abonnement bol.com Coolblue
pi_205378211
Wie heeft hier het boek 'Ben jij ook op mij?' samen met hun kind gelezen?

Hoe vonden jullie (en jullie kinderen) het boek?
pi_205378852
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 23:41 schreef FlyingFish het volgende:
Schop!

Ik zoek wat inspiratie voor mijn zoon van bijna 7. Hij leest op M5 niveau. Qua gewone boeken vinden we meestal wel wat leuks, maar hij leest ook graag informatief, alleen daarbij vind ik het wat lastig inschatten wat geschikt is. Hij heeft nu net het boek "de niet enge dieren" ( https://probiblio2.hosted(...)/detail/wise/1440766 ) uit en ik zoek eigenlijk soortgelijke boeken met veel plaatjes, niet heel veel tekst en niet te ingewikkelde onderwerpen. Hij vindt vooral de wereld en natuur (en alle bijbehorende fenomenen zoals vulkanen en evolutie) interessant.
Dochter van bijna 9 heeft Adams anatomie: het complete (en compleet onsmakelijke) boek over het menselijk lichaam.
Maar ze is net wat ouder en leest al een tijdje avi plus. Maar in de link kun je wat pagina’s lezen.

Dochter vind het een super leuk boek om te lezen omdat het op een leuke manier geschreven is.
pi_205508059
Omdat het over lezen gaat, stel ik mijn tijdschrift vraag ook maar hier:
Is het tijdschrift Katrien leuk?

Mijn nichtje wordt 8 jaar en leest bij ons graag de Donald Duck. Zonde dus om die te geven, maar misschien is Katrien een leuke aanvulling? Of is het t meisjesachtig?
  zondag 31 juli 2022 @ 10:12:11 #29
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_205508589
ik ken de Katrien niet hupje, dus heb geen idee, het klinkt een beetje als een spinoff van de linda. _O-

hier thuis is de kleuter momenteel idolaat van de teckel tom boeken. Leuk onderdeel van dat boek is dat het over een gezin met twee papa's gaat :Y. Vind het belangrijk om dat soort boeken ook af en toe in de mix te gooien.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 31 juli 2022 @ 12:45:08 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205510073
Hier ligt al klaar voor kerst; wolfje wil naar huis.

Zo mooi O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205510200
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 12:45 schreef Tink89 het volgende:
Hier ligt al klaar voor kerst; wolfje wil naar huis.

Zo mooi O+
Heb je ook de andere boeken uit die serie? Zijn allemaal heel erg mooi O+ En in het najaar komt er nog eentje (iets met een gekko dacht ik)
  zondag 31 juli 2022 @ 15:45:14 #32
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_205512216
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 08:53 schreef Hupje het volgende:

Mijn nichtje wordt 8 jaar en leest bij ons graag de Donald Duck. Zonde dus om die te geven, maar misschien is Katrien een leuke aanvulling? Of is het t meisjesachtig?
Wellicht de Donald Duck extra ook een idee? Of een DD vakantieboek?
pi_205518300
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 08:53 schreef Hupje het volgende:

Ga wel even na of de verhalen niet herhalen 1x in de zoveel tijd. Doen ze bijvoorbeeld bij de Donald Duck junior als je die 2 jaar hebt gehad dan gaan de verhalen herhalen. Ergens in mijn hoofd zit dat het bij de Katrien ook zo is

Het vakantieboek is vaak ook erg leuk of ze Donald Duck extra, ook zijn er pockets te koop
pi_205518423
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:04 schreef Goitske het volgende:

[..]
Ga wel even na of de verhalen niet herhalen 1x in de zoveel tijd. (...) Ergens in mijn hoofd zit dat het bij de Katrien ook zo is
Dat heb je goed onthouden. Ik zou dan een jaarabonnement geven, dus geen herhaling. Ik neig nu toch naar de Extra, die kost evenveel en minder kans op meisjesgedoe :')
  maandag 1 augustus 2022 @ 08:08:38 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205519139
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 13:01 schreef eponine het volgende:

[..]
Heb je ook de andere boeken uit die serie? Zijn allemaal heel erg mooi O+ En in het najaar komt er nog eentje (iets met een gekko dacht ik)
Nope, ik vond deze op vakantie. Onze kinderen krijgen elk jaar een spel en een boek met kerst, dus heb hem vast apart gelegd O+
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205520252
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:08 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Nope, ik vond deze op vakantie. Onze kinderen krijgen elk jaar een spel en een boek met kerst, dus heb hem vast apart gelegd O+
De andere titels zijn:

De leeuw in de muis
Laat maar los, koala
De walvis wilde meer
Twee vechtende eekhoorntjes

En vanaf oktober Gekkie de Gekko (gelijk even opgezocht van de week). Allemaal met een mooie boodschap erin. Wij begonnen met ‘Laat maar los, koala’ omdat peuter (toen nog dreumes) het heel eng vond om nieuwe dingen te proberen. Net als koala, die het uiteindelijk toch doet O+
  maandag 1 augustus 2022 @ 11:28:40 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205520463
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:54 schreef eponine het volgende:

[..]
De andere titels zijn:

De leeuw in de muis
Laat maar los, koala
De walvis wilde meer

En vanaf oktober Gekkie de Gekko (gelijk even opgezocht van de week). Allemaal met een mooie boodschap erin. Wij begonnen met ‘Laat maar los, koala’ omdat peuter (toen nog dreumes) het heel eng vond om nieuwe dingen te proberen. Net als koala, die het uiteindelijk toch doet O+
Ah nice! Ik zet ze op de lijst.
pi_205522458
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:20 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat heb je goed onthouden. Ik zou dan een jaarabonnement geven, dus geen herhaling. Ik neig nu toch naar de Extra, die kost evenveel en minder kans op meisjesgedoe :')
De extra is echt leuk en zitten ook wel eens 2 in
pi_205522478
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:20 schreef Hupje het volgende:

[..]
De extra is echt leuk en zitten ook wel eens 2 in
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:54 schreef eponine het volgende:

[..]
De andere titels zijn:

De leeuw in de muis
Laat maar los, koala
De walvis wilde meer

De eekhoorntjes zijn inderdaad ook leuk!

Er zijn ook 2 boeken met Ferm in de hoofdrol
De eerste gaat over boos zijn
De tweede over iemand anders de schuld geven
En ik zie dat er nu ook een derde uit is
pi_205813397
Mijn dochter zei bezig te zijn met het lezen van het boek 'De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen' op school, en dat ze het een heel leuk boek vindt.

Ik zag dat het een onderdeel is van een hele reeks. Elk boek gaat over een boomhut met x aantal etages.

Heb net voor haar het boek met 143 verdiepingen gekocht. Was ze erg blij mee O+
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')