abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2022 @ 11:14:25 #151
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2026/2027
pi_203121844
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:13 schreef Tarado het volgende:

[..]
nogmaals ik ben niet voor hè want zie het gewoon als een verkapte vaccinatieplicht maar het werkt niet klopt gewoon niet, je verkleint het risico voor ongevaccineerden hiermee
Dat laatste geloof ik dus niet zo, je verplaatst het risico alleen maar denk ik.
  maandag 10 januari 2022 @ 11:15:27 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_203121863
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:03 schreef Tarado het volgende:

[..]
had ook wel wat met hun boostersnelheid te maken
Ja dat zeg ik. Ik ben er van overtuigd dat als we gewoon in oktober begonnen waren, dat in ieder geval de kappers, scholen e.d. nog gewoon open zouden zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Even terugkijkend naar de cijfers van de afgelopen anderhalve maand, hadden wij wel een harde lockdown nodig? Zo ja, waarom? Er is één heel groot verschil tussen Nederland en veel van die andere landen, wij hebben veel minder mogelijkheden om (tijdelijke) pieken op te vangen vanwege ons "efficiënte" zorgapparaat. En natuurlijk dat we een maand te laten waren met het boosteren van de risicogroepen.
Ja we hadden een lockdown nodig, het was kantje boord met de IC bezetting. Ja de IC bezetting zou groter moeten worden, maar met de exodus aan zorgpersoneel wordt dat wat lastig (ik heb hier al eerder gepleit voor een coronaziekenhuis om het beter te managen).

Portugal heeft trouwens minder critical care beds dan Nederland.

Maar toch hebben ze alweer maatregelen losgelaten. Rara politiepet. Het probleem is niet bedden (per se), het probleem is dat Omicron een griepje is voor gevaccineerden maar niet voor ongevaccineerden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 januari 2022 @ 11:15:38 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203121866
'Risico verkleinen voor ongevaccineerden'

Flikker op, die lui halen maar een prik, ik ben er zo klaar mee he met dit non-argument.
pi_203121868
Stiekem hoop ik dat ze het overnemen dat advies en het dan massaal genegeerd gaat worden door iedereen. ^p^ ^p^ ^p^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203121875
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het simpel:
Met 'Omikron' de verspreiding iets proberen te vertragen (dmv 2G).
Zodat je de gewonne tijd in kunt zetten om bepaalde kwetsbare groepen uit het ziekenhuis te houden. Dat doen ze door te boosteren en een verplichte vaccinatie voor die groepen in te voeren.

Wij waren 1. Te laat met boosteren, 2. Kennen geen 2G dus moest hier maar van alles dicht, en 3. Kennen geen vaccinatieplicht.
Met een vaccinatieplicht waren die mensen niet ineens wel geboosterd. De regering was te laat. Dan kun je een vaccinatieplicht hebben, als de vaccinaties niet beschikbaar zijn lost dat helemaal niets op.

Maar nogmaals, deze vaccinatie werkt minder tegen Omikron dan tegen de andere varianten wordt telkens gezegd, de effectiviteit is een stuk lager. Wat heeft een vaccinatieplicht dan voor zin?
pi_203121877
twitter
  maandag 10 januari 2022 @ 11:16:27 #157
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203121883
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Krijg je geen vrijstelling voor. Alleen lichamelijk aantoonbare/bewezen zaken.
Astmapatiënt hier, kreeg van mijn arts gewoon te horen bij m'n reguliere controle dat, indien ik een vrijstelling nodig had, ik die via haar kon regelen. Dat was toen ze net ingevoerd werden. Ben verder lichamelijk niet slechter dan de gemiddelde Nederlander :P
pi_203121893
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Mensen die door het dragen van een mondkapje last krijgen van hun gezondheid. Bijvoorbeeld door een longaandoening.

Mensen die ernstig ontregeld raken van het dragen van een mondkapje. Bijvoorbeeld vanwege een verstandelijke beperking of psychische aandoening. De uitzondering geldt ook voor hun begeleiders; als mensen ernstig ontregeld raken als hun begeleider een mondkapje draagt.

Mensen en hun begeleiders van mensen die afhankelijk zijn van non-verbale communicatie, zoals liplezen.

Zijn we spontaan doof?
Wat zeggie??

Maar je moet dan wel bewezen 'gek' zijn volgens mij, even naar de huisarts met een verhaal over hyperventilatie kom je niet mee weg.
blablablabla
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 11:17:49 #159
236264 crew  capricia
pi_203121907
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het niet werkt, maar het lijkt wel gezien te worden als heilige graal. Als jij met 2G het nog steeds op kunt lopen kun je het net zo makkelijk verspreiden naar iemand die risico loopt. Het verschil is dat diegene die risico loopt dan niet zelf in de kroeg zit maar thuis zit terwijl zijn partner, broer, oom, tante, zoon, vader of wie dan ook in de kroeg zit. Om het even terug naar het kroegvoorbeeld te trekken :P
Ik vind persoonlijk 2G een nogal omslachtige en dure manier om mensen alsnog te dwingen zich te laten vaccineren.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 januari 2022 @ 11:17:58 #160
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203121909
quote:

[..]
Met 'Omikron' de verspreiding iets proberen te vertragen (dmv 2G en ook het buitenland kent mondkapjes buiten).
Zodat je de gewonnen tijd in kunt zetten om bepaalde kwetsbare groepen uit het ziekenhuis te houden. Dat doen ze door te boosteren en een verplichte vaccinatie voor die groepen in te voeren.

Wij waren 1. Te laat met boosteren, 2. Kennen geen 2G dus moest hier maar van alles dicht, en 3. Kennen geen vaccinatieplicht.
2G kennen ze in Engeland ook niet. En daar zakken de cijfers.
En daar is geen lockdown geweest. Ook niet tijdens het boosteren.

Wij zijn het enige fucking land in de EU die een lockdown heeft.
Dat is niet goed te praten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203121910
quote:
2s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:16 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Astmapatiënt hier, kreeg van mijn arts gewoon te horen bij m'n reguliere controle dat, indien ik een vrijstelling nodig had, ik die via haar kon regelen. Dat was toen ze net ingevoerd werden. Ben verder lichamelijk niet slechter dan de gemiddelde Nederlander :P
Astma is ook wel vrij concreet. Staat gewoon in je dossier.
blablablabla
pi_203121923
Wij maar hopen op versoepelen, maar in het OMT advies lopen ze eigenlijk voorop met een verzwaring voor mondkapjes, en dat samen met

"
Een vergelijking van het huidige aantal ziekenhuis- en IC-opnames en de huidige
bedbezetting omgerekend naar aantal bewoners in Nederland laat zien dat het
aantal ziekenhuisopnames en bedbezetting in de landen om ons heen snel oploopt
daar waar het aantal besmettingen recent snel is opgelopen
"

Misschien wel nog meer maatregelen :|
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 11:18:58 #163
236264 crew  capricia
pi_203121931
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
Met een vaccinatieplicht waren die mensen niet ineens wel geboosterd. De regering was te laat. Dan kun je een vaccinatieplicht hebben, als de vaccinaties niet beschikbaar zijn lost dat helemaal niets op.

Maar nogmaals, deze vaccinatie werkt minder tegen Omikron dan tegen de andere varianten wordt telkens gezegd, de effectiviteit is een stuk lager. Wat heeft een vaccinatieplicht dan voor zin?
Hoeveel procent van de ziekenhuisopnamen en wat er op de IC ligt is eigenlijk nog ongevaccineerd?
- Goethe, “Faust”
pi_203121933
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:15 schreef speknek het volgende:

[..]
Ja dat zeg ik. Ik ben er van overtuigd dat als we gewoon in oktober begonnen waren, dat in ieder geval de kappers, scholen e.d. nog gewoon open zouden zijn.
[..]
Ja we hadden een lockdown nodig, het was kantje boord met de IC bezetting. Ja de IC bezetting zou groter moeten worden, maar met de exodus aan zorgpersoneel wordt dat wat lastig (ik heb hier al eerder gepleit voor een coronaziekenhuis om het beter te managen).

[ afbeelding ]

Maar toch hebben ze alweer maatregelen losgelaten. Rara politiepet. Het probleem is niet bedden (per se), het probleem is dat Omicron een griepje is voor gevaccineerden maar niet voor ongevaccineerden.
In Portugal is het dan ook eventjes helemaal fout gegaan, begin vorig jaar als ik me goed herinner. Maargoed, de huidige lockdown had naar mijn mening grotendeels voorkomen kunnen worden door de mensen die het nodig hebben sneller die booster te geven.

Voor ongevaccineerden lijkt Omicron toch ook een stuk milder? Er komen vele malen minder mensen op de IC terecht. Ik weet niet meer wat het percentage was, was het tussen de 40 en 70% milder, met ook een kortere ligduur in het ziekenhuis?
pi_203121937
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Precies dit.
En dan gaan we in plaats van die fout zo snel mogelijk toe te geven er doodleuk nog een schepje bovenop doen ook met meer mondvodden en een verlenging van de lockdown. Dit land is doodziek.
blablablabla
  maandag 10 januari 2022 @ 11:19:30 #166
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203121940
quote:
14s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:16 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Waar is het vaccinatieplicht-knopje
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 11:20:08 #167
236264 crew  capricia
pi_203121950
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:17 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En in Zweden ook niet.
Al hebben ze in het VK wel vaccinatieplicht voor een aantal sectoren.
- Goethe, “Faust”
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 januari 2022 @ 11:20:11 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203121952
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelen :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_203121964
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoeveel procent van de ziekenhuisopnamen en wat er op de IC ligt is eigenlijk nog ongevaccineerd?
Aangezien de IC instroom flink omlaag is gegaan sinds Omikron kun je er redelijk vanuit gaan dat er vooral mensen met Delta liggen. Daarnaast zijn (in elk geval in Engeland en België) vrij veel accidental finds, mensen die helemaal geen klachten hebben maar getest zijn omdat ze met iets anders in het ziekenhuis komen.

Ik heb het exacte cijfer even niet paraat, maar zo tussen de 50 en 60% ongevaccineerd op de kliniek momenteel? Ic valt (op dit moment) nog vrij weinig over te zeggen zonder te testen of ze Delta of Omikron hebben.
pi_203121965
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:17 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat zeggie??

Maar je moet dan wel bewezen 'gek' zijn volgens mij, even naar de huisarts met een verhaal over hyperventilatie kom je niet mee weg.
Ik zie een verdienmodel hierin!
Wie wil een kopie van mijn toekomstig vrijstellingsbewijs? ¤50 voor een maskerloze 2019 back to the future ervaring.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 januari 2022 @ 11:21:20 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_203121969
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind persoonlijk 2G een nogal omslachtige en dure manier om mensen alsnog te dwingen zich te laten vaccineren.
Hoezo duur? 3G bestaat al en het enige verschil is dat die dure teststraten niet meer nodig zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 10 januari 2022 @ 11:21:23 #172
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203121970
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:20 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is die godverdomme persco letterlijk de dag voor het vervallen van de maatregelen :')
Om de bevolking nog eens extra te naaien.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 11:21:49 #173
236264 crew  capricia
pi_203121976
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 11:15 schreef speknek het volgende:

[..]
[..]

[ afbeelding ]

En daar zit de oplossing. Voila. _O_
- Goethe, “Faust”
pi_203121978
Overigens zie je nu al aankomen dat we te laat gaan zijn voor de vierde prik ronde. De eersten hebben in november de booster gehad, dus zullen in april wel de volgende moeten krijgen. Wil de GGD dat op tijd doen dan moet dat wel de komende twee maanden besloten worden. Met advies Gezondheidsraad en omt etc.
Niemand voelt nu de urgentie natuurlijk maar in april komt men er achter dat het toch handig is en niemand anders in de zomer kan reizen. Dan moet alles op stel en sprong.
pi_203121979
quote:

[..]
Met 'Omikron' de verspreiding iets proberen te vertragen (dmv 2G en ook het buitenland kent mondkapjes buiten).
Zodat je de gewonnen tijd in kunt zetten om bepaalde kwetsbare groepen uit het ziekenhuis te houden. Dat doen ze door te boosteren en een verplichte vaccinatie voor die groepen in te voeren.

We hebben nu wel de verspreiding vertraagd, waardoor in ieder geval de ouderen nu een booster hebben gehad. Op het gebied van 2 of 3 is er echter niets gebeurd, dus als het er al komt dan komt het te laat. Ik denk dat Kuipers gewoon een paar ziekenhuizen moet aanwijzen als coronaziekenhuizen en dan is het een kwestie van vol is vol. Als de Tweede Kamer daar moeite mee heeft, dan ontstaat er vanzelf een meerderheid voor 2G of vaccinatieplicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')