Hier nog zo 1. Wij hebben er een paar van de collectie “het dierenorkest speelt” naast de boekjes van het Kruidvat (of Prijsmepper, nog goedkoper). Ook met dierengeluiden enzo. Die van het dierenorkest speelt klassieke muziek. Qua plaatjes en verhaal is hij nog te jong maar de muziek vindt hij geweldig. Als hij ouder is kunnen we ook het verhaal erbij betrekken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 07:07 schreef margaretha_01 het volgende:
Mijn zoontje houdt vindt boeken met geluiden, waarbij hij zelf op de knopjes kan drukken, helemaal geweldig!
Hij heeft er twee voor zijn verjaardag gekregen; een heeft mooi geluid, de andere is verschrikkelijk (die hebben we in de auto liggen, we gaan bijna nooit met de auto ergens heen).
Nu heb ik er zelf ook nog twee gekocht, met Muziek van Peter en de wolf en Het Carnaval der Dieren.
Het geluid is mooi, maar wel redelijk hard. Jammer dat er geen knopje op zit om het geluid zachter te zetten.
Ben trouwens ook benieuwd waarom zulke boekjes voor 18 maanden wordt geadviseerd, ze zijn al leuk vanaf een jaar!
Vrolijke muziekmakers op reis heeft mooi geluid.quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:45 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Welke is dat met het mooie geluid?
Oh waarom is dat 2+ eigenlijk? Ik vond het wel leuk klinken voor mijn neefje zijn verjaardag, die heeft ook van die speelboekjes en hij vind het prachtig als je erin knijpt want dan maakt die ook geluid. Maar die is nog geen 1, dan is het misschien nog niet handig.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:15 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Vrolijke muziekmakers op reis heeft mooi geluid.
En verder heb ik nog drie Duitse boekjes van dezelfde serie. Er staat eigenlijk geen tekst in - enkel de naam van het lied en de instrumenten die je hoort.
Zag net dat je ze in Nederland ook via Amazon kunt bestellen:
Hier is Ich entdecke Peter und der Wolf
Hier Ich entdecke den Karnaval der Tieren
En hier Ich entdecke Vivaldi
Geen idee! :pquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oh waarom is dat 2+ eigenlijk? Ik vond het wel leuk klinken voor mijn neefje zijn verjaardag, die heeft ook van die speelboekjes en hij vind het prachtig als je erin knijpt want dan maakt die ook geluid. Maar die is nog geen 1, dan is het misschien nog niet handig.
Leuk, die gaan op mijn lijstje!quote:Op woensdag 22 mei 2024 08:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat mooie muziekboekjes betreft, is de serie van Marion Billet en de serie van Paco houdt van muziek heel nice.
Ah cool dan ga ik die gewoon halen voor zijn verjaardag.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:27 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Geen idee! :p
Mijn zoontje kreeg dat eerste boek voor zijn eerste verjaardag en hij vindt het helemaal geweldig!
Edit: ik zou het juist aanbevelen als ze zo klein zijn! Ze leren zo om dan heel precies met hun wijsvinger op zo’n knopje te drukken, perfect om de fijne motoriek te verbeteren!
Wat soms helpt is even wat plakband over het speakertje te plakken dat dempt ietsquote:Op woensdag 22 mei 2024 07:07 schreef margaretha_01 het volgende:
Mijn zoontje houdt vindt boeken met geluiden, waarbij hij zelf op de knopjes kan drukken, helemaal geweldig!
Hij heeft er twee voor zijn verjaardag gekregen; een heeft mooi geluid, de andere is verschrikkelijk (die hebben we in de auto liggen, we gaan bijna nooit met de auto ergens heen).
Nu heb ik er zelf ook nog twee gekocht, met Muziek van Peter en de wolf en Het Carnaval der Dieren.
Het geluid is mooi, maar wel redelijk hard. Jammer dat er geen knopje op zit om het geluid zachter te zetten.
Ben trouwens ook benieuwd waarom zulke boekjes voor 18 maanden wordt geadviseerd, ze zijn al leuk vanaf een jaar!
Zouden stripboeken/comics leuk kunnen zijn voor de afwisseling?quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:51 schreef Schanu het volgende:
Heeft iemand tips? Mijn 7 jarige leest graag, maar heeft te weinig concentratie om zich echt door een heel boek te worstelen. Ze zit in groep 3, maar leest op groep 5 niveau. Ze wil dus wel moeilijke(re) boekjes lezen, maar die zijn dan vaak juist wat dikker en dat ontmoedigt weer.
Kortom, iemand die nog een leuke boekenreeks kent die haar aan zou kunnen spreken?
Qua strips vindt ze Donald Duck leuk, maar ze is wel echt meer van de boeken. Anna Kadabra klinkt goed en ga ik eens opzoeken, bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zouden stripboeken/comics leuk kunnen zijn voor de afwisseling?
En Anna Kadabra is heel groot favoriet. Opgeknipt in overzichtelijke hoofdstukken, met mooie plaatjes (en regenboogeenhoornpoep) en prima in stukjes te lezen.
Er is ook een deel 2quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:11 schreef Schanu het volgende:
[..]
Qua strips vindt ze Donald Duck leuk, maar ze is wel echt meer van de boeken. Anna Kadabra klinkt goed en ga ik eens opzoeken, bedankt voor de tip!
Hier was de Waanzinnige Boomhut toen helemaal de hit. Ja, dikke boeken, maar heeeeel veel plaatjes, altijd 13 hoofdstukken, het is grappig etc. Maar dan moet ze wel door de dikte van het boek heenkijken. Daar had Sjaak in het begin wat moeite mee.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:51 schreef Schanu het volgende:
Heeft iemand tips? Mijn 7 jarige leest graag, maar heeft te weinig concentratie om zich echt door een heel boek te worstelen. Ze zit in groep 3, maar leest op groep 5 niveau. Ze wil dus wel moeilijke(re) boekjes lezen, maar die zijn dan vaak juist wat dikker en dat ontmoedigt weer.
Kortom, iemand die nog een leuke boekenreeks kent die haar aan zou kunnen spreken?
Anna Kadabra is hier nu ook favoriet.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zouden stripboeken/comics leuk kunnen zijn voor de afwisseling?
En Anna Kadabra is heel groot favoriet. Opgeknipt in overzichtelijke hoofdstukken, met mooie plaatjes (en regenboogeenhoornpoep) en prima in stukjes te lezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |