abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210849604
Bij ons in de bieb zijn de informatieboeken opgesplitst in boeken voor jonge kinderen en boeken voor oudere kinderen. Ik gok dat die grens ook zo rond 8 jaar zit. Ik zou dus ook een keertje in de bieb kijken wat hij leuk vindt. Daar hebben ze overigens ook boeken vol met vragen en antwoorden, want vrijwel alle kleuters gaan door de 'waarom'-fase.

Ik kan het prentenboek 'Het hele soepzooitje' overigens wel aanraden. Legt op een leuke manier de evolutie uit voor kleuters.

Hebben er al mensen boeken voor de kinderboekenweek aangeschaft? Wij hadden vanmiddag boekenmarkt op school maar daar was het zo druk en ik had twee extra kinderen bij me dat we al snel weer vertrokken zijn. We kijken nog wel of we later deze week nog eens langs een boekhandel gaan, ik denk dat mijn kinderen het kinderboekenweekgeschenk wel leuk gaan vinden.

Voor de grotere kinderen: Ik hoor veel goede verhalen over Gozert, Luna en Missie Afbreken (zijn drie boeken die bij elkaar horen) en Mot en de metaalvissers.
pi_210851081
Ik was gisteren in de bieb maar daar lijkt de onderverdeling net anders. Er staan boeken voor peuters, en dan een ander rek voor de oudere kinderen. Maar de willewete boeken staan in het MLP rek. Dan moet ik een keer alleen gaan want met kinderen erbij was het niet te doen om alles te bekijken.
pi_210907581
Ik vond van de week in de bieb naar aanleiding van dit topic de ‘willewete’ boeken. Staan bij ons blijkbaar heel veel boeken voor kinderen op niveau en thema in de kasten. Echt heel leuk.
Onze groep 3er die wel wat uitdaging kan gebruiken is nu bezig in een boek over de geschiedenis van prehistorie tot nu in Europa en vindt het mega interessant.
Gisteren las hij een ander soort kennisboek over Antarctica uit.
Heel leuk om hem zo uit te kunnen dagen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 20:18:15 #129
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_210907666
Zal vast genoemd zijn, maar ik vond Alleen op de Wereld mooi.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:25:05 #130
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210923688
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 20:18 schreef Id_do_her het volgende:
Zal vast genoemd zijn, maar ik vond Alleen op de Wereld mooi.
Wij hebben de versie met illustraties van Charlotte Dematons O+, echt een pareltje om te hebben: https://www.bol.com/nl/nl(...).2_17.18.ProductPage
  FOK!fotograaf donderdag 12 oktober 2023 @ 11:33:29 #131
148247 taxibabe
pi_210923790
Jaah die is mooi!
Ik heb van vroeger nog een serie waar deze ook in zit. En ook nog de negerhut van oom Tom en nog een boek waarvan ik de titel kwijt ben. Ze hebben allemaal dezelfde soort kaft:

Edit: Ik weet het weer: Gulliver's reizen!

[ Bericht 3% gewijzigd door taxibabe op 12-10-2023 11:57:01 ]
  donderdag 12 oktober 2023 @ 17:32:35 #132
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_210927135
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:25 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Wij hebben de versie met illustraties van Charlotte Dematons O+, echt een pareltje om te hebben: https://www.bol.com/nl/nl(...).2_17.18.ProductPage
Ja, die had ik ook. Hele mooie afbeeldingen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_211198833
Het is nog lang geen Kerst, maar ik tip hem toch vast:

Alleen om de kaft moest ik hem al hebben. O+ Nog niet uit, maar een heerlijk boek om voor te lezen.

De titels van de hoofdstukken zijn al fantastisch:

Hoofdstuk 1: Waarin sombere gedachten ontstaan tijdens het krabben.
Hoofdstuk 1 (opnieuw): Waarin we opnieuw beginnen en je netjes wordt voorgesteld aan een bijzonder vreemd wezen.
Hoofdstuk 2: Waarin verschillende dingen worden opgesomd die de Grompus helemaal niet leuk vindt.
Hoofdstuk 3: Waarin sombere gedachten ontstaan tijdens het krabben.

En hoofdstuk 5: Waarin de Grompus zich duidelijk uitdrukt. Bestaat uit 1 zin.

Ik hou er zo van. _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_211198917
Bedankt voor de tip, ik heb ‘m gelijk besteld! Geen idee of het al geschikt is voor mijn vijfjarige maar het klinkt als een boek dat ik zelf ook leuk vind :D
pi_211199032
Dank voor de tip! Ook leuk als niet-kerstboek?

Ik ga ook nog de schaduwen van Radovar halen.
Elke maand is er een Lemniscaat boek te koop voor een tientje. Deze maand is dat dus dit boek van Marloes Morshuis (bekend van bv Quotum).
Vorige maand mocht ik van Annet Huizing hoe ik per ongeluk een boek schreef. Ook al zo tof!
Let the games begin...
  zondag 5 november 2023 @ 09:56:59 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211199209
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:26 schreef Nexpreszo het volgende:
Dank voor de tip! Ook leuk als niet-kerstboek?

Ik ga ook nog de schaduwen van Radovar halen.
Elke maand is er een Lemniscaat boek te koop voor een tientje. Deze maand is dat dus dit boek van Marloes Morshuis (bekend van bv Quotum).
Vorige maand mocht ik van Annet Huizing hoe ik per ongeluk een boek schreef. Ook al zo tof!
Heb je een link naar die actie? Klinkt heel goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211199757
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:56 schreef livelink het volgende:

[..]
Heb je een link naar die actie? Klinkt heel goed.
Ik volg Lemniscaat op social media, daar kondigen ze aan wat hun boek van de maand is. Vervolgens is dat boek in elke boekhandel te koop voor een tientje. Er bestaat ook een prentenboek van de maand. Volgens mij is dat deze maand Sinterklaasliedjes van Mark Janssen. Ook echt een aanrader. Het zijn altijd kwalitatief goede boeken. En ik koop ze altijd, om me soms te laten verrassen.
Een tijdje terug was het Waterwaack van Natterlande. Had ik nooit gekocht normaal, maar dat is me toch een leuk (Roald Dahl-ish) boek! Nu heb ik een grote boekenkast vol kinderboeken en ya, ivm mijn werk, dus ik verzamel mooie boeken.
Let the games begin...
pi_211213582
De lokale Bruna hier had kinderboeken uitverkoop, alle boeken met sticker nu ¤2,50. Stonden erg leuke titels tussen, dus een aanrader om even bij je lokale Bruna langs te lopen. Hier stond het buiten in een mandje (en binnen hadden ze nog wat andere dingen goed afgeprijsd).
pi_211215746
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:56 schreef FlyingFish het volgende:
De lokale Bruna hier had kinderboeken uitverkoop, alle boeken met sticker nu ¤2,50. Stonden erg leuke titels tussen, dus een aanrader om even bij je lokale Bruna langs te lopen. Hier stond het buiten in een mandje (en binnen hadden ze nog wat andere dingen goed afgeprijsd).
Tnx, zal eens kijken!
Let the games begin...
pi_212139423
Morgen gaan de Nationale Voorleesdagen van start. *O*

Doen jullie daar ook iets mee?

Vanaf morgen ga ik het prentenboek van het jaar 'Help! Een verrassing!' van Miriam Bos voorlezen in verschillende groepen. Een aanrader voor kleuters en ook kinderen uit groep 3. O+ Over vriendschap en jezelf mogen zijn.

M'n dochter vindt August de vos en Suus eekhoorn ook helemaal leuk. Voor het voorlezen mag ik haar vossenoren en staart lenen. :D

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:14:09 #141
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212140172
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 12:14 schreef Sumppi het volgende:
Morgen gaan de Nationale Voorleesdagen van start. *O*

Doen jullie daar ook iets mee?

Vanaf morgen ga ik het prentenboek van het jaar 'Help! Een verrassing!' van Miriam Bos voorlezen in verschillende groepen. Een aanrader voor kleuters en ook kinderen uit groep 3. O+ Over vriendschap en jezelf mogen zijn.

M'n dochter vindt August de vos en Suus eekhoorn ook helemaal leuk. Voor het voorlezen mag ik haar vossenoren en staart lenen. :D

[ afbeelding ]
Ik ga morgen lezen in de klas van mijn dochter (groep 1-2). Ze wilde zelf graag dat ik 'Wolfje wil naar huis' zou lezen. Ik denk dat ik die nog aanvul met een Boer Boris. Ik heb een half uur, dus dan nog wel wat tijd over. Ik denk nog even na over de rest...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212140276
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik ga morgen lezen in de klas van mijn dochter (groep 1-2). Ze wilde zelf graag dat ik 'Wolfje wil naar huis' zou lezen. Ik denk dat ik die nog aanvul met een Boer Boris. Ik heb een half uur, dus dan nog wel wat tijd over. Ik denk nog even na over de rest...
Toevallig heb ik tijdens de Kinderboekenweek ‘Wolfje wil naar huis’ voorgelezen bij mijn zoon in de klas. Er kwamen hele leuke gesprekken uit voort dus als je niet al te snel voorleest is dat half uur zo gevuld *O*
  dinsdag 23 januari 2024 @ 13:48:58 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212140411
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:27 schreef eponine het volgende:

[..]
Toevallig heb ik tijdens de Kinderboekenweek ‘Wolfje wil naar huis’ voorgelezen bij mijn zoon in de klas. Er kwamen hele leuke gesprekken uit voort dus als je niet al te snel voorleest is dat half uur zo gevuld *O*
Kinderen zitten wel te eten morgenvroeg, dus geen idee hoe interactief het wordt...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212141341
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:48 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Kinderen zitten wel te eten morgenvroeg, dus geen idee hoe interactief het wordt...
Ik las ook tijdens het eetmoment maar dat was geen belemmering voor interactiviteit *)
pi_212155971
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 13:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hoe was het?

Bij mij deden ze ook actief mee met spel en dans rond het prentenboek, daarom was ik blij dat ik voor het fruitmoment aan kon sluiten. Ik had een half uur en dat ging precies. Het was erg geslaagd. *O* Deze leerkracht deed ook erg leuk mee, dat is soms wel anders. Volgende week mag ik nog eens in andere groepen komen voorlezen.
  woensdag 24 januari 2024 @ 19:47:04 #146
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212156657
Was tof! Aan wolfje wil naar huis en boer boris en de sneeuw had ik precies genoeg voor een half uur.
pi_212185514
Wat mogen jullie lang voorlezen, 30 minuten! Voorlezende ouders krijgen bij onze school 15 minuten.
pi_212187445
Ik mag gaan voorlezen aan groep 4, een kwartiertje. Vind het wel lastig om een boek te vinden dat niet te kleuterig is, en dat ze nog niet allemaal kennen. Iemand tips?
pi_212189325
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2024 13:29 schreef Amsel het volgende:
Ik mag gaan voorlezen aan groep 4, een kwartiertje. Vind het wel lastig om een boek te vinden dat niet te kleuterig is, en dat ze nog niet allemaal kennen. Iemand tips?
Ik zou voor een sprookje gaan of een fabel van bijvoorbeeld Elli Woollard. Of wat gedichten in verband met de poëzieweek.

'Een leeuw in de supermarkt' vond ik ook leuk om te lezen. Dat verhaal kan misschien wel helemaal in 15 minuten. Of iets van Fred het hert, dat vonden zelfs de kinderen uit groep 6/7 nog hilarisch (en ik ook). Er staat een boek over Fred het hert in de top 10 van de prentenboeken. Ik zou hem niet snel bij -jongste- kleuters voorlezen, maar wel in groep 3/4.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sumppi op 27-01-2024 17:12:28 ]
pi_212189427
Of een van de verhalen van Janneke Schotveld, zoals over de Dappere Ridster of een verhaal uit het Kattenmannetje.

Of een verhaal van Panda en Eekhoorn van Ed Franck.

Het prentenboek van Bob Popcorn of een stukje uit het eerste boek van Bob Popcorn om ze nieuwsgierig te maken.

Zoveel keus. Moeilijk! Het belangrijkst is denk ik dat je zelf enthousiast bent over het verhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')