abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203070891
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:15 schreef -XOR- het volgende:
Groningen is gesandboxt door er een speciale post voor in het leven te roepen en daar een uitgerangeerde D66'er op te zetten, wederom slim gedaan.
Henk Vijlbrief ken ik verder niet, maar had het idee dat de hele ploeg enkel toppers met nieuw elan waren...

Hoedanook, hij mag waarschijnlijk snel afreizen naar Groningen om daar in de provinciale staten tekst en uitleg te geven. Zal vast een aangename kennismaking worden met de statenleden en een hoop burgers die compleet over de zeik zijn.

https://www.oogtv.nl/2022(...)ling-gaswinning/amp/
pi_203070976
Ja, lekker is het natuurlijk niet, maar ik zie niet goed wat Blok of Vijlbrief er aan kan doen dat Duitsland de beloftes niet na komt. Er ligt een contract, dus weigeren te leveren kan niet. De Nederlanders in de kou zetten om Duitsers wel te leveren gaat natuurlijk ook niet. Een lastige situatie en iķ snap dat er mensen boos zijn, maar als je reëel kijkt is er weinig aan te doen vanuit Nederland. Misschien hadden ze het contract met Duitsland moeten afkopen, als dat kon (geen idee).

D66 in de kamer accepteert het iig niet zo maar: https://www.rtvnoord.nl/n(...)veiligheid-groningen
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:51:16 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203071066
Maargoed, dat gas levert natuurlijk wel onverwacht geld op. Als ze daar nou eens een rondje vergoedingen van doen in die regio.
pi_203071212
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:51 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, dat gas levert natuurlijk wel onverwacht geld op. Als ze daar nou eens een rondje vergoedingen van doen in die regio.
Dat zou iedereen toejuichen. Maar Den Haag laat keer op keer op keer afweten. Ook deze extra opbrengsten zullen onder de streep niet bij de mensen met schade aan hun huizen terecht komen zal uiteindelijk blijken. Of Den Haag nou toezeggingen doet of niet, dat is slechts toneel voor de bühne.
pi_203071343
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 22:44 schreef Hanca het volgende:
Ja, lekker is het natuurlijk niet, maar ik zie niet goed wat Blok of Vijlbrief er aan kan doen dat Duitsland de beloftes niet na komt. Er ligt een contract, dus weigeren te leveren kan niet. De Nederlanders in de kou zetten om Duitsers wel te leveren gaat natuurlijk ook niet. Een lastige situatie en iķ snap dat er mensen boos zijn, maar als je reëel kijkt is er weinig aan te doen vanuit Nederland. Misschien hadden ze het contract met Duitsland moeten afkopen, als dat kon (geen idee).

D66 in de kamer accepteert het iig niet zo maar: https://www.rtvnoord.nl/n(...)veiligheid-groningen
Ik zou onmiddellijk contractbreuk plegen, althans Duitsland te kennen geven dat het max X kuub kan krijgen. Dan maar wat euro's overmaken naar Berlijn. De veiligheid van mensen en de betrouwbaarheid van de overheid gaat voor. Tot het onmogelijke is niemand gehouden.

Of inderdaad wat DarkwingDuck zegt, sla de verdiensten maar hoofdelijk om in Groningen. Dit dossier is zo langzamerhand wel pijnlijk genoeg.
zie email 27 oktober
  vrijdag 7 januari 2022 @ 00:38:00 #131
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203071954

:')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_203072225
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 20:20 schreef trein2000 het volgende:
Ondertussen gaat de gaskraan in Groningen verder open. Die Vijlbrief valt wel mooi met zn neus in de boter zeg :D
Prima. Heel Groningen moeten ze leegpompen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 7 januari 2022 @ 06:14:07 #133
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_203072407
Het ontkennen gaat ook tijdens Rutte IV gewoon door. Zeer zorgelijk.
twitter
pi_203072558
quote:
Elke keer zie ik rapportages van die mensen met scheuren in de muur, ik zou zeggen kom eens langs in Amsterdam, kun je exact de zelfde filmpjes maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 januari 2022 @ 07:14:05 #135
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203072569
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 07:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Elke keer zie ik rapportages van die mensen met scheuren in de muur, ik zou zeggen kom eens langs in Amsterdam, kun je exact de zelfde filmpjes maken.
In Amsterdam moeten ze ook gewoon de kades versterken. Het een sluit het ander niet uit.
pi_203072583
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 07:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
In Amsterdam moeten ze ook gewoon de kades versterken. Het een sluit het ander niet uit.
Ook gewoon in huizen hoor :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203072845
quote:
Zoals eerder gezegd: geld is daar het probleem niet. Sterker: zelfs iedereen zonder schade kan binnenkort 10.000 euro krijgen.

Probleem is de veiligheid en daar doe je met geld niks aan. Behalve heel snel aardbevingsbestendig gaan her/verbouwen. Maar ook daar is momenteel geld niet het probleem, wel allerlei regels en natuurlijk het aantal bouwvakkers dat we hebben (daar gaat De Jonge ook tegenaan lopen).

Ik hoop dat de suggestie van D66 kan, dat we nu al hoogcalorisch gas kopen en stikstof toe kunnen voegen, ook al staat de extra fabriek er nog niet. Contractbreuk naar het land dat nota bene zijn IC capaciteit voor ons beschikbaar heeft gesteld de afgelopen jaren lijkt me dan weer geen optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_203073138
quote:
0s.gif Op donderdag 6 januari 2022 23:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zou onmiddellijk contractbreuk plegen, althans Duitsland te kennen geven dat het max X kuub kan krijgen. Dan maar wat euro's overmaken naar Berlijn. De veiligheid van mensen en de betrouwbaarheid van de overheid gaat voor. Tot het onmogelijke is niemand gehouden.

Of inderdaad wat DarkwingDuck zegt, sla de verdiensten maar hoofdelijk om in Groningen. Dit dossier is zo langzamerhand wel pijnlijk genoeg.
Hou oud is dat contract? Als dat recent is is dat het volgende schandaal in een lange reeks. Hoe vaak, wanneer en hoe heeft men aan Nederlandse zijde geprobeerd dat contract open te breken dan wel te ontbinden. Is daar nooit enige actie toe ondernomen dan is ook dat weer een nieuw schandaal.

Ik wens de staatssecretaris veel succes in Groningen, maar ik hoop wel dat het deze keer iemand is die er voor het Gronings belang is.

Het is bij de beesten af dat men in Duitsland prima werkende en veilige kerncentrales sluit en vervolgens gas uit een bewoond gebied pompt waar aardbevingen plaatsvinden door dat pompen.

Zijn Nederlandse levens minder belangrijk dan zo'n contract? En wat kan Duitsland allemaal opeisen? Totdat Groningen leeggepompt is, dorpen ingestort zijn, burgers omgekomen en dan nog meer?
  vrijdag 7 januari 2022 @ 08:35:19 #139
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203073159
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 00:38 schreef ACT-F het volgende:
[ afbeelding ]

:')
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_203073173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Hou oud is dat contract? Als dat recent is is dat het volgende schandaal in een lange reeks. Hoe vaak, wanneer en hoe heeft men aan Nederlandse zijde geprobeerd dat contract open te breken dan wel te ontbinden. Is daar nooit enige actie toe ondernomen dan is ook dat weer een nieuw schandaal.

Ik wens de staatssecretaris veel succes in Groningen, maar ik hoop wel dat het deze keer iemand is die er voor het Gronings belang is.

Het is bij de beesten af dat men in Duitsland prima werkende en veilige kerncentrales sluit en vervolgens gas uit een bewoond gebied pompt waar aardbevingen plaatsvinden door dat pompen.

Zijn Nederlandse levens minder belangrijk dan zo'n contract? En wat kan Duitsland allemaal opeisen? Totdat Groningen leeggepompt is, dorpen ingestort zijn, burgers omgekomen en dan nog meer?
Dat gas kun je niet vervangen door kerncentrales, op alleen elektriciteit gaat jouw cv ketel ook niet werken.

En als ik het zo zie stond dit contract (van 2016 t/m 2022) in 1997 al in de krant: https://www.volkskrant.nl(...)-duitsland~bf830780/
  vrijdag 7 januari 2022 @ 08:37:25 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203073178
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:33 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Er zullen eerst doden moeten vallen voordat ze hier definitief mee gaan stoppen.
pi_203073240
#iswelzo

twitter

Motto van Rutte IV is; Omzien naar elkaar, vooruitkijken naar de toekomst.

Al voor de regering gepresenteerd is is dat eerste stuk al met handen en voeten geschonden. Wingewest Groningen zal door Den Haag uitgeknepen worden tot de laatste kuub, ongeacht het menselijk leed.
pi_203073249
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Er zullen eerst doden moeten vallen voordat ze hier definitief mee gaan stoppen.
Gaan ze dan wel stoppen? Betwijfel het ten zeerste met dit soort politici.
pi_203073275
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hopelijk vallen er geen doden, maar er is al bijna een wet klaar zodat er na 2022 er in een gemiddeld jaar geen gas meer wordt opgepompt:

https://www.rijksoverheid(...)-internetconsultatie

https://www.rijksoverheid(...)veld-stap-dichterbij

Over deze wet waren ze in Groningen ook positief: https://www.provinciegron(...)nning-groningenveld/

Edit: het advies op deze wet is 13 oktober vastgesteld door de Raad van State, volgens mij ligt de wet in de Tweede Kamer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanca op 07-01-2022 09:00:46 ]
  vrijdag 7 januari 2022 @ 08:48:54 #145
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203073298
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 08:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Gaan ze dan wel stoppen? Betwijfel het ten zeerste met dit soort politici.
Ja daar heb je een punt.
Misschien dat een politicus even een twitterpostje neerzet waarin die "geschokt" is, en de nabestaanden veel sterkte toewenst.

Daarna gewoon zeggen dat ze over de gaswinning nog eens zullen vergaderen. "Even een goed gesprek, en stevig onze koppen bij elkaar steken". ^O^
pi_203091582
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 08:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

Die heeft zich dus schijnbaar gewoon ingelikt bij het kabinet door verraad aan eigen volk en collega bestuursleden. Smeuïg, dat belooft nog wat in Rutte IV. Ipv 30 zilverlingen kreeg hij dus een ministerschap. ;)
De enige juiste conclusie. Nog wel hier en daar wat gedweep met die man uit het eigen kliekje van relie-gekkies maar in de rest van de provincie is hij volledig uitgekotst.
-
pi_203097596
De portfeilleverdeling is binnen:

https://www.kabinetsforma(...)ing-kabinet-rutte-iv

Wat mij opvalt: Helder dus inderdaad alle langdurige zorg, ook de ouderenzorg waar De Jonge wel verantwoordelijk voor was. Goede keus, wat mij betreft. Helder is 1 van de meest ervaren mensen in Nederland op dat terrein.

Schouten krijgt een deel van de coronagelden van SZW en neemt sowieso een enorme hap uit dat ministerie (pensioenen, wajong, aow, participatiewet...). We gaan haar denk ik meer in de Kamer zien dan de eerste minister Van Gennip.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hanca op 08-01-2022 19:27:37 ]
  zaterdag 8 januari 2022 @ 19:59:41 #148
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_203098248
Welke minister gaat als eerste sneuvelen? Ik gok op Staghouwer.
  zaterdag 8 januari 2022 @ 20:13:43 #149
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203098580
Wel interessante keuzes

Kuipers gaat ook over drugs en de zorgkosten. En vijlbrief mag het mededingingsbeleid er nog bij doen.

Jammer vind ik wel dat ICT versnipperd blijft over Biza en EZ. Dat had ik graag bij elkaar gezien.

Schouten mag de pensioenen doen maar niet het UWV Dat zou ik andersom logischer vinden
  zaterdag 8 januari 2022 @ 20:14:09 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203098590
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2022 19:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Welke minister gaat als eerste sneuvelen? Ik gok op Staghouwer.
Waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')