Des te meer reden om de maatschappij draaiende te houden door je niet stuk te kijken op de zorg.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen probleem, de zorg stopt dan ook vanzelf wel als het geld op is.
Lastig hoor, als je een langlopend contract hebt met de brouwerij en huurbaas, plus een loonlijst met personeelquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het enige wat telt is de besmettingen en dat de ouderen en kwetsbaren die hierdoor zijn gered. Die horeca ondernemers hadden als ze echte ondernemer zouden zijn allang een nieuw business model opgezet zodat ze de lockdowns door kunnen komen.
Heeft onlangs een uitgebreid stuk over in de Volkskrant gestaan. Chinakenners verwachten dat ze nog minstens een jaar door zullen gaan met dit beleid. Tot na de Winterspelen en het congres waarop Xi Jinping zijn derde termijn moet binnenhengelen, minimaal.quote:Op dinsdag 28 december 2021 20:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nouja, mooie toekomst gaan de chinezen tegemoet dan.
Tuurlijk. Moet kunnen toch?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lastig hoor, als je een langlopend contract hebt met de brouwerij en huurbaas, plus een loonlijst met personeel
Allemaal laten klappen maar? Inclusief je investering?
Volgens sommigen niet zo, want het enige wat telt is solidariteit richting de ouderen en kwetsbaren. Die post was dan ook sarcastisch en ben het er absoluut niet mee eensquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Lastig hoor, als je een langlopend contract hebt met de brouwerij en huurbaas, plus een loonlijst met personeel
Allemaal laten klappen maar? Inclusief je investering?
Ze krijgen steun. En dus vinden ze het allemaal wel prima. Ze trekken die steun, doen verder geen moeite om omzet te draaien en kraaien ook niet over de waanzinnige maatregelen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het enige wat telt is de besmettingen en dat de ouderen en kwetsbaren die het overleven. Die horeca ondernemers hadden als ze een echteondernemer zouden zijn allang een nieuw business model opgezet zodat ze de lockdowns door kunnen komen.
Heel goed, even breekpunt en pijngrens opzoeken bij die chinezen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heeft onlangs een uitgebreid stuk over in de Volkskrant gestaan. Chinakenners verwachten dat ze nog minstens een jaar door zullen gaan met dit beleid. Tot na de Winterspelen en het congres waarop Xi Jinping zijn derde termijn moet binnenhengelen, minimaal.
Maar de schade is er al, veel expats zijn weggetrokken en veel buitenlandse investeerders beginnen af te haken. Dus het is afwachten waar ze de prioriteit zullen leggen.
Daar kan je lang op wachten, ben ik bang.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel goed, even breekpunt en pijngrens opzoeken bij die chinezen.
China denkt nu buitenlandse bedrijven te kunnen runnen zonder buitenlanders (en zonder het geld en de knowhow van die buitenlanders), we gaan zien of het een succes wordt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel goed, even breekpunt en pijngrens opzoeken bij die chinezen.
Ik begrijp gyms ook niet dat ze niet naar buiten gaan. Dat mag nl wel. Buiten kun je nog heel veel mensen bedienen of personal training geven.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Goodwill heeft ook zijn grenzen. Weinig mensen die twee jaar een sportschool gaan betalen, terwijl ze niet of amper kunnen sporten. En het mes snijdt aan twee kanten. De meeste sportscholen zijn helemaal niet zo coulant als je door omstandigheden een tijdje niet kunt sporten, maar wel een lopend abonnement hebt.
Dat maaltijden bezorgen zal nog wel lopen. Al merk ik dat veel restaurants het ook niet doen en maar helemaal dicht zijn of alleen afhalen doen.
Voor sommige ondernemers wel ja.
Ze zullen het alles behalve prima vinden, maar doordat ze steun krijgen zullen ze wel wat minder heftig tegen de maatregelen zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze krijgen steun. En dus vinden ze het allemaal wel prima. Ze trekken die steun, doen verder geen moeite om omzet te draaien en kraaien ook niet over de waanzinnige maatregelen.
Zo mee eens.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens sommigen niet zo, want het enige wat telt is solidariteit richting de ouderen en kwetsbaren. Die post was dan ook sarcastisch en ben het er absoluut niet mee eens
Ah, dus het is hun schuld dat ze niet hebben geïnvesteerd in lockdownsquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het enige wat telt is de besmettingen en dat de ouderen en kwetsbaren die het overleven. Die horeca ondernemers hadden als ze een echteondernemer zouden zijn allang een nieuw business model opgezet zodat ze de lockdowns door kunnen komen.
Ik denk dat jouw beeld van China een beetje achterhaald is.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
China denkt nu buitenlandse bedrijven te kunnen runnen zonder buitenlanders (en zonder het geld en de knowhow van die buitenlanders), we gaan zien of het een succes wordt.
Die steun is gewoon het kopen van draagvlak.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze zullen het alles behalve prima vinden, maar doordat ze steun krijgen zullen ze wel wat minder heftig tegen de maatregelen zijn.
Daarnaast als je steun krijgt en je geeft openlijk aan tegen het corona beleid te zijn dan word je door de pers ook wel gefileerd. (Doutzen Kroes)
Niet perse problemen mee, als je wacht tot het misgaat ben je al te laat. Waar ik wel problemen mee heb is dat we een niet voorbereid waren (boosters!!), twee dat onvermogen om bij te sturen als het toch milder blijkt en drie de ongelofelijke lompheid van het beleid.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef mthecatlover het volgende:
Land op slot gooien volgens een aanname....wéér...
Heb je mogelijk best gelijk in.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar kan je lang op wachten, ben ik bang.
Onder welke steen leef jij?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze krijgen steun. En dus vinden ze het allemaal wel prima. Ze trekken die steun, doen verder geen moeite om omzet te draaien en kraaien ook niet over de waanzinnige maatregelen.
Nee joh, je aan de Coronaregels houden, solidariteit houden met ongeprikten en kwetsbaren en geen Corona krijgen is het belangrijkste in het leven. Dat voor de rest mensen depressief, uitzichtloos en failliet dreigen te gaan boeit niet.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet perse problemen mee, als je wacht tot het misgaat ben je al te laat. Waar ik wel problemen mee heb is dat we een niet voorbereid waren (boosters!!), twee dat onvermogen om bij te sturen als het toch milder blijkt en drie de ongelofelijke lompheid van het beleid.
Welzijn is ook belangrijk, geen corona krijgen is niet het hoogste doel in het leven. Open de contactberoepen, open het sportveld, open de scholen.
Je mag maar met 2 mensen tegelijk met 1 trainer en voor 17:00 inderdaad.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik begrijp gyms ook niet dat ze niet naar buiten gaan. Dat mag nl wel. Buiten kun je nog heel veel mensen bedienen of personal training geven.
Vorig jaar stond ik elke dag tot s avonds laat buiten te blauwbekken en te coachen. De avondklok vervroegde mn dag iets maar nam me ook weer gelijk verdiensten af. Met elke week cotrole en gezeik.![]()
Soms heb je tijden die je nooit gaat romantiseren later.
Op kosten van de belastingbetaler. Moet dus stoppen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die steun is gewoon het kopen van draagvlak.
Deze info komt uit het stuk in de Volkskrant. Ik heb verder geen beeld van China, behalve dat het imo een ranzige dictatuur is met een niveau van repressie dat weinig onderdoet voor bedenkelijke regimes uit het verleden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw beeld van China een beetje achterhaald is.
Dat zal met dit weer niet echt heel veel volk trekken, denk ik. En ook dan heb je weer te maken met allerlei beperkingen, zoals afstand houden.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik begrijp gyms ook niet dat ze niet naar buiten gaan. Dat mag nl wel. Buiten kun je nog heel veel mensen bedienen of personal training geven.
Vorig jaar stond ik elke dag tot s avonds laat buiten te blauwbekken en te coachen. De avondklok vervroegde mn dag iets maar nam me ook weer gelijk verdiensten af. Met elke week cotrole en gezeik.![]()
Soms heb je tijden die je nooit gaat romantiseren later.
Die dikke en oude corona patiënten liggen natuurlijk ook op de IC/ziekenhuis op kosten van de belastingbetaler, dan mag dat ook best stoppen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op kosten van de belastingbetaler. Moet dus stoppen.
Dat laatste ook nog ja. De steun intrekken zou in elk geval al helpen. Dan worden ze misschien wat mondiger en wat creatiever.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ze zullen het alles behalve prima vinden, maar doordat ze steun krijgen zullen ze wel wat minder heftig tegen de maatregelen zijn.
Daarnaast als je steun krijgt en je geeft openlijk aan tegen het corona beleid te zijn dan word je door de pers ook wel gefileerd. (Doutzen Kroes)
Op dinsdag 28 december 2021 21:33 schreef Halcon het volgende:
Want dat zijn ze in het buitenland ook?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat laatste ook nog ja. De steun intrekken zou in elk geval al helpen. Dan worden ze misschien wat mondiger en wat creatiever.
Eens, het is een sigaar uit eigen doos.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op kosten van de belastingbetaler. Moet dus stoppen.
Zou wat mij betreft al heel erg schelen als ze inderdaad bij sturen; toegeven dat het toch minder ernstig verloopt dan verwacht en dat de lockdown gebaseerd op die aannames er dus eigenlijk gewoon vanaf kan; want die is gezet op basis van de onzekerheid en die aanname. Nu blijkt dat die aanname incorrect is (het valt gelukkig mee) moeten ze het gewoon terugdraaien imo; of in ieder geval grotendeels. Dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen snap ik op zich wel (ze wilden er niet weer te laat bij zijn), maar dan moeten ze ook man genoeg zijn om een paar weken later toe te geven dat ze de zaak overschat hebben. Krijg je meteen wat meer draagvlak imo.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet perse problemen mee, als je wacht tot het misgaat ben je al te laat. Waar ik wel problemen mee heb is dat we een niet voorbereid waren (boosters!!), twee dat onvermogen om bij te sturen als het toch milder blijkt en drie de ongelofelijke lompheid van het beleid.
Welzijn is ook belangrijk, geen corona krijgen is niet het hoogste doel in het leven. Open de contactberoepen, open het sportveld, open de scholen.
quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou wat mij betreft al heel erg schelen als ze inderdaad bij sturen; toegeven dat het toch minder ernstig verloopt dan verwacht en dat de lockdown gebaseerd op die aannames er dus eigenlijk gewoon vanaf kan; want die is gezet op basis van de onzekerheid en die aanname. Nu blijkt dat die aanname incorrect is (het valt gelukkig mee) moeten ze het gewoon terugdraaien imo; of in ieder geval grotendeels. Dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen snap ik op zich wel (ze wilden er niet weer te laat bij zijn), maar dan moeten ze ook man genoeg zijn om een paar weken later toe te geven dat ze de zaak overschat hebben. Krijg je meteen wat meer draagvlak imo.
Ze hebben nog geen keer toegegeven dat ze ernaast zaten dus ik zou er niet teveel van verwachten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou wat mij betreft al heel erg schelen als ze inderdaad bij sturen; toegeven dat het toch minder ernstig verloopt dan verwacht en dat de lockdown gebaseerd op die aannames er dus eigenlijk gewoon vanaf kan; want die is gezet op basis van de onzekerheid en die aanname. Nu blijkt dat die aanname incorrect is (het valt gelukkig mee) moeten ze het gewoon terugdraaien imo; of in ieder geval grotendeels. Dat ze het zekere voor het onzekere hebben genomen snap ik op zich wel (ze wilden er niet weer te laat bij zijn), maar dan moeten ze ook man genoeg zijn om een paar weken later toe te geven dat ze de zaak overschat hebben. Krijg je meteen wat meer draagvlak imo.
Oh, ik verwacht het ook niet, het blijft politiek. Maar ik denk dat het wel zou helpen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben nog geen keer toegegeven dat ze ernaast zaten dus ik zou er niet teveel van verwachten.
Jawel!quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nein.
https://www.tubantia.nl/h(...)te-sluiten~a54a4338/
Dat zeg ik, lompheid van beleid.
Niet anders dan de vorige 2 keren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat zal met dit weer niet echt heel veel volk trekken, denk ik. En ook dan heb je weer te maken met allerlei beperkingen, zoals afstand houden.
Wel logisch als die booster na 10 weken alweer afneemt qua werking.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:46 schreef mthecatlover het volgende:
Hugo de Jonge: iedereen minimaal 2 x prikken per jaar. Na booster vanaf april al weer de volgende.
OPzouten en héél vlug, prikgeile eikel...
Pfizer likes thisquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:46 schreef mthecatlover het volgende:
Hugo de Jonge: iedereen minimaal 2 x prikken per jaar. Na booster vanaf april al weer de volgende.
En niet zo halfslachtig. Of prikplicht invoeren of de maatregelen loslaten. Niet dit aangeklooi van lockdown naar lockdown die zogenaamd onvermijdelijk zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel logisch als die booster na 10 weken alweer afneemt qua werking.
Priksamenleving![]()
Op een serieuze note: als het zo vaak moet zou ik het logischer vinden als ze het gaat behandelen als een griepprik 2.0. Regel ze voor kwetsbaren, ouderen en mensen die er op zitten te wachten. Hou het vrijwillig. Kappen met die drang om ook jongeren overstag te laten gaan door het aan een QR bewijs te linken zodat ze zonder boosters voor alles mogen gaan testen.
Die steun moet stoppen. In 2022.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen crisis = geen maatregelen en lockdowns meer = geen steun meer nodig.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Die steun moet stoppen. In 2022.
Het is geen crisis meer.
Fixedquote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Die steunlockdowns moeten stoppen in 2022.
Het is geen crisis meer.
Gewoon dit. Langdurige vrijheidsbeperking zonder prikplicht is niet aanvaardbaar.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:50 schreef popje het volgende:
[..]
En niet zo halfslachtig. Of prikplicht invoeren of de maatregelen loslaten. Niet dit aangeklooi van lockdown naar lockdown die zogenaamd onvermijdelijk zijn.
Hier haal je wat zaken door elkaar.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Geen crisis = geen maatregelen en lockdowns meer = geen steun meer nodig.
Zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
Die steun moet pas stoppen als de lockdowns veroorzaakt door de overheid niet meer plaatsvinden. Dus als je wil dat de steun stopt moeten ze ook gewoon stoppen met de lockdowns. Simpel eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is geen crisis meer.
Op zich kan ik daar mee leven, maar dan ook nul maatregelen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:46 schreef mthecatlover het volgende:
Als de crisis voorbij is, dan ook de maatregelen bij het vuilnis. Zo lang er sprake is van een ontwrichting van de samenleving, is er sprake van een crisis.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is geen crisis meer.
Welja: eenzijdig als overheid ondernemen belemmeren en de rekening daarvan neerleggen bij de ondernemer. Krijgt die de centen die hij zelf erin heeft gestopt ook terug? Wat gaan we met het personeel doen? Wordt het stakingsverlies vergoed?quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is geen crisis meer.
Nee hoor. Als jij als staat van de ene op de andere dag de deuren van een onderneming op slot draait moet je daar gewoon de prijs voor betalen. Dat kan alleen anders zijn als er sprake is van een zekere voorspelbaarheid, neem strandtenten die weten elk jaar dat ze per datum X dicht moeten. Daar pas je je verdienmodel op aan. Dat kan met het huidige coronabeleid niet.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier haal je wat zaken door elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |