We ook gaan door met de lockdownquote:Op maandag 10 januari 2022 09:38 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dus geen lockdown, maar wel mondmaskers overal. Ik zou het wel een goede trade-off vinden.
En wat is het nut? Of is dat verder niet belangrijk?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:38 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dus geen lockdown, maar wel mondmaskers overal. Ik zou het wel een goede trade-off vinden.
Dat wel. Inclusief die anderhalve meter. Dan heb je twee dingen waar nog amper handhaving op zit.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:38 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als dat het wordt prima, maar ik gok dat er ook nog wel een paar weken extra lockdown bijkomt hoor. Ik zet 5 euro op "We weten niet wat Omikron doet, en de zorg wordt nog altijd overspoelt".quote:Op maandag 10 januari 2022 09:38 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Voor de modellen hè. In de Excelsheets helpt het. Net zoals anderhalve meter afstand en destijds die avondklok.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En wat is het nut? Of is dat verder niet belangrijk?
Klopt. En kijk je naar de stijgende corona cijfers in andere landen wellicht zo slecht nog niet?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:37 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat ze aan het doorslaan zijn. Wij hebben in de gehele EU de zwaarste maatregelen. De zwaarste!!
Al was de oude ook wel grappig!quote:Op maandag 10 januari 2022 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is wel de manier om kleine kiddo's op te voeden met "het nieuwe abnormaal".
Het is al lang en breed bewezen dat het gebruik van mondmasker de transmissie verlaagd.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen dat de lockdown moet worden opgeheven, of er bepaalde dingen weer kunnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:38 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Denk dat ze bij het OMT nooit eens omhoog kijken.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor de modellen hè. In de Excelsheets helpt het. Net zoals anderhalve meter afstand en destijds die avondklok.
Waar heb je het over.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Omdat het niet helpt.
Vaccinatieplicht: Portugal haalt ons in qua besmettingscijfers met 99% vaccinatie).
2G: Gevaccineerden besmetten elkaar en ook ongevaccineerden. Het doet niets. Het helpt niets.
https://www.reuters.com/b(...)till-low-2022-01-06/quote:Portugal eases COVID-19 rules as hospitalisations low amid record cases
Dit verwacht ik ook wel ja.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als dat het wordt prima, maar ik gok dat er ook nog wel een paar weken extra lockdown bijkomt hoor. Ik zet 5 euro op "We weten niet wat Omikron doet, en de zorg wordt nog altijd overspoelt".
Verbaasde mij ook ja, geen enkel woord over de lockdown.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb nergens gelezen dat de lockdown moet worden opgeheven, of er bepaalde dingen weer kunnen.
Welke cijfers? De besmettingscijfers of de ziekenhuiscijfers?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Klopt. En kijk je naar de stijgende corona cijfers in andere landen wellicht zo slecht nog niet?
het enige wat ik kan bedenken is dat door die enorme besmettelijkheid van omicron dit wat dempend werktquote:Op maandag 10 januari 2022 09:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
ik heb tot nu toe overal braaf aan bijgedragen, maar als zelfs mijn geduld al op is dan gok ik dat het draagvlak hiervoor compleet weg is.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dit verwacht ik ook wel ja.![]()
En dan inclusief mondkapjes genot. Krijg je nog minder draagvlak
Mondkapjes werken goed op de juiste plekken (zorginstellingen), en OV, deeltaxiquote:Op maandag 10 januari 2022 09:41 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Het is al lang en breed bewezen dat het gebruik van mondmasker de transmissie verlaagd.
Dat de overheid hier zo lang heeft geroepen van niet, dat is de echte misdaad geweest.
Wat wel nodig is is om de mensen een beetje op te voeden hoe je die dingen goed gebruikt. Want man wat zie je soms een droevige dingen in het gebruik .
Als bijna alles weer open mag, zullen mensen het wel best vinden.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
ik heb tot nu toe overal braaf aan bijgedragen, maar als zelfs mijn geduld al op is dan gok ik dat het draagvlak hiervoor compleet weg is.
Het vreemde vind ik wel dat de maskers ook gedragen moeten worden in sportscholen.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Verbaasde mij ook ja, geen enkel woord over de lockdown.
Dan moeten mensen die zo bang zijn om besmet te worden en daarin geloven lekker uit de buurt blijven van anderen. Dan kan de rest gewoon door met hun leven.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:41 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Het is al lang en breed bewezen dat het gebruik van mondmasker de transmissie verlaagd.
Dat de overheid hier zo lang heeft geroepen van niet, dat is de echte misdaad geweest.
Wat wel nodig is is om de mensen een beetje op te voeden hoe je die dingen goed gebruikt. Want man wat zie je soms een droevige dingen in het gebruik .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |