abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202882023
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:29 schreef nattermann het volgende:
Check die darts beelden uit de VK :') Maar gelukkig is hier ALLES dicht

flopdown, kutbeleid
Daar moeten ze een zelftest overleggen. Dat heb je liever dan het scannen van een code?

Overigens zijn er 2 Nederlanders uit het toernooi gevallen en niet de minsten ook ... Van Gerwen en Van der Voort en was Van Barneveld 1 dag na de wedstrijd positief.
  dinsdag 28 december 2021 @ 22:33:03 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202882039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bibliotheekboeken 3 dagen in quarantaine was ook een pareltje hoor.
O ja, dat hadden we ook nog. Die verdient inderdaad de rode lantaarn.
pi_202882051
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:31 schreef galantis het volgende:

[..]
Die lachen ons vierkant uit met onze nieuwe-normaal discussies.
Ik heb nog steeds geen ander land gevonden waar deze discussie speelt, nee. Of nou ja, er is weinig sprake van een discussie. Er is wat geopperd door ongekozen burgemeesters en dat is afgeschoten door ondernemers en het verenigingsleven als zijnde kansloze luchtfietserij. En terecht.
  dinsdag 28 december 2021 @ 22:33:24 #204
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202882056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nou ja ... schuld ... niemand heeft direct schuld aan ernstig ziek worden natuurlijk. Dat neemt niet weg dat het voor hen simpel voorkomen had kunnen worden door zich te realiseren dat ze leven in een maatschappij en hun burgerplicht te doen, zodat de rest ook gewoon normaal kan doorleven.
Voorkomen had kunnen worden?
Door een hogere vaccinatiegraad? Want in landen waar een hogere vaccinatiegraad is, zijn geen maatregelen meer nodig?
pi_202882084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bibliotheekboeken 3 dagen in quarantaine was ook een pareltje hoor.
Paketjes uit China moesten toch zelfs een paar weken in quarantaine?
pi_202882086
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:31 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nee, net als de groep ongevaccineerde gezonde jongere mensen die na besmetting niet naar kliniek of IC moeten ook geen blaam treft.
Als enkel de jongeren onder de ongevaccineerden zouden zitten, hadden we idd geen enkel probleem gehad. Maar dan ben ik bang dat de overheid het wellicht erg moeilijk maakt, zeker met dat discriminatie gedoe.
Hoewel, in Griekenland kan het wel.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_202882100
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nou ja ... schuld ... niemand heeft direct schuld aan ernstig ziek worden natuurlijk. Dat neemt niet weg dat het voor hen simpel voorkomen had kunnen worden door zich te realiseren dat ze leven in een maatschappij en hun burgerplicht te doen, zodat de rest ook gewoon normaal kan doorleven.
Laten we het eens vergelijke met een auto-ongeluk. Als jij als rijbewijsbezittende normaal rijdende niet dronken burger een ongeluk maakt dan zal de strafrechter je dat echt niet zo zwaar aanrekenen. Want het kan iedereen overkomen dat je een verkeersfout maakt en soms zijn de gevolgen daarvan nu eenmaal heftiger dan de andere keer. Als jij echter in dronken toestand de weg op dan liggen de kaarten meteen heel anders.

Ook dronken mensen willen geen ongeluk veroorzaken (en zo wel praat je niet meer over een verkeersongeval maar een poging doodslag wegens opzettelijke aanrijding). Maar door hun gedrag hebben ze de kans daar op wel ernstig verhoogd. Dat rekenen we ze aan.

Nu wil ik niet zeggen dat je ongevacineerden moet straffen. Maar hetzelfde mechanisme is natuurlijk wel gewoon van toepassing. En om nu bij voorbaat uit te sluiten dat je daar iets mee moet gaat me ook te ver.
zie email 27 oktober
pi_202882108
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:33 schreef tja77 het volgende:

[..]
Door een hogere vaccinatiegraad? Want in landen waar een hogere vaccinatiegraad is, zijn geen maatregelen meer nodig?
Minder toch of niet? want in Portugal, Engeland is ook alles dicht of niet?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_202882143
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:32 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Mondmaskers op straat hebben wij nooit in geloofd, heeft wel gegolden in Frankrijk, Spanje, Italië. Maar het grappige is dat winkelkarretjes schoonmaken of uberhaupt gebruiken in supermarkten in andere landen weer als onbelangrijk werd gezien.
Komt omdat het RIVM heel lang heeft vastgehouden aan besmetting via oppervlakken. Vandaar de focus op het ontsmetten van voorwerpen.

In het begin werden ook menukaarten enzo allemaal driftig gepoetst maar daar is later de klad in gekomen.
  dinsdag 28 december 2021 @ 22:35:59 #210
342627 tja77
pi_202882146
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:34 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Als enkel de jongeren onder de ongevaccineerden zouden zitten, hadden we idd geen enkel probleem gehad. Maar dan ben ik bang dat de overheid het wellicht erg moeilijk maakt, zeker met dat discriminatie gedoe.
Hoewel, in Griekenland kan het wel.
Ook in landen waar de vaccinatiegraad hoger ligt dan in Nederland hebben ze nog steeds maatregelen nodig helaas.
pi_202882147
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:33 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dan had de zorg veel normaler kunnen door draaien en inderdaad zijn in landen met hogere vaccinatiegraad minder maatregelen nodig en beter planbare maatregelen mogelijk (waar onze overheid trouwens ook in gefaald heeft imo met het lakonieke handelen bij het boosteren).
pi_202882192
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan had de zorg veel normaler kunnen door draaien en inderdaad zijn in landen met hogere vaccinatiegraad minder maatregelen nodig en beter planbare maatregelen mogelijk (waar onze overheid trouwens ook in gefaald heeft imo met het lakonieke handelen bij het boosteren).
Maar volgens Mark en Hugo had dat niets uitgemaakt! Iedereen gaat immers in lockdown...
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:38:17 #213
236264 crew  capricia
pi_202882211
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar volgens Mark en Hugo had dat niets uitgemaakt! Iedereen gaat immers in lockdown...
Wat een faal hè.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 december 2021 @ 22:39:00 #214
342627 tja77
pi_202882230
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:34 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Minder toch of niet? want in Portugal, Engeland is ook alles dicht of niet?
Engeland heeft een hogere vaccinatiegraad? Of nemen ze daar nu gewoon wat meer risico dan in het bange Nederland?
Portugal? Een land met een ander (warmer) klimaat kun je moeilijk vergelijken wanneer de pieken hier veelal in de winter zijn. Afgelopen zomer was er (buiten het dansen met Jansen) ook weinig aan de hand hier.
pi_202882231
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:32 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Mondmaskers op straat hebben wij nooit in geloofd, heeft wel gegolden in Frankrijk, Spanje, Italië. Maar het grappige is dat winkelkarretjes schoonmaken of uberhaupt gebruiken in supermarkten in andere landen weer als onbelangrijk werd gezien.
In Spanje zijn ze er in elk geval weer. En in meer van die landen komen ze terug.
En daar redden we nog niet het leven van 0.000001 oma'tje mee.

Echt volkomen idioot om dat op straat te verplichten. 8)7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202882245
Smoelkleppen, laat me niet lachen...
pi_202882257
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb de betreffende landen even op een rijtje gezet.

1. Nederland
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

:')

En voorts ben ik van mening dat de lockdown per direct dient te worden opgeheven.
  Moderator dinsdag 28 december 2021 @ 22:40:47 #218
236264 crew  capricia
pi_202882277
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]
In Spanje zijn ze er in elk geval weer. En in meer van die landen komen ze terug.

Italië heeft het nu ook.
Maar hey..de horeca is wel open.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202882280
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we het eens vergelijke met een auto-ongeluk. Als jij als rijbewijsbezittende normaal rijdende niet dronken burger een ongeluk maakt dan zal de strafrechter je dat echt niet zo zwaar aanrekenen. Want het kan iedereen overkomen dat je een verkeersfout maakt en soms zijn de gevolgen daarvan nu eenmaal heftiger dan de andere keer. Als jij echter in dronken toestand de weg op dan liggen de kaarten meteen heel anders.

Ook dronken mensen willen geen ongeluk veroorzaken (en zo wel praat je niet meer over een verkeersongeval maar een poging doodslag wegens opzettelijke aanrijding). Maar door hun gedrag hebben ze de kans daar op wel ernstig verhoogd. Dat rekenen we ze aan.

Nu wil ik niet zeggen dat je ongevacineerden moet straffen. Maar hetzelfde mechanisme is natuurlijk wel gewoon van toepassing. En om nu bij voorbaat uit te sluiten dat je daar iets mee moet gaat me ook te ver.
Ik vind het niet echt een kwestie van schuld of onschuld. Je zegt toch ook niet van iemand die longkanker gekregen heeft dat hij wel schuldig was omdat hij doorrookte tot zijn 50e, maar niet als hij gestopt was op zijn 40e?

Net zo met alcohol in het verkeer ... er is natuurlijk ergens een grens waarop je zeker kunt stellen dat iemand moreel -los van juridisch- schuldig is maar waar die grens precies ligt vind ik lastig... als dat al vast te stellen is.

Iemand die zich niet laat vaccineren neemt voor zichzelf een vrij beperkt risico en kun je in die zin moeilijk serieus verwijten er schuldig aan te zijn als hij toch in de IC belandt. Dat neemt niet weg dat de kans bijzonder groot was dat diezelfde persoon niet in de IC was gekomen als hij zich wel had laten vaccineren - en ook dan, nota bene, was de kans aanwezig dat hem dat overkomen was.

Misschien kun je stellen dat het wel verwijtbaar is, maar is schuld een te zware term?
pi_202882281
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat een faal hè.
Zeker. Zowel die trage boostercampagne als dat zinnetje.
zie email 27 oktober
  dinsdag 28 december 2021 @ 22:41:03 #221
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_202882287
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Komt omdat het RIVM heel lang heeft vastgehouden aan besmetting via oppervlakken. Vandaar de focus op het ontsmetten van voorwerpen.

In het begin werden ook menukaarten enzo allemaal driftig gepoetst maar daar is later de klad in gekomen.
Als ik met mijn fiets bij de fietsenstalling uitcheck mag de uitcheckpersoon daar nog steeds niet mijn OV chipkaart oppakken en moet ik die zelf tegen de scanner aanhouden. De Uberchauffeur draagt geen mondkapje, maar wil mijn koffer niet optillen en achterin de kofferbak tillen.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 28 december 2021 @ 22:41:46 #222
342627 tja77
pi_202882321
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De zorg in Nederland is al jaren niet goed. Het aantal IC bedden is te laag oa.
In 2016 werden operaties al uitgesteld vanwege een griepgolf.
pi_202882323
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

We moeten iets doen.

Groeten,
Hugo El Joven
  dinsdag 28 december 2021 @ 22:41:50 #224
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202882324
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:38 schreef Discombobulate het volgende:
Ik hoop dat het pooltje zwakkeren er wel doorheen is straks dit voorjaar/zomer. Het wordt een keer vanzelf minder, maar aan ons gaat het niet liggen.
Laat Etto het maar niet lezen.
pi_202882369
Een nieuwe ATH te pakken, vandaag 1 miljoen positieve testen *O*
https://www.worldometers.info/coronavirus/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')