Zat net een vent die mondkapjes verkoopt bij Jinek te vertellen dat hij overuren draait.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 23:49 schreef hartloper het volgende:
Hebben mensen hier al mondkapjes ingeslagen?
Of ga je dat op korte termijn doen?
Ik vrees een ware run dit weekend … een leegplundeirngen, zowel in de online als offline winkels
Ja, dat praatje bij Jinek valt inderdaad niet onder de normale openingstijden.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 23:52 schreef fetX het volgende:
[..]
Zat net een vent die mondkapjes verkoopt bij Jinek te vertellen dat hij overuren draait.
Tuurlijk niet manquote:Op vrijdag 24 januari 2020 23:49 schreef hartloper het volgende:
Ik vrees een ware run dit weekend … een leegplundeirngen, zowel in de online als offline winkels
twitter:ietsist twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 23:58:13omg wat er nu gaat gebeuren is dat mensen doodsbang gaan lopen zijn voor mensen met een Aziatisch uiterlijk. #coronavirus
reageer retweet
Tijd om te gaan hoarden en de voorraadkast met rantsoen vol te proppenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:00 schreef K21 het volgende:
Ik zit op bol te kijken en daar is ook alles niet leverbaar of pas over een week binnen.![]()
Er zit hier nog wel een apotheek om de hoek.
[ afbeelding ]
Deze week maar geen Chinees afhalen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:02 schreef Snikkelbeer het volgende:
twitter:ietsist twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 23:58:13omg wat er nu gaat gebeuren is dat mensen doodsbang gaan lopen zijn voor mensen met een Aziatisch uiterlijk. #coronavirus
reageer retweet
Al het blikvoer uit de winkel halen en vergeet trouwens flessen water nietquote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tijd om te gaan hoarden en de voorraadkast met rantsoen vol te proppen
Ik ben er vanavond nog geweest, ben ik nu ook besmet?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:03 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Deze week maar geen Chinees afhalen.
Niet met het Coronavirus, maar je zult wel een voedselvergiftiging hebben waarschijnlijkquote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik ben er vanavond nog geweest, ben ik nu ook besmet?
Serieus.. wij bezoeken elke wk de chinese school en je wilt niet weten hoeveel berichten ik al heb ontvangen.. dat we maar beter niet meer moeten gaanquote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:02 schreef Snikkelbeer het volgende:
reageer retweet
Die eigenschap heb ik niet, de NOS liet de beelden zien. Of het onzin is geen idee, het was iig geen geënsceneerde situatie, misschien niet coronavirus gerelateerd. Volgens een Amerikaans nieuwsstation zijn de beelden wel uit Wuhan, onduidelijk of ze recent zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 21:08 schreef Durmada het volgende:
Je moet niet alles wat je ziet direct voor waarheid aannemen.
Die man bij Jinek heeft een bedrijf in mondkapjes en die heeft gewoon zijn site een tijd dicht moeten gooien omdat-ie het niet kon bijhouden.quote:
Ik geloof je zo dat hij dat zei. Dat zou ik ook zeggen als ik zo een bedrijf had. Lekker hypen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die man bij Jinek heeft een bedrijf in mondkapjes en die heeft gewoon zijn site een tijd dicht moeten gooien omdat-ie het niet kon bijhouden.
Echt. Kijk Jinek maar terug.
Nee, die kapjes worden door die Nederlandse Chinezen naar China gestuurd,. naar familie.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik geloof je zo dat hij dat zei. Dat zou ik ook zeggen als ik zo een bedrijf had. Lekker hypen.
Immens, bedoel je?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:13 schreef Za het volgende:
[..]
Die eigenschap heb ik niet, de NOS liet de beelden zien. Of het onzin is geen idee, het was iig geen geënsceneerde situatie, misschien niet coronavirus gerelateerd. Volgens een Amerikaans nieuwsstation zijn de beelden wel uit Wuhan, onduidelijk of ze recent zijn.
Indien dit echt is begrijp ik niet dat men dit soort beelden voor kennisgeving aanneemt, indien authentiek zijn de problemen inmens, voor iedereen.
Ooh dan begreep ik het verhaal verkeerd. Mea culpa.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:16 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, die kapjes worden door die Nederlandse Chinezen naar China gestuurd,. naar familie.
Problemen immens? Ik trek straks de brug ophoog in Zeeland en wacht rustig af.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:13 schreef Za het volgende:
[..]
Die eigenschap heb ik niet, de NOS liet de beelden zien. Of het onzin is geen idee, het was iig geen geënsceneerde situatie, misschien niet coronavirus gerelateerd. Volgens een Amerikaans nieuwsstation zijn de beelden wel uit Wuhan, onduidelijk of ze recent zijn.
Indien dit echt is begrijp ik niet dat men dit soort beelden voor kennisgeving aanneemt, indien authentiek zijn de problemen inmens, voor iedereen.
Dat had ik ook pas later toegevoegd. Die viroloog zei dat die kapjes maar een week helpen, en je moet ze ook heel goed opzetten, want anders helpen ze nog niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ooh dan begreep ik het verhaal verkeerd. Mea culpa.
In een week tijd in China van 40 naar 900 besmettingen. Nu al in de VS en Europa.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:16 schreef Durmada het volgende:
Immens, bedoel je?
En nee, de problemen zijn er vooral voor de zwakkere doelgroepen. Vervelend voor hen, maar prima voor de mensheid in het algemeen.
Daarom gewoon de boodschappen bestellen en buiten afrekenen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat had ik ook pas later toegevoegd. Die viroloog zei dat die kapjes maar een week helpen, en je moet ze ook heel goed opzetten, want anders helpen ze nog niet.
Heel veel mensen weten dat niet.
Zit een soort van filter in dat maar een week werkt.
Ja dus hup de deur dicht houden en geen maar dan ook geen contact met de buitenwereld.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:20 schreef Za het volgende:
[..]
In een week tijd in China van 40 naar 900 besmettingen. Nu al in de VS en Europa.
Dit kan meer dan vervelend worden.
Helemaal als het gaat muteren naar een dodelijker variant.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:20 schreef Za het volgende:
[..]
In een week tijd in China van 40 naar 900 besmettingen. Nu al in de VS en Europa.
Genoeg water, voedsel, medicijnen thuis?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja dus hup de deur dicht houden en geen maar dan ook geen contact met de buitenwereld.
Ok grenzen dicht! Ook voor asieleisers!quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Helemaal als het gaat muteren naar een dodelijker variant.
Ik ben niet zo'n doemdenkerquote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:20 schreef Za het volgende:
[..]
Nou ik had van de week SARS en mijn dokter wist niet wat het was, ze is jong. Pas 24 moest haar wel ff wat oude hysterische beelden laten zien.quote:
We gaan er weer aan en dat is pri-hi-ma, viva co-ro-ho-naquote:
Ja, ik weet dat dit niet zo een hele positieve opmerking is, maar het is nu toch ook al dodelijk?quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Helemaal als het gaat muteren naar een dodelijker variant.
Maar het kan nog veel dodelijkerquote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:35 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat dit niet zo een hele positieve opmerking is, maar het is nu toch ook al dodelijk?
Ik ga morgen naar de Hornbach.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:39 schreef K21 het volgende:
Werken die klus-mondkapjes eigenlijk ook?
Kan de bouwmarkt ook op de plunderlijst.
Die viroloog bij Jinek zei dat die kapjes echt naadloos moeten afsluiten, en dat het filter van de echte goede na een week is euh "uitgewerkt."quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:39 schreef K21 het volgende:
Werken die klus-mondkapjes eigenlijk ook?
Kan de bouwmarkt ook op de plunderlijst.
Wanneer de zgn beelden uit een ziekenhuis in Wuhan authentiek zijn, is het aantal slachtoffers en besmettingen een veelvoud van wat aangegeven wordt.quote:
Het wordt een beetje saai, maar dat zei die viroloog dus ook. Die uitzending van Jinek staat nog niet online, anders had ik wel even een linkje geplaatst.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:43 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer de zgn beelden uit een ziekenhuis in Wuhan authentiek zijn, is het aantal slachtoffers en besmettingen een veelvoud van wat aangegeven wordt.
Daar hoef je geen doemdenker voor te zijn. Zonder iemand die bepaalde bronnen kan verifiëren is het lastig.
Is het ook, 20-40 miljoen mensen in ''quarantaine'' doe je niet zo maar.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:44 schreef trein2000 het volgende:
Is het raar dat ik die Chinezen niet geloof? Deze maatregelen, de filmpjes die je ziet. En dan maar 1000 gevallen en 40 doden? Ik vind dat raar.
Bovendien, waarom zijn er dan buiten China al ruim 30 gevallen. Dat is toch raar?
Nee, en ze zijn een nieuw ziekenhuis aan het bouwen voor de mensen die besmet zijn met dat virus.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Is het ook, 20-40 miljoen mensen in ''quarantaine'' doe je niet zo maar.
Nee.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:44 schreef trein2000 het volgende:
Is het raar dat ik die Chinezen niet geloof? Deze maatregelen, de filmpjes die je ziet. En dan maar 1000 gevallen en 40 doden? Ik vind dat raar.
Bovendien, waarom zijn er dan buiten China al ruim 30 gevallen. Dat is toch raar?
Nou, die viroloog bij Jinek zei dat het nog niet gevaarlijk is voor Nederland.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee.
Ja.
We're fucked
Bedankt voor het lachen allemaal
Dat is dus ongeveer een mortaliteit van 3% tot nu toe.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 01:15 schreef BlaZ het volgende:
Geïnfecteerden en aantal doden:
20.01 - 282 - 6
21.01 - 314 - 6
23.01 - 581 - 17
24.01 - 846 - 25
25.01 - 1126 - 41 (61 in kritieke toestand)
Bron: https://bnonews.com/index(...)t-coronavirus-cases/
twitter:CGTNOfficial twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 01:15:02#CoronavirusOutbreak in China:- 1297 confirmed cases, including 10 in HK, Macao and Taiwan- 41 deaths- 38 curedmore: https://t.co/gKB7o5ITiY https://t.co/HsPbQjOTB6 reageer retweet
Ja, dat kan niet anders, want het gaat gewoon door de lucht.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 01:45 schreef Belg het volgende:
3 personen besmet in Frankrijk. We zullen het nu snel weten of het ernstiger is dan gedacht. Want die ziektes kan China niet controleren.
Scenario's zijn er wel. Die besmette persoon zat ongetwijfeld naast een andere persoon in het vliegtuig. die moet wss ook besmet zijn enzo.
Gelukkig zitten jullie nog tussen ons en Frankrijk.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 01:45 schreef Belg het volgende:
3 personen besmet in Frankrijk. We zullen het nu snel weten of het ernstiger is dan gedacht. Want die ziektes kan China niet controleren.
Scenario's zijn er wel. Die besmette persoon zat ongetwijfeld naast een andere persoon in het vliegtuig. die moet wss ook besmet zijn enzo.
Mondkapjes helpen niet dat is al 100.000 keer gezegd.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 23:49 schreef hartloper het volgende:
Net als de Mexicaanse griep, SARS en Ebola.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 00:20 schreef Za het volgende:
[..]
Alleen mondkapjes die heel goed afsluiten, bijvoorbeeld zoals ziekenhuis-personeel ze dragen helpen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 02:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar werken die mobdkapjes niet voldoende or hebben ze helemaal een verwaarloosbare bescherming?
twitter:kirstenaiken twitterde op zaterdag 25-01-2020 om 02:05:37Victorian Health has confirmed it has Australia’s first confirmed case of the new and deadly coronavirus. The state’s health minister said the person is a Chinese National in his 50s that had spent time in the city Wuhan. He has been isolated in a Melbourne hospital. reageer retweet
twitter:arslan_hidayat twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 20:23:45UNVERIFIED - 90,000 DEAD IN #WUHANCalling herself “Jingui” & claiming to work in one of the hospitals in Wuhan, says the number of people that have died due to the #coronavirus is 90,000If true then we should really be worried because this affects all of usVia: @mrsoydan00 https://t.co/VUac48HEbF reageer retweet
90.000 doden lijkt me wel lastig om onder de pet te houden. Dat zou wel erg knap zijn van de Chinese regering.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 03:02 schreef vigen98 het volgende:
Schijnt 90.000 geïnfecteerden te zijn.twitter:arslan_hidayat twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 20:23:45UNVERIFIED - 90,000 DEAD IN #WUHANCalling herself “Jingui” & claiming to work in one of the hospitals in Wuhan, says the number of people that have died due to the #coronavirus is 90,000If true then we should really be worried because this affects all of usVia: @:mrsoydan00 https://t.co/VUac48HEbF reageer retweet
Dat kan ik niet verstaanquote:Op zaterdag 25 januari 2020 04:13 schreef Domnivoor het volgende:
Dit is die gelekte video:
90.000 geïnfecteerden, niet 90.000 doden
quote:
TRANSLATIONquote:
quote:Coronavirus bereikt Europa: drie mensen besmet in Frankrijk, dodentol in China stijgt naar 41
Het coronavirus, dat eind vorig jaar uitbrak in China en al meer dan 20 doden heeft geëist, is nu ook officieel opgedoken in Europa. Volgens het Franse ministerie van Volksgezondheid is het virus vastgesteld bij drie personen in Bordeaux en Parijs. Beiden reisden recent naar China, meldt Le Figaro. De dodentol in China is zaterdag gestegen tot 41 nadat 15 mensen stierven in de provincie Hubei, het epicentrum van de epidemie. Dat laten de lokale autoriteiten weten.
De Franse minister van Volksgezondheid Agnes Buzyn zei eerder op de avond op een persconferentie dat het gaat om de eerste twee bevestigde gevallen in Europa. Ze sluit niet uit dat er meer besmettingen zullen opduiken in Frankrijk, meldt Reuters. “We zullen er alles aan doen om deze epidemie te bedwingen”, klonk het. Later op de avond kwam het bericht binnen van een derde besmetting. Twee patiënten bevinden zich in Parijs, een derde in Bordeaux.
De patiënt in Bordeaux is 48 jaar en van Chinese origine. Volgens het ministerie van Volksgezondheid woont de persoon in het Franse departement Gironde en reisde hij onlangs voor het werk naar de Chinese stad Wuhan, het epicentrum van de uitbraak. De man werd gisteren in het ziekenhuis in quarantaine geplaatst. Sinds zijn terugkeer heeft hij met een tiental mensen contact gehad. De man is in tegenstelling tot eerdere berichten niet in Nederland geweest. Een medische hulpdienst in Bordeaux en Franse media hadden ten onrechte gemeld dat de patiënt via Nederland was gereisd. Volgens gezondheidsinstituut RIVM is nu gebleken dat de Fransman een rechtstreekse vlucht van China naar Parijs heeft genomen en daar is overgestapt op een vlucht naar Bordeaux.
Over de eerste patiënt in Parijs is nog maar weinig geweten. de man is volgens Franse media opgenomen in het Bichat - Claude-Bernard ziekenhuis en ligt ook in quarantaine. “Zeker is dat deze persoon in China heeft gereisd, maar we weten nog niet of hij in Wuhan heeft verbleven”, aldus het Franse ministerie van Volksgezondheid.
De bevestiging van een derde besmettingsgeval volgde later op de avond. Het gaat om een familielid van de andere patiënt uit Parijs, aldus een persbericht van het ministerie van Volksgezondheid.
Drastische maatregelen
Sinds eind december zijn honderden mensen besmet geraakt met het nieuwe coronavirus 2019-nCoV in de Chinese provincie Hubei, voornamelijk in en rond de stad Wuhan. Eenenveertig patiënten zijn al gestorven. China heeft drastische maatregelen genomen. In Wuhan, waar het virus eind vorig jaar voor het eerst werd vastgesteld, wordt het leger ingezet.
Het land is ook begonnen met de bouw van een noodziekenhuis met een oppervlakte van 25.000 vierkante meter. Verder zijn verschillende festiviteiten voor het Chinees nieuwjaar afgelast en moeten toeristische attracties de deuren sluiten.
Ook in Japan, de Verenigde Staten, Thailand en Vietnam zijn al besmettingen met het virus ontdekt. Het gaat in al die gevallen om reizigers die afkomstig waren uit Wuhan. Nu heeft het virus dus ook Europa bereikt.
“Kwestie van tijd”
“Het was een kwestie van tijd voor virus ook naar Europa zou komen”, zegt viroloog Herman Goossens van het UZA in een reactie aan HLN. Goossens is coördinator van PREPARE. Dat is een Europees platform dat onderzoek naar virussen en infectieziektes opvolgt en bij een uitbraak een snel antwoord voorbereidt.
De Belgische FOD Buitenlandse Zaken heeft weet van zeker elf Belgen die zich in de door het coronavirus getroffen regio in China bevinden, zo raakte eerder vandaag bekend. Twee landgenoten bevinden zich in de stad Wuhan.
“We volgen de situatie nauw op en hebben onze landgenoten opgeroepen tot waakzaamheid en het vermijden van dierenmarkten, levende en dode dieren, rauw vlees en contact met zieke mensen”, liet de federale overheidsdienst eerder vandaag weten. Buitenlandse Zaken roept ook op tot een goede handhygiëne en om bij ziektesymptomen zoals koorts en moeilijke ademhaling onmiddellijk een arts te raadplegen.
Lees op HLN wat je zelf kunt toen tegen het mysterieuze virus. In een speciaal artikel beantwoorden we al je prangende vragen.
Aangepast reisadvies
De FOD paste ook het reisadvies voor China aan. Niet-essentiële reizen naar de provincie Hubei worden tijdelijk afgeraden. In de rest van China kan veilig gereisd worden, zo luidde de update. “De situatie verandert snel, dus we raden iedereen die naar China afreist de instructies van de lokale autoriteiten en de Wereldgezondheidsorganisatie nauw op te volgen”, klonk het nog.
Het is nog niet duidelijk of de vastgestelde besmettingen in Frankrijk hier verandering in brengen.
https://m.hln.be/wetensch(...)t-naar-41~a2cf0f6fc/
Klinkt wel een beetje sensationeel, is het niet veel te vroeg voor betrouwbare cijfers? Die 3.8 is wel zorgwekkend als het klopt...quote:Op zaterdag 25 januari 2020 08:26 schreef BeriBeri het volgende:
@:DrEricDing
·
1h
Replying to
@:DrEricDing
HOLY MOTHER OF GOD - the new coronavirus is a 3.8!!! How bad is that reproductive R0 value? It is thermonuclear pandemic level bad - never seen an actual virality coefficient outside of Twitter in my entire career. I’m not exaggerating... #WuhanCoronovirus
2/ “We estimate the basic reproduction number of the infection (R_0) to be 3.8 (95% confidence interval, 3.6-4.0), indicating that 72-75% of transmissions must be prevented by control measures for infections to stop increasing...
3/ ... We estimate that only 5.1% (95%CI, 4.8-5.5) of infections in Wuhan are identified, and by 21 January a total of 11,341 people (prediction interval, 9,217-14,245) had been infected in Wuhan since the start of the year. Should the epidemic continue unabated in Wuhan....
4/ we predict the epidemic in Wuhan will be substantially larger by 4 February (191,529 infections; prediction interval, 132,751-273,649), infection will be established in other Chinese cities, and importations to other countries will be more frequent. Our model suggests that..
5/ travel restrictions from and to Wuhan city are unlikely to be effective in halting transmission across China; with a 99% effective reduction in travel, the size of the epidemic outside of Wuhan may only be reduced by 24.9% on 4 February. Our findings are...
6/ ...critically dependent on the assumptions underpinning our model, and the timing and reporting of confirmed cases, and there is considerable uncertainty associated with the outbreak at this early stage. With these caveats in mind, our work suggests that...
7/ a basic reproductive number for this 2019-nCoV outbreak is higher compared to other emergent coronaviruses, suggesting that containment or control of this pathogen may be substantially more difficult.”!!!! #wuhanvirus #CoronavirusOutbreak #ChinaCoronaVirus ...
8/ ... SUMMARY: so what does this mean for the world??? We are now faced with the most virulent virus 🦠 epidemic the world has ever seen. An R0=3.8 means that it exceeds SARS’s modest 0.49 viral attack rate by 7.75x — almost 8 fold! A virus that spreads 8 faster than SARS...
9/ ...cannot be stopped by containment alone. A 99% quarantine lockdown containment of Wuhan will not even reduce the epidemic’s spread by even 1/3rd in the next 2 weeks. Thus, I really hate to be the epidemiologist who has to admit this, but we are potentially faced with...10\ ... possibly an unchecked pandemic that the world has not seen since the 1918 Spanish Influenza. Let’s hope it doesn’t reach that level but we now live in the modern world 🌎 with faster ✈️+ 🚞 than 1918.
@:WHO
and
@:CDCgov
needs to declare public health emergency ASAP!
https://twitter.com/DrEricDing
Als je mondkapjes lang draagt worden ze een beetje vochtig en beschermen ze niet goed meer.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 02:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar werken die mobdkapjes niet voldoende or hebben ze helemaal een verwaarloosbare bescherming?
Als dit daadwerkelijk goed uit de klauwen loopt gaan de overheden misschien eens echt nadenken over het grote probleem van deze wereld: overbevolking.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 08:47 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje sensationeel, is het niet veel te vroeg voor betrouwbare cijfers? Die 3.8 is wel zorgwekkend als het klopt...
Gaat Bill Gates toch gelijk krijgen. Een pandemie hangt in de lucht en de mate waarin de wereld nu met elkaar verbonden is maakt dat het snel kan verspreiden.
Waarom zou je jen nu al zorgen maken? De gewone griep maakt meer doden dan dit. Zeker in een land zo groot als China.quote:
Dat is niet het enige probleem. Ook zonder overbevolking kan er een pandemie ontstaan. In dit geval lijkt de hygiëne in Wuhan en alle dieren op die markt de oorzaak. En een China die zich drukker maakt om reputatie dan communiceren wat er aan de hand is.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 08:54 schreef asco het volgende:
[..]
Als dit daadwerkelijk goed uit de klauwen loopt gaan de overheden misschien eens echt nadenken over het grote probleem van deze wereld: overbevolking.
…………….
Yeah right, lol.
Omdat het kan muteren. RNA is niet zo stabiel. En misschien is erger dan we nu denken, omdat de informatie uit China onbetrouwbaar is.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom zou je je zorgen maken? De gewone griep maakt meer doden dan dit.
Pure FUD dit.
Dat laatste vooral.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Omdat het kan muteren. RNA is niet zo stabiel. En misschien is erger dan we nu denken, omdat de informatie uit China onbetrouwbaar is.
Klopt allemaal. Het is afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:03 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Omdat het kan muteren. RNA is niet zo stabiel. En misschien is erger dan we nu denken, omdat de informatie uit China onbetrouwbaar is.
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is maar het is ook nogal voorbarig om mondkapjes in te slaan.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Denken dat er niks aan de hand is ‘want normale griep!!!!!’ is precies de naïviteit die gevaarlijk is.
Voor de chinezen zou het wel goed zijn juist. Die hebben al een vergrijzingsprobleem en dat gaat in de toekomst nog voor grote economische uitdagingen zorgen. Als alle oudjes nu dood zouden neervallen zou het een hoop problemen oplossenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:33 schreef funnywell het volgende:
mooi toch, toch een plaag die chinezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Een mondkapje kan ook voorkomen dat je andere mensen besmet. Tenminste dat zei die viroloog dan weer.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 08:52 schreef Kim-Holland het volgende:
Ik las dat je ook besmet kon raken via de ogen? Dan heeft een mondkapje weinig nut.
https://www.dailymail.co.(...)rus-SPREAD-eyes.html
quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze laten er iig geen gras over groeien met dat noodziekenhuis bouwen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Er is inderdaad geen gras meer te bekennenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ik begrijp uberhaupt niet dat iemand nog op de regering vertrouwt nadat je hebt gezien wat gebeurde met dat aids-virus.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:48 schreef Nikonlover het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat er 900 gevallen zijn in China op een bevolking van 1,4 miljard inwoners en de enige reizigers hebben deze ziekte! Wordt hier de waarheid verzwegen?
Dat lijkt me wel jaquote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:48 schreef Nikonlover het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat er 900 gevallen zijn in China op een bevolking van 1,4 miljard inwoners en de enige reizigers hebben deze ziekte! Wordt hier de waarheid verzwegen?
Wat ik niet begrijp is dat er voor 900 gevallen en een 45 dooien ofzo 50 miljoen mensen binnen moeten blijven.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:48 schreef Nikonlover het volgende:
Omdat dat virus zich heel snel verspreidt.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat er voor 900 gevallen en een 45 dooien ofzo 50 miljoen mensen binnen moeten blijven.
Omdat dit virus de potentie heeft om miljoenen het leven te kosten als het niet ingeperkt wordt.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat ik niet begrijp is dat er voor 900 gevallen en een 45 dooien ofzo 50 miljoen mensen binnen moeten blijven.
Als de natuur dat wil dan moet t eens gebeurenquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat dit virus de potentie heeft om miljoenen het leven te kosten als het niet ingeperkt wordt.
Kunnen we het nog wel inperken of zijn deze maatregelen niets meer als een vertraging bij de verspreiding van dit virus.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat dit virus de potentie heeft om miljoenen het leven te kosten als het niet ingeperkt wordt.
Een virus leeft niet eens. Valt nauwelijks onder 'natuur'. Buiten dat de natuur geen wil heeft.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:04 schreef funnywell het volgende:
[..]
Als de natuur dat wil dan moet t eens gebeuren
Is bij SARS ook gelukt om het in te perken.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kunnen we het nog wel inperken of zijn deze maatregelen niets meer als een vertraging bij de verspreiding van dit virus.
We creeeren t zelf, als goorlappen leven met miljoenen op een paar km en dan op een gore markt levende stinkende beesten kopen. Net als de plaag in de middeleeuwen. Karma is a bitch en de natuur wil dit en nee de natuur wil niet dat we een ieder redden. Al helemaal de zwakkere niet.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een virus leeft niet eens. Valt nauwelijks onder 'natuur'. Buiten dat de natuur geen wil heeft.
Evolutie heeft mensen grote breinen bezorgd wat juist dit soort problemen op kan lossen. Als je virussen als natuur ziet dan moet je dat ook als de natuur zien.
Wat ze bedoelen is dat het voor ons makkelijk controleren of er mensen uit Wuhan komen. Die komen namelijk allemaal per vliegtuig.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:13 schreef Injetta het volgende:
Gelukkig is de kans heel klein dat het virus naar Nederland komt volgens de berichtgeving.![]()
![]()
![]()
Hoe dom of naief ben je dan als je dat gelooft?
Heeft het virus verklaard dat het Nederland met rust laat?
Ook een vertraging is nuttig terwijl er aan vaccins wordt gewerkt. Het is al wel behoorlijk uit de hand gelopen om het nog echt op korte termijn 100% onder controle te krijgen, gok ik.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kunnen we het nog wel inperken of zijn deze maatregelen niets meer als een vertraging bij de verspreiding van dit virus.
echt ja, dacht dat je per taxi ook naar wuhan konquote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat ze bedoelen is dat het voor ons makkelijk controleren of er mensen uit Wuhan komen. Die komen namelijk allemaal per vliegtuig.
niet alles is met een vaccin op te lossen, zelfde dat anti biotica ook niet alles oplost. We mensen denken super slim te zijn, maar helaas.quote:Op zaterdag 25 januari 2020 10:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook een vertraging is nuttig terwijl er aan vaccins wordt gewerkt. Het is al wel behoorlijk uit de hand gelopen om het nog echt op korte termijn 100% onder controle te krijgen, gok ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |