abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_202467106
Deel 1:


WGR / Coolblue retour duurt inmiddels al 3 weken, wetgeving overtreden?!

Originele post 9 november, TS is @JohanHat89

Hoi fok volk :)

Ik heb afgelopen begin oktober een Xiaomi telefoon besteld bij Coolblue, de Mi 11 i. Na 1 dag gebruik kwam ik er achter dat het toch not my cup of coffee was en heb ik de telefoon retour aangemeld.

Die heb ik vervolgens netjes keurig aangemeld en terug gestuurd. Afgelopen 21 oktober heb ik de telefoon opgestuurd naar bovenstaande webshop, vandaag 19 (!) dagen geleden. Keurig verzendbewijs bewaard.

Via de track en trace status kwam er geen vordering in, en na zo een paar dagen niks gehoord te hebben
contact opgenomen met de webshop want het duurde al een halve week.

Gebeld en binnen 3 werkdagen zou ik uitkomst krijgen van het pakketonderzoek middels mijn verzendbewijs. So far so good, na paar dagen wachten weer niks gehoord. Via social media contact gezocht en kreeg ik dit terug;

Hey JohanHat,

ik kan mij goed voorstellen dat je graag snel een oplossing aangeboden krijgt. Ik kan dan je gevoel ook goed begrijpen.

Op dit moment is het onderzoek alleen nog in volle gang bezig. Ik snap dat dit niet is wat je verwacht maar gezien de drukte duurt dit soms net wat langer dan normaal. We willen natuurlijk wel dit zo juist mogelijk oplossen. Omdat het onderzoek op dit moment nog bezig is heb ik navraag gedaan bij mijn collega's van de bezorging om te achterhalen hoe het er nu voor staat. Ik kan je op dit moment nog geen oplossing aanbieden en wil ik je toch vragen om de doorlooptijd af te wachten. Die staat momenteel op 4 werkdagen, dit betekent dat je vrijdag wat meer informatie mag verwachten.


Ik hoop dat we snel meer toelichting krijgen zodat we dit netjes kunnen oplossen. Groetjes, ....van de webshop

Dit is inmiddels een week geleden. Het bleef weer stil, vervolgens klacht aangemaakt en gemaild naar de klachtenservice van de webwinkel. Weer geen reactie. Ook klacht aangemaakt via thuiswinkel waarborg aangezien er niet aan de wetgeving van de wet koop op afstand wordt voldaan. ( na 14 dagen bewijs dat het retour is gestuurd moet de webshop koop ontbinden en geld terug geven)

Jullie raden het al, ook daar geen reactie op klacht van thuiswinkel waarborg van mij als klant. Inmiddels gisteren deze mail opgesteld

Geachte heer of mevrouw,

Op 3 oktober kocht ik bij u een smartphone voor 659 euro. Op 14 oktober liet ik u weten dat ik van de koop af wilde tijdens de bedenktijd. Ik stuurde het product aan u terug op 21 oktober.

In de bijlage vindt u een kopie van het verzendbewijs.

Wat is het probleem?
Tot vandaag heb ik nog geen betaling van u ontvangen. Daarom vraag ik u om het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug te betalen.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Wat verwacht ik van u?
De termijn van veertien dagen is al voorbij. Daarom vraag ik u nog een keer vriendelijk om het bedrag van 659 euro deze week over te maken. Ik verwacht dat u daar de wettelijke rente bij optelt, vanaf de dag dat u te laat was met terugbetalen. Dit is inmiddels 5 dagen aangezien het pakket nu 19 dagen geleden is terug gestuurt.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd of ik hier reactie op krijg, de webwinkel onderneemt maar geen reactie tot nu toe. Wat kan ik nog meer doen, ben ten einde raad. Tips zijn welkom, want duurt al 3 weken nu na terug sturen pakketje retour en hou er al rekening mee dat ik geld kwijt ben ;(

Helaas niet betaald met creditcard :X

[ Bericht 1% gewijzigd door Johannes788 op 04-12-2021 17:58:32 ]
pi_202467204
Toch vreemd aankopen retour bij Coolblue nooit problemen gehad en binnen een
paar dagen geregeld. Ik vermoed dan ook dat het op dit moment erg druk is.

En dit is natuurlijk ook niet erg netjes.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202467326
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!

pi_202467338
Oh wat belachelijk slecht van cool blue.
uw moeder is een schele kaketoe
pi_202467349
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:51 schreef halfway het volgende:
Toch vreemd aankopen retour bij Coolblue nooit problemen gehad en binnen een
paar dagen geregeld. Ik vermoed dan ook dat het op dit moment erg druk is.

En dit is natuurlijk ook niet erg netjes.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.

Ik vermoed dat je niet de hele vorige reeks gelezen hebt?
pi_202467402
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:57 schreef Bottomleftone het volgende:
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!

[ link | afbeelding ]
'verzekerd' retourneren bedoel je?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202467438
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:00 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
'verzekerd' retourneren bedoel je?
Ja. Plus als retour pakket verloren gaat krijgt klant geld terug of vervanging. Beiden heeft @JohanHat89 nog niet
pi_202467478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat je niet de hele vorige reeks gelezen hebt?
Nee ik ga op mijn eigen ervaringen af.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202467551
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:05 schreef halfway het volgende:

[..]
Nee ik ga op mijn eigen ervaringen af.
Pakketbedrijven leveren ook netjes hun pakketten af, echter er zijn soms incidenten, zoals waar TS het over heeft. En dan is de vraag wie er juridisch gelijk heeft.
Ik weet alleen dat een pakket versturen niet hetzelfde is als een product versturen.

Mijn rechtsbijstandsverzekeraar legde mij een keer uit dat een ontvanger altijd kan zeggen dat het niet ontvangen is of dat het product niet in de verpakking zit en dat je als zender dit dan altijd moet aantonen. Behalve bij de belastingdienst, als die iets verstuurd dan moet de ontvanger aantonen dat hij het niet gekregen heeft.
Een ontvanger kan hier trouwens vanaf wijken, zoals coolblue schrijft in de screenshot hierboven. Maar juridisch gezien hoeft dit niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2021 18:16:58 ]
pi_202467581
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:02 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Ja. Plus als retour pakket verloren gaat krijgt klant geld terug of vervanging. Beiden heeft @:JohanHat89 nog niet
zover ik weet niet. Je krijgt het verzekerd bedrag, echter tegenwoordig, tenminste ik, mag er niet meer getekend worden door de ontvanger vanwege corona. Zoals ik schreef in de vorige reeks heb ik weleens een handtekening opgevraagd en toen stond er een kruisje. Dus bij verlies kan iemand van postnl gewoon een kruisje zetten en dan is het bezorgd.... Dus welke waarde een verzekerde verzending nog heeft is mij onbekend.
pi_202467673
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zover ik weet niet. Je krijgt het verzekerd bedrag, echter tegenwoordig, tenminste ik, mag er niet meer getekend worden door de ontvanger vanwege corona. Zoals ik schreef in de vorige reeks heb ik weleens een handtekening opgevraagd en toen stond er een kruisje. Dus bij verlies kan iemand van postnl gewoon een kruisje zetten en dan is het bezorgd.... Dus welke waarde een verzekerde verzending nog heeft is mij onbekend.
Waar heb jij het over?
Jij hebt het over een aankomst van pakket. Retour pakket antwoordnummer zet je nooit handtekening. Het gaat om retourneren pakket, niet aankomst deze case.
  zaterdag 4 december 2021 @ 18:17:21 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202467696
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:57 schreef Bottomleftone het volgende:
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!

[ link | afbeelding ]
TS, uutprinten, inlijsten en naar de legal afdeling van CB sturen met incasso bureau in cc dat ze mogen dagvaarden als CB niet geld terug geeft.

Wat een sukkel op de websupport. Doe er je voordeel mee :)
Dum de dum
pi_202467728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:17 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
TS, uutprinten, inlijsten en naar de legal afdeling van CB sturen met incasso bureau in cc dat ze mogen dagvaarden als CB niet geld terug geeft.

Wat een sukkel op de websupport. Doe er je voordeel mee :)
ik hoop dat dit lukt... ^O^
  zaterdag 4 december 2021 @ 18:36:10 #14
213974 fyah
Si vis pacem...
pi_202468052
Van CoolBlue ga je niets meer krijgen. Enige weg om je gelijk te krijgen is via de rechter (of via iets als Radar, maar dat is ook weer zoiets). Heb je plannen om hiermee verder te gaan middels rechtsbijstand of een advocaat? Anders is dit wel een beetje een welles/nietes verhaal zonder koerswijziging vrees ik.
pi_202478211
Nog wat gedaan met mijn bevindingen @JohanHat89?
pi_202478379
Inimddels antwoord postnl of je pakketje verzekerd kan versturen naar coolblue.

Nee is het antwoord

pi_202478749
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 12:28 schreef Bottomleftone het volgende:
Inimddels antwoord postnl of je pakketje verzekerd kan versturen naar coolblue.

Nee is het antwoord

[ link | afbeelding ]
Voor DIT antwoordnummer .... De regels voor het antwoordnummer van CB wijken af? Misschien kun je daar wat mee??
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202478835
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:02 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Voor DIT antwoordnummer .... De regels voor het antwoordnummer van CB wijken af? Misschien kun je daar wat mee??
Kan ik zeker wat mee, bedankt iedereen in dit topic me verder te helpen :)
pi_202480319
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
pi_202480534
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
Kansloos.
pi_202480626
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 15:32 schreef r_one het volgende:

[..]
Kansloos.
Hoezo? Klopt gewoon.
pi_202480923
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 15:38 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Hoezo? Klopt gewoon.
Het is puur een civielrechtelijke kwestie.
pi_202481572
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
de politie zal dit niet opnemen omdat het niet valt onder het strafrecht. Maar wie weet, als het wel wordt opgenomen dan gebeurt er in ieder geval niks.
Het is geen diefstal omdat coolblue niet willens en wetens geld van jou heeft afgenomen en het is ook geen oplichting omdat coolblue niet doelbewust en met voorbedachte rade jou benadeeld.
CB zegt: als het product bij ons binnen komt dan krijg je je geld terug en jij zegt dat je een pakket hebt opgestuurd. Dat is een twistpunt tussen 2 particuliere partijen die beiden niet strafrechterlijk hiervoor kunnen worden vervolgd.
pi_202482094
Waarom een deel 2? In deel 1 was het al duidelijk dat TS aan het kortste eind trekt.

Door alleen de OT te plaatsen begint het opnieuw en voegt niets toe
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 17:30:11 #25
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_202482423
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 17:26 schreef bami_haar het volgende:
Waarom een deel 2? In deel 1 was het al duidelijk dat TS aan het kortste eind trekt.

Door alleen de OT te plaatsen begint het opnieuw en voegt niets toe
Huh, coolblue trekt nu aan het korste eind op dit moment omdat ze het zelfs gerechtelijk willen gaan maken omdat ze denken te winnen, hoe kom je tot een andere conclusie?
pi_202482434
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:00 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
'verzekerd' retourneren bedoel je?
Dat maak ik niet op uit het antwoord, die is redelijk duidelijk.
pi_202482509
quote:
3s.gif Op zondag 5 december 2021 17:30 schreef Armani XL het volgende:

[..]
[..]
Je bent aan het posten in WGR _O_
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
Bij wijze van hoge uitzondering.
pi_202499185
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
pi_202499380
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Wat kost het je?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202499438
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Wij van wc-eend…
pi_202500264
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 16:39 schreef JohanHat89 het volgende:
Incassobureau adviseert dagvaarden. Wat zouden jullie doen?
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.

Mijn advies is dat dit leergeld is.
pi_202500382
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.

Mijn advies is dat dit leergeld is.
Moet je dit soort kosten voorschieten? Zie niks op de website van juristu staan namelijk, tot nu toe heel tevreden over ze :). Heel nauwkeurig in communicatie.
pi_202500391
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:14 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Moet je dit soort kosten voorschieten? Zie niks op de website van juristu staan namelijk, tot nu toe heel tevreden over ze :). Heel nauwkeurig in communicatie.
Nee dit waren bij mij advocaatkosten.
pi_202500411
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.

Mijn advies is dat dit leergeld is.
Is de tegenpartij niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiende uit een wanprestatie?
pi_202500429
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:16 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Is de tegenpartij niet aansprakelijk voor kosten voortvloeiende uit een wanprestatie?
bij mij in ieder geval niet en mijn advocaat probeerde het wel, omdat het soms voor een gedeelte van de kosten wel kan. Maar de rechter ging er niet in mee.
pi_202500439
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
bij mij in ieder geval niet en mijn advocaat probeerde het wel, omdat het soms voor een gedeelte van de kosten wel kan. Maar de rechter ging er niet in mee.
Dit verbaast mij echt ontzettend. Ik dacht altijd dat dit eerder een gegeven was.
pi_202500452
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:17 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Dit verbaast mij echt ontzettend. Ik dacht altijd dat dit eerder een gegeven was.
https://www.rijksoverheid(...)n-van-een-rechtszaak

die mythe gaat inderdaad rond.

Op zich snap ik het wel want dan zou een gewone burger nooit een rechtzaak beginnen omdat de andere partij bv spong kan inhuren en kan winnen en dan ben je voor de rest van je leven failliet. Vooral als ze denken dat ze geen advocaat nodig hebben, wat sommigen denken....
pi_202500489
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)n-van-een-rechtszaak

die mythe gaat inderdaad rond.
Thx.

Ik vind het apart.
pi_202500508
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:21 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Thx.

Ik vind het apart.
voor arme mensen is er de sociaal advocatuur en andere moeten het zelf betalen. Zo worden burgers wel beschermt bij faillisement als ze verliezen.
pi_202500564
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
voor arme mensen is er de sociaal advocatuur en andere moeten het zelf betalen. Zo worden burgers wel beschermt bij faillisement als ze verliezen.
Naja in die zin snap ik het als je het niet kn betalen, maar iedereen kan een paar duizend ophoesten. Ookal duurt het voor de een wat langer dan de ander.

Naja, het is wat het is
pi_202500587
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:25 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Naja in die zin snap ik het als je het niet kn betalen, maar iedereen kan een paar duizend ophoesten. Ookal duurt het voor de een wat langer dan de ander.

Naja, het is wat het is
In de zaak van TS is het de vraag of de rechter meegaat in de vergoeding van kosten omdat het om een klein bedrag gaat tov de totale kosten. Bij hogere bedragen gaat een rechter er vaker in mee om de verliezer een deel van de kosten te laten betalen volgens mijn vorige advocaat.

Bij een hoger beroep kan het al gauw in de tienduizenden euro's lopen omdat de verliezer in hoger beroep kan gaan en dan beginnen de kosten weer opnieuw. Na 1x een rechtzaak gewonnen te hebben ben je er vaak nog niet.

Na mijn 2 rechtzaken heb ik ook een rbv afgesloten want ik was het gewoon zat. Die hoeven vaak alleen maar te dreigen of ze betalen het bedrag en nemen de vordering over. In geval van TS zou de kans groot zijn dat de rbv ts het bedrag betaald en de vordering overneemt.
pi_202500667
Ik snap ook wel dat CB met vertrouwen de rechtzaak ingaat omdat ze ook wel weten dat niemand met gezond verstand dit doet voor ca 600 euro. Als TS een rbv had, dan was die al ingeschakeld, dus CB weet dat dit niet zo is.
Daarnaast is de vraag of TS dit wint. Die screenshot kan juridisch niks waard zijn en een pakket opsturen is niet hetzelfde als een product opsturen.
pi_202500825
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik snap ook wel dat CB met vertrouwen de rechtzaak ingaat omdat ze ook wel weten dat niemand met gezond verstand dit doet voor ca 600 euro. Als TS een rbv had, dan was die al ingeschakeld, dus CB weet dat dit niet zo is.
Daarnaast is de vraag of TS dit wint. Die screenshot kan juridisch niks waard zijn en een pakket opsturen is niet hetzelfde als een product opsturen.
Jij verandert ook keer op keer van mening? Eerst zeg je dat ik goede kans heb en nu weer niet?

Ik heb een verzendbewijs, iets wat je alleen krijgt als je je pakket inlevert van het postnl punt.
  maandag 6 december 2021 @ 18:52:30 #45
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202500891
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mijn advies is dat dit leergeld is.
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?
pi_202500898
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:48 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Jij verandert ook keer op keer van mening? Eerst zeg je dat ik goede kans heb en nu weer niet?
Waar heb ik dat gezegd? Volgens mij heb ik gezeg dat je een kans maakt maar dat is geen garantie.
quote:
Ik heb een verzendbewijs, iets wat je alleen krijgt als je je pakket inlevert van het postnl punt.
Klopt en een pakket opsturen is niet gelijk aan een product opsturen omdat dit niks zegt over de inhoud.
pi_202500976
Ja 600 euro verliezen is pijnlijk, dit is leergeld. Maar je zit nog niet in de fase van accepteren. Eerst is er woede, daarna verdriet en tot slot bezinning en acceptatie. TS zit nog tussen 1 en 2.
Hallo
pi_202501207
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2021 18:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2021 18:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat kan TS hiervan leren? Wat heeft ie fout gedaan? Of beter moeten dien?
Ja precies, wat is hier leergeld van? Aangezien je niet de retour verzekerd kan sturen. Wat nu 100% zeker is.
pi_202501217
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:59 schreef Sebbeszweet het volgende:
Ja 600 euro verliezen is pijnlijk, dit is leergeld. Maar je zit nog niet in de fase van accepteren. Eerst is er woede, daarna verdriet en tot slot bezinning en acceptatie. TS zit nog tussen 1 en 2.
Waarom moet ik het accepteren? Als ik had geaccepteerd had, had ik niet eens een incassobureau of thuiswinkel waarborg klacht ingediend.
  maandag 6 december 2021 @ 20:18:43 #50
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_202502487
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 18:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit hangt van de kosten af. Bij mijn ene rechtzaak kostte dit 4000 euro en bij mijn andere 6000 euro. De prijs is afhankelijk hoe complex het is.
Deze kosten krijg je niet terug bij winst.

Mijn advies is dat dit leergeld is.
Crowdfund en ons laten delen in het resultaat
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')