abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203110586
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je praat wederom poep.

https://www.trouw.nl/poli(...)-en-pijlen~b55224c1/
[..]
Bepaald siervuurwerk (niet alleen F1) is gewoon nog steeds legaal:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-vuurwerk-vanaf-2020

Het enige dat het afsteken daarvan heeft tegengehouden is het algehele vuurwerkverbod vanwege corona de afgelopen twee jaar. Dat was een totaalverbod. Niet hetzelfde dus. Voor een totaalverbod is ook nu na de formatie geen meerderheid te vinden. Geef gewoon je fout toe en ga verder.
Ja, dat kleine beetje F2 was de bedoeling, maar daar is de Raad van State voor gaan liggen: https://www.raadvanstate.(...)vies-vuurwerkverbod/

quote:
De uitzonderingen op het verbod voor bepaalde soorten F2-vuurwerk zijn uit de wetstekst gehaald.
Er was voor dat advies een meerderheid voor het verbod, kan me niet voorstellen dat dat na dit advies anders is geworden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203110625
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat kleine beetje F2 was de bedoeling, maar daar is de Raad van State voor gaan liggen: https://www.raadvanstate.(...)vies-vuurwerkverbod/
[..]
Er was voor dat advies een meerderheid voor het verbod, kan me niet voorstellen dat dat na dit advies anders is geworden.
Dit is een advies over het wetsvoorstel van GL en PvdD. Niet over de huidige wetgeving. Staat in koeienletters boven de pagina :')

Er is geen reden om te denken dat dit initiatief nu ineens wel een meerderheid zou hebben.
pi_203110697
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit is een advies over het wetsvoorstel van GL en PvdD. Niet over de huidige wetgeving. Staat in koeienletters boven de pagina :')

Er is geen reden om te denken dat dit initiatief nu ineens wel een meerderheid zou hebben.
Dat zeg ik, voor dat initiatief was in januari 2020 dus een meerderheid. Die januari 2020 wordt nota bene nog genoemd op de pagina.

Het gaat om dit voorstel:
Januari 2020: https://nos.nl/artikel/23(...)t-vuurwerk-verbieden
En VVD reageerde toen zo: https://nos.nl/artikel/23(...)oepen-vuurwerkverbod
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203110713
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 12:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ondanks dat ik geen fan ben van Kaag, vind ik dit toch wel erg sneu. Dit is toch een dag waar je je op verheugd en een foto die vaak terug komt. Dat je dat moment dan moet missen lijkt me erg vervelend.
Hopelijk maken ze op een moment dat iedereen aanwezig kan zijn een tweede foto.
pi_203110724
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zeg ik, voor dat initiatief was in januari 2020 dus een meerderheid. Die januari 2020 wordt nota bene nog genoemd op de pagina.

Het gaat om dit voorstel:
Januari 2020: https://nos.nl/artikel/23(...)t-vuurwerk-verbieden
En VVD reageerde toen zo: https://nos.nl/artikel/23(...)oepen-vuurwerkverbod
quote:
Het kabinet wil dat mensen de mogelijkheid behouden om op een prettige manier vuurwerk af te steken. Het lichte vuurwerk in de F1-categorie en verschillende soorten siervuurwerk in de categorie F2 blijven daarom toegestaan voor consumenten. Het gaat dan onder meer om fonteinen en tollen.
Nu is het wel mooi geweest. Kappen met dat domme gelieg.
pi_203110745
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
[..]
Nu is het wel mooi geweest. Kappen met dat domme gelieg.
Die zin is van voor het advies van de RvS.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 10-01-2022 07:26:21 ]
pi_203110777
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die zij is van voor het advies van de RvS.
Dat advies gaat over het wetsvoorstel _O-

Denk nou toch nou eens na man. Als er al een totaalverbod zou zijn, waarom zouden GL en PvdD dan nu alsnog een wetsvoorstel indienen? Die hebben dan toch al wat ze willen? :D

Feit: GL en PvdD willen een totaalverbod. Dat is er niet en er is ook geen meerderheid voor. Ook nu niet, er is geen enkele indicatie dat het kabinet buiten corona om van gedachten veranderd is.
pi_203111024
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat advies gaat over het wetsvoorstel _O-

Denk nou toch nou eens na man. Als er al een totaalverbod zou zijn, waarom zouden GL en PvdD dan nu alsnog een wetsvoorstel indienen? Die hebben dan toch al wat ze willen? :D

Feit: GL en PvdD willen een totaalverbod. Dat is er niet en er is ook geen meerderheid voor. Ook nu niet, er is geen enkele indicatie dat het kabinet buiten corona om van gedachten veranderd is.
Ik heb ook nooit gezegd dat er nu een totaalverbod is, waar begin jij nu over?

Ik heb gezegd dat er een meerderheid voor is in de Tweede Kamer. Dit advies van de Raad van State gaat namelijk over het wetsvoorstel dat GL en PvdD in januari 2020 hebben ingediend. Er was toen een meerderheid, zoals je kunt lezen. De Raad van State doet er meestal meer dan een jaar over voor er een advies ligt, dat is hier dus ook gebeurd. De artikelen uit januari 2020 kun je dus rechtstreeks aan dit advies over een wetsvoorstel koppelen.

Jij lijkt te denken dat er in januari 2020 al gestemd is oid en er dus al een wet ligt. Dat is natuurlijk onzin, ze zaten toen aan het begin van het jaren durende traject voor een wet. En nu zijn ze er ook nog helemaal niet, de wet is nog niet eens behandeld in de Tweede en Eerste Kamer.

En je noemt steeds het kabinet, maar die zijn pas aan zet na de eventuele aanname van zo'n wet. Die steeds noemen getuigd er van dat je het helemaal niet volgt.

Kortom: denk zelf even na.
pi_203111177
Tegen zoveel blindheid kan niemand op :') Gelukkig leven de meeste mensen nog wel in de realiteit: een algeheel vuurwerkverbod buiten de coronaverboden is geen meerderheid voor. Het huidige compromis wel.
  zondag 9 januari 2022 @ 16:11:36 #260
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203111200
Mooi, dan kan er nu wel een slotje op dit topic

Formatie is immers afgerond. Of wachten we nog even op de balkonscene?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203111366
quote:
6s.gif Op zondag 9 januari 2022 16:11 schreef Caland het volgende:
Mooi, dan kan er nu wel een slotje op dit topic

Formatie is immers afgerond. Of wachten we nog even op de balkonscene?
Of we hernoemen het gewoon naar ‘algemene Nederlandse politiek’ we kijken wel even.
zie email 27 oktober
pi_203112782
Kaag doet aangifte tegen Willem Engel die haar adres heeft gedeeld op social media;
https://www.telegraaf.nl/(...)engel-na-delen-adres

Dat ze die kerel een jaar geleden al niet in een dwangbuis hebben gestopt.
  zondag 9 januari 2022 @ 20:14:02 #263
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_203115030
Ben benieuwd hoeveel vrouwen op het bordes het einde halen van 4 jaar.
Of al vervangen zijn door mannen, als ze geen geschikt kandidaat kunnen vinden.
pi_203115062
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:14 schreef KingRadler het volgende:
Ben benieuwd hoeveel vrouwen op het bordes het einde halen van 4 jaar.
Of al vervangen zijn door mannen, als ze geen geschikt kandidaat kunnen vinden.
Waarom zou je je dat specifiek voor vrouwen afvragen? Ik hoop en denk dat geen enkele minister het einde haalt, Rutte IV valt hopelijk zo snel mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2022 20:16:23 ]
pi_203115746
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:16 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarom zou je je dat specifiek voor vrouwen afvragen? Ik hoop en denk dat geen enkele minister het einde haalt, Rutte IV valt hopelijk zo snel mogelijk.
Daar hebben we echt behoefte aan ja, weer een crisis en meer dan een jaar formeren. Ieder kabinet is momenteel beter dan geen kabinet.
Bovendien heb je nu ook geen alternatief, hier hebben de mensen ook voor gekozen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 9 januari 2022 @ 21:09:42 #266
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203115960
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:56 schreef Pedroso het volgende:

Bovendien heb je nu ook geen alternatief, hier hebben de mensen ook voor gekozen.
Je moet voor de grap eens vragen op welke partij DarkwingDuck gestemd heeft _O-
Antifa
pi_203115986
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Je moet voor de grap eens vragen op welke partij DarkwingDuck gestemd heeft _O-
Ik heb een vermoeden.. JA21 of BBB
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_203116626
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 21:11 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Ik heb een vermoeden.. JA21 of BBB
Fout, het is een coalitiepartij ;)
pi_203116964
Als voorzitter van de Kaag-fanclub kan hij natuurlijk niets anders dan D66 gestemd hebben!
pi_203117163
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 20:56 schreef Pedroso het volgende:

[..]
Daar hebben we echt behoefte aan ja, weer een crisis en meer dan een jaar formeren. Ieder kabinet is momenteel beter dan geen kabinet.
We hebben behoefte aan nieuwe leiders, mensen met ethische besef. Kaag, Rutte, Hoekstra kunnen beter de politiek verlaten opdat de nieuwe bestuurscultuur vorm kan krijgen en het vertrouwen tussen burger en politiek weer enigszins hersteld kan worden. Wat we niet nodig hebben is hetzelfde kabinet wat door glibbert met voor een groot deel dezelfde mensen met dezelfde tekortkomingen die verantwoordelijk zijn voor talloze schandalen en misstappen.
  zondag 9 januari 2022 @ 22:40:41 #271
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203117321
Waarom zouden Kaag en Hoekstra die nog geen 2 jaar fractievoorzitter/partijleider zijn de politiek moeten verlaten?
Antifa
pi_203117560
Voorzitter Bergkamp wil evaluatie van gênant lange formatie;

twitter
  zondag 9 januari 2022 @ 23:20:58 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203117867
GJ Knoops is genanter. En zijn opmerking klopt niet.
Antifa
  zondag 9 januari 2022 @ 23:26:27 #274
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203117925
Misschien moeten we Knoops even uitleggen hoe verkiezingen werken
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203117965
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 23:26 schreef Caland het volgende:
Misschien moeten we Knoops even uitleggen hoe verkiezingen werken
Het staat je geheel vrij om op zijn tweet te reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')