Kasper wordt een kip!quote:Op zondag 2 oktober 2022 11:35 schreef Hupje het volgende:
Woensdag begint de kinderboekenweek!![]()
Het thema is gi-ga-groen, er is weer een lied van Kinderen voor kinderen en zelfs een Minecraft challenge.
Bij 12,50 aan kinderboeken krijg je het kinderboekenweekgeschenk: Waanzinnige boomhutverhalen.
Het themaprentenboek is Egalus.
Welk boek zal ik (of eigenlijk Sint) kopen? Jongen, groep 5, leest A en B boeken maar doet liever niet te veel moeite. Vond de series van Dolfje Weerwolfje, Geronimo Stilton, Julius Zebra en de Waanzinnige Boomhut leuk, is nu samen met mij bezig aan de serie van Dummie de Mummie. Daar hebben we 6 boeken van in de kast staan, dus daar kan ik er nog 1 van kopen maar iets nieuws zou ook leuk zijn.
Die serie is ook grappig en graag gelezen hier.quote:
Ik ga morgenochtend even voor je in de kast kijken welke wij hebben staan. Jaren geleden gekocht in de Londen studio’s. Erg leuk met ook allemaal envelopjes en zakjes erin met briefjes en etcquote:Op zaterdag 26 november 2022 17:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak is al een tijdje helemaal dol op Harry Potter. Ik ben voor hem op zoek naar een soort encyclopedie van Harry Potter, met weetjes over het kasteel, de lessen etc. Mag in het Engels of in het Nederlands. Hebben jullie een aanrader?
Dit klinkt briljantquote:Op zaterdag 26 november 2022 20:43 schreef Takkie88 het volgende:
[..]
Ik ga morgenochtend even voor je in de kast kijken welke wij hebben staan. Jaren geleden gekocht in de Londen studio’s. Erg leuk met ook allemaal envelopjes en zakjes erin met briefjes en etc
Oh wow, dit is precies wat ik zocht. Dank je welquote:Op zondag 27 november 2022 12:44 schreef Takkie88 het volgende:
@:MevrouwCactus; wij hebben deze:
https://www.amazon.com/Ha(...)panded/dp/0062215507
Veel plezier ermee! Het is echt een heel leuk boekquote:Op zondag 27 november 2022 14:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh wow, dit is precies wat ik zocht. Dank je welAmazon Nederland heeft hem ook
Is wel handig om te lezen, wordt later naar terug verwezen en er vallen later wat dingen op hun plaats.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:51 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, ik ben de Harry Potter serie aan het lezen en ben nu bij deel 4 (de vuurbeker). Kan ik dat zwerkbalgeneuzel van de eerste paar hoofdstukken overslaan, of mis ik dan essentiële informatie voor de rest van het boek?
Misschien deze titels:quote:Op maandag 16 januari 2023 11:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn 7 jarige om te lezen. Hij houdt van verhalende verhalen, maar waar wel heel veel feiten in staan, waar hij uit kan leren. Hij is nu verslingerd aan een Duitse serie 'Major Tom', waarin een kleine astronaut avonturen beleeft in de ruimte, welke in samenwerking gemaakt is met het Duitse ruimte agentschap, waardoor alle feiten correct zijn en hij veel leert over de ruimte, wat hij geweldig vindt.
Ik zou hem ook graag in het Nederlands aan het lezen hebben, en ben op zoek naar een soortgelijk iets (mag best over een ander thema zijn, maar wel een verhaal met in het verhaal een wetenschappelijke achtergrond gebakken).
Ik weet het, nogal een vage vraag, maar hoop dat iemand tips heeft!
Mijn zoon van 7 is groot fan van 'alles wat je moet weten over scheten'quote:Op maandag 16 januari 2023 11:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn 7 jarige om te lezen. Hij houdt van verhalende verhalen, maar waar wel heel veel feiten in staan, waar hij uit kan leren. Hij is nu verslingerd aan een Duitse serie 'Major Tom', waarin een kleine astronaut avonturen beleeft in de ruimte, welke in samenwerking gemaakt is met het Duitse ruimte agentschap, waardoor alle feiten correct zijn en hij veel leert over de ruimte, wat hij geweldig vindt.
Ik zou hem ook graag in het Nederlands aan het lezen hebben, en ben op zoek naar een soortgelijk iets (mag best over een ander thema zijn, maar wel een verhaal met in het verhaal een wetenschappelijke achtergrond gebakken).
Ik weet het, nogal een vage vraag, maar hoop dat iemand tips heeft!
Dit boek heb ik een paar jaar geleden aan mijn neefje gegeven, inmiddels is hij 10 en worden er nog stééds feitjes uit gedeeld als het eventjes kanquote:Op maandag 16 januari 2023 14:34 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Mijn zoon van 7 is groot fan van 'alles wat je moet weten over scheten'
https://www.bol.com/nl/nl(...)HC38xqEaAtFAEALw_wcB
Vol met hilarische (maar wetenschappelijk correcte) feitjes, maar ook strips en moppen.
Fabuland, Warrior cats, de grijze jager, Lampje...dochter is 10 en vind die erg leuk (en heeft Potter ook uit).quote:Op woensdag 1 februari 2023 20:22 schreef 1inamelon het volgende:
Heeft iemand nog leuke boekentips voor een meisje van 11? Harry Potter heeft ze al gelezen en vond ze erg leuk, evenals Bethany en het beest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |