abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203051505
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Was het niet Rutte die zero-tolerance wilde?
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Nee, dat was met name Omtzigt, die smeet een motie van wantrouwen in het gezicht van Weekers naar aanleiding van een niet kloppende tv uitzending (Zembla, dacht ik). Hij zei dat de fraude naar nul moest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 5 januari 2022 @ 19:06:31 #77
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203051684
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat was met name Omtzigt, die smeet een motie van wantrouwen in het gezicht van Weekers naar aanleiding van een niet kloppende tv uitzending (Zembla, dacht ik). Hij zei dat de fraude naar nul moest.
https://www.nu.nl/politie(...)-hardere-aanpak.html
Er lijkt een verband tussen de Rutte doctrine en de toeslagen affaire.
Daarbij is met name de belastingdienst nooit vreemd geweest met etnisch profileren helaas.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Games woensdag 5 januari 2022 @ 19:08:18 #78
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_203051727
Die Yesilgöz is binnen een jaar weg. Justitie is een moeilijk department door de vele schandalen en ik heb het idee dat haar hele profiel niet past voor de post (maakt nogal eens slippertjes met haar aanstelling als staatssecretaris en op twitter, heeft al eerder gezeik gehad binnen de coalitie over aanpak IS-vrouwen en zoekt nogal vaak de confrontatie op) waardoor ik het vermoeden heb dat ze of door haar eigen toedoen straks moet aftreden of doordat ze een situatie die nog te redden valt erger maakt.

De Jonge kan ook wel eens snel vertrekken. Hij is absoluut geen crisismanager gebreken met de coronapandemie en is al op een zijspoor gezet met volkshuisvesting, maar daar is nu ook een enorme crisis aan de gang. Ik denk niet dat hij de capaciteiten heeft om dat te bezweren.

Ik hoor graag andere meningen. Wie moet het eerste wieberen uit Rutte IV?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_203051861
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:08 schreef Puddington het volgende:
Die Yesilgöz is binnen een jaar weg. Justitie is een moeilijk department door de vele schandalen en ik heb het idee dat haar hele profiel niet past voor de post (maakt nogal eens slippertjes met haar aanstelling als staatssecretaris en op twitter, heeft al eerder gezeik gehad binnen de coalitie over aanpak IS-vrouwen en zoekt nogal vaak de confrontatie op) waardoor ik het vermoeden heb dat ze of door haar eigen toedoen straks moet aftreden of doordat ze een situatie die nog te redden valt erger maakt.

De Jonge kan ook wel eens snel vertrekken. Hij is absoluut geen crisismanager gebreken met de coronapandemie en is al op een zijspoor gezet met volkshuisvesting, maar daar is nu ook een enorme crisis aan de gang. Ik denk niet dat hij de capaciteiten heeft om dat te bezweren.

Ik hoor graag andere meningen. Wie moet het eerste wieberen uit Rutte IV?
Geen idee wie het eerste moet vertrekken, maar dat De Jonge geen crisismanager is kun je haast niet menen. En Yeşilgöz heeft volgens mij best een redelijke achtergrond, was ook een prima woordvoerder op precies het terrein waar ze nu minister wordt.

Ik ben bang dat Dijkgraaf en Kuipers het het moeilijkste gaan krijgen. Lastige onderwerpen en torenhoge ambities, terwijl ze het geworstel met een kamer en het aansturen van ambtenaren en het verantwoordelijk zijn voor fouten van anderen niet gewend zijn. Ik ben bang dat beide enorm zullen afknappen op hun nieuwe baan. Maar ik denk niet dat de kamer 1 van beide weg stuurt.

Nee, wie er als eerste weg moet hangt gewoon van het eerste schandaal af. En dat kan natuurlijk op elk ministerie en bij elke bewindspersoon gebeuren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 5 januari 2022 @ 19:24:52 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_203051996
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 18:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij eiste zero tolerance, ondanks dat bijvoorbeeld Klaver maar veel belangrijker ook de ombudsman waarschuwde dat dat slachtoffers zou maken. Als je zo'n grote broek aan trekt en allerlei mensen persoonlijk aan spreekt (tot ambtenaren aan toe), moet je ook toegeven dat jouw moties aan de basis stonden van de hele ellende. En dat omdat je geen geduld had om even te wachten tot het rapport over de Bulgarenfraude er lag.

En wat gebeurt er deze zomer: Bijleveld krijgt een motie van wantrouwen over iets waar nog geen rapport van ligt. De kamer, waaronder Omtzigt, heeft 0,0 geleerd van de toeslagenaffaire. En dat terwijl de kamer volgens het Venetië-rapport de hoofdschuldige is.
Maar ik stel zero tolerance beleid niet gelijk aan het in de vernieling helpen van gezinnen die een typefout hebben gemaakt. Maar kennelijk menen veel ambtenaren in ons land dat dat blijkbaar de vertaling is. Je kan stellen dat Omtzigt niet heel genuanceerd was. Maar als zijn betoog kennelijk op die manier vertaald blijkt te worden dan is hij niet het grootste probleem.
pi_203052163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar ik stel zero tolerance beleid niet gelijk aan het in de vernieling helpen van gezinnen die een typefout hebben gemaakt. Maar kennelijk menen veel ambtenaren in ons land dat dat blijkbaar de vertaling is. Je kan stellen dat Omtzigt niet heel genuanceerd was. Maar als zijn betoog kennelijk op die manier vertaald blijkt te worden dan is hij niet het grootste probleem.
Natuurlijk is uiteindelijk de uitvoering het grootste probleem geweestl ik zou dan nog niet eens de ambtenaren aanwijzen als schuldig, ik denk dat het systeem schuldig was en geen enkel individu.

Maar Omtzigt werd wel gewezen op het feit dat het zo uit ging pakken, door omder andere de ombudsman, maar daar trok hij zich toen niks van aan (net zo min als een groot deel van de kamer trouwens, de kamer had deze wet nooit mogen aannemen, hier zit denk ik de grootste schuld in de toeslagenaffaire: bij het aannemen van deze wet ondanks waarschuwingen van de ombudsman). Het door Omtzigt bejubelde Venetië-rapport legt de schuld ook bij de Kamer.
pi_203052394
Ik vind trouwens ook dat de Eerste Kamer haar nutteloosheid heeft bewezen in deze affaire. Als de Eerste Kamer ergens voor is, is het wel om wetten die volgens bijvoorbeeld de ombudsman desastreus uit gaan pakken tegen te houden. Daarom zie ik ook liever iets anders (een hof van rechters oid) in plek van die eerste kamer komen.
  Redactie Games woensdag 5 januari 2022 @ 19:54:50 #83
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_203052516
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen idee wie het eerste moet vertrekken, maar dat De Jonge geen crisismanager is kun je haast niet menen.
Dat meen ik zeker. Het trage testen toen corona net in het land was, de trage vaccinatiecampagne, de mondkapjesdeal met Sywert waar hij een direct aandeel in had, en nu de boostercampagne die traag van start is gegaan: het zijn allemaal dingen die je hem kan aanrekenen. Voeg daar zijn ijdelheid aan toe en zijn te optimistische voorspellingen aan toe en ik vind dat hij niet de juiste persoonlijkheid en sporen heeft om nog een crisis aan te pakken. Ik weet dat de onvoorspelbaarheid van corona, de wisselwerking met het volgen van de regels door de bevolking en een zwakke tweede kamer die hem niet bijstuurt allemaal invloed hebben maar uiteindelijk is hij wel eindverantwoordelijke van het hele beleid.

quote:
En Yeşilgöz heeft volgens mij best een redelijke achtergrond, was ook een prima woordvoerder op precies het terrein waar ze nu minister wordt.
Het is ook niet haar achtergrond waar ik het fout zie gaan, meer haar persoonlijkheid. Ze heeft al vaker in de clinch gelegen met zowel coalitie als oppositie over haar uitspraken en als je baan op een of andere manier op de tocht staat (wat bij Justitie vaak gebeurt, ook al is het niet door je eigen doen) en dan die goodwill mist, dan heb je een heel zwaar probleem.

quote:
Ik ben bang dat Dijkgraaf en Kuipers het het moeilijkste gaan krijgen. Lastige onderwerpen en torenhoge ambities, terwijl ze het geworstel met een kamer en het aansturen van ambtenaren en het verantwoordelijk zijn voor fouten van anderen niet gewend zijn. Ik ben bang dat beide enorm zullen afknappen op hun nieuwe baan. Maar ik denk niet dat de kamer 1 van beide weg stuurt.
Gevalletje Job Cohen, bedoel je? Dat zie ik ook nog wel gebeuren, maar over hun aanstelling ben ik nog wel het meest positief. Ze hebben verstand van hun departement, ook al zijn ze geen politici.

quote:
Nee, wie er als eerste weg moet hangt gewoon van het eerste schandaal af. En dat kan natuurlijk op elk ministerie en bij elke bewindspersoon gebeuren.
Vandaar dat ik ook bij Yesilgöz uitkwam. Justitie en schandalen zijn twee handen op één buik.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:04:15 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203052700
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 19:54 schreef Puddington het volgende:

[..]
Dat meen ik zeker. Het trage testen toen corona net in het land was, de trage vaccinatiecampagne, de mondkapjesdeal met Sywert waar hij een direct aandeel in had, en nu de boostercampagne die traag van start is gegaan: het zijn allemaal dingen die je hem kan aanrekenen.
Traag starten is een non-issue, het gaat om je finishtijd. De vaccinatiecampagne was dan ook een succes, die liep als een trein.
Antifa
pi_203052917
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 14:05 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Haha.
Maar niet met PvdA en GL, want dat is niet stabiel :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_203053082
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:04 schreef VoMy het volgende:

[..]
Traag starten is een non-issue, het gaat om je finishtijd. De vaccinatiecampagne was dan ook een succes, die liep als een trein.
Dat is natuurlijk onzin. Als je snel start heb je ook minder ziekenhuisopnames omdat er sneller meer mensen beschermd zijn.
zie email 27 oktober
pi_203053110
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:15 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Maar niet met PvdA en GL, want dat is niet stabiel :+
Hilarisch als het niet zo treurig was.
zie email 27 oktober
  woensdag 5 januari 2022 @ 20:33:28 #88
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_203053263
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin. Als je snel start heb je ook minder ziekenhuisopnames omdat er sneller meer mensen beschermd zijn.
Toch vraag ik me af of veel beter echt mogelijk is in ons land. Wij zijn het land van eindeloos polderen en compromissen, van wel verbieden, maar niet handhaven. Het land van “we luisteren naar iedereen” (zonder daar iets mee te doen overigens).

Snel, crisis, wendbaar, dat is gewoon niet Den Haag. We moeten het eens zijn, iedereen moet een beetje winnen, niemand mag gezichtsverlies lijden.

En dan moet je opeens een pandemie managen
  woensdag 5 januari 2022 @ 21:03:52 #89
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203053865
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 20:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat pas echt onzin is, is een vaccinatiecampagne afrekenen op iets wat niet het hoofddoel van de campagne was.

Je probeert niet om minder ziekenhuisopnames te hebben, je probeert om zo snel mogelijk genoeg vaccins te hebben gezet zodat de samenleving weer (redelijk) open kan zonder dat de zorg overspoelt. Als je tijdelijk minder ziekenhuisopnames wil, kun je beter ijveren voor een hardere lockdown of een avondklok.

Dus nee, het is helemaal geen onzin om de vaccinatiecampagne te beoordelen op het doel en niet te beoordelen op nonsens-criteria, en dan is de vaccinatiecampagne gewoon een succes.

Dat is natuurlijk vervelend voor iedereen die zich in de aanloop naar en tijdens de campagne keer op keer belachelijk heeft gemaakt door met grote zekerheid doemprofetieën te prediken, zoals hier en op twitter populair was, en op welke onderbuiktendensen toekomstig VWS-minister Kuipers mooi wist voor te dringen met zn clubje, maar ondertussen zijn we wel ver genoeg om toe te geven dat dergelijke domheden precies dat waren: domheden. Geschreeuw om niets, gestook om niets, gescheld om niets.

De vaccinatiecampagne was een succes, we konden vrij snel open vorige lente, bijna geen EU-land was sneller.
Antifa
pi_203053888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 21:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat pas echt onzin is, is een vaccinatiecampagne afrekenen op iets wat niet het hoofddoel van de campagne was.

Je probeert niet om minder ziekenhuisopnames te hebben, je probeert om zo snel mogelijk genoeg vaccins te hebben gezet zodat de samenleving weer (redelijk) open kan zonder dat de zorg overspoelt. Als je tijdelijk minder ziekenhuisopnames wil, kun je beter ijveren voor een hardere lockdown of een avondklok.

Dus nee, het is helemaal geen onzin om de vaccinatiecampagne te beoordelen op het doel en niet te beoordelen op nonsens-criteria, en dan is de vaccinatiecampagne gewoon een succes.

Dat is natuurlijk vervelend voor iedereen die zich in de aanloop naar en tijdens de campagne keer op keer belachelijk heeft gemaakt door met grote zekerheid doemprofetieën te prediken, zoals hier en op twitter populair was, en op welke onderbuiktendensen toekomstig VWS-minister Kuipers mooi wist voor te dringen met zn clubje, maar ondertussen zijn we wel ver genoeg om toe te geven dat dergelijke domheden precies dat waren: domheden. Geschreeuw om niets, gestook om niets, gescheld om niets.

De vaccinatiecampagne was een succes, we konden vrij snel open vorige lente, bijna geen EU-land was sneller.
Ik ga deze discussie verder hier niet voeren. Daar hebben we COR voor.
zie email 27 oktober
  woensdag 5 januari 2022 @ 21:10:55 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203054013
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 21:04 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ga deze discussie verder hier niet voeren. Daar hebben we COR voor.
Reageer dan niet als je niet buiten je veilige bubbel wil komen. :')
Antifa
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 22:35:27 #92
236264 crew  capricia
pi_203055741
Dit filmpje. Er komen mensen bij het huis van Kaag met brandende fakkels.
Wouw. Dit is echt ongekend.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203056004
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:35 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Deze gekte loopt volkomen uit de hand.
Dit moet aangepakt worden. En niet alleen deze gek met die fakkel, maar ook de opruiers en aanjagers. Die filmer is net zo schuldig. Tribunaalroepers ook. Looking at you Thierry.
zie email 27 oktober
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 23:03:15 #94
236264 crew  capricia
pi_203056191
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 22:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Deze gekte loopt volkomen uit de hand.
Dit moet aangepakt worden. En niet alleen deze gek met die fakkel, maar ook de opruiers en aanjagers. Die filmer is net zo schuldig. Tribunaalroepers ook. Looking at you Thierry.
En Gideon, die trots is op de bedreigingen van zijn achterban.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 januari 2022 @ 23:19:42 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_203056372
quote:

[ twitter ]
Misschien kan Geert nog weer een leuke cartoon twitteren.

De rot begint bij de brede massa waar hetzes en wilde verdachtmakingen steeds vaker te horen zijn, waardoor de extremen minder opvallen en zich steeds extremer kunnen gedragen.

2 jaar terug waren ze zonder fakkels bij Jetten, nu zijn we al hier, waar staan we over 2 jaar?
Antifa
pi_203056381
Hoe komt zo iemand überhaupt aan het adres van politici?
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 23:26:19 #97
236264 crew  capricia
pi_203056439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 23:20 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hoe komt zo iemand überhaupt aan het adres van politici?
Die schijnen op die app-groepen te circuleren. Alsof een psychisch gezond mens daar interesse in zou hebben. |:(
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203056655
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 23:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Die schijnen op die app-groepen te circuleren. Alsof een psychisch gezond mens daar interesse in zou hebben. |:(
Dat zou het wel verklaren. Ben benieuwd of ze tegen die grappenmakers ook wat kunnen doen.
pi_203057167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 23:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat zou het wel verklaren. Ben benieuwd of ze tegen die grappenmakers ook wat kunnen doen.
Dat lijkt mij lastig, je zou het op inbreuk op privacy kunnen gooien maar veel verder dan dat ga je niet komen, denk ik.
pi_203057225
quote:

[ twitter ]
Wat een totaalidioot die dat bedenkt en uitvoert. Hup gelijk de dwangbuis in en een tijdje onderzoeken en daarna vervolgen.

Inmiddels aangehouden gelukkig. https://www.telegraaf.nl/(...)rid-kaag-aangehouden

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2022 02:25:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')