Henk Vijlbrief ken ik verder niet, maar had het idee dat de hele ploeg enkel toppers met nieuw elan waren...quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:15 schreef -XOR- het volgende:
Groningen is gesandboxt door er een speciale post voor in het leven te roepen en daar een uitgerangeerde D66'er op te zetten, wederom slim gedaan.
Dat zou iedereen toejuichen. Maar Den Haag laat keer op keer op keer afweten. Ook deze extra opbrengsten zullen onder de streep niet bij de mensen met schade aan hun huizen terecht komen zal uiteindelijk blijken. Of Den Haag nou toezeggingen doet of niet, dat is slechts toneel voor de bühne.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, dat gas levert natuurlijk wel onverwacht geld op. Als ze daar nou eens een rondje vergoedingen van doen in die regio.
Ik zou onmiddellijk contractbreuk plegen, althans Duitsland te kennen geven dat het max X kuub kan krijgen. Dan maar wat euro's overmaken naar Berlijn. De veiligheid van mensen en de betrouwbaarheid van de overheid gaat voor. Tot het onmogelijke is niemand gehouden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:44 schreef Hanca het volgende:
Ja, lekker is het natuurlijk niet, maar ik zie niet goed wat Blok of Vijlbrief er aan kan doen dat Duitsland de beloftes niet na komt. Er ligt een contract, dus weigeren te leveren kan niet. De Nederlanders in de kou zetten om Duitsers wel te leveren gaat natuurlijk ook niet. Een lastige situatie en iķ snap dat er mensen boos zijn, maar als je reëel kijkt is er weinig aan te doen vanuit Nederland. Misschien hadden ze het contract met Duitsland moeten afkopen, als dat kon (geen idee).
D66 in de kamer accepteert het iig niet zo maar: https://www.rtvnoord.nl/n(...)veiligheid-groningen
Prima. Heel Groningen moeten ze leegpompen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 20:20 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen gaat de gaskraan in Groningen verder open. Die Vijlbrief valt wel mooi met zn neus in de boter zeg
Elke keer zie ik rapportages van die mensen met scheuren in de muur, ik zou zeggen kom eens langs in Amsterdam, kun je exact de zelfde filmpjes maken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, dat gas levert natuurlijk wel onverwacht geld op. Als ze daar nou eens een rondje vergoedingen van doen in die regio.
In Amsterdam moeten ze ook gewoon de kades versterken. Het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 07:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Elke keer zie ik rapportages van die mensen met scheuren in de muur, ik zou zeggen kom eens langs in Amsterdam, kun je exact de zelfde filmpjes maken.
Ook gewoon in huizen hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2022 07:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
In Amsterdam moeten ze ook gewoon de kades versterken. Het een sluit het ander niet uit.
Zoals eerder gezegd: geld is daar het probleem niet. Sterker: zelfs iedereen zonder schade kan binnenkort 10.000 euro krijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Hou oud is dat contract? Als dat recent is is dat het volgende schandaal in een lange reeks. Hoe vaak, wanneer en hoe heeft men aan Nederlandse zijde geprobeerd dat contract open te breken dan wel te ontbinden. Is daar nooit enige actie toe ondernomen dan is ook dat weer een nieuw schandaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 23:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zou onmiddellijk contractbreuk plegen, althans Duitsland te kennen geven dat het max X kuub kan krijgen. Dan maar wat euro's overmaken naar Berlijn. De veiligheid van mensen en de betrouwbaarheid van de overheid gaat voor. Tot het onmogelijke is niemand gehouden.
Of inderdaad wat DarkwingDuck zegt, sla de verdiensten maar hoofdelijk om in Groningen. Dit dossier is zo langzamerhand wel pijnlijk genoeg.
quote:
Dat gas kun je niet vervangen door kerncentrales, op alleen elektriciteit gaat jouw cv ketel ook niet werken.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hou oud is dat contract? Als dat recent is is dat het volgende schandaal in een lange reeks. Hoe vaak, wanneer en hoe heeft men aan Nederlandse zijde geprobeerd dat contract open te breken dan wel te ontbinden. Is daar nooit enige actie toe ondernomen dan is ook dat weer een nieuw schandaal.
Ik wens de staatssecretaris veel succes in Groningen, maar ik hoop wel dat het deze keer iemand is die er voor het Gronings belang is.
Het is bij de beesten af dat men in Duitsland prima werkende en veilige kerncentrales sluit en vervolgens gas uit een bewoond gebied pompt waar aardbevingen plaatsvinden door dat pompen.
Zijn Nederlandse levens minder belangrijk dan zo'n contract? En wat kan Duitsland allemaal opeisen? Totdat Groningen leeggepompt is, dorpen ingestort zijn, burgers omgekomen en dan nog meer?
Er zullen eerst doden moeten vallen voordat ze hier definitief mee gaan stoppen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:33 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hou oud is dat contract? Als dat recent is is dat het volgende schandaal in een lange reeks. Hoe vaak, wanneer en hoe heeft men aan Nederlandse zijde geprobeerd dat contract open te breken dan wel te ontbinden. Is daar nooit enige actie toe ondernomen dan is ook dat weer een nieuw schandaal.
Ik wens de staatssecretaris veel succes in Groningen, maar ik hoop wel dat het deze keer iemand is die er voor het Gronings belang is.
Het is bij de beesten af dat men in Duitsland prima werkende en veilige kerncentrales sluit en vervolgens gas uit een bewoond gebied pompt waar aardbevingen plaatsvinden door dat pompen.
Zijn Nederlandse levens minder belangrijk dan zo'n contract? En wat kan Duitsland allemaal opeisen? Totdat Groningen leeggepompt is, dorpen ingestort zijn, burgers omgekomen en dan nog meer?
Gaan ze dan wel stoppen? Betwijfel het ten zeerste met dit soort politici.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zullen eerst doden moeten vallen voordat ze hier definitief mee gaan stoppen.
Hopelijk vallen er geen doden, maar er is al bijna een wet klaar zodat er na 2022 er in een gemiddeld jaar geen gas meer wordt opgepompt:quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er zullen eerst doden moeten vallen voordat ze hier definitief mee gaan stoppen.
Ja daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 08:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Gaan ze dan wel stoppen? Betwijfel het ten zeerste met dit soort politici.
De enige juiste conclusie. Nog wel hier en daar wat gedweep met die man uit het eigen kliekje van relie-gekkies maar in de rest van de provincie is hij volledig uitgekotst.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
Die heeft zich dus schijnbaar gewoon ingelikt bij het kabinet door verraad aan eigen volk en collega bestuursleden. Smeuïg, dat belooft nog wat in Rutte IV. Ipv 30 zilverlingen kreeg hij dus een ministerschap.
Waarom?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Welke minister gaat als eerste sneuvelen? Ik gok op Staghouwer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |