abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202883688
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:20 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Dat vind ik niet, dat ís zo. Het bagatelliseren van de negatieve effecten van een schoolsluiting zoals zo veel mensen doen is echt bizar.
Nee, dat is jouw mening. Niemand bagatelliseerd verder iets. Het is alleen te begrijpen dat het gewoon een optie is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202883718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat vind jij. Als je grote zorgen over een nieuwe variant hebt met volle ziekenhuizen is het gewoon te begrijpen dat die optie op tafel ligt.
Eh, nee niet echt eigenlijk.
Ondertussen zijn we aan het 3e schooljaar bezig waar kinderen geen normaal onderwijs krijgen.

Het zou gewoon niet meer bespreekbaar mogen zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202883749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ondertussen zijn we aan het 3e schooljaar bezig waar kinderen geen normaal onderwijs krijgen.

Ja idd, dan vind ik die kwetsbaren in het ziekenhuis sorry dat ik het zeg, toch iets minder belangrijk.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_202883760
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee, dat is jouw mening. Niemand bagatelliseerd verder iets. Het is alleen te begrijpen dat het gewoon een optie is.
Ondertussen hebben we nog altijd 10k besmettingen per dag en een te hoog aantal dagelijkse opnames waardoor de zorg het nog altijd giga druk heeft
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:24:52 #280
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202883772
quote:

[..]

We doen er zo langzamerhand verstandig aan om de schooladviezen aan te passen op chronisch thuisonderwijs. Ik zie de komende jaren geen normale schooljaren meer komen, eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202883774
quote:

[..]

Eh, jawel hoor. Zoals alles gewoon op tafel komt te liggen als je ziekenhuizen volliggen en er een nieuwe variant zijn schaduw vooruit werpt.
In Southern Sun
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:25:26 #282
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202883788
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we het eens vergelijke met een auto-ongeluk. Als jij als rijbewijsbezittende normaal rijdende niet dronken burger een ongeluk maakt dan zal de strafrechter je dat echt niet zo zwaar aanrekenen. Want het kan iedereen overkomen dat je een verkeersfout maakt en soms zijn de gevolgen daarvan nu eenmaal heftiger dan de andere keer. Als jij echter in dronken toestand de weg op dan liggen de kaarten meteen heel anders.

Ook dronken mensen willen geen ongeluk veroorzaken (en zo wel praat je niet meer over een verkeersongeval maar een poging doodslag wegens opzettelijke aanrijding). Maar door hun gedrag hebben ze de kans daar op wel ernstig verhoogd. Dat rekenen we ze aan.

Nu wil ik niet zeggen dat je ongevacineerden moet straffen. Maar hetzelfde mechanisme is natuurlijk wel gewoon van toepassing. En om nu bij voorbaat uit te sluiten dat je daar iets mee moet gaat me ook te ver.
Dronkenschap is een incidentele keuze, ik denk dat de vergelijking beter wordt als je toch achter stuur stapt als je langdurig zware medicijnen gebruikt, waarbij je absoluut niet mag autorijden,
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202883807
quote:

[..]

Die laatste zin vind ik lastig, er moet natuurlijk wel een zekere balans in blijven. Neem nou dat weekje extra kerstvakantie. We weten dat de meeste besmettingen bij kinderen zitten, die hele dagen op school zijn. Én dat mensen met kerst massaal naar oudere familie gaan. Die drie elementen bij mekaar vond ik wel een situatie waarin het te billijken was. Maar dan praat je dus echt over bijzondere omstandigheden.

Moet je dan de hele maatschappij lamleggen met alle schade van dien om de groep die de meeste besmettingen veroorzaakt en gaat veroorzaken maar buiten schot te houden? Ik vind dat ook lastig.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:26:17 #284
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202883812
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Nee dat is jouw mening dat het een optie is. Het zou uberhaupt geen optie moeten zijn.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202883904
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:26 schreef popje het volgende:

[..]
Nee dat is jouw mening dat het een optie is. Het zou uberhaupt geen optie moeten zijn.
Nee, het is te begrijpen dat het een optie is als je gewoon sec naar de feiten kijkt zoals @Jor_Dii ze ook schetst.
In Southern Sun
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:29:21 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202883910
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:15 schreef popje het volgende:

[..]
Klopt. Want zo kun je altijd je eigen politieke wanbeleid mbt ziekenhuisbedden en zorg afschuiven op de burger en hen grondrechten ontnemen.
dit is wel een hele makkelijke, maar dat er naar meer gekeken moet worden dan alleen virusbestrijding en ziekenhuisopnames voor een lockdown ben ik wel helemaal voor
pi_202883914
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:26 schreef popje het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, zeker wanneer je op een gegeven moment 20% van je besmettingen onder jongeren hebt.
pi_202883934
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die laatste zin vind ik lastig, er moet natuurlijk wel een zekere balans in blijven. Neem nou dat weekje extra kerstvakantie. We weten dat de meeste besmettingen bij kinderen zitten, die hele dagen op school zijn. Én dat mensen met kerst massaal naar oudere familie gaan. Die drie elementen bij mekaar vond ik wel een situatie waarin het te billijken was. Maar dan praat je dus echt over bijzondere omstandigheden.

Moet je dan de hele maatschappij lamleggen met alle schade van dien om de groep die de meeste besmettingen veroorzaakt en gaat veroorzaken maar buiten schot te houden? Ik vind dat ook lastig.
Een weekje extra schoolvakantie kan ik mee leven. Maar daar stopt het meestal niet, dat is beetje het probleem, het is een hellend vlak. Voor de zekerheid doen we het nog een weekje langer, en dan nog een 2 weken extra

Vergeet niet de maatschappelijke impact van ouders die ook niet normaal kunnen werken, of opa's en oma's die ingeschakeld worden om de opvang te regelen.

Werkgevers zijn ook niet eeuwig soepel in de situatie, de rek is er overal langzaam uit.

Zoals nu weer met de laatste scholensluiting. De cijfers waren al op z'n retour (het zal weer eens niet), omnicron was nog nauwelijks om de hoek, en er lag weer een sluiting op tafel.

Het gemak daar waar een scholensluiting bijna via talkshows en media bijna afgedwongen wordt is gewoon eng.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202883959
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Een weekje extra schoolvakantie kan ik mee leven. Maar daar stopt het meestal niet, dat is beetje het probleem, het is een hellend vlak. Voor de zekerheid doen we het nog een weekje langer, en dan nog een 2 weken extra

Vergeet niet de maatschappelijke impact van ouders die ook niet normaal kunnen werken, of opa's en oma's die ingeschakeld worden om de opvang te regelen.

Werkgevers zijn ook niet eeuwig soepel in de situatie, de rek is er overal langzaam uit.

Zoals nu weer met de laatste scholensluiting. De cijfers waren al op z'n retour (het zal weer eens niet), omnicron was nog nauwelijks om de hoek, en er lag weer een sluiting op tafel.

Het gemak daar waar het bijna via talkshows en media bijna afgedwongen wordt is gewoon eng.
Het duurde nog lang voor de media de schuld kreeg.
In Southern Sun
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:32:06 #290
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_202883970
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ach misschien is dit pas een milde pandemie in onze generatie en volgt er over 5-10 jaar iets veel desastreuzer.
DAt kan de Nederlander niet aan hoor :')
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_202883988
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, zeker wanneer je op een gegeven moment 20% van je besmettingen onder jongeren hebt.
En zelfs dan. Ze worden er niet ziek van dus dan nog vind ik het heel lastig om ze wel de gevolgen op het bordje te leggen.

Wat hier aan de hand was is dat je weet dat er in de laatste week van december massaal samenkomsten zijn met oudere familieleden en dat je daar ook betrekkelijk weinig aan kunt doen zonder dagklok en ME. Dan moet je wat. Dat snap ik wel, maar nogmaals. Het waren echt die drie elementen samen (tijd&duur, hoge besmetting onder jongeren en kerst) samen waarvan ik wel vond dat het de boel legitimeerde. Twee er van zijn nu weggevallen...
zie email 27 oktober
pi_202884015
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het duurde nog lang voor de media de schuld kreeg.
De rol van de media in Nederland wat betreft corona is dan ook op zijn zachtst gezegd extreem dubieus.
pi_202884016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En zelfs dan. Ze worden er niet ziek van dus dan nog vind ik het heel lastig om ze wel de gevolgen op het bordje te leggen.

Maar hun docenten, ouders, opa’s en oma’s eventueel wel. Toch?
pi_202884028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:32 schreef trein2000 het volgende:
Wat hier aan de hand was is dat je weet dat er in de laatste week van december massaal samenkomsten zijn met oudere familieleden en dat je daar ook betrekkelijk weinig aan kunt doen zonder dagklok en ME. Dan moet je wat
Dat is ook een prima argument voor 1 weekje extra. Maar daar blijft het ook bij.
pi_202884041
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar niet 20% van de opnames.
I'll give you something to do
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:35:32 #296
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202884055
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat is ook een prima argument voor 1 weekje extra. Maar daar blijft het ook bij.
Geen idee waarom dat zo zou zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202884069
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef galantis het volgende:

[..]
Maar niet 20% van de opnames.
Wat is je punt? Andere sectoren die al 1,5 jaar getroffen worden door sluitingen zorgen ook niet voor 20% van de opnames
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:36:19 #298
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202884071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geen idee waarom dat zo zou zijn.
In Nederland blijft het alleen nooit bij een weekje. Als ze iets hier invoeren, duurt de maatregel minstens 4x zo lang want 'we groeien er dan in'.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202884079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:33 schreef Pistolero het volgende:

[..]
De rol van de media in Nederland wat betreft corona is dan ook op zijn zachtst gezegd extreem dubieus.
Pertinente onzin maar voel je vooral vrij dat zo te denken.
In Southern Sun
pi_202884089
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar hun docenten, ouders, opa’s en oma’s eventueel wel. Toch?
Niet als ze gevaccineerd zijn. Dat is nog een extra elementje in deze hele kwestie. Dus ik ben niet zo geneigd om persoonlijk risico mee te nemen verder. Haal maar een vaccin als je dat wat boeit. Bovendien dragen die niet primair de last van een schoolsluiting. Dan leg je de rekening echt bij de jeugd. Lekker makkelijk dat snap ik ook wel. Maar niet fair..
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')