Never gaat die prik erin. Dwangmongool dat die er rondloopt!!!!!!!!!!! Maak zelf wel uit wat er in mijn lichaam komt!!!!!!!quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:56 schreef popje het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor prikplicht, maar of het een of het ander. Niet iedereen blijvend hinderen en zeggen dat het niet anders kan.
Kerst is voorbij en dus zullen de kerstkoren ook wel verdwijnen. Komen we zo toch in de buurt van een lockdown.quote:Op dinsdag 28 december 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Die steun moet stoppen. In 2022.
Het is geen crisis meer.
Oprechte vraag: hoe zou jij het vinden als je al je geld (en je hart..) in je bedrijf hebt gestopt....het bedrijf goed loopt, maar je enkel en alleen in de problemen komt omdat je telkens in lockdown moet? Dat je zonder baan zit, terwijl kosten wel doorlopen. Om vervolgens te horen dat de overheid maar moet kappen met de steun (die al niet dekkend is...bij lange na niet...het is echt geen jackpot of ''winst'' of zo) die er nog is, terwijl ze wel rustig door gaan met het opleggen van lockdowns.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Succes dan vast de komende jaren.
Er zullen altijd maatregelen terug blijven komen. Of sws bestaan.
Eindeloos compenseren dus?
Of gewoon aankondigen. Dat het vanaf 1 december 2022 ondernemersrisico is. Of de steun gewoon rustig aan afbouwen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als we het op deze manier blijven doen moet je ook eindeloos compenseren. Je kunt niet zeggen "Morgen blijft u dicht en ongezien die tyfus". Dan moet je die mensen of compenseren of netjes uitkopen.
Elke week is spannend met Mark & Hugo, met welke nieuwe maatregelen ze weer eens verzonnen hebben.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kerst is voorbij en dus zullen de kerstkoren ook wel verdwijnen. Komen we zo toch in de buurt van een lockdown.
Het gaan 2 spannende weken worden.
Ik denk dat de rechter er ook nog wel wat van vind als het zo ver komt...quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef capricia het volgende:
[..]
De regering en de tweede kamer gaan hier over.
Hoe vaak is het einde van de steun nu aangekondigd? En elke keer komen ze er weer op terug, kan ook niet anders.quote:Maar ik kan je sws verklappen dat de regering die eindeloze steunmaatregelen af wil gaan bouwen in 2022. En ik ben het daar mee eens.
Een eindeloze steunmaatregel afbouwen is nogal in tegenspraak met elkaar. Ik wens de regering veel succes om dat te doen zonder dat daar compensatie tegenover staat - compensatie die overigens het veelvoudige zal zijn dan wat de steun nu jaarlijks kost. Gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef capricia het volgende:
Maar ik kan je sws verklappen dat de regering die eindeloze steunmaatregelen af wil gaan bouwen in 2022.
En hoe sta je naar een vaccinatieplicht enkel voor 50+ers? Daar valt wel wat voor te zeggen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:00 schreef Anton91 het volgende:
Ondanks dat een prikplicht mij weinig zou doen (want ik ben toch gevaccineerd) vraag ik mij af of het wel echt een verschil gaat maken. Zeker als je kijkt naar bijvoorbeeld Portugal.... Daar is 98% gevaccineerd en hebben ze nogsteeds een R0 dat ver boven de 1 ligt. Acceptatie is denk ik de enige uitweg, een groot gedeelte van de mensen die zich niet laten vaccineren zullen toch jongeren zijn en het laatste waar ik voor ben is jongeren verplichten om zich te laten vaccineren (ook indirect verplichten zoals wij dat een tijdje in Nederland hadden met de QR code).
Nee hoor.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oprechte vraag: hoe zou jij het vinden als je al je geld (en je hart..) in je bedrijf hebt gestopt....het bedrijf goed loopt, maar je enkel en alleen in de problemen komt omdat je telkens in lockdown moet? Dat je zonder baan zit, terwijl kosten wel doorlopen. Om vervolgens te horen dat de overheid maar moet kappen met de steun (die al niet dekkend is...bij lange na niet...het is echt geen jackpot of ''winst'' of zo) die er nog is, terwijl ze wel rustig door gaan met het opleggen van lockdowns.
Toch wel een beetje het vermoeden dat het jou absoluut niet raakt en dus wel wat makkelijk praten hebt. Klinkt alsof je erg ver af staat van de samenleving op dit vlak
De voorbode (van ons allemaal permanent moeten aanpassen in de maatschappij) is alvast veelbelovend.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk gaat onze nieuwe regering duidelijk communiceren hoe ze eea zien voor de komende jaren met COVID. Ja.
[..]
Als de stikstofnormen veranderen gaan we ook niet oneindig compenseren.
Dat lijkt mij een stuk realistischer!quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En hoe sta je naar een vaccinatieplicht enkel voor 50+ers? Daar valt wel wat voor te zeggen.
Ik heb ook geen moeite met compensatie.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Een eindeloze steunmaatregel afbouwen is nogal in tegenspraak met elkaar. Ik wens de regering veel succes om dat te doen zonder dat daar compensatie tegenover staat - compensatie die overigens het veelvoudige zal zijn dan wat de steun nu jaarlijks kost. Gaat niet gebeuren.
Leeftijdsverwachting en zorg kan toch ook veranderen?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Zaken veranderen. Verdienmodellen ook.
Dat is geen realiteit, dat is verzonnen realiteit door de politiek en absoluut geen ondernemersrisico, gewoon een politieke keuze.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Alleen in de wondere wereld van Hugo de Jonge begin je bij de maatschappij en kijk je dan eens naar de zorg...quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:10 schreef popje het volgende:
[..]
De voorbode (van ons allemaal permanent moeten aanpassen in de maatschappij) is alvast veelbelovend.
Prima.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:11 schreef popje het volgende:
[..]
Dat is geen realiteit, dat is verzonnen realiteit door de politiek en absoluut geen ondernemersrisico, gewoon een politieke keuze.
De ongevaccineerden die na een ziekenopname van corona uit het ziekenhuis fors beboeten, wat mij betreft op een extreme manier. Laat hun dit maar betalen. Maar zal wel niet..quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Succes dan vast de komende jaren.
Er zullen altijd maatregelen terug blijven komen. Of sws bestaan.
Eindeloos compenseren dus?
Ik mag hopen dat de meerderheid in NL er anders in staat; dat de meerderheid niet zit te wachten op faillissementen overal. Een samenleving zonder horeca, zonder cultuur, stukken minder winkels.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Ja kan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Leeftijdsverwachting en zorg kan toch ook veranderen?
Nee, zaken gaan failliet (uiteindelijk).quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik leef in de realiteit.
Lijkt mij ook een goed planquote:Op dinsdag 28 december 2021 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja kan.
We kunnen ook 2G of 2G plus invoeren. Of ongevaccineerden niet meer toelaten in de zorg.
Heb je veel minder andere maatregelen nodig.
Dat weet ik wel zeker. Zelfs in de meest dubieuze dictaturen worden ze onrustig als er gedoe is met inflatie (hoi Erdo). Dat is niet voor niets, zodra je mensen in de portemonnee raakt komen er bepaalde krachten los.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de meerderheid in NL er anders in staat; dat de meerderheid niet zit te wachten op faillissementen overal. Een samenleving zonder horeca, zonder cultuur, stukken minder winkels.
Nu die steun er nog is zal het met een opstand wel meevallen, maar ik denk dat er grote consequenties vast zitten aan het stoppen met de steunpakketten om tegelijkertijd wel rustig door te gaan met lockdowns. Dan komt die opstand wel.
Vaccinatieplicht en 2G(plus) etc kan een alternatief zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de meerderheid in NL er anders in staat; dat de meerderheid niet zit te wachten op faillissementen overal. Een samenleving zonder horeca, zonder cultuur, stukken minder winkels.
Nu die steun er nog is zal het met een opstand wel meevallen, maar ik denk dat er grote consequenties vast zitten aan het stoppen met de steunpakketten om tegelijkertijd wel rustig door te gaan met lockdowns. Dan komt die opstand wel.
Idd, opdonderen met die mensen. Als je het niet gevaarlijk vindt, succes met thuis uitzieken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |