Er is nog nooit een CU bewindspersoon gevallen, het kleine broertje in het kabinet aanvallen ziet er slecht uit. Vooral ook omdat mensen als Segers en Schouten hele hoge waarderingscijfers krijgen in allerlei polls. Rutte of Kaag die Segers en zijn Gideonsbende (zoals hij het zelf wel eens noemt) aanvalt, daar is geen winst uit te halen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 19:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Welke minister gaat als eerste sneuvelen? Ik gok op Staghouwer.
Tenzij ze iets doms doen dat ze als persoon onmogelijk maakt, zie ik het ook niet gebeuren dat die ten val komen. Die Staghouwer kan mooi schuilen achter de stikstof-VVD er.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is nog nooit een CU bewindspersoon gevallen, het kleine broertje in het kabinet aanvallen ziet er slecht uit. Vooral ook omdat mensen als Segers en Schouten hele hoge waarderingscijfers krijgen in allerlei polls. Rutte of Kaag die Segers en zijn Gideonsbende (zoals hij het zelf wel eens noemt) aanvalt, daar is geen winst uit te halen.
Elke vorm van drugs gaat dus verboden worden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:13 schreef Hexagon het volgende:
Wel interessante keuzes
Kuipers gaat ook over drugs en de zorgkosten. En vijlbrief mag het mededingingsbeleid er nog bij doen.
Jammer vind ik wel dat ICT versnipperd blijft over Biza en EZ. Dat had ik graag bij elkaar gezien.
Het is niet dat Kuipers dat zelf even besluit hequote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Elke vorm van drugs gaat dus verboden worden.
En dat had inderdaad onder 1 departement moeten vallen.
Wil geen voorzetje doen, maar ik denk dat de minister van justitie en veiligheid zo mee gaat.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is niet dat Kuipers dat zelf even besluit he
Die besluiten dat ook niet even samenquote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wil geen voorzetje doen, maar ik denk dat de minister van justitie en veiligheid zo mee gaat.
Ministers dienen wetsvoorstellen in.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die besluiten dat ook niet even samen. Ministers voeren gewoon het kabinetsbeleid uit.
Ja, nav het regeerakkoord en ministerraden waar dat binnen het kabinet wordt afgesproken.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ministers dienen wetsvoorstellen in.
Ik denk dat je mis zit.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, nav het regeerakkoord en ministerraden waar dat binnen het kabinet wordt afgesproken.
Het is niet dat iedereen op eigen titel en overtuiging wetsvoorstellen gaat maken, dat wordt nogal een rommeltje en dan heb je ook niks aan een regeerakkoord, als vervolgens de ministers gewoon hun eigen (partij)beleid uitvoeren
Ja, dat weet ik, wat heeft dat hiermee te maken?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat je mis zit.
Tweede Kamerleden controleren niet alleen de regering, ze mogen ook zelf wetsvoorstellen maken. Dit heet het recht van initiatief. Elk Kamerlid heeft dit recht al sinds het begin van de Tweede Kamer in 1815.
https://www.tweedekamer.n(...)tel-van-een-kamerlid
Dat Kuipers wel degelijk een wetsvoorstel kan indienen om alle soorten drugs te laten verbieden.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, wat heeft dat hiermee te maken?
Aukje de Vries ook niet vergeten, dat toeslagengebeuren ettert ook maar door. Hoezo Van Rij eigenlijk, vanwege de teringzooi bij de BD?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:17 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Vijlbrief en Van Rij de kwetsbaarste posities hebben.
Kuipers is geen lid van de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat Kuipers wel degelijk een wetsvoorstel kan indienen om alle soorten drugs te laten verbieden.
Kuipers is geen kamerlid dus wat heeft jouw vorige post hiermee te maken?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat Kuipers wel degelijk een wetsvoorstel kan indienen om alle soorten drugs te laten verbieden.
Ik denk niet dat D66 hem dan had uitgezochtquote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ahh. Opgezocht en je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kuipers is geen lid van de Tweede Kamer.
Ow was even in de veronderstelling dat Van Rij de toeslagenaffaire ging doen. Maar dan dus De Vries.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Aukje de Vries ook niet vergeten, dat toeslagengebeuren ettert ook maar door. Hoezo Van Rij eigenlijk, vanwege de teringzooi bij de BD?
Verder is Justitie natuurlijk altijd een riskante post met risico op een incident, dus Yezilgoz en Van der Burg moeten ook oppassen. En het stikstofdossier is ook explosief, Van der Wal moet ook oppassen.
De regering kan overigens wel een wetsvoorstel indienen. Maar daar moet de ministerraad akkoord op geven (art. 4 lid 2 onder a RvOMR).quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ahh. Opgezocht en je hebt gelijk.
Er is geen kabinetsbeleid rondom harddrugs afgesproken. Dus hij kan daar een wetsvoorstel voor maken zonder tegen een beleid in te gaan.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kuipers is geen kamerlid dus wat heeft jouw vorige post hiermee te maken?
En verder, het kan inderdaad. Maar als een minister tegen het kabinetsbeleid in gaat dan is dit kabinet geen lang leven beschorenPlus dat het kabinet een meerderheid heeft dus voorstel wordt dan niet aangenomen.
Kan, als de ministerraad het ermee eens is. En de coalitie.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is geen kabinetsbeleid rondom harddrugs afgesproken. Dus hij kan daar een wetsvoorstel voor maken zonder tegen een beleid in te gaan.
Er is alleen gesproken over legale wietteelt.
Maar dat beweer ik ook niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan, als de ministerraad het ermee eens is. En de coalitie.
Maar het is niet zo dat omdat Kuipers drugs wil verbieden hij nu carte blanche heeft. Wat het kabinet wil is leidend.
Ah, dan begreep ik je opmerking verkeerdquote:
Helaas een mooi voorbeeld van een minister die zelf een wetsvoorstel indient, na toestemming ministerraad, is grapperhaus die graag wil dat het NCTV alles mag verzamelen wat ze willen zonder enige vorm van fatdsoenlijke controle.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ah, dan begreep ik je opmerking verkeerd
Harddrugs is al verboden dus wat valt daar nog meer aan te verbieden?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Er is geen kabinetsbeleid rondom harddrugs afgesproken. Dus hij kan daar een wetsvoorstel voor maken zonder tegen een beleid in te gaan.
Er is alleen gesproken over legale wietteelt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aac38e11/quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Harddrugs is al verboden dus wat valt daar nog meer aan te verbieden?
Dit gaat over Grapperhaus die nou juist geen minister meer is.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aac38e11/
Minder festivals, minder drugs.
Nog meer afluisterbevoegdheden.
Voorbeeld van een minister welke een wetsvoorstel indient.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit gaat over Grapperhaus die nou juist geen minister meer is.
Waaruit leid jij af dat de benoeming van Kuipers leid tot een verbod op alle drugs?
En welke aanwijzing heb je dat Kuipers dat wil gaan verbieden?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-nederland~aac38e11/
Minder festivals, minder drugs.
Nog meer afluisterbevoegdheden.
En dat vindt de ministerraad ook automatisch prima en wordt ook automatisch aangenomen door de TK?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Voorbeeld van een minister welke een wetsvoorstel indient.
Kuipers is een ziekenhuispersoon. Welke de gevaren van drugs en andere gevaarlijke dingen "dagelijks" voorbij "ziet" komen. Dus trek dat door naar zijn benoeming als minister en wie weet waar hij mee gaat komen de komende jaren.
Wederom, zeg ik/beweer ik dat ergens?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En dat vindt de ministerraad ook automatisch prima en wordt ook automatisch aangenomen door de TK?
In het regeerakkoord is wel degelijk een standpunt opgenomen over softdrugs bijvoorbeeld.
Hoe irritant denk je dat Ernst Kuipers het vind dat jij allerlei rare plannen in zijn hoofd plant?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wederom, zeg ik/beweer ik dat ergens?
Vind het knap irritant worden dat jij dingen mij probeert in de mond te leggen.
Hij is ook een wetenschapper.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kuipers is een ziekenhuispersoon. Welke de gevaren van drugs en andere gevaarlijke dingen "dagelijks" voorbij "ziet" komen. Dus trek dat door naar zijn benoeming als minister en wie weet waar hij mee gaat komen de komende jaren.
Jij trekt toch de conclusie dat alle vormen van drugs verboden gaan worden?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wederom, zeg ik/beweer ik dat ergens?
Vind het knap irritant worden dat jij dingen mij probeert in de mond te leggen.
Ja, op LNV komen zowat alle lastige dossiers bij de minister zonder portefeuille te liggen. En dat geldt ook voor BZK, zoals eerder ook al geconstateerd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 20:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tenzij ze iets doms doen dat ze als persoon onmogelijk maakt, zie ik het ook niet gebeuren dat die ten val komen. Die Staghouwer kan mooi schuilen achter de stikstof-VVD er.
Op basis waarvan zeg je dat? En waarom denk jij dat de 2e Kamer hierin mee zal gaan? Sowieso is D66 helemaal niet voor een verbod op alle drugs en de meerderheid van de 2e Kamer ook niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 21:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En waarom zou een ziekenhuispersoon niet achter het beleid van het laten testen van drugs staan? Het Nederlandse beleid gaat er vanuit dat drugs toch wel gebruikt worden wat de regering ook doet, en dat je er dan maar beter voor kunt zorgen dat mensen dat op een zo veilig mogelijke manier doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Yep, net zoals D66 naar de experts luistert mbt hun standpunt voor een vuurwerk verbod zouden ze, als ze consequent willen zijn, ook voor een drugsverbod moeten gaan. Zeker als iemand die dagelijks de ellende van drugs ondervonden heeft minister is.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 22:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sowieso was Els Borst ook een ziekenhuispersoon op die post. Die koos er voor om gratis Heroine te gaan verstrekken aan de meest hardnekkige verslaafden die er na vele pogingen nog niet vanaf kwamen. En daardoor is de overlast van junks mede sterk teruggedrongen.quote:Op zondag 9 januari 2022 08:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En waarom zou een ziekenhuispersoon niet achter het beleid van het laten testen van drugs staan? Het Nederlandse beleid gaat er vanuit dat drugs toch wel gebruikt worden wat de regering ook doet, en dat je er dan maar beter voor kunt zorgen dat mensen dat op een zo veilig mogelijke manier doen.
Nederland heeft zodoende betrekkelijk weinig problemen met drugsgebruik. Yesilgoz zal daar wel een andere mening op na houden inderdaad, maar da's een ander punt.
Daarnaast vaart Kuipers onder D66 vlag, met afstand de meest progressieve partij. Ik denk echt niet dat je je zorgen hoeft te maken.
De volledige overgang naar kringlooplandbouw die in 2030 moet zijn voltooid (en dus eigenlijk volledig deze kabinetsperiode gepland), komt natuurlijk wel op het bordje van Staghouwer.quote:Op zondag 9 januari 2022 00:37 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, op LNV komen zowat alle lastige dossiers bij de minister zonder portefeuille te liggen. En dat geldt ook voor BZK, zoals eerder ook al geconstateerd.
Soft drugs verbieden doet dus 100% niets aan het probleem, dat is wel zo langzamerhand genoegzaam vastgesteld.quote:Op zondag 9 januari 2022 09:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Yep, net zoals D66 naar de experts luistert mbt hun standpunt voor een vuurwerk verbod zouden ze, als ze consequent willen zijn, ook voor een drugsverbod moeten gaan. Zeker als iemand die dagelijks de ellende van drugs ondervonden heeft minister is.
Mooi. Legaal vuurwerk verbieden ook niet dat is afgelopen jaarwisseling wel vastgesteld.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Soft drugs verbieden doet dus 100% niets aan het probleem, dat is wel zo langzamerhand genoegzaam vastgesteld.
Het was een stuk rustiger hier anders dan andere jaren. Ik kon het verschil goed merken. De meeste Nederlanders houden zich wel degelijk aan zo'n verbod.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Mooi. Legaal vuurwerk verbieden ook niet dat is afgelopen jaarwisseling wel vastgesteld.
Nu maar hopen op een beetje consistentie van D66.
De kiezer heeft op deze partijen gestemd en er zijn behalve een optie over links met GL/PvdA geen andere serieuze opties.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:48 schreef vosss het volgende:
Wellicht niet geheel ontopic, maar ik blijf het verbazingwekkend en ronduit ridicuul vinden dat een kabinet (volkomen terecht!) naar huis gestuurd wordt en dat dan vervolgens bijna een jaar later gewoon hetzelfde kabinet weer aan treedt.
Ok links en rechts wat andere poppetjes, maar de facto gewoon dezelfde partijen waarvan de voltallige oppositie zei: wegwezen.
Hoe kan dit?
Omdat datzelfde kabinet vervolgens met de verkiezingen gewoon een winst behaalde.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:48 schreef vosss het volgende:
Wellicht niet geheel ontopic, maar ik blijf het verbazingwekkend en ronduit ridicuul vinden dat een kabinet (volkomen terecht!) naar huis gestuurd wordt en dat dan vervolgens bijna een jaar later gewoon hetzelfde kabinet weer aan treedt.
Ok links en rechts wat andere poppetjes, maar de facto gewoon dezelfde partijen waarvan de voltallige oppositie zei: wegwezen.
Hoe kan dit?
Fijn dat jij het kon merken. Op de eerste hulp konden ze het niet zo goed merken.quote:Op zondag 9 januari 2022 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het was een stuk rustiger hier anders dan andere jaren. Ik kon het verschil goed merken. De meeste Nederlanders houden zich wel degelijk aan zo'n verbod.
Verder gaat de vergelijking natuurlijk totaal mank.
Denk het wel, eigenlijk.quote:Op zondag 9 januari 2022 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Fijn dat jij het kon merken. Op de eerste hulp konden ze het niet zo goed merken.
https://www.nporadio1.nl/(...)ting-waren-te-merkenquote:Op zondag 9 januari 2022 12:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Fijn dat jij het kon merken. Op de eerste hulp konden ze het niet zo goed merken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |