abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202462974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
Klopt en dat is ook logisch, want het is ontraceerbaar op de manier hoe het gedaan wordt. Vroeger ten tijde van de postwet waren er ook geen andere fatsoenlijke betaalbare methodes.

Ik heb jaren geleden een postbode gehad hier in de wijk die de helft van de post verbrandde. Dan zegt postnl sorry en dat was het. Alle consequenties zijn voor de geaddresseerde. De belastingdienst gaat er namelijk vanuit dat alles wat zij sturen ook aankomt en dat is juridisch ook vastgelegd is mij een keer verteld. De geadresseerde moet bewijzen dat zij een brief van de belastingdienst niet gekregen heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2021 12:55:36 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah dus je opmerking dat het bijna niet te doen is voor kleine webwinkels gaat om een specifieke soort webwinkel?
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463071
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
ik hoor toch echt andere geluiden om mij heen, maar dat zal wel geen representatieve groep zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463118
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik hoor toch echt andere geluiden om mij heen, maar dat zal wel geen representatieve groep zijn.
Je weet waarom zaken zoals Coolblue en Bol het liefst als platform willen werken, en zelf niet verkopen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je weet waarom zaken zoals Coolblue en Bol het liefst als platform willen werken, en zelf niet verkopen?
Zeker, ze schuiven zo alle verantwoordelijkheid, risico en kosten van de klantenservice naar een andere partij en krijgen zo eigenlijk gratis geld.

Bol.com lost ook nooit problemen op als iemand een klacht heeft bij een derde partij, wat wel via hun platform is verkocht.

Daaorm vind ik platformbedrijven ook de nieuwe kanker van deze maatschappij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zeker, ze schuiven zo alle verantwoordelijkheid, risico en kosten van de klantenservice naar een andere partij en krijgen zo eigenlijk gratis geld.

Bol.com lost ook nooit problemen op als iemand een klacht heeft bij een derde partij, wat wel via hun platform is verkocht.
Ik zeg niet dat er geen geld met een kleine webshop te verdienen is, maar ik durf gerust te stellen dat het merendeel er nauwelijks een minimum loon aan overhoud, probleem is dat er altijd wel idioten zijn die het een tijdje tegen kostprijs proberen, en op internet kiest toch het gros voor de goedkoopste prijs.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat er geen geld met een kleine webshop te verdienen is, maar ik durf gerust te stellen dat het merendeel er nauwelijks een minimum loon aan overhoud, probleem is dat er altijd wel idioten zijn die het een tijdje tegen kostprijs proberen, en op internet kiest toch het gros voor de goedkoopste prijs.
oh zo... ik zie een webwinkeleigenaar het ook alleen als bijbaantje doen. Er van leven kan inderdaad niet. Ik vergelijk het eigenlijk met vakkenvullen in de supermarkt, maaltijden bezorgen of kranten bezorgen. Allemaal hobbywerk of bijbaantjes. Je kan er wel een leuk zakcentje mee verdienen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463164
Als ze er bij blijven dat de verzender verantwoordelijk is dan is dat volgens mij toch ook Coolblue?
Coolblue heeft de verzendoodracht gemaakt. TS heeft het enkel volgens instructie afgegeven. Dit blijkt ook uit het feit dat TS geen klacht bij de post kan indienen omdat hij niet de opdrachtgever is.
Coolblue kan een onderzoek starten bij postNL, TS niet.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202463169
Overigens zelf wat consultancy gedaan bij een groot platformbedrijf in B2C, die lui doen er alles aan om de concurrentie niet wakker te schudden :D 4 miljard omzet met 14 man personeel :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:05:10 #250
497658 Revac
Fka womanly
pi_202463183
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
Ik heb bij coolblue 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?

Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
pi_202463207
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:05 schreef Revac het volgende:

[..]
Ik heb bij bol.com 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?

Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
zeker dat mag ook.

Ik heb ooit in het verleden, echt jaren en jaren geleden, een ,mp3 speler gekocht bij mediamarkt waarop nog muziek stond van de vorige klant. _O-

Als je kleding koopt in de winkel kan het ook al heel vaak gepast zijn door andere klanten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463222
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:05 schreef Revac het volgende:

[..]
Ik heb bij coolblue 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?

Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
Hangt denk ik beetje van product af, hele grote webshops hebben hier meestal gewoon deals met leveranciers over, dat je kapotte/gerouteerde spullen voor een prikkie mag verkopen en dat ze daar compensatie voor krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463293
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:04 schreef valentijn101 het volgende:
Als ze er bij blijven dat de verzender verantwoordelijk is dan is dat volgens mij toch ook Coolblue?
Coolblue heeft de verzendoodracht gemaakt. TS heeft het enkel volgens instructie afgegeven. Dit blijkt ook uit het feit dat TS geen klacht bij de post kan indienen omdat hij niet de opdrachtgever is.
Coolblue kan een onderzoek starten bij postNL, TS niet.
Hebben ze al 2 keer gedaan dat pakkeonderzoek. Zie antwoord nogmaals. Conclusie is dat pakket kwijt is en niet meer terecht gaat komen.


Beste JohanHat,

Wij hebben de status van je retourmelding verder onderzocht. We kunnen je daarover het volgende melden.

Op 3 oktober heb je op onze website een Xiaomi smartphone gekocht. Dit product heb je ontvangen en vervolgens op 14 oktober bij ons retour gemeld. Een aantal dagen later, op 25 oktober, neem je contact met ons op om de status van de terugbetaling te checken. Wij zijn er toen achter gekomen dat we jouw product niet retour hebben ontvangen. Daarom zijn we een PostNL-pakketonderzoek gestart.


Via die track en trace code heeft PostNL kunnen zien dat het pakket niet bij ons magazijn in Tilburg is afgeleverd. PostNL geeft aan dat het pakket ook niet meer bezorgd zal worden, omdat er inmiddels al geruime tijd is verstreken (zie ter bevestiging ook de track en trace link).

Op basis hiervan laat ik je weten we het aankoopbedrag niet terugbetalen zolang we het product niet hebben ontvangen. De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij,Coolblue , is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling van het aankoopbedrag in orde maken.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere vragen over het vermist raken van je pakket, raad ik je aan om contact op te nemen met PostNL.

Met een glimlach en groet,

Coolblue
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:19:10 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202463360
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:04 schreef raptorix het volgende:
Overigens zelf wat consultancy gedaan bij een groot platformbedrijf in B2C, die lui doen er alles aan om de concurrentie niet wakker te schudden :D 4 miljard omzet met 14 man personeel :D
Wow
Dropshipment?
pi_202463372
@JohanHat89 excuus voor mjin eerdere post, ik had niet meegekregen dat Coolblue de opdrachtgever is van het versturen, dat maakt het inderdaad een hele andere zaak en dan lijkt het me inderdaad dat Coolblue verantwoordelijk is. Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het helpt om wat psychologische trucjes toe te passen, stel deze vragen aan Coolblue:

-Hoe kan ik jullie verder helpen om er voor te zorgen dat we dit kunnen afhandelen?
-Is dit de eerste keer dat er een pakket kwijt is geraakt bij PostNL? Zoja hoe hebben jullie het toen afgehandeld?

Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463404
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:48 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Lees eens de case, is een heel andere case dan TS heeft.
Ja dan zijn we het eens. Ik reageerde op ts die stelde dat zijn case verloren zou zijn op basis van die uitspraak. En dat is niet zo

[ Bericht 0% gewijzigd door Catatafishh op 04-12-2021 14:51:27 ]
pi_202463409
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wow
Dropshipment?
Nee, ze hadden een enorm goed Ecommerce platform ontwikkelt waarbij Inkopers gekoppeld worden aan grote mode en sportmerken, konden ze binnen enkel weken customisen en perfect neerzetten, de grap was dat ze niet met licenties werkten maar met een kleine fee per bestelling, grote bedrijven vinden dat vaak prettig omdat ze liever met een percentage werken dan met een grote investering in IT systemen, moet wel zeggen dat ze bijzonder goede devs hadden, heb er maar 2 maandjes gezeten om een heel specifiek probleem op te lossen, maar was wel gaaf :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463436
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
Bizar als dit zo is. Dan kunnen ze maar wat doen, zonder verantwoordelijkheden.
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:30:23 #259
497658 Revac
Fka womanly
pi_202463507
Hoe moet je dan bewijzen dat je het hebt teruggestuurd? Moet je in vervolg een filmpje maken dat je het product in een doos doet, het adres en datum filmt, filmen dat je loopt naar het pakketpunt en het daar afgeeft. Geldt dat dan wel als bewijs.
pi_202463597
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
@:JohanHat89 excuus voor mjin eerdere post, ik had niet meegekregen dat Coolblue de opdrachtgever is van het versturen, dat maakt het inderdaad een hele andere zaak en dan lijkt het me inderdaad dat Coolblue verantwoordelijk is. Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het helpt om wat psychologische trucjes toe te passen, stel deze vragen aan Coolblue:

-Hoe kan ik jullie verder helpen om er voor te zorgen dat we dit kunnen afhandelen?
-Is dit de eerste keer dat er een pakket kwijt is geraakt bij PostNL? Zoja hoe hebben jullie het toen afgehandeld?

Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
Het is al bij de Legal Afdeling van CB en die achten de kans dat ik win gering als ik verdere stappen onderneem. Blufpoker?

Geachte heer/mevrouw,



Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.



Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.



Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.



Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.



Ik verzoek u eventuele vervolgcorrespondentie direct aan mij en mijn collega (cc) te richten.



Met vriendelijke groet,

Legal Afdeling coolblue
pi_202463838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:39 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht.
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
quote:
of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_202464092
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:25 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Bizar als dit zo is. Dan kunnen ze maar wat doen, zonder verantwoordelijkheden.
het is zo. Postnl heeft geen enkele schuld of verantwoordelijkheid als briefpost niet aankomt. Het is ontracerbaar en oncontroleerbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202464345
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
Heb ze al 1 keer met aangetekende post in gebreke gesteld. Niet op gereageerd vanuit Coolblue. Met voorbeeldbrief juridisch loket.
pi_202464412
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
Dit had voor mijn 2 klachten bij hun helemaal niks geholpen. Ik kreeg wel elke keer netjes reactie van hun, maar dat was het dan ook. Ze herhaalden elke keer hun standpunt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202464520
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit had voor mijn 2 klachten bij hun helemaal niks geholpen. Ik kreeg wel elke keer netjes reactie van hun, maar dat was het dan ook. Ze herhaalden elke keer hun standpunt.
Same bij mij. Social media kom je niet verder. En veel loze beloftes.
pi_202464554
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:41 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Heb ze al 1 keer met aangetekende post in gebreke gesteld. Niet op gereageerd vanuit Coolblue. Met voorbeeldbrief juridisch loket.
Dan zijn ze (na hun antwoord uit post #260 helemaal) nu in verzuim.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:02:47 #267
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202464650
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
Zucht

En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Dum de dum
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:07:04 #268
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202464725
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zucht

En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:09:16 #269
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202464750
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
In de praktijk en in aangehaalde uitspraken hier gelinked, foto's of verklaringen dat het er echt in zat.

En ja ik weet het is idioot, maar bij de rechter is het feit dat er _iets_ is opgestuurd, maar nooit aangekomen, niet genoeg bewijs van het correct opsturen.
Dum de dum
pi_202464781
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zucht

En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Het verzendbewijs is i.c. voldoende.

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 04-12-2021 15:18:28 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')