Zou de Ducklexie wat voor hem zijn?quote:Op zondag 30 januari 2022 11:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
Mijn zoon (10 jaar) vindt het heerlijk om voorgelezen te worden, maar zelf lezen gaat niet verder dan Donald Duck junior. Zijn dyslexie is natuurlijk ook een groot struikelblok hierin.
Bedankt voor de tip. Ik heb het even gegoogled, het hem voorgelegd en het leek hem wel wat. Dus ik heb meteen de nog beschikbare edities besteld!quote:Op zondag 30 januari 2022 14:00 schreef Elleska het volgende:
[..]
Zou de Ducklexie wat voor hem zijn?
De Waanzinnig om te weten-serie is erg leuk! Heel informatief zonder dat het saai is, veel grappen en strips tussendoor. Geen idee of de bieb ze heeft, wij hebben een stapel via MP weten te bemachtigen.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:41 schreef FlyingFish het volgende:
Schop!
Ik zoek wat inspiratie voor mijn zoon van bijna 7. Hij leest op M5 niveau. Qua gewone boeken vinden we meestal wel wat leuks, maar hij leest ook graag informatief, alleen daarbij vind ik het wat lastig inschatten wat geschikt is. Hij heeft nu net het boek "de niet enge dieren" ( https://probiblio2.hosted(...)/detail/wise/1440766 ) uit en ik zoek eigenlijk soortgelijke boeken met veel plaatjes, niet heel veel tekst en niet te ingewikkelde onderwerpen. Hij vindt vooral de wereld en natuur (en alle bijbehorende fenomenen zoals vulkanen en evolutie) interessant.
Ze hebben daar wel wat boeken van zie ik, maar het meerendeel met de adviesleeftijd 11+ Wat ik zo snel zie. Ik ga ze in de bieb eens bekijken, of dat niet nog te moeilijk is. Bedankt voor de tip iig!quote:Op dinsdag 12 juli 2022 09:56 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
De Waanzinnig om te weten-serie is erg leuk! Heel informatief zonder dat het saai is, veel grappen en strips tussendoor. Geen idee of de bieb ze heeft, wij hebben een stapel via MP weten te bemachtigen.
De boeken van Freek Vonk (er komt elk jaar een nieuwe uit) over allerlei dieren vindt oudste hier ook erg leuk. En idd die Wist je dat boeken, zijn altijd weg in de bieb omdat af schoolklassen ze graag lenen...quote:Op maandag 11 juli 2022 23:41 schreef FlyingFish het volgende:
Schop!
Ik zoek wat inspiratie voor mijn zoon van bijna 7. Hij leest op M5 niveau. Qua gewone boeken vinden we meestal wel wat leuks, maar hij leest ook graag informatief, alleen daarbij vind ik het wat lastig inschatten wat geschikt is. Hij heeft nu net het boek "de niet enge dieren" ( https://probiblio2.hosted(...)/detail/wise/1440766 ) uit en ik zoek eigenlijk soortgelijke boeken met veel plaatjes, niet heel veel tekst en niet te ingewikkelde onderwerpen. Hij vindt vooral de wereld en natuur (en alle bijbehorende fenomenen zoals vulkanen en evolutie) interessant.
Dochter van bijna 9 heeft Adams anatomie: het complete (en compleet onsmakelijke) boek over het menselijk lichaam.quote:Op maandag 11 juli 2022 23:41 schreef FlyingFish het volgende:
Schop!
Heb je ook de andere boeken uit die serie? Zijn allemaal heel erg mooi En in het najaar komt er nog eentje (iets met een gekko dacht ik)quote:Op zondag 31 juli 2022 12:45 schreef Tink89 het volgende:
Hier ligt al klaar voor kerst; wolfje wil naar huis.
Zo mooi
Wellicht de Donald Duck extra ook een idee? Of een DD vakantieboek?quote:Op zondag 31 juli 2022 08:53 schreef Hupje het volgende:
Omdat het over lezen gaat, stel ik mijn tijdschrift vraag ook maar hier:
Is het tijdschrift Katrien leuk?
Mijn nichtje wordt 8 jaar en leest bij ons graag de Donald Duck. Zonde dus om die te geven, maar misschien is Katrien een leuke aanvulling? Of is het té meisjesachtig?
Ga wel even na of de verhalen niet herhalen 1x in de zoveel tijd. Doen ze bijvoorbeeld bij de Donald Duck junior als je die 2 jaar hebt gehad dan gaan de verhalen herhalen. Ergens in mijn hoofd zit dat het bij de Katrien ook zo isquote:Op zondag 31 juli 2022 08:53 schreef Hupje het volgende:
Omdat het over lezen gaat, stel ik mijn tijdschrift vraag ook maar hier:
Is het tijdschrift Katrien leuk?
Mijn nichtje wordt 8 jaar en leest bij ons graag de Donald Duck. Zonde dus om die te geven, maar misschien is Katrien een leuke aanvulling? Of is het té meisjesachtig?
Dat heb je goed onthouden. Ik zou dan een jaarabonnement geven, dus geen herhaling. Ik neig nu toch naar de Extra, die kost evenveel en minder kans op meisjesgedoequote:Op zondag 31 juli 2022 23:04 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ga wel even na of de verhalen niet herhalen 1x in de zoveel tijd. (...) Ergens in mijn hoofd zit dat het bij de Katrien ook zo is
Nope, ik vond deze op vakantie. Onze kinderen krijgen elk jaar een spel en een boek met kerst, dus heb hem vast apart gelegdquote:Op zondag 31 juli 2022 13:01 schreef eponine het volgende:
[..]
Heb je ook de andere boeken uit die serie? Zijn allemaal heel erg mooi En in het najaar komt er nog eentje (iets met een gekko dacht ik)
De andere titels zijn:quote:Op maandag 1 augustus 2022 08:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nope, ik vond deze op vakantie. Onze kinderen krijgen elk jaar een spel en een boek met kerst, dus heb hem vast apart gelegd
Ah nice! Ik zet ze op de lijst.quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:54 schreef eponine het volgende:
[..]
De andere titels zijn:
De leeuw in de muis
Laat maar los, koala
De walvis wilde meer
Twee vechtende eekhoorntjes
En vanaf oktober Gekkie de Gekko (gelijk even opgezocht van de week). Allemaal met een mooie boodschap erin. Wij begonnen met ‘Laat maar los, koala’ omdat peuter (toen nog dreumes) het heel eng vond om nieuwe dingen te proberen. Net als koala, die het uiteindelijk toch doet
De extra is echt leuk en zitten ook wel eens 2 inquote:Op zondag 31 juli 2022 23:20 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat heb je goed onthouden. Ik zou dan een jaarabonnement geven, dus geen herhaling. Ik neig nu toch naar de Extra, die kost evenveel en minder kans op meisjesgedoe
De extra is echt leuk en zitten ook wel eens 2 inquote:Op zondag 31 juli 2022 23:20 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat heb je goed onthouden. Ik zou dan een jaarabonnement geven, dus geen herhaling. Ik neig nu toch naar de Extra, die kost evenveel en minder kans op meisjesgedoe
De eekhoorntjes zijn inderdaad ook leuk!quote:Op maandag 1 augustus 2022 10:54 schreef eponine het volgende:
[..]
De andere titels zijn:
De leeuw in de muis
Laat maar los, koala
De walvis wilde meer
Twee vechtende eekhoorntjes
En vanaf oktober Gekkie de Gekko (gelijk even opgezocht van de week). Allemaal met een mooie boodschap erin. Wij begonnen met ‘Laat maar los, koala’ omdat peuter (toen nog dreumes) het heel eng vond om nieuwe dingen te proberen. Net als koala, die het uiteindelijk toch doet
De klassiekers van Roald Dahl natuurlijkquote:Op zondag 2 oktober 2022 11:35 schreef Hupje het volgende:
Woensdag begint de kinderboekenweek!
Het thema is gi-ga-groen, er is weer een lied van Kinderen voor kinderen en zelfs een Minecraft challenge.
Bij 12,50 aan kinderboeken krijg je het kinderboekenweekgeschenk: Waanzinnige boomhutverhalen.
Het themaprentenboek is Egalus.
Welk boek zal ik (of eigenlijk Sint) kopen? Jongen, groep 5, leest A en B boeken maar doet liever niet te veel moeite. Vond de series van Dolfje Weerwolfje, Geronimo Stilton, Julius Zebra en de Waanzinnige Boomhut leuk, is nu samen met mij bezig aan de serie van Dummie de Mummie. Daar hebben we 6 boeken van in de kast staan, dus daar kan ik er nog 1 van kopen maar iets nieuws zou ook leuk zijn.
Oh wat leuk zeg, wij zijn met thuisonderwijs net bezig met project de oude Grieken, dit komt als geroepen.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:16 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]
Dit boek lees ik voor aan m’n kinderen van 5, 8 en 10 en ik vind het echt een aanrader. Daarom dacht ik, ik post hier eens. Voor mij is het ook heel grappig en fijn om voor te lezen aan ze (ik ben zelf gek op Griekse mythen) en de prenten zijn zo mooi.
Voor de kleuter is het wel wat te hoog gegrepen, daarom verduidelijk ik de verhalen tussendoor en dan gaat het best.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |