Ik ga er voor het gemak vanuit de zowel beleid rondom Groningen (nu ezk) als uitvoering herstelwerkzaamheden (nu NCG onder BZK) onder hem komen. Dat maakt het in het Haagsche al wat makkelijker. Zolang dat nog niet formeel geregeld is zit de financiering van de herstelwerkzaamheden begrotingstechnisch ingewikkeld in elkaar met verschil tussen kasverplichtingen, baten-lasten en inkomsten en uitgaven kader van Rijksbegroting. Dan is het fijn iemand daar te hebben zitten die weet hoe het werkt.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, waarom daar een econoom neer is gezet? Toch zo veel mogelijk besparen, oid?
Ik vind dat echt een heel aparte keus, eerlijk gezegd. Niks ten nadele van Vijlbrief, was een kundig staatssecretaris. Dat hij mag blijven is ook terecht. Maar het lijkt idd dat ze na het invullen van de plekjes bij D66 er achter kwamen dat ze deze plek over hadden en dat die dan maar naar Vijlbrief ging.
Misschien dat ze denken dat een voormalig topambtenaar het proces het beste kan versnellen?
Dat lijkt mij goed nieuwsquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Van De Telegraaf lezers is iig een whooping 5% optimistisch over Rutte IV.
https://www.telegraaf.nl/(...)rstart-van-rutte-iii
Erg mooi.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Van De Telegraaf lezers is iig een whooping 5% optimistisch over Rutte IV.
https://www.telegraaf.nl/(...)rstart-van-rutte-iii
Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraafquote:
Franc was in Velsen de beste burgemeester van de laatste 30 jaar. Heeft de haven 'schoongemaakt' op criminaliteit. Hij heeft het personeelsbeleid in het stadhuis orde gebracht.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best positief ben over wat er nu voor regeerakkoord ligt en welke poppetjes het moeten gaan doen.
Een Franc Weerwind vind ik een mooie keuze, heb daar wel hoge verwachtingen van.
Gezien dit nog altijd accurate lied 41 jaar oud is denk ik niet dat het dezelfde mensen zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraaf
Maar ik ben natuurlijk reuze benieuwd of er inmiddels wel positieve geluiden over Rutte IV tevoren zijn gekomen uit enquêtes van 'kwaliteitsmedia'.
Doe eens even normaal, joh, tegen de Telegraaf zijn vanwege hun politieke standpunten is heel wat anders dan een aanslag plegen. Je vliegt hier weer knap uit de bocht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraaf
Maar ik ben natuurlijk reuze benieuwd of er inmiddels wel positieve geluiden over Rutte IV tevoren zijn gekomen uit enquêtes van 'kwaliteitsmedia'.
Ach ja, de media krijgt nogal wat bagger over zich heen, wat weer mensen aanzet tot het lastigvallen van oa verslaggevers. De Telegraaf, de NOS, Omroep Brabant geloof ik laatst ook al. Ik kan me de ophef bij de NOS nog goed herinneren, zelfs nu hebben sommigen nog zo'n rode O in hun social media naam. Maar schijnbaar is het het wel volstrekt normaal om zo'n klimaat bij de Telegraaf te scheppen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens even normaal, joh, tegen de Telegraaf zijn vanwege hun politieke standpunten is heel wat anders dan een aanslag plegen. Je vliegt hier weer knap uit de bocht.
Was dat toen al zo'n vod? Dacht dat dat meer van de laatste jaren was.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien dit nog altijd accurate lied 41 jaar oud is denk ik niet dat het dezelfde mensen zijn.
Kan best zijn dat ze de traditie partijleider in kabinet katholiek, fractieleider protestant en vice versa aanhouden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Knops naar de uitgang dus. Wat is daar gebeurd?
Heerma is niet katholiek en niet protestant, dus dat kan niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan best zijn dat ze de traditie partijleider in kabinet katholiek, fractieleider protestant en vice versa aanhouden.
Maar wel een afstammeling van die bloedgroep in ieder gevalquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heerma is niet katholiek en niet protestant, dus dat kan niet.
Ja, jammer. Ik denk dat Knops gewoon pech heeft. CDA levert 3 mannen in het kabinet: Hoekstra, De Jonge en Van Rij (die ik echt een top keus vind voor fiscaliteit). Niet heel onlogisch dat hij daar achter staat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah, transparantie bij het CDA!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja de nieuwe bestuurscultuur moet daar duidelijk nog landen, de kabinetsbenoemingen gaven ook al weinig hoop.quote:
Nieuwe bestuurscultuur gaat met de coalitiepartijen helemaal niet gebeuren. Ook bij het CDA moet men schijnbaar eerst hardere klappen incasseren alvorens het duidelijk wordt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja de nieuwe bestuurscultuur moet daar duidelijk nog landen, de kabinetsbenoemingen gaven ook al weinig hoop.
Ook? Juist.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nieuwe bestuurscultuur gaat met de coalitiepartijen helemaal niet gebeuren. Ook bij het CDA moet men schijnbaar eerst hardere klappen incasseren alvorens het duidelijk wordt.
Lol. D66 en VVD zijn geen haar beter. De enige coalitiepartij waarvan het zou moeten komen is CU.quote:
Een verkiezing bij een congres zou leuker geweest zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Wat hadden julie gehoopt? Dat ze live op televisie de fractievoorzitter gekozen hadden?
Zou leuk zijn, maar het congres gaat er niet over. Leden, voorzitters en zelfs Hoekstra hebben niets te zeggen over de voorzitter van de fractie. Dat is puur aan de fractie. En nee, zo'n keuze doe je niet openbaar. Sterker: volgens mij gaat het meestal zelfs anoniem.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Een verkiezing bij een congres zou leuker geweest zijn.
Bent u tegen de benoeming stem dan voor met het groene kaartje oid.
Dat was niet het fractievoorzitterschap, het partijleiderschap is totaal wat anders.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:55 schreef Raw85 het volgende:
Rutte vs Verdonk speelde zich nou niet bepaald achter gesloten deuren af..
Dat was echt comedy capers op zijn best.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Een verkiezing bij een congres zou leuker geweest zijn.
Bent u tegen de benoeming stem dan voor met het groene kaartje oid.
Die werd gelijk partijleider, omdat Cohen echt weg was. De fractie heeft toen na de verkiezing ook nog vergaderd of Samson idd ook fractievoorzitter zou worden. Ze hadden gewoon kunnen afwijken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:58 schreef Hexagon het volgende:
De enige uitzondering was de PvdA in 2012. Nadat Cohen ten onder ging hebben ze toen de fractieleider via een ledenstemming gekozen.
En ook over een prive-gronddeal in Limburg.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:06 schreef Jojoke het volgende:
Misschien dat Knops nog een lijk in de kast heeft? Iedereen is het ondertussen vergeten, maar er was nog een dingetje met de verkiezingsfinanciering en hij was de campagneleider.
Wie heeft het over D66 of de VVD?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:15 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Lol. D66 en VVD zijn geen haar beter. De enige coalitiepartij waarvan het zou moeten komen is CU.
Wouter de Winther schreef gisteren nog dit:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Geen troostprijs dus.quote:Raymond Knops (CDA) valt af vanwege het teleurstellende resultaat van de verkiezingscampagne die hij zelf leidde, in combinatie met het feit dat partijleider Wopke Hoekstra een nieuwe ploeg wilde in het kabinet. Een troostprijs kan het fractievoorzitterschap zijn, waar hij ervaren papieren voor heeft.
Hoewel ik ergens anders op doelde lijkt het eerst misschien nog te gaan gebeuren ook..quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:51 schreef Raw85 het volgende:
Ze waren bij het CDA natuurlijk doodsbang dat Keijzer en die malle Limburger zich weer zouden melden
Het zou vrij leuk zijn als Keijzer weer de Kamer in zou komen. Met haar kennis kan ze mooi de regering controleren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hoewel ik ergens anders op doelde lijkt het eerst misschien nog te gaan gebeuren ook..![]()
https://eenvandaag.avrotr(...)-direct-zetel-kwijt/
Nee, 1 niet politieke columnist schrijft een negatief stukje over hem, verder lees je hier in de kranten vooral enthousiasme over zijn benoeming.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het zou vrij leuk zijn als Keijzer weer de Kamer in zou komen. Met haar kennis kan ze mooi de regering controleren.
Staghouwer ligt inmiddels vanuit het noorden des lands onder vuur;
[ twitter ]
Jij komt nu pas achter dat hij die 'brief op bestelling' stuurde? Dat noemde ik al zodra hij werd genoemd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat meer info over die brief op bestelling van Staghouwer.
https://dvhn.nl/groningen(...)-Zaken-27126877.html
https://www.oogtv.nl/2021(...)ieven-op-bestelling/
Die heeft zich dus schijnbaar gewoon ingelikt bij het kabinet door verraad aan eigen volk en collega bestuursleden. Ipv 30 zilverlingen kreeg hij dus een ministerschap.
Ik ben vooral bang dat Keijzer net zoals Omtzigt de wat meer populistische kant op zal gaan. Nog een extra schreeuwer in de kamer met spreektijd en interrupties komt het debat nou ook niet echt ten goede.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het zou vrij leuk zijn als Keijzer weer de Kamer in zou komen. Met haar kennis kan ze mooi de regering controleren.
Laten we hopen van wel. De regering inhoudelijk controleren, lijken uit de kast trekken en dat allemaal zonder tegengehouden te worden door een van de coalitiepartijen. Omtzigt bereikt in zijn eentje meer dan vele andere partijen met een veelvoud aan zetels en ondersteuning.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:26 schreef archito het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat Keijzer net zoals Omtzigt de wat meer populistische kant op zal gaan.
Wat heeft Omtzigt bereikt dan behalve dat hij dagelijks wat semi-boze tweetjes de deur uitstuurt (die meestal binnen korte tijd weer gedebunkt worden).quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Laten we hopen van wel. De regering inhoudelijk controleren, lijken uit de kast trekken en dat allemaal zonder tegengehouden te worden door een van de coalitiepartijen. Omtzigt bereikt in zijn eentje meer dan vele andere partijen met een veelvoud aan zetels en ondersteuning.
Het volk informeren wat er allemaal speelt in Den Haag, misstanden aan de kaak gesteld, aanzet tot nieuwe bestuurscultuur gegeven enzovoort.quote:
Weinig concrete voorbeelden dus.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het volk informeren wat er allemaal speelt in Den Haag, misstanden aan de kaak gesteld, aanzet tot nieuwe bestuurscultuur gegeven enzovoort.
Lol. Zo uit de losse pols belangrijke kaders. Inhoudelijk wou ik geen tijd besteden aan je weinig concrete aanval op Omtzigt.quote:
Net Omtizgt dus.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Inhoudelijk wou ik geen tijd besteden aan je weinig concrete aanval op Omtzigt.
En is Keijzer natuurlijk ook gewoon nooit te betrappen geweest op veel inhoud of kennis. Als kamerlid niet, als staatssecretaris niet. Hoe die zo hoog binnen het CDA is gekomen is me altijd een raadsel gebleven.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:26 schreef archito het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat Keijzer net zoals Omtzigt de wat meer populistische kant op zal gaan. Nog een extra schreeuwer in de kamer met spreektijd en interrupties komt het debat nou ook niet echt ten goede.
Daarnaast heeft een eenpitter vaak te weinig mankracht om het kabinetsbeleid in de breedte echt goed te kunnen controleren.
Als jij je beschuldigingen wat onderbouwt had had je een meer onderbouwt antwoord kunnen verwachten. Je gedraagt je nu net als Rutte, weglachen en minachten.quote:
Jij hebt het niet zo op Rutte, of wel?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:06 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als jij je beschuldigingen wat onderbouwt had had je een meer onderbouwt antwoord kunnen verwachten. Je gedraagt je nu net als Rutte, weglachen en minachten.
Is er na 10 jaar Rutte enige reden om het wel zo op Rutte te hebben, na alle schandalen? Hij was de meest geschikte bij gebrek aan beter maar is nu al een tijdje ver over houdbaarheidsdatum heen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Jij hebt het niet zo op Rutte, of wel?
Keijzer werd rond 2012 ineens gehyped door media. Maar vooral vanwege een interessant marketingprofiel. Zo'n no-nonsense volkse Hollandse dame uit de polder met een mooie wethouderspost maar ook vijf kinderen. Tel daar nog haar aantrekkelijke verschijning bij op. Daar wordt de gemiddelde CDA-campagneman helemaal wild van.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
En is Keijzer natuurlijk ook gewoon nooit te betrappen geweest op veel inhoud of kennis. Als kamerlid niet, als staatssecretaris niet. Hoe die zo hoog binnen het CDA is gekomen is me altijd een raadsel gebleven.
Wat bereikte Omtzigt dan, behalve twitterlikes en meer quality-time met zijn vrouw tijdens de burnout?quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Laten we hopen van wel. De regering inhoudelijk controleren, lijken uit de kast trekken en dat allemaal zonder tegengehouden te worden door een van de coalitiepartijen. Omtzigt bereikt in zijn eentje meer dan vele andere partijen met een veelvoud aan zetels en ondersteuning.
Ik denk dat het een bewuste 'nieuw elan' keus is, ze willen echt uitstralen dat ze niet de voortzetting van Rutte III zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:29 schreef Bocaj het volgende:
Zeg Politieke Fok-vrinden, ik zie dat niemand meer op z'n oude post zit... Alléén Rutte nog!
Zou dat misschien gedaan zijn met het oog op de komende parlementaire enquêtes?
Dan kan de oude 'fouten gemaakte' minister niet meer weggestuurd worden wat het kabinet instand houdt.
(Al blijft de nieuwe minister ook verantwoordelijk voor wat zijn of haar voorganger gedaan heeft meen ik...)
Zit daar wat aan, aan die gedachte of nonsense?
We zagen in de toeslagenaffaire dat Eric Wiebes moest wieberen ondanks dat hij een andere post had. Het lijkt mij eerder een kans op een uitslaande brand. Want als de oude weg moet gaat de nieuwe er achteraan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:29 schreef Bocaj het volgende:
Zeg Politieke Fok-vrinden, ik zie dat niemand meer op z'n oude post zit... Alléén Rutte nog!
Zou dat misschien gedaan zijn met het oog op de komende parlementaire enquêtes?
Dan kan de oude 'fouten gemaakte' minister niet meer weggestuurd worden wat het kabinet instand houdt.
(Al blijft de nieuwe minister ook verantwoordelijk voor wat zijn of haar voorganger gedaan heeft meen ik...)
Zit daar wat aan, aan die gedachte of nonsense?
Zero tolerance staat natuurlijk niet gelijk aan institutioneel racisme, het bijhouden van verborgen en verboden zwarte lijsten en het buiten werking stellen van de rechtstaat zoals je nu suggereert.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Pieter Omtzigt is natuurlijk wel een wat speciaal geval. Hij stond in 2014 aan de wieg van de strenge toeslagenwetgeving op basis van de bulgarenfraude. Hij heeft in die tijd zelfs nog geprobeerd de toenmalige staatssecretaris (Weekers) te laten wegsturen. Vervolgens is dezelfde Pietertje uitermate verbolgen wanneer deze wetgeving leidt tot precies de problemen die te verwachten waren. Zero tolerance was het uitgangspunt van de wet.
Dus ja, Omtzigt, gewoon een populist van dertien in een dozijn. Lekker blaten over wat op dat moment in de mode is.
Heb je een bron van dat? Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik kan er niks over vinden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 16:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Pieter Omtzigt is natuurlijk wel een wat speciaal geval. Hij stond in 2014 aan de wieg van de strenge toeslagenwetgeving op basis van de bulgarenfraude. Hij heeft in die tijd zelfs nog geprobeerd de toenmalige staatssecretaris (Weekers) te laten wegsturen. Vervolgens is dezelfde Omtzigt uitermate verbolgen wanneer deze wetgeving leidt tot precies de problemen die te verwachten waren. Zero tolerance was het uitgangspunt van de wet.
Dus ja, Omtzigt, gewoon een populist van dertien in een dozijn. Lekker blaten over wat op dat moment in de mode is.
Hier staat het probleem met het type Omtzigt wel aardig verwoord.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je een bron van dat? Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik kan er niks over vinden.
Wel dat hij al in 2005 geprobeerd heeft om er een hardheidsclausule in de wet te krijgen, wat halfbakken gelukt is dankzij Joop Wijn destijds.
Zie hoe Omtzigt in dit debat tekeer gaat: https://zoek.officielebek(...)0132014-41-6-n1.htmlquote:Op woensdag 5 januari 2022 17:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je een bron van dat? Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik kan er niks over vinden.
Wel dat hij al in 2005 geprobeerd heeft om er een hardheidsclausule in de wet te krijgen, wat halfbakken gelukt is dankzij Joop Wijn destijds.
Klaver heeft dus recht van spreken, Omtzigt helemaal niet.quote:Ik begin bij het voorkomen van fraude. Ik ben blij om te lezen dat ook het kabinet erkent dat bij de aanpak van fraude de dienstverlening niet beperkt mag worden. Mensen die per ongeluk een foutje maken bij het invullen van hun belastingformulier mogen niet buitenproportioneel worden gestraft. Het grote gevaar van het dossier dat we hier behandelen, is namelijk dat de klepel in één keer naar de andere kant wordt geslingerd omdat er zich nu een aantal grote incidenten heeft voorgedaan. Ik ben blij dat het kabinet schrijft hierbij een rechte koers te willen blijven varen.
Goede vraag. Men zal met wat voorstellen komen die oproepen tot zero tolerance. Maar nergens kan men hem betrappen op het aanzetten tot institutioneel racisme, het bijhouden van verborgen en verboden zwarte lijsten of het buiten werking stellen van de rechtstaat. Ze wekken slechts de suggestie. Zoals anderen bijvoorbeeld de suggestie wekken dat Kaag de moord op een Israëlisch meisje heeft gefinancierd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij eiste zero tolerance, ondanks dat bijvoorbeeld Klaver maar veel belangrijker ook de ombudsman waarschuwde dat dat slachtoffers zou maken. Als je zo'n grote broek aan trekt en allerlei mensen persoonlijk aan spreekt (tot ambtenaren aan toe), moet je ook toegeven dat jouw moties aan de basis stonden van de hele ellende. En dat omdat je geen geduld had om even te wachten tot het rapport over de Bulgarenfraude er lag.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:05 schreef Hexagon het volgende:
Mja, ik vind het wat flauw Omtzigt daar op te gaan pakken. Lijkt me niet dat hij voorzien had dat ambtenaren zich als een soort psychopaten zijn gaan gedragen. Dan zit er toch iets helemaal mis bij de vertaling van het papieren beleid naar de praktijk.
Al is iets meer zelfreflectie wel wenselijk.
“Ze” nog wel. Een echt complot. Vreselijk man….quote:Op woensdag 5 januari 2022 17:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Goede vraag. Men zal met wat voorstellen komen die oproepen tot zero tolerance. Maar nergens kan men hem betrappen op het aanzetten tot institutioneel racisme, het bijhouden van verborgen en verboden zwarte lijsten of het buiten werking stellen van de rechtstaat. Ze wekken slechts de suggestie. Zoals anderen bijvoorbeeld de suggestie wekken dat Kaag de moord op een Israëlisch meisje heeft gefinancierd.
Men zal willen doen voorkomen dat Omtzigt geen recht van spreken heeft, wat een volksvertegenwoordiger natuurlijk per definitie wel heeft. Of dat anderen meer recht van spreken hebben, wat natuurlijk volslagen quatsch is, alsof er een rangorde onder Kamerleden is met recht van spreken. Het is allemaal bedoeld om Omtzigt zo klein mogelijk te houden, ze zien hem namelijk als een reële bedreiging voor de zittende macht, en dat hebben ze goed gezien. Door zijn kritische vragen en vasthoudendheid trekt hij lijken uit de kast die coalitiepartijen eigenlijk koste wat kost in de kast willen houden.
Ja, 'ze'. En wie daaronder vallen kan je oa in dit topic teruglezen. Een complot is het natuurlijk niet, een complot is namelijk verborgen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
“Ze” nog wel. Een echt complot. Vreselijk man….
Sterker: Omtzigt is op onderdelen echt goed, het beste kamerlid zelfs. Hij ziet vaak waar nieuwe fiscale regelingen gaan knellen en dat wordt dan vooraf opgevangen. Daar is hij erg goed. Maar sinds hij denkt dat hij in zijn eentje alles moet veranderen, doet alsof de coalitie in alles fout is en hij zelf een nieuwe heilige bestuurscultuur heeft uitgevonden, houdt hij zich helaas met dat belangrijke werk niet meer bezig.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
“Ze” nog wel. Een echt complot. Vreselijk man….
De waarheid is dat Omtzigt gewoon een doorsnee politicus is, zeker niet al te best, maar ook niet vreselijk slecht. En daarbij gewoon jarenlang lid van de coalitie/compromis partij bij uitstek.
Helemaal prima dat politici wantoestanden aan het licht brengen en maatregelen nemen. Wat stuitend is, is het feit dat politici, inclusief Omtzigt, hun eigen twijfelachtige rol continu onder het tapijt schuiven.
Was het niet Rutte die zero-tolerance wilde?quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij eiste zero tolerance, ondanks dat bijvoorbeeld Klaver maar veel belangrijker ook de ombudsman waarschuwde dat dat slachtoffers zou maken. Als je zo'n grote broek aan trekt en allerlei mensen persoonlijk aan spreekt (tot ambtenaren aan toe), moet je ook toegeven dat jouw moties aan de basis stonden van de hele ellende. En dat omdat je geen geduld had om even te wachten tot het rapport over de Bulgarenfraude er lag.
En wat gebeurt er deze zomer: Bijleveld krijgt een motie van wantrouwen over iets waar nog geen rapport van ligt. De kamer, waaronder Omtzigt, heeft 0,0 geleerd van de toeslagenaffaire. En dat terwijl de kamer volgens het Venetië-rapport de hoofdschuldige is.
Nee, dat was met name Omtzigt, die smeet een motie van wantrouwen in het gezicht van Weekers naar aanleiding van een niet kloppende tv uitzending (Zembla, dacht ik). Hij zei dat de fraude naar nul moest.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Was het niet Rutte die zero-tolerance wilde?
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
https://www.nu.nl/politie(...)-hardere-aanpak.htmlquote:Op woensdag 5 januari 2022 18:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat was met name Omtzigt, die smeet een motie van wantrouwen in het gezicht van Weekers naar aanleiding van een niet kloppende tv uitzending (Zembla, dacht ik). Hij zei dat de fraude naar nul moest.
Geen idee wie het eerste moet vertrekken, maar dat De Jonge geen crisismanager is kun je haast niet menen. En Yeşilgöz heeft volgens mij best een redelijke achtergrond, was ook een prima woordvoerder op precies het terrein waar ze nu minister wordt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:08 schreef Puddington het volgende:
Die Yesilgöz is binnen een jaar weg. Justitie is een moeilijk department door de vele schandalen en ik heb het idee dat haar hele profiel niet past voor de post (maakt nogal eens slippertjes met haar aanstelling als staatssecretaris en op twitter, heeft al eerder gezeik gehad binnen de coalitie over aanpak IS-vrouwen en zoekt nogal vaak de confrontatie op) waardoor ik het vermoeden heb dat ze of door haar eigen toedoen straks moet aftreden of doordat ze een situatie die nog te redden valt erger maakt.
De Jonge kan ook wel eens snel vertrekken. Hij is absoluut geen crisismanager gebreken met de coronapandemie en is al op een zijspoor gezet met volkshuisvesting, maar daar is nu ook een enorme crisis aan de gang. Ik denk niet dat hij de capaciteiten heeft om dat te bezweren.
Ik hoor graag andere meningen. Wie moet het eerste wieberen uit Rutte IV?
Maar ik stel zero tolerance beleid niet gelijk aan het in de vernieling helpen van gezinnen die een typefout hebben gemaakt. Maar kennelijk menen veel ambtenaren in ons land dat dat blijkbaar de vertaling is. Je kan stellen dat Omtzigt niet heel genuanceerd was. Maar als zijn betoog kennelijk op die manier vertaald blijkt te worden dan is hij niet het grootste probleem.quote:Op woensdag 5 januari 2022 18:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij eiste zero tolerance, ondanks dat bijvoorbeeld Klaver maar veel belangrijker ook de ombudsman waarschuwde dat dat slachtoffers zou maken. Als je zo'n grote broek aan trekt en allerlei mensen persoonlijk aan spreekt (tot ambtenaren aan toe), moet je ook toegeven dat jouw moties aan de basis stonden van de hele ellende. En dat omdat je geen geduld had om even te wachten tot het rapport over de Bulgarenfraude er lag.
En wat gebeurt er deze zomer: Bijleveld krijgt een motie van wantrouwen over iets waar nog geen rapport van ligt. De kamer, waaronder Omtzigt, heeft 0,0 geleerd van de toeslagenaffaire. En dat terwijl de kamer volgens het Venetië-rapport de hoofdschuldige is.
Natuurlijk is uiteindelijk de uitvoering het grootste probleem geweestl ik zou dan nog niet eens de ambtenaren aanwijzen als schuldig, ik denk dat het systeem schuldig was en geen enkel individu.quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar ik stel zero tolerance beleid niet gelijk aan het in de vernieling helpen van gezinnen die een typefout hebben gemaakt. Maar kennelijk menen veel ambtenaren in ons land dat dat blijkbaar de vertaling is. Je kan stellen dat Omtzigt niet heel genuanceerd was. Maar als zijn betoog kennelijk op die manier vertaald blijkt te worden dan is hij niet het grootste probleem.
Dat meen ik zeker. Het trage testen toen corona net in het land was, de trage vaccinatiecampagne, de mondkapjesdeal met Sywert waar hij een direct aandeel in had, en nu de boostercampagne die traag van start is gegaan: het zijn allemaal dingen die je hem kan aanrekenen. Voeg daar zijn ijdelheid aan toe en zijn te optimistische voorspellingen aan toe en ik vind dat hij niet de juiste persoonlijkheid en sporen heeft om nog een crisis aan te pakken. Ik weet dat de onvoorspelbaarheid van corona, de wisselwerking met het volgen van de regels door de bevolking en een zwakke tweede kamer die hem niet bijstuurt allemaal invloed hebben maar uiteindelijk is hij wel eindverantwoordelijke van het hele beleid.quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen idee wie het eerste moet vertrekken, maar dat De Jonge geen crisismanager is kun je haast niet menen.
Het is ook niet haar achtergrond waar ik het fout zie gaan, meer haar persoonlijkheid. Ze heeft al vaker in de clinch gelegen met zowel coalitie als oppositie over haar uitspraken en als je baan op een of andere manier op de tocht staat (wat bij Justitie vaak gebeurt, ook al is het niet door je eigen doen) en dan die goodwill mist, dan heb je een heel zwaar probleem.quote:En Yeşilgöz heeft volgens mij best een redelijke achtergrond, was ook een prima woordvoerder op precies het terrein waar ze nu minister wordt.
Gevalletje Job Cohen, bedoel je? Dat zie ik ook nog wel gebeuren, maar over hun aanstelling ben ik nog wel het meest positief. Ze hebben verstand van hun departement, ook al zijn ze geen politici.quote:Ik ben bang dat Dijkgraaf en Kuipers het het moeilijkste gaan krijgen. Lastige onderwerpen en torenhoge ambities, terwijl ze het geworstel met een kamer en het aansturen van ambtenaren en het verantwoordelijk zijn voor fouten van anderen niet gewend zijn. Ik ben bang dat beide enorm zullen afknappen op hun nieuwe baan. Maar ik denk niet dat de kamer 1 van beide weg stuurt.
Vandaar dat ik ook bij Yesilgöz uitkwam. Justitie en schandalen zijn twee handen op één buik.quote:Nee, wie er als eerste weg moet hangt gewoon van het eerste schandaal af. En dat kan natuurlijk op elk ministerie en bij elke bewindspersoon gebeuren.
Traag starten is een non-issue, het gaat om je finishtijd. De vaccinatiecampagne was dan ook een succes, die liep als een trein.quote:Op woensdag 5 januari 2022 19:54 schreef Puddington het volgende:
[..]
Dat meen ik zeker. Het trage testen toen corona net in het land was, de trage vaccinatiecampagne, de mondkapjesdeal met Sywert waar hij een direct aandeel in had, en nu de boostercampagne die traag van start is gegaan: het zijn allemaal dingen die je hem kan aanrekenen.
Maar niet met PvdA en GL, want dat is niet stabielquote:
Dat is natuurlijk onzin. Als je snel start heb je ook minder ziekenhuisopnames omdat er sneller meer mensen beschermd zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Traag starten is een non-issue, het gaat om je finishtijd. De vaccinatiecampagne was dan ook een succes, die liep als een trein.
Hilarisch als het niet zo treurig was.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Maar niet met PvdA en GL, want dat is niet stabiel
Toch vraag ik me af of veel beter echt mogelijk is in ons land. Wij zijn het land van eindeloos polderen en compromissen, van wel verbieden, maar niet handhaven. Het land van “we luisteren naar iedereen” (zonder daar iets mee te doen overigens).quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Als je snel start heb je ook minder ziekenhuisopnames omdat er sneller meer mensen beschermd zijn.
Wat pas echt onzin is, is een vaccinatiecampagne afrekenen op iets wat niet het hoofddoel van de campagne was.quote:Op woensdag 5 januari 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Als je snel start heb je ook minder ziekenhuisopnames omdat er sneller meer mensen beschermd zijn.
Ik ga deze discussie verder hier niet voeren. Daar hebben we COR voor.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat pas echt onzin is, is een vaccinatiecampagne afrekenen op iets wat niet het hoofddoel van de campagne was.
Je probeert niet om minder ziekenhuisopnames te hebben, je probeert om zo snel mogelijk genoeg vaccins te hebben gezet zodat de samenleving weer (redelijk) open kan zonder dat de zorg overspoelt. Als je tijdelijk minder ziekenhuisopnames wil, kun je beter ijveren voor een hardere lockdown of een avondklok.
Dus nee, het is helemaal geen onzin om de vaccinatiecampagne te beoordelen op het doel en niet te beoordelen op nonsens-criteria, en dan is de vaccinatiecampagne gewoon een succes.
Dat is natuurlijk vervelend voor iedereen die zich in de aanloop naar en tijdens de campagne keer op keer belachelijk heeft gemaakt door met grote zekerheid doemprofetieën te prediken, zoals hier en op twitter populair was, en op welke onderbuiktendensen toekomstig VWS-minister Kuipers mooi wist voor te dringen met zn clubje, maar ondertussen zijn we wel ver genoeg om toe te geven dat dergelijke domheden precies dat waren: domheden. Geschreeuw om niets, gestook om niets, gescheld om niets.
De vaccinatiecampagne was een succes, we konden vrij snel open vorige lente, bijna geen EU-land was sneller.
Reageer dan niet als je niet buiten je veilige bubbel wil komen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 21:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga deze discussie verder hier niet voeren. Daar hebben we COR voor.
Deze gekte loopt volkomen uit de hand.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:35 schreef capricia het volgende:
Dit filmpje. Er komen mensen bij het huis van Kaag met brandende fakkels.
Wouw. Dit is echt ongekend.
[ twitter ]
En Gideon, die trots is op de bedreigingen van zijn achterban.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze gekte loopt volkomen uit de hand.
Dit moet aangepakt worden. En niet alleen deze gek met die fakkel, maar ook de opruiers en aanjagers. Die filmer is net zo schuldig. Tribunaalroepers ook. Looking at you Thierry.
Misschien kan Geert nog weer een leuke cartoon twitteren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:35 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Die schijnen op die app-groepen te circuleren. Alsof een psychisch gezond mens daar interesse in zou hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe komt zo iemand überhaupt aan het adres van politici?
Dat zou het wel verklaren. Ben benieuwd of ze tegen die grappenmakers ook wat kunnen doen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Die schijnen op die app-groepen te circuleren. Alsof een psychisch gezond mens daar interesse in zou hebben.
Dat lijkt mij lastig, je zou het op inbreuk op privacy kunnen gooien maar veel verder dan dat ga je niet komen, denk ik.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zou het wel verklaren. Ben benieuwd of ze tegen die grappenmakers ook wat kunnen doen.
Wat een totaalidioot die dat bedenkt en uitvoert. Hup gelijk de dwangbuis in en een tijdje onderzoeken en daarna vervolgen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 22:35 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
NRC heeft ook een keer doodleuk een foto bij een artikel gezet waarop te zien was hoe Rutte na een overleg bij Kaag thuis haar voordeur uit loopt.. Die foto is daarna wel offline gehaald maar die circuleert ongetwijfeld nog wel ergens.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe komt zo iemand überhaupt aan het adres van politici?
Nederlanders op social media*quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nederlanders hebben weinig vertrouwen in de nieuwe kabinetsleden;
quote:Het campagnebureau deed een analyse van 130.000 berichten op social media, bijna alle berichten waren negatief.
Klopt, ik link bewust ook naar het artikel zodat iedereen het zelf kan lezen. Ga je de rest ook citeren? Dan hoeven mensen niet te op de link te klikken, nog makkelijker.quote:
Dat zal ik bij de volgende ophitsende tweet wel even doen ja!quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Klopt, ik link bewust ook naar het artikel zodat iedereen het zelf kan lezen. Ga je de rest ook citeren? Dan hoeven mensen niet te op de link te klikken, nog makkelijker.
Doe het nu maar gewoon. Dan kunnen mensen je opzichtige poging om een voor jou schijnbaar onwelgevallig onderzoek onderuit te schoffelen makkelijker doorprikken. Staat BNR nu ook op je zwarte lijstje met foute media?quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:35 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat zal ik bij de volgende ophitsende tweet wel even doen ja!
Haha nee, want aan de politiek zelf kan het niet liggen natuurlijk!quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:42 schreef Hanca het volgende:
Maakt niet uit welk onderwerp je pakt, mensen op social media zijn altijd boos en negatief. Snap niet dat iemand moeite steekt in een 'onderzoek' op social media en dat dan durft uit te brengen als de mening van de Nederlanders. Dan ben je echt wel heel erg slecht.
Dit is dus een waardeloos onderzoekquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Klopt, ik link bewust ook naar het artikel zodat iedereen het zelf kan lezen. Ga je de rest ook citeren? Dan hoeven mensen niet te op de link te klikken, nog makkelijker.
Dat kan best maar het punt was dat dit onderzoek niet representatief is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Haha nee, want aan de politiek zelf kan het niet liggen natuurlijk!
Sommige idioten wanen zich onschendbaar op social media. Ondanks dat ze met naam en toenaam aan het ranten zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:07 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is het ook een beetje mode om azijn te zeiken. Veel mensen praten vooral elkaar na heb ik het idee.
Deze gedachte is de oude bestuurscultuur en geen onderdeel van nieuw leiderschap!quote:Op donderdag 6 januari 2022 15:07 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is het ook een beetje mode om azijn te zeiken. Veel mensen praten vooral elkaar na heb ik het idee.
Het klopt vast dat een (groot) deel van Nederland niet enorm enthousiast is over Rutte IV, maar een 'onderzoek' op social media geeft daar gewoon 0,0 bewijs voor.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Het wegkijken van de onvrede in de maatschappij over de politiek en dit komende kabinet in het bijzonder wordt een beetje hilarisch.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hier is natuurlijk wel al die tijd voor gewaarschuwd, maar best kans dat er wel mensen boos zijn, inderdaad.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:20 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen gaat de gaskraan in Groningen verder open. Die Vijlbrief valt wel mooi met zn neus in de boter zeg
Andere EU landen namen maatregelen, Nederland niet. Waarschijnlijk bewust omdat ze hierop terug konden vallen. Dat daarmee Groningen weer als wingewest misbruikt moet worden doet niet ter zake voor Den Haag.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:20 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen gaat de gaskraan in Groningen verder open. Die Vijlbrief valt wel mooi met zn neus in de boter zeg
Je weet dat de gaskraan open moet omdat we het aan Duitsland moeten leveren? Dat Duitsland namelijk geen gas heeft?quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:58 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Andere EU landen namen maatregelen, Nederland niet. Waarschijnlijk bewust omdat ze hierop terug konden vallen. Dat daarmee Groningen weer als wingewest misbruikt moet worden doet niet ter zake voor Den Haag.
Ik had er nooit zo bij stilgestaan dat je politieke dossiers ook kunt sandboxenquote:Op donderdag 6 januari 2022 22:15 schreef -XOR- het volgende:
Groningen is gesandboxt door er een speciale post voor in het leven te roepen en daar een uitgerangeerde D66'er op te zetten, wederom slim gedaan.
Henk Vijlbrief ken ik verder niet, maar had het idee dat de hele ploeg enkel toppers met nieuw elan waren...quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:15 schreef -XOR- het volgende:
Groningen is gesandboxt door er een speciale post voor in het leven te roepen en daar een uitgerangeerde D66'er op te zetten, wederom slim gedaan.
Dat zou iedereen toejuichen. Maar Den Haag laat keer op keer op keer afweten. Ook deze extra opbrengsten zullen onder de streep niet bij de mensen met schade aan hun huizen terecht komen zal uiteindelijk blijken. Of Den Haag nou toezeggingen doet of niet, dat is slechts toneel voor de bühne.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, dat gas levert natuurlijk wel onverwacht geld op. Als ze daar nou eens een rondje vergoedingen van doen in die regio.
Ik zou onmiddellijk contractbreuk plegen, althans Duitsland te kennen geven dat het max X kuub kan krijgen. Dan maar wat euro's overmaken naar Berlijn. De veiligheid van mensen en de betrouwbaarheid van de overheid gaat voor. Tot het onmogelijke is niemand gehouden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:44 schreef Hanca het volgende:
Ja, lekker is het natuurlijk niet, maar ik zie niet goed wat Blok of Vijlbrief er aan kan doen dat Duitsland de beloftes niet na komt. Er ligt een contract, dus weigeren te leveren kan niet. De Nederlanders in de kou zetten om Duitsers wel te leveren gaat natuurlijk ook niet. Een lastige situatie en iķ snap dat er mensen boos zijn, maar als je reëel kijkt is er weinig aan te doen vanuit Nederland. Misschien hadden ze het contract met Duitsland moeten afkopen, als dat kon (geen idee).
D66 in de kamer accepteert het iig niet zo maar: https://www.rtvnoord.nl/n(...)veiligheid-groningen
Prima. Heel Groningen moeten ze leegpompen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:20 schreef trein2000 het volgende:
Elke keer zie ik rapportages van die mensen met scheuren in de muur, ik zou zeggen kom eens langs in Amsterdam, kun je exact de zelfde filmpjes maken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, dat gas levert natuurlijk wel onverwacht geld op. Als ze daar nou eens een rondje vergoedingen van doen in die regio.
In Amsterdam moeten ze ook gewoon de kades versterken. Het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 07:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Elke keer zie ik rapportages van die mensen met scheuren in de muur, ik zou zeggen kom eens langs in Amsterdam, kun je exact de zelfde filmpjes maken.
Ook gewoon in huizen hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2022 07:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
In Amsterdam moeten ze ook gewoon de kades versterken. Het een sluit het ander niet uit.
Zoals eerder gezegd: geld is daar het probleem niet. Sterker: zelfs iedereen zonder schade kan binnenkort 10.000 euro krijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Hou oud is dat contract? Als dat recent is is dat het volgende schandaal in een lange reeks. Hoe vaak, wanneer en hoe heeft men aan Nederlandse zijde geprobeerd dat contract open te breken dan wel te ontbinden. Is daar nooit enige actie toe ondernomen dan is ook dat weer een nieuw schandaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou onmiddellijk contractbreuk plegen, althans Duitsland te kennen geven dat het max X kuub kan krijgen. Dan maar wat euro's overmaken naar Berlijn. De veiligheid van mensen en de betrouwbaarheid van de overheid gaat voor. Tot het onmogelijke is niemand gehouden.
Of inderdaad wat DarkwingDuck zegt, sla de verdiensten maar hoofdelijk om in Groningen. Dit dossier is zo langzamerhand wel pijnlijk genoeg.
quote:
Dat gas kun je niet vervangen door kerncentrales, op alleen elektriciteit gaat jouw cv ketel ook niet werken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hou oud is dat contract? Als dat recent is is dat het volgende schandaal in een lange reeks. Hoe vaak, wanneer en hoe heeft men aan Nederlandse zijde geprobeerd dat contract open te breken dan wel te ontbinden. Is daar nooit enige actie toe ondernomen dan is ook dat weer een nieuw schandaal.
Ik wens de staatssecretaris veel succes in Groningen, maar ik hoop wel dat het deze keer iemand is die er voor het Gronings belang is.
Het is bij de beesten af dat men in Duitsland prima werkende en veilige kerncentrales sluit en vervolgens gas uit een bewoond gebied pompt waar aardbevingen plaatsvinden door dat pompen.
Zijn Nederlandse levens minder belangrijk dan zo'n contract? En wat kan Duitsland allemaal opeisen? Totdat Groningen leeggepompt is, dorpen ingestort zijn, burgers omgekomen en dan nog meer?
Er zullen eerst doden moeten vallen voordat ze hier definitief mee gaan stoppen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hou oud is dat contract? Als dat recent is is dat het volgende schandaal in een lange reeks. Hoe vaak, wanneer en hoe heeft men aan Nederlandse zijde geprobeerd dat contract open te breken dan wel te ontbinden. Is daar nooit enige actie toe ondernomen dan is ook dat weer een nieuw schandaal.
Ik wens de staatssecretaris veel succes in Groningen, maar ik hoop wel dat het deze keer iemand is die er voor het Gronings belang is.
Het is bij de beesten af dat men in Duitsland prima werkende en veilige kerncentrales sluit en vervolgens gas uit een bewoond gebied pompt waar aardbevingen plaatsvinden door dat pompen.
Zijn Nederlandse levens minder belangrijk dan zo'n contract? En wat kan Duitsland allemaal opeisen? Totdat Groningen leeggepompt is, dorpen ingestort zijn, burgers omgekomen en dan nog meer?
Gaan ze dan wel stoppen? Betwijfel het ten zeerste met dit soort politici.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zullen eerst doden moeten vallen voordat ze hier definitief mee gaan stoppen.
Hopelijk vallen er geen doden, maar er is al bijna een wet klaar zodat er na 2022 er in een gemiddeld jaar geen gas meer wordt opgepompt:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zullen eerst doden moeten vallen voordat ze hier definitief mee gaan stoppen.
Ja daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gaan ze dan wel stoppen? Betwijfel het ten zeerste met dit soort politici.
De enige juiste conclusie. Nog wel hier en daar wat gedweep met die man uit het eigen kliekje van relie-gekkies maar in de rest van de provincie is hij volledig uitgekotst.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
Die heeft zich dus schijnbaar gewoon ingelikt bij het kabinet door verraad aan eigen volk en collega bestuursleden. Smeuïg, dat belooft nog wat in Rutte IV. Ipv 30 zilverlingen kreeg hij dus een ministerschap.
Waarom?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Welke minister gaat als eerste sneuvelen? Ik gok op Staghouwer.
Er is nog nooit een CU bewindspersoon gevallen, het kleine broertje in het kabinet aanvallen ziet er slecht uit. Vooral ook omdat mensen als Segers en Schouten hele hoge waarderingscijfers krijgen in allerlei polls. Rutte of Kaag die Segers en zijn Gideonsbende (zoals hij het zelf wel eens noemt) aanvalt, daar is geen winst uit te halen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Welke minister gaat als eerste sneuvelen? Ik gok op Staghouwer.
Tenzij ze iets doms doen dat ze als persoon onmogelijk maakt, zie ik het ook niet gebeuren dat die ten val komen. Die Staghouwer kan mooi schuilen achter de stikstof-VVD er.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is nog nooit een CU bewindspersoon gevallen, het kleine broertje in het kabinet aanvallen ziet er slecht uit. Vooral ook omdat mensen als Segers en Schouten hele hoge waarderingscijfers krijgen in allerlei polls. Rutte of Kaag die Segers en zijn Gideonsbende (zoals hij het zelf wel eens noemt) aanvalt, daar is geen winst uit te halen.
Elke vorm van drugs gaat dus verboden worden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:13 schreef Hexagon het volgende:
Wel interessante keuzes
Kuipers gaat ook over drugs en de zorgkosten. En vijlbrief mag het mededingingsbeleid er nog bij doen.
Jammer vind ik wel dat ICT versnipperd blijft over Biza en EZ. Dat had ik graag bij elkaar gezien.
Het is niet dat Kuipers dat zelf even besluit hequote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Elke vorm van drugs gaat dus verboden worden.
En dat had inderdaad onder 1 departement moeten vallen.
Wil geen voorzetje doen, maar ik denk dat de minister van justitie en veiligheid zo mee gaat.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is niet dat Kuipers dat zelf even besluit he
Die besluiten dat ook niet even samenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wil geen voorzetje doen, maar ik denk dat de minister van justitie en veiligheid zo mee gaat.
Ministers dienen wetsvoorstellen in.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die besluiten dat ook niet even samen. Ministers voeren gewoon het kabinetsbeleid uit.
Ja, nav het regeerakkoord en ministerraden waar dat binnen het kabinet wordt afgesproken.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ministers dienen wetsvoorstellen in.
Ik denk dat je mis zit.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, nav het regeerakkoord en ministerraden waar dat binnen het kabinet wordt afgesproken.
Het is niet dat iedereen op eigen titel en overtuiging wetsvoorstellen gaat maken, dat wordt nogal een rommeltje en dan heb je ook niks aan een regeerakkoord, als vervolgens de ministers gewoon hun eigen (partij)beleid uitvoeren
Ja, dat weet ik, wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat je mis zit.
Tweede Kamerleden controleren niet alleen de regering, ze mogen ook zelf wetsvoorstellen maken. Dit heet het recht van initiatief. Elk Kamerlid heeft dit recht al sinds het begin van de Tweede Kamer in 1815.
https://www.tweedekamer.n(...)tel-van-een-kamerlid
Dat Kuipers wel degelijk een wetsvoorstel kan indienen om alle soorten drugs te laten verbieden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, wat heeft dat hiermee te maken?
Aukje de Vries ook niet vergeten, dat toeslagengebeuren ettert ook maar door. Hoezo Van Rij eigenlijk, vanwege de teringzooi bij de BD?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:17 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Vijlbrief en Van Rij de kwetsbaarste posities hebben.
Kuipers is geen lid van de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat Kuipers wel degelijk een wetsvoorstel kan indienen om alle soorten drugs te laten verbieden.
Kuipers is geen kamerlid dus wat heeft jouw vorige post hiermee te maken?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat Kuipers wel degelijk een wetsvoorstel kan indienen om alle soorten drugs te laten verbieden.
Ik denk niet dat D66 hem dan had uitgezochtquote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ahh. Opgezocht en je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kuipers is geen lid van de Tweede Kamer.
Ow was even in de veronderstelling dat Van Rij de toeslagenaffaire ging doen. Maar dan dus De Vries.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aukje de Vries ook niet vergeten, dat toeslagengebeuren ettert ook maar door. Hoezo Van Rij eigenlijk, vanwege de teringzooi bij de BD?
Verder is Justitie natuurlijk altijd een riskante post met risico op een incident, dus Yezilgoz en Van der Burg moeten ook oppassen. En het stikstofdossier is ook explosief, Van der Wal moet ook oppassen.
De regering kan overigens wel een wetsvoorstel indienen. Maar daar moet de ministerraad akkoord op geven (art. 4 lid 2 onder a RvOMR).quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ahh. Opgezocht en je hebt gelijk.
Er is geen kabinetsbeleid rondom harddrugs afgesproken. Dus hij kan daar een wetsvoorstel voor maken zonder tegen een beleid in te gaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kuipers is geen kamerlid dus wat heeft jouw vorige post hiermee te maken?
En verder, het kan inderdaad. Maar als een minister tegen het kabinetsbeleid in gaat dan is dit kabinet geen lang leven beschorenPlus dat het kabinet een meerderheid heeft dus voorstel wordt dan niet aangenomen.
Kan, als de ministerraad het ermee eens is. En de coalitie.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is geen kabinetsbeleid rondom harddrugs afgesproken. Dus hij kan daar een wetsvoorstel voor maken zonder tegen een beleid in te gaan.
Er is alleen gesproken over legale wietteelt.
Maar dat beweer ik ook niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan, als de ministerraad het ermee eens is. En de coalitie.
Maar het is niet zo dat omdat Kuipers drugs wil verbieden hij nu carte blanche heeft. Wat het kabinet wil is leidend.
Ah, dan begreep ik je opmerking verkeerdquote:
Helaas een mooi voorbeeld van een minister die zelf een wetsvoorstel indient, na toestemming ministerraad, is grapperhaus die graag wil dat het NCTV alles mag verzamelen wat ze willen zonder enige vorm van fatdsoenlijke controle.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, dan begreep ik je opmerking verkeerd
Harddrugs is al verboden dus wat valt daar nog meer aan te verbieden?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is geen kabinetsbeleid rondom harddrugs afgesproken. Dus hij kan daar een wetsvoorstel voor maken zonder tegen een beleid in te gaan.
Er is alleen gesproken over legale wietteelt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aac38e11/quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Harddrugs is al verboden dus wat valt daar nog meer aan te verbieden?
Dit gaat over Grapperhaus die nou juist geen minister meer is.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aac38e11/
Minder festivals, minder drugs.
Nog meer afluisterbevoegdheden.
Voorbeeld van een minister welke een wetsvoorstel indient.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit gaat over Grapperhaus die nou juist geen minister meer is.
Waaruit leid jij af dat de benoeming van Kuipers leid tot een verbod op alle drugs?
En welke aanwijzing heb je dat Kuipers dat wil gaan verbieden?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aac38e11/
Minder festivals, minder drugs.
Nog meer afluisterbevoegdheden.
En dat vindt de ministerraad ook automatisch prima en wordt ook automatisch aangenomen door de TK?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Voorbeeld van een minister welke een wetsvoorstel indient.
Kuipers is een ziekenhuispersoon. Welke de gevaren van drugs en andere gevaarlijke dingen "dagelijks" voorbij "ziet" komen. Dus trek dat door naar zijn benoeming als minister en wie weet waar hij mee gaat komen de komende jaren.
Wederom, zeg ik/beweer ik dat ergens?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En dat vindt de ministerraad ook automatisch prima en wordt ook automatisch aangenomen door de TK?
In het regeerakkoord is wel degelijk een standpunt opgenomen over softdrugs bijvoorbeeld.
Hoe irritant denk je dat Ernst Kuipers het vind dat jij allerlei rare plannen in zijn hoofd plant?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wederom, zeg ik/beweer ik dat ergens?
Vind het knap irritant worden dat jij dingen mij probeert in de mond te leggen.
Hij is ook een wetenschapper.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kuipers is een ziekenhuispersoon. Welke de gevaren van drugs en andere gevaarlijke dingen "dagelijks" voorbij "ziet" komen. Dus trek dat door naar zijn benoeming als minister en wie weet waar hij mee gaat komen de komende jaren.
Jij trekt toch de conclusie dat alle vormen van drugs verboden gaan worden?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wederom, zeg ik/beweer ik dat ergens?
Vind het knap irritant worden dat jij dingen mij probeert in de mond te leggen.
Ja, op LNV komen zowat alle lastige dossiers bij de minister zonder portefeuille te liggen. En dat geldt ook voor BZK, zoals eerder ook al geconstateerd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tenzij ze iets doms doen dat ze als persoon onmogelijk maakt, zie ik het ook niet gebeuren dat die ten val komen. Die Staghouwer kan mooi schuilen achter de stikstof-VVD er.
Op basis waarvan zeg je dat? En waarom denk jij dat de 2e Kamer hierin mee zal gaan? Sowieso is D66 helemaal niet voor een verbod op alle drugs en de meerderheid van de 2e Kamer ook niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En waarom zou een ziekenhuispersoon niet achter het beleid van het laten testen van drugs staan? Het Nederlandse beleid gaat er vanuit dat drugs toch wel gebruikt worden wat de regering ook doet, en dat je er dan maar beter voor kunt zorgen dat mensen dat op een zo veilig mogelijke manier doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Yep, net zoals D66 naar de experts luistert mbt hun standpunt voor een vuurwerk verbod zouden ze, als ze consequent willen zijn, ook voor een drugsverbod moeten gaan. Zeker als iemand die dagelijks de ellende van drugs ondervonden heeft minister is.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sowieso was Els Borst ook een ziekenhuispersoon op die post. Die koos er voor om gratis Heroine te gaan verstrekken aan de meest hardnekkige verslaafden die er na vele pogingen nog niet vanaf kwamen. En daardoor is de overlast van junks mede sterk teruggedrongen.quote:Op zondag 9 januari 2022 08:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En waarom zou een ziekenhuispersoon niet achter het beleid van het laten testen van drugs staan? Het Nederlandse beleid gaat er vanuit dat drugs toch wel gebruikt worden wat de regering ook doet, en dat je er dan maar beter voor kunt zorgen dat mensen dat op een zo veilig mogelijke manier doen.
Nederland heeft zodoende betrekkelijk weinig problemen met drugsgebruik. Yesilgoz zal daar wel een andere mening op na houden inderdaad, maar da's een ander punt.
Daarnaast vaart Kuipers onder D66 vlag, met afstand de meest progressieve partij. Ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken.
De volledige overgang naar kringlooplandbouw die in 2030 moet zijn voltooid (en dus eigenlijk volledig deze kabinetsperiode gepland), komt natuurlijk wel op het bordje van Staghouwer.quote:Op zondag 9 januari 2022 00:37 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, op LNV komen zowat alle lastige dossiers bij de minister zonder portefeuille te liggen. En dat geldt ook voor BZK, zoals eerder ook al geconstateerd.
Soft drugs verbieden doet dus 100% niets aan het probleem, dat is wel zo langzamerhand genoegzaam vastgesteld.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Yep, net zoals D66 naar de experts luistert mbt hun standpunt voor een vuurwerk verbod zouden ze, als ze consequent willen zijn, ook voor een drugsverbod moeten gaan. Zeker als iemand die dagelijks de ellende van drugs ondervonden heeft minister is.
Mooi. Legaal vuurwerk verbieden ook niet dat is afgelopen jaarwisseling wel vastgesteld.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Soft drugs verbieden doet dus 100% niets aan het probleem, dat is wel zo langzamerhand genoegzaam vastgesteld.
Het was een stuk rustiger hier anders dan andere jaren. Ik kon het verschil goed merken. De meeste Nederlanders houden zich wel degelijk aan zo'n verbod.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Mooi. Legaal vuurwerk verbieden ook niet dat is afgelopen jaarwisseling wel vastgesteld.
Nu maar hopen op een beetje consistentie van D66.
De kiezer heeft op deze partijen gestemd en er zijn behalve een optie over links met GL/PvdA geen andere serieuze opties.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:48 schreef vosss het volgende:
Wellicht niet geheel ontopic, maar ik blijf het verbazingwekkend en ronduit ridicuul vinden dat een kabinet (volkomen terecht!) naar huis gestuurd wordt en dat dan vervolgens bijna een jaar later gewoon hetzelfde kabinet weer aan treedt.
Ok links en rechts wat andere poppetjes, maar de facto gewoon dezelfde partijen waarvan de voltallige oppositie zei: wegwezen.
Hoe kan dit?
Omdat datzelfde kabinet vervolgens met de verkiezingen gewoon een winst behaalde.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:48 schreef vosss het volgende:
Wellicht niet geheel ontopic, maar ik blijf het verbazingwekkend en ronduit ridicuul vinden dat een kabinet (volkomen terecht!) naar huis gestuurd wordt en dat dan vervolgens bijna een jaar later gewoon hetzelfde kabinet weer aan treedt.
Ok links en rechts wat andere poppetjes, maar de facto gewoon dezelfde partijen waarvan de voltallige oppositie zei: wegwezen.
Hoe kan dit?
Fijn dat jij het kon merken. Op de eerste hulp konden ze het niet zo goed merken.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het was een stuk rustiger hier anders dan andere jaren. Ik kon het verschil goed merken. De meeste Nederlanders houden zich wel degelijk aan zo'n verbod.
Verder gaat de vergelijking natuurlijk totaal mank.
Denk het wel, eigenlijk.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Fijn dat jij het kon merken. Op de eerste hulp konden ze het niet zo goed merken.
https://www.nporadio1.nl/(...)ting-waren-te-merkenquote:Op zondag 9 januari 2022 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Fijn dat jij het kon merken. Op de eerste hulp konden ze het niet zo goed merken.
Heel goed, je ziet duidelijk de extreem stijgende lijn na een rustige jaarwisseling de eerste keer met verbod. Dankjewel.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Denk het wel, eigenlijk.
[ afbeelding ]
Je ziet inderdaad dat het alsnog peanuts is vergeleken met geen vuurwerkverbod.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Heel goed, je ziet duidelijk de extreem stijgende lijn na een rustige jaarwisseling de eerste keer met verbod. Dankjewel.
Op de eerste hulp konden ze het juist wel merken:quote:Op zondag 9 januari 2022 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Als je om 12 uur middernacht uit het raam had gekeken dan had je gezien dat vele Nederlanders fijn burgerlijk ongehoorzaam waren.
Verder gaat mijn vergelijking om consistentie. Maar dat had ik reeds gemeld, het was je even ontgaan denk ik.
Wacht volgend jaar maar af als er wederom een verbod is maar de horeca wel open is. Bovendien zullen door het gebrek aan relatief veilig legaal vuurwerk de verwondingen ernstiger zijn.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Je ziet inderdaad dat het alsnog peanuts is vergeleken met geen vuurwerkverbod.
Ondanks dat ik geen fan ben van Kaag, vind ik dit toch wel erg sneu. Dit is toch een dag waar je je op verheugd en een foto die vaak terug komt. Dat je dat moment dan moet missen lijkt me erg vervelend.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:13 schreef BasEnAad het volgende:
Het bordes lonkt niet voor Kaag
https://nos.nl/artikel/24(...)positieve-coronatest
De wrevel komt omdat jij, zoals praktisch altijd, weer glashard liegt.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Wacht volgend jaar maar af als er wederom een verbod is. Bovendien zullen door het gebrek aan relatief veilig legaal vuurwerk de verwondingen ernstiger zijn.
Maar grappig om te constateren dat de vraag om consistentie van D66 en haar komende minister zoveel wrevel opwekt.
Waarom is het aantal slachtoffers dan weer flink omhoog gegaan bij het tweede jaar van het verbod? Mocht dat verbod wegens corona weer doorgezet dit jaar lijkt het me niet moeilijk om te voorspellen dat het aantal slachtoffers snel weer terug gaat naar het gemiddelde.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat zal als het jarenlang verboden is juist steeds meer worden. Waarom doe jij steeds beweringen die je met 5 seconden zoeken kunt weerleggen?
Daarnaast was de horeca ook dicht. Voor een beter vergelijk moet je en een vuurwerkverbod en de horeca wel open.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is het aantal slachtoffers dan weer flink omhoog gegaan bij het tweede jaar van het verbod? Mocht dat verbod wegens corona weer doorgezet dit jaar lijkt het me niet moeilijk om te voorspellen dat het aantal slachtoffers snel weer terug gaat naar het gemiddelde.
Het aantal slachtoffers is toegenomen tov 2020/2021, toen mensen inderdaad massaal binnenbleven omdat we net voor het eerst een strenge lockdown hadden en de angst voor corona bijna op zijn hoogtepunt zat.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is het aantal slachtoffers dan weer flink omhoog gegaan bij het tweede jaar van het verbod? Mocht dat verbod wegens corona weer doorgezet dit jaar lijkt het me niet moeilijk om te voorspellen dat het aantal slachtoffers snel weer terug gaat naar het gemiddelde.
De angst voor corona is er niet meer en de angst om op de bon geslingerd te worden ook niet. Dus alle redenen om geen vuurwerk meer af te steken zijn verdwenen, ondanks het verbod. Mensen hebben sowieso wel door dat de onderbouwing voor de verboden de afgelopen twee jaar op drijfzand gestoeld is.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het aantal slachtoffers is toegenomen tov 2020/2021, toen mensen inderdaad massaal binnenbleven omdat we net voor het eerst een strenge lockdown hadden en de angst voor corona bijna op zijn hoogtepunt zat.
Maar je moet het dus vergelijken met 2019/2020. En dan zie je gewoon een forse afname. En de geschiedenis bij zulke dingen leert juist dat als het langer verboden is, er steeds meer mensen stoppen en minder mensen beginnen. Dus dat het alleen maar verder af zal nemen.
Maar wel minder dan zonder verbod. En bij vergelijkbare verboden zie je echt dat het vervolgens met het jaar minder zal worden. Dat niet iedereen zich gelijk 100% aan een verbod houdt, is geen reden een verbod niet op te leggen.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De angst voor corona is er niet meer en de angst om op de bon geslingerd te worden ook niet. Dus alle redenen om geen vuurwerk meer af te steken zijn verdwenen, ondanks het verbod. Mensen hebben sowieso wel door dat de onderbouwing voor de verboden de afgelopen twee jaar op drijfzand gestoeld is.
Dus gaat men ook deze december gewoon weer massaal afsteken, verbod of niet.
We hebben daarna verkiezingen gehad hè?quote:Op zondag 9 januari 2022 11:48 schreef vosss het volgende:
Hoe kan dit?
Die vergelijking slaat nergens op. Een maximumsnelheid is makkelijk te onderbouwen, een vuurwerkverbod vanwege corona niet.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wel minder dan zonder verbod. En bij vergelijkbare verboden zie je echt dat het vervolgens met het jaar minder zal worden. Dat niet iedereen zich gelijk 100% aan een verbod houdt, is geen reden een verbod niet op te leggen.
Met een maximumsnelheid in een woonwijk houdt ook niet iedereen zich aan die snelheid, maar dat is ook geen reden om geen maximumsnelheid te hebben. Een groot deel van de mensen doet het namelijk wel.
Ik zou het dan ook niet onderbouwen met corona. Dan zou je het verbod binnenkort weer moeten intrekken, ik zou een permanent verbod willen zien (zoals in het wetsvoorstel van GL en PvdD).quote:Op zondag 9 januari 2022 12:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat nergens op. Een maximumsnelheid is makkelijk te onderbouwen, een vuurwerkverbod vanwege corona niet.
Maar natuurlijk gaat men komende december weer massaal afsteken. Veel mensen hebben zich nu 2 jaar aan het verbod gehouden (veel ook niet) en zijn er klaar mee, die gaan de komende maanden al illegaal vuurwerk inslaan voor komende december. En illegaal omdat het zo maar weer kan dat de Nederlandse overheid een verkoopverbod afkondigt.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De angst voor corona is er niet meer en de angst om op de bon geslingerd te worden ook niet. Dus alle redenen om geen vuurwerk meer af te steken zijn verdwenen, ondanks het verbod. Mensen hebben sowieso wel door dat de onderbouwing voor de verboden de afgelopen twee jaar op drijfzand gestoeld is.
Dus gaat men ook deze december gewoon weer massaal afsteken, verbod of niet.
Dat is leuk voor je, maar dat is wel de reden van de verboden tot nu toe. Het is geen daadwerkelijke wet.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zou het dan ook niet onderbouwen met corona.
Er ligt een wetsvoorstel voor een permanent verbod.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is leuk voor je, maar dat is wel de reden van de verboden tot nu toe. Het is geen daadwerkelijke wet.
En die gaat het niet halen, dus verder niet relevant. We hebben het over een verbod vanwege corona, de doelpalen verzetten gaat je niet helpen.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er ligt een wetsvoorstel voor een permanent verbod.
Oh je denkt dat de mensen die schijt hebben aan het verbod zich er de afgelopen jaren wel aan gehouden hebben?quote:Op zondag 9 januari 2022 12:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar natuurlijk gaat men komende december weer massaal afsteken. Veel mensen hebben zich nu 2 jaar aan het verbod gehouden (veel ook niet) en zijn er klaar mee
Ik verzet geen doelpalen. Dit is het topic over de kabinetsformatie, niet een topic over corona. Het ging hier om het standpunt van (oa) D66, die een permanent verbod willen.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En die gaat het niet halen, dus verder niet relevant. We hebben het over een verbod vanwege corona, de doelpalen verzetten gaat je niet helpen.
Veel mensen hebben zich er de afgelopen jaren wel aan gehouden ja, en zullen dat komende jaarwisseling niet meer doen indien er wederom een verbod wordt afgekondigd. Leuk dat jij dat schattig vindt, maar het is gewoon de realiteit, de pakkans is gewoon veel te klein en als je wat sierpotten af steekt om 12 uur gewoon 0.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh je denkt dat de mensen die schijt hebben aan het verbod zich er de afgelopen jaren wel aan gehouden hebben?
Schattig
Waarom is er dan nog geen wettelijk verbod? Net alsof GL en PvdD niet al jaren voor een verbod zijnquote:Op zondag 9 januari 2022 12:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat wetsvoorstel haalt het zeer ruim als iedere partij vrij mag stemmen.
Nee het is gewoon weer onderbuikgelul zoals we gewend zijn van jequote:Op zondag 9 januari 2022 12:42 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Veel mensen hebben zich er de afgelopen jaren wel aan gehouden ja, en zullen dat komende jaarwisseling niet meer doen indien er wederom een verbod wordt afgekondigd. Leuk dat jij dat schattig vindt, maar het is gewoon de realiteit, de pakkans is gewoon veel te klein en als je wat sierpotten af steekt om 12 uur gewoon 0.
Omdat we alleen maar doen of we beschaafd zijn we vinden zoiets als de toeslagen affaire verschrikkelijk zijn blij dat het kabinet erover valt. Vervolgens gaan we stemmen vergeten dat volkomen want stel dat de stemmer zijn HRA moet inleveren en stemmen vervolgens weer doodleuk op dezelfde partijen en poppetjes. En die partijen zullen nooit veranderen zolang ze niet met zetelverlies gestraft worden voor hun daden.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:48 schreef vosss het volgende:
Hoe kan dit?
VVD en CDA blokkeerden het. Maar het lijkt er op dat de coalitie nu vaker de kamer vrij wil laten, er is dus gewoon een kans dat ze het nu wel halen.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom is er dan nog geen wettelijk verbod? Net alsof GL en PvdD niet al jaren voor een verbod zijn
En als dat het tot nu toe niet gehaald heeft, waarom zou het dat nu wel ineens halen? Het standpunt van het kabinet is na de formatie niet ineens anders.
Nee hoor, ook PvdA en SP waren niet voor een totaalverbod. Daar is gewoon geen meerderheid voor, buiten een tijdelijk verbod vanwege corona. Deze tweede keer kwam dat er alleen maar omdat het OMT inmiddels de facto het land regeert in plaats van het kabinet.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
VVD en CDA blokkeerden het. Maar het lijkt er op dat de coalitie nu vaker de kamer vrij wil laten, er is dus gewoon een kans dat ze het nu wel halen.
Wat dat betreft moet er ook gewoon beter oppositie gevoerd worden. Als je mensen niet kan overtuigen om voor je partij te stemmen terwijl regeringspartijen er zo'n puinhoop van maken is er ook iets mis met je communicatie en optreden.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:45 schreef vipergts het volgende:
[..]
Omdat we alleen maar doen of we beschaafd zijn we vinden zoiets als de toeslagen affaire verschrikkelijk zijn blij dat het kabinet erover valt. Vervolgens gaan we stemmen vergeten dat volkomen want stel dat de stemmer zijn HRA moet inleveren en stemmen vervolgens weer doodleuk op dezelfde partijen en poppetjes. En die partijen zullen nooit veranderen zolang ze niet met zetelverlies gestraft worden voor hun daden.
Die zijn dus wel voor:quote:Op zondag 9 januari 2022 12:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor, ook PvdA en SP waren niet voor een totaalverbod. Daar is gewoon geen meerderheid voor, buiten een tijdelijk verbod vanwege corona. Deze tweede keer kwam dat er alleen maar omdat het OMT inmiddels de facto het land regeert in plaats van het kabinet.
Je moet echt even wat beter lezen hoor.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zijn dus wel voor:
https://www.hartvannederl(...)-consumentenvuurwerk
Ik lees goed: PvdA en SP zijn voor een verbod, VVD twijfelde toen nog. En dat voor het eerste coronageval in Nederland.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je moet echt even wat beter lezen hoor.
Eens. Gelukkig zit er qua oppositie wel wat in het vat. Volt, BBB, JA21 en hopelijk Omtzigt met een eigen partij.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat dat betreft moet er ook gewoon beter oppositie gevoerd worden. Als je mensen niet kan overtuigen om voor je partij te stemmen terwijl regeringspartijen er zo'n puinhoop van maken is er ook iets mis met je communicatie en optreden.
Je mist het woordje 'totaal'. Het is mooi geweest nuquote:Op zondag 9 januari 2022 12:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik lees goed: PvdA en SP zijn voor een verbod, VVD twijfelde toen nog. En dat voor het eerste coronageval in Nederland.
Klopt, er is een meerderheid voor een verbod zoals het dit jaar was, cat 1 blijft dan wel beschikbaar.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mist het woordje 'totaal'. Het is mooi geweest nu
Blijf vooral onzin verkondigen, veel plezier er mee!quote:Op zondag 9 januari 2022 13:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, er is een meerderheid voor een verbod zoals het dit jaar was, cat 1 blijft dan wel beschikbaar.
Burgemeesters zijn sowieso voor een vuurwerkverbod, van welke partij ook.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:59 schreef Hanca het volgende:
Ook burgemeesters van VVD en CDA huize zijn voor een verbod: https://nos.nl/artikel/23(...)l-verbod-op-vuurwerk
Met als gevolg dat de overgrote meerderheid van de gemeentes dat gewoon niet doet. En dan gaan mensen zelf wel weer afstekenquote:Op zondag 9 januari 2022 13:06 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Burgemeesters zijn sowieso voor een vuurwerkverbod, van welke partij ook.
Uiteindelijk zitten zij met de extra kosten en de ellende als het uit de hand loopt.
Wat mij betreft zou ik het prima vinden om op een centrale plek gecontroleerd vuurwerk af te steken (groot vuurwerk) waar iedereen die het wil heen kan. Lijkt me prima te doen en gezellig.
Ohja, dat was ik alweer bijna vergeten.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:30 schreef Afwazig het volgende:
[..]
We hebben daarna verkiezingen gehad hè?
Er is (vaak) over gesproken in de kamer, het verbod gaat steeds over een verbod zoals het dit jaar was. Je kunt inderdaad bediscussiëren of er dit jaar een totaalverbod was. Maar voor een verbod zoals de afgelopen 2 jaar was, is er dus een meerderheid in de kamer. En daar ging het hier over, het begon namelijk met het standpunt van D66 en die zijn ook voor een verbod zoals het de afgelopen 2 jaar was. De vraag was of er voor het standpunt van D66 (en PvdA, SP) een meerderheid is en die is er gewoon. En dan weten we het standpunt van VVD nog niet eens, die hebben zich sinds de eerste week van januari 2020 niet meer uitgesproken.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Blijf vooral onzin verkondigen, veel plezier er mee!
Je kan verhuizen naar een land waar er geen democratie is. Succes.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Ohja, dat was ik alweer bijna vergeten.
Dan nog vind ik dat eenzelfde coalitie niet zou moeten mogen. Regel het maar op een andere manier
Het op voorhand resoluut uitsluiten van een van de grootste partijen van een land middels een cordon sanitaire is anders ook weinig democratisch in mij optiek.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan verhuizen naar een land waar er geen democratie is. Succes.
Je doelt nu op Wilders die samenwerken met de VVD uitsluit zolang Rutte er zit?quote:Op zondag 9 januari 2022 15:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Het op voorhand resoluut uitsluiten van een van de grootste partijen van een land middels een cordon sanitaire is anders ook weinig democratisch in mij optiek.
Er is geen cordon sanitaire in Nederland. Er worden met enige regelmaat moties aangenomen van de PVV.quote:Op zondag 9 januari 2022 15:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Het op voorhand resoluut uitsluiten van een van de grootste partijen van een land middels een cordon sanitaire is anders ook weinig democratisch in mij optiek.
Wederom onzin. De afgelopen twee jaar was er een totaalverbod. Daar is geen meerderheid voor en ook nooit geweest. Zet jezelf toch niet steeds zo voor lul manquote:Op zondag 9 januari 2022 13:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is (vaak) over gesproken in de kamer, het verbod gaat steeds over een verbod zoals het dit jaar was. Je kunt inderdaad bediscussiëren of er dit jaar een totaalverbod was. Maar voor een verbod zoals de afgelopen 2 jaar was, is er dus een meerderheid in de kamer. En daar ging het hier over, het begon namelijk met het standpunt van D66 en die zijn ook voor een verbod zoals het de afgelopen 2 jaar was. De vraag was of er voor het standpunt van D66 (en PvdA, SP) een meerderheid is en die is er gewoon. En dan weten we het standpunt van VVD nog niet eens, die hebben zich sinds de eerste week van januari 2020 niet meer uitgesproken.
Het verbod waar een meerderheid voor was werd begin 2020 zo omschreven: Zwaar vuurwerk (F3-categorie) en knalvuurwerk (deel F2-categorie) wordt verboden. Klein vuurwerk (F1, bijvoorbeeld sterretjes en knalerwten), wat ook nu al buiten de jaarwisseling mag worden afgestoken, blijft legaal.quote:Op zondag 9 januari 2022 15:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wederom onzin. De afgelopen twee jaar was er een totaalverbod. Daar is geen meerderheid voor en ook nooit geweest. Zet jezelf toch niet steeds zo voor lul man
Je praat wederom poep.quote:Op zondag 9 januari 2022 15:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het verbod waar een meerderheid voor was werd begin 2020 zo omschreven: Zwaar vuurwerk (F3-categorie) en knalvuurwerk (deel F2-categorie) wordt verboden. Klein vuurwerk (F1, bijvoorbeeld sterretjes en knalerwten), wat ook nu al buiten de jaarwisseling mag worden afgestoken, blijft legaal.
Bedoeling was toen om een heel klein deel van F2 legaal te houden, maar daar ging de Raad van State voor liggen.
Exact hetzelfde als nu verboden was, dus. Je hebt het 2 jaar geleden gewoon niet gevolgd.
Bepaald siervuurwerk (niet alleen F1) is gewoon nog steeds legaal:quote:In de tussentijd werken GroenLinks en de Partij voor de Dieren verder aan hun wetsvoorstel voor een algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Op dit moment is er bij lange geen Kamermeerderheid in zicht voor dit plan.
https://www.rijksoverheid(...)-vuurwerk-vanaf-2020quote:Het kabinet wil dat mensen de mogelijkheid behouden om op een prettige manier vuurwerk af te steken. Het lichte vuurwerk in de F1-categorie en verschillende soorten siervuurwerk in de categorie F2 blijven daarom toegestaan voor consumenten. Het gaat dan onder meer om fonteinen en tollen.
Ja, dat kleine beetje F2 was de bedoeling, maar daar is de Raad van State voor gaan liggen: https://www.raadvanstate.(...)vies-vuurwerkverbod/quote:Op zondag 9 januari 2022 15:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je praat wederom poep.
https://www.trouw.nl/poli(...)-en-pijlen~b55224c1/
[..]
Bepaald siervuurwerk (niet alleen F1) is gewoon nog steeds legaal:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-vuurwerk-vanaf-2020
Het enige dat het afsteken daarvan heeft tegengehouden is het algehele vuurwerkverbod vanwege corona de afgelopen twee jaar. Dat was een totaalverbod. Niet hetzelfde dus. Voor een totaalverbod is ook nu na de formatie geen meerderheid te vinden. Geef gewoon je fout toe en ga verder.
Er was voor dat advies een meerderheid voor het verbod, kan me niet voorstellen dat dat na dit advies anders is geworden.quote:De uitzonderingen op het verbod voor bepaalde soorten F2-vuurwerk zijn uit de wetstekst gehaald.
Dit is een advies over het wetsvoorstel van GL en PvdD. Niet over de huidige wetgeving. Staat in koeienletters boven de paginaquote:Op zondag 9 januari 2022 15:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat kleine beetje F2 was de bedoeling, maar daar is de Raad van State voor gaan liggen: https://www.raadvanstate.(...)vies-vuurwerkverbod/
[..]
Er was voor dat advies een meerderheid voor het verbod, kan me niet voorstellen dat dat na dit advies anders is geworden.
Dat zeg ik, voor dat initiatief was in januari 2020 dus een meerderheid. Die januari 2020 wordt nota bene nog genoemd op de pagina.quote:Op zondag 9 januari 2022 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is een advies over het wetsvoorstel van GL en PvdD. Niet over de huidige wetgeving. Staat in koeienletters boven de pagina
Er is geen reden om te denken dat dit initiatief nu ineens wel een meerderheid zou hebben.
Hopelijk maken ze op een moment dat iedereen aanwezig kan zijn een tweede foto.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ondanks dat ik geen fan ben van Kaag, vind ik dit toch wel erg sneu. Dit is toch een dag waar je je op verheugd en een foto die vaak terug komt. Dat je dat moment dan moet missen lijkt me erg vervelend.
quote:Op zondag 9 januari 2022 15:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zeg ik, voor dat initiatief was in januari 2020 dus een meerderheid. Die januari 2020 wordt nota bene nog genoemd op de pagina.
Het gaat om dit voorstel:
Januari 2020: https://nos.nl/artikel/23(...)t-vuurwerk-verbieden
En VVD reageerde toen zo: https://nos.nl/artikel/23(...)oepen-vuurwerkverbod
Nu is het wel mooi geweest. Kappen met dat domme gelieg.quote:Het kabinet wil dat mensen de mogelijkheid behouden om op een prettige manier vuurwerk af te steken. Het lichte vuurwerk in de F1-categorie en verschillende soorten siervuurwerk in de categorie F2 blijven daarom toegestaan voor consumenten. Het gaat dan onder meer om fonteinen en tollen.
Die zin is van voor het advies van de RvS.quote:Op zondag 9 januari 2022 15:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Nu is het wel mooi geweest. Kappen met dat domme gelieg.
Dat advies gaat over het wetsvoorstelquote:Op zondag 9 januari 2022 15:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zij is van voor het advies van de RvS.
Ik heb ook nooit gezegd dat er nu een totaalverbod is, waar begin jij nu over?quote:Op zondag 9 januari 2022 15:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat advies gaat over het wetsvoorstel![]()
Denk nou toch nou eens na man. Als er al een totaalverbod zou zijn, waarom zouden GL en PvdD dan nu alsnog een wetsvoorstel indienen? Die hebben dan toch al wat ze willen?
Feit: GL en PvdD willen een totaalverbod. Dat is er niet en er is ook geen meerderheid voor. Ook nu niet, er is geen enkele indicatie dat het kabinet buiten corona om van gedachten veranderd is.
Of we hernoemen het gewoon naar ‘algemene Nederlandse politiek’ we kijken wel even.quote:Op zondag 9 januari 2022 16:11 schreef Caland het volgende:
Mooi, dan kan er nu wel een slotje op dit topic
Formatie is immers afgerond. Of wachten we nog even op de balkonscene?
Waarom zou je je dat specifiek voor vrouwen afvragen? Ik hoop en denk dat geen enkele minister het einde haalt, Rutte IV valt hopelijk zo snel mogelijk.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:14 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd hoeveel vrouwen op het bordes het einde halen van 4 jaar.
Of al vervangen zijn door mannen, als ze geen geschikt kandidaat kunnen vinden.
Daar hebben we echt behoefte aan ja, weer een crisis en meer dan een jaar formeren. Ieder kabinet is momenteel beter dan geen kabinet.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:16 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Waarom zou je je dat specifiek voor vrouwen afvragen? Ik hoop en denk dat geen enkele minister het einde haalt, Rutte IV valt hopelijk zo snel mogelijk.
Je moet voor de grap eens vragen op welke partij DarkwingDuck gestemd heeftquote:Op zondag 9 januari 2022 20:56 schreef Pedroso het volgende:
Bovendien heb je nu ook geen alternatief, hier hebben de mensen ook voor gekozen.
Ik heb een vermoeden.. JA21 of BBBquote:Op zondag 9 januari 2022 21:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je moet voor de grap eens vragen op welke partij DarkwingDuck gestemd heeft
Fout, het is een coalitiepartijquote:
We hebben behoefte aan nieuwe leiders, mensen met ethische besef. Kaag, Rutte, Hoekstra kunnen beter de politiek verlaten opdat de nieuwe bestuurscultuur vorm kan krijgen en het vertrouwen tussen burger en politiek weer enigszins hersteld kan worden. Wat we niet nodig hebben is hetzelfde kabinet wat door glibbert met voor een groot deel dezelfde mensen met dezelfde tekortkomingen die verantwoordelijk zijn voor talloze schandalen en misstappen.quote:Op zondag 9 januari 2022 20:56 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Daar hebben we echt behoefte aan ja, weer een crisis en meer dan een jaar formeren. Ieder kabinet is momenteel beter dan geen kabinet.
Bovendien heb je nu ook geen alternatief, hier hebben de mensen ook voor gekozen.
Het staat je geheel vrij om op zijn tweet te reageren.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:26 schreef Caland het volgende:
Misschien moeten we Knoops even uitleggen hoe verkiezingen werken
Is Grapperhaus niet verantwoordelijk voor al die lekken bij het OM?quote:Op maandag 10 januari 2022 10:30 schreef Hexagon het volgende:
Nou we kunnen nog een half uur genieten van Sander Dekker en Ferd Grapperhaus als minister.
Volgens mij hebben die lui een uitzondering...quote:
Uitaraardquote:Op maandag 10 januari 2022 11:06 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die lui een uitzondering...
Maxima: hihi haha poppenkast...quote:Op maandag 10 januari 2022 11:05 schreef Raw85 het volgende:
Ben nu al benieuwd naar de LuckyTV van vandaag
Was ook om een onzinreden afgetredenquote:Op maandag 10 januari 2022 11:07 schreef Bocaj het volgende:
Dat Harbers het weer opnieuw mag proberen...
Bij mij weten door achterhouden of verdoezelen criminaliteitscijfers migranten/vluchtelingen/veiliglanders...quote:Op maandag 10 januari 2022 11:09 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Was ook om een onzinreden afgetreden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |