[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.
Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]
Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00) Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777
Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen! Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202. Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.
[..] Is natuurlijk ook wel De plek waar mensen zwaar ademen en veel aerosolen uitstoten, dus dat snap ik nog wel. Is in de VS ook tijden lang geweest dat je een kapje op moest in de sportschool. Hoorde daar wel van vrienden dat het bij intensieve trainingen tegen veel, werden er toch benauwder van. Konden niet hun normale intensiteit halen. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen. Maar ja, sportscholen dicht is nog slechter voor je. Dus dan maar iets lichter trainen.
Ik weiger te gaan sporten met een mondkapje op. Pertinent.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Op maandag 10 januari 2022 09:46 schreef Jor_Dii het volgende: NOS: OMT advies voor basisscholen > bij 3 of meer besmettingen de gehele klas in quarantaine..
dat wordt gezellig de komende weken
Godsamme
Klas quarantaine, ouders die weer problemen gaan krijgen met oppas, boze werkgevers etc...
[..] Het vreemde vind ik wel dat de maskers ook gedragen moeten worden in sportscholen. Dat word expliciet genoemd.
Dat blijf ik het domste advies vinden. Mondkapje tenzij je sport maar dan wel over aerosolen praten. Dus spinnen in een groep is prima in een hok maar ik moet een mondkapje op als ik van de ene kant naar de andere loop waarna het weer af moet? En dan verdedigen mensen dat wereldvreemde gedoe ook echt?
[..] Dat blijf ik het domste advies vinden. Mondkapje tenzij je sport maar dan wel over aerosolen praten. Dus spinnen in een groep is prima in een hok maar ik moet een mondkapje op als ik van de ene kant naar de andere loop waarna het weer af moet? En dan verdedigen mensen dat wereldvreemde gedoe ook echt?
Tijd terug was ik in een Duits buffetrestaurant. Mondkapje mocht aan tafel af, maar als je op ging scheppen, dan moest het op.
[..] Ik weiger te gaan sporten met een mondkapje op. Pertinent.
Ik ook, maar daarom zit ik nu ook als zo'n soort middelbare idioot in zo'n raar pak op de fiets. Maar kan me ook goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die met mondkapje op hun routine af gaan werken in de sportschool. Grootste deel dat ik bij ons in de sportschool zag sporten heeft toch niet zoveel extra zuurstof nodig voor hun oefeningen
Niemand gaat toch die dingen buiten dragen Zie ze nu al amper binnen. Van het weekend twee keer ergens wat te vreten afgehaald en op beide plekken werd er binnen geen mondkapje gedragen door medewerkers en klanten (ik was natuurlijk weer de enige).
OMT mongolen… Bij 3 besmettingen hele klas naar huis zodat de kinderen opa en oma kunnen gaan besmetten. Godver wat een infantiel groepje mensen is dat OMT.
Op maandag 10 januari 2022 09:55 schreef CherryLips het volgende: Niemand gaat toch die dingen buiten dragen Zie ze nu al amper binnen. Van het weekend twee keer ergens wat te vreten afgehaald en op beide plekken werd er binnen geen mondkapje gedragen door medewerkers en klanten (ik was natuurlijk weer de enige).
Ik zie zat randdebielen buiten met zo'n maandverband op hun gezicht lopen. Zelfs op de fiets. Of alleen in de auto.
Op maandag 10 januari 2022 09:54 schreef Janneke141 het volgende: Zou het een reden hebben dat het advies nu ineens wel tijdig bekend gemaakt wordt? Is dit lekken 2.0?
En dat het dan straks op de markt niet hoeft en iedereen toch weer blij is?
Ah verrek, het wisselgeld idd!
We gaan nog een maandje bloemkool eten, maar om je tegemoet te komen hoef je niet de mayonaise die ik heb meegenomen erop te doen.
Het zou goed zijn als Kuipers die adviezen op waarde weet te schatten en ook serieus naar niet direct medische zaken gaat kijken. We moeten toch, met de kanttekening dat we de boel goed monitoren, meer open kunnen?
Op maandag 10 januari 2022 09:56 schreef TheVulture het volgende: Dat verplicht met je mondmasker op zitten in binnenruimtes, dat werkt wel lekker voor horecazaken denk ik
Op maandag 10 januari 2022 09:57 schreef CherryLips het volgende: En wanneer is het ergens druk? Sommigen vinden het niet snel druk en anderen gieren al veel sneller.
In dit topic is het druk, heb jij je kinluier al aan?
Op maandag 10 januari 2022 09:55 schreef CherryLips het volgende: Niemand gaat toch die dingen buiten dragen Zie ze nu al amper binnen. Van het weekend twee keer ergens wat te vreten afgehaald en op beide plekken werd er binnen geen mondkapje gedragen door medewerkers en klanten (ik was natuurlijk weer de enige).
Gelet op hoe een groot deel het mondkapje uberhaupt al draagt is het ook echt een illusie dat iedereen dan ineenss die FFP2 mondkapjes gaat dragen.Al helemaal niet in de buitenlucht.
Het wereldvreemde OMT heeft dat alleen niet door.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in." Improv: Rich Tapestry of Life
Op maandag 10 januari 2022 09:55 schreef tja77 het volgende: OMT mongolen… Bij 3 besmettingen hele klas naar huis zodat de kinderen opa en oma kunnen gaan besmetten. Godver wat een infantiel groepje mensen is dat OMT.
Wellicht dat de school van mijn kinderen streng was, maar dit was vorig jaar bij hun ook al het beleid. Dus ik gok dat het ook vanuit de GGD het advies was, toen hoorde je er niemand over. Waarom nu ineens wel? Zo gek is dat advies toch niet, je wil ook niet het risico lopen dat er 1 symptoom loos kind de hele klas besmet. Liever de klas een weekje dicht en daarna weer door.
Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef OProg het volgende: Gelet op hoe een groot deel het mondkapje uberhaupt al draagt is het ook echt een illusie dat iedereen dan ineenss die FFP2 mondkapjes gaat dragen.Al helemaal niet in de buitenlucht.
Waar kun je die dingen eigenlijk kopen?
In before memes van Sywert
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Op maandag 10 januari 2022 09:59 schreef OProg het volgende: Gelet op hoe een groot deel het mondkapje uberhaupt al draagt is het ook echt een illusie dat iedereen dan ineenss die FFP2 mondkapjes gaat dragen.Al helemaal niet in de buitenlucht.
Carnaval vier je dan ook in kleine groepjes. Straks carnaval vieren met een FFP2 masker op?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
[..] Het zou goed zijn als Kuipers die adviezen op waarde weet te schatten en ook serieus naar niet direct medische zaken gaat kijken. We moeten toch, met de kanttekening dat we de boel goed monitoren, meer open kunnen?
Wat mij betreft wel. Maar ik vraag mij af of die adviezen van het OMT niet gebasseerd zijn op wat de ministers graag willen. Ze nemen het vrijwel altijd klakkeloos over, dus is dit niet iets wat Ernst misschien aan het OMT heeft gevraagd als advies.
Beetje apart dat mondkapjes buiten ineens op tafel komen.
Op maandag 10 januari 2022 09:57 schreef CherryLips het volgende: En wanneer is het ergens druk? Sommigen vinden het niet snel druk en anderen gieren al veel sneller.
Er zal wel weer een niet op de realiteit gestoelde norm vol micromanagement op los gelaten worden.
Wanneer moet ik bij een buitenactiviteit een mondkapje dragen? Bij buitenactiviteiten geschikt voor vijftig of meer personen draagt u een mondkapje, tenzij er maatregelen getroffen zijn waardoor de anderhalve meterregel tussen bezoekers van verschillende huishoudens gewaarborgd worden, of het een geplaceerde activiteit betreft.
Veel mensen lopen ook weken rond met hetzelfde verfrommelde mondkapje.
[..] Vandaar dat het in ziekenhuizen door personeel gedragen wordt. Pure SM.
Maar die krijgen het na een tijdje ook benauwd in die FFP2 maskers. Na een uurtje of 2 is bij mij de lol er ook af met zo'n ding. Maar laat een pauze van 15 minuten nou net genoeg zijn om weer door te kunnen. Dus even boodschappen doen met zo'n masker is peanuts, tenzij je ernstig copd hebt of zo. Maar laat die mensen nou net allemaal een FFP2 masker op doen overal, want die willen echt geen covid. Dus als zelfs zij het kunnen......
[..] Vandaar dat het in ziekenhuizen door personeel gedragen wordt. Pure SM.
Gaat ook helemaal niet werken, of mensen lopen drie maanden met hetzelfde kapje vanwege onbeschikbaarheid.
Kan me herinneren dat het in Duitsland verplicht was afgelopen in zo'n groot overdekt winkelcentrum, wij braaf zo'n FFP2 masker gekocht. Liep iedereen met chirurgische maskers. Die gingen dus heel snel af, het ademt vreselijk. Zeker als het warm is of bij inspanning.
[..] Dat blijf ik het domste advies vinden. Mondkapje tenzij je sport maar dan wel over aerosolen praten. Dus spinnen in een groep is prima in een hok maar ik moet een mondkapje op als ik van de ene kant naar de andere loop waarna het weer af moet? En dan verdedigen mensen dat wereldvreemde gedoe ook echt?
In onze sportschool hebben ze het vorige keer niet ingevoerd, om bovenstaande.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Net toen ik dacht dat het niet wereldvreemder kon. Dit is toch echt Comedy Capers, godsamme.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player. Friedman on Donahue
[..] Wellicht dat de school van mijn kinderen streng was, maar dit was vorig jaar bij hun ook al het beleid. Dus ik gok dat het ook vanuit de GGD het advies was, toen hoorde je er niemand over. Waarom nu ineens wel? Zo gek is dat advies toch niet, je wil ook niet het risico lopen dat er 1 symptoom loos kind de hele klas besmet. Liever de klas een weekje dicht en daarna weer door.
Omdat er ook kinderen zijn die het virus al lang gehad hebben en kinderen elkaar toch wel opzoeken als ze niet in quarantaine zitten? Daarnaast wat denk je dat ouders gaan doen als ze 1 dag vantevoren te horen krijgen dat hun kind niet naar school mag (terwijl die volgens de zelfstest niet besmet is)?
[..] Kan dat met terugwerkende kracht? Asking for a friend.
Helaas gaan ze, mocht je ze verversen, overal aan talkshowtafels opduiken waar ze dan alle ruimte krijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in." Improv: Rich Tapestry of Life
[..] Ik begin er wel wat lakser mee te worden vergeleken met vorig jaar.
Veel mensen lopen lang rond met hetzelfde geval. Dat dan verfrommeld uit de achterzak wordt gehaald. Ook veel mensen die dat ding op hun kin hebben hangen. En lijkt erop dat ook steeds meer mensen gewoon geen mondkapje dragen.
[..] Weken? Maak daar maar maanden of intussen een jaar van.
Ik was dat ding gewoon en gebruik het opnieuw.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.