abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214475343
Kunnen jullie een boek aanbevelen waar een hele hoop voertuigen in staan? Ik woon in Oostenrijk en ben dus afhankelijk van de Duitse Amazon website. Bij bestellingen via andere webshops zijn voor mij de verzendkosten te hoog.

Mijn dreumes is nu 16 maanden en een fan van alles wat rijdt. We hebben Duitstalige boeken met plaatjes van voertuigen, maar een Nederlandse versie zou perfect zijn (het liefst met foto’s als plaatjes), zodat ik niet telkens met mn telefoon hoef te googelen hoe alle voertuigen heten.

Ben verbaasd hoe weinig namen ik ken - na traktor, auto, vrachtwagen, brandweerwagen en ambulance houdt het wel op! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_214476682
Mijn eerste 100 voertuigen ??
pi_214476712
Die is helaas niet meer beschikbaar op Amazon.de. ://
  dinsdag 30 juli 2024 @ 14:42:30 #204
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_214476987
Sprekende voertuigen, heb je ook nog knopjes met geluid erbij. Was hier een groot succes
pi_214477303
Wij hadden deze, is met foto’s van voertuigen en je leert zelf ook allemaal nieuwe voertuigen kennen waarvan je geen idee had hoe ze heten. De schranklader bijvoorbeeld, wie kent hem niet.

https://www.bol.com/nl/nl(...)dt/1001004004725754/

Is alleen niet meer leverbaar zie ik, onze versie was ook 2e hands. Wellicht via vinted oid te koop?
pi_214483885
Bedankt voor de tips! Ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn om die boeken betaalbaar naar Wenen te krijgen! :D
  woensdag 31 juli 2024 @ 07:09:46 #207
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214485555
Als het helpt om een bestelling hier in NL te laten leveren en als doos naar jou te verzenden, geef maar aan gil. Kleine moeite.

Ik wil ook best eens in de winkel hier kijken (kringloop heeft dit soort boeken ook vaak) en ik heb hier in de kast ook nog Nederlandse babyboekjes die weg mogen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214485648
En mocht je een boek zoeken met een verhaal met voertuigen: “Slaap maar fijn, bouwterrein” is hier al bijna vier jaar een favoriet!
https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
pi_214485962
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 07:09 schreef Tink89 het volgende:
Als het helpt om een bestelling hier in NL te laten leveren en als doos naar jou te verzenden, geef maar aan gil. Kleine moeite.

Ik wil ook best eens in de winkel hier kijken (kringloop heeft dit soort boeken ook vaak) en ik heb hier in de kast ook nog Nederlandse babyboekjes die weg mogen.
Wat lief, dankje! :D

Ik heb ze nu toch gevonden via Amazon! Heel gek, als ik de titels hierboven direct op Amazon.de zocht, kwam er niks uit de zoekresultaten. Maar toen heb ik de titels + ‘amazon.de‘ via Google ingetypt en toen kreeg ik wel de link naar de Duitse amazon pagina!
pi_214485964
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 07:31 schreef eponine het volgende:
En mocht je een boek zoeken met een verhaal met voertuigen: “Slaap maar fijn, bouwterrein” is hier al bijna vier jaar een favoriet!
https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Wat leuk, die heb ik besteld!
pi_214485972
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:13 schreef Elleska het volgende:
Mijn eerste 100 voertuigen ??
Ik heb die nu toch kunnen bestellen! :D
pi_214573582
Hmmm, ik vind het ‘mijn eerste 100 voertuigen’ toch niet zo heel geweldig; er staan heel veel Amerikaanse voertuigen in die je hier in Europa (en in Nederland en Oostenrijk) niet zo veel tegenkomt.

Het boek is oke, maar ik zou het niet aanbevelen, denk ik.
pi_214621277
Update: T. Zou het boek wel aanbevelen; het is zijn favoriete boek! :p
pi_215172696
Zijn er nog plekken waar je luisterboeken kan downloaden? En dan bedoel ik niet downloaden om offline in de eigen app te gebruiken maar om op een geheugenkaartje te zetten.
pi_215173050
Niet legaal denk ik. Ivm copyrightsbescherming gaat dat voor zover mij bekend allemaal via apps. Wellicht zijn er wel wat rechtenvrije boeken gratis te vinden tegenwoordig, die door een hobbyist zijn ingesproken. Ondertussen zijn er wel een aantal rechtenvrije klassiekers.

Iemand al leuke boeken gescoord voor de kinderboekenweek? Lala heeft ‘Rock de pinguïn’ uitgekozen, als echte pinguinfan. Het is een informatief boek gericht op eind basisschool denk ik dus eigenlijk nog wat te moeilijk, maar het kan altijd nog even op de plank liggen als ze het toch nog te moeilijk vind. De eerste pagina’s zijn in ieder geval a gelezen.
  vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:51:32 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215174056
Wij hebben op de boekenmarkt op school ingeslagen. Dolfje weerwolfje en foeksia zijn groot favoriet momenteel. En de jongste heeft een Bobbi en een boer boris uitgezocht.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215174067
Dolfje Weerwolfje O+

Net zelf in begonnen. Zo schattig.

Ik ga eruit tekenen.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_215174466
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2024 23:30 schreef FlyingFish het volgende:
Niet legaal denk ik. Ivm copyrightsbescherming gaat dat voor zover mij bekend allemaal via apps. Wellicht zijn er wel wat rechtenvrije boeken gratis te vinden tegenwoordig, die door een hobbyist zijn ingesproken. Ondertussen zijn er wel een aantal rechtenvrije klassiekers.
Daar was ik al bang voor.
Ik begin oud te worden :D Dacht net zoals vroeger even bestanden opslaan en klaar maar dat gaat dus niet meer. Wel begrijpelijk met de copyrightsbescherming maar daar gaat het plan van luisterboeken voor de kinderen en een schermvrije herfstvakantie. Sowieso is de tablet van de kinderen is te oud voor al die nieuwe apps.
Ik zal eens zien hoe de app van de online bibliotheek op mijn telefoon werkt en dan met een bluetooth ofzo. Heb dit soort dingen nooit gebruikt want ik kan zelf helemaal niets met luisterboeken.
pi_215174510
Ik heb de bibliotheek app op mijn tablet staan en verbind daar dan via Bluetooth een speaker (of koptelefoon) aan. Dan kunnen ze alsnog luisteren zonder scherm. Hun eigen tablets zijn ook te slecht hiervoor.
pi_215175819
Ik lees momenteel mijn bijna zesjarige voor uit Gozert. Hij is er eigenlijk nog iets te jong voor, maar vindt alle streken die Ties en Gozert uithalen erg leuk om naar te luisteren.

Laatst heb ik hem Nils Holgersson voorgelezen, die had ik nog liggen van toen ik zelf klein was O+
pi_215188765
https://digitalekrant.vol(...)lq-akM43zIZrRVK2OWgw

Artikel in de volkskrant over het (gebrek aan) taalniveau van de populaire kinderboeken. Vooral de Zoete Zusjes worden afgekraakt, terwijl ze heel duidelijk aanwezig zijn in de lijst met meest verkochte boeken met meerdere titels.

Maar het belangrijkste imo, het lijstje met boeken die wél aangeraden worden door de experts, speciaal voor iedereen die nog een goed boek zoekt:

Milja Praagman: OOZ (Leopold; ¤ 15,99; 4+)
Geestig en kleurrijk prentenboek over Mereltje, die naar de dierentuin gaat om mensen te kijken. Ze zijn allemaal heel verschillend, maar lijken toch op elkaar.

Joukje Akveld en Jan Jutte: De ober en de pinguïn (Lannoo; ¤ 14,99; 5+)
Een eigenwijze pinguïn gaat uit eten en krijgt ruzie met een knorrige ober, maar sluit uiteindelijk toch vriendschap met hem.

Bibi Dumon Tak en Barbara Stok: Dit boek is vóór de wolf (Querido; ¤ 16,99; 5+)
Niet iedereen is fan van de wolf, maar Bibi Dumon Tak en Barbara Stok zijn dat wél. Ze leggen in dit licht provocerende prentenboek uit waarom hij zo gaaf is en zo goed voor de natuur.

Yorick Goldewijk: De boom die een wereld was (Ploegsma; ¤ 18,99; 6+)
Licht filosofische en humoristische voorleesverhalen van verschillende boombewoners, zoals de luiaard die ’s nachts stiekem de boel op stelten zet.

David Vlietstra en Yoko Heiligers: De lijst van Violet Sopjes (Gottmer; ¤ 17,99; 10+)
Violet besluit op alfabetische volgorde bij al haar klasgenoten thuis te gaan spelen. Ze beleeft steeds gekkere avonturen. Gebeuren ze nu echt of niet?

Pieter Koolwijk en Linde Faas: Baas van de wereld (Lemniscaat; ¤ 15,99; 10+)
Een positieve kijk op onze mogelijkheden om de wereld te veranderen van Kinderboekenweekgeschenkschrijver Pieter Koolwijk. Deze fijne heruitgave bevat nu het kleurrijke schilderwerk van zijn vaste illustrator Linde Faas.

Tjibbe Veldkamp en Mark Janssen: De jongen die van de wereld hield (Querido; ¤ 17,99; 10+)
Hoogst origineel sprookje over een jongen die er zelf voor moet zorgen dat hij geboren wordt. Zijn toekomstige moeder Zdenka is rechercheur bij de politie en zijn toekomstige vader Vaclav rebelleert tegen het stadsbestuur.

Arend van Dam en Roland Sillem: In oorlog (Van Holkema & Warendorf; ¤ 18,99; 11+)
Arend van Dam, schrijver van informatieve boeken en van huis uit pacifist, bedenkt zich wel drie keer voor hij een boek over oorlogvoeren schrijft. Juist daarom is dit actuele boek zo goed gelukt.

Zindzi Zevenbergen en Hedy Tjin: De reis van Manie Schaafijs (De Harmonie; ¤ 22,50; 11+)
Echt gebeurd: de overgrootvader van illustrator Hedy Tjin introduceerde ijs in Suriname. Terechte winnaar van de Thea Beckmanprijs 2024.

Ted van Lieshout Voor de mooiste (Leopold; ¤ 22,50; 11+)
Ted van Lieshout neemt je mee op reis door delen van de geschiedenis die vaak worden genegeerd en zet bekende gebeurtenissen in een ander, diverser licht. Prikkelende ondertitel: ‘De geschiedenis is van ons’.
pi_215189796
@FlyingFish Bedankt voor het posten! :D

Kan het artikel niet lezen, maar leuke aanbevelingen staan er tussen!
pi_215724729
Zo af en toe lees ik hier mee, omdat ik in een (kleine) schoolbieb t/m groep 8 werk.
Van de week werd gevraagd om suggesties, want er is budget voor aanschaf w/

En toen heb ik schaamteloos ‘jullie’ titels geplagieerd en doorgemaild.😉
Dank dus💐
pi_215790845
Vandaag een antwoord mail:
…” Ik heb alle boeken op je lijstjes besteld. 1-2 konden niet besteld worden, de reden weet ik dan niet zo goed.
Ik hoop dat ze vlot binnen komen want er zit ook nog een kerstboek bij …”

Nogmaals dank jullie wel voor de genoemde titels!

[ Bericht 10% gewijzigd door AnneX op 06-12-2024 23:41:57 ]
pi_215916382
Oh, er is weer een nieuw boek uitgekomen van Torben Kuhlmann met eindelijk een vrouwlijke pionier in de hoofdrol: Earhart. Met opnieuw prachtige illustraties!

Ik was nooit een fan van Amazon, maar wat kinderboeken betreft ben ik nu eigenlijk heel blij dat ik die nu zo makkelijk vanuit het buitenland kan bestellen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')