abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2022 @ 10:28:48 #251
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_203121004
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Natuurlijk wordt dit advies overgenomen, want men is doodsbang voor Omicron.
Straks mag je alleen nog de deur uit als je gevaccineerd, geboosterd, met mondkap op en anderhalve meter, en getest bent.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 10 januari 2022 @ 10:29:07 #252
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203121013
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:25 schreef michiel_merk het volgende:
Mogelijk nieuwe variant gevonden las ik vanochtend, geweldige timing weer :+ https://www.telegraaf.nl/(...)t-gevonden-op-cyprus
Deltacron, de Chimaera des Doods

:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203121018
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Deltacron, de Chimaera des Doods

Wanneer komt die in de bios?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203121023
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:25 schreef michiel_merk het volgende:
Mogelijk nieuwe variant gevonden las ik vanochtend, geweldige timing weer :+ https://www.telegraaf.nl/(...)t-gevonden-op-cyprus
https://qz.com/2110931/de(...)tm_source=reddit.com
pi_203121025
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]
O+
Die aflevering ken ik niet ;(
https://www.southparkstudios.com/seasons/south-park

En er zijn nog twee
Post covid en the return of covid :7
pi_203121030
quote:
OMT-advies: dragen van medische mondkapjes uitbreiden naar publieke buitenruimte
Het Outbreak Management Team (OMT) heeft een aantal nieuwe adviezen aan het kabinet gegeven over het coronavirus. De adviezen gaan voornamelijk over het gebruik van medische mondneusmaskers. Zo adviseert het OMT nu een medisch mondkapje te dragen in drukke publieke buitenruimtes waar geen afstand gehouden kan worden. Dat kan zijn in winkelstraten, bij sportevenementen, tijdens demonstraties en op drukke markten.

Ook in publieke binnenruimtes waar mensen bijeenkomen die niet tot hetzelfde huishouden behoren wordt dat mondkapje geadviseerd. Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkapje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken. Locaties waar dit wordt geadviseerd zijn hogescholen en universiteiten, horecagelegenheden, binnen-evenementen, culturele instellingen, bedrijven en kantoorruimtes en sportinstellingen, behalve wanneer iemand sport.

Er wordt geadviseerd om uitsluitend gebruik te maken van chirurgische mondneusmaskers van minimaal type 2. "Deze maskers bieden een iets betere bescherming tegen uitstoot van virusdeeltjes in de omgeving dan niet-medische maskers en bieden de drager daarnaast ook meer bescherming tegen het oplopen van een infectie", zo staat in het advies. Kwetsbare personen kunnen volgens het OMT overwegen om gebruik te maken van het ffp2-masker op drukke plekken waar geen afstand gehouden kan worden.

Naast het gebruik van de medische maskers heeft het OMT ook een quarantaineadvies uitgebracht over kinderopvang en scholen. Wanneer minimaal drie kinderen zijn besmet, adviseert het OMT om de hele klas in quarantaine te laten gaan.
Wie gaan die medische mondkapjes betalen? Ik ga dat niet doen _O-

Echt wat een rare en willekeurige maatregel weer die ze adviseren :') |:(
pi_203121034
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Naar mijn weten is wetenschappelijk bewijs van het nut van het gebruik van mondkapjes in het dagelijks leven bij dit virus nog altijd flinterdun. Als in: alleen nuttig in zeer specifieke omstandigheden en bij perfect gebruik van iedere aanwezige. Als herinnering om afstand te houden en voor een veilig gevoel op drukke binnenplekken tolereer ik het... maar het verscherpen van de mondkapjes adviezen slaat echt kant nog wal, op meerdere fronten (gebrekkig bewijs, onpraktisch, bereidheid bevolking, fase van de pandemie etc.)
Mja ik weet niet. Zolang je niet heel erg eraan zit heb ik wel het idee dat het vocht tegenhoudt en dus de kans dat het virus overspringt. Maar goed ik heb er ook niet voor doorgeleerd.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203121035
quote:
Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkapje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken.
Los van het dieptrieste regelneef-niveau van deze zin: waren van oorsprong die mondkapjes er niet juist om zaken waar die anderhalve meter lastig was open/veiliger te houden? Waarom is dat nu dan geen criterium meer?
pi_203121036
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Leren leven met het virus is voor mij dat je het probleem behandelt waar het zit (risicogroepen b.v. elk jaar boosteren, zorg structureel opschalen of anders indelen)

Niet jarenlang 20-jarigen pesten met allerlei micromanagement.
Voor mij inderdaad ook.
pi_203121037
Wat een infantiliteit. Na deze oorlog mogen de verantwoordelijken echt wel eens verantwoording gaan afleggen bij de bevoegde instanties.

Dit is niets anders dan geilen op macht en controle. Wanneer gaat de rechterlijke macht zich eens vermannen en deze waanzin stoppen?
pi_203121040
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef Anton91 het volgende:

[..]
https://www.southparkstudios.com/seasons/south-park

En er zijn nog twee
Post covid en the return of covid :7
Waarom kende ik die website niet :o
Nu krijg ik helemaal niks meer gedaan vandaag.
Tap tap tap
  maandag 10 januari 2022 @ 10:30:46 #262
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203121050
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef Confetti het volgende:
Wat een infantiliteit. Na deze oorlog mogen de verantwoordelijken echt wel eens verantwoording gaan afleggen bij de bevoegde instanties.

Dit is niets anders dan geilen op macht en controle. Wanneer gaat de rechterlijke macht zich eens vermannen en deze waanzin stoppen?
Komt goed, ik hoorde dat er tribunalen komen.

Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_203121058
quote:
13s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Die 5 euro voor 50 stuks? Wat een geld!
pi_203121065
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Waarom kende ik die website niet :o
Nu krijg ik helemaal niks meer gedaan vandaag.
2005 belde :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 10 januari 2022 @ 10:31:25 #265
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203121069
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Naar mijn weten is wetenschappelijk bewijs van het nut van het gebruik van mondkapjes in het dagelijks leven bij dit virus nog altijd flinterdun. Als in: alleen nuttig in zeer specifieke omstandigheden en bij perfect gebruik van iedere aanwezige. Als herinnering om afstand te houden en voor een veilig gevoel op drukke binnenplekken tolereer ik het... maar het verscherpen van de mondkapjes adviezen slaat echt kant nog wal, op meerdere fronten (gebrekkig bewijs, onpraktisch, bereidheid bevolking, fase van de pandemie etc.)
Tientallen wetenschappelijke studies hierover.
pi_203121070
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:20 schreef capricia het volgende:

[..]
In de herhaling:
Die landen hebben een of andere vorm van strenge 2G of een al dan niet gedeeltelijke vaccinatieplicht voor bepaalde groepen.

Welk van deze maatregelen hebben wij?
Wat wij hebben? Een hoge vaccinatiegraad. Een bijna volledige sectorsluiting?
  maandag 10 januari 2022 @ 10:31:34 #267
14505 OProg
A Life in Music
pi_203121072
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[quote=nos.nl]
Ongeacht of er afstand gehouden kan worden, adviseert het OMT dat iedereen vanaf 13 jaar continu een mondkapje draagt, ook wanneer iemand zit, behalve als er wordt gegeten of gedronken.

Los van het dieptrieste regelneef-niveau van deze zin: waren van oorsprong die mondkapjes er niet juist om zaken waar die anderhalve meter lastig was open/veiliger te houden? Waarom is dat nu dan geen criterium meer?
Omdat ze gewoon geen idee meer hebben, maar nu net kunnen doen alsof ze bovenop zitten.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_203121073
quote:

OMT = Overbodig Mondkapjes Terreur? :')
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_203121077
OMT is wederom helemaal de weg kwijt. Hebben totaal geen visie, zijn overal veel te laat met echt gerichte maatregelen, doen voorspellingen die in de verste verte niet uitkomen, en alles scharen ze onder het kopje: "Ja, maar er is nu een nieuwe situatie, dus...."

Echt waar, hef die hele teringzooi alsjeblieft op en laten we in godsnaam weer normaal doen met elkaar.
  maandag 10 januari 2022 @ 10:32:05 #270
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203121081
quote:

[..]

tenzij je geen belasting betaalt doe je dat natuurlijk al
  maandag 10 januari 2022 @ 10:32:47 #271
65846 Bocaj
47th President.
pi_203121089
quote:
Dit is misschien het enige nog wat kán! Mondkap-upgrade. (En eventueel nog geaccepteerd wordt door den Hollander.)
  maandag 10 januari 2022 @ 10:32:59 #272
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203121095
Medische mondkapjes :')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203121101
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 10:29 schreef ThierryPicking het volgende:

[..]
Mja ik weet niet. Zolang je niet heel erg eraan zit heb ik wel het idee dat het vocht tegenhoudt en dus de kans dat het virus overspringt. Maar goed ik heb er ook niet voor doorgeleerd.
Bij goed gebruik zou je iedere keer als je ze af- en opzet je handen moeten desinfecteren. Dat is toch geen doen bij iets als winkelen. Ja of ophouden dan. In de winter nog wel te doen maar straks als het warmer wordt... no way.
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 10:33:34 #274
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_203121104
Ik een heel klein beetje het gevoel dat de meeste mensen in dit topic geen groot voorstander zijn van uitbreiding van de mondkapjesplicht, maar het kan aan mij liggen
  maandag 10 januari 2022 @ 10:33:43 #275
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203121107
Zo'n OMT zou ook gewoon kunnen zeggen: wij adviseren een mondkapje voor ouderen en kwetsbaren op plekken waar zij (langdurig) in close contact met anderen kunnen komen. Dit is een advies en geen plicht.

Dat maakt het al heel wat draaglijker dan weer zo'n walgelijke one-size-fits-all regel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')