zeker dat mag ook.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:05 schreef Revac het volgende:
[..]
Ik heb bij bol.com 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?
Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
Hangt denk ik beetje van product af, hele grote webshops hebben hier meestal gewoon deals met leveranciers over, dat je kapotte/gerouteerde spullen voor een prikkie mag verkopen en dat ze daar compensatie voor krijgen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:05 schreef Revac het volgende:
[..]
Ik heb bij coolblue 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?
Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
Hebben ze al 2 keer gedaan dat pakkeonderzoek. Zie antwoord nogmaals. Conclusie is dat pakket kwijt is en niet meer terecht gaat komen.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:04 schreef valentijn101 het volgende:
Als ze er bij blijven dat de verzender verantwoordelijk is dan is dat volgens mij toch ook Coolblue?
Coolblue heeft de verzendoodracht gemaakt. TS heeft het enkel volgens instructie afgegeven. Dit blijkt ook uit het feit dat TS geen klacht bij de post kan indienen omdat hij niet de opdrachtgever is.
Coolblue kan een onderzoek starten bij postNL, TS niet.
Wowquote:Op zaterdag 4 december 2021 13:04 schreef raptorix het volgende:
Overigens zelf wat consultancy gedaan bij een groot platformbedrijf in B2C, die lui doen er alles aan om de concurrentie niet wakker te schudden4 miljard omzet met 14 man personeel
Ja dan zijn we het eens. Ik reageerde op ts die stelde dat zijn case verloren zou zijn op basis van die uitspraak. En dat is niet zoquote:Op zaterdag 4 december 2021 11:48 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Lees eens de case, is een heel andere case dan TS heeft.
Nee, ze hadden een enorm goed Ecommerce platform ontwikkelt waarbij Inkopers gekoppeld worden aan grote mode en sportmerken, konden ze binnen enkel weken customisen en perfect neerzetten, de grap was dat ze niet met licenties werkten maar met een kleine fee per bestelling, grote bedrijven vinden dat vaak prettig omdat ze liever met een percentage werken dan met een grote investering in IT systemen, moet wel zeggen dat ze bijzonder goede devs hadden, heb er maar 2 maandjes gezeten om een heel specifiek probleem op te lossen, maar was wel gaafquote:
Bizar als dit zo is. Dan kunnen ze maar wat doen, zonder verantwoordelijkheden.quote:Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
Het is al bij de Legal Afdeling van CB en die achten de kans dat ik win gering als ik verdere stappen onderneem. Blufpoker?quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
@:JohanHat89 excuus voor mjin eerdere post, ik had niet meegekregen dat Coolblue de opdrachtgever is van het versturen, dat maakt het inderdaad een hele andere zaak en dan lijkt het me inderdaad dat Coolblue verantwoordelijk is. Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het helpt om wat psychologische trucjes toe te passen, stel deze vragen aan Coolblue:
-Hoe kan ik jullie verder helpen om er voor te zorgen dat we dit kunnen afhandelen?
-Is dit de eerste keer dat er een pakket kwijt is geraakt bij PostNL? Zoja hoe hebben jullie het toen afgehandeld?
Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:39 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht.
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).quote:of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden
het is zo. Postnl heeft geen enkele schuld of verantwoordelijkheid als briefpost niet aankomt. Het is ontracerbaar en oncontroleerbaar.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:25 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Bizar als dit zo is. Dan kunnen ze maar wat doen, zonder verantwoordelijkheden.
Heb ze al 1 keer met aangetekende post in gebreke gesteld. Niet op gereageerd vanuit Coolblue. Met voorbeeldbrief juridisch loket.quote:Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...
Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).
Succes!
Dit had voor mijn 2 klachten bij hun helemaal niks geholpen. Ik kreeg wel elke keer netjes reactie van hun, maar dat was het dan ook. Ze herhaalden elke keer hun standpunt.quote:Op zaterdag 4 december 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
Same bij mij. Social media kom je niet verder. En veel loze beloftes.quote:Op zaterdag 4 december 2021 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit had voor mijn 2 klachten bij hun helemaal niks geholpen. Ik kreeg wel elke keer netjes reactie van hun, maar dat was het dan ook. Ze herhaalden elke keer hun standpunt.
Dan zijn ze (na hun antwoord uit post #260 helemaal) nu in verzuim.quote:Op zaterdag 4 december 2021 14:41 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Heb ze al 1 keer met aangetekende post in gebreke gesteld. Niet op gereageerd vanuit Coolblue. Met voorbeeldbrief juridisch loket.
Zuchtquote:Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...
Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).
Succes!
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Zucht
En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
In de praktijk en in aangehaalde uitspraken hier gelinked, foto's of verklaringen dat het er echt in zat.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
Het verzendbewijs is i.c. voldoende.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Zucht
En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Rechter denkt er echt anders over.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Het verzendbewijs is i.c. voldoende.
Bij minder ruime AV wellicht. TS heeft voldaan aan art. 9 lid 2 en dat bindt CB.quote:
Als jij stelt dat het hebben van een random bewijsje van het versturen van 'iets' genoeg is wil ik graag iets bij jou bestellen, dan retour sturen en mijn geld terug.quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Bij minder ruime AV wellicht. TS heeft voldaan aan art. 9 lid 2 en dat bindt CB.
Ik hanteer minder ruime AV. Nog steeds interesse?quote:Op zaterdag 4 december 2021 15:25 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Als jij stelt dat het hebben van een random bewijsje van het versturen van 'iets' genoeg is wil ik graag iets bij jou bestellen, dan retour sturen en mijn geld terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |