abonnement Unibet Coolblue
pi_202573160
Hier weer verder over kinderboeken :)
pi_202763592
Bol heeft weer wat boeken voor 1 cent per stuk. Luisterboeken en e-books. Erg handig om mee te nemen op vakantie, wanneer dan ook. https://www.bol.com/nl/nl/m/boekieclub/

Dikkie Dik - Lente, zomer, herfst en winter [luister] ~ elders ¤7,99
Woezel en Pip - 5 minuten verhaaltjes [ebook] ~ Bruna/Amazon ¤7,99
Opgepast, ik lust een hele boekenkast: De kinderen van De Grote Beer - groep 3 [luister] ~ elders ¤4,99
Boer Boris in de sneeuw [ebook] ~ elders ¤4,99
Hond vs Kat [luister] ~ elders ¤12,99
Van snoepjesproever tot matrassentester [ebook] ~ elders ¤4,99
De allerbeste uitvinding van de hele wereld [ebook] ~ elders ¤9,99
Mijn dikke vette zombiegoudvis [luister] ~ elders ¤9,99
Heer ridder Louis en de vreselijke vrouwe [luister] ~ elders ¤12,99
Razende recordbrekers [ebook] ~ elders ¤9,99
Dummie de mummie - Een jonge prins in het oude Egypte [luister] ~ elders ¤13,99
Superjuffie op Safari [ebook] ~ elders ¤9,99
Mees Kees In de gloria [luister] ~ elders ¤8,49
Nila en het antwoord op echt alles [ebook] ~ elders ¤10,99
De magische apotheek - Het mysterie van de zwarte bloem [ebook] ~ elders ¤11,99
De regels van Floor [ebook] ~ elders ¤7,99
De spookspeurders en de moestuinvandalen [luister] ~ elders ¤12,99
De held van Fabel [luister] ~ elders ¤12,99
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 23 december 2021 @ 06:53:22 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202764979
Dank FF! Ik heb gelijk de helft besteld.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_203386834
De tip van de Waanzinnige Boomhut serie was een goede! J gaat er in een sneltreinvaart doorheen.
pi_203430503
Zoon haat lezen🙁. Enige wat er nog wel mee door kan zijn de dogman boeken😐. Oh, en woezel en pip maar dan wél voorgelezen😅.
En ik vind het zó erg. Zonder boek ben ik niet gelukkig en dan zet ik een zoon op de wereld die de pest aan lezen heeft.
Dochter houdt gelukkig wel van lezen. Toch nog iets van mijn leesgenen doorgegeven😁
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203430658
@Mushanga71 Heel herkenbaar helaas. Mijn zoon (10 jaar) vindt het heerlijk om voorgelezen te worden, maar zelf lezen gaat niet verder dan Donald Duck junior. Zijn dyslexie is natuurlijk ook een groot struikelblok hierin.

Een paar aanraders:
De waanzinnige boomhut serie
Bob Popcorn boeken (2 of 3 inmiddels)
Sloddervos
De grijze jager serie
Boeken van schrijvers David Walliams, Roald Dahl, Pieter Koolwijk
Alles wat je moet weten over scheten
De Gorgels
Pretpark De Poepfabriek
pi_203431215
Oi @Mrs.Peel, vervelend dat hij dyslexie heeft. Dan is lezen ook gewoon vaak niet leuk ;( . De vorige juf van zoon vond stripboeken ook prima leesstof, het gaat erom dat ze plezier in lezen hebben dus als jouw zoon de DDJ wil lezen, lekker laten gaan :)
Die van mij heeft gewoon geen zin in lezen. Wordt nog wat als hij naar het VO gaat na de zomer :{

Er kwam een keer een vriendje thuis. Die keek vol bewondering naar de boekenkast. Hij vond het lijken op de bibliotheek :D

Thea Beckman, die boeken heb ik kapot gelezen en ik lees ze nog steeds :@
Guus Kuijer: het grote boek van Madelief
Ben geloof ik een beetje in de jaren 80 blijven hangen qua boeken maar ze zijn gewoon geweldig O+
Wat hier jaren geleden favoriet was: Mama kwijt van Chris Haughton.
De Gorgels, de gruffalo, Jip en Janneke O+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203432855
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 11:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
Mijn zoon (10 jaar) vindt het heerlijk om voorgelezen te worden, maar zelf lezen gaat niet verder dan Donald Duck junior. Zijn dyslexie is natuurlijk ook een groot struikelblok hierin.
Zou de Ducklexie wat voor hem zijn?
pi_203433682
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 14:00 schreef Elleska het volgende:

[..]
Zou de Ducklexie wat voor hem zijn?
Bedankt voor de tip. Ik heb het even gegoogled, het hem voorgelegd en het leek hem wel wat. Dus ik heb meteen de nog beschikbare edities besteld!
pi_203434817
Hoop dat hij ze goed kan lezen. Het zal sowieso beter bij zijn belevingswereld aansluiten dan de Donald Duck junior.
En wie weet is het op den duur een mooie opstap naar de gewone donald duck.
pi_203808486
Heeft er iemand tips voor leuke kinderboeken met hoog avi-niveau (E6, M7) die geschikt zijn voor jongere kinderen?

Ketel zit in groep 3 en leest dus als een speer. Maar de boeken die qua leesniveau bij hem passen, sluiten vaak niet aan qua belevingswereld van een zesjarige. Heb zijn juf al om tips gevraagd - die liep tegen hetzelfde probleem aan en gaat hem nu vooral non-fictie aanbieden. Maar we zouden ook graag leuke fictie met hem blijven lezen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 12:33:48 #12
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_203811485
Waanzinnige boomhut misschien? Die heeft onze jongste vorig jaar in groep 3 allemaal gelezen. Dummie de mummie en de boeken van Joshua Douglas leest hij ook graag.

Oudste las ook snel heel goed maar die vond alles te eng dus die heeft heel lang alleen maar informatieve boeken gelezen.
Oude (on)bekende.
  donderdag 24 februari 2022 @ 12:38:48 #13
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203811588
En boeken als de GVR, Mathilda en andere klassiekers?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_203839111
@lunapuella Dolfje Weerwolfje misschien?
pi_203839311
Mijn oudste las in groep 3 graag Roald Dahl, de Waanzinnige Boomhut en Julius Zebra.

En idd Joshua Douglas en Carry Slee (Juf Braaksel bijvoorbeeld) zijn ook leuk!
pi_203839818
Kapitein Onderbroek
Dog Man (zijn ook in stripvorm)
Grapman
Niek de Groot (ook eventueel in stripvorm)
Wombat en Vos
De Waanzinnige Boomhut

Bij de bieb kan je naar het Makkelijk Lezen Plein. Daar zijn boeken voor kinderen met dyslexie, maar ook voor kinderen als Ketel. Leuke verhalen op zijn niveau maar ook op zijn belevingswereld.
pi_203839892
Oh ja, en de boeken van VillA Alfabet. Hoger leesniveau maar wel op leeftijdsniveau van het kind zeg maar.
pi_204358822
Mocht er interesse zijn, in v&a heb ik wat boeken te koop gezet in de types die hierboven genoemd werden
(En ook nog een paar voorleesboeken)
Mogen weg voor kleine prijsjes anders gaan ze mee voor de rommelmarkt vanavond, maar daar vind ik ze eigenlijk nog te goed voor.
pi_205313339
Schop!

Ik zoek wat inspiratie voor mijn zoon van bijna 7. Hij leest op M5 niveau. Qua gewone boeken vinden we meestal wel wat leuks, maar hij leest ook graag informatief, alleen daarbij vind ik het wat lastig inschatten wat geschikt is. Hij heeft nu net het boek "de niet enge dieren" ( https://probiblio2.hosted(...)/detail/wise/1440766 ) uit en ik zoek eigenlijk soortgelijke boeken met veel plaatjes, niet heel veel tekst en niet te ingewikkelde onderwerpen. Hij vindt vooral de wereld en natuur (en alle bijbehorende fenomenen zoals vulkanen en evolutie) interessant.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 12 juli 2022 @ 09:56:57 #20
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_205314820
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:41 schreef FlyingFish het volgende:
Schop!

Ik zoek wat inspiratie voor mijn zoon van bijna 7. Hij leest op M5 niveau. Qua gewone boeken vinden we meestal wel wat leuks, maar hij leest ook graag informatief, alleen daarbij vind ik het wat lastig inschatten wat geschikt is. Hij heeft nu net het boek "de niet enge dieren" ( https://probiblio2.hosted(...)/detail/wise/1440766 ) uit en ik zoek eigenlijk soortgelijke boeken met veel plaatjes, niet heel veel tekst en niet te ingewikkelde onderwerpen. Hij vindt vooral de wereld en natuur (en alle bijbehorende fenomenen zoals vulkanen en evolutie) interessant.
De Waanzinnig om te weten-serie is erg leuk! Heel informatief zonder dat het saai is, veel grappen en strips tussendoor. Geen idee of de bieb ze heeft, wij hebben een stapel via MP weten te bemachtigen.
pi_205315030
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2022 09:56 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
De Waanzinnig om te weten-serie is erg leuk! Heel informatief zonder dat het saai is, veel grappen en strips tussendoor. Geen idee of de bieb ze heeft, wij hebben een stapel via MP weten te bemachtigen.
Ze hebben daar wel wat boeken van zie ik, maar het meerendeel met de adviesleeftijd 11+ Wat ik zo snel zie. Ik ga ze in de bieb eens bekijken, of dat niet nog te moeilijk is. Bedankt voor de tip iig!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205317379
Dit boek zit vol met hersenen: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Verder hebben de schrijvers van de Waanzinnige Boomhut ook wat leuke, informatieve boeken. Bijvoorbeeld Het waanzinnige boek over je lichaam https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

En

Terry Dentons echt serieus geweldige gids voor alles: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
pi_205320458
Bedankt voor de tips! Ik ben vanmiddag even snel langs de bieb gelopen, daar hadden ze wat ‘waanzinnig om te weten’-boeken , maar wat ik zo snel zag staan was nog wel iets te ingewikkeld (veel lange voor hem waarschijnlijk nog onbekende woorden), maar ik zet ze op zijn ‘te lezen’-lijstje. Volgende keer zoek ik ook even de boeken van MwC op, daar had ik nu helaas geen tijd voor. Die gaan iig ook alvast op hetzelfde lijstje.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205320552
De kinderen in de schoolbieb zijn verzot op de 'wist je dat' serie. Oa over padden, slangen en dinosaurussen. Dat bladert blijkbaar lekker weg.
  dinsdag 12 juli 2022 @ 21:31:35 #25
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205321606
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:41 schreef FlyingFish het volgende:
Schop!

Ik zoek wat inspiratie voor mijn zoon van bijna 7. Hij leest op M5 niveau. Qua gewone boeken vinden we meestal wel wat leuks, maar hij leest ook graag informatief, alleen daarbij vind ik het wat lastig inschatten wat geschikt is. Hij heeft nu net het boek "de niet enge dieren" ( https://probiblio2.hosted(...)/detail/wise/1440766 ) uit en ik zoek eigenlijk soortgelijke boeken met veel plaatjes, niet heel veel tekst en niet te ingewikkelde onderwerpen. Hij vindt vooral de wereld en natuur (en alle bijbehorende fenomenen zoals vulkanen en evolutie) interessant.
De boeken van Freek Vonk (er komt elk jaar een nieuwe uit) over allerlei dieren vindt oudste hier ook erg leuk. En idd die Wist je dat boeken, zijn altijd weg in de bieb omdat af schoolklassen ze graag lenen...
pi_205378211
Wie heeft hier het boek 'Ben jij ook op mij?' samen met hun kind gelezen?

Hoe vonden jullie (en jullie kinderen) het boek?
pi_205378852
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:41 schreef FlyingFish het volgende:
Schop!

Ik zoek wat inspiratie voor mijn zoon van bijna 7. Hij leest op M5 niveau. Qua gewone boeken vinden we meestal wel wat leuks, maar hij leest ook graag informatief, alleen daarbij vind ik het wat lastig inschatten wat geschikt is. Hij heeft nu net het boek "de niet enge dieren" ( https://probiblio2.hosted(...)/detail/wise/1440766 ) uit en ik zoek eigenlijk soortgelijke boeken met veel plaatjes, niet heel veel tekst en niet te ingewikkelde onderwerpen. Hij vindt vooral de wereld en natuur (en alle bijbehorende fenomenen zoals vulkanen en evolutie) interessant.
Dochter van bijna 9 heeft Adams anatomie: het complete (en compleet onsmakelijke) boek over het menselijk lichaam.
Maar ze is net wat ouder en leest al een tijdje avi plus. Maar in de link kun je wat pagina’s lezen.

Dochter vind het een super leuk boek om te lezen omdat het op een leuke manier geschreven is.
pi_205508059
Omdat het over lezen gaat, stel ik mijn tijdschrift vraag ook maar hier:
Is het tijdschrift Katrien leuk?

Mijn nichtje wordt 8 jaar en leest bij ons graag de Donald Duck. Zonde dus om die te geven, maar misschien is Katrien een leuke aanvulling? Of is het té meisjesachtig?
  zondag 31 juli 2022 @ 10:12:11 #29
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205508589
ik ken de Katrien niet hupje, dus heb geen idee, het klinkt een beetje als een spinoff van de linda. _O-


hier thuis is de kleuter momenteel idolaat van de teckel tom boeken. Leuk onderdeel van dat boek is dat het over een gezin met twee papa's gaat :Y. Vind het belangrijk om dat soort boeken ook af en toe in de mix te gooien.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 31 juli 2022 @ 12:45:08 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205510073
Hier ligt al klaar voor kerst; wolfje wil naar huis.

Zo mooi O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205510200
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:45 schreef Tink89 het volgende:
Hier ligt al klaar voor kerst; wolfje wil naar huis.

Zo mooi O+
Heb je ook de andere boeken uit die serie? Zijn allemaal heel erg mooi O+ En in het najaar komt er nog eentje (iets met een gekko dacht ik)
  zondag 31 juli 2022 @ 15:45:14 #32
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205512216
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 08:53 schreef Hupje het volgende:
Omdat het over lezen gaat, stel ik mijn tijdschrift vraag ook maar hier:
Is het tijdschrift Katrien leuk?

Mijn nichtje wordt 8 jaar en leest bij ons graag de Donald Duck. Zonde dus om die te geven, maar misschien is Katrien een leuke aanvulling? Of is het té meisjesachtig?
Wellicht de Donald Duck extra ook een idee? Of een DD vakantieboek?
pi_205518300
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 08:53 schreef Hupje het volgende:
Omdat het over lezen gaat, stel ik mijn tijdschrift vraag ook maar hier:
Is het tijdschrift Katrien leuk?

Mijn nichtje wordt 8 jaar en leest bij ons graag de Donald Duck. Zonde dus om die te geven, maar misschien is Katrien een leuke aanvulling? Of is het té meisjesachtig?
Ga wel even na of de verhalen niet herhalen 1x in de zoveel tijd. Doen ze bijvoorbeeld bij de Donald Duck junior als je die 2 jaar hebt gehad dan gaan de verhalen herhalen. Ergens in mijn hoofd zit dat het bij de Katrien ook zo is

Het vakantieboek is vaak ook erg leuk of ze Donald Duck extra, ook zijn er pockets te koop
pi_205518423
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:04 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ga wel even na of de verhalen niet herhalen 1x in de zoveel tijd. (...) Ergens in mijn hoofd zit dat het bij de Katrien ook zo is
Dat heb je goed onthouden. Ik zou dan een jaarabonnement geven, dus geen herhaling. Ik neig nu toch naar de Extra, die kost evenveel en minder kans op meisjesgedoe :')
  maandag 1 augustus 2022 @ 08:08:38 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205519139
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:01 schreef eponine het volgende:

[..]
Heb je ook de andere boeken uit die serie? Zijn allemaal heel erg mooi O+ En in het najaar komt er nog eentje (iets met een gekko dacht ik)
Nope, ik vond deze op vakantie. Onze kinderen krijgen elk jaar een spel en een boek met kerst, dus heb hem vast apart gelegd O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205520252
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Nope, ik vond deze op vakantie. Onze kinderen krijgen elk jaar een spel en een boek met kerst, dus heb hem vast apart gelegd O+
De andere titels zijn:

De leeuw in de muis
Laat maar los, koala
De walvis wilde meer
Twee vechtende eekhoorntjes

En vanaf oktober Gekkie de Gekko (gelijk even opgezocht van de week). Allemaal met een mooie boodschap erin. Wij begonnen met ‘Laat maar los, koala’ omdat peuter (toen nog dreumes) het heel eng vond om nieuwe dingen te proberen. Net als koala, die het uiteindelijk toch doet O+
  maandag 1 augustus 2022 @ 11:28:40 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205520463
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:54 schreef eponine het volgende:

[..]
De andere titels zijn:

De leeuw in de muis
Laat maar los, koala
De walvis wilde meer
Twee vechtende eekhoorntjes

En vanaf oktober Gekkie de Gekko (gelijk even opgezocht van de week). Allemaal met een mooie boodschap erin. Wij begonnen met ‘Laat maar los, koala’ omdat peuter (toen nog dreumes) het heel eng vond om nieuwe dingen te proberen. Net als koala, die het uiteindelijk toch doet O+
Ah nice! Ik zet ze op de lijst.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205522458
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:20 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat heb je goed onthouden. Ik zou dan een jaarabonnement geven, dus geen herhaling. Ik neig nu toch naar de Extra, die kost evenveel en minder kans op meisjesgedoe :')
De extra is echt leuk en zitten ook wel eens 2 in
pi_205522478
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:20 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat heb je goed onthouden. Ik zou dan een jaarabonnement geven, dus geen herhaling. Ik neig nu toch naar de Extra, die kost evenveel en minder kans op meisjesgedoe :')
De extra is echt leuk en zitten ook wel eens 2 in
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:54 schreef eponine het volgende:

[..]
De andere titels zijn:

De leeuw in de muis
Laat maar los, koala
De walvis wilde meer
Twee vechtende eekhoorntjes

En vanaf oktober Gekkie de Gekko (gelijk even opgezocht van de week). Allemaal met een mooie boodschap erin. Wij begonnen met ‘Laat maar los, koala’ omdat peuter (toen nog dreumes) het heel eng vond om nieuwe dingen te proberen. Net als koala, die het uiteindelijk toch doet O+
De eekhoorntjes zijn inderdaad ook leuk!

Er zijn ook 2 boeken met Ferm in de hoofdrol
De eerste gaat over boos zijn
De tweede over iemand anders de schuld geven
En ik zie dat er nu ook een derde uit is
pi_205813397
Mijn dochter zei bezig te zijn met het lezen van het boek 'De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen' op school, en dat ze het een heel leuk boek vindt.

Ik zag dat het een onderdeel is van een hele reeks. Elk boek gaat over een boomhut met x aantal etages.

Heb net voor haar het boek met 143 verdiepingen gekocht. Was ze erg blij mee O+
pi_206175007
Woensdag begint de kinderboekenweek! *O*
Het thema is gi-ga-groen, er is weer een lied van Kinderen voor kinderen en zelfs een Minecraft challenge.
Bij 12,50 aan kinderboeken krijg je het kinderboekenweekgeschenk: Waanzinnige boomhutverhalen.
Het themaprentenboek is Egalus.

Welk boek zal ik (of eigenlijk Sint) kopen? Jongen, groep 5, leest A en B boeken maar doet liever niet te veel moeite. Vond de series van Dolfje Weerwolfje, Geronimo Stilton, Julius Zebra en de Waanzinnige Boomhut leuk, is nu samen met mij bezig aan de serie van Dummie de Mummie. Daar hebben we 6 boeken van in de kast staan, dus daar kan ik er nog 1 van kopen maar iets nieuws zou ook leuk zijn.
pi_206175121
Ik hoor van mijn kind hele goede verhalen over de Merel Jansen serie van Will Mabitt.
  zondag 2 oktober 2022 @ 13:05:24 #43
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_206175913
Juf Braaksel
Dr Proktor
Leven van een Loser

Boeken van Tosca Menten
Boeken van Jozua Douglas
  zondag 2 oktober 2022 @ 13:26:08 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_206176196
Warrior cats? Of is dat nog iets te moeilijk?
Mijn oudste was in groep 5 helemaal verslingerd aan Sloddervos (de titel klinkt zoetsappig, maar het is een heel spannend en stoer boek).
KuikenGuppy
pi_206179285
Wij gaan woensdagmiddag samen met oma naar de boekenwinkel, Sjaak mag dan zelf 1 of 2 boeken uitzoeken. Hij is erg benieuwd naar het geschenk, want dat boek hebben we al in het Engels.
  zondag 2 oktober 2022 @ 18:24:17 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_206180989
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:35 schreef Hupje het volgende:
Woensdag begint de kinderboekenweek! *O*
Het thema is gi-ga-groen, er is weer een lied van Kinderen voor kinderen en zelfs een Minecraft challenge.
Bij 12,50 aan kinderboeken krijg je het kinderboekenweekgeschenk: Waanzinnige boomhutverhalen.
Het themaprentenboek is Egalus.

Welk boek zal ik (of eigenlijk Sint) kopen? Jongen, groep 5, leest A en B boeken maar doet liever niet te veel moeite. Vond de series van Dolfje Weerwolfje, Geronimo Stilton, Julius Zebra en de Waanzinnige Boomhut leuk, is nu samen met mij bezig aan de serie van Dummie de Mummie. Daar hebben we 6 boeken van in de kast staan, dus daar kan ik er nog 1 van kopen maar iets nieuws zou ook leuk zijn.
De klassiekers van Roald Dahl natuurlijk O+
disclaimer
pi_206181556
Hier zijn ze dan van de series van
Tom groot
Leven van een loser
Niek de groot
Max modderman
Dogman

Allemaal met veel tekeningen en een beetje dezelfde schrijfstijl
pi_206350896


Dit boek lees ik voor aan m’n kinderen van 5, 8 en 10 en ik vind het echt een aanrader. Daarom dacht ik, ik post hier eens. Voor mij is het ook heel grappig en fijn om voor te lezen aan ze (ik ben zelf gek op Griekse mythen) en de prenten zijn zo mooi.

Voor de kleuter is het wel wat te hoog gegrepen, daarom verduidelijk ik de verhalen tussendoor en dan gaat het best.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  maandag 17 oktober 2022 @ 15:11:29 #49
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_206352797
quote:
14s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:16 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]

Dit boek lees ik voor aan m’n kinderen van 5, 8 en 10 en ik vind het echt een aanrader. Daarom dacht ik, ik post hier eens. Voor mij is het ook heel grappig en fijn om voor te lezen aan ze (ik ben zelf gek op Griekse mythen) en de prenten zijn zo mooi.

Voor de kleuter is het wel wat te hoog gegrepen, daarom verduidelijk ik de verhalen tussendoor en dan gaat het best.
Oh wat leuk zeg, wij zijn met thuisonderwijs net bezig met project de oude Grieken, dit komt als geroepen. O+
pi_206357977
Ik zag een paar keer Ronja de roversdochter voorbij komen, in datzelfde kader vond ik de gebroeders Leeuwenhart ook heel mooi. Gaat over twee broers die vroeg overlijden, maar eigenlijk over het leven in het hiernamaals.
Van allebei zijn ook (oude) films, maar geen idee of die nog een beetje beschikbaar zijn.
Verder zag ik de kleine kapitein in een oud topic voorbij komen, die verdient het om nog een keer genoemd te worden. O+
And the druids turn to stone...
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:41:33 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_206363342
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2022 11:35 schreef Hupje het volgende:
Woensdag begint de kinderboekenweek! *O*
Het thema is gi-ga-groen, er is weer een lied van Kinderen voor kinderen en zelfs een Minecraft challenge.
Bij 12,50 aan kinderboeken krijg je het kinderboekenweekgeschenk: Waanzinnige boomhutverhalen.
Het themaprentenboek is Egalus.

Welk boek zal ik (of eigenlijk Sint) kopen? Jongen, groep 5, leest A en B boeken maar doet liever niet te veel moeite. Vond de series van Dolfje Weerwolfje, Geronimo Stilton, Julius Zebra en de Waanzinnige Boomhut leuk, is nu samen met mij bezig aan de serie van Dummie de Mummie. Daar hebben we 6 boeken van in de kast staan, dus daar kan ik er nog 1 van kopen maar iets nieuws zou ook leuk zijn.
Kasper wordt een kip!

Sam Copeland

'Kasper wordt een kip' is deel 1 in de hilarische serie voor jongens én meisjes. Piekeraar Kasper is de nieuwe favoriete antiheld waarmee iedere lezer vriendschap sluit. In de nieuwe hilarische serie voor jongens en meisjes maken we kennis met piekeraar Kasper. Hij heeft iets ontdekt waar hij zich écht zorgen over begint te maken: hij verandert op de gekste momenten ineens in een dier! Hij weet nooit welk dier – van het ene op het andere moment is hij een vlo, een duif of een neushoorn. Samen met zijn beste vrienden start Kasper een onderzoek, want hij móét weten wat er met hem aan de hand is, en wat hij eraan kan doen. Straks overkomt het hem als hij in de spotlights van de schoolmusical staat… Kasper wordt een kip is het eerste deel in de supergrappige driedelige serie voor jongens en meisjes vanaf 8 jaar. De serie is geschreven door literair agent Sam Copeland, en komisch geïllustreerd door Sarah Horne. Het debuut is in 19 landen vertaald en de filmrechten zijn verkocht aan productiemaatschappij Skydance. Kasper is de nieuwe favoriete antiheld waarmee iedere lezer vriendschap sluit – of hij nu een muis, een duif, of een slang is. Of misschien uiteindelijk een… kip?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206382193
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 13:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Kasper wordt een kip!
Die serie is ook grappig en graag gelezen hier.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Bureau speurneus en de junglebende van Jozua Douglas. Sint is benieuwd of het tzt bevalt.
pi_206500043
Leuk, een topic over kinderboeken! Lezen jullie ze zelf ook? (Ik wel)
Aanwinsten in de kbw was oa het boek van Rutger,Thomas en Paco, die schrijvende vloggers. Kind (8) was dolblij.
Let the games begin...
pi_206527858
Dolfje Weerwolfje wordt de nieuwe titel van geef mij maar een boek voor 2023. Voor ¤3 verkrijgbaar vanaf 10 februari! En als je goed zoekt kun je wellicht op sommige plekken nog het boek van 2022 vinden, dat was het Achterhuis van Anne Frank.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_206534199
Ooh wat stom dat ik het boek van 2022 dan gemist heb. Ik heb mijn oude versie van Het Achterhuis, de nog gecensureerde versie.
pi_206537156


Ik heb dit boek gekocht voor mijn kinderen. De stukjes die ik las in de boekhandel vond ik zelf ook grappig. Het is denk ik nog het leukst voor kinderen in de middenbouw. Over een Sinterschildpad die al sinds de 19e eeuw doet over zijn reis uit Spanje, EksterSint die cadeautjes terug steelt, enz. Edward van de Vendel schrijft zulke goede boeken. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_206829896
Sjaak is al een tijdje helemaal dol op Harry Potter. Ik ben voor hem op zoek naar een soort encyclopedie van Harry Potter, met weetjes over het kasteel, de lessen etc. Mag in het Engels of in het Nederlands. Hebben jullie een aanrader?
pi_206833367
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is al een tijdje helemaal dol op Harry Potter. Ik ben voor hem op zoek naar een soort encyclopedie van Harry Potter, met weetjes over het kasteel, de lessen etc. Mag in het Engels of in het Nederlands. Hebben jullie een aanrader?
Ik ga morgenochtend even voor je in de kast kijken welke wij hebben staan. Jaren geleden gekocht in de Londen studio’s. Erg leuk met ook allemaal envelopjes en zakjes erin met briefjes en etc
pi_206833859
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:43 schreef Takkie88 het volgende:

[..]
Ik ga morgenochtend even voor je in de kast kijken welke wij hebben staan. Jaren geleden gekocht in de Londen studio’s. Erg leuk met ook allemaal envelopjes en zakjes erin met briefjes en etc
Dit klinkt briljant O+
pi_206840497
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:44 schreef Takkie88 het volgende:
@:MevrouwCactus; wij hebben deze:

https://www.amazon.com/Ha(...)panded/dp/0062215507
Oh wow, dit is precies wat ik zocht. Dank je wel O+ Amazon Nederland heeft hem ook O+
pi_206841935
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:18 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Oh wow, dit is precies wat ik zocht. Dank je wel O+ Amazon Nederland heeft hem ook O+
Veel plezier ermee! Het is echt een heel leuk boek O+
  zaterdag 10 december 2022 @ 15:51:10 #63
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_207027716
Vraagje, ik ben de Harry Potter serie aan het lezen en ben nu bij deel 4 (de vuurbeker). Kan ik dat zwerkbalgeneuzel van de eerste paar hoofdstukken overslaan, of mis ik dan essentiële informatie voor de rest van het boek?
KuikenGuppy
pi_207028045
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 15:51 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, ik ben de Harry Potter serie aan het lezen en ben nu bij deel 4 (de vuurbeker). Kan ik dat zwerkbalgeneuzel van de eerste paar hoofdstukken overslaan, of mis ik dan essentiële informatie voor de rest van het boek?
Is wel handig om te lezen, wordt later naar terug verwezen en er vallen later wat dingen op hun plaats.
pi_207138280
Ik weet niet wie hier ooit de Kerstmissaurus tipte, maar bedankt! Wat een leuk boek is dat! Ik schrok wel even toen ik hem in de bieb ophaalde omdat het een nogal dik boek is, maar je leest er zo doorheen en alle drie mijn kinderen vinden hem erg leuk! Ik denk dat we volgend jaar deel 2 gaan lezen.

En voor wie Facebook heeft, daar is een erg leuke actieve groep genaamd Kinderboeken en YA met heel veel boekentips. En ze hebben alleen vandaag nog een mega prijsvraag lopen waarbij 30 verschillende pakketten kinderboeken gewonnen kunnen worden, voor allerlei verschillende leeftijden. (En de Kerstmissaurus zit in één van die pakketten mocht je daar nu nieuwsgierig naar zijn ;) )
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 18 december 2022 @ 21:31:43 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_207138500
Ik dacht huh, dat boek is helemaal niet dik :? Maar kennelijk zijn er meerdere varianten. Wij hebben het prentenboek :)

Mijn middelste kreeg Een boek vol monsters van sinterklaas, dat is nu al (vrij letterlijk :')) stuk gelezen.
disclaimer
  maandag 19 december 2022 @ 11:14:26 #67
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207143271
In het Engels kost de paperback maar 9 euro bij Bol. Ik had nog een cadeaubon liggen... cadeautje voor mezelf en later voor de kinderen :D Toch nog iets voor mezelf onder de boom.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 5 januari 2023 @ 19:37:58 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_207434227
.

[ Bericht 53% gewijzigd door Ynske op 05-01-2023 19:56:17 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_207583114
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn 7 jarige om te lezen. Hij houdt van verhalende verhalen, maar waar wel heel veel feiten in staan, waar hij uit kan leren. Hij is nu verslingerd aan een Duitse serie 'Major Tom', waarin een kleine astronaut avonturen beleeft in de ruimte, welke in samenwerking gemaakt is met het Duitse ruimte agentschap, waardoor alle feiten correct zijn en hij veel leert over de ruimte, wat hij geweldig vindt.

Ik zou hem ook graag in het Nederlands aan het lezen hebben, en ben op zoek naar een soortgelijk iets (mag best over een ander thema zijn, maar wel een verhaal met in het verhaal een wetenschappelijke achtergrond gebakken).

Ik weet het, nogal een vage vraag, maar hoop dat iemand tips heeft!
pi_207583559
Wat de oudste een paar jaar geleden leuk vond in die trant zijn de boeken ‘ dagboek van nurdius maximus’ over de Egyptenaren en de oude Grieken (en zo zijn er nog verschillenden). En de jongste kwam pas wat boeken van Adam Kay tegen in de bieb
Adams anatomie en Adams wonderlijke apotheek.

Heb ze niet gecheckt op feitelijke waarheden. Maar de jongste heeft me wat stukjes uit Adams anatomie laten zien die ze leuk vond en die klopten allemaal wel in ieder geval.
pi_207584934
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn 7 jarige om te lezen. Hij houdt van verhalende verhalen, maar waar wel heel veel feiten in staan, waar hij uit kan leren. Hij is nu verslingerd aan een Duitse serie 'Major Tom', waarin een kleine astronaut avonturen beleeft in de ruimte, welke in samenwerking gemaakt is met het Duitse ruimte agentschap, waardoor alle feiten correct zijn en hij veel leert over de ruimte, wat hij geweldig vindt.

Ik zou hem ook graag in het Nederlands aan het lezen hebben, en ben op zoek naar een soortgelijk iets (mag best over een ander thema zijn, maar wel een verhaal met in het verhaal een wetenschappelijke achtergrond gebakken).

Ik weet het, nogal een vage vraag, maar hoop dat iemand tips heeft!
Misschien deze titels:

  maandag 16 januari 2023 @ 14:34:07 #72
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_207585506
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn 7 jarige om te lezen. Hij houdt van verhalende verhalen, maar waar wel heel veel feiten in staan, waar hij uit kan leren. Hij is nu verslingerd aan een Duitse serie 'Major Tom', waarin een kleine astronaut avonturen beleeft in de ruimte, welke in samenwerking gemaakt is met het Duitse ruimte agentschap, waardoor alle feiten correct zijn en hij veel leert over de ruimte, wat hij geweldig vindt.

Ik zou hem ook graag in het Nederlands aan het lezen hebben, en ben op zoek naar een soortgelijk iets (mag best over een ander thema zijn, maar wel een verhaal met in het verhaal een wetenschappelijke achtergrond gebakken).

Ik weet het, nogal een vage vraag, maar hoop dat iemand tips heeft!
Mijn zoon van 7 is groot fan van 'alles wat je moet weten over scheten'
https://www.bol.com/nl/nl(...)HC38xqEaAtFAEALw_wcB

Vol met hilarische (maar wetenschappelijk correcte) feitjes, maar ook strips en moppen.
pi_207597629
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:34 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Mijn zoon van 7 is groot fan van 'alles wat je moet weten over scheten'
https://www.bol.com/nl/nl(...)HC38xqEaAtFAEALw_wcB

Vol met hilarische (maar wetenschappelijk correcte) feitjes, maar ook strips en moppen.
Dit boek heb ik een paar jaar geleden aan mijn neefje gegeven, inmiddels is hij 10 en worden er nog stééds feitjes uit gedeeld als het eventjes kan :D
  woensdag 1 februari 2023 @ 20:22:03 #74
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_207810669
Heeft iemand nog leuke boekentips voor een meisje van 11? Harry Potter heeft ze al gelezen en vond ze erg leuk, evenals Bethany en het beest.
pi_207813126
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 20:22 schreef 1inamelon het volgende:
Heeft iemand nog leuke boekentips voor een meisje van 11? Harry Potter heeft ze al gelezen en vond ze erg leuk, evenals Bethany en het beest.
Fabuland, Warrior cats, de grijze jager, Lampje...dochter is 10 en vind die erg leuk (en heeft Potter ook uit).
Verder vindt ze Ronja de roversdochter, de brief voor de koning, geheimen van het wilde woud en de de vijf serie ook leuk (maar die laatste is wel wat ouderwets).
pi_207813149
Chrestomanci?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_207813164
Tevens moet iemand die brief voor de koning leest natuurlijk onmiddellijk torenhoog en mijlen breed aangeraden krijgen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 2 februari 2023 @ 06:22:25 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207815129
De stravaganza serie van Mary Hoffman is ook een aanrader!

En narnia is misschien wat ouderwets al, maar wel tof ook.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 2 februari 2023 @ 07:02:14 #79
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_207815251
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:23 schreef Vanyel het volgende:
Chrestomanci?
Oh ja die heb ik echt 1000 keer gelezen. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.

De andere tips ga ik ook even bekijken!
pi_207815298
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 06:22 schreef Tink89 het volgende:
De stravaganza serie van Mary Hoffman is ook een aanrader!

En narnia is misschien wat ouderwets al, maar wel tof ook.
Ohja! Stad van Masken vond ik als kind ook echt geweldig! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  donderdag 2 februari 2023 @ 09:51:52 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_207816418
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 07:17 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]
Ohja! Stad van Masken vond ik als kind ook echt geweldig! :D
Ik heb ze in het Engels. Vond wel de eerste drie boeken echt significant beter dan de laatste. Die heb ik niet meer opnieuw gelezen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_207956633
Het eerste deel van Dolfje Weerwolfje ligt voor 3 euro in de boekhandel in het kader van Geef een boek cadeau. T. kende Dolfje nog niet, maar is er helemaal weg van. Een tip dus!

Dan gelijk ook een vraag: kan je de delen los lezen of is het de moeite waard om het op volgorde te lezen?
pi_207956682
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 21:53 schreef Gogo83 het volgende:
Het eerste deel van Dolfje Weerwolfje ligt voor 3 euro in de boekhandel in het kader van Geef een boek cadeau. T. kende Dolfje nog niet, maar is er helemaal weg van. Een tip dus!

Dan gelijk ook een vraag: kan je de delen los lezen of is het de moeite waard om het op volgorde te lezen?
Het eerste deel is wel handig, dan weet je waarom Dolfje een weerwolfje is enzo. Daarna kan het allemaal los, volgens mij.
pi_207956908
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 21:55 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Het eerste deel is wel handig, dan weet je waarom Dolfje een weerwolfje is enzo. Daarna kan het allemaal los, volgens mij.
:Y Dit.
pi_207958262
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 21:53 schreef Gogo83 het volgende:
Het eerste deel van Dolfje Weerwolfje ligt voor 3 euro in de boekhandel in het kader van Geef een boek cadeau. T. kende Dolfje nog niet, maar is er helemaal weg van. Een tip dus!

Dan gelijk ook een vraag: kan je de delen los lezen of is het de moeite waard om het op volgorde te lezen?
Ze kunnen best afzonderlijk van elkaar. Maar volgens mij lopen de avi-niveaus van de boeken in die serie op naarmate de delen oplopen. Dus op zich is de volgorde qua dat betreft wel makkelijk om enigszins aan te houden, zodat het kind op een passend avi niveau leest
pi_207961735
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:14 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ze kunnen best afzonderlijk van elkaar. Maar volgens mij lopen de avi-niveaus van de boeken in die serie op naarmate de delen oplopen. Dus op zich is de volgorde qua dat betreft wel makkelijk om enigszins aan te houden, zodat het kind op een passend avi niveau leest
Hij leest nog niet zelf, wij lezen dit voor. Dus wat dat betreft maakt het niet uit. :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 18 februari 2023 @ 15:00:46 #87
269689 crew  Viv
pi_208120101
Ik kocht vandaag "Het lammetje dat een varken is" en "Ik denk dat ik ontvoerd ben" van Pim Lammers. Wat een prachtig prentenboek en een nog prachtigere bundel O+ Ik hoop dat die hele hetze tegen hem, hem niet gaat tegenhouden meer kinderboeken te schrijven in de toekomst.
pi_208419826
We waren een tijdje geleden in de Bruna toen mijn dochter met een boek kwam aanzetten die haar leuk leek. Het was een boek uit de serie 'Heartstoppers'. Wat doorgebladerd en ik zag dat het boek gaat over 2 jongens die verliefd worden. Ik stond daar een beetje in dubio. Aan de ene kant lijkt ze met 8 jaar misschien nog een beetje jong. Aan de andere kant is het ook gewoon de normaalste zaak van de wereld. Boek (die voor een groot deel gevuld is met tekeningen) toch gekocht en ze heeft er nu alweer 3. Ze vindt ze leuk om te lezen/doorbladeren. Want dat is wel een nadeeltje, boeken zijn door de tekeningen snel uit.

Boeken zijn echt bedoeld voor de jeugd (richting puberteit/puberteit). Gekus en geknuffel komen aan bod in de boeken, maar geen sex.

Op Netflix zijn de boeken vertaald naar een serie. Ik zal daar binnenkort mijn bevindingen over delen in het Netflix topic :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 17-03-2023 11:02:28 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 maart 2023 @ 11:39:17 #90
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208420398
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 22:32 schreef Aure het volgende:
Ik kocht vandaag "Het lammetje dat een varken is" en "Ik denk dat ik ontvoerd ben" van Pim Lammers. Wat een prachtig prentenboek en een nog prachtigere bundel O+ Ik hoop dat die hele hetze tegen hem, hem niet gaat tegenhouden meer kinderboeken te schrijven in de toekomst.
Wat ik me dan afvraag, dat boek van het lammetje dat een varkentje is, vind je dat niet heftig voor kinderen vanaf 3 jaar?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_208420978
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 11:39 schreef Ynske het volgende:

[..]
Wat ik me dan afvraag, dat boek van het lammetje dat een varkentje is, vind je dat niet heftig voor kinderen vanaf 3 jaar?
Nee helemaal niet :) het verheerlijkt niets, het promoot niets, het normaliseert. Het is op een hartstikke mooie manier geschreven en misschien dat het wel herkenning geeft voor sommige kinderen (misschien niet al meteen op deze leeftijd). En ik hoop eigenlijk dat als Jip en Otis ooit meemaken dat als iemand in hun nabije omgeving in transitie gaat, ze mede door dit boek weten dat het helemaal okay is :)

Sowieso vind ik heftig echt niet van toepassing op dit kinderboek. Ik denk dat ik eerder de mooiste vis van de zee heftig zou vinden, waarin je stukjes van jezelf moet weggeven om gelukkig te worden :')
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 maart 2023 @ 12:27:04 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208421140
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:18 schreef Aure het volgende:

[..]
Nee helemaal niet :) het verheerlijkt niets, het promoot niets, het normaliseert. Het is op een hartstikke mooie manier geschreven en misschien dat het wel herkenning geeft voor sommige kinderen (misschien niet al meteen op deze leeftijd). En ik hoop eigenlijk dat als Jip en Otis ooit meemaken dat als iemand in hun nabije omgeving in transitie gaat, ze mede door dit boek weten dat het helemaal okay is :)

Sowieso vind ik heftig echt niet van toepassing op dit kinderboek. Ik denk dat ik eerder de mooiste vis van de zee heftig zou vinden, waarin je stukjes van jezelf moet weggeven om gelukkig te worden :')
ik heb het boek zelf nog niet ingezien, alleen de ophef die erover gemaakt is. En dat bracht t voor mij als best heftig om een operatie naar verandering al op die leeftijd te brengen.

Ik ben het met je eens dat het fijn is dat als iedereen mensen in transitie gewoon accepteren zoals ze zijn.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_208422523
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:27 schreef Ynske het volgende:

[..]
ik heb het boek zelf nog niet ingezien, alleen de ophef die erover gemaakt is. En dat bracht t voor mij als best heftig om een operatie naar verandering al op die leeftijd te brengen.

Ik ben het met je eens dat het fijn is dat als iedereen mensen in transitie gewoon accepteren zoals ze zijn.
Ik zou eens een kijkje nemen in het boek :)

Het gaat over een lammetje dat zegt dat het een varkentje is en ook in de modder rolt zoals varkentjes. Uiteindelijk scheren ze zijn vachtje af bij de dierenarts en blijkt hij varkentjesroze te zijn. Ik zie de heftigheid niet.
pi_208422814
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 12:18 schreef Aure het volgende:
Ik denk dat ik eerder de mooiste vis van de zee heftig zou vinden, waarin je stukjes van jezelf moet weggeven om gelukkig te worden :')
Dat vind ik ook heel stom :Y
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 17 maart 2023 @ 14:52:04 #95
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208423214
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 13:57 schreef Aure het volgende:

[..]
Ik zou eens een kijkje nemen in het boek :)

Het gaat over een lammetje dat zegt dat het een varkentje is en ook in de modder rolt zoals varkentjes. Uiteindelijk scheren ze zijn vachtje af bij de dierenarts en blijkt hij varkentjesroze te zijn. Ik zie de heftigheid niet.
dat klinkt een stuk beter als wat ze in de media plaatsten, over dat hij geopereerd zou worden om een varkentje te worden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:57:15 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_208423253
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 22:32 schreef Aure het volgende:
Ik kocht vandaag "Het lammetje dat een varken is" en "Ik denk dat ik ontvoerd ben" van Pim Lammers. Wat een prachtig prentenboek en een nog prachtigere bundel O+ Ik hoop dat die hele hetze tegen hem, hem niet gaat tegenhouden meer kinderboeken te schrijven in de toekomst.
Ik heb ze allebei gelezen, maar het prentenboek niet gekocht. De dichtbundel vind ik inderdaad ook prachtig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 17 maart 2023 @ 14:59:17 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_208423272
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:52 schreef Ynske het volgende:

[..]
dat klinkt een stuk beter als wat ze in de media plaatsten, over dat hij geopereerd zou worden om een varkentje te worden
Uiteraard, want anders is het de ophef niet waard en die ophef levert views op... :{w

(En dit is al jaren gaande, was ook al zo toen ik nog in de journalistiek zat. Een van de redenen waarom ik uiteindelijk zei 'tot hier en niet verder'. )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_208424973
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 14:52 schreef Ynske het volgende:

[..]
dat klinkt een stuk beter als wat ze in de media plaatsten, over dat hij geopereerd zou worden om een varkentje te worden
pi_208427840
Ik vond gister een kinderboek uit 1993 (Duitse titel: Pear wird Harlekin) in de open boekenkast bij ons in de buurt. Het is grappig dat ik nu als volwassene totaal anders naar de illustraties kijk en met dit boek bijvoorbeeld zie wat een prachtige prenten dit zijn. Heb geprobeerd de illustrator te googlen, maar kon niets over hem vinden: Eric van der Ploeg. Zegt iemand het boek of de naam van de illustrator toevallig wat?

Ik had oorspronkelijk als voornemen dat ik de eerst volgende keer als ik in Nederland ben een hoop kinderboeken in ga slaan. Maar inmiddels neig ik meer naar het idee dat ik kinderboeken die ik hier vind gewoon naar het Nederlands vertaal en de tekst op post-its schrijf en op de bladzijdes plak.

Ik weet dat ik ze ook via Amazon zou kunnen bestellen, maar ik vind het bij kinderboeken belangrijk dat ik ze in kan zien voordat ik ze koop.

Hier een paar van de prachtige plaatjes uit het boek dat ik gevonden heb:





[ Bericht 0% gewijzigd door margaretha_01 op 17-03-2023 21:36:18 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208916200
Mij zegt het helaas niets, margaretha...

Ik kom hier om de boeken van Pépé Smit aan te raden. Het gaat om prentenboeken voor kleuters en ze zijn erg grappig. Ook voor mij, omdat het zo droog is, zeker in combinatie met de tekeningen. Mijn kleuter is in ieder geval fan en ik ook! Het gaat om de serie boeken over Fred het hert (running gag met de uil :D) en het boek Evert-Jan een poepvlieg met smetvrees. :')

Daarnaast kun je aan de hand van die boeken ook mooie gesprekken voeren over bijvoorbeeld vriendschap, jezelf zijn, pesten, enz.





Verder lees ik nu voor uit Flin of de verloren liefde van een eenhoorn. We zijn nog niet zo heel ver, maar alledrie mijn kinderen hangen aan m'n lippen. Het is ook echt een fijn boek om uit voor te lezen en ook weer komisch, waardoor ook m'n oudste van 11 blijft luisteren. Ik had zelf gedacht dat ik het voor zou lezen aan m'n dochter van 9, maar ook m'n kleuter vindt het mooi.



Aanraders. *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door Sumppi op 26-04-2023 22:58:55 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_208916531
En niet zozeer grappig, maar wel erg mooi en goed:



In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_209989960
Ik heb hier nog een paar complete series leesboeken liggen, voor kinderen van een jaar of 9/10. Heeft iemand daar interesse in?

Christopher Plum, 4 boeken
Podkin Eenoor, 3 boeken
Eindeling, 3 boeken (eentje is een paperback)
In de game 3 boeken.

Richtprijs rond de 5 euro per boek.
pi_210079514


In dit boek ga je op reis – dwars door tijd en ruimte – en ontdek je hoe de eerste klokken werkten en waarom we eigenlijk jaren, uren en seconden hebben, hoe Christiaan Huygens met zijn slingerklok de hele wereld veranderde en hoe Einstein alle ideeën over tijd en ruimte helemaal op hun kop gooide. En hoe je kunt tijdreizen!

Ik vind het een geweldig boek! Het leest als een trein en het is zo interessant. Geen idee wat m'n 11 jarige ervan gaat vinden en of hij het gaat lezen, maar ik vind het een aanrader. Ook voor volwassenen bij wie al die kennis ver is weggezakt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zaterdag 29 juli 2023 @ 12:30:20 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210079586
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:24 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]

In dit boek ga je op reis – dwars door tijd en ruimte – en ontdek je hoe de eerste klokken werkten en waarom we eigenlijk jaren, uren en seconden hebben, hoe Christiaan Huygens met zijn slingerklok de hele wereld veranderde en hoe Einstein alle ideeën over tijd en ruimte helemaal op hun kop gooide. En hoe je kunt tijdreizen!

Ik vind het een geweldig boek! Het leest als een trein en het is zo interessant. Geen idee wat m'n 11 jarige ervan gaat vinden en of hij het gaat lezen, maar ik vind het een aanrader. Ook voor volwassenen bij wie al die kennis ver is weggezakt.
Laat even weten wat jouw 11 jarige ervan vindt, het sluit ook wel aan bij de interesse van mijn 11 jarige O+

De atlas van de wereldgeschiedenis of zoiets, staat hier ook hoog op (mijn) verlanglijst.
pi_210080213
Oja, dat boek heeft mijn 11 jarige ook. Uitgezocht voor de Kinderboekenweek. :D

Misschien is deze dan ook wel heel leuk voor ze:



Op het moment ligt er een stapeltje boeken op zijn kamer om te lezen:
-De beproevingen van Apollo - het verborgen orakel
- Password van Mirjam Mous
- De IJzerproef

Na alles van Chris Bradford te hebben gelezen is hij op zoek naar nieuwe series. Mochten er hier mensen zijn die nog ideeën hebben? Hij heeft ook alles van de Grijze Jager, Broederband en Erin Hunter (Survivor Dogs, onder andere) gelezen. Die hoek, maar dan wat nieuws..iemand tips?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_210080274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:30 schreef Kyara het volgende:

[..]
Laat even weten wat jouw 11 jarige ervan vindt, het sluit ook wel aan bij de interesse van mijn 11 jarige O+

De atlas van de wereldgeschiedenis of zoiets, staat hier ook hoog op (mijn) verlanglijst.
Ik ben nu bij het stukje: 'Wist je dat... In gedachte-experimenten over Einsteins ideeën vaak treinen voorkomen? Dat komt doordat treinen in die tijd de snelst bewegende voertuigen waren. Vliegtuigen waren er nog bijna niet en auto's waren vrij langzaam.'

Dat deed me ook aan jouw 11-jarige denken. :Y
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_210486389
Tip voor (bijna) kleuters: adventkalender van de Grufffalo nu voor ¤10 bij Bruna

https://www.bruna.nl/boek(...)c_Qna7EKlR3T4JrlLopg
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210506179
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:30 schreef FlyingFish het volgende:
Tip voor (bijna) kleuters: adventkalender van de Grufffalo nu voor ¤10 bij Bruna

https://www.bruna.nl/boek(...)c_Qna7EKlR3T4JrlLopg
Ooo, die lijkt mij ook erg leuk! Simon is weliswaar geen kleuter meer, maar het is denk ik ook nog wel leuk voor een 6-jarige. Ik vind de Gruffalo in ieder geval O+
pi_210616049
Hoi. Ik zoek iets voor een 4 jarige treinen fanaat. Liever geen Thomas de trein.
  dinsdag 12 september 2023 @ 19:19:36 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210616092
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:14 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi. Ik zoek iets voor een 4 jarige treinen fanaat. Liever geen Thomas de trein.
Is dit wat?

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_34.36.ProductImage

Ik weet van mijn kinderen dat de Gouden Boekjes altijd wel een succes waren om voor te lezen. Mooi tussen prentenboek en voorleesboek in ook.

Maar deze ken ik dan weer net niet, moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210616188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:19 schreef livelink het volgende:

[..]
Is dit wat?

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_34.36.ProductImage

Ik weet van mijn kinderen dat de Gouden Boekjes altijd wel een succes waren om voor te lezen. Mooi tussen prentenboek en voorleesboek in ook.

Maar deze ken ik dan weer net niet, moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen.
Oh ja dat is super :D Hij zit ook op het punt van prentenboeken naar voorleesboeken.
  dinsdag 12 september 2023 @ 19:52:12 #112
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210616467
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:24 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]

In dit boek ga je op reis – dwars door tijd en ruimte – en ontdek je hoe de eerste klokken werkten en waarom we eigenlijk jaren, uren en seconden hebben, hoe Christiaan Huygens met zijn slingerklok de hele wereld veranderde en hoe Einstein alle ideeën over tijd en ruimte helemaal op hun kop gooide. En hoe je kunt tijdreizen!

Ik vind het een geweldig boek! Het leest als een trein en het is zo interessant. Geen idee wat m'n 11 jarige ervan gaat vinden en of hij het gaat lezen, maar ik vind het een aanrader. Ook voor volwassenen bij wie al die kennis ver is weggezakt.
Ook kennis: de zweetvoetenman - over rechtzaken & regels (en een hoop gedoe)
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_210619266
quote:
Ja, die is goed -niet alleen voor kinderen- en heb ik hier ook in de kast. Dan is Wikken & Wegen ook een aanrader.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_210619368
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:14 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi. Ik zoek iets voor een 4 jarige treinen fanaat. Liever geen Thomas de trein.
Wij zijn al even uit de treinen, maar misschien wat tips voor jullie:

Er zijn veel informatieve boeken over treinen, bijvoorbeeld een Willewete 'Op reis met de trein'. En misschien zijn de boeken 'Daan de machinist' en 'Aap en mol gaan met de trein' wat?

Mijn zoon was vooral gek op de informatieve boeken en zoekboeken over treinen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_210619382
Wat leuk, dat jullie hier tips delen van kinderboeken.
Er is zo veel. De laatste titels die jullie hierboven noemden heb ik opgeslagen om aan te vragen bij nieuwe boeken voor de collectie.
In het kader van kinderboekenweek 2023 staan hier leestips voor de diverse leeftijden.
https://www.kinderboeken.nl/inspiratie/leestips-kinderboekenweek/
pi_210711758
Bij de themaboeken in de klas was J gefascineerd door dit boek met erg mooie platen:
pi_210762033
Het nieuwe 'geef een boek cadeau'-boek wordt Mees Kees: Een pittig klasje. Vanaf 2 februari te koop voor ¤2,99.

En daarnaast nog even een voorleestip: Jippie: een humeurig sprookje (en de vervolgen de ridders van Hak / onderwaterpiraten) is een aanrader. Alle drie (6 en 8 jaar) vonden ze het geweldig en ik vond het ook leuk! Het is een A-boek dus ook prima zelf te lezen rond groep 4/5.

Gaat over een prinses van een land waar iedereen altijd blij en vrolijk is, maar zelf is ze dat niet altijd en dus gaat ze bij het buurland Grom, waar de mensen altijd boos en negatief zijn op zoek naar haar droomprins.
Linkje voor het gemak: https://www.bol.com/nl/nl(...)je/9200000051759619/
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210762073
En nog een extra tip: Dit is de goede tijd van het jaar om 'Sinterklaas voor grote kinderen' te (laten) lezen, voor de kinderen die al twijfelen of die er sowieso oud genoeg voor zijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 26 september 2023 @ 21:50:34 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210762372
Over voorleesboeken (luie leesdonder hier thuis):

Ik was helemaal onder de indruk van "Meester Max en de minimonsters". Wat een heerlijk boek om voor te lezen O+

Nu lees ik "De reis van raaf en papegaai" voor. Ook een aanrader.
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 00:08:44 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210801450
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Oh ja dat is super :D Hij zit ook op het punt van prentenboeken naar voorleesboeken.
Wat is het verschil tussen een prentenboek en een voorleesboek? :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 1 oktober 2023 @ 00:18:09 #121
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210801549
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 00:08 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen een prentenboek en een voorleesboek? :@
Voor mij is dat de overgang van vooral plaatjes met geen of weinig tekst naar minder plaatjes en meer tekst. Maar dat is wellicht arbitrair.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 01-10-2023 00:34:56 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 1 oktober 2023 @ 00:19:07 #122
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210801560
verkeerde topic
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210841551
Heeft iemand ervaring met de reeks Waarom? De grote encyclopedie van "thema". Op bol staat vanaf 6 jaar maar kan dit ook vanaf 4 (en dan misschien zelf vereenvoudigen?)? Mijn bijna kleuter stelt graag vragen. Heel normaal voor die leeftijd maar ik merk dat ik het soms lastig vind om antwoorden op zijn niveau te geven. En met zijn verjaardag, sint en kerst voor de deur kan zoiets een leuk cadeau zijn.
Andere tips zijn ook welkom :)
pi_210841997
Volgens mij heb ik "Waarom? De grote encyclopedie van de ruimte" in de bieb bekeken en leek mij nog te moeilijk. Op bol staat vanaf 6 jaar maar ik zie dat zwijsen het indeelt bij 10-12 jaar.

De serie Willewete bevalt wel goed.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 23:07:30 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210849107
De bieb heeft echt over alles dat je kan verzinnen informatieboeken. Bij ons is dat 0-8 jaar, ik denk overal, en daarbinnen staan dan per thema simpele en moeilijkere boeken. Ik vind dat echt een goudmijn.

Dat je met 1 encyclopedie-achtig boek er bent lijkt me een illusie, want ze zullen toch altijd iets verzinnen dat daar precies niet in staat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_210849604
Bij ons in de bieb zijn de informatieboeken opgesplitst in boeken voor jonge kinderen en boeken voor oudere kinderen. Ik gok dat die grens ook zo rond 8 jaar zit. Ik zou dus ook een keertje in de bieb kijken wat hij leuk vindt. Daar hebben ze overigens ook boeken vol met vragen en antwoorden, want vrijwel alle kleuters gaan door de 'waarom'-fase.

Ik kan het prentenboek 'Het hele soepzooitje' overigens wel aanraden. Legt op een leuke manier de evolutie uit voor kleuters.

Hebben er al mensen boeken voor de kinderboekenweek aangeschaft? Wij hadden vanmiddag boekenmarkt op school maar daar was het zo druk en ik had twee extra kinderen bij me dat we al snel weer vertrokken zijn. We kijken nog wel of we later deze week nog eens langs een boekhandel gaan, ik denk dat mijn kinderen het kinderboekenweekgeschenk wel leuk gaan vinden.

Voor de grotere kinderen: Ik hoor veel goede verhalen over Gozert, Luna en Missie Afbreken (zijn drie boeken die bij elkaar horen) en Mot en de metaalvissers.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_210851081
Ik was gisteren in de bieb maar daar lijkt de onderverdeling net anders. Er staan boeken voor peuters, en dan een ander rek voor de oudere kinderen. Maar de willewete boeken staan in het MLP rek. Dan moet ik een keer alleen gaan want met kinderen erbij was het niet te doen om alles te bekijken.
pi_210907581
Ik vond van de week in de bieb naar aanleiding van dit topic de ‘willewete’ boeken. Staan bij ons blijkbaar heel veel boeken voor kinderen op niveau en thema in de kasten. Echt heel leuk.
Onze groep 3er die wel wat uitdaging kan gebruiken is nu bezig in een boek over de geschiedenis van prehistorie tot nu in Europa en vindt het mega interessant.
Gisteren las hij een ander soort kennisboek over Antarctica uit.
Heel leuk om hem zo uit te kunnen dagen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:18:15 #129
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_210907666
Zal vast genoemd zijn, maar ik vond Alleen op de Wereld mooi.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:25:05 #130
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210923688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 20:18 schreef Id_do_her het volgende:
Zal vast genoemd zijn, maar ik vond Alleen op de Wereld mooi.
Wij hebben de versie met illustraties van Charlotte Dematons O+, echt een pareltje om te hebben: https://www.bol.com/nl/nl(...).2_17.18.ProductPage
  FOK!fotograaf donderdag 12 oktober 2023 @ 11:33:29 #131
148247 taxibabe
pi_210923790
Jaah die is mooi!
Ik heb van vroeger nog een serie waar deze ook in zit. En ook nog de negerhut van oom Tom en nog een boek waarvan ik de titel kwijt ben. Ze hebben allemaal dezelfde soort kaft:


Edit: Ik weet het weer: Gulliver's reizen!

[ Bericht 3% gewijzigd door taxibabe op 12-10-2023 11:57:01 ]
  donderdag 12 oktober 2023 @ 17:32:35 #132
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_210927135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:25 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Wij hebben de versie met illustraties van Charlotte Dematons O+, echt een pareltje om te hebben: https://www.bol.com/nl/nl(...).2_17.18.ProductPage
Ja, die had ik ook. Hele mooie afbeeldingen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_211198833
Het is nog lang geen Kerst, maar ik tip hem toch vast:



Alleen om de kaft moest ik hem al hebben. O+ Nog niet uit, maar een heerlijk boek om voor te lezen.

De titels van de hoofdstukken zijn al fantastisch:

Hoofdstuk 1: Waarin sombere gedachten ontstaan tijdens het krabben.
Hoofdstuk 1 (opnieuw): Waarin we opnieuw beginnen en je netjes wordt voorgesteld aan een bijzonder vreemd wezen.
Hoofdstuk 2: Waarin verschillende dingen worden opgesomd die de Grompus helemaal niet leuk vindt.
Hoofdstuk 3: Waarin sombere gedachten ontstaan tijdens het krabben.

En hoofdstuk 5: Waarin de Grompus zich duidelijk uitdrukt. Bestaat uit 1 zin.

Ik hou er zo van. _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_211198917
Bedankt voor de tip, ik heb ‘m gelijk besteld! Geen idee of het al geschikt is voor mijn vijfjarige maar het klinkt als een boek dat ik zelf ook leuk vind :D
pi_211199032
Dank voor de tip! Ook leuk als niet-kerstboek?

Ik ga ook nog de schaduwen van Radovar halen.
Elke maand is er een Lemniscaat boek te koop voor een tientje. Deze maand is dat dus dit boek van Marloes Morshuis (bekend van bv Quotum).
Vorige maand mocht ik van Annet Huizing hoe ik per ongeluk een boek schreef. Ook al zo tof!
Let the games begin...
  zondag 5 november 2023 @ 09:56:59 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211199209
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:26 schreef Nexpreszo het volgende:
Dank voor de tip! Ook leuk als niet-kerstboek?

Ik ga ook nog de schaduwen van Radovar halen.
Elke maand is er een Lemniscaat boek te koop voor een tientje. Deze maand is dat dus dit boek van Marloes Morshuis (bekend van bv Quotum).
Vorige maand mocht ik van Annet Huizing hoe ik per ongeluk een boek schreef. Ook al zo tof!
Heb je een link naar die actie? Klinkt heel goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211199757
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Heb je een link naar die actie? Klinkt heel goed.
Ik volg Lemniscaat op social media, daar kondigen ze aan wat hun boek van de maand is. Vervolgens is dat boek in elke boekhandel te koop voor een tientje. Er bestaat ook een prentenboek van de maand. Volgens mij is dat deze maand Sinterklaasliedjes van Mark Janssen. Ook echt een aanrader. Het zijn altijd kwalitatief goede boeken. En ik koop ze altijd, om me soms te laten verrassen.
Een tijdje terug was het Waterwaack van Natterlande. Had ik nooit gekocht normaal, maar dat is me toch een leuk (Roald Dahl-ish) boek! Nu heb ik een grote boekenkast vol kinderboeken en ya, ivm mijn werk, dus ik verzamel mooie boeken.
Let the games begin...
pi_211213582
De lokale Bruna hier had kinderboeken uitverkoop, alle boeken met sticker nu ¤2,50. Stonden erg leuke titels tussen, dus een aanrader om even bij je lokale Bruna langs te lopen. Hier stond het buiten in een mandje (en binnen hadden ze nog wat andere dingen goed afgeprijsd).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_211215746
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:56 schreef FlyingFish het volgende:
De lokale Bruna hier had kinderboeken uitverkoop, alle boeken met sticker nu ¤2,50. Stonden erg leuke titels tussen, dus een aanrader om even bij je lokale Bruna langs te lopen. Hier stond het buiten in een mandje (en binnen hadden ze nog wat andere dingen goed afgeprijsd).
Tnx, zal eens kijken!
Let the games begin...
pi_212139423
Morgen gaan de Nationale Voorleesdagen van start. *O*

Doen jullie daar ook iets mee?

Vanaf morgen ga ik het prentenboek van het jaar 'Help! Een verrassing!' van Miriam Bos voorlezen in verschillende groepen. Een aanrader voor kleuters en ook kinderen uit groep 3. O+ Over vriendschap en jezelf mogen zijn.

M'n dochter vindt August de vos en Suus eekhoorn ook helemaal leuk. Voor het voorlezen mag ik haar vossenoren en staart lenen. :D

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:14:09 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212140172
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:14 schreef Sumppi het volgende:
Morgen gaan de Nationale Voorleesdagen van start. *O*

Doen jullie daar ook iets mee?

Vanaf morgen ga ik het prentenboek van het jaar 'Help! Een verrassing!' van Miriam Bos voorlezen in verschillende groepen. Een aanrader voor kleuters en ook kinderen uit groep 3. O+ Over vriendschap en jezelf mogen zijn.

M'n dochter vindt August de vos en Suus eekhoorn ook helemaal leuk. Voor het voorlezen mag ik haar vossenoren en staart lenen. :D

[ afbeelding ]
Ik ga morgen lezen in de klas van mijn dochter (groep 1-2). Ze wilde zelf graag dat ik 'Wolfje wil naar huis' zou lezen. Ik denk dat ik die nog aanvul met een Boer Boris. Ik heb een half uur, dus dan nog wel wat tijd over. Ik denk nog even na over de rest...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212140276
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik ga morgen lezen in de klas van mijn dochter (groep 1-2). Ze wilde zelf graag dat ik 'Wolfje wil naar huis' zou lezen. Ik denk dat ik die nog aanvul met een Boer Boris. Ik heb een half uur, dus dan nog wel wat tijd over. Ik denk nog even na over de rest...
Toevallig heb ik tijdens de Kinderboekenweek ‘Wolfje wil naar huis’ voorgelezen bij mijn zoon in de klas. Er kwamen hele leuke gesprekken uit voort dus als je niet al te snel voorleest is dat half uur zo gevuld *O*
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:48:58 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212140411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:27 schreef eponine het volgende:

[..]
Toevallig heb ik tijdens de Kinderboekenweek ‘Wolfje wil naar huis’ voorgelezen bij mijn zoon in de klas. Er kwamen hele leuke gesprekken uit voort dus als je niet al te snel voorleest is dat half uur zo gevuld *O*
Kinderen zitten wel te eten morgenvroeg, dus geen idee hoe interactief het wordt...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212141341
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Kinderen zitten wel te eten morgenvroeg, dus geen idee hoe interactief het wordt...
Ik las ook tijdens het eetmoment maar dat was geen belemmering voor interactiviteit *)
pi_212155971
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik ga morgen lezen in de klas van mijn dochter (groep 1-2). Ze wilde zelf graag dat ik 'Wolfje wil naar huis' zou lezen. Ik denk dat ik die nog aanvul met een Boer Boris. Ik heb een half uur, dus dan nog wel wat tijd over. Ik denk nog even na over de rest...
Hoe was het?

Bij mij deden ze ook actief mee met spel en dans rond het prentenboek, daarom was ik blij dat ik voor het fruitmoment aan kon sluiten. Ik had een half uur en dat ging precies. Het was erg geslaagd. *O* Deze leerkracht deed ook erg leuk mee, dat is soms wel anders. Volgende week mag ik nog eens in andere groepen komen voorlezen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  woensdag 24 januari 2024 @ 19:47:04 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212156657
Was tof! Aan wolfje wil naar huis en boer boris en de sneeuw had ik precies genoeg voor een half uur.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212185514
Wat mogen jullie lang voorlezen, 30 minuten! Voorlezende ouders krijgen bij onze school 15 minuten.
pi_212187445
Ik mag gaan voorlezen aan groep 4, een kwartiertje. Vind het wel lastig om een boek te vinden dat niet te kleuterig is, en dat ze nog niet allemaal kennen. Iemand tips?
pi_212189325
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 13:29 schreef Amsel het volgende:
Ik mag gaan voorlezen aan groep 4, een kwartiertje. Vind het wel lastig om een boek te vinden dat niet te kleuterig is, en dat ze nog niet allemaal kennen. Iemand tips?
Ik zou voor een sprookje gaan of een fabel van bijvoorbeeld Elli Woollard. Of wat gedichten in verband met de poëzieweek.

'Een leeuw in de supermarkt' vond ik ook leuk om te lezen. Dat verhaal kan misschien wel helemaal in 15 minuten. Of iets van Fred het hert, dat vonden zelfs de kinderen uit groep 6/7 nog hilarisch (en ik ook). Er staat een boek over Fred het hert in de top 10 van de prentenboeken. Ik zou hem niet snel bij -jongste- kleuters voorlezen, maar wel in groep 3/4.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sumppi op 27-01-2024 17:12:28 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_212189427
Of een van de verhalen van Janneke Schotveld, zoals over de Dappere Ridster of een verhaal uit het Kattenmannetje.

Of een verhaal van Panda en Eekhoorn van Ed Franck.

Het prentenboek van Bob Popcorn of een stukje uit het eerste boek van Bob Popcorn om ze nieuwsgierig te maken.

Zoveel keus. Moeilijk! Het belangrijkst is denk ik dat je zelf enthousiast bent over het verhaal.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_212189993
Oh de dappere ridster is fantastisch O+ Dat las ik nog voor mijn eigen lol.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 28 januari 2024 @ 00:13:09 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212196694
Nu het dan toch over ridder/ridsters gaat, mag ik deze dan even aanbevelen?

Ridder Clap van Rammelsteyn

https://www.bol.com/nl/nl(...)yn/9200000050595383/

Dit boek hadden mijn ouders al toen wij klein waren en vonden we tegelijkertijd spannend en grappig. En het is heruitgegeven! Zeer terecht. Qua taalgebruik wellicht te ouderwets voor de kinderen van nu, maar het blijft mooi.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 23 februari 2024 @ 10:52:59 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212550021
Ik beveel Anna Kadabra aan! Heel leuk voor onze 5-jarige. En er is ook een vervolg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212551817
Deze boeken kwam ik tegen op zoek naar titels voor de Lentekriebelsweek van 18 t/m 22 maart.
https://boekwinkel.levend(...)e-lentekriebels-2024
Kon vier titels reserveren. Hopelijk zijn die er op tijd.

Nou ja, misschien vinden jullie het ook interessant.
pi_212685993
Ik weet niet of dit het goede topic is maar wellicht kan iemand mij helpen.
Mijn oudste leest momenteel blauwe plekken van anke de vries. Dit is een her geschreven boek. Ik heb het zelf als kind ook gelezen maar ik had het idee dat er een ziekenhuisopname in zat. Wellicht ben ik in de war met een ander boek weet iemand dan wellicht welk boek ik bedoel? Ik mijn gedachte ging het ook over verwaarlozing, mishandeling? misschien wij zijn wegwerp kinderen? Maar die is van Thea Beckman en daar zit volgens mij geen ziekenhuisopname in..
pi_212686088
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:17 schreef F_r het volgende:
Ik weet niet of dit het goede topic is maar wellicht kan iemand mij helpen.
Mijn oudste leest momenteel blauwe plekken van anke de vries. Dit is een her geschreven boek. Ik heb het zelf als kind ook gelezen maar ik had het idee dat er een ziekenhuisopname in zat. Wellicht ben ik in de war met een ander boek weet iemand dan wellicht welk boek ik bedoel? Ik mijn gedachte ging het ook over verwaarlozing, mishandeling? misschien wij zijn wegwerp kinderen? Maar die is van Thea Beckman en daar zit volgens mij geen ziekenhuisopname in..
Word toch wakker van Ellen Tijsinger?

Volgens mij heb ik nog wel de originele Blauwe Plekken liggen, zal straks eens kijken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 4 maart 2024 @ 10:46:04 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212686383
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Word toch wakker van Ellen Tijsinger?

Volgens mij heb ik nog wel de originele Blauwe Plekken liggen, zal straks eens kijken.
:Y word toch wakker van Ellen Tijsinger zo mooi...

Trouwens net als Nicolai
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_212686930
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Word toch wakker van Ellen Tijsinger?

Volgens mij heb ik nog wel de originele Blauwe Plekken liggen, zal straks eens kijken.
Komt mij niet bekend voor. Ik heb blauwe plekken, wij zijn wonder kinderen ed gelezen in de jaren 90. Dus het moet een boek zijn uit die tijd. Ben benieuwd bij het origineel ik heb het zelf helaas niet en in de bibliotheek ook niet meer te krijgen.
  maandag 4 maart 2024 @ 11:44:16 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212687061
Morgen ben ik beter van Evert Hartmann had wel een ziekenhuisopname...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 4 maart 2024 @ 11:55:57 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212687250
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:44 schreef Tink89 het volgende:
Morgen ben ik beter van Evert Hartmann had wel een ziekenhuisopname...
Die is ook supermooi
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_212687784
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:44 schreef Tink89 het volgende:
Morgen ben ik beter van Evert Hartmann had wel een ziekenhuisopname...
Die kan het idd wel zijn. Ik zie een kat op de kaft er ergens staat mij daar iets van bij.
pi_212789321
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:44 schreef Tink89 het volgende:
Morgen ben ik beter van Evert Hartmann had wel een ziekenhuisopname...
Helaas niet te lenen bij onze bibliotheek
  dinsdag 12 maart 2024 @ 07:58:00 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212794175
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 19:38 schreef F_r het volgende:

[..]
Helaas niet te lenen bij onze bibliotheek
Ook niet te reserveren bij een andere bieb? Bij ons mag je met je bibliocenterpasje bij alle bibliotheken lenen... en geen idee waar je woont, maar ik heb 'm staan. Je mag 'm lenen :-D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212798164
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 07:58 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ook niet te reserveren bij een andere bieb? Bij ons mag je met je bibliocenterpasje bij alle bibliotheken lenen... en geen idee waar je woont, maar ik heb 'm staan. Je mag 'm lenen :-D
Niet die zijn aangesloten bij onze bibliotheek helaas.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 17:47:52 #165
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212800520
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 19:38 schreef F_r het volgende:

[..]
Helaas niet te lenen bij onze bibliotheek
Ik heb hem laatst uit zo'n straatbibliotheek gevist. Daar kun je soms leuke dingen weghalen. Heb jij nu natuurlijk niks aan, maar toch als algemene tip. Ik ga veel wandelen en kom veel mini-biebs tegen.

Waar je misschien wel wat aan hebt; bij onze bieb kan ik checken of het boek wel in de provincie aanwezig is, als hij niet in onze regio is. Dan kan ik het alsnog reserveren voor 1 euro. Daar maak ik toch wel regelmatig gebruik van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_212864617
Dit is echt een longshot maar ik zoek het laatste deel van dummie de mummie. Tunnel ptoeh.

Dit boek lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen...
S. 2014
J. 2016
  zondag 17 maart 2024 @ 20:46:43 #167
403253 Meke
after all this time? always.
pi_212865333
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dit is echt een longshot maar ik zoek het laatste deel van dummie de mummie. Tunnel ptoeh.

Dit boek lijkt van de aardbodem te zijn verdwenen...
Ik heb ook even gegoogled, en volgens mij is hij überhaupt nooit uitgebracht, als je de reacties hier ook leest: https://toscamenten.nl/bo(...)de-tunnel-van-ptoeh/

En hier staat dat hij vanaf 30-06-2024 leverbaar is: https://www.kobo.com/nl/n(...)-de-tunnel-van-ptoeh
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_212868351
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 20:46 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik heb ook even gegoogled, en volgens mij is hij überhaupt nooit uitgebracht, als je de reacties hier ook leest: https://toscamenten.nl/bo(...)de-tunnel-van-ptoeh/

En hier staat dat hij vanaf 30-06-2024 leverbaar is: https://www.kobo.com/nl/n(...)-de-tunnel-van-ptoeh
Oooh dat verklaard wel veel.. ik las ergens dat hij in 2022 uitgebracht was dus ik snapte er geen pannekoek meer van, maar dat is dus blijkbaar uitgesteld... thanks!
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')