dat de mensen die besmet raken op 2G locaties niet ernstig ziek worden want gevaccineerd of genezenquote:
Ik heb astma dus dat lukt wel maar voor anderen kan het hyperventilatie, claustrofobie of iets anders zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn pa heeft dat en ook zo'n ketting er bij, maar hij is zwaar hartpatiënt en snel benauwd. Je moet wel iets kunnen overleggen voor een arts jou die vrijstelling geeft
Je doet net of de vaccinatiegraad in Nederland heel laag is, dat is onzin. We zitten bij de top van Europa qua vaccinatiegraad . En qua boosteren is er nu ook een redelijk inhaalslag gemaakt, al zal daar het percentage wat achter blijven uiteindelijk verwacht ik.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat kunnen we zien, want landen als België en Portugal met veel hogere vaccinatie/boostergraden hadden geen harde lockdown nodig.
hiep fucking hoiquote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
Zo juist is Ernst Kuipers officieel minister geworden
Prachtig hoe die bias werkt inderdaad.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:02 schreef Ronald het volgende:
[..]
Iedereen: Ze slaan echt door met hun mondkapjes obsessie.
Marino: Wat een grote winst dit!
Die het vervolgens elders weer doorgeven aan mensen die wel ernstig ziek worden. Hell, dat was nota bene nog het argument om horeca te sluiten geloof ik, want de meeste besmettingen liep je thuis op ná een bezoek aan kroeg.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat de mensen die besmet raken op 2G locaties niet ernstig ziek worden want gevaccineerd of genezen
Krijg je geen vrijstelling voor. Alleen lichamelijk aantoonbare/bewezen zaken.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik heb astma dus dat lukt wel maar voor anderen kan het hyperventilatie, claustrofobie of iets anders zijn.
Dat is mooi.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
Zou het feest zijn nu in huize @Lenny_Leonard ?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
Je geeft zelf toe dat die landen ook gewoon meegroeien in hetzelfde tempo. Maar ze gebruiken wel het heilige 2G. Als ze met 2G en een vaccinatie plicht open kunnen blijven heeft dat meer te maken met de politieke keuze om geen lockdowns in te zetten; niet omdat het duidelijk is dat 2G een heel ander patroon laat zien dan hier in NL. In België is er geen 2G volgens mij; stijgen ook gewoon mee, maar die maken de keuze dat er meer is dan enkel het virus. Dat is het grootste verschil met NL. En de betere zorg capaciteit uiteraardquote:Op maandag 10 januari 2022 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmm..daar denken andere landen anders over. En die zitten niet met gesloten winkels.
(En daar begon de discussie een beetje mee)
Die hadden geen lockdown nodig omdat daar het aantal bedden in het ziekenhuis per hoofd van de bevolking niet naar het extreme minimum is gemanaged.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja dat kunnen we zien, want landen als België en Portugal met veel hogere vaccinatie/boostergraden hadden geen harde lockdown nodig.
Is dat een goed iets?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:08 schreef Momo het volgende:
Voor de kappers niet, want Ernst heeft geen boodschap aan of die wel of niet open zouden moeten.quote:
Mensen die door het dragen van een mondkapje last krijgen van hun gezondheid. Bijvoorbeeld door een longaandoening.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Krijg je geen vrijstelling voor. Alleen lichamelijk aantoonbare/bewezen zaken.
Niet voor de bankrekening van Kuipers, nu moet hij die tv-schnabbels gratis doen.quote:
quote:Op maandag 10 januari 2022 11:12 schreef OProg het volgende:
[..]
Voor de kappers niet, want Ernst heeft geen boodschap aan of die wel of niet open zouden moeten.
nogmaals ik ben niet voor hè want zie het gewoon als een verkapte vaccinatieplicht maar het werkt niet klopt gewoon niet, je verkleint het risico voor ongevaccineerden hiermeequote:Op maandag 10 januari 2022 11:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Die het vervolgens elders weer doorgeven aan mensen die wel ernstig ziek worden. Hell, dat was nota bene nog het argument om horeca te sluiten geloof ik, want de meeste besmettingen liep je thuis op ná een bezoek aan kroeg.
Ja die kunnen prima een spatscherm opquote:Op maandag 10 januari 2022 11:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mensen die door het dragen van een mondkapje last krijgen van hun gezondheid. Bijvoorbeeld door een longaandoening.
Mensen die ernstig ontregeld raken van het dragen van een mondkapje. Bijvoorbeeld vanwege een verstandelijke beperking of psychische aandoening. De uitzondering geldt ook voor hun begeleiders; als mensen ernstig ontregeld raken als hun begeleider een mondkapje draagt.
Mensen en hun begeleiders van mensen die afhankelijk zijn van non-verbale communicatie, zoals liplezen.
Zijn we spontaan doof?
Uiteindelijk is het simpel:quote:Op maandag 10 januari 2022 11:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dat is toch een contradictie?
Er is een vaccinatieplicht nodig om de cijfers laag/onder controle te houden. Maar de cijfers blijven niet laag of onder controle, dus wordt er bovenop de vaccinatieplicht een strenger 2G(+) beleid gevoerd, waardoor je na vaccinatie ook moet testen.
De cijfers lopen/liepen hier in rap tempo op, net als in landen waar ze 2G en een vaccinatieplicht hebben. Dan kun je het strenger en strenger maken, maar het kan ook dat 2G en vaccinatieplicht niet zo goed werken als gedacht.
Laten we stellen dat vaccinatie inmiddels 50% beschermd tegen verspreiding, maar ~90% tegen ziekenhuisopname. Dan kun je met 2G nog steeds flink verspreiden.
Die nuance mis ik hier echt volledig. Waan me steeds meer in China.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je geeft zelf toe dat die landen ook gewoon meegroeien in hetzelfde tempo. Maar ze gebruiken wel het heilige 2G. Als ze met 2G en een vaccinatie plicht open kunnen blijven heeft dat meer te maken met de politieke keuze om geen lockdowns in te zetten; niet omdat het duidelijk is dat 2G een heel ander patroon laat zien dan hier in NL. In België is er geen 2G volgens mij; stijgen ook gewoon mee, maar die maken de keuze dat er meer is dan enkel het virus. Dat is het grootste verschil met NL. En de betere zorg capaciteit uiteraard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |