abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2022 @ 09:44:14 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_203120140
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Denk dat ze bij het OMT nooit eens omhoog kijken.
Die lui zijn echt zo wereldvreemd datvze zich afvragen hoe het mogelijk is dingen niet gaan zoals de modellen aangeven.
Volkomen onzin dit, de modellen worden voortdurend bijgesteld, veel bewijs komt uit internationaal onderzoek en de data en berekeningen zijn openbaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_203120141
Zijn er hier mensen die anekdotisch bewijs hebben van mensen die ernstig ziek zijn geworden door Omicron? Ik hoor alleen maar verhalen van mensen die positief testen maar geen enkel symptoom hebben. Nog minder dan een verkoudheid.
  maandag 10 januari 2022 @ 09:44:43 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203120143
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Mondkapjes werken goed op de juiste plekken (zorginstellingen), en OV, deeltaxi
Maar voor vluchtig contact op plaatsen waar de ventilatie toch al werkt, hou toch op met de mensen daar mee te vermoeien.

En daarbij wat je al aangeeft, hoeveel mensen recyclen z'n kapje niet tot in de eeuwigheid, of hebben het ergens onder de kin hangen.
medisch mondmasker staat er dus dan zouden die stoffen niet meer mogen?
  maandag 10 januari 2022 @ 09:44:52 #279
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203120146
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Denk dat ze bij het OMT nooit eens omhoog kijken.
Die lui zijn echt zo wereldvreemd datvze zich afvragen hoe het mogelijk is dingen niet gaan zoals de modellen aangeven.
Het een en ander hangt er sterk van af hoe het met Omikron variant gaat. Veel is er nog onbekend denk ik. Zie ook het onderstaande.

https://www.bbc.com/news/world-59901547
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203120168
NOS: OMT advies voor basisscholen > bij 3 of meer besmettingen de gehele klas in quarantaine..

:W :W :W dat wordt gezellig de komende weken
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203120171
Haha. Mondkapjes buiten.

En het wordt allemaal gewoon weer geaccepteerd. Let maar op.
  maandag 10 januari 2022 @ 09:47:04 #282
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203120174
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:31 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja daaaaag, ik ga niet op m'n werk met een mondkapje op zitten..
Ook als je zit een mondkapje op in de horeca en op je werk :W
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_203120177
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Het vreemde vind ik wel dat de maskers ook gedragen moeten worden in sportscholen.
Dat word expliciet genoemd.
Is natuurlijk ook wel De plek waar mensen zwaar ademen en veel aerosolen uitstoten, dus dat snap ik nog wel.
Is in de VS ook tijden lang geweest dat je een kapje op moest in de sportschool. Hoorde daar wel van vrienden dat het bij intensieve trainingen tegen veel, werden er toch benauwder van. Konden niet hun normale intensiteit halen. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen.
Maar ja, sportscholen dicht is nog slechter voor je. Dus dan maar iets lichter trainen.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 10 januari 2022 @ 09:47:39 #284
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203120183
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS: OMT advies voor basisscholen > bij 3 of meer besmettingen de gehele klas in quarantaine..

dus vanaf volgende week voorjaarsvakantie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 januari 2022 @ 09:47:42 #285
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203120186
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:44 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het een en ander hangt er sterk van af hoe het met Omikron variant gaat. Veel is er nog onbekend denk ik. Zie ook het onderstaande.

https://www.bbc.com/news/world-59901547
https://www.bbc.com/news/health-59696499
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 10 januari 2022 @ 09:47:50 #286
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203120187
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Heten Surinamers en Antillianen nu ineens van Afro-Caribische afkomst?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203120194
quote:
VN-gezant blijft bij kritiek op Nederlandse politie, is 'oprecht bang voor geweldescalatie'

Nils Melzer, de speciale VN-rapporteur op het gebied van marteling, blijft bij zijn felle kritiek van vorige week op het politieoptreden tijdens een aantal coronademonstraties in Nederland. "Ik was oprecht bang dat het geweld in Nederland zou escaleren, dus ik reageerde snel en stevig", zegt hij tegen de NOS.

Wel erkent de hoogleraar dat hij misschien "genuanceerdere" woorden had kunnen gebruiken. "Dan was het misschien anders ontvangen. Maar met grote woorden krijg je wel de aandacht."

Melzer haalde een week geleden de woede van de Nederlandse politie op zijn hals haalde met een serie tweets. In één van de berichten vergeleek hij de arrestatie van een man tijdens een coronaprotest in Den Haag met de dood van George Floyd, die door politiegeweld om het leven kwam. Die arrestatie dateert uit maart 2021, maar een video ervan werd opnieuw veel gedeeld op sociale media na afloop van een gewelddadig verlopen coronaprotest in Amsterdam.

"Ik heb voldoende ervaring op het gebied van oorlog, militaire optredens en politiegeweld om te kunnen zeggen dat dit marteling is", zegt Melzer overtuigd. "De agenten slaan hard en laten de politiehond de man vervolgens bijten. Dat is onnodig, disproportioneel en dezelfde minachting voor een mens die ik zag bij George Floyd. Deze man leeft nog, maar hij hád kunnen sterven door dit geweld. Met de gebruikte methodes accepteerden agenten dat risico."

Het maakt voor Melzer niet uit dat het een oud filmpje is, dat bovendien werd verspreid door de Poolse radicaal-rechtse partij Konfederacje, die beticht wordt van antisemitisme en homofobie. "Ik had misschien een andere bron kunnen gebruiken, maar het doet niets af aan de authenticiteit van de beelden. Bovendien sluit het aan bij andere incidenten van politiegeweld."

De Haagse politie noemde het "teleurstellend" dat Melzer "stellige uitspraken doet op basis van enkele beelden". Politievakbond ACP zei dat de VN-rapporteur "alle feiten en omstandigheden in de juiste context" moet zien. Politiebonden dienen daarom een klacht in tegen Melzer bij de Verenigde Naties.

Melzer zegt op basis van deze video te kunnen concluderen dat het geen uitzondering is, maar een "systeemfout". "Hier gebeurde iets crimineels, maar andere agenten grepen niet in. Ze stonden erbij en keken ernaar."

In zijn bekritiseerde tweet riep Melzer op tot vervolging van de agenten. Dat gebeurt echter al: vorige maand maakte het Openbaar Ministerie bekend de twee te vervolgen. Dat had de VN'er gemist, geeft hij toe. Daarmee is de kous voor hem niet af: "De vervolging gebeurde omdat het buitenproportionele geweld zo zichtbaar was en pas na publieke commotie. Maar de agenten die erbij stonden en niet ingrepen, worden niet vervolgd."

Zorgen om geweldsspiraal
De VN-rapporteur zegt zich grote zorgen te maken over de ontwikkelingen rond coronaprotesten van de afgelopen twee jaar. Volgens Melzer wordt een deel van de bevolking veronachtzaamd, door protesten hard neer te slaan. "Ik ben zeker geen coronascepticus, maar coronademonstranten hebben het recht om te demonstreren en het recht op lichamelijke integriteit."

Daarom is het volgens hem zorgwekkend dat bijvoorbeeld de Franse president Macron het leven van ongevaccineerden zegt zuur te willen maken. "Zoiets zie je in een vroeg stadium van een burgeroorlog. Als je een bevolkingsgroep wegzet als paria of 'mindere' burgers, kun je ze ook makkelijker met geweld aanpakken. Dat is een gevaarlijke ontwikkeling. Daarom trek ik nu zo hard aan de bel."

Melzer vreest tegelijkertijd dat groepen mensen radicaliseren. "Als je een deel van je bevolking als vijand gaat zien, zullen zij op ten duur terugslaan. Zij zullen zich organiseren, wellicht bewapenen en zo een gevaar vormen. Daar ben ik bang voor, daarom sla ik alarm."

Focus op Nederland
De tweets van vorige week leidden tot een storm aan kritiek, maar daar is Melzer naar eigen zeggen aan gewend. Zo wordt hij gewezen op het grootschalige en dodelijke politiegeweld in landen als Wit-Rusland, Kazachstan of Syrië. "Dat bekritiseer ik natuurlijk ook, maar ik heb slechts beperkte middelen. Daarom kies ik ervoor te focussen op landen waar ik een verschil kan maken."

Nederland is van oudsher een belangrijk bondgenoot bij het beschermen van mensenrechten, zegt Melzer. "Maar westerse landen veronderstellen dat zij de good guy zijn en doen daarom vaak weinig met mijn kritiek op mensenrechten."

Zijn oproep om voorbeelden van politiegeweld te delen, leveren tientallen reacties per dag op. Die worden nu bekeken en onderzocht. In maart hoopt de VN-rapporteur Nederland te bezoeken en te spreken met onder meer de politie. "Ik wil hun kant horen, want deze incidenten kunnen ook voortkomen uit een overwerkt en overvraagd politieapparaat."

"Ik was hard, maar het was nodig", concludeert Melzer aan het einde van het gesprek. "Nu is het tijd voor de-escalatie
https://nos.nl/artikel/24(...)voor-geweldescalatie

_O_
pi_203120196
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:44 schreef speknek het volgende:

[..]
Volkomen onzin dit, de modellen worden voortdurend bijgesteld, veel bewijs komt uit internationaal onderzoek en de data en berekeningen zijn openbaar.
Dacht tijd dat het niet openbaar was? Maar het werkt toch voor geen meter. Ze zitten er met alles compleet naast.
Hoop interessant doenerij maar echt helpen doet het niet.
pi_203120198
Deze maatregelen zijn in deze fase van de pandemie toch niet meer te verkopen jongens.
pi_203120204
Huh mondkapjes buiten, wat is dat nou weer voor gaar advies dan? Hebben we ook voordat er vaccins waren en met de gevaarlijker varianten nooit gedaan. En werkt dat in die landen waar het wel moet zo goed dan?
  maandag 10 januari 2022 @ 09:49:04 #291
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_203120207
"De horeca mag weer open, maar de gasten moeten wel verplicht hun mondkapje ophouden".
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_203120210
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:48 schreef Spablauw214 het volgende:
Deze maatregelen zijn in deze fase van de pandemie toch niet meer te verkopen jongens.
Het is vooralsnog een advies, als ze dit daadwerkelijk door gaan voeren mogen ze van mij in hun mondkapje stikken hoor..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203120212
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:47 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]
Is natuurlijk ook wel De plek waar mensen zwaar ademen en veel aerosolen uitstoten, dus dat snap ik nog wel.
Is in de VS ook tijden lang geweest dat je een kapje op moest in de sportschool. Hoorde daar wel van vrienden dat het bij intensieve trainingen tegen veel, werden er toch benauwder van. Konden niet hun normale intensiteit halen. Kan ik me ook wel wat bij voorstellen.
Maar ja, sportscholen dicht is nog slechter voor je. Dus dan maar iets lichter trainen.
Ja lachen, kapje op vanuit de kleedkamer, keihard trainen zonder masker, lekker airosolen, kapje op voor de bühne, naar volgende apparaat.

Of kapje op vanuit de kleedkamer, groepsles in, lekker airosolen, kapje op en dan met dezelfde groep omkleden

Echt heeeeel nuttig.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_203120217
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:46 schreef Spablauw214 het volgende:
Haha. Mondkapjes buiten.

En het wordt allemaal gewoon weer geaccepteerd. Let maar op.
Ja, mensen zijn alweer blij als er wat open gaat. Of dat ze met 2g koffie mogen drinken.
pi_203120224
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Dan moeten mensen die zo bang zijn om besmet te worden en daarin geloven lekker uit de buurt blijven van anderen. Dan kan de rest gewoon door met hun leven.
Oh, je gelooft niet in mondkapjes? Wetenschap zal het vast niet goed gedaan hebben?
Je kan er in geloven of niet, maar het is gewoon vastgesteld in meerdere onderzoeken dat het bijdraagt aan verlagen transmissie. Kan je het nog gooien op dat je er raar uit ziet met zo'n ding, dat is nog een beetje geloofwaardig. Maar het nut ontkennen, nee dat is niet zo'n beste tactiek.
pi_203120225
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:31 schreef _serial_ het volgende:
Nou mensen, willen we meer of minder mondkapes.
[..]

Dan zullen de winkels wel weer open gaan, waarom anders een mondkapjesplicht voor winkelstraten.
Dan zal de horeca wel weer open gaan, waarom anders een andere mondkapjesplicht voor horeca.
Dan zal binnensporten wel weer worden toegestaan, waarom anders een mondkapjesplicht voor binnensportruimten.
Dan zal er wel weer buiten gesport mogen worden en publiek in de stadions mogen zitten, waarom anders een mondkapjesplicht bij buiten sportevenementen.
Dan zal er weer fysiek onderwijs gegeven mogen worden op het MBO, HBO en de UNI.
pi_203120226
In feite zeg je als OMT: "leuk dat jullie dubbel gevaccineerd en geboosterd zijn, maar het is nog steeds niet genoeg".

Flikker toch op echt :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 10 januari 2022 @ 09:49:53 #298
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_203120228
quote:
Op zich positief denk ik. Maar het artikel geeft ook aan dat het een en ander nog niet zeker en bekend is?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_203120233
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:46 schreef Jor_Dii het volgende:

Is al maanden lang het advies overigens.
  maandag 10 januari 2022 @ 09:50:15 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203120241
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 09:49 schreef Janneke141 het volgende:
"De horeca mag weer open, maar de gasten moeten wel verplicht hun mondkapje ophouden".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')