Oh wow, dit is precies wat ik zocht. Dank je welquote:Op zondag 27 november 2022 12:44 schreef Takkie88 het volgende:
@:MevrouwCactus; wij hebben deze:
https://www.amazon.com/Ha(...)panded/dp/0062215507
Veel plezier ermee! Het is echt een heel leuk boekquote:Op zondag 27 november 2022 14:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh wow, dit is precies wat ik zocht. Dank je welAmazon Nederland heeft hem ook
Is wel handig om te lezen, wordt later naar terug verwezen en er vallen later wat dingen op hun plaats.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:51 schreef Burdie het volgende:
Vraagje, ik ben de Harry Potter serie aan het lezen en ben nu bij deel 4 (de vuurbeker). Kan ik dat zwerkbalgeneuzel van de eerste paar hoofdstukken overslaan, of mis ik dan essentiële informatie voor de rest van het boek?
Misschien deze titels:quote:Op maandag 16 januari 2023 11:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn 7 jarige om te lezen. Hij houdt van verhalende verhalen, maar waar wel heel veel feiten in staan, waar hij uit kan leren. Hij is nu verslingerd aan een Duitse serie 'Major Tom', waarin een kleine astronaut avonturen beleeft in de ruimte, welke in samenwerking gemaakt is met het Duitse ruimte agentschap, waardoor alle feiten correct zijn en hij veel leert over de ruimte, wat hij geweldig vindt.
Ik zou hem ook graag in het Nederlands aan het lezen hebben, en ben op zoek naar een soortgelijk iets (mag best over een ander thema zijn, maar wel een verhaal met in het verhaal een wetenschappelijke achtergrond gebakken).
Ik weet het, nogal een vage vraag, maar hoop dat iemand tips heeft!
Mijn zoon van 7 is groot fan van 'alles wat je moet weten over scheten'quote:Op maandag 16 januari 2023 11:53 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik ben op zoek naar leuke boeken voor mijn 7 jarige om te lezen. Hij houdt van verhalende verhalen, maar waar wel heel veel feiten in staan, waar hij uit kan leren. Hij is nu verslingerd aan een Duitse serie 'Major Tom', waarin een kleine astronaut avonturen beleeft in de ruimte, welke in samenwerking gemaakt is met het Duitse ruimte agentschap, waardoor alle feiten correct zijn en hij veel leert over de ruimte, wat hij geweldig vindt.
Ik zou hem ook graag in het Nederlands aan het lezen hebben, en ben op zoek naar een soortgelijk iets (mag best over een ander thema zijn, maar wel een verhaal met in het verhaal een wetenschappelijke achtergrond gebakken).
Ik weet het, nogal een vage vraag, maar hoop dat iemand tips heeft!
Dit boek heb ik een paar jaar geleden aan mijn neefje gegeven, inmiddels is hij 10 en worden er nog stééds feitjes uit gedeeld als het eventjes kanquote:Op maandag 16 januari 2023 14:34 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Mijn zoon van 7 is groot fan van 'alles wat je moet weten over scheten'
https://www.bol.com/nl/nl(...)HC38xqEaAtFAEALw_wcB
Vol met hilarische (maar wetenschappelijk correcte) feitjes, maar ook strips en moppen.
Fabuland, Warrior cats, de grijze jager, Lampje...dochter is 10 en vind die erg leuk (en heeft Potter ook uit).quote:Op woensdag 1 februari 2023 20:22 schreef 1inamelon het volgende:
Heeft iemand nog leuke boekentips voor een meisje van 11? Harry Potter heeft ze al gelezen en vond ze erg leuk, evenals Bethany en het beest.
Oh ja die heb ik echt 1000 keer gelezen. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb.quote:
Ohja! Stad van Masken vond ik als kind ook echt geweldig!quote:Op donderdag 2 februari 2023 06:22 schreef Tink89 het volgende:
De stravaganza serie van Mary Hoffman is ook een aanrader!
En narnia is misschien wat ouderwets al, maar wel tof ook.
Ik heb ze in het Engels. Vond wel de eerste drie boeken echt significant beter dan de laatste. Die heb ik niet meer opnieuw gelezen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 07:17 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ohja! Stad van Masken vond ik als kind ook echt geweldig!
Het eerste deel is wel handig, dan weet je waarom Dolfje een weerwolfje is enzo. Daarna kan het allemaal los, volgens mij.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:53 schreef Gogo83 het volgende:
Het eerste deel van Dolfje Weerwolfje ligt voor 3 euro in de boekhandel in het kader van Geef een boek cadeau. T. kende Dolfje nog niet, maar is er helemaal weg van. Een tip dus!
Dan gelijk ook een vraag: kan je de delen los lezen of is het de moeite waard om het op volgorde te lezen?
quote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:55 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Het eerste deel is wel handig, dan weet je waarom Dolfje een weerwolfje is enzo. Daarna kan het allemaal los, volgens mij.
Ze kunnen best afzonderlijk van elkaar. Maar volgens mij lopen de avi-niveaus van de boeken in die serie op naarmate de delen oplopen. Dus op zich is de volgorde qua dat betreft wel makkelijk om enigszins aan te houden, zodat het kind op een passend avi niveau leestquote:Op zaterdag 11 februari 2023 21:53 schreef Gogo83 het volgende:
Het eerste deel van Dolfje Weerwolfje ligt voor 3 euro in de boekhandel in het kader van Geef een boek cadeau. T. kende Dolfje nog niet, maar is er helemaal weg van. Een tip dus!
Dan gelijk ook een vraag: kan je de delen los lezen of is het de moeite waard om het op volgorde te lezen?
Hij leest nog niet zelf, wij lezen dit voor. Dus wat dat betreft maakt het niet uit.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:14 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ze kunnen best afzonderlijk van elkaar. Maar volgens mij lopen de avi-niveaus van de boeken in die serie op naarmate de delen oplopen. Dus op zich is de volgorde qua dat betreft wel makkelijk om enigszins aan te houden, zodat het kind op een passend avi niveau leest
Wat ik me dan afvraag, dat boek van het lammetje dat een varkentje is, vind je dat niet heftig voor kinderen vanaf 3 jaar?quote:Op donderdag 23 februari 2023 22:32 schreef Aure het volgende:
Ik kocht vandaag "Het lammetje dat een varken is" en "Ik denk dat ik ontvoerd ben" van Pim Lammers. Wat een prachtig prentenboek en een nog prachtigere bundelIk hoop dat die hele hetze tegen hem, hem niet gaat tegenhouden meer kinderboeken te schrijven in de toekomst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |