abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208916531
En niet zozeer grappig, maar wel erg mooi en goed:

In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_209989960
Ik heb hier nog een paar complete series leesboeken liggen, voor kinderen van een jaar of 9/10. Heeft iemand daar interesse in?

Christopher Plum, 4 boeken
Podkin Eenoor, 3 boeken
Eindeling, 3 boeken (eentje is een paperback)
In de game 3 boeken.

Richtprijs rond de 5 euro per boek.
pi_210079514

In dit boek ga je op reis – dwars door tijd en ruimte – en ontdek je hoe de eerste klokken werkten en waarom we eigenlijk jaren, uren en seconden hebben, hoe Christiaan Huygens met zijn slingerklok de hele wereld veranderde en hoe Einstein alle ideeën over tijd en ruimte helemaal op hun kop gooide. En hoe je kunt tijdreizen!

Ik vind het een geweldig boek! Het leest als een trein en het is zo interessant. Geen idee wat m'n 11 jarige ervan gaat vinden en of hij het gaat lezen, maar ik vind het een aanrader. Ook voor volwassenen bij wie al die kennis ver is weggezakt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  zaterdag 29 juli 2023 @ 12:30:20 #104
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210079586
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:24 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]

In dit boek ga je op reis – dwars door tijd en ruimte – en ontdek je hoe de eerste klokken werkten en waarom we eigenlijk jaren, uren en seconden hebben, hoe Christiaan Huygens met zijn slingerklok de hele wereld veranderde en hoe Einstein alle ideeën over tijd en ruimte helemaal op hun kop gooide. En hoe je kunt tijdreizen!

Ik vind het een geweldig boek! Het leest als een trein en het is zo interessant. Geen idee wat m'n 11 jarige ervan gaat vinden en of hij het gaat lezen, maar ik vind het een aanrader. Ook voor volwassenen bij wie al die kennis ver is weggezakt.
Laat even weten wat jouw 11 jarige ervan vindt, het sluit ook wel aan bij de interesse van mijn 11 jarige O+

De atlas van de wereldgeschiedenis of zoiets, staat hier ook hoog op (mijn) verlanglijst.
pi_210080213
Oja, dat boek heeft mijn 11 jarige ook. Uitgezocht voor de Kinderboekenweek. :D

Misschien is deze dan ook wel heel leuk voor ze:

Op het moment ligt er een stapeltje boeken op zijn kamer om te lezen:
-De beproevingen van Apollo - het verborgen orakel
- Password van Mirjam Mous
- De IJzerproef

Na alles van Chris Bradford te hebben gelezen is hij op zoek naar nieuwe series. Mochten er hier mensen zijn die nog ideeën hebben? Hij heeft ook alles van de Grijze Jager, Broederband en Erin Hunter (Survivor Dogs, onder andere) gelezen. Die hoek, maar dan wat nieuws..iemand tips?
pi_210080274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:30 schreef Kyara het volgende:

[..]
Laat even weten wat jouw 11 jarige ervan vindt, het sluit ook wel aan bij de interesse van mijn 11 jarige O+

De atlas van de wereldgeschiedenis of zoiets, staat hier ook hoog op (mijn) verlanglijst.
Ik ben nu bij het stukje: 'Wist je dat... In gedachte-experimenten over Einsteins ideeën vaak treinen voorkomen? Dat komt doordat treinen in die tijd de snelst bewegende voertuigen waren. Vliegtuigen waren er nog bijna niet en auto's waren vrij langzaam.'

Dat deed me ook aan jouw 11-jarige denken. :Y
pi_210486389
Tip voor (bijna) kleuters: adventkalender van de Grufffalo nu voor ¤10 bij Bruna

https://www.bruna.nl/boek(...)c_Qna7EKlR3T4JrlLopg
pi_210506179
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:30 schreef FlyingFish het volgende:
Tip voor (bijna) kleuters: adventkalender van de Grufffalo nu voor ¤10 bij Bruna

https://www.bruna.nl/boek(...)c_Qna7EKlR3T4JrlLopg
Ooo, die lijkt mij ook erg leuk! Simon is weliswaar geen kleuter meer, maar het is denk ik ook nog wel leuk voor een 6-jarige. Ik vind de Gruffalo in ieder geval O+
pi_210616049
Hoi. Ik zoek iets voor een 4 jarige treinen fanaat. Liever geen Thomas de trein.
  dinsdag 12 september 2023 @ 19:19:36 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210616092
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:14 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi. Ik zoek iets voor een 4 jarige treinen fanaat. Liever geen Thomas de trein.
Is dit wat?

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_34.36.ProductImage

Ik weet van mijn kinderen dat de Gouden Boekjes altijd wel een succes waren om voor te lezen. Mooi tussen prentenboek en voorleesboek in ook.

Maar deze ken ik dan weer net niet, moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210616188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:19 schreef livelink het volgende:

[..]
Is dit wat?

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_34.36.ProductImage

Ik weet van mijn kinderen dat de Gouden Boekjes altijd wel een succes waren om voor te lezen. Mooi tussen prentenboek en voorleesboek in ook.

Maar deze ken ik dan weer net niet, moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen.
Oh ja dat is super :D Hij zit ook op het punt van prentenboeken naar voorleesboeken.
  dinsdag 12 september 2023 @ 19:52:12 #112
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210616467
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juli 2023 12:24 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]

Ook kennis: de zweetvoetenman - over rechtzaken & regels (en een hoop gedoe)
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_210619266
quote:
Ja, die is goed -niet alleen voor kinderen- en heb ik hier ook in de kast. Dan is Wikken & Wegen ook een aanrader.
pi_210619368
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:14 schreef douche-eendje het volgende:
Wij zijn al even uit de treinen, maar misschien wat tips voor jullie:

Er zijn veel informatieve boeken over treinen, bijvoorbeeld een Willewete 'Op reis met de trein'. En misschien zijn de boeken 'Daan de machinist' en 'Aap en mol gaan met de trein' wat?

Mijn zoon was vooral gek op de informatieve boeken en zoekboeken over treinen.
pi_210619382
Wat leuk, dat jullie hier tips delen van kinderboeken.
Er is zo veel. De laatste titels die jullie hierboven noemden heb ik opgeslagen om aan te vragen bij nieuwe boeken voor de collectie.
In het kader van kinderboekenweek 2023 staan hier leestips voor de diverse leeftijden.
https://www.kinderboeken.nl/inspiratie/leestips-kinderboekenweek/
pi_210711758
Bij de themaboeken in de klas was J gefascineerd door dit boek met erg mooie platen:
pi_210762033
Het nieuwe 'geef een boek cadeau'-boek wordt Mees Kees: Een pittig klasje. Vanaf 2 februari te koop voor ¤2,99.

En daarnaast nog even een voorleestip: Jippie: een humeurig sprookje (en de vervolgen de ridders van Hak / onderwaterpiraten) is een aanrader. Alle drie (6 en 8 jaar) vonden ze het geweldig en ik vond het ook leuk! Het is een A-boek dus ook prima zelf te lezen rond groep 4/5.

Gaat over een prinses van een land waar iedereen altijd blij en vrolijk is, maar zelf is ze dat niet altijd en dus gaat ze bij het buurland Grom, waar de mensen altijd boos en negatief zijn op zoek naar haar droomprins.
Linkje voor het gemak: https://www.bol.com/nl/nl(...)je/9200000051759619/
pi_210762073
En nog een extra tip: Dit is de goede tijd van het jaar om 'Sinterklaas voor grote kinderen' te (laten) lezen, voor de kinderen die al twijfelen of die er sowieso oud genoeg voor zijn.
  dinsdag 26 september 2023 @ 21:50:34 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210762372
Over voorleesboeken (luie leesdonder hier thuis):

Ik was helemaal onder de indruk van "Meester Max en de minimonsters". Wat een heerlijk boek om voor te lezen O+

Nu lees ik "De reis van raaf en papegaai" voor. Ook een aanrader.
  Moderator zondag 1 oktober 2023 @ 00:08:44 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210801450
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 september 2023 19:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Oh ja dat is super :D Hij zit ook op het punt van prentenboeken naar voorleesboeken.
Wat is het verschil tussen een prentenboek en een voorleesboek? :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 1 oktober 2023 @ 00:18:09 #121
37150 livelink
pi_210801549
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 00:08 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen een prentenboek en een voorleesboek? :@
Voor mij is dat de overgang van vooral plaatjes met geen of weinig tekst naar minder plaatjes en meer tekst. Maar dat is wellicht arbitrair.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 01-10-2023 00:34:56 ]
  zondag 1 oktober 2023 @ 00:19:07 #122
37150 livelink
pi_210801560
verkeerde topic
pi_210841551
Heeft iemand ervaring met de reeks Waarom? De grote encyclopedie van "thema". Op bol staat vanaf 6 jaar maar kan dit ook vanaf 4 (en dan misschien zelf vereenvoudigen?)? Mijn bijna kleuter stelt graag vragen. Heel normaal voor die leeftijd maar ik merk dat ik het soms lastig vind om antwoorden op zijn niveau te geven. En met zijn verjaardag, sint en kerst voor de deur kan zoiets een leuk cadeau zijn.
Andere tips zijn ook welkom :)
pi_210841997
Volgens mij heb ik "Waarom? De grote encyclopedie van de ruimte" in de bieb bekeken en leek mij nog te moeilijk. Op bol staat vanaf 6 jaar maar ik zie dat zwijsen het indeelt bij 10-12 jaar.

De serie Willewete bevalt wel goed.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 23:07:30 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210849107
De bieb heeft echt over alles dat je kan verzinnen informatieboeken. Bij ons is dat 0-8 jaar, ik denk overal, en daarbinnen staan dan per thema simpele en moeilijkere boeken. Ik vind dat echt een goudmijn.

Dat je met 1 encyclopedie-achtig boek er bent lijkt me een illusie, want ze zullen toch altijd iets verzinnen dat daar precies niet in staat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')