SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja dat onderzoeken we in Nederland niet. Het lijkt wel of we ons willen beroepen op 'we weten het niet.'quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:30 schreef DonDruiper het volgende:
Is er al data bekend over het ziektebeeld van Omikron in de ziekenhuizen?
Liggen ze korter of langer? Meer of minder dagopnames? Langer of korter op de IC?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Doe eens niet zo vreemd, omicron is nog te kort aanwezig hier om daar iets over te kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:34 schreef popje het volgende:
[..]
Ja dat onderzoeken we in Nederland niet. Het lijkt wel of we ons willen beroepen op 'we weten het niet.'![]()
Ja ok, weinig protest, dat is me duidelijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
China? Die blijven gewoon zero covid doen. Die hebben geen exit strategie nodig en er is niemand die daar kritiek op kan of gaat leveren in China. Doe je dat wel dan heb je een groot probleem.
China kan en doet gewoon wat het zelf nodig acht, al is dat een stad compleet afsluiten.
Maar dat is economisch toch niet vol te houden?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
hier gedraagt het virus zich anders in zuid afrika, uk en denemarken natuurlijk...........quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens niet zo vreemd, omicron is nog te kort aanwezig hier om daar iets over te kunnen zeggen.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:35 schreef klaasweetalles het volgende:
Was van Gerwen niet gevaccineerd?
Had hij geen boosterprik?
Waarom stellen ze die vraag nooit aan dit soort gasten.....
Of werkt vaccinatie nietJe hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Wordt er gesampled in ziekenhuizen of we een delta of omicron patient hebben?quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens niet zo vreemd, omicron is nog te kort aanwezig hier om daar iets over te kunnen zeggen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
In een land wat de volledige controle heeft, in handen van een partij die ook de volledige controle over de medie heeft, over de gehele economie kan dat makkelijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ok, weinig protest, dat is me duidelijk.
Maar dat is economisch toch niet vol te houden?![]()
ligt hij in het ziekenhuis dan ?quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:35 schreef klaasweetalles het volgende:
Was van Gerwen niet gevaccineerd?
Had hij geen boosterprik?
Waarom stellen ze die vraag nooit aan dit soort gasten.....
Of werkt vaccinatie nietwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
We onderzoeken uberhaupt bijna geen monsters. In Denemarken sequencen ze bijna elke sample en kunnen ze het koppelen aan vaccinatiegraad en informatie over ziekenhuisopnames. Dat doen we in NL niet. Dat zouden we wel kunnen doen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens niet zo vreemd, omicron is nog te kort aanwezig hier om daar iets over te kunnen zeggen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Lijkt me een gaaf land om de Olympische Spelen te laten organiseren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In een land wat de volledige controle heeft, in handen van een partij die ook de volledige controle over de medie heeft, over de gehele economie kan dat makkelijk.![]()
Voorlopig schieten de cijfers in het VK qua ziekenhuisopnames door het dak dus zeg het maar, bijna 1100 in een dag erbij en een record aantal nieuwe gevallen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hier gedraagt het virus zich anders in zuid afrika, uk en denemarken natuurlijk...........![]()
Maar met wat voor ziektebeeld?quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorlopig schieten de cijfers in het VK qua ziekenhuisopnames door het dak dus zeg het maar, bijna 1100 in een dag erbij en een record aantal nieuwe gevallen.
Een zere keel of ademnood?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Maar in het VK is alles open. Hier niks.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorlopig schieten de cijfers in het VK qua ziekenhuisopnames door het dak dus zeg het maar, bijna 1100 in een dag erbij en een record aantal nieuwe gevallen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ach, ieder nadeel heeft ook zo zijn voordeelquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lijkt me een gaaf land om de Olympische Spelen te laten organiseren.![]()
![]()
If so, was het geen 3% Omicron 12 dagen geleden, maar zaten we medio november al dik in de Omicron, dat begrijp je zelf ook wel.quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:28 schreef Jor_Dii het volgende: Zoals verwacht omikron dominant, toch @:Za
![]()
![]()
Ik heb geen idee maar ik verwacht niet dat men mensen opneemt in het ziekenhuis met een zere keel. Maar dat is slechts mijn mening.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar met wat voor ziektebeeld?
Een zere keel of ademnood?![]()
Niet echt. Er is geen officieele lockdown maar er zijn wel degelijk maatregelen en die verschillen ook nog eens per deel van het VK, Schotland, Wales, N-Ierland en Engeland hebben allemaal hun eigen Health Service en hun eigen maatregelen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:39 schreef popje het volgende:
[..]
Maar in het VK is alles open. Hier niks.![]()
Zit denk ik wel iets van achterstand bij, maar de stijgende lijn is er sowieso. Maar dat hoeft geen ramp te zijn, is afwachten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:44 schreef Za het volgende:
Frankrijk 179.000 besmettingen vandaag volgens Woldometers. Foutje of kerstinhaalslag vd cijfers?![]()
Nouja, mooie toekomst gaan de chinezen tegemoet dan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In een land wat de volledige controle heeft, in handen van een partij die ook de volledige controle over de medie heeft, over de gehele economie kan dat makkelijk."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Tja, ik denk dat de Chinezen daar een ander beeld van hebben dan wij.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja, mooie toekomst gaan de chinezen tegemoet dan.![]()
Eens, zelfs zonder afwachten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zit denk ik wel iets van achterstand bij, maar de stijgende lijn is er sowieso. Maar dat hoeft geen ramp te zijn, is afwachten.
Hoe kan ik hier een afteller plaatsen?![]()
UK COVID update: Daily cases hit new record despite incomplete data, number in hospital rising
- New cases: 129,471
- Average: 114,591 (+5,549)
- In hospital: 10,684 (+1,072)
- In ICU: 857 (-18)
- New deaths: 18
- Average: 84 (-22)![]()
Nog 3 dagen wachtenquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:49 schreef Za het volgende:
[..]
Hoe kan ik hier een afteller plaatsen?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Vraag het de NOS even.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Alle ouderen zijn digibeet in jouw omgeving?
![]()
![]()
![]()
Go hard or go home![]()
18 van de IC af.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:55 schreef mijntjexx het volgende:
UK COVID update: Daily cases hit new record despite incomplete data, number in hospital rising
- Average: 84 (-22)Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gezien het aantal doden geen goede afloop vrees ikquote:
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Net nu mensen een voettocht wilden maken naar dit bedevaartsoord.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:47 schreef Za het volgende:
Het wonder van Portugal, toch ook alweer 17.000 besmettingen vandaag.
We kunnen ook echt niks meer tegenwoordig.Go hard or go home![]()
Het ligt waarschijnlijk iets genuanceerder. Als je in de december maand over een bepaalde grens gaat mag je alles terug betalen. In plaats van zwarte cijfers, kunnen die ineens donderrood worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Weer zo'n rare perverse prikkel in die coronasteun. Daar moet echt wat op gevonden worden hoor.Dan verdien je een darwin award wat mij betreft met 3x corona.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:17 schreef Schuifpui het volgende:
Collega: gevaccineerd, geboosterd en nu voor de derde keer corona.![]()
Geen enkele keer echt ziek geweest en alle dagen doorgewerkt vanuit huis. Top virus.[ afbeelding ]
[ Bericht 0% gewijzigd door _serial_ op 28-12-2021 21:06:31 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Komt omdat 2% zich daar niet heeft laten vaccinerenquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:47 schreef Za het volgende:
Het wonder van Portugal, toch ook alweer 17.000 besmettingen vandaag.![]()
![]()
Goodwill heeft ook zijn grenzen. Weinig mensen die twee jaar een sportschool gaan betalen, terwijl ze niet of amper kunnen sporten. En het mes snijdt aan twee kanten. De meeste sportscholen zijn helemaal niet zo coulant als je door omstandigheden een tijdje niet kunt sporten, maar wel een lopend abonnement hebt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:48 schreef Noek het volgende:
[..]
Oh ja, niks menselijks is me vreemd.
Maar per lockdown krijgen ondernemers het zwaarder omdat de goodwill gewoon omslaat in moedeloosheid.
Dus nu open zijn kost waarschijnlijk meer dan dat het opbrengt.
Dat maaltijden bezorgen zal nog wel lopen. Al merk ik dat veel restaurants het ook niet doen en maar helemaal dicht zijn of alleen afhalen doen.
Voor sommige ondernemers wel ja.
[ Bericht 9% gewijzigd door Halcon op 28-12-2021 21:13:44 ]![]()
Boodschappen bezorgen gaat het in elk geval even niet worden voor de mensen rondom Roosendaal die klant waren bij Picnic.
Brand bij Picnic: duizenden bestellingen geannuleerdwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, omdat Omikron opgebouwde immuniteit omzeilt...quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Komt omdat 2% zich daar niet heeft laten vaccinerenzeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Wow, flinke stijging van de ziekenhuisopnamesquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:55 schreef mijntjexx het volgende:
- Average: 84 (-22)![]()
Gewoon geen lockdowns meer doen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Weer zo'n rare perverse prikkel in die coronasteun. Daar moet echt wat op gevonden worden hoor.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
In NL is de verhouding rond de 4:1 wat betreft kliniek en IC in een opbouwende fase, of er komt straks een stijging van 300 per dag op de IC of de verhouding gaat compleet anders worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:55 schreef mijntjexx het volgende:
- Average: 84 (-22)Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Daar ben ik sowieso een grote voorstander van.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Voor de horeca waren het wel echte lockdowns.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar volgens sommige users hebben we nog nooit echt een lockdown gehad hier in Nederland
En als je met bezorgen en afhalen net genoeg verdient om die steun mis te lopen, dan is de keus vaak zo gemaakt. Zeker als je het toch al niet moest hebben van afhalen en bezorgen.![]()
Is al wat op gevonden, veel restaurants hebben een aparte onderneming opgestart om de afhaalboxen / bezorgboxen etc onder te scharen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Weer zo'n rare perverse prikkel in die coronasteun. Daar moet echt wat op gevonden worden hoor.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Het enige wat telt is de besmettingen en dat de ouderen en kwetsbaren die het overleven. Die horeca ondernemers hadden als ze een echteondernemer zouden zijn allang een nieuw business model opgezet zodat ze de lockdowns door kunnen komen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Voor de horeca waren het wel echte lockdowns.
En als je met bezorgen en afhalen net genoeg verdient om die steun mis te lopen, dan is de keus vaak zo gemaakt. Zeker als je het toch al niet moest hebben van afhalen en bezorgen.![]()
Des te meer reden om de maatschappij draaiende te houden door je niet stuk te kijken op de zorg.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen probleem, de zorg stopt dan ook vanzelf wel als het geld op is.![]()
Lastig hoor, als je een langlopend contract hebt met de brouwerij en huurbaas, plus een loonlijst met personeelquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het enige wat telt is de besmettingen en dat de ouderen en kwetsbaren die hierdoor zijn gered. Die horeca ondernemers hadden als ze echte ondernemer zouden zijn allang een nieuw business model opgezet zodat ze de lockdowns door kunnen komen.
Allemaal laten klappen maar? Inclusief je investering?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heeft onlangs een uitgebreid stuk over in de Volkskrant gestaan. Chinakenners verwachten dat ze nog minstens een jaar door zullen gaan met dit beleid. Tot na de Winterspelen en het congres waarop Xi Jinping zijn derde termijn moet binnenhengelen, minimaal.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja, mooie toekomst gaan de chinezen tegemoet dan.
Maar de schade is er al, veel expats zijn weggetrokken en veel buitenlandse investeerders beginnen af te haken. Dus het is afwachten waar ze de prioriteit zullen leggen.![]()
Tuurlijk. Moet kunnen toch?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lastig hoor, als je een langlopend contract hebt met de brouwerij en huurbaas, plus een loonlijst met personeel
Allemaal laten klappen maar? Inclusief je investering?
Creatief zijn. Misschien een kerstkoor beginnen. Dan kun je ook een echte lockdown voorkomen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Volgens sommigen niet zo, want het enige wat telt is solidariteit richting de ouderen en kwetsbaren. Die post was dan ook sarcastisch en ben het er absoluut niet mee eensquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lastig hoor, als je een langlopend contract hebt met de brouwerij en huurbaas, plus een loonlijst met personeel
Allemaal laten klappen maar? Inclusief je investering?![]()
![]()
Ze krijgen steun. En dus vinden ze het allemaal wel prima. Ze trekken die steun, doen verder geen moeite om omzet te draaien en kraaien ook niet over de waanzinnige maatregelen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het enige wat telt is de besmettingen en dat de ouderen en kwetsbaren die het overleven. Die horeca ondernemers hadden als ze een echteondernemer zouden zijn allang een nieuw business model opgezet zodat ze de lockdowns door kunnen komen.![]()
Heel goed, even breekpunt en pijngrens opzoeken bij die chinezen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heeft onlangs een uitgebreid stuk over in de Volkskrant gestaan. Chinakenners verwachten dat ze nog minstens een jaar door zullen gaan met dit beleid. Tot na de Winterspelen en het congres waarop Xi Jinping zijn derde termijn moet binnenhengelen, minimaal.
Maar de schade is er al, veel expats zijn weggetrokken en veel buitenlandse investeerders beginnen af te haken. Dus het is afwachten waar ze de prioriteit zullen leggen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Daar kan je lang op wachten, ben ik bang.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel goed, even breekpunt en pijngrens opzoeken bij die chinezen.![]()
China denkt nu buitenlandse bedrijven te kunnen runnen zonder buitenlanders (en zonder het geld en de knowhow van die buitenlanders), we gaan zien of het een succes wordt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel goed, even breekpunt en pijngrens opzoeken bij die chinezen.![]()
Ik begrijp gyms ook niet dat ze niet naar buiten gaan. Dat mag nl wel. Buiten kun je nog heel veel mensen bedienen of personal training geven.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Goodwill heeft ook zijn grenzen. Weinig mensen die twee jaar een sportschool gaan betalen, terwijl ze niet of amper kunnen sporten. En het mes snijdt aan twee kanten. De meeste sportscholen zijn helemaal niet zo coulant als je door omstandigheden een tijdje niet kunt sporten, maar wel een lopend abonnement hebt.
Dat maaltijden bezorgen zal nog wel lopen. Al merk ik dat veel restaurants het ook niet doen en maar helemaal dicht zijn of alleen afhalen doen.
Voor sommige ondernemers wel ja.
Vorig jaar stond ik elke dag tot s avonds laat buiten te blauwbekken en te coachen. De avondklok vervroegde mn dag iets maar nam me ook weer gelijk verdiensten af. Met elke week cotrole en gezeik.![]()
Soms heb je tijden die je nooit gaat romantiseren later.Go hard or go home![]()
Ze zullen het alles behalve prima vinden, maar doordat ze steun krijgen zullen ze wel wat minder heftig tegen de maatregelen zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze krijgen steun. En dus vinden ze het allemaal wel prima. Ze trekken die steun, doen verder geen moeite om omzet te draaien en kraaien ook niet over de waanzinnige maatregelen.
Daarnaast als je steun krijgt en je geeft openlijk aan tegen het corona beleid te zijn dan word je door de pers ook wel gefileerd. (Doutzen Kroes)![]()
Zo mee eens.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens sommigen niet zo, want het enige wat telt is solidariteit richting de ouderen en kwetsbaren. Die post was dan ook sarcastisch en ben het er absoluut niet mee eensHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ah, dus het is hun schuld dat ze niet hebben geïnvesteerd in lockdownsquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het enige wat telt is de besmettingen en dat de ouderen en kwetsbaren die het overleven. Die horeca ondernemers hadden als ze een echteondernemer zouden zijn allang een nieuw business model opgezet zodat ze de lockdowns door kunnen komen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik denk dat jouw beeld van China een beetje achterhaald is.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
China denkt nu buitenlandse bedrijven te kunnen runnen zonder buitenlanders (en zonder het geld en de knowhow van die buitenlanders), we gaan zien of het een succes wordt.![]()
Die steun is gewoon het kopen van draagvlak.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze zullen het alles behalve prima vinden, maar doordat ze steun krijgen zullen ze wel wat minder heftig tegen de maatregelen zijn.
Daarnaast als je steun krijgt en je geeft openlijk aan tegen het corona beleid te zijn dan word je door de pers ook wel gefileerd. (Doutzen Kroes)![]()
Niet perse problemen mee, als je wacht tot het misgaat ben je al te laat. Waar ik wel problemen mee heb is dat we een niet voorbereid waren (boosters!!), twee dat onvermogen om bij te sturen als het toch milder blijkt en drie de ongelofelijke lompheid van het beleid.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef mthecatlover het volgende:
Land op slot gooien volgens een aanname....wéér...
Welzijn is ook belangrijk, geen corona krijgen is niet het hoogste doel in het leven. Open de contactberoepen, open het sportveld, open de scholen.zie email 27 oktober![]()
Heb je mogelijk best gelijk in.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar kan je lang op wachten, ben ik bang.
Maar dat gaat wel allemaal over de rug van de normale Chinees, die heeft straks minder welvaart door afnemende handel en minder investeringen, op langere termijn afnemend aanzien van China etc."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Onder welke steen leef jij?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze krijgen steun. En dus vinden ze het allemaal wel prima. Ze trekken die steun, doen verder geen moeite om omzet te draaien en kraaien ook niet over de waanzinnige maatregelen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
zie email 27 oktober![]()
Nee joh, je aan de Coronaregels houden, solidariteit houden met ongeprikten en kwetsbaren en geen Corona krijgen is het belangrijkste in het leven. Dat voor de rest mensen depressief, uitzichtloos en failliet dreigen te gaan boeit niet.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet perse problemen mee, als je wacht tot het misgaat ben je al te laat. Waar ik wel problemen mee heb is dat we een niet voorbereid waren (boosters!!), twee dat onvermogen om bij te sturen als het toch milder blijkt en drie de ongelofelijke lompheid van het beleid.
Welzijn is ook belangrijk, geen corona krijgen is niet het hoogste doel in het leven. Open de contactberoepen, open het sportveld, open de scholen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Je mag maar met 2 mensen tegelijk met 1 trainer en voor 17:00 inderdaad.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik begrijp gyms ook niet dat ze niet naar buiten gaan. Dat mag nl wel. Buiten kun je nog heel veel mensen bedienen of personal training geven.
Vorig jaar stond ik elke dag tot s avonds laat buiten te blauwbekken en te coachen. De avondklok vervroegde mn dag iets maar nam me ook weer gelijk verdiensten af. Met elke week cotrole en gezeik.![]()
Soms heb je tijden die je nooit gaat romantiseren later.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op kosten van de belastingbetaler. Moet dus stoppen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die steun is gewoon het kopen van draagvlak.zie email 27 oktober![]()
Deze info komt uit het stuk in de Volkskrant. Ik heb verder geen beeld van China, behalve dat het imo een ranzige dictatuur is met een niveau van repressie dat weinig onderdoet voor bedenkelijke regimes uit het verleden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw beeld van China een beetje achterhaald is.
Helaas zijn we er wel grotendeels van afhankelijk voor onze goedkope rotzooi, waardoor we nogal een dubbele morele standaard hanteren.![]()
Dat zal met dit weer niet echt heel veel volk trekken, denk ik. En ook dan heb je weer te maken met allerlei beperkingen, zoals afstand houden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik begrijp gyms ook niet dat ze niet naar buiten gaan. Dat mag nl wel. Buiten kun je nog heel veel mensen bedienen of personal training geven.
Soms heb je tijden die je nooit gaat romantiseren later.![]()
Die dikke en oude corona patiënten liggen natuurlijk ook op de IC/ziekenhuis op kosten van de belastingbetaler, dan mag dat ook best stoppen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op kosten van de belastingbetaler. Moet dus stoppen.![]()
Dat laatste ook nog ja. De steun intrekken zou in elk geval al helpen. Dan worden ze misschien wat mondiger en wat creatiever.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze zullen het alles behalve prima vinden, maar doordat ze steun krijgen zullen ze wel wat minder heftig tegen de maatregelen zijn.
Da[quote]Op dinsdag 28 december 2021 21:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal met dit weer niet echt heel veel volk trekken, denk ik. En ook dan heb je weer te maken met allerlei beperkingen, zoals afstand houden.
[/quote
Dat gegeilerij van BOA's op handhaving zal ook niet helpen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Want dat zijn ze in het buitenland ook?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste ook nog ja. De steun intrekken zou in elk geval al helpen. Dan worden ze misschien wat mondiger en wat creatiever.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Eens, het is een sigaar uit eigen doos.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op kosten van de belastingbetaler. Moet dus stoppen.![]()
Zou wat mij betreft al heel erg schelen als ze inderdaad bij sturen; toegeven dat het toch minder ernstig verloopt dan verwacht en dat de lockdown gebaseerd op die aannames er dus eigenlijk gewoon vanaf kan; want die is gezet op basis van de onzekerheid en die aanname. Nu blijkt dat die aanname incorrect is (het valt gelukkig mee) moeten ze het gewoon terugdraaien imo; of in ieder geval grotendeels. Dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen snap ik op zich wel (ze wilden er niet weer te laat bij zijn), maar dan moeten ze ook man genoeg zijn om een paar weken later toe te geven dat ze de zaak overschat hebben. Krijg je meteen wat meer draagvlak imo.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet perse problemen mee, als je wacht tot het misgaat ben je al te laat. Waar ik wel problemen mee heb is dat we een niet voorbereid waren (boosters!!), twee dat onvermogen om bij te sturen als het toch milder blijkt en drie de ongelofelijke lompheid van het beleid.
Welzijn is ook belangrijk, geen corona krijgen is niet het hoogste doel in het leven. Open de contactberoepen, open het sportveld, open de scholen.![]()
quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou wat mij betreft al heel erg schelen als ze inderdaad bij sturen; toegeven dat het toch minder ernstig verloopt dan verwacht en dat de lockdown gebaseerd op die aannames er dus eigenlijk gewoon vanaf kan; want die is gezet op basis van de onzekerheid en die aanname. Nu blijkt dat die aanname incorrect is (het valt gelukkig mee) moeten ze het gewoon terugdraaien imo; of in ieder geval grotendeels. Dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen snap ik op zich wel (ze wilden er niet weer te laat bij zijn), maar dan moeten ze ook man genoeg zijn om een paar weken later toe te geven dat ze de zaak overschat hebben. Krijg je meteen wat meer draagvlak imo.Ze hebben nog geen keer toegegeven dat ze ernaast zaten dus ik zou er niet teveel van verwachten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou wat mij betreft al heel erg schelen als ze inderdaad bij sturen; toegeven dat het toch minder ernstig verloopt dan verwacht en dat de lockdown gebaseerd op die aannames er dus eigenlijk gewoon vanaf kan; want die is gezet op basis van de onzekerheid en die aanname. Nu blijkt dat die aanname incorrect is (het valt gelukkig mee) moeten ze het gewoon terugdraaien imo; of in ieder geval grotendeels. Dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen snap ik op zich wel (ze wilden er niet weer te laat bij zijn), maar dan moeten ze ook man genoeg zijn om een paar weken later toe te geven dat ze de zaak overschat hebben. Krijg je meteen wat meer draagvlak imo.![]()
Oh, ik verwacht het ook niet, het blijft politiek. Maar ik denk dat het wel zou helpen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben nog geen keer toegegeven dat ze ernaast zaten dus ik zou er niet teveel van verwachten.![]()
Jawel!quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nein.
https://www.tubantia.nl/h(...)te-sluiten~a54a4338/
Dat zeg ik, lompheid van beleid.
Veel collega’s doen dat ook wel. In goed overleg met de gemeente en goed de regels volgen.
Lol, Henk heeft ook gewoon zn interieur onder een afdak geplaatst
Er mag wel buiten getraind worden maar dit is wel een twijfelgeval. Overkappingen zijn altijd twijfelachtig per gemeente geweestGo hard or go home![]()
Niet anders dan de vorige 2 keren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal met dit weer niet echt heel veel volk trekken, denk ik. En ook dan heb je weer te maken met allerlei beperkingen, zoals afstand houden.Go hard or go home![]()
Hugo de Jonge: iedereen minimaal 2 x prikken per jaar. Na booster vanaf april al weer de volgende.
OPzouten en héél vlug, prikgeile eikel...![]()
Wel logisch als die booster na 10 weken alweer afneemt qua werking.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:46 schreef mthecatlover het volgende:
Hugo de Jonge: iedereen minimaal 2 x prikken per jaar. Na booster vanaf april al weer de volgende.
OPzouten en héél vlug, prikgeile eikel...
Priksamenleving![]()
Op een serieuze note: als het zo vaak moet zou ik het logischer vinden als ze het gaat behandelen als een griepprik 2.0. Regel ze voor kwetsbaren, ouderen en mensen die er op zitten te wachten. Hou het vrijwillig. Kappen met die drang om ook jongeren overstag te laten gaan door het aan een QR bewijs te linken zodat ze zonder boosters voor alles mogen gaan testen.![]()
Pfizer likes thisquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:46 schreef mthecatlover het volgende:
En niet zo halfslachtig. Of prikplicht invoeren of de maatregelen loslaten. Niet dit aangeklooi van lockdown naar lockdown die zogenaamd onvermijdelijk zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel logisch als die booster na 10 weken alweer afneemt qua werking.
Priksamenleving![]()
Op een serieuze note: als het zo vaak moet zou ik het logischer vinden als ze het gaat behandelen als een griepprik 2.0. Regel ze voor kwetsbaren, ouderen en mensen die er op zitten te wachten. Hou het vrijwillig. Kappen met die drang om ook jongeren overstag te laten gaan door het aan een QR bewijs te linken zodat ze zonder boosters voor alles mogen gaan testen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Die steun moet stoppen. In 2022.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarnaast als je steun krijgt en je geeft openlijk aan tegen het corona beleid te zijn dan word je door de pers ook wel gefileerd. (Doutzen Kroes)
Het is geen crisis meer."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Geen crisis = geen maatregelen en lockdowns meer = geen steun meer nodig.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Die steun moet stoppen. In 2022.
Het is geen crisis meer.
Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.![]()
Fixedquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Die steunlockdowns moeten stoppen in 2022.
Het is geen crisis meer.![]()
Gewoon dit. Langdurige vrijheidsbeperking zonder prikplicht is niet aanvaardbaar.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:50 schreef popje het volgende:
[..]
En niet zo halfslachtig. Of prikplicht invoeren of de maatregelen loslaten. Niet dit aangeklooi van lockdown naar lockdown die zogenaamd onvermijdelijk zijn.zie email 27 oktober![]()
Hier haal je wat zaken door elkaar.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Geen crisis = geen maatregelen en lockdowns meer = geen steun meer nodig.
Zo moeilijk hoeft het niet te zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die steun moet pas stoppen als de lockdowns veroorzaakt door de overheid niet meer plaatsvinden. Dus als je wil dat de steun stopt moeten ze ook gewoon stoppen met de lockdowns. Simpel eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is geen crisis meer.![]()
Op zich kan ik daar mee leven, maar dan ook nul maatregelen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:46 schreef mthecatlover het volgende:
OPzouten en héél vlug, prikgeile eikel...Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Als de crisis voorbij is, dan ook de maatregelen bij het vuilnis. Zo lang er sprake is van een ontwrichting van de samenleving, is er sprake van een crisis.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is geen crisis meer.
De ontwrichting normaliseren doet daar niets aan af.![]()
Welja: eenzijdig als overheid ondernemen belemmeren en de rekening daarvan neerleggen bij de ondernemer. Krijgt die de centen die hij zelf erin heeft gestopt ook terug? Wat gaan we met het personeel doen? Wordt het stakingsverlies vergoed?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is geen crisis meer.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nee hoor. Als jij als staat van de ene op de andere dag de deuren van een onderneming op slot draait moet je daar gewoon de prijs voor betalen. Dat kan alleen anders zijn als er sprake is van een zekere voorspelbaarheid, neem strandtenten die weten elk jaar dat ze per datum X dicht moeten. Daar pas je je verdienmodel op aan. Dat kan met het huidige coronabeleid niet.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier haal je wat zaken door elkaar.zie email 27 oktober![]()
Vertel, wat haal ik door elkaar?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier haal je wat zaken door elkaar.
Als je vindt dat er geen crisis meer is moet je ook kappen met al die lockdowns en vrijheidsbeperkende maatregelen. Het kan niet zo zijn dat je zaken verplicht te sluiten, maar ondertussen wel doodleuk de steun stopzet.![]()
Wat stel jij voor?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:53 schreef mthecatlover het volgende:
OPzouten met je prikplicht!!!!!!!!!!!!!!!
Oprechte vraag, ik ben ook tegen een prikplicht. Maar ik zie het op dit moment als het minst slechte alternatief.zie email 27 oktober![]()
Ik zal het even doorgeven aan Mark.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:53 schreef mthecatlover het volgende:
OPzouten met je prikplicht!!!!!!!!!!!!!!!Antifascist![]()
Ik ben ook niet voor prikplicht, maar of het een of het ander. Niet iedereen blijvend hinderen en zeggen dat het niet anders kan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat stel jij voor?
Oprechte vraag, ik ben ook tegen een prikplicht. Maar ik zie het op dit moment als het minst slechte alternatief.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat er best maatregelen kunnen zijn zonder dat we in een crisissituatie zitten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Vertel, wat haal ik door elkaar?
Als je vindt dat er geen crisis meer is moet je ook kappen met al die lockdowns en vrijheidsbeperkende maatregelen. Het kan niet zo zijn dat je zaken verplicht te sluiten, maar ondertussen wel doodleuk de steun stopzet.
Die twee staan niet gelijk aan elkaar.
Dus 'geen crisis = geen maatregelen' is niet correct."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Goed voorbeeld is wel Portugal, waar ze preventief eea sluiten na de feestdagen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:57 schreef capricia het volgende:
aal ik door elkaar?
Als je vindt dat er geen crisis meer is moet je ook kappen met al die lockdowns en vrijheidsbeperkende maatregelen. Het kan niet zo zijn dat je zaken verplicht te sluiten, maar ondertussen wel doodleuk de steun stopzet.Antifascist![]()
Is al uitgebreid en aangepast.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je mag maar met 2 mensen tegelijk met 1 trainer en voor 17:00 inderdaad.Go hard or go home![]()
Welke maatregelen heb je het dan over? Bij welke maatregelen zou jij persoonlijk zeggen dat we niet meer in een crisis leven?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat er best maatregelen kunnen zijn zonder dat we in een crisissituatie zitten.
Dus 'geen crisis = geen maatregelen' is niet correct.![]()
De overheid/regering stelt altijd eenzijdig wetten en regels op. Dat is hun taak.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Welja: eenzijdig als overheid ondernemen belemmeren en de rekening daarvan neerleggen bij de ondernemer. Krijgt die de centen die hij zelf erin heeft gestopt ook terug? Wat gaan we met het personeel doen? Wordt het stakingsverlies vergoed?
Of vind jij dat iedereen dan maar oneindig gecompenseerd moet worden?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dus jij wil de maatschappelijke ontwrichting normaliseren. Succes met het vinden van draagvlak.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus 'geen crisis = geen maatregelen' is niet correct.![]()
Waarschijnlijk is er nu volgens veel mensen ook geen sprake van crisismaatregelen, want ECHTE pijn hebben we nog niet geleden, we mogen namelijk nog buiten wandelen in de miezerregen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welke maatregelen heb je het dan over? Bij welke maatregelen zou jij persoonlijk zeggen dat we niet meer in een crisis leven?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik ben ook tegen een prik plicht (en ik denk ook niet dat dat ons gaat redden tegen toekomstige druk in de zorg, maar dat terzijde), maar als je er als land al voor kiest dan inderdaad wel gewoon kappen met die lockdowns.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:56 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor prikplicht, maar of het een of het ander. Niet iedereen blijvend hinderen en zeggen dat het niet anders kan.![]()
Ondanks dat een prikplicht mij weinig zou doen (want ik ben toch gevaccineerd) vraag ik mij af of het wel echt een verschil gaat maken. Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld Portugal.... Daar is 98% gevaccineerd en hebben ze nogsteeds een R0 dat ver boven de 1 ligt. Acceptatie is denk ik de enige uitweg, een groot gedeelte van de mensen die zich niet laten vaccineren zullen toch jongeren zijn en het laatste waar ik voor ben is jongeren verplichten om zich te laten vaccineren (ook indirect verplichten zoals wij dat een tijdje in Nederland hadden met de QR code).![]()
Kan het niet genoeg blijven benadrukken, we zitten gewoon algemeen, waar dan ook, in veel landen in een maatregelencrisis, iedereen blijft maar in blinde paniek trachten maatregelen te nemen, de een wat meer dan de andere, maar er is bijna nergens een richting hoe we op een gezonde manier verder gaan, zonder je helemaal kapot te testen of te vaccineren of (gedeeltelijke) lockdowns af te kondigen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hopelijk gaat onze nieuwe regering duidelijk communiceren hoe ze eea zien voor de komende jaren met COVID. Ja.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Goed voorbeeld is wel Portugal, waar ze preventief eea sluiten na de feestdagen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Totaal niet mee eens.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus 'geen crisis = geen maatregelen' is niet correct.
We moeten als samenleving héél snel de mentaliteit krijgen dat maatregelen, en zeker lockdowns, per definitie niet acceptabel en normaal zijn buiten extreme, maatschappij-ontwrichtende crises.![]()
Hopelijk gaat onze nieuwe regering duidelijk communiceren hoe ze eea zien voor de komende jaren met COVID. Ja.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Goed voorbeeld is wel Portugal, waar ze preventief eea sluiten na de feestdagen.Als de stikstofnormen veranderen gaan we ook niet oneindig compenseren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dus jij wil de maatschappelijke ontwrichting normaliseren. Succes met het vinden van draagvlak."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is dat zo?quote:
Op rijksoverheid staat het volgende :
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nadeelcompensatie heet dat. Ja, dat lijkt me hier wel op zn plaats.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
De overheid/regering stelt altijd eenzijdig wetten en regels op. Dat is hun taak.
Of vind jij dat iedereen dan maar oneindig gecompenseerd moet worden?zie email 27 oktober![]()
Als jij als overheid meent dat het aan jou is om zaken naar het jou blieft te kunnen sluiten zonder enige vooraankondiging en ook meent dat je dat in de toekomst zal kunnen blijven doen, dan zal de geleden schade inderdaad gecompenseerd moeten worden. Dat kan directe excploitatieschade zijn (zoals nu het geval is) of, als je meent dat die ondernemer er dan maar mee moet kappen, de kosten van staking, afkoop van personeel, herplaatsing van dat personeel, afkoop van huurcontracten en alle overige verplichtingen, herplaatsing, reïntegratie en opleiding van de eigenaren, vergoeding van gedorven pensioen, vergoeding van gedorven ondernemingsbeloning enzovoorts. Dat lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:59 schreef capricia het volgende:
[..]
De overheid/regering stelt altijd eenzijdig wetten en regels op. Dat is hun taak.
Of vind jij dat iedereen dan maar oneindig gecompenseerd moet worden?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Succes dan vast de komende jaren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Totaal niet mee eens.
We moeten als samenleving héél snel de mentaliteit krijgen dat maatregelen, en zeker lockdowns, per definitie niet acceptabel en normaal zijn buiten extreme, maatschappij-ontwrichtende crises.
Er zullen altijd maatregelen terug blijven komen. Of sws bestaan.
Eindeloos compenseren dus?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als we het op deze manier blijven doen moet je ook eindeloos compenseren. Je kunt niet zeggen "Morgen blijft u dicht en ongezien die tyfus". Dan moet je die mensen of compenseren of netjes uitkopen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Succes dan vast de komende jaren.
Eindeloos compenseren dus?zie email 27 oktober![]()
Link/Bron?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:46 schreef mthecatlover het volgende:
Nog zo’n ziener.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zullen altijd maatregelen terug blijven komen. Of sws bestaan.Go hard or go home![]()
De regering en de tweede kamer gaan hier over.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Als jij als overheid meent dat het aan jou is om zaken naar het jou blieft te kunnen sluiten zonder enige vooraankondiging en ook meent dat je dat in de toekomst zal kunnen blijven doen, dan zal de geleden schade inderdaad gecompenseerd moeten worden. Dat kan directe excploitatieschade zijn (zoals nu het geval is) of, als je meent dat die ondernemer er dan maar mee moet kappen, de kosten van staking, afkoop van personeel, herplaatsing van dat personeel, afkoop van huurcontracten en alle overige verplichtingen, herplaatsing, reïntegratie en opleiding van de eigenaren, vergoeding van gedorven pensioen, vergoeding van gedorven ondernemingsbeloning enzovoorts. Dat lijkt me niet meer dan logisch.
Maar ik kan je sws verklappen dat de regering die eindeloze steunmaatregelen af wil gaan bouwen in 2022. En ik ben het daar mee eens."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Never gaat die prik erin. Dwangmongool dat die er rondloopt!!!!!!!!!!! Maak zelf wel uit wat er in mijn lichaam komt!!!!!!!quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:56 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor prikplicht, maar of het een of het ander. Niet iedereen blijvend hinderen en zeggen dat het niet anders kan.![]()
Kerst is voorbij en dus zullen de kerstkoren ook wel verdwijnen. Komen we zo toch in de buurt van een lockdown.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is geen crisis meer.
Het gaan 2 spannende weken worden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Oprechte vraag: hoe zou jij het vinden als je al je geld (en je hart..) in je bedrijf hebt gestopt....het bedrijf goed loopt, maar je enkel en alleen in de problemen komt omdat je telkens in lockdown moet? Dat je zonder baan zit, terwijl kosten wel doorlopen. Om vervolgens te horen dat de overheid maar moet kappen met de steun (die al niet dekkend is...bij lange na niet...het is echt geen jackpot of ''winst'' of zo) die er nog is, terwijl ze wel rustig door gaan met het opleggen van lockdowns.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Eindeloos compenseren dus?
Toch wel een beetje het vermoeden dat het jou absoluut niet raakt en dus wel wat makkelijk praten hebt. Klinkt alsof je erg ver af staat van de samenleving op dit vlak
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2021 22:08:49 ]![]()
Of gewoon aankondigen. Dat het vanaf 1 december 2022 ondernemersrisico is. Of de steun gewoon rustig aan afbouwen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als we het op deze manier blijven doen moet je ook eindeloos compenseren. Je kunt niet zeggen "Morgen blijft u dicht en ongezien die tyfus". Dan moet je die mensen of compenseren of netjes uitkopen.
Allerlei scenario's denkbaar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Elke week is spannend met Mark & Hugo, met welke nieuwe maatregelen ze weer eens verzonnen hebben.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kerst is voorbij en dus zullen de kerstkoren ook wel verdwijnen. Komen we zo toch in de buurt van een lockdown.
Het gaan 2 spannende weken worden.![]()
Ik denk dat de rechter er ook nog wel wat van vind als het zo ver komt...quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
De regering en de tweede kamer gaan hier over.Hoe vaak is het einde van de steun nu aangekondigd? En elke keer komen ze er weer op terug, kan ook niet anders.quote:Maar ik kan je sws verklappen dat de regering die eindeloze steunmaatregelen af wil gaan bouwen in 2022. En ik ben het daar mee eens.zie email 27 oktober![]()
Een eindeloze steunmaatregel afbouwen is nogal in tegenspraak met elkaar. Ik wens de regering veel succes om dat te doen zonder dat daar compensatie tegenover staat - compensatie die overigens het veelvoudige zal zijn dan wat de steun nu jaarlijks kost. Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef capricia het volgende:
Maar ik kan je sws verklappen dat de regering die eindeloze steunmaatregelen af wil gaan bouwen in 2022.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
En hoe sta je naar een vaccinatieplicht enkel voor 50+ers? Daar valt wel wat voor te zeggen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:00 schreef Anton91 het volgende:
Ondanks dat een prikplicht mij weinig zou doen (want ik ben toch gevaccineerd) vraag ik mij af of het wel echt een verschil gaat maken. Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld Portugal.... Daar is 98% gevaccineerd en hebben ze nogsteeds een R0 dat ver boven de 1 ligt. Acceptatie is denk ik de enige uitweg, een groot gedeelte van de mensen die zich niet laten vaccineren zullen toch jongeren zijn en het laatste waar ik voor ben is jongeren verplichten om zich te laten vaccineren (ook indirect verplichten zoals wij dat een tijdje in Nederland hadden met de QR code).Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Nee hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oprechte vraag: hoe zou jij het vinden als je al je geld (en je hart..) in je bedrijf hebt gestopt....het bedrijf goed loopt, maar je enkel en alleen in de problemen komt omdat je telkens in lockdown moet? Dat je zonder baan zit, terwijl kosten wel doorlopen. Om vervolgens te horen dat de overheid maar moet kappen met de steun (die al niet dekkend is...bij lange na niet...het is echt geen jackpot of ''winst'' of zo) die er nog is, terwijl ze wel rustig door gaan met het opleggen van lockdowns.
Toch wel een beetje het vermoeden dat het jou absoluut niet raakt en dus wel wat makkelijk praten hebt. Klinkt alsof je erg ver af staat van de samenleving op dit vlak
Ik leef in de realiteit.
Zaken veranderen. Verdienmodellen ook."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De voorbode (van ons allemaal permanent moeten aanpassen in de maatschappij) is alvast veelbelovend.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk gaat onze nieuwe regering duidelijk communiceren hoe ze eea zien voor de komende jaren met COVID. Ja.
[..]
Als de stikstofnormen veranderen gaan we ook niet oneindig compenseren.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat lijkt mij een stuk realistischer!quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En hoe sta je naar een vaccinatieplicht enkel voor 50+ers? Daar valt wel wat voor te zeggen.![]()
![]()
Ik heb ook geen moeite met compensatie.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Een eindeloze steunmaatregel afbouwen is nogal in tegenspraak met elkaar. Ik wens de regering veel succes om dat te doen zonder dat daar compensatie tegenover staat - compensatie die overigens het veelvoudige zal zijn dan wat de steun nu jaarlijks kost. Gaat niet gebeuren.
Maar dat geeft wel aan hoe onze regering de toekomst zien."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Leeftijdsverwachting en zorg kan toch ook veranderen?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Zaken veranderen. Verdienmodellen ook.![]()
Dat is geen realiteit, dat is verzonnen realiteit door de politiek en absoluut geen ondernemersrisico, gewoon een politieke keuze.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Zaken veranderen. Verdienmodellen ook.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Alleen in de wondere wereld van Hugo de Jonge begin je bij de maatschappij en kijk je dan eens naar de zorg...quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:10 schreef popje het volgende:
[..]
De voorbode (van ons allemaal permanent moeten aanpassen in de maatschappij) is alvast veelbelovend.zie email 27 oktober![]()
Prima.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:11 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is geen realiteit, dat is verzonnen realiteit door de politiek en absoluut geen ondernemersrisico, gewoon een politieke keuze.
Maar toch wel de realiteit momenteel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De ongevaccineerden die na een ziekenopname van corona uit het ziekenhuis fors beboeten, wat mij betreft op een extreme manier. Laat hun dit maar betalen. Maar zal wel niet..quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Eindeloos compenseren dus?Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Ik mag hopen dat de meerderheid in NL er anders in staat; dat de meerderheid niet zit te wachten op faillissementen overal. Een samenleving zonder horeca, zonder cultuur, stukken minder winkels.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Zaken veranderen. Verdienmodellen ook.
Nu die steun er nog is zal het met een opstand wel meevallen, maar ik denk dat er grote consequenties vast zitten aan het stoppen met de steunpakketten om tegelijkertijd wel rustig door te gaan met lockdowns. Dan komt die opstand wel.![]()
Hij zal hier op doelenquote:
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja kan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Leeftijdsverwachting en zorg kan toch ook veranderen?
We kunnen ook 2G of 2G plus invoeren. Of ongevaccineerden niet meer toelaten in de zorg.
Heb je veel minder andere maatregelen nodig."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee, zaken gaan failliet (uiteindelijk).quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Zaken veranderen. Verdienmodellen ook.
Tenzij je een testcentrum gaat beginnen
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Lijkt mij ook een goed planquote:Op dinsdag 28 december 2021 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja kan.
We kunnen ook 2G of 2G plus invoeren. Of ongevaccineerden niet meer toelaten in de zorg.
Heb je veel minder andere maatregelen nodig.![]()
![]()
Dat weet ik wel zeker. Zelfs in de meest dubieuze dictaturen worden ze onrustig als er gedoe is met inflatie (hoi Erdo). Dat is niet voor niets, zodra je mensen in de portemonnee raakt komen er bepaalde krachten los.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de meerderheid in NL er anders in staat; dat de meerderheid niet zit te wachten op faillissementen overal. Een samenleving zonder horeca, zonder cultuur, stukken minder winkels.
Nu die steun er nog is zal het met een opstand wel meevallen, maar ik denk dat er grote consequenties vast zitten aan het stoppen met de steunpakketten om tegelijkertijd wel rustig door te gaan met lockdowns. Dan komt die opstand wel.zie email 27 oktober![]()
Vaccinatieplicht en 2G(plus) etc kan een alternatief zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de meerderheid in NL er anders in staat; dat de meerderheid niet zit te wachten op faillissementen overal. Een samenleving zonder horeca, zonder cultuur, stukken minder winkels.
Nu die steun er nog is zal het met een opstand wel meevallen, maar ik denk dat er grote consequenties vast zitten aan het stoppen met de steunpakketten om tegelijkertijd wel rustig door te gaan met lockdowns. Dan komt die opstand wel.
Maar ik zie dat nog niet komen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Idd, opdonderen met die mensen. Als je het niet gevaarlijk vindt, succes met thuis uitzieken.quote:Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Maar wat is de definitie van een ongevaccineerde?quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je snapt dat een ondernemer niet zomaar weg kan lopen hè, dat dat niet zijn unilaterale beslissing is? Dat je dan niet van je personeel af bent, of van je huurcontract, of je contract met de brouwer, of met de bank?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Zaken veranderen. Verdienmodellen ook.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Geen steun = geen lockdown. Anders durf ik te zeggen dat het net zo erg en dictatoriaal wordt als in China anders.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Als je een vaccinatieplicht invoert hoef je geen 2G meer te doen natuurlijk. Dat is zinloos.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Vaccinatieplicht en 2G(plus) etc kan een alternatief zijn.
Maar ik zie dat nog niet komen.zie email 27 oktober![]()
Toch niet moeilijk? Iemand die geen prik heeft gehad tegen corona.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Maar wat is de definitie van een ongevaccineerde?Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Ik denk vooral dat de rechter daar wat van vindt. Prettige wedstrijd.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:15 schreef StarmanFR het volgende:
Geen steun = geen lockdown. Anders durf ik te zeggen dat het net zo erg en dictatoriaal wordt als in China anders.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik kom uit een ondernemersfamilie.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Je snapt dat een ondernemer niet zomaar weg kan lopen hè, dat dat niet zijn unilaterale beslissing is? Dat je dan niet van je personeel af bent, of van je huurcontract, of je contract met de brouwer, of met de bank?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat zal uiteindelijk wel gaan naar iemand die in de laatste 3-6 maanden geen prik heeft gehad.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Maar wat is de definitie van een ongevaccineerde?![]()
Ik ben benieuwd hoeveel ongevaccineerden in Oostenrijk na die vaccintatieplicht in die ziekenhuizen daar belanden. sowieso benieuwd wat daar echt gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je een vaccinatieplicht invoert hoef je geen 2G meer te doen natuurlijk. Dat is zinloos.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
En/of (met 2Gplus).quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je een vaccinatieplicht invoert hoef je geen 2G meer te doen natuurlijk. Dat is zinloos.
Er zijn in elk geval genoeg alternatieven.
Maar net als ongevaccineerden weigeren bij het ziekenhuis, zie ik dat er allemaal niet zo snel van komen in NL."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb meer te doen met de ondernemers en jongeren die geraakt zijn in de lockdown, dan al die ongevaccineerde idioten in de ziekenhuizenquote:Op dinsdag 28 december 2021 22:16 schreef tja77 het volgende:
Het volk hier dat ongevaccineerden zorg wil ontzeggen.
![]()
Wat zijn we ver afgegleden….Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Horeca is al zo oud als de weg naar Rome, maar vanwege een virus wat nu even 2 jaar vooral ouderen en dikkerds treft moeten we het maar gewoon helemaal afschaffen. Of zo.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu die steun er nog is zal het met een opstand wel meevallen, maar ik denk dat er grote consequenties vast zitten aan het stoppen met de steunpakketten om tegelijkertijd wel rustig door te gaan met lockdowns. Dan komt die opstand wel.![]()
En als die ouderen en obesitas mensen niet gevaccineerd zijn, is het hun eigen schuld.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Horeca is al zo oud als de weg naar Rome, maar vanwege een virus wat nu even 2 jaar vooral ouderen en dikkerds treft moeten we het maar gewoon helemaal afschaffen. Of zo.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
De stille crisis voltrekt zich momenteel op de Nederlandse scholen, sla de kranten er maar op na. Desgewenst wil ik wel wat linkjes opduiken, maar het is hier allemaal langs gekomen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:18 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik heb meer te doen met de ondernemers en jongeren die geraakt zijn in de lockdown, dan al die ongevaccineerde idioten in de ziekenhuizen
Wat dat betreft prijs ik me echt gelukkig dat ik niet een jaar of 3 jonger ben.zie email 27 oktober![]()
Zolang de kerst koren het maar overleven zodat we kunnen blijven zeggen dat we niet in een lockdown zittenquote:Op dinsdag 28 december 2021 22:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Horeca is al zo oud als de weg naar Rome, maar vanwege een virus wat nu even 2 jaar vooral ouderen en dikkerds treft moeten we het maar gewoon helemaal afschaffen. Of zo.![]()
![]()
Na Pasen is Corona letterlijk een verkoudheidje
https://www.msn.com/nl-nl(...)YFT3xpgM6OVRCmwDiVLs
Goed nieuws toch.![]()
Als een ondernemer gedwongen wordt te sluiten zonder steun, dan acht ik de kans klein dat die daar gehoor aan geeft mocht ie daardoor failliet gaan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu die steun er nog is zal het met een opstand wel meevallen, maar ik denk dat er grote consequenties vast zitten aan het stoppen met de steunpakketten om tegelijkertijd wel rustig door te gaan met lockdowns. Dan komt die opstand wel.I'll give you something to do![]()
Ik ben 32 jaar, maar ben blij dat dit niet 10-15 jaar eerder voor mij kwam, had het dan ongetwijfeld mentaal veel moeilijker gehad.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De stille crisis voltrekt zich momenteel op de Nederlandse scholen, sla de kranten er maar op na. Desgewenst wil ik wel wat linkjes opduiken, maar het is hier allemaal langs gekomen.
Wat dat betreft prijs ik me echt gelukkig dat ik niet een jaar of 3 jonger ben.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Maar als diezelfde ongevaccineerde ervoor zorgt dat jij je zaak in de gallemiezen ziet verdwijnen (dankzij de politieke beslissing om je zaak te sluiten om diezelfde ongevaccineerde te beschermen?)quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:16 schreef tja77 het volgende:
Het volk hier dat ongevaccineerden zorg wil ontzeggen.
![]()
Wat zijn we ver afgegleden….Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Welke prik?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:16 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Toch niet moeilijk? Iemand die geen prik heeft gehad tegen corona.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Als het zover komt dan moet er echt burgerlijke ongehoorzaamheid komen. Maar ik denk dat geen regering gele hesjes achtige opstanden wilt, die 10X erger worden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Als een ondernemer gedwongen wordt te sluiten zonder steun, dan acht ik de kans klein dat die daar gehoor aan geeft mocht ie daardoor failliet gaan.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Dat vond het IOC inderdaad ook. Organisaties als het IOC en de FIFA krijgen nl. altijd een stijfje van dictatoriale regimes.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lijkt me een gaaf land om de Olympische Spelen te laten organiseren.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Ja. Alle last en ellende wordt naar de jongeren en de toekomst gelegd.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De stille crisis voltrekt zich momenteel op de Nederlandse scholen, sla de kranten er maar op na. Desgewenst wil ik wel wat linkjes opduiken, maar het is hier allemaal langs gekomen.
Wat dat betreft prijs ik me echt gelukkig dat ik niet een jaar of 3 jonger ben."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ah ja, en dat is de schuld van de ongevaccineerden?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:18 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik heb meer te doen met de ondernemers en jongeren die geraakt zijn in de lockdown, dan al die ongevaccineerde idioten in de ziekenhuizen
Iemand jonger dan 50 ongevaccineerd die gezond is heeft een kleinere kans om opgenomen te worden (0,02%) na besmetting dan iemand van 70+ MET vaccinatie en bijvoorbeeld overgewicht of een onderliggend lijden.
Maar hey, lekker makkelijk om alle ongevaccineerden de schuld te geven![]()
Gezonde ongevaccineerden jongeren overbelasten de zorg niet na besmetting.![]()
Vergis je ook niet in de geweldige indirecte kosten die daarmee samenhangen, afgezien van het kostenplaatje dat daar alleen al mee zou samenhangen. Geen enkele vent, vrouw of financier die het in de komende decennia nog in zijn hoofd haalt om risicodragend vermogen in zijn toko te stoppen als dit een plausibel voorland is en geen enkele verzekeraar die dat risico gaat afdekken. Succes met je BV Nederland.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:20 schreef galantis het volgende:
[..]
Als een ondernemer gedwongen wordt te sluiten zonder steun, dan acht ik de kans klein dat die daar gehoor aan geeft mocht ie daardoor failliet gaan.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Niet jongeren idd, maar ik haalde in een andere post ook uit aan ongevaccineerde 50+ers. Moet het exclusief voor die doelgroep verplicht worden? Wat mij betreft wel.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, en dat is de schuld van de ongevaccineerden?
Iemand jonger dan 50 ongevaccineerd die gezond is heeft een kleinere kans om opgenomen te worden (0,02%) na besmetting dan iemand van 70+ MET vaccinatie en bijvoorbeeld overgewicht of een onderliggend lijden.
Gezonde ongevaccineerden jongeren overbelasten de zorg niet na besmetting.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Je moet kwetsbaren beschermen…niet de ongevaccineerden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:22 schreef popje het volgende:
[..]
Maar als diezelfde ongevaccineerde ervoor zorgt dat jij je zaak in de gallemiezen ziet verdwijnen (dankzij de politieke beslissing om je zaak te sluiten om diezelfde ongevaccineerde te beschermen?)
Ook onder gevaccineerden zitten nog steeds een heleboel kwetsbare mensen.![]()
Maar los je dat op met het slopen van sectoren en ad infinitum maatregelen?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Alle last en ellende wordt naar de jongeren en de toekomst gelegd.![]()
Vrij aardige kans dat we vandaag voor het eerst over de 1 miljoen besmettingen op een dag gaanquote:Op dit moment zo'n 961k volgens worldometers.
https://www.worldometers.info/coronavirus/![]()
Ja, maar die gevaccineerden met gezondheidsproblemen zijn er veel minder en bovendien treffen die gaan blaam.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je moet kwetsbaren beschermen…niet de ongevaccineerden.
Ook onder gevaccineerden zitten nog steeds een heleboel kwetsbare mensen.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
De regering heeft geen keus. De onderbouwing is twijfelachtig dus moeten ze wel lappen. Als zoiets als het opheffen van een deel van de agrarische bedrijven ivm het stikstofprobleem al zoveel voeten in de aarde heeft, nou hou dan maar op bij de rest hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:22 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als het zover komt dan moet er echt burgerlijke ongehoorzaamheid komen. Maar ik denk dat geen regering gele hesjes achtige opstanden wilt, die 10X erger worden.I'll give you something to do![]()
Gewoon algemene plicht, van staatswege gehandhaafd (waarmee ik bedoel geen coronapassen) en dan is het verder het probleem van de zorg.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:25 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Niet jongeren idd, maar ik haalde in een andere post ook uit aan ongevaccineerde 50+ers. Moet het exclusief voor die doelgroep verplicht worden? Wat mij betreft wel.zie email 27 oktober![]()
Nou ja ... schuld ... niemand heeft direct schuld aan ernstig ziek worden natuurlijk. Dat neemt niet weg dat het voor hen simpel voorkomen had kunnen worden door zich te realiseren dat ze leven in een maatschappij en hun burgerplicht te doen, zodat de rest ook gewoon normaal kan doorleven.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:23 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, en dat is de schuld van de ongevaccineerden?
Gezonde ongevaccineerden jongeren overbelasten de zorg niet na besmetting.Antifascist![]()
Kunnen jongeren alvast wat extra geld sparen voor laterquote:Op dinsdag 28 december 2021 22:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar los je dat op met het slopen van sectoren en ad infinitum maatregelen?
Maakt geen ene reet uit welke maatregelen je treft heb ik het idee. Overal een beetje hetzelfde patroon. Natuurlijke verloop van het virus. Ik hoop dat het nog een tijdje duurt voordat er nog een land (naast NL) in een lockdown schiet. Hoe meer landen een lockdown invoeren hoe verleidelijker het wordt voor andere landen ook.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Spanje ook 100K erbij. Gelukkig dragen ze daar nu mondmaskers op straat
@:dick_laurent![]()
Het gaat mij meer om de groep kwetsbaren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:25 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Niet jongeren idd, maar ik haalde in een andere post ook uit aan ongevaccineerde 50+ers. Moet het exclusief voor die doelgroep verplicht worden? Wat mij betreft wel.
Iemand van 48 die 180 kilo weegt is ook kwetsbaar.
Iemand van 52 die kerngezond is loopt veel minder risico.![]()
Check die darts beelden uit de VKMaar gelukkig is hier ALLES dicht
flopdown, kutbeleidTics van je petten.![]()
Eens, maar of ze dat aandurven valt nog te bezien. In alle ons omringende landen ligt het op tafel maar hier durft niemand een standpunt in te nemen lijkt het.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon algemene plicht, van staatswege gehandhaafd (waarmee ik bedoel geen coronapassen) en dan is het verder het probleem van de zorg.![]()
Ik ben ook voor algemene plicht, maar mensen die daar huiverig voor zijn probeer ik eerst over te halen voor plicht enkel 50+.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon algemene plicht, van staatswege gehandhaafd (waarmee ik bedoel geen coronapassen) en dan is het verder het probleem van de zorg.
Maar aangezien we in NL dezelfde regels voor iedereen en geen discriminatie heel belangrijk vinden, is een vaccinatieplicht duidelijk en juist geen discriminatie. Voor iedereen gelden dezelfde regels, want iedereen dient geprikt te worden.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Mondmaskers op straat is wel een van de meest nutteloze dingen ooit natuurlijk. Staat misschien nog net boven winkelkarretjes poetsen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maakt geen ene reet uit welke maatregelen je treft heb ik het idee. Overal een beetje hetzelfde patroon. Natuurlijke verloop van het virus. Ik hoop dat het nog een tijdje duurt voordat er nog een land (naast NL) in een lockdown schiet. Hoe meer landen een lockdown invoeren hoe verleidelijker het wordt voor andere landen ook.![]()
Die lachen ons vierkant uit met onze nieuwe-normaal discussies.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:29 schreef nattermann het volgende:
flopdown, kutbeleidI'll give you something to do![]()
Nee, net als de groep ongevaccineerde gezonde jongere mensen die na besmetting niet naar kliniek of IC moeten ook geen blaam treft.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:26 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ja, maar die gevaccineerden met gezondheidsproblemen zijn er veel minder en bovendien treffen die gaan blaam.![]()
Bibliotheekboeken 3 dagen in quarantaine was ook een pareltje hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mondmaskers op straat is wel een van de meest nutteloze dingen ooit natuurlijk. Staat misschien nog net boven winkelkarretjes poetsen.![]()
En geef ze eens ongelijkquote:Op dinsdag 28 december 2021 22:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Die lachen ons vierkant uit met onze nieuwe-normaal discussies.Tics van je petten.![]()
Griekenland die nu twee mondkapjes op elkaar eistquote:Op dinsdag 28 december 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mondmaskers op straat is wel een van de meest nutteloze dingen ooit natuurlijk. Staat misschien nog net boven winkelkarretjes poetsen.![]()
Die cirkels in de parken vorige zomer![]()
Ratels gebruiken om voetbal te kijken![]()
![]()
Mondmaskers op straat hebben wij nooit in geloofd, heeft wel gegolden in Frankrijk, Spanje, Italië. Maar het grappige is dat winkelkarretjes schoonmaken of uberhaupt gebruiken in supermarkten in andere landen weer als onbelangrijk werd gezien.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mondmaskers op straat is wel een van de meest nutteloze dingen ooit natuurlijk. Staat misschien nog net boven winkelkarretjes poetsen.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Daar moeten ze een zelftest overleggen. Dat heb je liever dan het scannen van een code?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:29 schreef nattermann het volgende:
flopdown, kutbeleid
Overigens zijn er 2 Nederlanders uit het toernooi gevallen en niet de minsten ook ... Van Gerwen en Van der Voort en was Van Barneveld 1 dag na de wedstrijd positief.Antifascist![]()
O ja, dat hadden we ook nog. Die verdient inderdaad de rode lantaarn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bibliotheekboeken 3 dagen in quarantaine was ook een pareltje hoor.![]()
Ik heb nog steeds geen ander land gevonden waar deze discussie speelt, nee. Of nou ja, er is weinig sprake van een discussie. Er is wat geopperd door ongekozen burgemeesters en dat is afgeschoten door ondernemers en het verenigingsleven als zijnde kansloze luchtfietserij. En terecht.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Die lachen ons vierkant uit met onze nieuwe-normaal discussies.![]()
Voorkomen had kunnen worden?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja ... schuld ... niemand heeft direct schuld aan ernstig ziek worden natuurlijk. Dat neemt niet weg dat het voor hen simpel voorkomen had kunnen worden door zich te realiseren dat ze leven in een maatschappij en hun burgerplicht te doen, zodat de rest ook gewoon normaal kan doorleven.
Door een hogere vaccinatiegraad? Want in landen waar een hogere vaccinatiegraad is, zijn geen maatregelen meer nodig?![]()
Paketjes uit China moesten toch zelfs een paar weken in quarantaine?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bibliotheekboeken 3 dagen in quarantaine was ook een pareltje hoor.![]()
Als enkel de jongeren onder de ongevaccineerden zouden zitten, hadden we idd geen enkel probleem gehad. Maar dan ben ik bang dat de overheid het wellicht erg moeilijk maakt, zeker met dat discriminatie gedoe.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee, net als de groep ongevaccineerde gezonde jongere mensen die na besmetting niet naar kliniek of IC moeten ook geen blaam treft.
Hoewel, in Griekenland kan het wel.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Laten we het eens vergelijke met een auto-ongeluk. Als jij als rijbewijsbezittende normaal rijdende niet dronken burger een ongeluk maakt dan zal de strafrechter je dat echt niet zo zwaar aanrekenen. Want het kan iedereen overkomen dat je een verkeersfout maakt en soms zijn de gevolgen daarvan nu eenmaal heftiger dan de andere keer. Als jij echter in dronken toestand de weg op dan liggen de kaarten meteen heel anders.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja ... schuld ... niemand heeft direct schuld aan ernstig ziek worden natuurlijk. Dat neemt niet weg dat het voor hen simpel voorkomen had kunnen worden door zich te realiseren dat ze leven in een maatschappij en hun burgerplicht te doen, zodat de rest ook gewoon normaal kan doorleven.
Ook dronken mensen willen geen ongeluk veroorzaken (en zo wel praat je niet meer over een verkeersongeval maar een poging doodslag wegens opzettelijke aanrijding). Maar door hun gedrag hebben ze de kans daar op wel ernstig verhoogd. Dat rekenen we ze aan.
Nu wil ik niet zeggen dat je ongevacineerden moet straffen. Maar hetzelfde mechanisme is natuurlijk wel gewoon van toepassing. En om nu bij voorbaat uit te sluiten dat je daar iets mee moet gaat me ook te ver.zie email 27 oktober![]()
Minder toch of niet? want in Portugal, Engeland is ook alles dicht of niet?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Voorkomen had kunnen worden?
Door een hogere vaccinatiegraad? Want in landen waar een hogere vaccinatiegraad is, zijn geen maatregelen meer nodig?Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Komt omdat het RIVM heel lang heeft vastgehouden aan besmetting via oppervlakken. Vandaar de focus op het ontsmetten van voorwerpen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:32 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Mondmaskers op straat hebben wij nooit in geloofd, heeft wel gegolden in Frankrijk, Spanje, Italië. Maar het grappige is dat winkelkarretjes schoonmaken of uberhaupt gebruiken in supermarkten in andere landen weer als onbelangrijk werd gezien.
In het begin werden ook menukaarten enzo allemaal driftig gepoetst maar daar is later de klad in gekomen.![]()
Ook in landen waar de vaccinatiegraad hoger ligt dan in Nederland hebben ze nog steeds maatregelen nodig helaas.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:34 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Als enkel de jongeren onder de ongevaccineerden zouden zitten, hadden we idd geen enkel probleem gehad. Maar dan ben ik bang dat de overheid het wellicht erg moeilijk maakt, zeker met dat discriminatie gedoe.
Hoewel, in Griekenland kan het wel.![]()
Dan had de zorg veel normaler kunnen door draaien en inderdaad zijn in landen met hogere vaccinatiegraad minder maatregelen nodig en beter planbare maatregelen mogelijk (waar onze overheid trouwens ook in gefaald heeft imo met het lakonieke handelen bij het boosteren).quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Voorkomen had kunnen worden?
Door een hogere vaccinatiegraad? Want in landen waar een hogere vaccinatiegraad is, zijn geen maatregelen meer nodig?Antifascist![]()
Maar volgens Mark en Hugo had dat niets uitgemaakt! Iedereen gaat immers in lockdown...quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan had de zorg veel normaler kunnen door draaien en inderdaad zijn in landen met hogere vaccinatiegraad minder maatregelen nodig en beter planbare maatregelen mogelijk (waar onze overheid trouwens ook in gefaald heeft imo met het lakonieke handelen bij het boosteren).zie email 27 oktober![]()
Wat een faal hè.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar volgens Mark en Hugo had dat niets uitgemaakt! Iedereen gaat immers in lockdown..."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Engeland heeft een hogere vaccinatiegraad? Of nemen ze daar nu gewoon wat meer risico dan in het bange Nederland?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:34 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Minder toch of niet? want in Portugal, Engeland is ook alles dicht of niet?
Portugal? Een land met een ander (warmer) klimaat kun je moeilijk vergelijken wanneer de pieken hier veelal in de winter zijn. Afgelopen zomer was er (buiten het dansen met Jansen) ook weinig aan de hand hier.![]()
In Spanje zijn ze er in elk geval weer. En in meer van die landen komen ze terug.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:32 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Mondmaskers op straat hebben wij nooit in geloofd, heeft wel gegolden in Frankrijk, Spanje, Italië. Maar het grappige is dat winkelkarretjes schoonmaken of uberhaupt gebruiken in supermarkten in andere landen weer als onbelangrijk werd gezien.
En daar redden we nog niet het leven van 0.000001 oma'tje mee.
Echt volkomen idioot om dat op straat te verplichten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb de betreffende landen even op een rijtje gezet.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar volgens Mark en Hugo had dat niets uitgemaakt! Iedereen gaat immers in lockdown...
1. Nederland
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
En voorts ben ik van mening dat de lockdown per direct dient te worden opgeheven.![]()
Italië heeft het nu ook.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In Spanje zijn ze er in elk geval weer. En in meer van die landen komen ze terug.
Maar hey..de horeca is wel open."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik vind het niet echt een kwestie van schuld of onschuld. Je zegt toch ook niet van iemand die longkanker gekregen heeft dat hij wel schuldig was omdat hij doorrookte tot zijn 50e, maar niet als hij gestopt was op zijn 40e?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we het eens vergelijke met een auto-ongeluk. Als jij als rijbewijsbezittende normaal rijdende niet dronken burger een ongeluk maakt dan zal de strafrechter je dat echt niet zo zwaar aanrekenen. Want het kan iedereen overkomen dat je een verkeersfout maakt en soms zijn de gevolgen daarvan nu eenmaal heftiger dan de andere keer. Als jij echter in dronken toestand de weg op dan liggen de kaarten meteen heel anders.
Ook dronken mensen willen geen ongeluk veroorzaken (en zo wel praat je niet meer over een verkeersongeval maar een poging doodslag wegens opzettelijke aanrijding). Maar door hun gedrag hebben ze de kans daar op wel ernstig verhoogd. Dat rekenen we ze aan.
Nu wil ik niet zeggen dat je ongevacineerden moet straffen. Maar hetzelfde mechanisme is natuurlijk wel gewoon van toepassing. En om nu bij voorbaat uit te sluiten dat je daar iets mee moet gaat me ook te ver.
Net zo met alcohol in het verkeer ... er is natuurlijk ergens een grens waarop je zeker kunt stellen dat iemand moreel -los van juridisch- schuldig is maar waar die grens precies ligt vind ik lastig... als dat al vast te stellen is.
Iemand die zich niet laat vaccineren neemt voor zichzelf een vrij beperkt risico en kun je in die zin moeilijk serieus verwijten er schuldig aan te zijn als hij toch in de IC belandt. Dat neemt niet weg dat de kans bijzonder groot was dat diezelfde persoon niet in de IC was gekomen als hij zich wel had laten vaccineren - en ook dan, nota bene, was de kans aanwezig dat hem dat overkomen was.
Misschien kun je stellen dat het wel verwijtbaar is, maar is schuld een te zware term?Antifascist![]()
Als ik met mijn fiets bij de fietsenstalling uitcheck mag de uitcheckpersoon daar nog steeds niet mijn OV chipkaart oppakken en moet ik die zelf tegen de scanner aanhouden. De Uberchauffeur draagt geen mondkapje, maar wil mijn koffer niet optillen en achterin de kofferbak tillen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Komt omdat het RIVM heel lang heeft vastgehouden aan besmetting via oppervlakken. Vandaar de focus op het ontsmetten van voorwerpen.
In het begin werden ook menukaarten enzo allemaal driftig gepoetst maar daar is later de klad in gekomen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
De zorg in Nederland is al jaren niet goed. Het aantal IC bedden is te laag oa.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan had de zorg veel normaler kunnen door draaien en inderdaad zijn in landen met hogere vaccinatiegraad minder maatregelen nodig en beter planbare maatregelen mogelijk (waar onze overheid trouwens ook in gefaald heeft imo met het lakonieke handelen bij het boosteren).
In 2016 werden operaties al uitgesteld vanwege een griepgolf.![]()
We moeten iets doen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In Spanje zijn ze er in elk geval weer. En in meer van die landen komen ze terug.
Groeten,
Hugo El Joven![]()
Laat Etto het maar niet lezen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop dat het pooltje zwakkeren er wel doorheen is straks dit voorjaar/zomer. Het wordt een keer vanzelf minder, maar aan ons gaat het niet liggen.![]()
Een nieuwe ATH te pakken, vandaag 1 miljoen positieve testen![]()
https://www.worldometers.info/coronavirus/![]()
Achterhaald. Helaas schrappen we geen nutteloze regels, want baat het niet dan schaadt het niet, we bedenken alleen maar nieuwe erbij en die komen dan bovenop het bestaande pakket.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:41 schreef popje het volgende:
[..]
Als ik met mijn fiets bij de fietsenstalling uitcheck mag de uitcheckpersoon daar nog steeds niet mijn OV chipkaart oppakken en moet ik die zelf tegen de scanner aanhouden. De Uberchauffeur draagt geen mondkapje, maar wil mijn koffer niet optillen en achterin de kofferbak tillen.![]()
Deze was ook fraai: https://www.trouw.nl/binn(...)sichtkaart~ba9362b3/quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:34 schreef Anton91 het volgende:
Paketjes uit China moesten toch zelfs een paar weken in quarantaine?
Geen kaartjes voor patiënten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Wat het compliceert is dat niemand graag ziek wil worden. Dus ongevaccineerden zullen dit voor 99,5 procent doen vanuit de oprechte overtuiging dat dit beter is voor hunzelf (en daarmee waarschijnlijk ook voor de maatschappij). De andere half procent doet het puur voor eigen (financieel) gewin, de Willem Engels en Thierry Baudetjes van deze wereld. Laten we die laatste categorie (die natuurlijk wel gewoon schuld heeft) even buiten beschouwing laten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt een kwestie van schuld of onschuld. Je zegt toch ook niet van iemand die longkanker gekregen heeft dat hij wel schuldig was omdat hij doorrookte tot zijn 50e, maar niet als hij gestopt was op zijn 40e?
Net zo met alcohol in het verkeer ... er is natuurlijk ergens een grens waarop je zeker kunt stellen dat iemand moreel -los van juridisch- schuldig is maar waar die grens precies ligt vind ik lastig... als dat al vast te stellen is.
Iemand die zich niet laat vaccineren neemt voor zichzelf een vrij beperkt risico en kun je in die zin moeilijk serieus verwijten er schuldig aan te zijn als hij toch in de IC belandt. Dat neemt niet weg dat de kans bijzonder groot was dat diezelfde persoon niet in de IC was gekomen als hij zich wel had laten vaccineren - en ook dan, nota bene, was de kans aanwezig dat hem dat overkomen was.
Misschien kun je stellen dat het wel verwijtbaar is, maar is schuld een te zware term?
Natuurlijk is het een glijdende schaal, maar in principe vind ik wel dat je kunt stellen dat mensen die zichzelf niet laten vaccineren daarmee bewust een veel hoger risico aanvaarden terwijl aan vaccinatie geen nadeel van betekenis zit. Daarmee heb je op zn minst een stevige vorm van verwijtbaarheid te pakken.
Maar dan kom je bij de complicatie die ik net noemde, die mensen denken niet zo. Die zijn gehersenspoeld. Kun je ze dat aanrekenen? Dat vind ik lastiger.zie email 27 oktober![]()
Zeker, alles wat levensvreugde schept dient de nek omgedraaid te worden omdat de zorg. Voor levensvreugde is in een samenleving met covid geen plaats meer, je zet maar gewoon thuis een dvd'tje op.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
De regering en de tweede kamer gaan hier over.
Maar ik kan je sws verklappen dat de regering die eindeloze steunmaatregelen af wil gaan bouwen in 2022. En ik ben het daar mee eens.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Volgens mij hoopte hij oprecht dat er diezelfde week nog veel andere landen zouden volgen. In plaats daarvan...quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb de betreffende landen even op een rijtje gezet.
1. Nederland
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
En voorts ben ik van mening dat de lockdown per direct dient te worden opgeheven.![]()
![]()
Dronken bestuurder vergelijken met een ongevaccineerde?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we het eens vergelijke met een auto-ongeluk. Als jij als rijbewijsbezittende normaal rijdende niet dronken burger een ongeluk maakt dan zal de strafrechter je dat echt niet zo zwaar aanrekenen. Want het kan iedereen overkomen dat je een verkeersfout maakt en soms zijn de gevolgen daarvan nu eenmaal heftiger dan de andere keer. Als jij echter in dronken toestand de weg op dan liggen de kaarten meteen heel anders.
Nu wil ik niet zeggen dat je ongevacineerden moet straffen. Maar hetzelfde mechanisme is natuurlijk wel gewoon van toepassing. En om nu bij voorbaat uit te sluiten dat je daar iets mee moet gaat me ook te ver.
Als dronken bestuurder ben je onverzekerd en MAG je niet eens deelnemen aan het verkeer. Je mag niet eens fietsen of over straat lopen met je zatte harses.
Een ongevaccineerde kan nog steeds gewoon netjes afstand houden, z’n handen stuk wassen enz. waardoor de kans op besmetting klein is.
Een dikke paffende gevaccineerde kan nog steeds schijt aan een ander hebben, en daardoor zichzelf en anderen besmetten.
Dus nee, ik vind de vergelijking niet zo geslaagd.![]()
Waarom niet? Verdubbelingstijd is ongeveer 2-3 dagenquote:Op dinsdag 28 december 2021 20:40 schreef Za het volgende:
[..]
If so, was het geen 3% Omicron 12 dagen geleden, maar zaten we medio november al dik in de Omicron, dat begrijp je zelf ook wel.
3-6-12-24-48..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De claim werd ook al heel snel aangepast naar 'óf hun rivm's adviseren strengere maatregelen'...quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij hoopte hij oprecht dat er diezelfde week nog veel andere landen zouden volgen. In plaats daarvan...
[ afbeelding ]zie email 27 oktober![]()
We kunnen morgen beslissen dat een ongevaccineerde niet meer gedekt is voor ziektekosten als gevolg van een covidbesmetting. We kunnen ongevaccineerden volledig uitsluiten van de samenleving (zoals Frankrijk van plan is met een indirecte vaccinatieplicht).quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dronken bestuurder vergelijken met een ongevaccineerde?
Als dronken bestuurder ben je onverzekerd en MAG je niet eens deelnemen aan het verkeer. Je mag niet eens fietsen of over straat lopen met je zatte harses.
Een ongevaccineerde kan nog steeds gewoon netjes afstand houden, z’n handen stuk wassen enz. waardoor de kans op besmetting klein is.
Een dikke paffende gevaccineerde kan nog steeds schijt aan een ander hebben, en daardoor zichzelf en anderen besmetten.
Dus nee, ik vind de vergelijking niet zo geslaagd.
Ik ben er geen voorstander van, maar het kán wel.![]()
Ik betwijfel of dat eerste kan in Nederland.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We kunnen morgen beslissen dat een ongevaccineerde niet meer gedekt is voor ziektekosten als gevolg van een covidbesmetting. We kunnen ongevaccineerden volledig uitsluiten van de samenleving (zoals Frankrijk van plan is met een indirecte vaccinatieplicht).
Ik ben er geen voorstander van, maar het kán wel.
Je kan en mag mensen niet uitsluiten van zorg.![]()
Maandag moeten ze de knoop doorhakken of de scholen open gaan na de kerstvakantie. Zal wel niet maar ben benieuwd.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De claim werd ook al heel snel aangepast naar 'óf hun rivm's adviseren strengere maatregelen'...![]()
Uitsluiten van de zorgverzekering =/= uitsluiten van zorg.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat eerste kan in Nederland.
Je kan en mag mensen niet uitsluiten van zorg.zie email 27 oktober![]()
Je sluit niemand uit, je laat ze zelf voor de kosten opdraaien.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat eerste kan in Nederland.
Je kan en mag mensen niet uitsluiten van zorg.![]()
Nee joh, voor de zekerheid... houden we de wereld nog dicht tot in april.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maandag moeten ze de knoop doorhakken of de scholen open gaan na de kerstvakantie. Zal wel niet maar ben benieuwd.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Niet?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uitsluiten van de zorgverzekering =/= uitsluiten van zorg.
Wat als je geen geld hebt dan?![]()
Wat als je geen geld hebt dan?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je sluit niemand uit, je laat ze zelf voor de kosten opdraaien.![]()
Precies, afschaffen die horeca. Het is niet meer van deze tijd om levensvreugde te halen uit ergens wat te gaan eten of drinken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Zaken veranderen. Verdienmodellen ook.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Dan zul je toch geholpen worden, zo werkt dat in Nederland. Daarna wel linea recta de schuldsanering in, en dan mag je nog hopen dat de rechter die schulden te goeder trouw vindt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet?
Wat als je geen geld hebt dan?zie email 27 oktober![]()
Nee inderdaad, ergens iets gaan eten en drinken, hoe denk je eraan! Dan zou je dus iemand kunnen besmetten die dan misschien wel verkouden wordt... dat is echt uit een andere eeuw, dat je zomaar iets buiten je huis zou willen doen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Precies, afschaffen die horeca. Het is niet meer van deze tijd om levensvreugde te halen uit ergens wat te gaan eten of drinken.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik wist niet dat die datum al in beton gegoten was dat ze dat maandag moeten beslissen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maandag moeten ze de knoop doorhakken of de scholen open gaan na de kerstvakantie. Zal wel niet maar ben benieuwd.
Maar je weet het antwoord natuurlijk al. "We maken ons zorgen en derhalve wordt de scholen sluiting in elk geval gelijk getrokken met de lockdown"wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Krijg je dan als vaccinatieweigeraar ook een lagere premie van je zorgverzekeraar, het dekkingsgebied is namelijk ook kleiner geworden. Je gaat geen premie afdragen voor iets waarvoor je niet verzekerd bent lijkt me.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan zul je toch geholpen worden, zo werkt dat in Nederland. Daarna wel linea recta de schuldsanering in, en dan mag je nog hopen dat de rechter die schulden te goeder trouw vindt.![]()
3 januari uit mn hoofd. Is dat maandag? Zou goed kunnen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die datum al in beton gegoten was dat ze dat maandag moeten beslissen.
Maar je weet het antwoord natuurlijk al. "We maken ons zorgen en derhalve wordt de scholen sluiting in elk geval gelijk getrokken met de lockdown"zie email 27 oktober![]()
![]()
De common sense begint bij experts ook eindelijk weer een beetje terug te komen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Graag wil ik als man ook korting, ik heb immers geen kosten gerelateerd aan zwangerschap (onderschat ze niet).quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Krijg je dan als vaccinatieweigeraar ook een lagere premie van je zorgverzekeraar, het dekkingsgebied is namelijk ook kleiner geworden. Je gaat geen premie afdragen voor iets waarvoor je niet verzekerd bent lijkt me.
Nee zo werkt dat niet.zie email 27 oktober![]()
Ook zoiets vaags, ze hebben de scholen niet gesloten toch? Ze hebben de Kerstvakantie een week eerder laten beginnen vanwege het feit dat Kerst zo kort op die laatste schooldagen viel. Er was helemaal geen sprake van om de scholen gesloten te houden na 10 januari.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maandag moeten ze de knoop doorhakken of de scholen open gaan na de kerstvakantie. Zal wel niet maar ben benieuwd.![]()
Waar geen speld tussen te krijgen is verder.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die datum al in beton gegoten was dat ze dat maandag moeten beslissen.
Maar je weet het antwoord natuurlijk al. "We maken ons zorgen en derhalve wordt de scholen sluiting in elk geval gelijk getrokken met de lockdown"'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Wat is dit nou weer voor kul zeg, vaccins waren altijd al nooit 100% beschermend..quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:59 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
De common sense begint bij experts ook eindelijk weer een beetje terug te komen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Daar is wel een speld tussen te krijgen. Jij doet altijd alsof alles wat het OMT zegt gerechtvaardigd is.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar geen speld tussen te krijgen is verder.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Uh zo werkt dat wel.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Graag wil ik als man ook korting, ik heb immers geen kosten gerelateerd aan zwangerschap (onderschat ze niet).
Nee zo werkt dat niet.
Als jij als man zwanger raakt heb jij gewoon recht op vergoeding.
Nu wordt je op voorhand uitgesloten van vergoeding, dat is heel wat anders dan wat jij stelt.![]()
Die had ik nog niet eerder gehoord. We sluiten de scholen niet. We verlengen slechts de vakantiequote:Op dinsdag 28 december 2021 23:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ook zoiets vaags, ze hebben de scholen niet gesloten toch? Ze hebben de Kerstvakantie een week eerder laten beginnen vanwege het feit dat Kerst zo kort op die laatste schooldagen viel. Er was helemaal geen sprake van om de scholen gesloten te houden na 10 januari.![]()
![]()
Waar in NL de overheid meteen een een nieuwe spoedwet tikt om een besluit van de rechtbank dezelfde dag nog ongedaan te maken, nemen ze in België hun verlies en openen ze de gesloten sectoren weer na een uitspraak van de raad van state.
Kernkabinet komt overeen: terug naar oude regels in cultuur én cinema's mogen weer open
Natuurlijk wel. We hebben nu al twee keer met mekaar geconcludeerd dat we écht geen schoolsluiting meer willen omdat de gevolgen desastreus zijn. Dat was/is ook gewoon beleid.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar geen speld tussen te krijgen is verder.
Er was een bijzondere omstandigheid die afwijking daar van legitimeerde, namelijk massale familiebijeenkomsten in de laatste week van december. Die bijzondere omstandigheid valt nu weg.zie email 27 oktober![]()
Was ook wel een andersoortige uitspraak natuurlijk. Dit ging echt over de inhoud. Die Nederlandse over de vorm. (alhoewel de rechter in een 'ten overvloede' ook de inhoud wel even stevig aanpakte)quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:
Waar in NL de overheid meteen een een nieuwe spoedwet tikt om een besluit van de rechtbank dezelfde dag nog ongedaan te maken, nemen ze in België hun verlies en openen ze de gesloten sectoren weer na een uitspraak van de raad van state.
Kernkabinet komt overeen: terug naar oude regels in cultuur én cinema's mogen weer openzie email 27 oktober![]()
Mja, laat Marc eens beginnen met dat immuniteit niet iets binairs is.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:59 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
De common sense begint bij experts ook eindelijk weer een beetje terug te komen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Spanje meldt bijna 100K besmettingenquote:Per 100K inwoners gaan besmettingen in twee weken tijd van 154 naar 1.361. Vooral noordelijke regio Navarra, Rioja en Baskenland zijn getroffen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Klopt, van 2 naar 3 weken hebben ze gezegd.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Die had ik nog niet eerder gehoord. We sluiten de scholen niet. We verlengen slechts de vakantie
Er is nooit gezegd scholen per direct dicht voor onbepaalde tijd.
Kortom zonder tegenbericht zijn ze 10 januari gewoon weer open.![]()
Eens, maar het komt wel dicht tegen elkaar aan. Rechtspraak is natuurlijk ook niet 1:1 te vergelijken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was ook wel een andersoortige uitspraak natuurlijk. Dit ging echt over de inhoud. Die Nederlandse over de vorm. (alhoewel de rechter in een 'ten overvloede' ook de inhoud wel even stevig aanpakte)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als je grote zorgen hebt over omikron en de ziekenhuizen zijn nof steeds behoorlijk vol blijven er gewoon bijzondere omstandigheden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. We hebben nu al twee keer met mekaar geconcludeerd dat we écht geen schoolsluiting meer willen omdat de gevolgen desastreus zijn. Dat was/is ook gewoon beleid.
Er was een bijzondere omstandigheid die afwijking daar van legitimeerde, namelijk massale familiebijeenkomsten in de laatste week van december. Die bijzondere omstandigheid valt nu weg.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
In ieder land heb je een paar van die gekkies lopen die zich omhoog hebben geschopt tot viroloog. Niet naar luisteren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:59 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
De common sense begint bij experts ook eindelijk weer een beetje terug te komen."Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
De gevolgen van een schoolsluiting zijn, zoals trein2000 al aangaf, ontzettend desastreus en een ramp op zich. Zo'n maatregel zou per definitie nooit op welk lijstje dan ook mogen staan, ongeacht de situatie in de ziekenhuizen of de zorgen over de zoveelste variant.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je grote zorgen hebt over omikron en de ziekenhuizen zijn nof steeds behoorlijk vol blijven er gewoon bijzondere omstandigheden.
Een schoolsluiting mag absoluut nooit, maar dan ook nooit meer gebeuren in dit land.![]()
Eens. Net als een lockdown wat mij betreft ook nooit meer mag gebeuren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zo gevolgen van een schoolsluiting zijn, zoals trein2000 al aangaf, ontzettend desastreus en een ramp op zich. Zo'n maatregel zou per definitie nooit op het lijstje mogen staan, ongeacht de situatie in de ziekenhuizen.
Een schoolsluiting mag absoluut nooit, maar dan ook nooit meer gebeuren in dit land.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klopt. Want zo kun je altijd je eigen politieke wanbeleid mbt ziekenhuisbedden en zorg afschuiven op de burger en hen grondrechten ontnemen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens. Net als een lockdown wat mij betreft ook nooit meer mag gebeuren.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nou ja absoluut nooit wil ik niet zeggen. Er kunnen altijd bijzondere omstandigheden zijn. Maar het staat absoluut onder op het lijstje (net onder de avondklok), samen met een algeheel bezoekverbod in residentiële zorginstellingen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zo gevolgen van een schoolsluiting zijn, zoals trein2000 al aangaf, ontzettend desastreus en een ramp op zich. Zo'n maatregel zou per definitie nooit op het lijstje mogen staan, ongeacht de situatie in de ziekenhuizen.
Een schoolsluiting mag absoluut nooit, maar dan ook nooit meer gebeuren in dit land.
Ik vind de huidige situatie ook onvoldoende om te spreken van bijzondere omstandigheden die een dergelijke actie legitimeren. Nog los van de discussie of dit (binnen de kaders van de corona-aanpak) überhaupt bijzondere omstandigheden zijn.zie email 27 oktober![]()
Ach misschien is dit pas een milde pandemie in onze generatie en volgt er over 5-10 jaar iets veel desastreuzer.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens. Net als een lockdown wat mij betreft ook nooit meer mag gebeuren.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat vind jij. Als je grote zorgen over een nieuwe variant hebt met volle ziekenhuizen is het gewoon te begrijpen dat die optie op tafel ligt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:13 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De gevolgen van een schoolsluiting zijn, zoals trein2000 al aangaf, ontzettend desastreus en een ramp op zich. Zo'n maatregel zou per definitie nooit op welk lijstje dan ook mogen staan, ongeacht de situatie in de ziekenhuizen of de zorgen over de zoveelste variant.
Een schoolsluiting mag absoluut nooit, maar dan ook nooit meer gebeuren in dit land.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Jup en nog steeds zijn er signalen in diverse landen dat de ziekenhuisbezetting toeneemt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat vind jij. Als je grote zorgen over een nieuwe variant hebt met volle ziekenhuizen is het gewoon te begrijpen dat die optie op tafel ligt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat vind ik niet, dat ís zo. Het bagatelliseren van de negatieve effecten van een schoolsluiting zoals zo veel mensen doen is echt bizar.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat vind jij. Als je grote zorgen over een nieuwe variant hebt met volle ziekenhuizen is het gewoon te begrijpen dat die optie op tafel ligt.![]()
Hij is van het Duitse OMTquote:Op dinsdag 28 december 2021 23:10 schreef gniffie het volgende:
[..]
In ieder land heb je een paar van die gekkies lopen die zich omhoog hebben geschopt tot viroloog. Niet naar luisteren.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee, dat is jouw mening. Niemand bagatelliseerd verder iets. Het is alleen te begrijpen dat het gewoon een optie is.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:20 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, dat ís zo. Het bagatelliseren van de negatieve effecten van een schoolsluiting zoals zo veel mensen doen is echt bizar.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Eh, nee niet echt eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat vind jij. Als je grote zorgen over een nieuwe variant hebt met volle ziekenhuizen is het gewoon te begrijpen dat die optie op tafel ligt.
Ondertussen zijn we aan het 3e schooljaar bezig waar kinderen geen normaal onderwijs krijgen.
Het zou gewoon niet meer bespreekbaar mogen zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja idd, dan vind ik die kwetsbaren in het ziekenhuis sorry dat ik het zeg, toch iets minder belangrijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eh, nee niet echt eigenlijk.
Ondertussen zijn we aan het 3e schooljaar bezig waar kinderen geen normaal onderwijs krijgen.
Het zou gewoon niet meer bespreekbaar mogen zijn.Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR![]()
Ondertussen hebben we nog altijd 10k besmettingen per dag en een te hoog aantal dagelijkse opnames waardoor de zorg het nog altijd giga druk heeftquote:Op dinsdag 28 december 2021 23:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat is jouw mening. Niemand bagatelliseerd verder iets. Het is alleen te begrijpen dat het gewoon een optie is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
We doen er zo langzamerhand verstandig aan om de schooladviezen aan te passen op chronisch thuisonderwijs. Ik zie de komende jaren geen normale schooljaren meer komen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou gewoon niet meer bespreekbaar mogen zijn.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Eh, jawel hoor. Zoals alles gewoon op tafel komt te liggen als je ziekenhuizen volliggen en er een nieuwe variant zijn schaduw vooruit werpt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou gewoon niet meer bespreekbaar mogen zijn.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dronkenschap is een incidentele keuze, ik denk dat de vergelijking beter wordt als je toch achter stuur stapt als je langdurig zware medicijnen gebruikt, waarbij je absoluut niet mag autorijden,quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu wil ik niet zeggen dat je ongevacineerden moet straffen. Maar hetzelfde mechanisme is natuurlijk wel gewoon van toepassing. En om nu bij voorbaat uit te sluiten dat je daar iets mee moet gaat me ook te ver.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Die laatste zin vind ik lastig, er moet natuurlijk wel een zekere balans in blijven. Neem nou dat weekje extra kerstvakantie. We weten dat de meeste besmettingen bij kinderen zitten, die hele dagen op school zijn. Én dat mensen met kerst massaal naar oudere familie gaan. Die drie elementen bij mekaar vond ik wel een situatie waarin het te billijken was. Maar dan praat je dus echt over bijzondere omstandigheden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou gewoon niet meer bespreekbaar mogen zijn.
Moet je dan de hele maatschappij lamleggen met alle schade van dien om de groep die de meeste besmettingen veroorzaakt en gaat veroorzaken maar buiten schot te houden? Ik vind dat ook lastig.zie email 27 oktober![]()
Nee dat is jouw mening dat het een optie is. Het zou uberhaupt geen optie moeten zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat is jouw mening. Niemand bagatelliseerd verder iets. Het is alleen te begrijpen dat het gewoon een optie is.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Nee, het is te begrijpen dat het een optie is als je gewoon sec naar de feiten kijkt zoals @Jor_Dii ze ook schetst.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:26 schreef popje het volgende:
[..]
Nee dat is jouw mening dat het een optie is. Het zou uberhaupt geen optie moeten zijn.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
dit is wel een hele makkelijke, maar dat er naar meer gekeken moet worden dan alleen virusbestrijding en ziekenhuisopnames voor een lockdown ben ik wel helemaal voorquote:Op dinsdag 28 december 2021 23:15 schreef popje het volgende:
[..]
Klopt. Want zo kun je altijd je eigen politieke wanbeleid mbt ziekenhuisbedden en zorg afschuiven op de burger en hen grondrechten ontnemen.![]()
Natuurlijk wel, zeker wanneer je op een gegeven moment 20% van je besmettingen onder jongeren hebt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:26 schreef popje het volgende:
[..]
Nee dat is jouw mening dat het een optie is. Het zou uberhaupt geen optie moeten zijn.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Een weekje extra schoolvakantie kan ik mee leven. Maar daar stopt het meestal niet, dat is beetje het probleem, het is een hellend vlak. Voor de zekerheid doen we het nog een weekje langer, en dan nog een 2 weken extraquote:Op dinsdag 28 december 2021 23:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die laatste zin vind ik lastig, er moet natuurlijk wel een zekere balans in blijven. Neem nou dat weekje extra kerstvakantie. We weten dat de meeste besmettingen bij kinderen zitten, die hele dagen op school zijn. Én dat mensen met kerst massaal naar oudere familie gaan. Die drie elementen bij mekaar vond ik wel een situatie waarin het te billijken was. Maar dan praat je dus echt over bijzondere omstandigheden.
Moet je dan de hele maatschappij lamleggen met alle schade van dien om de groep die de meeste besmettingen veroorzaakt en gaat veroorzaken maar buiten schot te houden? Ik vind dat ook lastig.
Vergeet niet de maatschappelijke impact van ouders die ook niet normaal kunnen werken, of opa's en oma's die ingeschakeld worden om de opvang te regelen.
Werkgevers zijn ook niet eeuwig soepel in de situatie, de rek is er overal langzaam uit.
Zoals nu weer met de laatste scholensluiting. De cijfers waren al op z'n retour (het zal weer eens niet), omnicron was nog nauwelijks om de hoek, en er lag weer een sluiting op tafel.
Het gemak daar waar een scholensluiting bijna via talkshows en media bijna afgedwongen wordt is gewoon eng.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het duurde nog lang voor de media de schuld kreeg.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Een weekje extra schoolvakantie kan ik mee leven. Maar daar stopt het meestal niet, dat is beetje het probleem, het is een hellend vlak. Voor de zekerheid doen we het nog een weekje langer, en dan nog een 2 weken extra
Vergeet niet de maatschappelijke impact van ouders die ook niet normaal kunnen werken, of opa's en oma's die ingeschakeld worden om de opvang te regelen.
Werkgevers zijn ook niet eeuwig soepel in de situatie, de rek is er overal langzaam uit.
Zoals nu weer met de laatste scholensluiting. De cijfers waren al op z'n retour (het zal weer eens niet), omnicron was nog nauwelijks om de hoek, en er lag weer een sluiting op tafel.
Het gemak daar waar het bijna via talkshows en media bijna afgedwongen wordt is gewoon eng.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
DAt kan de Nederlander niet aan hoorquote:Op dinsdag 28 december 2021 23:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ach misschien is dit pas een milde pandemie in onze generatie en volgt er over 5-10 jaar iets veel desastreuzer.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]![]()
En zelfs dan. Ze worden er niet ziek van dus dan nog vind ik het heel lastig om ze wel de gevolgen op het bordje te leggen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, zeker wanneer je op een gegeven moment 20% van je besmettingen onder jongeren hebt.
Wat hier aan de hand was is dat je weet dat er in de laatste week van december massaal samenkomsten zijn met oudere familieleden en dat je daar ook betrekkelijk weinig aan kunt doen zonder dagklok en ME. Dan moet je wat. Dat snap ik wel, maar nogmaals. Het waren echt die drie elementen samen (tijd&duur, hoge besmetting onder jongeren en kerst) samen waarvan ik wel vond dat het de boel legitimeerde. Twee er van zijn nu weggevallen...zie email 27 oktober![]()
De rol van de media in Nederland wat betreft corona is dan ook op zijn zachtst gezegd extreem dubieus.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het duurde nog lang voor de media de schuld kreeg.![]()
Maar hun docenten, ouders, opa’s en oma’s eventueel wel. Toch?quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En zelfs dan. Ze worden er niet ziek van dus dan nog vind ik het heel lastig om ze wel de gevolgen op het bordje te leggen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is ook een prima argument voor 1 weekje extra. Maar daar blijft het ook bij.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:32 schreef trein2000 het volgende:
Wat hier aan de hand was is dat je weet dat er in de laatste week van december massaal samenkomsten zijn met oudere familieleden en dat je daar ook betrekkelijk weinig aan kunt doen zonder dagklok en ME. Dan moet je watwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar niet 20% van de opnames.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, zeker wanneer je op een gegeven moment 20% van je besmettingen onder jongeren hebt.I'll give you something to do![]()
Geen idee waarom dat zo zou zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is ook een prima argument voor 1 weekje extra. Maar daar blijft het ook bij.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wat is je punt? Andere sectoren die al 1,5 jaar getroffen worden door sluitingen zorgen ook niet voor 20% van de opnamesquote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
In Nederland blijft het alleen nooit bij een weekje. Als ze iets hier invoeren, duurt de maatregel minstens 4x zo lang want 'we groeien er dan in'.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee waarom dat zo zou zijn.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Pertinente onzin maar voel je vooral vrij dat zo te denken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:33 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De rol van de media in Nederland wat betreft corona is dan ook op zijn zachtst gezegd extreem dubieus.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niet als ze gevaccineerd zijn. Dat is nog een extra elementje in deze hele kwestie. Dus ik ben niet zo geneigd om persoonlijk risico mee te nemen verder. Haal maar een vaccin als je dat wat boeit. Bovendien dragen die niet primair de last van een schoolsluiting. Dan leg je de rekening echt bij de jeugd. Lekker makkelijk dat snap ik ook wel. Maar niet fair..quote:Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar hun docenten, ouders, opa’s en oma’s eventueel wel. Toch?zie email 27 oktober
Forum Opties Forumhop: Hop naar: