Ik vermoed dat je niet de hele vorige reeks gelezen hebt?quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:51 schreef halfway het volgende:
Toch vreemd aankopen retour bij Coolblue nooit problemen gehad en binnen een
paar dagen geregeld. Ik vermoed dan ook dat het op dit moment erg druk is.
En dit is natuurlijk ook niet erg netjes.
Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.
'verzekerd' retourneren bedoel je?quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:57 schreef Bottomleftone het volgende:
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!
[ link | afbeelding ]
Ja. Plus als retour pakket verloren gaat krijgt klant geld terug of vervanging. Beiden heeft @JohanHat89 nog nietquote:Op zaterdag 4 december 2021 18:00 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
'verzekerd' retourneren bedoel je?
Nee ik ga op mijn eigen ervaringen af.quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je niet de hele vorige reeks gelezen hebt?
Pakketbedrijven leveren ook netjes hun pakketten af, echter er zijn soms incidenten, zoals waar TS het over heeft. En dan is de vraag wie er juridisch gelijk heeft.quote:Op zaterdag 4 december 2021 18:05 schreef halfway het volgende:
[..]
Nee ik ga op mijn eigen ervaringen af.
zover ik weet niet. Je krijgt het verzekerd bedrag, echter tegenwoordig, tenminste ik, mag er niet meer getekend worden door de ontvanger vanwege corona. Zoals ik schreef in de vorige reeks heb ik weleens een handtekening opgevraagd en toen stond er een kruisje. Dus bij verlies kan iemand van postnl gewoon een kruisje zetten en dan is het bezorgd.... Dus welke waarde een verzekerde verzending nog heeft is mij onbekend.quote:Op zaterdag 4 december 2021 18:02 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Ja. Plus als retour pakket verloren gaat krijgt klant geld terug of vervanging. Beiden heeft @:JohanHat89 nog niet
Waar heb jij het over?quote:Op zaterdag 4 december 2021 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zover ik weet niet. Je krijgt het verzekerd bedrag, echter tegenwoordig, tenminste ik, mag er niet meer getekend worden door de ontvanger vanwege corona. Zoals ik schreef in de vorige reeks heb ik weleens een handtekening opgevraagd en toen stond er een kruisje. Dus bij verlies kan iemand van postnl gewoon een kruisje zetten en dan is het bezorgd.... Dus welke waarde een verzekerde verzending nog heeft is mij onbekend.
TS, uutprinten, inlijsten en naar de legal afdeling van CB sturen met incasso bureau in cc dat ze mogen dagvaarden als CB niet geld terug geeft.quote:Op zaterdag 4 december 2021 17:57 schreef Bottomleftone het volgende:
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!
[ link | afbeelding ]
ik hoop dat dit lukt...quote:Op zaterdag 4 december 2021 18:17 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
TS, uutprinten, inlijsten en naar de legal afdeling van CB sturen met incasso bureau in cc dat ze mogen dagvaarden als CB niet geld terug geeft.
Wat een sukkel op de websupport. Doe er je voordeel mee
Voor DIT antwoordnummer .... De regels voor het antwoordnummer van CB wijken af? Misschien kun je daar wat mee??quote:Op zondag 5 december 2021 12:28 schreef Bottomleftone het volgende:
Inimddels antwoord postnl of je pakketje verzekerd kan versturen naar coolblue.
Nee is het antwoord
[ link | afbeelding ]
Kan ik zeker wat mee, bedankt iedereen in dit topic me verder te helpenquote:Op zondag 5 december 2021 13:02 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Voor DIT antwoordnummer .... De regels voor het antwoordnummer van CB wijken af? Misschien kun je daar wat mee??
Kansloos.quote:Op zondag 5 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
de politie zal dit niet opnemen omdat het niet valt onder het strafrecht. Maar wie weet, als het wel wordt opgenomen dan gebeurt er in ieder geval niks.quote:Op zondag 5 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
quote:
Je bent aan het posten in WGRquote:Op zondag 5 december 2021 16:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Het is puur een civielrechtelijke kwestie.
Huh, coolblue trekt nu aan het korste eind op dit moment omdat ze het zelfs gerechtelijk willen gaan maken omdat ze denken te winnen, hoe kom je tot een andere conclusie?quote:Op zondag 5 december 2021 17:26 schreef bami_haar het volgende:
Waarom een deel 2? In deel 1 was het al duidelijk dat TS aan het kortste eind trekt.
Door alleen de OT te plaatsen begint het opnieuw en voegt niets toe
Dat maak ik niet op uit het antwoord, die is redelijk duidelijk.quote:Op zaterdag 4 december 2021 18:00 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
'verzekerd' retourneren bedoel je?
quote:Op zondag 5 december 2021 17:30 schreef Armani XL het volgende:
[..]
[..]
Je bent aan het posten in WGR
Bij wijze van hoge uitzondering.quote:Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...
Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).
Succes!
Wat kost het je?quote:Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Wij van wc-eend…quote:Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.quote:Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Moet je dit soort kosten voorschieten? Zie niks op de website van juristu staan namelijk, tot nu toe heel tevreden over zequote:Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.
Mijn advies is dat dit leergeld is.
Nee dit waren bij mij advocaatkosten.quote:Op maandag 6 december 2021 18:14 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Moet je dit soort kosten voorschieten? Zie niks op de website van juristu staan namelijk, tot nu toe heel tevreden over ze. Heel nauwkeurig in communicatie.
Is de tegenpartij niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiende uit een wanprestatie?quote:Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.
Mijn advies is dat dit leergeld is.
bij mij in ieder geval niet en mijn advocaat probeerde het wel, omdat het soms voor een gedeelte van de kosten wel kan. Maar de rechter ging er niet in mee.quote:Op maandag 6 december 2021 18:16 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Is de tegenpartij niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiende uit een wanprestatie?
Dit verbaast mij echt ontzettend. Ik dacht altijd dat dit eerder een gegeven was.quote:Op maandag 6 december 2021 18:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
bij mij in ieder geval niet en mijn advocaat probeerde het wel, omdat het soms voor een gedeelte van de kosten wel kan. Maar de rechter ging er niet in mee.
https://www.rijksoverheid(...)n-van-een-rechtszaakquote:Op maandag 6 december 2021 18:17 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Dit verbaast mij echt ontzettend. Ik dacht altijd dat dit eerder een gegeven was.
Thx.quote:Op maandag 6 december 2021 18:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)n-van-een-rechtszaak
die mythe gaat inderdaad rond.
voor arme mensen is er de sociaal advocatuur en andere moeten het zelf betalen. Zo worden burgers wel beschermt bij faillisement als ze verliezen.quote:
Naja in die zin snap ik het als je het niet kán betalen, maar iedereen kan een paar duizend ophoesten. Ookal duurt het voor de een wat langer dan de ander.quote:Op maandag 6 december 2021 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
voor arme mensen is er de sociaal advocatuur en andere moeten het zelf betalen. Zo worden burgers wel beschermt bij faillisement als ze verliezen.
In de zaak van TS is het de vraag of de rechter meegaat in de vergoeding van kosten omdat het om een klein bedrag gaat tov de totale kosten. Bij hogere bedragen gaat een rechter er vaker in mee om de verliezer een deel van de kosten te laten betalen volgens mijn vorige advocaat.quote:Op maandag 6 december 2021 18:25 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Naja in die zin snap ik het als je het niet kán betalen, maar iedereen kan een paar duizend ophoesten. Ookal duurt het voor de een wat langer dan de ander.
Naja, het is wat het is
Jij verandert ook keer op keer van mening? Eerst zeg je dat ik goede kans heb en nu weer niet?quote:Op maandag 6 december 2021 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik snap ook wel dat CB met vertrouwen de rechtzaak ingaat omdat ze ook wel weten dat niemand met gezond verstand dit doet voor ca 600 euro. Als TS een rbv had, dan was die al ingeschakeld, dus CB weet dat dit niet zo is.
Daarnaast is de vraag of TS dit wint. Die screenshot kan juridisch niks waard zijn en een pakket opsturen is niet hetzelfde als een product opsturen.
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?quote:Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn advies is dat dit leergeld is.
Waar heb ik dat gezegd? Volgens mij heb ik gezeg dat je een kans maakt maar dat is geen garantie.quote:Op maandag 6 december 2021 18:48 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Jij verandert ook keer op keer van mening? Eerst zeg je dat ik goede kans heb en nu weer niet?
Klopt en een pakket opsturen is niet gelijk aan een product opsturen omdat dit niks zegt over de inhoud.quote:Ik heb een verzendbewijs, iets wat je alleen krijgt als je je pakket inlevert van het postnl punt.
quote:Op maandag 6 december 2021 18:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?
Ja precies, wat is hier leergeld van? Aangezien je niet de retour verzekerd kan sturen. Wat nu 100% zeker is.quote:Op maandag 6 december 2021 18:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?
Waarom moet ik het accepteren? Als ik had geaccepteerd had, had ik niet eens een incassobureau of thuiswinkel waarborg klacht ingediend.quote:Op maandag 6 december 2021 18:59 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja 600 euro verliezen is pijnlijk, dit is leergeld. Maar je zit nog niet in de fase van accepteren. Eerst is er woede, daarna verdriet en tot slot bezinning en acceptatie. TS zit nog tussen 1 en 2.
Crowdfund en ons laten delen in het resultaatquote:Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.
Mijn advies is dat dit leergeld is.
Dat kan wel, maar mogelijk alleen op eigen kosten. Dat is een keuze.quote:Op maandag 6 december 2021 19:16 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
[..]
Ja precies, wat is hier leergeld van? Aangezien je niet de retour verzekerd kan sturen. Wat nu 100% zeker is.
Nee, dat kan dus niet. Stukje terugquote:Op maandag 6 december 2021 20:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar mogelijk alleen op eigen kosten. Dat is een keuze.
Hoe bedoel je dat kan dus niet? Leg uit, begrijp je niet.quote:Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Gast lees gewoon terugquote:Op maandag 6 december 2021 20:51 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat kan dus niet? Leg uit, begrijp je niet.
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.quote:Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijkquote:Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
quote:Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
Maar als TS eenzelfde antwoord als van @Bottomleftone kan krijgen via de webchat dan acht ik juridische stappen best haalbaar ... (ookal heeft TS in feite geen bewijs dat hij een telefoon heeft opgestuurd).quote:Hi Anthony,
Jammer dat je aankoop toch niet naar wens was. Logisch dat je dit op een veilige manier onze kant op kan sturen.
Ik begrijp dat je het liever op een veilige manier wilt retourneren. Je kan je product altijd bij ons in de omruilen/retourneren of ter reparatie aanbieden.
Daarbuiten adviseren wij altijd met het retourlabel het product te retourneren. Op een andere manier gaat dat helaas niet.
Heb je nog vragen? Stel ze gerust!
Groetjes, Duygu van Coolblue
De vraag blijft wat de juridische waarde van dat chatbericht aan jou is, bij een rechtszaak van ts. Ts heeft een dergelijke navraag zelf immers niet gedaan, en cb zou bijvoorbeeld kunnen bepleiten dat ts wel een alternatief adres had kunnen krijgen daar het om een pakketje van 600 euro ging.quote:Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk
Zie hierboven.quote:Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
quote:Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk
[ link | afbeelding ]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:quote:
en zonder de kleine lettertjes:quote:Vestigingsadres:
Weena 664
3012 CN Rotterdam
Bezoekadres:
Oostplein 97
3011 KW Rotterdam
quote:Hoi! Wij zijn Coolblue. Als je ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:
Schrijf ons:
Weena 664
3012 CN Rotterdam
quote:Op dinsdag 7 december 2021 05:10 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
[..]
en zonder de kleine lettertjes:
[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.quote:Op dinsdag 7 december 2021 05:10 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
[..]
en zonder de kleine lettertjes:
[..]
Is gewoon een postadres :p lolquote:Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Yep, als je daar je pakketje heen stuurt, dan weet je zeker dat je het kwijt bent.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Is gewoon een postadres :p lol
Je bent niet bekend met r_one zie ik, is ook logisch hij is normaliter hier in WGR niet meer te vinden.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met r_one zie ik, is ook logisch hij is normaliter hier in WGR niet meer te vinden.
Maar als lang meelopend fok lid kan ik je ook uit persoonlijke ervaring vertellen, je fuckt niet met zijn juridische kennis.
Ik heb hem er zelden naast zien zitten, het zal vast een keer zijn voor gekomen uiteraard, maar 99% van de tijd was en waren zijn adviezen correct.
Dit, en dat had coolblue dit wel verteld in andere correspondentie.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.
Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Is gewoon een postadres :p lol
De dommigheid bij sommige users is tenenkrommend.quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!
Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
Het is lekker discussiëren zonder argumenten, he?quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:52 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
De dommigheid bij sommige users is tenenkrommend.
Dat kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld dat de mensen van de webcare hebben geen benul hebben. Of omdat ze liever niet afwijken van de reguliere retourprocedure (alles anders dan standard kost tijd en dus geld).quote:En waarom zou coolblue dat niet aangeven dan in geen enkele correspondentie????!!
De facto?quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.
Nee dan nu, naar een antwoordnummer, gaat van een leien dakjequote:Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Jij bent echt met afstand de meest onmogelijke user op dit forum.quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:54 schreef baskick het volgende:
[..]
Het is lekker discussiëren zonder argumenten, he?
Goed onderbouwd ook, ja.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:22 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Jij bent echt met afstand de meest onmogelijke user op dit forum.
De kans is natuurlijk groot dat, ondanks getekend ontvangen, CB alsnog zegt pakketje kwijt. En dan zeg jij natuurlijk ja leuk CB maar is ontvangen en heb ik bewijs voor, zegt CB doodleuk natuurlijk dat het niet volgens hun retour procedures is gegaan, niet naar het juiste adres, niet naar de juiste afdeling..enz enz…en dus geen geld terug.quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!
Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
Dat zal allemaal wel. Het publiceren van een adres is verplicht. De retourprocedure die de winkel hanteert, maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Een retourzending (met daarbij de opmerking 'herroeping' en je ordernummer) lijkt me kwalificeren als een ondubbelzinnige melding van herroeping. De zending is aantoonbaar ontvangen. De koper heeft in dat geval moeite gedaan (zeker als hij vooraf heeft geïnformeerd hoe hij voor eigen rekening een artikel verzekerd terug kan sturen) en kosten gemaakt. Benieuwd wat een rechter er dan van zegt als de winkel zegt "ja, jammer, niet via onze voorkeursmethode gegaan".quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:50 schreef alopio het volgende:
[..]
De kans is natuurlijk groot dat, ondanks getekend ontvangen, CB alsnog zegt pakketje kwijt. En dan zeg jij natuurlijk ja leuk CB maar is ontvangen en heb ik bewijs voor, zegt CB doodleuk natuurlijk dat het niet volgens hun retour procedures is gegaan, niet naar het juiste adres, niet naar de juiste afdeling..enz enz…en dus geen geld terug.
Kortom, je blijft gezeik houden. Kan het juridisch allemaal wel kloppend zijn, maar recht hebben en krijgen is iets anders. En CB geeft natuurlijk aan dat het alleen via antwoordnummer kan, dus 99.9% van de klanten doet dat ook. Nu is CB überhaupt een but bedrijf met hun “alles voor een glimlach”. Is meer “alles voor frustratie”
Maar dan moet je het ook wel weer voor een rechter gooien. Meeste consumenten doen dat (logisch) niet.quote:Op dinsdag 7 december 2021 20:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel. Het publiceren van een adres is verplicht. De retourprocedure die de winkel hanteert, maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Een retourzending (met daarbij de opmerking 'herroeping' en je ordernummer) lijkt me kwalificeren als een ondubbelzinnige melding van herroeping. De zending is aantoonbaar ontvangen. De koper heeft in dat geval moeite gedaan (zeker als hij vooraf heeft geïnformeerd hoe hij voor eigen rekening een artikel verzekerd terug kan sturen) en kosten gemaakt. Benieuwd wat een rechter er dan van zegt als de winkel zegt "ja, jammer, niet via onze voorkeursmethode gegaan".
Verder eens dat gelijk hebben en krijgen niet hetzelfde is, uiteraard.
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 22:24 schreef SOG het volgende:
Gaat er nog een zaak aangespannen worden? Of is de witte vlag reeds gewuifd?
Echt zuur manquote:Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt.
Ik ben bereid om ¤ 10,- te doneren!quote:
Zou je nog kunnen uitleggen waarom dit leergeld zou moeten zijn? Dan kan je vast een overduidelijke fout van TS aangeven. ik zie die zelf niet maar ik ben benieuwd.quote:Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn advies is dat dit leergeld is.
Jammer dat je die KoeleBlauwe hier feitelijk laat winnen. Maar ik begrijp het dilemma van de onzekere uitslag wel (al denk ik wel dat je sterk staat)quote:Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt.
Incassobureau gaf eerlijk aan dat het een 50/50 zaak was. Aangezien het rechtboek hier niet duidelijk over is. En dan ¤300 kwijt zijn nog extra? Tsjaquote:Op woensdag 8 december 2021 12:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jammer dat je die KoeleBlauwe hier feitelijk laat winnen. Maar ik begrijp het dilemma van de onzekere uitslag wel (al denk ik wel dat je sterk staat)
Ai. Tijd voor crowdfunding TSquote:Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt.
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zou je nog kunnen uitleggen waarom dit leergeld zou moeten zijn? Dan kan je vast een overduidelijke fout van TS aangeven. ik zie die zelf niet maar ik ben benieuwd.
Precies. Leergeld terwijl je niet eens anders kan retourneren.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
Dat is niet helemaal waar; je kan het wel in de winkel retourneren maar dat is ook niet echt voor iedereen een optie.Maar om dat als reden te geven dat het leergeld moet zijn gaat me ook wat te ver.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:31 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Precies. Leergeld terwijl je niet eens anders kan retourneren.
Je kan ze altijd nog zelf dagvaarden, zonder advocaat.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Ga het niet doen. Komen nog meer kosten bij als je het verliest.
Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Asjeblieft|quote:Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Als ik hier reviews van lees zijn die ook niet onafhankelijk en spannen die onder een hoedje van thuiswinkel waarborg. Kortom, heeft ts vrij weinig aan.quote:
Identiek aan TSquote:Op woensdag 8 december 2021 20:17 schreef Johannes788 het volgende:
Waar gaat de uitspraak over
De consument klaagt over de retourzending van een gedeelte van de geleverde goederen. De consument heeft gebruikt gemaakt van haar herroepingsrecht.
TS heeft dat wélquote:Bij het terugsturen van het pakket heeft de consument geen bewijs van verzending gekregen.
Identiek aan TSquote:De ondernemer heeft de retourzending niet ontvangen en stelt dat het aan de consument is om te bewijzen dat het pakket teruggestuurd is.
Dat kan TSquote:De commissie oordeelt dat het inderdaad aan de consument is om te bewijzen dat het pakket is teruggestuurd. Dit kan zij doen aan de hand van het bij verzending te verstrekken verzendbewijs.
TS heeft exact de instructies van de verkoper opgevolgdquote:Ondanks de goede instructies die de ondernemer heeft gegeven, heeft de consument onvoldoende gelet op de afgifte van dit verzendbewijs. Het gevolg hiervan is dat het risico van verzending volledig bij de consument ligt. De commissie geeft aan dat de verantwoordelijkheid van de ondernemer voor het retour zenden ophoudt, wanneer hij het etiket ter beschikking stelt.
Administratief heeft TS alles op ordequote:De verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de retourzending ligt daarom geheel bij de consument. De commissie verklaart de klacht ongegrond.
Het woord 'daarvan' verwijst naar 'afgifte van een verzendbewijs'. TS heeft wél een afgiftebewijs.quote:Het is aan de consument om te bewijzen dat een pakket teruggestuurd is naar de ondernemer. Dat kan een consument doen aan de hand van het bij verzending te verstrekken verzendbewijs. De consument heeft het pakket zelf afgegeven ter terugzending. Ondanks goede instructies daarover door de ondernemer heeft de consument kennelijk niet aangedrongen op of onvoldoende gelet op afgifte van een verzendbewijs. De gevolgen daarvan zijn geheel voor risico van de consument zelf.
Reviews?quote:Op woensdag 8 december 2021 20:13 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Als ik hier reviews van lees zijn die ook niet onafhankelijk en spannen die onder een hoedje van thuiswinkel waarborg. Kortom, heeft ts vrij weinig aan.
Ik heb een x de belgische ombudsman ingeschakeld, omdat ik een tv had gekocht via mm die 60 procent afgeprijsd was (tv van 1000 euro ofzo). Mm annuleerde deze overeenkomst zonder opgave van reden en later onder het mom van een technische oorzaak. Ombudsman ingeschakeld. Alle bewijzen en correspondentie geupload. Eis en verweer en toen kwam het epische aanbod van de ombudsman: een waardebon van 15 euroquote:
Zelden zoveel vooroordelen (en manke vergelijkingen) hier gelezen.quote:Op donderdag 9 december 2021 00:51 schreef SOG het volgende:
[..]
Ik heb een x de belgische ombudsman ingeschakeld, omdat ik een tv had gekocht via mm die 60 procent afgeprijsd was (tv van 1000 euro ofzo). Mm annuleerde deze overeenkomst zonder opgave van reden en later onder het mom van een technische oorzaak. Ombudsman ingeschakeld. Alle bewijzen en correspondentie geupload. Eis en verweer en toen kwam het epische aanbod van de ombudsman: een waardebon van 15 euro![]()
![]()
![]()
![]()
Geschillencommissies etc zijn de grootste bs organisaties die er bestaan en genieten enkel bestaansrecht door financiering van de partijen voor wie zij opereren (de winkels dus). Waste of time.
Ik zou zeggen: maak eens een poll om de animo voor crowdfunding te polsen icm een begroting voor een rechtgang. Een advocaat heb je in principe echt niet nodig aangezien het een vrij duidelijke zaak is. Het enige risico is dat je de kosten voor de tegenpartij moet dokken denk ik.
Voor een prikkie per user kunnen we een mooie topicreeks volgen.
[ afbeelding ]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.quote:Op donderdag 9 december 2021 01:07 schreef r_one het volgende:
Casus van TS is kat-in-ut-bakkie, ook voor een GC. Met 2 vingers in de neus te winnen.
Zie b.v. de post van Baskick: het verzendbewijs is van doorslaggevende betekenis.quote:Op donderdag 9 december 2021 03:32 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.
En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
Blijkbaar kan sjors ook niet iets verzinnen waarom het leergeld zou moeten zijn, want het blijft angstvallig stil.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.quote:Op donderdag 9 december 2021 03:32 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Is dat een gevoel of kun je dit onderbouwen met vergelijkbare uitspraken van geschillencommissies? In de eerder aangehaalde zaken van gc's werd de consument namelijk het bos in gestuurd.
En ja, het lijkt mij evident dat een gc die betaald wordt door de sector, bij enige twijfel toch vooral kant kiest voor de ondernemer. Een uitspraak van een gc hoeft dus zeker niet overeen te komen met de visie van een rechter.
Waar zou je je over moeten verbazen? Dat het niet onafhankelijk is?quote:Op donderdag 9 december 2021 05:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Zie b.v. de post van Baskick: het verzendbewijs is van doorslaggevende betekenis.
Nu jij: graag een linkje naar “eerder aangehaalde zaken waar de consument het bos in werd gestuurd”.
Tenslotte: Verdiep je eens in de samenstelling van de commissie. En verbaas je.
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert terwijl je het goed nog in handen hebt in plaats van op het moment dat dat verdwenen is?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Blijkbaar kan sjors ook niet iets verzinnen waarom het leergeld zou moeten zijn, want het blijft angstvallig stil.
Je kan dus niet verzekerd versturen naar een antwoordnummer. en nu?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert in plaats van achteraf?
Die casus is niet vergelijkbaar; waardevermindering is wat anders dan de zaak van TS.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:08 schreef Wiedanwel het volgende:
Net als jij denk ii dat het een uitgemaakte zaak is voor ts, maar na 400 posts is er nog altijd geen relevante jurisprudentie boven water.
Wel deze uitspraak van de geschillencommissie van webwinkelkeur
https://www.digidispuut.n(...)boden-verzendmethode
Hier werd de consument het bos in gestuurd zonder degelijke juridische onderbouwing.
Mijn persoonlijke ervaring met geschillencommissie wonen is dat er tijdens het proces flink gepusht werd om tot een schikking te komen en een zitting te voorkomen.
Je kan niet verzekerd sturen naar postnl met dit antwoordnummer, zoals aangegeven door CB en Postnl.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat je een pakket van 660 euro ten alle tijden verzekerd opstuurt, en een eventuele discussie over de (on)mogelijkheid en rechtmatigheid hiervan vooraf voert terwijl je het goed nog in handen hebt in plaats van op het moment dat dat verdwenen is?
Het feit dat ts dat niet eens geprobeerd heeft is hetgeen hem verweten kan worden, en een rechter kan dit ook meewegen als het zover komt.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je kan dus niet verzekerd versturen naar een antwoordnummer. en nu?
wat valt er aan te proberen? niet meer dan dit;quote:Op donderdag 9 december 2021 09:46 schreef Wiedanwel het volgende:
Het feit dat ts dat niet eens geprobeerd heeft is het leergeld.
Ik denk dat Coolblue hier niet echt heel sterk door staat en duidelijk in voordeel van TS>quote:En het antwoord op je vraag: nu ga je de strijd aan totdat je óf een ander adres krijgt óf een harde toezegging dat ze de aansprakelijkheid nemen voor het pakket naar het antwoordnummer.
quote:Op donderdag 9 december 2021 09:40 schreef baskick het volgende:
[..]
Die casus is niet vergelijkbaar; waardevermindering is wat anders dan de zaak van TS.
Nogmaals, ik vind de hele uitspraak verwerpelijk, maar met deze geschiedenis zou ik de zaak van ts in ieder geval niet aan digidispuut voorgelegd hebben...quote:20. In tegenstelling tot wat de consument beweert is bij consumentenkoop -– in dit geval een koop op afstand de verzender verantwoordelijk voor eventuele vermissingen en/of schade(s) aan pakketten.
Volgens mij wíl je het gewoon niet snappen. En een rechter weegt proactiviteit vs laksheid wel degelijk mee.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:48 schreef Gunner het volgende:
[..]
wat valt er aan te proberen? niet meer dan dit;
TS aan balie: kan ik dit verzekerd versturen?
baliemedewerker: nee dat kan niet naar een antwoordnummer.
Ik snap niet hoe iets door een rechter verweten kan worden wat technisch gezien helemaal niet kan.
[..]
Ik denk dat Coolblue hier niet echt heel sterk door staat en duidelijk in voordeel van TS>
Dat idee heb ik van jouquote:Op donderdag 9 december 2021 09:55 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Volgens mij wíl je het niet snappen.
ik zie echt niet hoe hij hier laks is geweest. Er is precies gedaan wat CB heeft gevraagd en er was geen mogelijkheid tot verzekerd versturen.quote:En een rechter weegt wel proactiviteit vs laksheid wel degelijk mee.
Ik had het proactief gevonden als hij zich tenminste had afgevraagd hoe het dan zit met de aansprakelijkheid.quote:ik zie echt nietinderdaad hoe hij hier laks is geweest. Er is precies gedaan wat CB heeft gevraagd en er was geen mogelijkheid tot verzekerd versturen.
Deal, en laten we allebei een duit in het zakje doen van de crowdfunding als het zo ver komtquote:Maar goed, let's agree to disagree.
Fair enough, maar ik hecht meer waarde aan de GC dan aan Digidispuut (waar geen mens ooit van gehoord heeft):quote:Op donderdag 9 december 2021 09:52 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, ik vind de hele uitspraak verwerpelijk, maar met deze geschiedenis zou ik de zaak van ts in ieder geval niet aan digidispuut voorgelegd hebben...
quote:Op woensdag 8 december 2021 20:17 schreef Johannes788 het volgende:
Check dit op thuiswinkel waarborg geschillencomissie
https://www.degeschillenc(...)j-vermissing-pakket/
Dus dan heeft het geen zin voor TS, want zie idd dat het een andere soort case is dan wat ts heeftquote:Op donderdag 9 december 2021 12:38 schreef baskick het volgende:
[..]
Fair enough, maar ik hecht meer waarde aan de GC dan aan Digidispuut (waar geen mens ooit van gehoord heeft):
[..]
Meester Visser.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Ga het niet doen. Komen nog meer kosten bij als je het verliest.
Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Juist wél, schat ik in. De casus die eerder gelinkt wordt sterkt het standpunt van TS.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:41 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Dus dan heeft het geen zin voor TS, want zie idd dat het een andere soort case is dan wat ts heeft
slim, succes. Nu moeten ze schakelenquote:Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef JohanHat89 het volgende:
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.
Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
Goed bezig, nu maar weer afwachten.quote:Op donderdag 9 december 2021 14:00 schreef JohanHat89 het volgende:
Ondertussen via Linkedin en mail berichten gestuurd naar de Legal afdeling de personen die deze case bij coolblue hebben lopen.
Ben eens benieuwd of ik reactie krijg.
Opnieuw: bron?quote:Op donderdag 9 december 2021 09:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
Nee, over de samenstelling van die commissie, zei ik toch. Le-zen.quote:Op donderdag 9 december 2021 09:26 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Waar zou je je over moeten verbazen? Dat het niet onafhankelijk is?
Heb je heel veel kans op.quote:Op donderdag 9 december 2021 21:08 schreef fyah het volgende:
Een of andere PostNL medewerker zit nu TikTok te kijken op de telefoon van TS. Wat een bizar topic dit.
Idd ...quote:Op donderdag 9 december 2021 21:25 schreef Johannes788 het volgende:
Veel schreeuwen, maar NIKS waarmaken
quote:Op donderdag 9 december 2021 15:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Opnieuw: bron?
Ben nog steeds benieuwd naar het linkje waar je die tendentieuze reviews over de GC Thuiswinkel hebt gevonden.
Dat heeft ts allemaal gedaanquote:Op donderdag 9 december 2021 23:43 schreef Inbox het volgende:
Leuk topic. Ik zou het aan de rechter voorleggen. Mij zou het die 350 euro wel waard zijn.
Mijn gezond verstand zegt:
-coolblue eist dat het verzonden wordt naar antwoordnummer
-dat is gebeurd, aantoonbaar want jij hebt een verzendbewijs obtvangen.
-met een verzendlabel geleverd door coolblue. Toch?
Dan zou ik zeggen: verzendrisico ligt bij coolblue. Laat coolblue maar met PostNL de schade regelen.
En ik denk dat de rechter daarin gewoon mee zou kunnen gaan: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
Nee? Hij heeft het niet aan een rechter voorgelegd.quote:
Omdat die dan ook kans op nog meer geld kwijt aan deze case omdat Coolblue onterecht moeilijk doet. Snap dat wel de twijfel…..quote:Op vrijdag 10 december 2021 07:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee? Hij heeft het niet aan een rechter voorgelegd.
Met ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ bedoel je dus: label gebruikt, naar antwoordnr. gestuurd en verzendbewijs gekregen?quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:28 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Omdat die dan ook kans op nog meer geld kwijt aan deze case omdat Coolblue onterecht moeilijk doet. Snap dat wel de twijfel…..
Ja en de ombudsman is ook partijdig want die wordt betaald door de overheidquote:Op donderdag 9 december 2021 09:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Precies. En TS heeft al klacht ingediend thuiswinkel waarborg, die spannen allemaal onder 1 hoedje want die verwijzen naar geschillen comissie zodat die ook inkomsten vergaren. Geschillen comissie schiet je niks mee op, dagvaarding wel. Snap wel dat ts dat niet betaald, ¤300 verder en kans op slagen 50%.
Jezus manquote:Op vrijdag 10 december 2021 11:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Met ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ bedoel je dus: label gebruikt, naar antwoordnr. gestuurd en verzendbewijs gekregen?
Ja, dat was het uitgangspunt al, dus ik zie de zin van je opmerking ‘TS heeft dat allemaal gedaan’ niet.
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Jezus manWat een gezuig weer
jongens, gezellig houden. Het is weekendquote:Op vrijdag 10 december 2021 17:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?
Helder verhaal. Gewoon 100% zeker recht op geld terug.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef JohanHat89 het volgende:
Ook antwoord terug van klacht ingediend bij ACM over Coolblue, wat maken we hier van
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daar ben je zelf ook zo goed in. Van welke kutuser ben jij de ongetwijfeld zoveelste kloon, lafbek?
Laat ze nou gewoon gelijk hebben.quote:
Hmm, als ik het zo lees moet CB je het geld terugbetalen, en komen ze het een week later weer halen, want ze kunnen aantonen dat ze het product nooit retour hebben ontvangen.quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:09 schreef JohanHat89 het volgende:
Ook antwoord terug van klacht ingediend bij ACM over Coolblue, wat maken we hier van
[ link | afbeelding ]
Succes TS. Mooi dat je doorzet. Ik duim voor jequote:Op vrijdag 10 december 2021 16:41 schreef JohanHat89 het volgende:
Update 10 december 16:39 uur
Heb een hele betrouwbare partij gevonden voor zaken mee te doen de volgende stap te nemen.
Conclusie is, zelf dagvaarding schrijven en ze doen alles voor je voor 250 euro inclusief btw. Iemand hier op het forum die me daar mee wil helpen, ben daar echt niet goed in.![]()
Ik wil er toch voor gaan, en dan crowdfunding starten zou ik zeker overwegen. Ga me daar dit weekend in verdiepen, maar wil deze case door zetten, ook voor toekomstige fokkers![]()
Dankjequote:Op vrijdag 10 december 2021 19:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Succes TS. Mooi dat je doorzet. Ik duim voor je
Zelfde hier.quote:
Gast, wat heb jij gerookt?quote:Op vrijdag 10 december 2021 17:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Laat ze nou gewoon gelijk hebben.
Goede adviezen ongefundeerd afbranden want "onder 1 hoedje" (), onderbouwing ho maar, lekker blijven schoppen en dom roeptoeteren en dan maar bedelen om geld (
).
Dit is WGR, niet FHF gast.
En dan nu dit advies van de ACM ... Lekker blijven negeren jongens, ga gezellig crowdfunden met je kutklonen. Van mij geen cent. En ook geen hulp (meer).
Rinus zegt ... De groeten maar weer
@JohanHat89 uitprinten en opsturen naar zequote:Op vrijdag 10 december 2021 21:05 schreef Bottomleftone het volgende:
Even een samenvatting wat voor rotzooi en potje Coolblue er van maakt. Wat een total shitshow
De samenvatting:
* De winkel heeft slechts een Antwoordnummer als retouradres verstrekt aan TS, geen ander adres, en instructies om het pakket af te geven bij een PostNL-punt, waarna alles geregeld wordt en TS "achterover kan leunen".
* PostNL is de enige partij die naar antwoordnummers kan verzenden, het is immers een product exclusief van PostNL. Het is geen fysiek adres waardoor TS het pakket niet in persoon kan overhandigen of iemand anders opdracht kan geven om dat namens hem te doen, anders dan PostNL. Andere verzenders als UPS, DHL, GLS, etc. kunnen dit allemaal niet.
* De winkel heeft met PostNL de afspraak gemaakt dat naar dat antwoordnummer slechts onverzekerd en niet-aangetekend verstuurd kan worden.
* Vanwege deze afspraken tussen PostNL en de winkel weigert PostNL de zending te verzekeren en een handtekening bij ontvangst te vragen. Aandringen van degene die een retourzending wil doen op enige vorm van verzekering wordt bij dit antwoordnummer structureel afgewezen vanwege de afspraken tussen PostNL en de winkel. Dit is zowel in de PostNL app als de website alsook bij een PostNL-punt het geval, de medewerkers kunnen zelf ook niet verzekerd sturen naar dat antwoordnummer al zouden ze het willen.
* Door PostNL klantenservice is bevestigd dat het niet mogelijk is om verzekerd of aangetekend naar dit antwoordnummer te sturen.
* De winkel heeft het bestaan van deze afspraken met PostNL bevestigd, waarin ze pakketverzekering expliciet hebben afgewezen en heeft daarbij ook de afwegingen voor die beslissing vermeld, waarmee dit geen onbedoeld bijeffect is. In datzelfde bericht heeft die medewerker ook gemeld (en beloofd) dat met een verzendbewijs de klant niet de dupe gaat zijn van een vermist pakket.
* De winkel betaalt voor de retourzending.
* De winkel heeft een pakketonderzoek in laten stellen, dat is iets wat slechts de opdrachtgever kan doen en TS dus niet.
* Het risico van verzending ligt altijd bij de opdrachtgever, dat is al vastgesteld.
* TS heeft een verzendbewijs ontvangen, waarmee er bewijs is dat de verzending is gedaan op de afgesproken manier en dat deze is overgedragen aan PostNL, waar de winkel de verdere overeenkomst mee heeft.
* TS heeft dit verzendbewijs aan de winkel getoond, anders konden zij ook het onderzoek niet instellen maar doen er voor de rest niks mee. Laten TS zijn soep maar gaar koken.
Conclusie: coolblue mag zich diep schamen
quote:Op vrijdag 10 december 2021 20:33 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Gast, wat heb jij gerookt?
Je hebt gezien welke post ik van haar heb ge-quote toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |