Straks mag je alleen nog de deur uit als je gevaccineerd, geboosterd, met mondkap op en anderhalve meter, en getest bent.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt dit advies overgenomen, want men is doodsbang voor Omicron.
Deltacron, de Chimaera des Doodsquote:Op maandag 10 januari 2022 10:25 schreef michiel_merk het volgende:
Mogelijk nieuwe variant gevonden las ik vanochtend, geweldige timing weerhttps://www.telegraaf.nl/(...)t-gevonden-op-cyprus
Wanneer komt die in de bios?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Deltacron, de Chimaera des Doods
https://qz.com/2110931/de(...)tm_source=reddit.comquote:Op maandag 10 januari 2022 10:25 schreef michiel_merk het volgende:
Mogelijk nieuwe variant gevonden las ik vanochtend, geweldige timing weerhttps://www.telegraaf.nl/(...)t-gevonden-op-cyprus
https://www.southparkstudios.com/seasons/south-parkquote:
Wie gaan die medische mondkapjes betalen? Ik ga dat niet doenquote:OMT-advies: dragen van medische mondkapjes uitbreiden naar publieke buitenruimte
Het Outbreak Management Team (OMT) heeft een aantal nieuwe adviezen aan het kabinet gegeven over het coronavirus. De adviezen gaan voornamelijk over het gebruik van medische mondneusmaskers. Zo adviseert het OMT nu een medisch mondkapje te dragen in drukke publieke buitenruimtes waar geen afstand gehouden kan worden. Dat kan zijn in winkelstraten, bij sportevenementen, tijdens demonstraties en op drukke markten.
Ook in publieke binnenruimtes waar mensen bijeenkomen die niet tot hetzelfde huishouden behoren wordt dat mondkapje geadviseerd. Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkapje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken. Locaties waar dit wordt geadviseerd zijn hogescholen en universiteiten, horecagelegenheden, binnen-evenementen, culturele instellingen, bedrijven en kantoorruimtes en sportinstellingen, behalve wanneer iemand sport.
Er wordt geadviseerd om uitsluitend gebruik te maken van chirurgische mondneusmaskers van minimaal type 2. "Deze maskers bieden een iets betere bescherming tegen uitstoot van virusdeeltjes in de omgeving dan niet-medische maskers en bieden de drager daarnaast ook meer bescherming tegen het oplopen van een infectie", zo staat in het advies. Kwetsbare personen kunnen volgens het OMT overwegen om gebruik te maken van het ffp2-masker op drukke plekken waar geen afstand gehouden kan worden.
Naast het gebruik van de medische maskers heeft het OMT ook een quarantaineadvies uitgebracht over kinderopvang en scholen. Wanneer minimaal drie kinderen zijn besmet, adviseert het OMT om de hele klas in quarantaine te laten gaan.
Mja ik weet niet. Zolang je niet heel erg eraan zit heb ik wel het idee dat het vocht tegenhoudt en dus de kans dat het virus overspringt. Maar goed ik heb er ook niet voor doorgeleerd.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Naar mijn weten is wetenschappelijk bewijs van het nut van het gebruik van mondkapjes in het dagelijks leven bij dit virus nog altijd flinterdun. Als in: alleen nuttig in zeer specifieke omstandigheden en bij perfect gebruik van iedere aanwezige. Als herinnering om afstand te houden en voor een veilig gevoel op drukke binnenplekken tolereer ik het... maar het verscherpen van de mondkapjes adviezen slaat echt kant nog wal, op meerdere fronten (gebrekkig bewijs, onpraktisch, bereidheid bevolking, fase van de pandemie etc.)
Los van het dieptrieste regelneef-niveau van deze zin: waren van oorsprong die mondkapjes er niet juist om zaken waar die anderhalve meter lastig was open/veiliger te houden? Waarom is dat nu dan geen criterium meer?quote:Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkapje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken.
Voor mij inderdaad ook.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Leren leven met het virus is voor mij dat je het probleem behandelt waar het zit (risicogroepen b.v. elk jaar boosteren, zorg structureel opschalen of anders indelen)
Niet jarenlang 20-jarigen pesten met allerlei micromanagement.
Waarom kende ik die website nietquote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.southparkstudios.com/seasons/south-park
En er zijn nog twee
Post covid en the return of covid
Komt goed, ik hoorde dat er tribunalen komen.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef Confetti het volgende:
Wat een infantiliteit. Na deze oorlog mogen de verantwoordelijken echt wel eens verantwoording gaan afleggen bij de bevoegde instanties.
Dit is niets anders dan geilen op macht en controle. Wanneer gaat de rechterlijke macht zich eens vermannen en deze waanzin stoppen?
Die 5 euro voor 50 stuks? Wat een geld!quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Wie gaan die medische mondkapjes betalen? Ik ga dat niet doen![]()
Echt wat een rare en willekeurige maatregel weer die ze adviseren![]()
2005 beldequote:Op maandag 10 januari 2022 10:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarom kende ik die website niet
Nu krijg ik helemaal niks meer gedaan vandaag.
Tientallen wetenschappelijke studies hierover.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Naar mijn weten is wetenschappelijk bewijs van het nut van het gebruik van mondkapjes in het dagelijks leven bij dit virus nog altijd flinterdun. Als in: alleen nuttig in zeer specifieke omstandigheden en bij perfect gebruik van iedere aanwezige. Als herinnering om afstand te houden en voor een veilig gevoel op drukke binnenplekken tolereer ik het... maar het verscherpen van de mondkapjes adviezen slaat echt kant nog wal, op meerdere fronten (gebrekkig bewijs, onpraktisch, bereidheid bevolking, fase van de pandemie etc.)
Wat wij hebben? Een hoge vaccinatiegraad. Een bijna volledige sectorsluiting?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
In de herhaling:
Die landen hebben een of andere vorm van strenge 2G of een al dan niet gedeeltelijke vaccinatieplicht voor bepaalde groepen.
Welk van deze maatregelen hebben wij?
Omdat ze gewoon geen idee meer hebben, maar nu net kunnen doen alsof ze bovenop zitten.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[quote=nos.nl]
Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkapje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken.
Los van het dieptrieste regelneef-niveau van deze zin: waren van oorsprong die mondkapjes er niet juist om zaken waar die anderhalve meter lastig was open/veiliger te houden? Waarom is dat nu dan geen criterium meer?
OMT = Overbodig Mondkapjes Terreur?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef FL_Freak het volgende:
tenzij je geen belasting betaalt doe je dat natuurlijk alquote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Dit is misschien het enige nog wat kán! Mondkap-upgrade. (En eventueel nog geaccepteerd wordt door den Hollander.)quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef FL_Freak het volgende:
Bij goed gebruik zou je iedere keer als je ze af- en opzet je handen moeten desinfecteren. Dat is toch geen doen bij iets als winkelen. Ja of ophouden dan. In de winter nog wel te doen maar straks als het warmer wordt... no way.quote:Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Mja ik weet niet. Zolang je niet heel erg eraan zit heb ik wel het idee dat het vocht tegenhoudt en dus de kans dat het virus overspringt. Maar goed ik heb er ook niet voor doorgeleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |