: pcr testen, boosters, sneltest, en QR bij herstel max een maand geldig. Wellicht zou een volgende stap kunnen zijn een permanent stok in je neus te dragen, zodat deze op elk willekeurig moment kan worden uitgelezen door een ambtenaar.![]()
![]()
Technocratische overheid!quote:Op maandag 10 januari 2022 10:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Markje en co alleen niet. Lekker makkelijk verschuilen achter het OMT.
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Stop met testen, stop met die kut maatregelen en alles OPEN die handel. Op naar groepsimmuniteit. Omikron leent zich daar uitstekend voor.
Boosteren is prima als dat de verspreiding voor zover mogelijk afremt en helpt om (voor kwetsbaren) de ziekte milder te maken.
Maar het is nu wel een keer klaar toch?![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)zetting-daalt-verderquote:De GGD Hollands Midden gaat ervan uit dat Nederlanders in maart en mei hun vierde en vijfde prik kunnen krijgen. "Wij mogen er geen richting aan geven, want het is landelijk beleid. Maar we houden er rekening mee", zegt Haasbeek tegen Studio Alphen. "De derde boosterprik in mei, zeg maar de vijfde prik, zal de nieuwste update van het vaccin zijn."Tap tap tap![]()
Omicron gaf niet het gewenste resultaatquote:Op maandag 10 januari 2022 10:25 schreef michiel_merk het volgende:
Mogelijk nieuwe variant gevonden las ik vanochtend, geweldige timing weerhttps://www.telegraaf.nl/(...)t-gevonden-op-cyprus
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je moet die booster ook niet opzuipen he..zo voelt het idd wel. Alsof ik tot diep in de nacht heb staan pilsen. De vraag is dan wel: zou het helpen als ik nu een biertje open trek?
![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon wc's in de trein hoor.![]()
![]()
Ik ga niet meer.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)zetting-daalt-verder![]()
Pre omicron dus niet relevant zal hij zeggen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef Scrummie het volgende:
Ernst Kuipers, 24 november 2021:
[..]
https://op1npo.nl/2021/11(...)aantal-besmettingen/
Lekker Ernst, lekker.![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:25 schreef michiel_merk het volgende:
![]()
Naar mijn weten is wetenschappelijk bewijs van het nut van het gebruik van mondkapjes in het dagelijks leven bij dit virus nog altijd flinterdun. Als in: alleen nuttig in zeer specifieke omstandigheden en bij perfect gebruik van iedere aanwezige. Als herinnering om afstand te houden en voor een veilig gevoel op drukke binnenplekken tolereer ik het... maar het verscherpen van de mondkapjes adviezen slaat echt kant nog wal, op meerdere fronten (gebrekkig bewijs, onpraktisch, bereidheid bevolking, fase van de pandemie etc.)Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Ben er ook bang voor.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nu klinkt dit nog als satire. Ik sluit niets meer uit
Als je twee jaar geleden had geroepen dat mondkapjes verplicht zouden worden in winkels en je je jaarlijks drie keer zou moeten laten vaccineren + verplicht anderhalve meter afstand moest houden was je door iedereen met z'n volle verstand vierkant uitgelachen.blablablabla![]()
Straks mag je alleen nog de deur uit als je gevaccineerd, geboosterd, met mondkap op en anderhalve meter, en getest bent.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt dit advies overgenomen, want men is doodsbang voor Omicron.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Deltacron, de Chimaera des Doodsquote:Op maandag 10 januari 2022 10:25 schreef michiel_merk het volgende:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Wanneer komt die in de bios?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Deltacron, de Chimaera des Doods“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
https://qz.com/2110931/de(...)tm_source=reddit.comquote:Op maandag 10 januari 2022 10:25 schreef michiel_merk het volgende:
![]()
https://www.southparkstudios.com/seasons/south-parkquote:
En er zijn nog twee
Post covid en the return of covid![]()
![]()
Wie gaan die medische mondkapjes betalen? Ik ga dat niet doenquote:OMT-advies: dragen van medische mondkapjes uitbreiden naar publieke buitenruimte
Het Outbreak Management Team (OMT) heeft een aantal nieuwe adviezen aan het kabinet gegeven over het coronavirus. De adviezen gaan voornamelijk over het gebruik van medische mondneusmaskers. Zo adviseert het OMT nu een medisch mondkapje te dragen in drukke publieke buitenruimtes waar geen afstand gehouden kan worden. Dat kan zijn in winkelstraten, bij sportevenementen, tijdens demonstraties en op drukke markten.
Ook in publieke binnenruimtes waar mensen bijeenkomen die niet tot hetzelfde huishouden behoren wordt dat mondkapje geadviseerd. Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkapje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken. Locaties waar dit wordt geadviseerd zijn hogescholen en universiteiten, horecagelegenheden, binnen-evenementen, culturele instellingen, bedrijven en kantoorruimtes en sportinstellingen, behalve wanneer iemand sport.
Er wordt geadviseerd om uitsluitend gebruik te maken van chirurgische mondneusmaskers van minimaal type 2. "Deze maskers bieden een iets betere bescherming tegen uitstoot van virusdeeltjes in de omgeving dan niet-medische maskers en bieden de drager daarnaast ook meer bescherming tegen het oplopen van een infectie", zo staat in het advies. Kwetsbare personen kunnen volgens het OMT overwegen om gebruik te maken van het ffp2-masker op drukke plekken waar geen afstand gehouden kan worden.
Naast het gebruik van de medische maskers heeft het OMT ook een quarantaineadvies uitgebracht over kinderopvang en scholen. Wanneer minimaal drie kinderen zijn besmet, adviseert het OMT om de hele klas in quarantaine te laten gaan.![]()
Echt wat een rare en willekeurige maatregel weer die ze adviseren![]()
![]()
![]()
Mja ik weet niet. Zolang je niet heel erg eraan zit heb ik wel het idee dat het vocht tegenhoudt en dus de kans dat het virus overspringt. Maar goed ik heb er ook niet voor doorgeleerd.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Naar mijn weten is wetenschappelijk bewijs van het nut van het gebruik van mondkapjes in het dagelijks leven bij dit virus nog altijd flinterdun. Als in: alleen nuttig in zeer specifieke omstandigheden en bij perfect gebruik van iedere aanwezige. Als herinnering om afstand te houden en voor een veilig gevoel op drukke binnenplekken tolereer ik het... maar het verscherpen van de mondkapjes adviezen slaat echt kant nog wal, op meerdere fronten (gebrekkig bewijs, onpraktisch, bereidheid bevolking, fase van de pandemie etc.)Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Los van het dieptrieste regelneef-niveau van deze zin: waren van oorsprong die mondkapjes er niet juist om zaken waar die anderhalve meter lastig was open/veiliger te houden? Waarom is dat nu dan geen criterium meer?quote:Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkapje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken.![]()
Voor mij inderdaad ook.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leren leven met het virus is voor mij dat je het probleem behandelt waar het zit (risicogroepen b.v. elk jaar boosteren, zorg structureel opschalen of anders indelen)
Niet jarenlang 20-jarigen pesten met allerlei micromanagement.![]()
Wat een infantiliteit. Na deze oorlog mogen de verantwoordelijken echt wel eens verantwoording gaan afleggen bij de bevoegde instanties.
Dit is niets anders dan geilen op macht en controle. Wanneer gaat de rechterlijke macht zich eens vermannen en deze waanzin stoppen?![]()
Waarom kende ik die website nietquote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.southparkstudios.com/seasons/south-park
En er zijn nog twee
Post covid en the return of covid
Nu krijg ik helemaal niks meer gedaan vandaag.Tap tap tap![]()
Komt goed, ik hoorde dat er tribunalen komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef Confetti het volgende:
Wat een infantiliteit. Na deze oorlog mogen de verantwoordelijken echt wel eens verantwoording gaan afleggen bij de bevoegde instanties.
Dit is niets anders dan geilen op macht en controle. Wanneer gaat de rechterlijke macht zich eens vermannen en deze waanzin stoppen?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Die 5 euro voor 50 stuks? Wat een geld!quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Wie gaan die medische mondkapjes betalen? Ik ga dat niet doen![]()
![]()
2005 beldequote:Op maandag 10 januari 2022 10:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom kende ik die website niet
Nu krijg ik helemaal niks meer gedaan vandaag.
Tientallen wetenschappelijke studies hierover.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Naar mijn weten is wetenschappelijk bewijs van het nut van het gebruik van mondkapjes in het dagelijks leven bij dit virus nog altijd flinterdun. Als in: alleen nuttig in zeer specifieke omstandigheden en bij perfect gebruik van iedere aanwezige. Als herinnering om afstand te houden en voor een veilig gevoel op drukke binnenplekken tolereer ik het... maar het verscherpen van de mondkapjes adviezen slaat echt kant nog wal, op meerdere fronten (gebrekkig bewijs, onpraktisch, bereidheid bevolking, fase van de pandemie etc.)![]()
Wat wij hebben? Een hoge vaccinatiegraad. Een bijna volledige sectorsluiting?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
In de herhaling:
Die landen hebben een of andere vorm van strenge 2G of een al dan niet gedeeltelijke vaccinatieplicht voor bepaalde groepen.
Welk van deze maatregelen hebben wij?![]()
Omdat ze gewoon geen idee meer hebben, maar nu net kunnen doen alsof ze bovenop zitten.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[quote=nos.nl]
Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkapje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken.
Los van het dieptrieste regelneef-niveau van deze zin: waren van oorsprong die mondkapjes er niet juist om zaken waar die anderhalve meter lastig was open/veiliger te houden? Waarom is dat nu dan geen criterium meer?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
OMT = Overbodig Mondkapjes Terreur?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef FL_Freak het volgende:
OMT is wederom helemaal de weg kwijt. Hebben totaal geen visie, zijn overal veel te laat met echt gerichte maatregelen, doen voorspellingen die in de verste verte niet uitkomen, en alles scharen ze onder het kopje: "Ja, maar er is nu een nieuwe situatie, dus...."
Echt waar, hef die hele teringzooi alsjeblieft op en laten we in godsnaam weer normaal doen met elkaar.![]()
tenzij je geen belasting betaalt doe je dat natuurlijk alquote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
![]()
Dit is misschien het enige nog wat kán! Mondkap-upgrade. (En eventueel nog geaccepteerd wordt door den Hollander.)quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef FL_Freak het volgende:
Echt wat een rare en willekeurige maatregel weer die ze adviseren
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Bij goed gebruik zou je iedere keer als je ze af- en opzet je handen moeten desinfecteren. Dat is toch geen doen bij iets als winkelen. Ja of ophouden dan. In de winter nog wel te doen maar straks als het warmer wordt... no way.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Mja ik weet niet. Zolang je niet heel erg eraan zit heb ik wel het idee dat het vocht tegenhoudt en dus de kans dat het virus overspringt. Maar goed ik heb er ook niet voor doorgeleerd.![]()
Ik een heel klein beetje het gevoel dat de meeste mensen in dit topic geen groot voorstander zijn van uitbreiding van de mondkapjesplicht, maar het kan aan mij liggen![]()
Zo'n OMT zou ook gewoon kunnen zeggen: wij adviseren een mondkapje voor ouderen en kwetsbaren op plekken waar zij (langdurig) in close contact met anderen kunnen komen. Dit is een advies en geen plicht.
Dat maakt het al heel wat draaglijker dan weer zo'n walgelijke one-size-fits-all regel.![]()
Die boosterlocatie had in tegenstelling tot mijn initiële vaccinatielocatie van de zomer ook wel iets naars. Bijna Chinees, je moest in rijen langs de loketten en na afloop met 100 man wachten op stoeltjes die exact op anderhalve meter diagonaal waren gepositioneerd. Om de vijf meter stond een ionisator om eventueel virusmateriaal te onderdrukken. Heel surrealistisch.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
De uitslag van de ene booster is nog niet weg of de volgende komt alweer.blablablabla![]()
Ik heb die wachtruimte overgeslagen deze keer. Vond het wel best.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Die boosterlocatie had in tegenstelling tot mijn initiële vaccinatielocatie van de zomer ook wel iets naars. Bijna Chinees, je moest in rijen langs de loketten en na afloop met 100 man wachten op stoeltjes die exact op anderhalve meter diagonaal waren gepositioneerd. Om de vijf meter stond een ionisator om eventueel virusmateriaal te onderdrukken. Heel surrealistisch.![]()
Mondkapjesadvies stamt uit de periode dat we nog dachten dat besmetting kwam door druppels. Later bleek het toch door de lucht. Het zal wellicht iets doen tegen de hoeveelheid deeltjes die je binnen krijgt, en de kans op ernstig ziek worden verminderen, maar ik heb daar nog niks over gehoord/gelezen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Mja ik weet niet. Zolang je niet heel erg eraan zit heb ik wel het idee dat het vocht tegenhoudt en dus de kans dat het virus overspringt. Maar goed ik heb er ook niet voor doorgeleerd.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Maar de modellen werken alleen met one size fits all...quote:Op maandag 10 januari 2022 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zo'n OMT zou ook gewoon kunnen zeggen: wij adviseren een mondkapje voor ouderen en kwetsbaren op plekken waar zij (langdurig) in close contact met anderen kunnen komen. Dit is een advies en geen plicht.
Dat maakt het al heel wat draaglijker dan weer zo'n walgelijke one-size-fits-all regel.![]()
Stel nou dat het OMT graag ontmanteld wil worden maar dat zelf niet kan, dat de meeste leden zoiets hebben: Het is nu klaar.
Dat er nog een aantal hardliners in zitten en dat Rutte eraan blijft hangen. Dan ga je als OMT dusdanig absurde voorstellen doen dat je draagvlak kwijt raakt zodat Rutte en die hardliners vanzelf stoppen met naar je luisteren. Op een absurde manier jezelf overbodig maken zegmaar.
In dit stadium in de buitenlucht mondkapjes gaan adviseren, ook na de fieldlabs en resultaten die al meer dan anderhalf jaar beschikbaar zijn kan ik niet anders dan absurd noemen.![]()
Als jij nu even zorgt voor eenzelfde strenge 2G als in Frankrijk en een vaccinatieplicht zoals Italië, dan garandeer ik je dat je weer naar de kroeg kunt.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat wij hebben? Een hoge vaccinatiegraad. Een bijna volledige sectorsluiting?![]()
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Groot gelijk. Heb zelf vijf minuutjes gezeten voor de vorm. Die regel van wachten hadden ze ook afgeschaft, maar weer ingevoerd meen ik.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb die wachtruimte overgeslagen deze keer. Vond het wel best.blablablabla![]()
Ze groeien niet echt lekker mee met de maatregelen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:33 schreef noodgang het volgende:
Ik een heel klein beetje het gevoel dat de meeste mensen in dit topic geen groot voorstander zijn van uitbreiding van de mondkapjesplicht, maar het kan aan mij liggen![]()
En dat Rutte en co. de hint maar niet willen snappen en iedere keer klakkeloos dat advies overnemen..quote:Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef chratnox het volgende:
Stel nou dat het OMT graag ontmanteld wil worden maar dat zelf niet kan, dat de meeste leden zoiets hebben: Het is nu klaar.
Dat er nog een aantal hardliners in zitten en dat Rutte eraan blijft hangen. Dan ga je als OMT dusdanig absurde voorstellen doen dat je draagvlak kwijt raakt zodat Rutte en die hardliners vanzelf stoppen met naar je luisteren. Op een absurde manier jezelf overbodig maken zegmaar.
In dit stadium in de buitenlucht mondkapjes gaan adviseren, ook na de fieldlabs en resultaten die al meer dan anderhalf jaar beschikbaar zijn kan ik niet anders dan absurd noemen.![]()
OMT iedere keer boos
Ja, want het gaat me om de kroeg. Als dit het sterkste tegenargument is heeft de discussie geen zinquote:Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Als jij nu even zorgt voor eenzelfde strenge 2G als in Frankrijk en een vaccinatieplicht zoals Italië, dan garandeer ik je dat je weer naar de kroeg kunt.![]()
Maargoed, Frankrijk gaat geweldig met zijn 2G, Australië en Nieuw-Zeeland ook. Kijk maar naar de besmettingscijfers daar. Zoveel zin heeft dat niet.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2022 10:38:08 ]![]()
belangrijker is dat die lockdown eraf gaatquote:Op maandag 10 januari 2022 10:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
'De landen om ons heen, hebben dat ook'quote:Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef chratnox het volgende:
In dit stadium in de buitenlucht mondkapjes gaan adviseren, ook na de fieldlabs en resultaten die al meer dan anderhalf jaar beschikbaar zijn kan ik niet anders dan absurd noemen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zou prima zijnquote:Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Als jij nu even zorgt voor eenzelfde strenge 2G als in Frankrijk en een vaccinatieplicht zoals Italië, dan garandeer ik je dat je weer naar de kroeg kunt.![]()
![]()
Zou dat nou echt zoveel verschil maken in de virusverspreiding?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Als jij nu even zorgt voor eenzelfde strenge 2G als in Frankrijk en een vaccinatieplicht zoals Italië, dan garandeer ik je dat je weer naar de kroeg kunt.
blablablabla![]()
Alsof een of andere stagiair dat loting-balletjesapparaat van de KNVB heeft geleend, op een knop drukt, en de eerste drie balletjes met maatregelen adviseert naar het kabinet![]()
![]()
Het is maar een voorbeeldje hè, die kroeg.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, want het gaat me om de kroeg. Als dit het sterkste tegenargument is heeft de discussie geen zin
Maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel te zeggen. Zo niet, laat het me even weten."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Er zal wel weer een Siewert reden achter zitten of als toekomstig 2g wisselgeld.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef chratnox het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar door mijn argument te verkleinen tot 'dan kun je weer naar de kroeg' trek je mijn zienswijze in het absurde en moet ik me ineens gaan verdedigen dat ik niet zoiets belachelijks bedoel.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is maar een voorbeeldje hè, die kroeg.
Maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel te zeggen. Zo niet, laat het me even weten.![]()
We sturen op besmettingscijfers (blijkbaar). Gaat het in die landen zo goed qua besmettingsaantallen?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:35 schreef capricia het volgende:
[..]
![]()
quote:Op maandag 10 januari 2022 10:37 schreef Saekerhett het volgende:
Alsof een of andere stagiair dat loting-balletjesapparaat van de KNVB heeft geleend, op een knop drukt, en de eerste drie balletjes met maatregelen adviseert naar het kabinet
En dan beginnen we met.. een medisch mondkapje OVERAL OP speelt thuis op dinsdag 18 januari a.s.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Om in southpark referenties te blijven.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:37 schreef Saekerhett het volgende:
Alsof een of andere stagiair dat loting-balletjesapparaat van de KNVB heeft geleend, op een knop drukt, en de eerste drie balletjes met maatregelen adviseert naar het kabinet
De family guy manatee idea balls![]()
![]()
Frankrijk: 296.097 (7d gemiddelde: 262.319)quote:Op maandag 10 januari 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
We sturen op besmettingscijfers (blijkbaar). Gaat het in die landen zo goed qua besmettingsaantallen?
Australië: 73059 (7d gemiddelde: 70311)
Jep, 2G is een verademing.![]()
Of the fin dept. headless chicken wheel of fortune uit 'margaritaville'.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Om in southpark referenties te blijven.
De family guy manatee idea balls'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik zat met net te bedenken dat ook de Tweede Kamer en ministers dan een mondkapje op moeten als ze een debat voeren.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Vergis je niet hoe belangrijk de horeca voor velen is. En sporten ook natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar door mijn argument te verkleinen tot 'dan kun je weer naar de kroeg' trek je mijn zienswijze in het absurde en moet ik me ineens gaan verdedigen dat ik niet zoiets belachelijks bedoel.
Het is niet iets belachelijks. En zeker voor de ondernemers niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: