Laat even weten wat jouw 11 jarige ervan vindt, het sluit ook wel aan bij de interesse van mijn 11 jarigequote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:24 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]
In dit boek ga je op reis – dwars door tijd en ruimte – en ontdek je hoe de eerste klokken werkten en waarom we eigenlijk jaren, uren en seconden hebben, hoe Christiaan Huygens met zijn slingerklok de hele wereld veranderde en hoe Einstein alle ideeën over tijd en ruimte helemaal op hun kop gooide. En hoe je kunt tijdreizen!
Ik vind het een geweldig boek! Het leest als een trein en het is zo interessant. Geen idee wat m'n 11 jarige ervan gaat vinden en of hij het gaat lezen, maar ik vind het een aanrader. Ook voor volwassenen bij wie al die kennis ver is weggezakt.
Ik ben nu bij het stukje: 'Wist je dat... In gedachte-experimenten over Einsteins ideeën vaak treinen voorkomen? Dat komt doordat treinen in die tijd de snelst bewegende voertuigen waren. Vliegtuigen waren er nog bijna niet en auto's waren vrij langzaam.'quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:30 schreef Kyara het volgende:
[..]
Laat even weten wat jouw 11 jarige ervan vindt, het sluit ook wel aan bij de interesse van mijn 11 jarige![]()
De atlas van de wereldgeschiedenis of zoiets, staat hier ook hoog op (mijn) verlanglijst.
Ooo, die lijkt mij ook erg leuk! Simon is weliswaar geen kleuter meer, maar het is denk ik ook nog wel leuk voor een 6-jarige. Ik vind de Gruffalo in ieder gevalquote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:30 schreef FlyingFish het volgende:
Tip voor (bijna) kleuters: adventkalender van de Grufffalo nu voor ¤10 bij Bruna
https://www.bruna.nl/boek(...)c_Qna7EKlR3T4JrlLopg
Is dit wat?quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:14 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi. Ik zoek iets voor een 4 jarige treinen fanaat. Liever geen Thomas de trein.
Oh ja dat is superquote:Op dinsdag 12 september 2023 19:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Is dit wat?
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_34.36.ProductImage
Ik weet van mijn kinderen dat de Gouden Boekjes altijd wel een succes waren om voor te lezen. Mooi tussen prentenboek en voorleesboek in ook.
Maar deze ken ik dan weer net niet, moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen.
Ook kennis: de zweetvoetenman - over rechtzaken & regels (en een hoop gedoe)quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:24 schreef Sumppi het volgende:
[ afbeelding ]
In dit boek ga je op reis – dwars door tijd en ruimte – en ontdek je hoe de eerste klokken werkten en waarom we eigenlijk jaren, uren en seconden hebben, hoe Christiaan Huygens met zijn slingerklok de hele wereld veranderde en hoe Einstein alle ideeën over tijd en ruimte helemaal op hun kop gooide. En hoe je kunt tijdreizen!
Ik vind het een geweldig boek! Het leest als een trein en het is zo interessant. Geen idee wat m'n 11 jarige ervan gaat vinden en of hij het gaat lezen, maar ik vind het een aanrader. Ook voor volwassenen bij wie al die kennis ver is weggezakt.
Ja, die is goed -niet alleen voor kinderen- en heb ik hier ook in de kast. Dan is Wikken & Wegen ook een aanrader.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:52 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Ook kennis: de zweetvoetenman - over rechtzaken & regels (en een hoop gedoe)
Wij zijn al even uit de treinen, maar misschien wat tips voor jullie:quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:14 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi. Ik zoek iets voor een 4 jarige treinen fanaat. Liever geen Thomas de trein.
Wat is het verschil tussen een prentenboek en een voorleesboek?quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Oh ja dat is superHij zit ook op het punt van prentenboeken naar voorleesboeken.
Voor mij is dat de overgang van vooral plaatjes met geen of weinig tekst naar minder plaatjes en meer tekst. Maar dat is wellicht arbitrair.quote:Op zondag 1 oktober 2023 00:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een prentenboek en een voorleesboek?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |