abonnement Unibet Coolblue
pi_202467106
Deel 1:


WGR / Coolblue retour duurt inmiddels al 3 weken, wetgeving overtreden?!

Originele post 9 november, TS is @JohanHat89

Hoi fok volk :)

Ik heb afgelopen begin oktober een Xiaomi telefoon besteld bij Coolblue, de Mi 11 i. Na 1 dag gebruik kwam ik er achter dat het toch not my cup of coffee was en heb ik de telefoon retour aangemeld.

Die heb ik vervolgens netjes keurig aangemeld en terug gestuurd. Afgelopen 21 oktober heb ik de telefoon opgestuurd naar bovenstaande webshop, vandaag 19 (!) dagen geleden. Keurig verzendbewijs bewaard.

Via de track en trace status kwam er geen vordering in, en na zo een paar dagen niks gehoord te hebben
contact opgenomen met de webshop want het duurde al een halve week.

Gebeld en binnen 3 werkdagen zou ik uitkomst krijgen van het pakketonderzoek middels mijn verzendbewijs. So far so good, na paar dagen wachten weer niks gehoord. Via social media contact gezocht en kreeg ik dit terug;

Hey JohanHat,

ik kan mij goed voorstellen dat je graag snel een oplossing aangeboden krijgt. Ik kan dan je gevoel ook goed begrijpen.

Op dit moment is het onderzoek alleen nog in volle gang bezig. Ik snap dat dit niet is wat je verwacht maar gezien de drukte duurt dit soms net wat langer dan normaal. We willen natuurlijk wel dit zo juist mogelijk oplossen. Omdat het onderzoek op dit moment nog bezig is heb ik navraag gedaan bij mijn collega's van de bezorging om te achterhalen hoe het er nu voor staat. Ik kan je op dit moment nog geen oplossing aanbieden en wil ik je toch vragen om de doorlooptijd af te wachten. Die staat momenteel op 4 werkdagen, dit betekent dat je vrijdag wat meer informatie mag verwachten.


Ik hoop dat we snel meer toelichting krijgen zodat we dit netjes kunnen oplossen. Groetjes, ....van de webshop

Dit is inmiddels een week geleden. Het bleef weer stil, vervolgens klacht aangemaakt en gemaild naar de klachtenservice van de webwinkel. Weer geen reactie. Ook klacht aangemaakt via thuiswinkel waarborg aangezien er niet aan de wetgeving van de wet koop op afstand wordt voldaan. ( na 14 dagen bewijs dat het retour is gestuurd moet de webshop koop ontbinden en geld terug geven)

Jullie raden het al, ook daar geen reactie op klacht van thuiswinkel waarborg van mij als klant. Inmiddels gisteren deze mail opgesteld

Geachte heer of mevrouw,

Op 3 oktober kocht ik bij u een smartphone voor 659 euro. Op 14 oktober liet ik u weten dat ik van de koop af wilde tijdens de bedenktijd. Ik stuurde het product aan u terug op 21 oktober.

In de bijlage vindt u een kopie van het verzendbewijs.

Wat is het probleem?
Tot vandaag heb ik nog geen betaling van u ontvangen. Daarom vraag ik u om het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug te betalen.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Wat verwacht ik van u?
De termijn van veertien dagen is al voorbij. Daarom vraag ik u nog een keer vriendelijk om het bedrag van 659 euro deze week over te maken. Ik verwacht dat u daar de wettelijke rente bij optelt, vanaf de dag dat u te laat was met terugbetalen. Dit is inmiddels 5 dagen aangezien het pakket nu 19 dagen geleden is terug gestuurt.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd of ik hier reactie op krijg, de webwinkel onderneemt maar geen reactie tot nu toe. Wat kan ik nog meer doen, ben ten einde raad. Tips zijn welkom, want duurt al 3 weken nu na terug sturen pakketje retour en hou er al rekening mee dat ik geld kwijt ben ;(

Helaas niet betaald met creditcard :X

[ Bericht 1% gewijzigd door Johannes788 op 04-12-2021 17:58:32 ]
pi_202467204
Toch vreemd aankopen retour bij Coolblue nooit problemen gehad en binnen een
paar dagen geregeld. Ik vermoed dan ook dat het op dit moment erg druk is.

En dit is natuurlijk ook niet erg netjes.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202467326
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!

pi_202467338
Oh wat belachelijk slecht van cool blue.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_202467349
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:51 schreef halfway het volgende:
Toch vreemd aankopen retour bij Coolblue nooit problemen gehad en binnen een
paar dagen geregeld. Ik vermoed dan ook dat het op dit moment erg druk is.

En dit is natuurlijk ook niet erg netjes.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.

Ik vermoed dat je niet de hele vorige reeks gelezen hebt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202467402
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:57 schreef Bottomleftone het volgende:
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!

[ link | afbeelding ]
'verzekerd' retourneren bedoel je?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202467438
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:00 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
'verzekerd' retourneren bedoel je?
Ja. Plus als retour pakket verloren gaat krijgt klant geld terug of vervanging. Beiden heeft @JohanHat89 nog niet
pi_202467478
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik vermoed dat je niet de hele vorige reeks gelezen hebt?
Nee ik ga op mijn eigen ervaringen af.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_202467551
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:05 schreef halfway het volgende:

[..]
Nee ik ga op mijn eigen ervaringen af.
Pakketbedrijven leveren ook netjes hun pakketten af, echter er zijn soms incidenten, zoals waar TS het over heeft. En dan is de vraag wie er juridisch gelijk heeft.
Ik weet alleen dat een pakket versturen niet hetzelfde is als een product versturen.

Mijn rechtsbijstandsverzekeraar legde mij een keer uit dat een ontvanger altijd kan zeggen dat het niet ontvangen is of dat het product niet in de verpakking zit en dat je als zender dit dan altijd moet aantonen. Behalve bij de belastingdienst, als die iets verstuurd dan moet de ontvanger aantonen dat hij het niet gekregen heeft.
Een ontvanger kan hier trouwens vanaf wijken, zoals coolblue schrijft in de screenshot hierboven. Maar juridisch gezien hoeft dit niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2021 18:16:58 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202467581
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:02 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Ja. Plus als retour pakket verloren gaat krijgt klant geld terug of vervanging. Beiden heeft @:JohanHat89 nog niet
zover ik weet niet. Je krijgt het verzekerd bedrag, echter tegenwoordig, tenminste ik, mag er niet meer getekend worden door de ontvanger vanwege corona. Zoals ik schreef in de vorige reeks heb ik weleens een handtekening opgevraagd en toen stond er een kruisje. Dus bij verlies kan iemand van postnl gewoon een kruisje zetten en dan is het bezorgd.... Dus welke waarde een verzekerde verzending nog heeft is mij onbekend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202467673
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zover ik weet niet. Je krijgt het verzekerd bedrag, echter tegenwoordig, tenminste ik, mag er niet meer getekend worden door de ontvanger vanwege corona. Zoals ik schreef in de vorige reeks heb ik weleens een handtekening opgevraagd en toen stond er een kruisje. Dus bij verlies kan iemand van postnl gewoon een kruisje zetten en dan is het bezorgd.... Dus welke waarde een verzekerde verzending nog heeft is mij onbekend.
Waar heb jij het over?
Jij hebt het over een aankomst van pakket. Retour pakket antwoordnummer zet je nooit handtekening. Het gaat om retourneren pakket, niet aankomst deze case.
  zaterdag 4 december 2021 @ 18:17:21 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202467696
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:57 schreef Bottomleftone het volgende:
Mijn antwoord op de vraag of je geretourneerd kan retourneren, antwoord dus nee en ook geld terug als retour fout gaat. Ts, doe er je voordeel mee!

[ link | afbeelding ]
TS, uutprinten, inlijsten en naar de legal afdeling van CB sturen met incasso bureau in cc dat ze mogen dagvaarden als CB niet geld terug geeft.

Wat een sukkel op de websupport. Doe er je voordeel mee :)
Dum de dum
pi_202467728
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 18:17 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
TS, uutprinten, inlijsten en naar de legal afdeling van CB sturen met incasso bureau in cc dat ze mogen dagvaarden als CB niet geld terug geeft.

Wat een sukkel op de websupport. Doe er je voordeel mee :)
ik hoop dat dit lukt... ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202468052
Van CoolBlue ga je niets meer krijgen. Enige weg om je gelijk te krijgen is via de rechter (of via iets als Radar, maar dat is ook weer zoiets). Heb je plannen om hiermee verder te gaan middels rechtsbijstand of een advocaat? Anders is dit wel een beetje een welles/nietes verhaal zonder koerswijziging vrees ik.
graag verwijderen
pi_202478211
Nog wat gedaan met mijn bevindingen @JohanHat89?
pi_202478379
Inimddels antwoord postnl of je pakketje verzekerd kan versturen naar coolblue.

Nee is het antwoord

pi_202478749
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 12:28 schreef Bottomleftone het volgende:
Inimddels antwoord postnl of je pakketje verzekerd kan versturen naar coolblue.

Nee is het antwoord

[ link | afbeelding ]
Voor DIT antwoordnummer .... De regels voor het antwoordnummer van CB wijken af? Misschien kun je daar wat mee??
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202478835
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:02 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Voor DIT antwoordnummer .... De regels voor het antwoordnummer van CB wijken af? Misschien kun je daar wat mee??
Kan ik zeker wat mee, bedankt iedereen in dit topic me verder te helpen :)
pi_202480319
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
pi_202480534
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
Kansloos.
pi_202480626
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 15:32 schreef r_one het volgende:

[..]
Kansloos.
Hoezo? Klopt gewoon.
pi_202480923
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 15:38 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Hoezo? Klopt gewoon.
Het is puur een civielrechtelijke kwestie.
pi_202481572
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:
Heb besloten ook aangifte waarschijnlijk te gaan doen. Het is toch een soort vorm van ontvreemding van mijn geld/oplichting.
de politie zal dit niet opnemen omdat het niet valt onder het strafrecht. Maar wie weet, als het wel wordt opgenomen dan gebeurt er in ieder geval niks.
Het is geen diefstal omdat coolblue niet willens en wetens geld van jou heeft afgenomen en het is ook geen oplichting omdat coolblue niet doelbewust en met voorbedachte rade jou benadeeld.
CB zegt: als het product bij ons binnen komt dan krijg je je geld terug en jij zegt dat je een pakket hebt opgestuurd. Dat is een twistpunt tussen 2 particuliere partijen die beiden niet strafrechterlijk hiervoor kunnen worden vervolgd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202482094
Waarom een deel 2? In deel 1 was het al duidelijk dat TS aan het kortste eind trekt.

Door alleen de OT te plaatsen begint het opnieuw en voegt niets toe
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 17:30:11 #25
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')