Ouder-Amstel kan van alles zijn. Biefstukken bakken bij Loetje? Iets bij Endemol?quote:Op dinsdag 28 december 2021 18:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Wel godnondeju, zit nu in Ouder Amstel voor een solli. Met handen schuďden en alles erbij, helemaal van God los.
13?quote:Op dinsdag 28 december 2021 18:58 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vraag mij of er bepaalde regio's zijn waar de booster minder wordt aangevraagd en dat men daarom deze SMS'jes verstuurt, mijn vrouw en ik hebben een afspraak op 10 en 14 januari (alpeko heeft niks op mij, mijn vrouw is 13 jaar jonger) en wij vallen onder regio Rotterdam en hebben geen sms'jes gehad.
Niet dat ik erop zit te wachten of zo, de 10e is prima wat mij betreft.
Thanks.quote:Op dinsdag 28 december 2021 18:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ouder-Amstel kan van alles zijn. Biefstukken bakken bij Loetje? Iets bij Endemol?
Succes in elk geval.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het begint inmiddels wel een beetje chanant te worden ja, die verontrustende berichten. Prima dat je het enthousiasme een beetje tempert hoor, maar dit slaat wel wat door allemaal.quote:Op dinsdag 28 december 2021 17:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:
De modellen laat een vast een verontrustender toekomstperspectief zien dan wij leken denken op basis van de berichten uit ZA en het VK.
Geen storm in een glas water maar stilte voor de storm...
'Maar Nederlanders houden zich slecht aan de maatregelen'.quote:
Zijn drie sportmannenquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:10 schreef groenen het volgende:
Als van Gerwen, vd Voort en Barneveld alledrie Covid overleven, dan kan het OMT wel concluderen dat Omicron mild is.
Mondkapjes lijken in Italië ook erg effectiefquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Maar Nederlanders houden zich slecht aan de maatregelen'.
Gewoon wintereffect, ook in Zuid-Europa gaat men nu naar binnen dus kan een virus zich makkelijker verspreiden.
Dat kan nou eenmaal niet met zo'n generieke maatregel. Da's wel een beetje wat het is.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:20 schreef trein2000 het volgende:
Weer zo'n rare perverse prikkel in die coronasteun. Daar moet echt wat op gevonden worden hoor.
Is dit ook ergens met bronnen te staven of is het maar gewoon wat roepen?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:20 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Weer zo'n rare perverse prikkel in die coronasteun. Daar moet echt wat op gevonden worden hoor.
Ja leuk argument in maart 2020. We zitten bijna 2 jaar in de corona nu. Je mag zo langzamerhand wel iets meer verwachten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat kan nou eenmaal niet met zo'n generieke maatregel. Da's wel een beetje wat het is.
Ja hoor, je kan gewoon de rekenhulp TVL en/of NOW erbij pakken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is dit ook ergens met bronnen te staven of is het maar gewoon wat roepen?
Dus omdat er in het buitenland ook hoge besmettingscijfers zijn kunnen Nederlanders zich niet niet goed aan de maatregelen houden?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Maar Nederlanders houden zich slecht aan de maatregelen'.
Gewoon wintereffect, ook in Zuid-Europa gaat men nu naar binnen dus kan een virus zich makkelijker verspreiden.
Wat is "iets meer" dan concreet? Je houdt altijd mensen die 19,9% minder omzet hebben. Of camperverkopers die hun seasonality tegen hebben zitten. Maatwerk gaan leveren is ook een jaar later wat utopisch en bovendien net zo arbitrair met nog eens een subjectief sausje eroverheen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja leuk argument in maart 2020. We zitten bijna 2 jaar in de corona nu. Je mag zo langzamerhand wel iets meer verwachten.
In het begin bleven ook heel veel restaurants nog open om aan klantenbinding te doen, helemaal rond deze tijden. Maar ook toen werd daar meestal gewoon het gespaarde geld mee verbrand natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja leuk argument in maart 2020. We zitten bijna 2 jaar in de corona nu. Je mag zo langzamerhand wel iets meer verwachten.
Dat praatje dat Nederlanders zo lekker recalcitrant zijn en dat ze in het buitenland allemaal netjes de regels opvolgen is gewoon onderbuikgelul maar het komt hier elke keer weer voorbij.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat er in het buitenland ook hoge besmettingscijfers zijn kunnen Nederlanders zich niet niet goed aan de maatregelen houden?
Dus eigenlijk gooit de politiek verslaggever van BNR dus gewoon wat populistische tweetjes de deur uit.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja hoor, je kan gewoon de rekenhulp TVL en/of NOW erbij pakken.
Elke extra omzet is minder steun, ook niet raar natuurlijk.
Irritant he, onderbuikgelul dat iedere keer weer voorbij komt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat praatje dat Nederlanders zo lekker recalcitrant zijn en dat ze in het buitenland allemaal netjes de regels opvolgen is gewoon onderbuikgelul maar het komt hier elke keer weer voorbij.
Ja dat is wel raar. Ik sprak van de week met de uitbater van een lokale horecagelegenheid en die vertelde mij dat in vorige lockdowns de afhaalomzet weliswaar omhoog ging maar dat je drankomzet ineens naar nul gaat terwijl dat hetgene is waar je het normaal op moet verdienen. Dus dan blijft je omzet weliswaar redelijk op peil maar de uiteindelijke winstgevendheid van je bedrijf komt wel ernstig onder druk te staan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen met een bijstandsuitkering gaan ook niet ‘een beetje’ werken omdat ze het geld moeten inleveren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja hoor, je kan gewoon de rekenhulp TVL en/of NOW erbij pakken.
Ach, dat proberen ze nog wel een beetje te stimuleren. In de WW, zo heb ik nu geleerdquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mensen met een bijstandsuitkering gaan ook niet ‘een beetje’ werken omdat ze het geld moeten inleveren.
Simpele rekensom.
Nouja dat het onderaan de streep goedkoper is om dicht te zijn klopt in de meeste gevallen wel. Dat nu veel meer horecazaken ervoor kiezen om dicht te zijn klopt in mijn stad ook wel, maar dat heeft er mee te maken dat ook al kreeg je volop steun elke ondernemer uiteindelijk een deel zelf moest bijleggen. Het geld is gewoon op bij deze mensen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus eigenlijk gooit de politiek verslaggever van BNR dus gewoon wat populistische tweetjes de deur uit.
Die hoge besmettingscijfers zijn dus helemaal niet erg. En kennelijk is na twee jaar de koek om je aan maatregelen te houden een beetje op.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus omdat er in het buitenland ook hoge besmettingscijfers zijn kunnen Nederlanders zich niet niet goed aan de maatregelen houden?
En je moet personeel zien te vinden voor die paar uurtjes.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja dat het onderaan de streep goedkoper is om dicht te zijn klopt in de meeste gevallen wel. Dat nu veel meer horecazaken ervoor kiezen om dicht te zijn klopt in mijn stad ook wel, maar dat heeft er mee te maken dat ook al kreeg je volop steun elke ondernemer uiteindelijk een deel zelf moest bijleggen. Het geld is gewoon op bij deze mensen.
Wie zegt dat ze wel erg zijn?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:35 schreef popje het volgende:
[..]
Die hoge besmettingscijfers zijn dus helemaal niet erg. En kennelijk is na twee jaar de koek om je aan maatregelen te houden een beetje op.
Ik snap het, maar vind het een beetje kinderachtige tweets van een parlementair verslaggever van BNR.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja dat het onderaan de streep goedkoper is om dicht te zijn klopt in de meeste gevallen wel. Dat nu veel meer horecazaken ervoor kiezen om dicht te zijn klopt in mijn stad ook wel, maar dat heeft er mee te maken dat ook al kreeg je volop steun elke ondernemer uiteindelijk een deel zelf moest bijleggen. Het geld is gewoon op bij deze mensen.
Merk ik ook ja. Gek genoeg heeft mijn sportschool bijvoorbeeld de meeste leden verloren toen de tijden naar maximaal 17u gingen en niet tijdens de volledige sluitingen. Vreemde logica houden mensen er soms op naquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:37 schreef Noek het volgende:
In de eerste golf was er ook meer solidariteit. Mensen bestelden echt veel maaltijden bij lokale tentjes. Sportscholen werden echt overeind gehouden door de leden.
Bij de tweede was dat al heel anders. Ik merkte dat na elke persconferentie. Kan wel raden hoe het nu is..
Solidariteit houdt natuurlijk een keer op. Mensen zijn best een paar maandjes solidair met de sportschool, maar gaan niet maanden of jaren betalen om vervolgens niet te kunnen sporten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:37 schreef Noek het volgende:
In de eerste golf was er ook meer solidariteit. Mensen bestelden echt veel maaltijden bij lokale tentjes. Sportscholen werden echt overeind gehouden door de leden.
Bij de tweede was dat al heel anders. Ik merkte dat na elke persconferentie. Kan wel raden hoe het nu is..
Sowieso is dat een van de woorden die in de crisis zo vaak gebruikt is dat ik blij zou zijn als ik het woord een tijdje niet meer hoef te horen. Solidariteit.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Solidariteit houdt natuurlijk een keer op. Mensen zijn best een paar maandjes solidair met de sportschool, maar gaan niet maanden of jaren betalen om vervolgens niet te kunnen sporten.
Thuisbezorgd zal nog steeds wel goed draaien.
Ja als je hoort dat we niet zo moeten zeiken in een lockdown maar gewoon solidair moeten zijn met kwetsbaren.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso is dat een van de woorden die in de crisis zo vaak gebruikt is dat ik blij zou zijn als ik het woord een tijdje niet meer hoef te horen. Solidariteit.
Oh ja, niks menselijks is me vreemd.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Solidariteit houdt natuurlijk een keer op. Mensen zijn best een paar maandjes solidair met de sportschool, maar gaan niet maanden of jaren betalen om vervolgens niet te kunnen sporten.
Thuisbezorgd zal nog steeds wel goed draaien.
Wouw. Koekoek.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Frankrijk +180K inderdaad![]()
Koekoek
Straks 10.000 ziekenhuisopnames per dag? Of is het gewoon een verkoudheid nu?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Koekoek
Dan zouden wij zeker veel meer halen dan 23K ja.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw. Koekoek.
Hoeveel zouden wij hebben als er echt testcapaciteit genoeg zou zijn?
We zijn drie keer zo klein.
Zouden wij dan de 50.000 a 60.000 hitten?
UK heeft niet eens zoveel mensen in het ziekenhuis...quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:50 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Straks 10.000 ziekenhuisopnames per dag? Of is het gewoon een verkoudheid nu?
Ja.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan zouden wij zeker veel meer halen dan 23K ja.
Hoeveel ziekenhuisopnames heeft Frankrijk nu?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:53 schreef popje het volgende:
[..]
UK heeft niet eens zoveel mensen in het ziekenhuis...
Was je stokbrood stuk!quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Koekoek
En alsnog grijpen ze minder hard in dan wij hier.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Koekoek
Gaan er vrij snel achter komen of dat slim is of niet.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En alsnog grijpen ze minder hard in dan wij hier.
Twee cruciale weken!quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gaan er vrij snel achter komen of dat slim is of niet.
Nou.. Ze voeren een vaccinatieplicht in, dus dat is ook hard ingrijpen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En alsnog grijpen ze minder hard in dan wij hier.
Sacré bleu!quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Koekoek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |