abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:01:04 #251
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202882988
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maandag moeten ze de knoop doorhakken of de scholen open gaan na de kerstvakantie. Zal wel niet maar ben benieuwd.
Ook zoiets vaags, ze hebben de scholen niet gesloten toch? Ze hebben de Kerstvakantie een week eerder laten beginnen vanwege het feit dat Kerst zo kort op die laatste schooldagen viel. Er was helemaal geen sprake van om de scholen gesloten te houden na 10 januari.
pi_202883000
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik wist niet dat die datum al in beton gegoten was dat ze dat maandag moeten beslissen.
Maar je weet het antwoord natuurlijk al. "We maken ons zorgen en derhalve wordt de scholen sluiting in elk geval gelijk getrokken met de lockdown"
Waar geen speld tussen te krijgen is verder.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202883027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:59 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]

De common sense begint bij experts ook eindelijk weer een beetje terug te komen.
Wat is dit nou weer voor kul zeg, vaccins waren altijd al nooit 100% beschermend..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:03:32 #254
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202883043
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Daar is wel een speld tussen te krijgen. Jij doet altijd alsof alles wat het OMT zegt gerechtvaardigd is.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:03:48 #255
342627 tja77
pi_202883048
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Graag wil ik als man ook korting, ik heb immers geen kosten gerelateerd aan zwangerschap (onderschat ze niet).

Nee zo werkt dat niet.
Uh zo werkt dat wel.
Als jij als man zwanger raakt heb jij gewoon recht op vergoeding.
Nu wordt je op voorhand uitgesloten van vergoeding, dat is heel wat anders dan wat jij stelt.
pi_202883059
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:01 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ook zoiets vaags, ze hebben de scholen niet gesloten toch? Ze hebben de Kerstvakantie een week eerder laten beginnen vanwege het feit dat Kerst zo kort op die laatste schooldagen viel. Er was helemaal geen sprake van om de scholen gesloten te houden na 10 januari.
Die had ik nog niet eerder gehoord. We sluiten de scholen niet. We verlengen slechts de vakantie :P
pi_202883072
Waar in NL de overheid meteen een een nieuwe spoedwet tikt om een besluit van de rechtbank dezelfde dag nog ongedaan te maken, nemen ze in België hun verlies en openen ze de gesloten sectoren weer na een uitspraak van de raad van state.

Kernkabinet komt overeen: terug naar oude regels in cultuur én cinema's mogen weer open
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202883093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. We hebben nu al twee keer met mekaar geconcludeerd dat we écht geen schoolsluiting meer willen omdat de gevolgen desastreus zijn. Dat was/is ook gewoon beleid.

Er was een bijzondere omstandigheid die afwijking daar van legitimeerde, namelijk massale familiebijeenkomsten in de laatste week van december. Die bijzondere omstandigheid valt nu weg.
zie email 27 oktober
pi_202883143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:
Waar in NL de overheid meteen een een nieuwe spoedwet tikt om een besluit van de rechtbank dezelfde dag nog ongedaan te maken, nemen ze in België hun verlies en openen ze de gesloten sectoren weer na een uitspraak van de raad van state.

Kernkabinet komt overeen: terug naar oude regels in cultuur én cinema's mogen weer open

Was ook wel een andersoortige uitspraak natuurlijk. Dit ging echt over de inhoud. Die Nederlandse over de vorm. (alhoewel de rechter in een 'ten overvloede' ook de inhoud wel even stevig aanpakte)
zie email 27 oktober
pi_202883155
quote:
[ twitter ]

De common sense begint bij experts ook eindelijk weer een beetje terug te komen.
Mja, laat Marc eens beginnen met dat immuniteit niet iets binairs is.
pi_202883163
Huug de L kan nog veel leren....
pi_202883177
Spanje meldt bijna 100K besmettingen

quote:
Per 100K inwoners gaan besmettingen in twee weken tijd van 154 naar 1.361. Vooral noordelijke regio Navarra, Rioja en Baskenland zijn getroffen.
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:09:28 #263
342627 tja77
pi_202883264
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:04 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Die had ik nog niet eerder gehoord. We sluiten de scholen niet. We verlengen slechts de vakantie :P
Klopt, van 2 naar 3 weken hebben ze gezegd.
Er is nooit gezegd scholen per direct dicht voor onbepaalde tijd.
Kortom zonder tegenbericht zijn ze 10 januari gewoon weer open.
pi_202883270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Was ook wel een andersoortige uitspraak natuurlijk. Dit ging echt over de inhoud. Die Nederlandse over de vorm. (alhoewel de rechter in een 'ten overvloede' ook de inhoud wel even stevig aanpakte)
Eens, maar het komt wel dicht tegen elkaar aan. Rechtspraak is natuurlijk ook niet 1:1 te vergelijken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202883287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:05 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. We hebben nu al twee keer met mekaar geconcludeerd dat we écht geen schoolsluiting meer willen omdat de gevolgen desastreus zijn. Dat was/is ook gewoon beleid.

Er was een bijzondere omstandigheid die afwijking daar van legitimeerde, namelijk massale familiebijeenkomsten in de laatste week van december. Die bijzondere omstandigheid valt nu weg.
Als je grote zorgen hebt over omikron en de ziekenhuizen zijn nof steeds behoorlijk vol blijven er gewoon bijzondere omstandigheden.
In Southern Sun
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:10:36 #266
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_202883310
quote:
[ twitter ]

In ieder land heb je een paar van die gekkies lopen die zich omhoog hebben geschopt tot viroloog. Niet naar luisteren.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_202883438
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Als je grote zorgen hebt over omikron en de ziekenhuizen zijn nof steeds behoorlijk vol blijven er gewoon bijzondere omstandigheden.
De gevolgen van een schoolsluiting zijn, zoals trein2000 al aangaf, ontzettend desastreus en een ramp op zich. Zo'n maatregel zou per definitie nooit op welk lijstje dan ook mogen staan, ongeacht de situatie in de ziekenhuizen of de zorgen over de zoveelste variant.

Een schoolsluiting mag absoluut nooit, maar dan ook nooit meer gebeuren in dit land.
pi_202883456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:13 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Zo gevolgen van een schoolsluiting zijn, zoals trein2000 al aangaf, ontzettend desastreus en een ramp op zich. Zo'n maatregel zou per definitie nooit op het lijstje mogen staan, ongeacht de situatie in de ziekenhuizen.

Een schoolsluiting mag absoluut nooit, maar dan ook nooit meer gebeuren in dit land.
Eens. Net als een lockdown wat mij betreft ook nooit meer mag gebeuren.
  dinsdag 28 december 2021 @ 23:15:51 #269
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202883511
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Klopt. Want zo kun je altijd je eigen politieke wanbeleid mbt ziekenhuisbedden en zorg afschuiven op de burger en hen grondrechten ontnemen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_202883521
quote:

[..]
Zo gevolgen van een schoolsluiting zijn, zoals trein2000 al aangaf, ontzettend desastreus en een ramp op zich. Zo'n maatregel zou per definitie nooit op het lijstje mogen staan, ongeacht de situatie in de ziekenhuizen.

Nou ja absoluut nooit wil ik niet zeggen. Er kunnen altijd bijzondere omstandigheden zijn. Maar het staat absoluut onder op het lijstje (net onder de avondklok), samen met een algeheel bezoekverbod in residentiële zorginstellingen.

Ik vind de huidige situatie ook onvoldoende om te spreken van bijzondere omstandigheden die een dergelijke actie legitimeren. Nog los van de discussie of dit (binnen de kaders van de corona-aanpak) überhaupt bijzondere omstandigheden zijn.
zie email 27 oktober
pi_202883592
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:14 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ach misschien is dit pas een milde pandemie in onze generatie en volgt er over 5-10 jaar iets veel desastreuzer.
pi_202883599
quote:

[..]
De gevolgen van een schoolsluiting zijn, zoals trein2000 al aangaf, ontzettend desastreus en een ramp op zich. Zo'n maatregel zou per definitie nooit op welk lijstje dan ook mogen staan, ongeacht de situatie in de ziekenhuizen of de zorgen over de zoveelste variant.

Dat vind jij. Als je grote zorgen over een nieuwe variant hebt met volle ziekenhuizen is het gewoon te begrijpen dat die optie op tafel ligt.
In Southern Sun
pi_202883632
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat vind jij. Als je grote zorgen over een nieuwe variant hebt met volle ziekenhuizen is het gewoon te begrijpen dat die optie op tafel ligt.
Jup en nog steeds zijn er signalen in diverse landen dat de ziekenhuisbezetting toeneemt.
pi_202883645
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat vind ik niet, dat ís zo. Het bagatelliseren van de negatieve effecten van een schoolsluiting zoals zo veel mensen doen is echt bizar.
pi_202883664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:10 schreef gniffie het volgende:

[..]
In ieder land heb je een paar van die gekkies lopen die zich omhoog hebben geschopt tot viroloog. Niet naar luisteren.
Hij is van het Duitse OMT
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')