Wij hebben de versie met illustraties van Charlotte Dematonsquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:18 schreef Id_do_her het volgende:
Zal vast genoemd zijn, maar ik vond Alleen op de Wereld mooi.
Ja, die had ik ook. Hele mooie afbeeldingen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:25 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wij hebben de versie met illustraties van Charlotte Dematons, echt een pareltje om te hebben: https://www.bol.com/nl/nl(...).2_17.18.ProductPage
Heb je een link naar die actie? Klinkt heel goed.quote:Op zondag 5 november 2023 09:26 schreef Nexpreszo het volgende:
Dank voor de tip! Ook leuk als niet-kerstboek?
Ik ga ook nog de schaduwen van Radovar halen.
Elke maand is er een Lemniscaat boek te koop voor een tientje. Deze maand is dat dus dit boek van Marloes Morshuis (bekend van bv Quotum).
Vorige maand mocht ik van Annet Huizing hoe ik per ongeluk een boek schreef. Ook al zo tof!
Ik volg Lemniscaat op social media, daar kondigen ze aan wat hun boek van de maand is. Vervolgens is dat boek in elke boekhandel te koop voor een tientje. Er bestaat ook een prentenboek van de maand. Volgens mij is dat deze maand Sinterklaasliedjes van Mark Janssen. Ook echt een aanrader. Het zijn altijd kwalitatief goede boeken. En ik koop ze altijd, om me soms te laten verrassen.quote:Op zondag 5 november 2023 09:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Heb je een link naar die actie? Klinkt heel goed.
Tnx, zal eens kijken!quote:Op maandag 6 november 2023 16:56 schreef FlyingFish het volgende:
De lokale Bruna hier had kinderboeken uitverkoop, alle boeken met sticker nu ¤2,50. Stonden erg leuke titels tussen, dus een aanrader om even bij je lokale Bruna langs te lopen. Hier stond het buiten in een mandje (en binnen hadden ze nog wat andere dingen goed afgeprijsd).
Ik ga morgen lezen in de klas van mijn dochter (groep 1-2). Ze wilde zelf graag dat ik 'Wolfje wil naar huis' zou lezen. Ik denk dat ik die nog aanvul met een Boer Boris. Ik heb een half uur, dus dan nog wel wat tijd over. Ik denk nog even na over de rest...quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:14 schreef Sumppi het volgende:
Morgen gaan de Nationale Voorleesdagen van start.
Doen jullie daar ook iets mee?
Vanaf morgen ga ik het prentenboek van het jaar 'Help! Een verrassing!' van Miriam Bos voorlezen in verschillende groepen. Een aanrader voor kleuters en ook kinderen uit groep 3.Over vriendschap en jezelf mogen zijn.
M'n dochter vindt August de vos en Suus eekhoorn ook helemaal leuk. Voor het voorlezen mag ik haar vossenoren en staart lenen.
[ afbeelding ]
Toevallig heb ik tijdens de Kinderboekenweek ‘Wolfje wil naar huis’ voorgelezen bij mijn zoon in de klas. Er kwamen hele leuke gesprekken uit voort dus als je niet al te snel voorleest is dat half uur zo gevuldquote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ga morgen lezen in de klas van mijn dochter (groep 1-2). Ze wilde zelf graag dat ik 'Wolfje wil naar huis' zou lezen. Ik denk dat ik die nog aanvul met een Boer Boris. Ik heb een half uur, dus dan nog wel wat tijd over. Ik denk nog even na over de rest...
Kinderen zitten wel te eten morgenvroeg, dus geen idee hoe interactief het wordt...quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:27 schreef eponine het volgende:
[..]
Toevallig heb ik tijdens de Kinderboekenweek ‘Wolfje wil naar huis’ voorgelezen bij mijn zoon in de klas. Er kwamen hele leuke gesprekken uit voort dus als je niet al te snel voorleest is dat half uur zo gevuld
Ik las ook tijdens het eetmoment maar dat was geen belemmering voor interactiviteitquote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:48 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kinderen zitten wel te eten morgenvroeg, dus geen idee hoe interactief het wordt...
Hoe was het?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 13:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ga morgen lezen in de klas van mijn dochter (groep 1-2). Ze wilde zelf graag dat ik 'Wolfje wil naar huis' zou lezen. Ik denk dat ik die nog aanvul met een Boer Boris. Ik heb een half uur, dus dan nog wel wat tijd over. Ik denk nog even na over de rest...
Ik zou voor een sprookje gaan of een fabel van bijvoorbeeld Elli Woollard. Of wat gedichten in verband met de poëzieweek.quote:Op zaterdag 27 januari 2024 13:29 schreef Amsel het volgende:
Ik mag gaan voorlezen aan groep 4, een kwartiertje. Vind het wel lastig om een boek te vinden dat niet te kleuterig is, en dat ze nog niet allemaal kennen. Iemand tips?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |