abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202880548
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier haal je wat zaken door elkaar.
Vertel, wat haal ik door elkaar?
Als je vindt dat er geen crisis meer is moet je ook kappen met al die lockdowns en vrijheidsbeperkende maatregelen. Het kan niet zo zijn dat je zaken verplicht te sluiten, maar ondertussen wel doodleuk de steun stopzet.
pi_202880560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:53 schreef mthecatlover het volgende:
OPzouten met je prikplicht!!!!!!!!!!!!!!!
Wat stel jij voor?

Oprechte vraag, ik ben ook tegen een prikplicht. Maar ik zie het op dit moment als het minst slechte alternatief.
zie email 27 oktober
pi_202880573
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:53 schreef mthecatlover het volgende:
OPzouten met je prikplicht!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zal het even doorgeven aan Mark.
  dinsdag 28 december 2021 @ 21:56:46 #104
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202880613
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wat stel jij voor?

Oprechte vraag, ik ben ook tegen een prikplicht. Maar ik zie het op dit moment als het minst slechte alternatief.
Ik ben ook niet voor prikplicht, maar of het een of het ander. Niet iedereen blijvend hinderen en zeggen dat het niet anders kan.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 21:57:13 #105
236264 crew  capricia
pi_202880630
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:54 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Vertel, wat haal ik door elkaar?
Als je vindt dat er geen crisis meer is moet je ook kappen met al die lockdowns en vrijheidsbeperkende maatregelen. Het kan niet zo zijn dat je zaken verplicht te sluiten, maar ondertussen wel doodleuk de steun stopzet.
Dat er best maatregelen kunnen zijn zonder dat we in een crisissituatie zitten.
Die twee staan niet gelijk aan elkaar.

Dus 'geen crisis = geen maatregelen' is niet correct.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202880660
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:57 schreef capricia het volgende:
aal ik door elkaar?
Goed voorbeeld is wel Portugal, waar ze preventief eea sluiten na de feestdagen.
pi_202880675
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je mag maar met 2 mensen tegelijk met 1 trainer en voor 17:00 inderdaad.
Is al uitgebreid en aangepast.
Go hard or go home
pi_202880676
quote:

[..]

Welke maatregelen heb je het dan over? Bij welke maatregelen zou jij persoonlijk zeggen dat we niet meer in een crisis leven?
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 21:59:23 #109
236264 crew  capricia
pi_202880695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:54 schreef nostra het volgende:

[..]
Welja: eenzijdig als overheid ondernemen belemmeren en de rekening daarvan neerleggen bij de ondernemer. Krijgt die de centen die hij zelf erin heeft gestopt ook terug? Wat gaan we met het personeel doen? Wordt het stakingsverlies vergoed?
De overheid/regering stelt altijd eenzijdig wetten en regels op. Dat is hun taak.
Of vind jij dat iedereen dan maar oneindig gecompenseerd moet worden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202880701
quote:

[..]

Dus jij wil de maatschappelijke ontwrichting normaliseren. Succes met het vinden van draagvlak.
  dinsdag 28 december 2021 @ 21:59:59 #111
3778 popje
pi_202880722
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Welke maatregelen heb je het dan over? Bij welke maatregelen zou jij persoonlijk zeggen dat we niet meer in een crisis leven?
Waarschijnlijk is er nu volgens veel mensen ook geen sprake van crisismaatregelen, want ECHTE pijn hebben we nog niet geleden, we mogen namelijk nog buiten wandelen in de miezerregen.
pi_202880731
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:56 schreef popje het volgende:

[..]
Ik ben ook niet voor prikplicht, maar of het een of het ander. Niet iedereen blijvend hinderen en zeggen dat het niet anders kan.
Ik ben ook tegen een prik plicht (en ik denk ook niet dat dat ons gaat redden tegen toekomstige druk in de zorg, maar dat terzijde), maar als je er als land al voor kiest dan inderdaad wel gewoon kappen met die lockdowns.
pi_202880737
Ondanks dat een prikplicht mij weinig zou doen (want ik ben toch gevaccineerd) vraag ik mij af of het wel echt een verschil gaat maken. Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld Portugal.... Daar is 98% gevaccineerd en hebben ze nogsteeds een R0 dat ver boven de 1 ligt. Acceptatie is denk ik de enige uitweg, een groot gedeelte van de mensen die zich niet laten vaccineren zullen toch jongeren zijn en het laatste waar ik voor ben is jongeren verplichten om zich te laten vaccineren (ook indirect verplichten zoals wij dat een tijdje in Nederland hadden met de QR code).
pi_202880745
Kan het niet genoeg blijven benadrukken, we zitten gewoon algemeen, waar dan ook, in veel landen in een maatregelencrisis, iedereen blijft maar in blinde paniek trachten maatregelen te nemen, de een wat meer dan de andere, maar er is bijna nergens een richting hoe we op een gezonde manier verder gaan, zonder je helemaal kapot te testen of te vaccineren of (gedeeltelijke) lockdowns af te kondigen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:01:42 #115
236264 crew  capricia
pi_202880777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Goed voorbeeld is wel Portugal, waar ze preventief eea sluiten na de feestdagen.
Hopelijk gaat onze nieuwe regering duidelijk communiceren hoe ze eea zien voor de komende jaren met COVID. Ja.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202880784
quote:

[..]

Totaal niet mee eens.

We moeten als samenleving héél snel de mentaliteit krijgen dat maatregelen, en zeker lockdowns, per definitie niet acceptabel en normaal zijn buiten extreme, maatschappij-ontwrichtende crises.
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:02:43 #117
236264 crew  capricia
pi_202880819
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hopelijk gaat onze nieuwe regering duidelijk communiceren hoe ze eea zien voor de komende jaren met COVID. Ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dus jij wil de maatschappelijke ontwrichting normaliseren. Succes met het vinden van draagvlak.
Als de stikstofnormen veranderen gaan we ook niet oneindig compenseren.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202880821
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:58 schreef Noek het volgende:

[..]
Is al uitgebreid en aangepast.
Is dat zo?
Op rijksoverheid staat het volgende :

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202880825
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
De overheid/regering stelt altijd eenzijdig wetten en regels op. Dat is hun taak.
Nadeelcompensatie heet dat. Ja, dat lijkt me hier wel op zn plaats.
zie email 27 oktober
pi_202880859
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Als jij als overheid meent dat het aan jou is om zaken naar het jou blieft te kunnen sluiten zonder enige vooraankondiging en ook meent dat je dat in de toekomst zal kunnen blijven doen, dan zal de geleden schade inderdaad gecompenseerd moeten worden. Dat kan directe excploitatieschade zijn (zoals nu het geval is) of, als je meent dat die ondernemer er dan maar mee moet kappen, de kosten van staking, afkoop van personeel, herplaatsing van dat personeel, afkoop van huurcontracten en alle overige verplichtingen, herplaatsing, reïntegratie en opleiding van de eigenaren, vergoeding van gedorven pensioen, vergoeding van gedorven ondernemingsbeloning enzovoorts. Dat lijkt me niet meer dan logisch.
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:04:15 #121
236264 crew  capricia
pi_202880877
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:01 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Totaal niet mee eens.

We moeten als samenleving héél snel de mentaliteit krijgen dat maatregelen, en zeker lockdowns, per definitie niet acceptabel en normaal zijn buiten extreme, maatschappij-ontwrichtende crises.
Succes dan vast de komende jaren.
Er zullen altijd maatregelen terug blijven komen. Of sws bestaan.
Eindeloos compenseren dus?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202880922
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Als we het op deze manier blijven doen moet je ook eindeloos compenseren. Je kunt niet zeggen "Morgen blijft u dicht en ongezien die tyfus". Dan moet je die mensen of compenseren of netjes uitkopen.
zie email 27 oktober
pi_202880937
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:46 schreef mthecatlover het volgende:
Hugo de Jonge: iedereen minimaal 2 x prikken per jaar. Na booster vanaf april al weer de volgende.

OPzouten en héél vlug, prikgeile eikel...
Link/Bron?
pi_202880966
quote:

[..]

Nog zo’n ziener.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:06:52 #125
236264 crew  capricia
pi_202881006
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Als jij als overheid meent dat het aan jou is om zaken naar het jou blieft te kunnen sluiten zonder enige vooraankondiging en ook meent dat je dat in de toekomst zal kunnen blijven doen, dan zal de geleden schade inderdaad gecompenseerd moeten worden. Dat kan directe excploitatieschade zijn (zoals nu het geval is) of, als je meent dat die ondernemer er dan maar mee moet kappen, de kosten van staking, afkoop van personeel, herplaatsing van dat personeel, afkoop van huurcontracten en alle overige verplichtingen, herplaatsing, reïntegratie en opleiding van de eigenaren, vergoeding van gedorven pensioen, vergoeding van gedorven ondernemingsbeloning enzovoorts. Dat lijkt me niet meer dan logisch.
De regering en de tweede kamer gaan hier over.

Maar ik kan je sws verklappen dat de regering die eindeloze steunmaatregelen af wil gaan bouwen in 2022. En ik ben het daar mee eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202881007
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:56 schreef popje het volgende:

[..]
Never gaat die prik erin. Dwangmongool dat die er rondloopt!!!!!!!!!!! Maak zelf wel uit wat er in mijn lichaam komt!!!!!!!
pi_202881021
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Die steun moet stoppen. In 2022.
Het is geen crisis meer.
Kerst is voorbij en dus zullen de kerstkoren ook wel verdwijnen. Komen we zo toch in de buurt van een lockdown.

Het gaan 2 spannende weken worden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202881060
quote:

[..]
Oprechte vraag: hoe zou jij het vinden als je al je geld (en je hart..) in je bedrijf hebt gestopt....het bedrijf goed loopt, maar je enkel en alleen in de problemen komt omdat je telkens in lockdown moet? Dat je zonder baan zit, terwijl kosten wel doorlopen. Om vervolgens te horen dat de overheid maar moet kappen met de steun (die al niet dekkend is...bij lange na niet...het is echt geen jackpot of ''winst'' of zo) die er nog is, terwijl ze wel rustig door gaan met het opleggen van lockdowns.

Toch wel een beetje het vermoeden dat het jou absoluut niet raakt en dus wel wat makkelijk praten hebt. Klinkt alsof je erg ver af staat van de samenleving op dit vlak :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2021 22:08:49 ]
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:08:09 #129
236264 crew  capricia
pi_202881062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als we het op deze manier blijven doen moet je ook eindeloos compenseren. Je kunt niet zeggen "Morgen blijft u dicht en ongezien die tyfus". Dan moet je die mensen of compenseren of netjes uitkopen.
Of gewoon aankondigen. Dat het vanaf 1 december 2022 ondernemersrisico is. Of de steun gewoon rustig aan afbouwen.

Allerlei scenario's denkbaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202881073
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Kerst is voorbij en dus zullen de kerstkoren ook wel verdwijnen. Komen we zo toch in de buurt van een lockdown.

Het gaan 2 spannende weken worden.
Elke week is spannend met Mark & Hugo, met welke nieuwe maatregelen ze weer eens verzonnen hebben.
pi_202881090
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]
De regering en de tweede kamer gaan hier over.
Ik denk dat de rechter er ook nog wel wat van vind als het zo ver komt...
quote:
Maar ik kan je sws verklappen dat de regering die eindeloze steunmaatregelen af wil gaan bouwen in 2022. En ik ben het daar mee eens.
Hoe vaak is het einde van de steun nu aangekondigd? En elke keer komen ze er weer op terug, kan ook niet anders.
zie email 27 oktober
pi_202881124
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef capricia het volgende:
Maar ik kan je sws verklappen dat de regering die eindeloze steunmaatregelen af wil gaan bouwen in 2022.
Een eindeloze steunmaatregel afbouwen is nogal in tegenspraak met elkaar. Ik wens de regering veel succes om dat te doen zonder dat daar compensatie tegenover staat - compensatie die overigens het veelvoudige zal zijn dan wat de steun nu jaarlijks kost. Gaat niet gebeuren.
pi_202881128
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:00 schreef Anton91 het volgende:
Ondanks dat een prikplicht mij weinig zou doen (want ik ben toch gevaccineerd) vraag ik mij af of het wel echt een verschil gaat maken. Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld Portugal.... Daar is 98% gevaccineerd en hebben ze nogsteeds een R0 dat ver boven de 1 ligt. Acceptatie is denk ik de enige uitweg, een groot gedeelte van de mensen die zich niet laten vaccineren zullen toch jongeren zijn en het laatste waar ik voor ben is jongeren verplichten om zich te laten vaccineren (ook indirect verplichten zoals wij dat een tijdje in Nederland hadden met de QR code).
En hoe sta je naar een vaccinatieplicht enkel voor 50+ers? Daar valt wel wat voor te zeggen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:09:53 #134
236264 crew  capricia
pi_202881152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Oprechte vraag: hoe zou jij het vinden als je al je geld (en je hart..) in je bedrijf hebt gestopt....het bedrijf goed loopt, maar je enkel en alleen in de problemen komt omdat je telkens in lockdown moet? Dat je zonder baan zit, terwijl kosten wel doorlopen. Om vervolgens te horen dat de overheid maar moet kappen met de steun (die al niet dekkend is...bij lange na niet...het is echt geen jackpot of ''winst'' of zo) die er nog is, terwijl ze wel rustig door gaan met het opleggen van lockdowns.

Toch wel een beetje het vermoeden dat het jou absoluut niet raakt en dus wel wat makkelijk praten hebt. Klinkt alsof je erg ver af staat van de samenleving op dit vlak :@
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Zaken veranderen. Verdienmodellen ook.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 december 2021 @ 22:10:15 #135
3778 popje
pi_202881165
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:02 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]
Als de stikstofnormen veranderen gaan we ook niet oneindig compenseren.
De voorbode (van ons allemaal permanent moeten aanpassen in de maatschappij) is alvast veelbelovend.
pi_202881172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
En hoe sta je naar een vaccinatieplicht enkel voor 50+ers? Daar valt wel wat voor te zeggen.
Dat lijkt mij een stuk realistischer! :Y
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:11:05 #137
236264 crew  capricia
pi_202881201
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Een eindeloze steunmaatregel afbouwen is nogal in tegenspraak met elkaar. Ik wens de regering veel succes om dat te doen zonder dat daar compensatie tegenover staat - compensatie die overigens het veelvoudige zal zijn dan wat de steun nu jaarlijks kost. Gaat niet gebeuren.
Ik heb ook geen moeite met compensatie.
Maar dat geeft wel aan hoe onze regering de toekomst zien.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202881204
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Leeftijdsverwachting en zorg kan toch ook veranderen?
  dinsdag 28 december 2021 @ 22:11:11 #139
3778 popje
pi_202881208
quote:

[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Dat is geen realiteit, dat is verzonnen realiteit door de politiek en absoluut geen ondernemersrisico, gewoon een politieke keuze.
pi_202881210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:10 schreef popje het volgende:

[..]
De voorbode (van ons allemaal permanent moeten aanpassen in de maatschappij) is alvast veelbelovend.
Alleen in de wondere wereld van Hugo de Jonge begin je bij de maatschappij en kijk je dan eens naar de zorg...
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:12:05 #141
236264 crew  capricia
pi_202881236
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:11 schreef popje het volgende:

[..]
Dat is geen realiteit, dat is verzonnen realiteit door de politiek en absoluut geen ondernemersrisico, gewoon een politieke keuze.
Prima.
Maar toch wel de realiteit momenteel. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202881250
quote:

[..]
De ongevaccineerden die na een ziekenopname van corona uit het ziekenhuis fors beboeten, wat mij betreft op een extreme manier. Laat hun dit maar betalen. Maar zal wel niet..
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_202881267
quote:

[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Ik mag hopen dat de meerderheid in NL er anders in staat; dat de meerderheid niet zit te wachten op faillissementen overal. Een samenleving zonder horeca, zonder cultuur, stukken minder winkels.

Nu die steun er nog is zal het met een opstand wel meevallen, maar ik denk dat er grote consequenties vast zitten aan het stoppen met de steunpakketten om tegelijkertijd wel rustig door te gaan met lockdowns. Dan komt die opstand wel.
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:13:10 #145
236264 crew  capricia
pi_202881281
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:11 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Leeftijdsverwachting en zorg kan toch ook veranderen?
Ja kan.
We kunnen ook 2G of 2G plus invoeren. Of ongevaccineerden niet meer toelaten in de zorg.
Heb je veel minder andere maatregelen nodig.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202881289
quote:

[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Nee, zaken gaan failliet (uiteindelijk).

Tenzij je een testcentrum gaat beginnen :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_202881303
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja kan.
We kunnen ook 2G of 2G plus invoeren. Of ongevaccineerden niet meer toelaten in de zorg.
Heb je veel minder andere maatregelen nodig.
Lijkt mij ook een goed plan ^O^
pi_202881317
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat de meerderheid in NL er anders in staat; dat de meerderheid niet zit te wachten op faillissementen overal. Een samenleving zonder horeca, zonder cultuur, stukken minder winkels.

Nu die steun er nog is zal het met een opstand wel meevallen, maar ik denk dat er grote consequenties vast zitten aan het stoppen met de steunpakketten om tegelijkertijd wel rustig door te gaan met lockdowns. Dan komt die opstand wel.
Dat weet ik wel zeker. Zelfs in de meest dubieuze dictaturen worden ze onrustig als er gedoe is met inflatie (hoi Erdo). Dat is niet voor niets, zodra je mensen in de portemonnee raakt komen er bepaalde krachten los.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:14:15 #149
236264 crew  capricia
pi_202881325
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Vaccinatieplicht en 2G(plus) etc kan een alternatief zijn.
Maar ik zie dat nog niet komen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202881331
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Lijkt mij ook een goed plan ^O^
Idd, opdonderen met die mensen. Als je het niet gevaarlijk vindt, succes met thuis uitzieken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')