Dat kan wel, maar mogelijk alleen op eigen kosten. Dat is een keuze.quote:Op maandag 6 december 2021 19:16 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
[..]
Ja precies, wat is hier leergeld van? Aangezien je niet de retour verzekerd kan sturen. Wat nu 100% zeker is.
Nee, dat kan dus niet. Stukje terugquote:Op maandag 6 december 2021 20:33 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar mogelijk alleen op eigen kosten. Dat is een keuze.
Hoe bedoel je dat kan dus niet? Leg uit, begrijp je niet.quote:Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Gast lees gewoon terugquote:Op maandag 6 december 2021 20:51 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat kan dus niet? Leg uit, begrijp je niet.
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.quote:Op maandag 6 december 2021 20:38 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet. Stukje terug
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijkquote:Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
quote:Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
Maar als TS eenzelfde antwoord als van @Bottomleftone kan krijgen via de webchat dan acht ik juridische stappen best haalbaar ... (ookal heeft TS in feite geen bewijs dat hij een telefoon heeft opgestuurd).quote:Hi Anthony,
Jammer dat je aankoop toch niet naar wens was. Logisch dat je dit op een veilige manier onze kant op kan sturen.
Ik begrijp dat je het liever op een veilige manier wilt retourneren. Je kan je product altijd bij ons in de omruilen/retourneren of ter reparatie aanbieden.
Daarbuiten adviseren wij altijd met het retourlabel het product te retourneren. Op een andere manier gaat dat helaas niet.
Heb je nog vragen? Stel ze gerust!
Groetjes, Duygu van Coolblue
De vraag blijft wat de juridische waarde van dat chatbericht aan jou is, bij een rechtszaak van ts. Ts heeft een dergelijke navraag zelf immers niet gedaan, en cb zou bijvoorbeeld kunnen bepleiten dat ts wel een alternatief adres had kunnen krijgen daar het om een pakketje van 600 euro ging.quote:Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk
Zie hierboven.quote:Op maandag 6 december 2021 22:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat kan wel, alleen mogelijk niet meer naar een antwoordnummer. Als je bij een bedrijf aangeeft dat je op eigen kosten aangetekend wilt versturen en dat een antwoordnummer dat onmogelijk maakt, krijg je vast een alternatief adres.
quote:Op maandag 6 december 2021 22:26 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
Onjuiste info. Heb zelf gevraagd voor eigen retour dit weekend aan meerdere medewerkers CB of ik verzekerd mijn retour kon opsturen. Nee, met geen enkele manier mogelijk
[ link | afbeelding ]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:quote:
en zonder de kleine lettertjes:quote:Vestigingsadres:
Weena 664
3012 CN Rotterdam
Bezoekadres:
Oostplein 97
3011 KW Rotterdam
quote:Hoi! Wij zijn Coolblue. Als je ons wilt spreken, kan dat op de volgende manieren:
Schrijf ons:
Weena 664
3012 CN Rotterdam
quote:Op dinsdag 7 december 2021 05:10 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
[..]
en zonder de kleine lettertjes:
[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.quote:Op dinsdag 7 december 2021 05:10 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Flauwekul, zie artikel 2 van de AV, kies maar:
[..]
en zonder de kleine lettertjes:
[..]
Is gewoon een postadres :p lolquote:Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Yep, als je daar je pakketje heen stuurt, dan weet je zeker dat je het kwijt bent.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Is gewoon een postadres :p lol
Je bent niet bekend met r_one zie ik, is ook logisch hij is normaliter hier in WGR niet meer te vinden.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:22 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Deze user weet het beter dan Coolblue-medewerkers, chapeau.
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met r_one zie ik, is ook logisch hij is normaliter hier in WGR niet meer te vinden.
Maar als lang meelopend fok lid kan ik je ook uit persoonlijke ervaring vertellen, je fuckt niet met zijn juridische kennis.
Ik heb hem er zelden naast zien zitten, het zal vast een keer zijn voor gekomen uiteraard, maar 99% van de tijd was en waren zijn adviezen correct.
Dit, en dat had coolblue dit wel verteld in andere correspondentie.quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.
Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:39 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Is gewoon een postadres :p lol
De dommigheid bij sommige users is tenenkrommend.quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!
Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
Het is lekker discussiëren zonder argumenten, he?quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:52 schreef Bottomleftone het volgende:
[..]
De dommigheid bij sommige users is tenenkrommend.
Dat kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld dat de mensen van de webcare hebben geen benul hebben. Of omdat ze liever niet afwijken van de reguliere retourprocedure (alles anders dan standard kost tijd en dus geld).quote:En waarom zou coolblue dat niet aangeven dan in geen enkele correspondentie????!!
De facto?quote:Op dinsdag 7 december 2021 07:52 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Mijn post heeft niks met juridische kennis te maken maar met de praktijkervaring. Als je een pakketje naar de hoofdvestiging stuurt, dan ben je dat pakketje gewoon kwijt.
Nee dan nu, naar een antwoordnummer, gaat van een leien dakjequote:Juridisch zal je vast wel een zaak hebben dan, maar het gaat je zeer veel moeite kosten om dat te winnen.
Jij bent echt met afstand de meest onmogelijke user op dit forum.quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:54 schreef baskick het volgende:
[..]
Het is lekker discussiëren zonder argumenten, he?
Goed onderbouwd ook, ja.quote:Op dinsdag 7 december 2021 16:22 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Jij bent echt met afstand de meest onmogelijke user op dit forum.
De kans is natuurlijk groot dat, ondanks getekend ontvangen, CB alsnog zegt pakketje kwijt. En dan zeg jij natuurlijk ja leuk CB maar is ontvangen en heb ik bewijs voor, zegt CB doodleuk natuurlijk dat het niet volgens hun retour procedures is gegaan, niet naar het juiste adres, niet naar de juiste afdeling..enz enz…en dus geen geld terug.quote:Op dinsdag 7 december 2021 08:50 schreef baskick het volgende:
[..]
Ja, exact en wat kún je met een postadres? Post sturen!
Dat het magazijn-personeel niet 'tekenbevoegd' is, geloof ik best. Maar als op een hoofdkantoor een aangetekende zending komt, weigeren ze die echt niet. De front office neemt die heus aan (en daar is dan bewijs van). Of moet je een eventuele ingebrekestelling ook persoonlijk langs brengen? Het is niet voor niets dat een bedrijf een adres moet publiceren.
Dat zal allemaal wel. Het publiceren van een adres is verplicht. De retourprocedure die de winkel hanteert, maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Een retourzending (met daarbij de opmerking 'herroeping' en je ordernummer) lijkt me kwalificeren als een ondubbelzinnige melding van herroeping. De zending is aantoonbaar ontvangen. De koper heeft in dat geval moeite gedaan (zeker als hij vooraf heeft geïnformeerd hoe hij voor eigen rekening een artikel verzekerd terug kan sturen) en kosten gemaakt. Benieuwd wat een rechter er dan van zegt als de winkel zegt "ja, jammer, niet via onze voorkeursmethode gegaan".quote:Op dinsdag 7 december 2021 19:50 schreef alopio het volgende:
[..]
De kans is natuurlijk groot dat, ondanks getekend ontvangen, CB alsnog zegt pakketje kwijt. En dan zeg jij natuurlijk ja leuk CB maar is ontvangen en heb ik bewijs voor, zegt CB doodleuk natuurlijk dat het niet volgens hun retour procedures is gegaan, niet naar het juiste adres, niet naar de juiste afdeling..enz enz…en dus geen geld terug.
Kortom, je blijft gezeik houden. Kan het juridisch allemaal wel kloppend zijn, maar recht hebben en krijgen is iets anders. En CB geeft natuurlijk aan dat het alleen via antwoordnummer kan, dus 99.9% van de klanten doet dat ook. Nu is CB überhaupt een but bedrijf met hun “alles voor een glimlach”. Is meer “alles voor frustratie”
Maar dan moet je het ook wel weer voor een rechter gooien. Meeste consumenten doen dat (logisch) niet.quote:Op dinsdag 7 december 2021 20:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel. Het publiceren van een adres is verplicht. De retourprocedure die de winkel hanteert, maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst. Een retourzending (met daarbij de opmerking 'herroeping' en je ordernummer) lijkt me kwalificeren als een ondubbelzinnige melding van herroeping. De zending is aantoonbaar ontvangen. De koper heeft in dat geval moeite gedaan (zeker als hij vooraf heeft geïnformeerd hoe hij voor eigen rekening een artikel verzekerd terug kan sturen) en kosten gemaakt. Benieuwd wat een rechter er dan van zegt als de winkel zegt "ja, jammer, niet via onze voorkeursmethode gegaan".
Verder eens dat gelijk hebben en krijgen niet hetzelfde is, uiteraard.
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt.quote:Op dinsdag 7 december 2021 22:24 schreef SOG het volgende:
Gaat er nog een zaak aangespannen worden? Of is de witte vlag reeds gewuifd?
Echt zuur manquote:Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt.
Ik ben bereid om ¤ 10,- te doneren!quote:
Zou je nog kunnen uitleggen waarom dit leergeld zou moeten zijn? Dan kan je vast een overduidelijke fout van TS aangeven. ik zie die zelf niet maar ik ben benieuwd.quote:Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn advies is dat dit leergeld is.
Jammer dat je die KoeleBlauwe hier feitelijk laat winnen. Maar ik begrijp het dilemma van de onzekere uitslag wel (al denk ik wel dat je sterk staat)quote:Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt.
Incassobureau gaf eerlijk aan dat het een 50/50 zaak was. Aangezien het rechtboek hier niet duidelijk over is. En dan ¤300 kwijt zijn nog extra? Tsjaquote:Op woensdag 8 december 2021 12:31 schreef Gunner het volgende:
[..]
Jammer dat je die KoeleBlauwe hier feitelijk laat winnen. Maar ik begrijp het dilemma van de onzekere uitslag wel (al denk ik wel dat je sterk staat)
Ai. Tijd voor crowdfunding TSquote:Op woensdag 8 december 2021 11:58 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Vandaag case incasso bureau terug gekregen, kost ¤350 ex btw dagvaarden. Met kans dat het niet lukt. Voor mij denk ik closed case nu, ben dadelijk nog meer kwijt.
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zou je nog kunnen uitleggen waarom dit leergeld zou moeten zijn? Dan kan je vast een overduidelijke fout van TS aangeven. ik zie die zelf niet maar ik ben benieuwd.
Precies. Leergeld terwijl je niet eens anders kan retourneren.quote:Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja slaat nergens op om dit leergeld te noemen, tenzij je moet leren dat mensen kut zijn of zo.
Dat is niet helemaal waar; je kan het wel in de winkel retourneren maar dat is ook niet echt voor iedereen een optie.Maar om dat als reden te geven dat het leergeld moet zijn gaat me ook wat te ver.quote:Op woensdag 8 december 2021 13:31 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Precies. Leergeld terwijl je niet eens anders kan retourneren.
Je kan ze altijd nog zelf dagvaarden, zonder advocaat.quote:Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Ga het niet doen. Komen nog meer kosten bij als je het verliest.
Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Asjeblieft|quote:Op woensdag 8 december 2021 16:25 schreef JohanHat89 het volgende:
Tenzij anderen nog betere tips hebben…
Als ik hier reviews van lees zijn die ook niet onafhankelijk en spannen die onder een hoedje van thuiswinkel waarborg. Kortom, heeft ts vrij weinig aan.quote:
Identiek aan TSquote:Op woensdag 8 december 2021 20:17 schreef Johannes788 het volgende:
Waar gaat de uitspraak over
De consument klaagt over de retourzending van een gedeelte van de geleverde goederen. De consument heeft gebruikt gemaakt van haar herroepingsrecht.
TS heeft dat wélquote:Bij het terugsturen van het pakket heeft de consument geen bewijs van verzending gekregen.
Identiek aan TSquote:De ondernemer heeft de retourzending niet ontvangen en stelt dat het aan de consument is om te bewijzen dat het pakket teruggestuurd is.
Dat kan TSquote:De commissie oordeelt dat het inderdaad aan de consument is om te bewijzen dat het pakket is teruggestuurd. Dit kan zij doen aan de hand van het bij verzending te verstrekken verzendbewijs.
TS heeft exact de instructies van de verkoper opgevolgdquote:Ondanks de goede instructies die de ondernemer heeft gegeven, heeft de consument onvoldoende gelet op de afgifte van dit verzendbewijs. Het gevolg hiervan is dat het risico van verzending volledig bij de consument ligt. De commissie geeft aan dat de verantwoordelijkheid van de ondernemer voor het retour zenden ophoudt, wanneer hij het etiket ter beschikking stelt.
Administratief heeft TS alles op orde Instructies opgevolgd, bewijs van afgifte bewaard. Daarop datum en tijd en het correcte adres.quote:De verantwoordelijkheid voor de administratieve afhandeling van de retourzending ligt daarom geheel bij de consument. De commissie verklaart de klacht ongegrond.
Het woord 'daarvan' verwijst naar 'afgifte van een verzendbewijs'. TS heeft wél een afgiftebewijs.quote:Het is aan de consument om te bewijzen dat een pakket teruggestuurd is naar de ondernemer. Dat kan een consument doen aan de hand van het bij verzending te verstrekken verzendbewijs. De consument heeft het pakket zelf afgegeven ter terugzending. Ondanks goede instructies daarover door de ondernemer heeft de consument kennelijk niet aangedrongen op of onvoldoende gelet op afgifte van een verzendbewijs. De gevolgen daarvan zijn geheel voor risico van de consument zelf.
Reviews?quote:Op woensdag 8 december 2021 20:13 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Als ik hier reviews van lees zijn die ook niet onafhankelijk en spannen die onder een hoedje van thuiswinkel waarborg. Kortom, heeft ts vrij weinig aan.
Ik heb een x de belgische ombudsman ingeschakeld, omdat ik een tv had gekocht via mm die 60 procent afgeprijsd was (tv van 1000 euro ofzo). Mm annuleerde deze overeenkomst zonder opgave van reden en later onder het mom van een technische oorzaak. Ombudsman ingeschakeld. Alle bewijzen en correspondentie geupload. Eis en verweer en toen kwam het epische aanbod van de ombudsman: een waardebon van 15 euroquote:
Zelden zoveel vooroordelen (en manke vergelijkingen) hier gelezen.quote:Op donderdag 9 december 2021 00:51 schreef SOG het volgende:
[..]
Ik heb een x de belgische ombudsman ingeschakeld, omdat ik een tv had gekocht via mm die 60 procent afgeprijsd was (tv van 1000 euro ofzo). Mm annuleerde deze overeenkomst zonder opgave van reden en later onder het mom van een technische oorzaak. Ombudsman ingeschakeld. Alle bewijzen en correspondentie geupload. Eis en verweer en toen kwam het epische aanbod van de ombudsman: een waardebon van 15 euro
Geschillencommissies etc zijn de grootste bs organisaties die er bestaan en genieten enkel bestaansrecht door financiering van de partijen voor wie zij opereren (de winkels dus). Waste of time.
Ik zou zeggen: maak eens een poll om de animo voor crowdfunding te polsen icm een begroting voor een rechtgang. Een advocaat heb je in principe echt niet nodig aangezien het een vrij duidelijke zaak is. Het enige risico is dat je de kosten voor de tegenpartij moet dokken denk ik.
Voor een prikkie per user kunnen we een mooie topicreeks volgen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |