Ik ga er voor het gemak vanuit de zowel beleid rondom Groningen (nu ezk) als uitvoering herstelwerkzaamheden (nu NCG onder BZK) onder hem komen. Dat maakt het in het Haagsche al wat makkelijker. Zolang dat nog niet formeel geregeld is zit de financiering van de herstelwerkzaamheden begrotingstechnisch ingewikkeld in elkaar met verschil tussen kasverplichtingen, baten-lasten en inkomsten en uitgaven kader van Rijksbegroting. Dan is het fijn iemand daar te hebben zitten die weet hoe het werkt.quote:Op maandag 3 januari 2022 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, waarom daar een econoom neer is gezet? Toch zo veel mogelijk besparen, oid?
Ik vind dat echt een heel aparte keus, eerlijk gezegd. Niks ten nadele van Vijlbrief, was een kundig staatssecretaris. Dat hij mag blijven is ook terecht. Maar het lijkt idd dat ze na het invullen van de plekjes bij D66 er achter kwamen dat ze deze plek over hadden en dat die dan maar naar Vijlbrief ging.
Misschien dat ze denken dat een voormalig topambtenaar het proces het beste kan versnellen?
Dat lijkt mij goed nieuwsquote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Van De Telegraaf lezers is iig een whooping 5% optimistisch over Rutte IV.
https://www.telegraaf.nl/(...)rstart-van-rutte-iii
Erg mooi.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 08:03 schreef DarkwingDuck het volgende:
Van De Telegraaf lezers is iig een whooping 5% optimistisch over Rutte IV.
https://www.telegraaf.nl/(...)rstart-van-rutte-iii
Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraafquote:
Franc was in Velsen de beste burgemeester van de laatste 30 jaar. Heeft de haven 'schoongemaakt' op criminaliteit. Hij heeft het personeelsbeleid in het stadhuis orde gebracht.quote:Op maandag 3 januari 2022 23:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best positief ben over wat er nu voor regeerakkoord ligt en welke poppetjes het moeten gaan doen.
Een Franc Weerwind vind ik een mooie keuze, heb daar wel hoge verwachtingen van.
Gezien dit nog altijd accurate lied 41 jaar oud is denk ik niet dat het dezelfde mensen zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraaf
Maar ik ben natuurlijk reuze benieuwd of er inmiddels wel positieve geluiden over Rutte IV tevoren zijn gekomen uit enquêtes van 'kwaliteitsmedia'.
Doe eens even normaal, joh, tegen de Telegraaf zijn vanwege hun politieke standpunten is heel wat anders dan een aanslag plegen. Je vliegt hier weer knap uit de bocht.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen als deze? https://www.nu.nl/tag/Aanslag%20De%20Telegraaf
Maar ik ben natuurlijk reuze benieuwd of er inmiddels wel positieve geluiden over Rutte IV tevoren zijn gekomen uit enquêtes van 'kwaliteitsmedia'.
Ach ja, de media krijgt nogal wat bagger over zich heen, wat weer mensen aanzet tot het lastigvallen van oa verslaggevers. De Telegraaf, de NOS, Omroep Brabant geloof ik laatst ook al. Ik kan me de ophef bij de NOS nog goed herinneren, zelfs nu hebben sommigen nog zo'n rode O in hun social media naam. Maar schijnbaar is het het wel volstrekt normaal om zo'n klimaat bij de Telegraaf te scheppen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens even normaal, joh, tegen de Telegraaf zijn vanwege hun politieke standpunten is heel wat anders dan een aanslag plegen. Je vliegt hier weer knap uit de bocht.
Was dat toen al zo'n vod? Dacht dat dat meer van de laatste jaren was.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 14:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien dit nog altijd accurate lied 41 jaar oud is denk ik niet dat het dezelfde mensen zijn.
Kan best zijn dat ze de traditie partijleider in kabinet katholiek, fractieleider protestant en vice versa aanhouden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Knops naar de uitgang dus. Wat is daar gebeurd?
Heerma is niet katholiek en niet protestant, dus dat kan niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kan best zijn dat ze de traditie partijleider in kabinet katholiek, fractieleider protestant en vice versa aanhouden.
Maar wel een afstammeling van die bloedgroep in ieder gevalquote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heerma is niet katholiek en niet protestant, dus dat kan niet.
Ja, jammer. Ik denk dat Knops gewoon pech heeft. CDA levert 3 mannen in het kabinet: Hoekstra, De Jonge en Van Rij (die ik echt een top keus vind voor fiscaliteit). Niet heel onlogisch dat hij daar achter staat.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah, transparantie bij het CDA!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja de nieuwe bestuurscultuur moet daar duidelijk nog landen, de kabinetsbenoemingen gaven ook al weinig hoop.quote:
Nieuwe bestuurscultuur gaat met de coalitiepartijen helemaal niet gebeuren. Ook bij het CDA moet men schijnbaar eerst hardere klappen incasseren alvorens het duidelijk wordt.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja de nieuwe bestuurscultuur moet daar duidelijk nog landen, de kabinetsbenoemingen gaven ook al weinig hoop.
Ook? Juist.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nieuwe bestuurscultuur gaat met de coalitiepartijen helemaal niet gebeuren. Ook bij het CDA moet men schijnbaar eerst hardere klappen incasseren alvorens het duidelijk wordt.
Lol. D66 en VVD zijn geen haar beter. De enige coalitiepartij waarvan het zou moeten komen is CU.quote:
Een verkiezing bij een congres zou leuker geweest zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Wat hadden julie gehoopt? Dat ze live op televisie de fractievoorzitter gekozen hadden?
Zou leuk zijn, maar het congres gaat er niet over. Leden, voorzitters en zelfs Hoekstra hebben niets te zeggen over de voorzitter van de fractie. Dat is puur aan de fractie. En nee, zo'n keuze doe je niet openbaar. Sterker: volgens mij gaat het meestal zelfs anoniem.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Een verkiezing bij een congres zou leuker geweest zijn.
Bent u tegen de benoeming stem dan voor met het groene kaartje oid.
Dat was niet het fractievoorzitterschap, het partijleiderschap is totaal wat anders.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:55 schreef Raw85 het volgende:
Rutte vs Verdonk speelde zich nou niet bepaald achter gesloten deuren af..
Dat was echt comedy capers op zijn best.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Een verkiezing bij een congres zou leuker geweest zijn.
Bent u tegen de benoeming stem dan voor met het groene kaartje oid.
Die werd gelijk partijleider, omdat Cohen echt weg was. De fractie heeft toen na de verkiezing ook nog vergaderd of Samson idd ook fractievoorzitter zou worden. Ze hadden gewoon kunnen afwijken.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:58 schreef Hexagon het volgende:
De enige uitzondering was de PvdA in 2012. Nadat Cohen ten onder ging hebben ze toen de fractieleider via een ledenstemming gekozen.
En ook over een prive-gronddeal in Limburg.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:06 schreef Jojoke het volgende:
Misschien dat Knops nog een lijk in de kast heeft? Iedereen is het ondertussen vergeten, maar er was nog een dingetje met de verkiezingsfinanciering en hij was de campagneleider.
Wie heeft het over D66 of de VVD?quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:15 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Lol. D66 en VVD zijn geen haar beter. De enige coalitiepartij waarvan het zou moeten komen is CU.
Wouter de Winther schreef gisteren nog dit:quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:03 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Geen troostprijs dus.quote:Raymond Knops (CDA) valt af vanwege het teleurstellende resultaat van de verkiezingscampagne die hij zelf leidde, in combinatie met het feit dat partijleider Wopke Hoekstra een nieuwe ploeg wilde in het kabinet. Een troostprijs kan het fractievoorzitterschap zijn, waar hij ervaren papieren voor heeft.
Hoewel ik ergens anders op doelde lijkt het eerst misschien nog te gaan gebeuren ook..quote:Op dinsdag 4 januari 2022 17:51 schreef Raw85 het volgende:
Ze waren bij het CDA natuurlijk doodsbang dat Keijzer en die malle Limburger zich weer zouden melden
Het zou vrij leuk zijn als Keijzer weer de Kamer in zou komen. Met haar kennis kan ze mooi de regering controleren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hoewel ik ergens anders op doelde lijkt het eerst misschien nog te gaan gebeuren ook..![]()
https://eenvandaag.avrotr(...)-direct-zetel-kwijt/
Nee, 1 niet politieke columnist schrijft een negatief stukje over hem, verder lees je hier in de kranten vooral enthousiasme over zijn benoeming.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het zou vrij leuk zijn als Keijzer weer de Kamer in zou komen. Met haar kennis kan ze mooi de regering controleren.
Staghouwer ligt inmiddels vanuit het noorden des lands onder vuur;
[ twitter ]
Jij komt nu pas achter dat hij die 'brief op bestelling' stuurde? Dat noemde ik al zodra hij werd genoemd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 08:13 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat meer info over die brief op bestelling van Staghouwer.
https://dvhn.nl/groningen(...)-Zaken-27126877.html
https://www.oogtv.nl/2021(...)ieven-op-bestelling/
Die heeft zich dus schijnbaar gewoon ingelikt bij het kabinet door verraad aan eigen volk en collega bestuursleden. Ipv 30 zilverlingen kreeg hij dus een ministerschap.
Ik ben vooral bang dat Keijzer net zoals Omtzigt de wat meer populistische kant op zal gaan. Nog een extra schreeuwer in de kamer met spreektijd en interrupties komt het debat nou ook niet echt ten goede.quote:Op woensdag 5 januari 2022 07:51 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het zou vrij leuk zijn als Keijzer weer de Kamer in zou komen. Met haar kennis kan ze mooi de regering controleren.
Laten we hopen van wel. De regering inhoudelijk controleren, lijken uit de kast trekken en dat allemaal zonder tegengehouden te worden door een van de coalitiepartijen. Omtzigt bereikt in zijn eentje meer dan vele andere partijen met een veelvoud aan zetels en ondersteuning.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:26 schreef archito het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat Keijzer net zoals Omtzigt de wat meer populistische kant op zal gaan.
Wat heeft Omtzigt bereikt dan behalve dat hij dagelijks wat semi-boze tweetjes de deur uitstuurt (die meestal binnen korte tijd weer gedebunkt worden).quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:45 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Laten we hopen van wel. De regering inhoudelijk controleren, lijken uit de kast trekken en dat allemaal zonder tegengehouden te worden door een van de coalitiepartijen. Omtzigt bereikt in zijn eentje meer dan vele andere partijen met een veelvoud aan zetels en ondersteuning.
Het volk informeren wat er allemaal speelt in Den Haag, misstanden aan de kaak gesteld, aanzet tot nieuwe bestuurscultuur gegeven enzovoort.quote:
Weinig concrete voorbeelden dus.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:53 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Het volk informeren wat er allemaal speelt in Den Haag, misstanden aan de kaak gesteld, aanzet tot nieuwe bestuurscultuur gegeven enzovoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |