WIl je een religieuze of een medische reactie?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:34 schreef Nia het volgende:
Op ourwoldindata.org heb ik nu een overzicht voor me met een vierluik: New cases (per 1M), Hospital admissions (per 1M), Patiënts in ICU (per 1M) en New deaths (per 1M) Ik heb een flink aantal landen aangevinkt, waaronder ook Israël. Israël vind ik opvallend. Het land heeft inmiddels de vierde prikronde achter de rug, maar toch stijgt daar het aantal ziekenhuisopnamen na de kerstdagen. Kan iemand dat uitleggen?
Ja, maar je kunt de headlines dan al wel opschrijven.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan toch gewoon zeggen dat je de visie van het OMT snapt, maar gezien de impact op de maatschappij er niet voor kiest een maatregel volledig over te nemen, anders dan in zorginstellingen?
Omdat er nog veel onzeker is, verlengen we de lockdown met 4 weken, en een weegmoment over 3 weken.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef capricia het volgende:
Maar wat verwacht je met de volgende parameters qua advies van het OMT:
- geen 2G
- geen vaccinatieplicht
- achterstand met boosteren
- scholen moeten open
Wat gaat het OMT dan adviseren tijdens een Omikron surge?
Dit kun je toch wel op je vingers natellen.
Ze kunnen toch ook de handdoek in de ring gooien? Het advies dat er nu ligt vind ik toch het equivalent van met een rol wc papier in de Maas gaan staan om de hoogwatergolf tegen te houden.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef capricia het volgende:
- geen 2G
- geen vaccinatieplicht
- scholen moeten open
Je kan natuurlijk niet verwachten dat er logisch nagedacht wordt, hequote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef capricia het volgende:
- geen 2G
- geen vaccinatieplicht
- scholen moeten open
Wel ideaal met voorzeggen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Lesgeven met een mondkapje op
Die gasten zijn echt niet goed
Meer de vraag wanneer ze het advies weer laten varen. Want dat wordt nooit gezegd. Het is altijd een bepaald advies, maar nooit tot wanneer. Denk dat als je zegt 'maskers voor drukke winkelstraten tot ziekenhuizen en IC waarde X hebben' dat mensen denken 'prima'. Met dit potentieel tot het oneindige rekken gaan mensen met de hakken in het zand.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:41 schreef Morri2 het volgende:
Mondkapjes in drukke winkelstraten en in musea? Zijn/gaan die open dan?
quote:Op maandag 10 januari 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk niet verwachten dat er logisch nagedacht wordt, he
quote:Op maandag 10 januari 2022 11:44 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook de handdoek in de ring gooien? Het advies dat er nu ligt vind ik toch het equivalent van met een rol wc papier in de Maas gaan staan om de hoogwatergolf tegen te houden.
Volgens mij kan alleen het kabinet nu besluiten om een andere strategie te gaan volgen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:44 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ze kunnen toch ook de handdoek in de ring gooien? Het advies dat er nu ligt vind ik toch het equivalent van met een rol wc papier in de Maas gaan staan om de hoogwatergolf tegen te houden.
Het zal mij ook niet verbazen als ze de sluiting gedeeltelijk opheffen en overal mondkapjes voor in de plaats adviseren.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk niet verwachten dat er logisch nagedacht wordt, he
Dat is hun werk dan ook niet.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij kan alleen het kabinet nu besluiten om een andere strategie te gaan volgen.
Van het OMT hoeven we het niet te verwachten.
quote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef Nia het volgende:
[..]
Omicron waart hier inmiddels al een paar weken rond, maar onze ziekenhuisopnamen dalen zelfs. In Israël begon het aantal cases (ik neem aan ook met Omicron) rond dezelfde tijd als hier te stijgen.
Wat bedoel je met een religieuze reactie?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:42 schreef zoost het volgende:
[..]
WIl je een religieuze of een medische reactie?
Ja, als je alle andere zaken uitsluit dan blijft er weinig over.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zal mij ook niet verbazen als ze de sluiting gedeeltelijk opheffen en overal mondkapjes voor in de plaats adviseren.
De winst die geboekt worst qua ziekenhuisopnames en IC opnames wordt helaas deels teniet gedaan door het grote aantal besmettingen. Als je het aantal ziekenhuis opnames vergelijkt met de vorige keer dat men datzelfde aantal had (25 okt. 2021, 500 ziekenhuisopnames) dan zie je dat er nu ruim 3x minder IC opnames zijn maar wel 20x hogere besmettingsaantallen dan toen.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:34 schreef Nia het volgende:
Op ourwoldindata.org heb ik nu een overzicht voor me met een vierluik: New cases (per 1M), Hospital admissions (per 1M), Patiënts in ICU (per 1M) en New deaths (per 1M) Ik heb een flink aantal landen aangevinkt, waaronder ook Israël. Israël vind ik opvallend. Het land heeft inmiddels de vierde prikronde achter de rug, maar toch stijgt daar het aantal ziekenhuisopnamen na de kerstdagen. Kan iemand dat uitleggen?
Ja mooi hè. Je klemt het OMT zo in met 'dit gaan we niet doen, en dat kan niet, maar dat moet wel open', wat is uw advies?quote:Op maandag 10 januari 2022 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, als je alle andere zaken uitsluit dan blijft er weinig over.
Het OMT mag ook eigenhandig adviseren, hè. Die zijn niet verplicht uitsluitend te reageren op de vragen vanuit VWS.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja mooi hè. Je klemt het OMT zo in met 'dit gaan we niet doen, en dat kan niet, maar dat moet wel open', wat is uw advies?
Dat is toch met alle adviezen de laatste tijd, de vraagstelling is zo enorm sturend, dat ze bijna wel moeten.quote:Op maandag 10 januari 2022 11:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja mooi hè. Je klemt het OMT zo in met 'dit gaan we niet doen, en dat kan niet, maar dat moet wel open', wat is uw advies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |