abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202103547
Hoi fok volk :)

Ik heb afgelopen begin oktober een Xiaomi telefoon besteld bij Coolblue, de Mi 11 i. Na 1 dag gebruik kwam ik er achter dat het toch not my cup of coffee was en heb ik de telefoon retour aangemeld.

Die heb ik vervolgens netjes keurig aangemeld en terug gestuurd. Afgelopen 21 oktober heb ik de telefoon opgestuurd naar bovenstaande webshop, vandaag 19 (!) dagen geleden. Keurig verzendbewijs bewaard.

Via de track en trace status kwam er geen vordering in, en na zo een paar dagen niks gehoord te hebben
contact opgenomen met de webshop want het duurde al een halve week.

Gebeld en binnen 3 werkdagen zou ik uitkomst krijgen van het pakketonderzoek middels mijn verzendbewijs. So far so good, na paar dagen wachten weer niks gehoord. Via social media contact gezocht en kreeg ik dit terug;

Hey JohanHat,

ik kan mij goed voorstellen dat je graag snel een oplossing aangeboden krijgt. Ik kan dan je gevoel ook goed begrijpen.

Op dit moment is het onderzoek alleen nog in volle gang bezig. Ik snap dat dit niet is wat je verwacht maar gezien de drukte duurt dit soms net wat langer dan normaal. We willen natuurlijk wel dit zo juist mogelijk oplossen. Omdat het onderzoek op dit moment nog bezig is heb ik navraag gedaan bij mijn collega's van de bezorging om te achterhalen hoe het er nu voor staat. Ik kan je op dit moment nog geen oplossing aanbieden en wil ik je toch vragen om de doorlooptijd af te wachten. Die staat momenteel op 4 werkdagen, dit betekent dat je vrijdag wat meer informatie mag verwachten.


Ik hoop dat we snel meer toelichting krijgen zodat we dit netjes kunnen oplossen. Groetjes, ....van de webshop

Dit is inmiddels een week geleden. Het bleef weer stil, vervolgens klacht aangemaakt en gemaild naar de klachtenservice van de webwinkel. Weer geen reactie. Ook klacht aangemaakt via thuiswinkel waarborg aangezien er niet aan de wetgeving van de wet koop op afstand wordt voldaan. ( na 14 dagen bewijs dat het retour is gestuurd moet de webshop koop ontbinden en geld terug geven)

Jullie raden het al, ook daar geen reactie op klacht van thuiswinkel waarborg van mij als klant. Inmiddels gisteren deze mail opgesteld

Geachte heer of mevrouw,

Op 3 oktober kocht ik bij u een smartphone voor 659 euro. Op 14 oktober liet ik u weten dat ik van de koop af wilde tijdens de bedenktijd. Ik stuurde het product aan u terug op 21 oktober.

In de bijlage vindt u een kopie van het verzendbewijs.

Wat is het probleem?
Tot vandaag heb ik nog geen betaling van u ontvangen. Daarom vraag ik u om het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug te betalen.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd.

Wat verwacht ik van u?
De termijn van veertien dagen is al voorbij. Daarom vraag ik u nog een keer vriendelijk om het bedrag van 659 euro deze week over te maken. Ik verwacht dat u daar de wettelijke rente bij optelt, vanaf de dag dat u te laat was met terugbetalen. Dit is inmiddels 5 dagen aangezien het pakket nu 19 dagen geleden is terug gestuurt.

Biedt u geen oplossing?
Als u mij niet op tijd terugbetaalt, dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. En ik ga met mijn klacht naar de rechter, ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Ik ontvang graag binnen een week mijn geld terug.

Met vriendelijke groet,

Ben benieuwd of ik hier reactie op krijg, de webwinkel onderneemt maar geen reactie tot nu toe. Wat kan ik nog meer doen, ben ten einde raad. Tips zijn welkom, want duurt al 3 weken nu na terug sturen pakketje retour en hou er al rekening mee dat ik geld kwijt ben ;(

Helaas niet betaald met creditcard :X
pi_202103572
Wat een naaiers.

En dat met hun reclames….gewoon voor het gerecht er mee.
pi_202103593
Ook nog hoog bedrag. Ook dat geen reactie geven, hoe slecht.

Juridisch loket?
  Spellchecker dinsdag 9 november 2021 @ 20:53:01 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_202103688
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef maily het volgende:
Niet cool .... :N
Eens maar nooit meer nee :'(
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:13:53 #6
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202103890
Kan jij met je T&T-code bewijzen dat je de telefoon teruggestuurd hebt?
"Dat u mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het heeft teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt."

Dat kan namelijk een leuke discussie worden.
Als de zending volgens T&T nog niet afgeleverd is, hebben zij geen bewijs dat er daadwerkelijk een toestel verzonden is.
pi_202103913
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:13 schreef FF het volgende:
Kan jij met je T&T-code bewijzen dat je de telefoon teruggestuurd hebt?
"Dat u mag wachten met terugbetalen totdat u het product terug heeft, of totdat de klant bewijst dat hij het heeft teruggestuurd, afhankelijk van welk tijdstip eerst valt."

Dat kan namelijk een leuke discussie worden.
Als de zending volgens T&T nog niet afgeleverd is, hebben zij geen bewijs dat er daadwerkelijk een toestel verzonden is.
track en trace is bewijs met verzendbewijs.
pi_202103981
Waarschijnlijk vinden ze een baksteen in het door u verstuurde retourpakket en krijgt u logischerwijs het bedrag niet teruggestort.

Nog een fijne dag! :s)
pi_202104054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:20 schreef Nober het volgende:
Waarschijnlijk vinden ze een baksteen in het door u verstuurde retourpakket en krijgt u logischerwijs het bedrag niet teruggestort.

Nog een fijne dag! :s)
Je zou eens een keertje iemand helpen in je leven….moeilijk he?
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:39:14 #10
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104180
Is dat pakket überhaupt al aangekomen bij Coolblue (volgens PostNL)?
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:40:30 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202104195
Wie heeft het retouren geregeld?
Dum de dum
pi_202104222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:27 schreef Newby6781 het volgende:

[..]
Je zou eens een keertje iemand helpen in je leven….moeilijk he?
Ik denk dat TS de juiste stappen voor dit moment wel heeft ondernomen.
pi_202104241
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:39 schreef Joran-Joran het volgende:
Is dat pakket überhaupt al aangekomen bij Coolblue (volgens PostNL)?
Nee.

Staat het al 19 dagen op

pi_202104249
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Wie heeft het retouren geregeld?
? Postnl. Met verzendlabel coolblue.
  dinsdag 9 november 2021 @ 21:45:42 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202104253
Overigens zijn retourzendingen van coolblue natuurlijk wel een 'goudmijn' voor corrupte postnl en pakketpunt medewerkers ...
Dum de dum
pi_202104284
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Overigens zijn retourzendingen van coolblue natuurlijk wel een 'goudmijn' voor corrupte postnl en pakketpunt medewerkers ...
Yes. Maar dat is niet ts zijn verantwoordelijkheid. Bij antwoordnummer label webshop is cb verantwoordelijk. Ze verbreken de wetgeving koop op afstand. Wat een bedrijf :(
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:15:16 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202104598
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:44 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Nee.

Staat het al 19 dagen op

[ link | afbeelding ]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat die status bij PostNL hier steeds op bleef, maar dat ik toch van het ontvangende bedrijf het bericht kreeg ‘we hebben uw retour ontvangen’.

Dus ik zou niet blind varen op die status van PostNL.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202104632
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit heb ik zelf ook meegemaakt, dat die status bij PostNL hier steeds op bleef, maar dat ik toch van het ontvangende bedrijf het bericht kreeg ‘we hebben uw retour ontvangen’.

Dus ik zou niet blind varen op die status van PostNL.
TS heeft toch nog geen enkel bericht gehad ban coolblue dat ze pakket hebben ontvangen, dus is die echt nog niet aangekomen.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:20:49 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202104707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:16 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
TS heeft toch nog geen enkel bericht gehad ban coolblue dat ze pakket hebben ontvangen, dus is die echt nog niet aangekomen.
Ze hebben waarschijnlijk een achterstand in verwerken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:24:02 #20
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:47 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Yes. Maar dat is niet ts zijn verantwoordelijkheid. Bij antwoordnummer label webshop is cb verantwoordelijk. Ze verbreken de wetgeving koop op afstand. Wat een bedrijf :(
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
pi_202104807
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
Ja je hebt gelijk bij antwoordnummers zonder retourlabel track en trace van de afzender.Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen, dus coolblue is verantwoordelijk voor terug zending. Dus ts heeft zijn plicht gedaan :)
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:28:07 #22
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202104836
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen
Jawel, dat kan wel.
pi_202104931
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:28 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Jawel, dat kan wel.
Dat kan niet. Toevallig vorige week nagevraagd aan postnl. Sinds enkele maanden kan dat niet meer. Zie ook website postnl. Antwoordnummer versturen is altijd ¤0.0

pi_202104954
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:28 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Jawel, dat kan wel.
Kan niet. Wilde 3 weken terug bol pakket aangegekend versturen kon niet naar antwoordnummer.
pi_202104972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:38 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Kan niet. Wilde 3 weken terug bol pakket aangegekend versturen kon niet naar antwoordnummer.
Precies. Gaat inderdaad helaas niet :(
pi_202104979
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:24 schreef Joran-Joran het volgende:

[..]
Waar baseer jij op dat CB verantwoordelijk is? Naar mijn weten is de verzender (in dit geval TS) verantwoordelijk voor de correcte retourzending. Daarom dit soort kostbare pakketten altijd aangetekend versturen.
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202105010
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
Juist. Met verzendlabel van coolblue wat je niet eens aangetekend kan versturen. :)
  dinsdag 9 november 2021 @ 22:47:42 #28
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_202105067
Bizar. Met die incompetenten bij PostNL zou ik als bedrijf zijnde daar geen pakketjes van +500¤ aan toevertrouwen :'(
pi_202105162
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
pi_202105266
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
Kan je lezen?
pi_202105272
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
Je leest niet goed.
pi_202105375
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:25 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Ja je hebt gelijk bij antwoordnummers zonder retourlabel track en trace van de afzender. Bij antwoordnummer kan je geen aangetekend pakket versturen, dus coolblue is verantwoordelijk voor terug zending. Dus ts heeft zijn plicht gedaan :)
Jawel. Zie https://www.postnl.nl/kla(...)-een-antwoordnummer/.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202106155
quote:
quote:
Pakketten Aangetekende post*
Post met verzekerservice*
Aangetekende pakketten. Verzekerde post. Niet verzekerde pakketten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202106404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 04:41 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Aangetekende pakketten. Verzekerde post. Niet verzekerde pakketten.
Dus kan je een aangetekend pakket versturen naar een antwoordnummer?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202108407
Update:

pi_202108434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 10:45 schreef JohanHat89 het volgende:
Update:

[ link | afbeelding ]
Ben eens benieuwd….3 weken. Rechter zou hier gehakt van maken.
pi_202112237
Wat een waardeloze reactie weer van coolblue, ze lossen nog niks op:

Ik zie dat wij gisteren PostNL hebben gemaild over de uitkomst van dit onderzoek en daar verwacht ik eigenlijk elk moment antwoord van. Je zult dus nog heel eventjes geduld moeten hebben. Wel kan ik je alvast mededelen dat je geen "wettelijke rente" erboven op zult krijgen. De koop is namelijk wettelijk gezien nog niet ontbonden aangezien wij nog niets hebben ontvangen.

Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen!
  woensdag 10 november 2021 @ 15:22:18 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202112370
Er zit toch niks anders op dan ze nog even tijd te gunnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202112467
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:15 schreef JohanHat89 het volgende:
Wat een waardeloze reactie weer van coolblue, ze lossen nog niks op:

Ik zie dat wij gisteren PostNL hebben gemaild over de uitkomst van dit onderzoek en daar verwacht ik eigenlijk elk moment antwoord van. Je zult dus nog heel eventjes geduld moeten hebben. Wel kan ik je alvast mededelen dat je geen "wettelijke rente" erboven op zult krijgen. De koop is namelijk wettelijk gezien nog niet ontbonden aangezien wij nog niets hebben ontvangen.

Wij doen ons uiterste best om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen!

Die wettelijke rente krijg je sowieso nooit. Voor een paar euro gaat niemand naar de rechter namelijk.

Ik heb al 2x een conflict gehad met cb over retouren. Ik heb het in beiden gevallen opgegeven. De energie en kosten van een rechtzaak wogen bij mij niet op tegen de schade.
Je krijgt nog betere reacties van een muur dan van cb.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202112559
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die wettelijke rente krijg je sowieso nooit. Voor een paar euro gaat niemand naar de rechter namelijk.

Ik heb al 2x een conflict gehad met cb over retouren. Ik heb het in beiden gevallen opgegeven. De energie en kosten van een rechtzaak wogen bij mij niet op tegen de schade.
Je krijgt nog betere reacties van een muur dan van cb.
Alles voor een glimlach was het toch?

Nou. Ze laten zich weer eens van een slechte kant zien. Wat had jij dan voor problemen met coolblue?
pi_202112584
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:35 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Alles voor een glimlach was het toch?

Nou. Ze laten zich weer eens van een slechte kant zien. Wat had jij dan voor problemen met coolblue?
Software die ik zonder zegel ontvangen heb maar wou retourneren. Die werd afgewezen ivm het onbreken van een zegel.
Schade ontstaan door verzending zou geen garantie zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 10 november 2021 @ 15:40:59 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202112632
Heeft nog niemand gevraagd of je een rechtsbijstandverzekering hebt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_202112909
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
pi_202112919
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:58 schreef Bottomleftone het volgende:
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
Alsof deze case dan zo te winnen valt???
  woensdag 10 november 2021 @ 16:09:50 #45
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202113117
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:15 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
track en trace is bewijs met verzendbewijs.
T&T is bewijs van verzending.
Het is geen bewijs van wat je verzonden hebt.
Het zou zomaar een lege doos kunnen zijn geweest...

Je kan even de T&T opzoeken bij PostNL en dan kijken welk gewicht daar bij staat.
Als daar een erg afwijkend gewicht staat, dan is er iets mis met de inhoud.

Zo ook ooit gehad met een laptop die door de winkel naar de leverancier teruggezonden werd.
Gewicht was veel te laag, bleek de uit het pakket gehaald te zijn.
pi_202113480
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:40 schreef Lienekien het volgende:
Heeft nog niemand gevraagd of je een rechtsbijstandverzekering hebt?
Mijn ervaring is dat die jou een standaardbrief sturen die je zelf specifiek moet maken en dan 2 weken moet wachten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202113497
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 15:58 schreef Bottomleftone het volgende:
Neem een deurwaarder in de hand en vorder kosten terug. 9 van de 10 keer happen ze dan toe. Wedden dat het dan wel lukt?
Cb lacht een deurwaarder uit en de deurwaarder stuurt jou dan een rekening.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202113526
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:09 schreef FF het volgende:

[..]
T&T is bewijs van verzending.
Het is geen bewijs van wat je verzonden hebt.
Het zou zomaar een lege doos kunnen zijn geweest...

Je kan even de T&T opzoeken bij PostNL en dan kijken welk gewicht daar bij staat.
Als daar een erg afwijkend gewicht staat, dan is er iets mis met de inhoud.

Zo ook ooit gehad met een laptop die door de winkel naar de leverancier teruggezonden werd.
Gewicht was veel te laag, bleek de uit het pakket gehaald te zijn.
Klopt, een tt is leuk maar de ontvanger kan zeggen dat het pakket leeg was of gevuld met kranten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202113653
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:40 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nope, TS heeft de telefoon volgens de instructie van CB terug gestuurd. CB is verantwoordelijk.
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.
pi_202113668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 20:53 schreef maily het volgende:
Niet cool .... :N
Om een blauwtje te lopen bij verkoper. ;(
pi_202113832
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen :) :)
pi_202113864
@TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.

Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
pi_202113875
@TS dat is ballen hebben. Succes!
pi_202113893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:52 schreef SolidasRock het volgende:
@:TS of hier een wetgeving is overtreden weet ik niet. Maar je hebt dat pakketje geretourneerd per 21 Oktober en zit heel erg achter de terugbetaling aan en hebt nu al binnen 3 weken verschillende wegen bewandeld hebt om dit voor mekaar te krijgen.

Hypothetisch gezien, als dit al ooit een juridisch gevecht gaat worden, hoe zal de rechter vinden dat je vrij veel haast had en dat het nu vanwege Coronabeperkingen en of ziekteverzuim en of onderbezetting en aankomende feestdagen je misschien meer geduld had moeten tonen?
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
pi_202113954
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:54 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Het gaat er om dat er zaken zijn toegezegd en keer op keer niet worden nagemaakt, het zou eerst 3 werkdagen duren en nu 3 weken. Iedereen zegt maar wat, en niemand lost het op. Praat tegen een muur aan. Vedere stappen ondernemen is enige optie nu
Mja, ik snap je. Ergens vind ik wel bewonderenswaardig dat je gewoon een deurwaarder in hebt geschakeld.

Succes! ^O^
pi_202114019
Ik zou het niet zo snel durven @TS, dit is doorpakken ;)

Goed bezig.
  woensdag 10 november 2021 @ 17:10:11 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202114056
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202114430
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:10 schreef Lienekien het volgende:
Het loopt trouwens wel ontzettend in de gaten dat het een klein, vast groepje users is dat op een bepaalde manier reageert in dit type topics. Ik kan me toch moeilijk aan de indruk onttrekken dat TS zichzelf veelvuldig prijst en aanmoedigt.
Je punt is? TS is een narcist?
  woensdag 10 november 2021 @ 17:47:12 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202114510
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:39 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Je punt is? TS is een narcist?
Ik weet niet wat iemand beweegt om zo te handelen op een forum.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202114591
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:49 schreef JohanHat89 het volgende:
Ik heb een deurwaarder in armen genome, wilde dit gisteren al doen :) :)
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.
Rechters zijn echt niet welwillend als je als burger te snel handelt en je niet aan de regels houdt qua aanmaningen, betaalkansen, redelijke termijnen en incassokosten.
Als leek weet je die regels vaak niet en internetbronnen kloppen echt geregeld niet met het wetboek. Zelfs de consumentenbond website of websites van juristen kloppen geregeld niet.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-11-2021 18:07:12 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202114626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:40 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens maar in de praktijk werkt dit niet zo. Heb al veel vaker gelezen dat pakketjes tijdens het retouren zoek zijn geraakt en dat dat de verzender (en niet de opdrachtgever/verkoper) verantwoordelijk is voor een pakket. En let wel, ook aangetekende pakketten zijn niet of nauwelijks verzekerd tegen vermissing.
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.
Omdat ik teveel verdien zou ik pas een rechtzaak starten bij een schade van meer dan 20k. Rechtbijstandsverzekeraars laten je vaak gewoon een brief sturen en bij kleine bedragen vergoeden zij jou dit als je de vordering overgeeft aan hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202114777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik heb zelf 2x via de rechtbijstandsverzekering tegenovergestelde informatie gekregen dan wat hier op fok wordt geschreven en dat tegenovergestelde was dan in mijn nadeel. Nu weet ik niet wat klopt, maar ik heb helaas 2x ervaring gehad met een rechtzaak en dat wil ik nu echt niet meer doen. Ik betaal liever leergeld.
Omdat ik teveel verdien zou ik pas een rechtzaak starten bij een schade van meer dan 20k. Rechtbijstandsverzekeraars laten je vaak gewoon een brief sturen en bij kleine bedragen vergoeden zij jou dit als je de vordering overgeeft aan hun.
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?

Dat van dat de rechtsbijstand kleine financiële schades uit eigen zak betaald heb ik inderdaad begin dit jaar ondervonden. Had ik nog nooit meegemaakt. Hiermee is een rechtszaak die ik wilde aanspannen niet doorgegaan want ik had mijn geld teruggekregen en heeft het mij (en hun en de tegenpartij) energie en tijd en frustraties bespaard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 18:14:10 ]
pi_202114801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:13 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Je draait een klein beetje eromheen. Wat wordt er geschreven op FOK of wat was in jouw nadeel? Gaat het om wie verantwoordelijk is voor de retourpakketje? Zo ja, wat zei de rechtsbijstand dan hierover?
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoeken het uit en het ligt eigenlijk altijd genuanceerder dan wat ik bv op internet kan lezen op websites als de consumentenbond of andere juridische websites.
quote:
Dat van dat de rechtsbijstand kleine financiële schades uit eigen zak betaald heb ik inderdaad begin dit jaar ondervonden. Had ik nog nooit meegemaakt. Hiermee is een rechtszaak die ik wilde aanspannen niet doorgegaan want ik had mijn geld teruggekregen en heeft het mij (en hun en de tegenpartij) energie en tijd en frustraties bespaard.
Ja, alleen daarvoor heb ik ze eigenlijk. Civiele consumenten rechtzaken onder de 20k hebben eigenlijk geen zin als je teveel verdiend. Alleen al een dagvaarding schrijven kost al geregeld 5k.
Advocaat kosten krijg je niet terug bij winst van de zaak. Dit heb ik 2x ondervonden.

De zogenaamde wettelijke rente heb ik nog nooit gekregen en bv rechtbijstandsverzekeraars melden ook dat dit ook eigenlijk praktisch nooit gebeurd. Voor enkele euro's gaat niemand naar de rechter.

Ik ben benieuwd of cb die incassokosten betaald, maar ik ben er bang voor en ik hoop dat TS meld of cb dit heeft betaald of niet.

Mijn advies hierbij: afwachten, elke dag bellen mailen twitteren en/of facebooken en na verloop van tijd de kosten afschrijven en beschouwen als leergeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 10-11-2021 18:21:37 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202115281
Fijn dat je tegenwoordig online diensten voor deurwaarders hebt, al mail met terugkoppeling dat ze morgen brief de deur uit doen :)
pi_202117338
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat verhaal is te lang om hier te behandelen, maar geregeld worden er keiharde toezeggingen gedaan op fok die in de werkelijkheid toch echt iets anders liggen.
Rechtsbijstandsverzekeringen zoeken het uit en het ligt eigenlijk altijd genuanceerder dan wat ik bv op internet kan lezen op websites als de consumentenbond of andere juridische websites.
Ik zou het niet omschrijven als toezeggingen maar eerder als ervaringen en of meningen. En ondanks dat rechtsbijstand beter weet wat de rechten en plichten zijn van beide partijen zal heus wel iemand hier iets zeggen wat aardig klopt. De vraag is eigenlijk, wie is dat dan?

Ik heb zelf ook 1 en ander meegemaakt, en heb zo en nu dan rechtsbijstand ingeschakeld met wisselende resultaten. Dus ik heb zelf ook wat kennis in huis wat dat betreft.

Wil je trouwens kwijt wat je rechtsbijstand heeft gezegd over wie er verantwoordelijk is voor retourzendingen? Of is dat niet ter sprake gekomen? Mij is wel eens overkomen dat een pakket is zoekgeraakt maar tot een juridisch gevecht is het nooit gekomen omdat ik gewoon mijn geld terug heb gekregen of een vervangend exempelaar. (welliswaar amazon wat dit toch iets anders afhandelt dan bijv coolblue of mediamarkt)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 22:43:33 ]
pi_202118706
Vanuit eigen ervaringen met transportonderzoeken, duurt dat vanaf het moment dat je ze start ongeveer 10 werkdagen, soms kan het een dag langer duren, en vaak wachten partijen dat vanaf een bepaalde waarde het liefst nog wel even af. (doen wij als shop ook). Ik verwacht dat je binnen 1/2 werkdagen alsnog gewoon gecrediteerd wordt. Misschien niet de gang van zaken die je gewenst had, maar vanuit het perspectief van de verkoper zijn zij en het product kwijt, en het geld, en krijgen ze 3 euro de kilo terug voor het pakket dat kwijt is.

succes.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 10 november 2021 @ 23:12:05 #67
408813 crew  trein2000
pi_202118988
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als cb die kosten weigert te betalen, en die kans is groot, dan moet jij dat doen... je kan dan alleen je succes halen in een rechtzaak.
Rechters zijn echt niet welwillend als je als burger te snel handelt en je niet aan de regels houdt qua aanmaningen, betaalkansen, redelijke termijnen en incassokosten.
Als leek weet je die regels vaak niet en internetbronnen kloppen echt geregeld niet met het wetboek. Zelfs de consumentenbond website of websites van juristen kloppen geregeld niet.
Dat laatste valt allemaal best mee. Dit is gewoon een recht toe recht aan vraag die elke jurist gewoon kan handelen.

Een deurwaarder zal je prima kunnen vertellen wat nu verstandig is. Als je een deurwaarder inschakelt betekent dat niet dat je de volgende dag meteen een dagvaarding uit doet hè? Het zijn professionals die je ook prima van advies kunnen voorzie .
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202119848
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:48 schreef JohanHat89 het volgende:
Fijn dat je tegenwoordig online diensten voor deurwaarders hebt, al mail met terugkoppeling dat ze morgen brief de deur uit doen :)
Wat kost een deurwaarder eigenlijk?
pi_202119932
ConsuWijzer, waarmee je ook richting cool blauw hebt gecommuniceerd, geeft notabene aan dat retourzendingen zoals om beroep te doen op herroepen, dat het risico daar bij de consument ligt.

En je altijd verzekerd moet terug zenden.
Zeker bij de wat duurdere aankopen die je wil terugsturen.
pi_202120079
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ConsuWijzer, waarmee je ook richting cool blauw hebt gecommuniceerd, geeft notabene aan dat retourzendingen zoals om beroep te doen op herroepen, dat het risico daar bij de consument ligt.

En je altijd verzekerd moet terug zenden.
Zeker bij de wat duurdere aankopen die je wil terugsturen.
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.

Maar hey, Coolblue is gewoon niet zo'n fijn bedrijf. Net als bijv. Belsimpel. Allemaal praatjes op tv maar in de praktijk houden ze zich niet aan de afspraak als het aankomt op retouren of garantie.

Je kunt beter bij Bol of Amazon kopen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202120636
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Het risico ligt bij de verkoper als zij het retourproces regelen met verzendlabels e.d. Zij zeggen dat het zo moet, zij leveren op hun PostNL account de labels, zij zijn verantwoordelijk voor de zending.

Maar hey, Coolblue is gewoon niet zo'n fijn bedrijf. Net als bijv. Belsimpel. Allemaal praatjes op tv maar in de praktijk houden ze zich niet aan de afspraak als het aankomt op retouren of garantie.

Je kunt beter bij Bol of Amazon kopen.
Precies. Als label van hun zelf is, is coolblue aansprakelijk.
pi_202121612
Ik vraag me dan toch af in hoeverre dit een uitzondering of toch meer standard practice. Ik heb ongeveer een jaar geleden eens een telefoon geretourneerd naar Coolblue waarbij Coolblue vervolgens aangaf dat er een leeg pakketje was gearriveerd. Waarschijnlijk heeft iemand in de PostNL-keten de telefoon er dus uit gejat. Daar werd toen niet mogelijk over gedaan, ik kreeg netjes mijn geld terug en Coolblue ging starten met een onderzoek (waar ik niets meer van heb gehoord). Ik vond het toen erg netjes dat ze mij vertrouwden (ik had immers de telefoon ook gewoon zelf kunnen houden en een leeg pakket kunnen terugsturen).

Enfin, hier heeft TS niets aan, maar wilde toch een andere ervaring delen.
pi_202124047
reactie in gebreke stelling coolblue

Beste JohanHat89,

goed dat je even aan de bel trekt. Ik begrijp dat je graag jouw bedrag van de Xiaomi terug wilt ontvangen.

ACM
Ik ga graag eerst even in op het ontbinden van de koop. Om het geld terug te kunnen storten, moeten wij een product wel ontvangen hebben. Dit is wat wij hanteren, en dit is ook wat het ACM aangeeft: Dat een bedrijf recht heeft om te wachten met het uitbetalen tot een product terug is ontvangen. Aangezien wij jouw pakket nog niet ontvangen hebben moeten we voor we over kunnen gaan op terugbetaling eerst kijken wat er speelt. Dit is dan echter ook de reden dat de 14 dagen overtreden zijn voor nu.

Onderzoek
Momenteel loopt er een onderzoek om na te gaan wat er met jouw pakket gebeurd is en waar deze momenteel is. Pas als wij weten wat er speelt, kunnen we over gaan tot een oplossing. Momenteel staat er ook een extra melding op voor onze backoffice, om snel tot een oplossing te komen.

Backoffice
Ik moet je dus nog even vragen geduld te hebben. Dan neemt de backoffice snel contact met jou op.

Ik heb er alle vertrouwen in dat wij jou van een gepaste oplossing kunnen voorzien. Voor nu wens ik je in ieder geval nog een mooie dag toe.

Met vriendelijke groet,


Coolblue
pi_202124236
Sure, onderzoek snap ik. Maar dat duurt enkele werkdagen. PostNL hanteert volgens mij vijf werkdagen normaliter.

Daarna is het jammer de bammer voor CB. Jij hebt hun procedure gevolgd. Als je nou je Poolse buurman had gevraagd het pakketje te retouren zou het wel jouw probleem zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202124555
2 weken is een redelijke termijn voor zulke dingen. Wanneer is het onderzoek gestart?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202124708
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
2 weken is een redelijke termijn voor zulke dingen. Wanneer is het onderzoek gestart?
16 dagen geleden, dinsdag 26 oktober.
pi_202423135
Update inmiddels 3 weken verder, ik kom er nog steeds niet uit met de desbetreffende webwinkel.

Ik had trouwens geen deurwaarder ingeschakeld maar een incassobureau, ben er helemaal niet in thuis ;)

Toen zette de webwinkel wel een stap, maar uiteindelijk eind vorige week de defnitieve bevestiging dat ze geen geld gaan terug geven en ben ik gewoon 660 euro kwijt..... :X :? lijkt het. Heb nog een keer het incassobureau ingeschakeld nog eens de case te heropenen, hun blijven de webshop brieven sturen maar nog geen reactie.

Ben er al meer dan een maand mee bezig, ben er wel klaar mee. Dit was hun reactie bij heropenen pakket onderzoek als laatste, ook dat postnl me al meerdere malen heeft bevestigd dat bij antwoordnummer hun aansprakelijk zijn daar hebben ze ook geen boodschap aan. Ook klacht thuiswinkel waarborg wordt ook niet op gereageerd.

Dit was de laatste reactie van de webshop.

Als iemand nog tips heeft, altijd welkom :)

Reactie webshop:

Beste JohanHat,

Wij hebben de status van je retourmelding verder onderzocht. We kunnen je daarover het volgende melden.

Op 3 oktober heb je op onze website een Xiaomi smartphone gekocht. Dit product heb je ontvangen en vervolgens op 14 oktober bij ons retour gemeld. Een aantal dagen later, op 25 oktober, neem je contact met ons op om de status van de terugbetaling te checken. Wij zijn er toen achter gekomen dat we jouw product niet retour hebben ontvangen. Daarom zijn we een PostNL-pakketonderzoek gestart.

Via die track en trace code heeft PostNL kunnen zien dat het pakket niet bij ons magazijn in Tilburg is afgeleverd. PostNL geeft aan dat het pakket ook niet meer bezorgd zal worden, omdat er inmiddels al geruime tijd is verstreken (zie ter bevestiging ook de track en trace link).

Op basis hiervan laat ik je weten we het aankoopbedrag niet terugbetalen zolang we het product niet hebben ontvangen. De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij, Coolblue, is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling van het aankoopbedrag in orde maken.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere vragen over het vermist raken van je pakket, raad ik je aan om contact op te nemen met PostNL.

Met een glimlach en groet,

Coolblue
pi_202423494
quote:
De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij, Coolblue, is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling[/quote][quote]

Dit klopt niet. Je hebt het volgens hun instructie terug gestuurd, dus zij zijn verantwoordelijk.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202423532
Ben niet verbaasd, dit lees ik veel vaker. Maar ik denk dat je enige mogelijkheid is dat je een rechtszaak aanspant tegen PostNL want zij hebben je pakket aangenomen (daar had je bewijs van toch?) en vervolgens zoek gemaakt (ook dat kan je bewijzen door verschil in gewicht en geen afleverbewijs toch?).

Geen idee hoe dit uit zou moeten pakken en of hoeveel kans je maakt je kosten (plus de rechtszaakkosten) terug krijgt? Ik ben benieuwd naar de inbreng van anderen.
pi_202423608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:01 schreef SolidasRock het volgende:
Ben niet verbaasd, dit lees ik veel vaker. Maar ik denk dat je enige mogelijkheid is dat je een rechtszaak aanspant tegen PostNL want zij hebben je pakket aangenomen (daar had je bewijs van toch?) en vervolgens zoek gemaakt (ook dat kan je bewijzen door verschil in gewicht en geen afleverbewijs toch?).

Geen idee hoe dit uit zou moeten pakken en of hoeveel kans je maakt je kosten (plus de rechtszaakkosten) terug krijgt? Ik ben benieuwd naar de inbreng van anderen.
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202423737
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.

Lees bijv hier: https://radar.avrotros.nl(...)zending-t189549.html

Ik denk dat incassobrieven sturen geen nut heeft, CB gaat niet zwichten. Dit wordt hoe dan ook juridisch uitvechten.
pi_202423769
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
Klopt moet bij Coolblue zijn.
pi_202423787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:15 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.

Lees bijv hier: https://radar.avrotros.nl(...)zending-t189549.html

Ik denk dat incassobrieven sturen geen nut heeft, CB gaat niet zwichten. Dit wordt hoe dan ook juridisch uitvechten.
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?
pi_202423852
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:19 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.

Jij hebt geen rechtsbijstand? Bij Juridisch loket zou je gratis advies kunnen inwinnen wat je kan doen en mag verwachten. Jouw casus zal hun vast heel bekend voorkomen, je bent niet de enige (en ook niet de laatste).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 19:23:55 ]
pi_202424071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:23 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.

Jij hebt geen rechtsbijstand? Bij Juridisch loket zou je gratis advies kunnen inwinnen wat je kan doen en mag verwachten. Jouw casus zal hun vast heel bekend voorkomen, je bent niet de enige (en ook niet de laatste).
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
pi_202425048
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
En behalve ingebrekestelling brief hadden ze verder geen mogelijkheden voorgesteld aan jou?

Denk dat ze maar 2 mogelijkheden voor je hebben: of juridisch uitvechten of je verlies nemen.
pi_202426198
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.


https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
pi_202427104
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
No bitch to me
pi_202427181
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:13 schreef madam-april het volgende:

[..]
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.


https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
Je maakt mijn avond. Dit zijn de tips :) Ga dit morgen gelijk doen, zelf ervaring mee??
pi_202427203
bizar dit joh, ik zou eens LinkedIn oid proberen voor meer aandacht. Is een treurig middel, maar op deze manier afhandelen is geen glimlach waard
  woensdag 1 december 2021 @ 22:27:29 #91
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202427390
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Nee .. het lijkt ook een fabel denk ik.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2012-06-13

en bijv. https://jure.nl/ECLI:NL:RBLIM:2021:4083
Dum de dum
  woensdag 1 december 2021 @ 22:40:28 #92
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202427586
quote:
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202427698
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
Houdt iemand je tegen om niet het antwoordnummer te gebruiken en het gewoon op eigen kosten te versturen?

Leuk al dat geroep maar zonder juridische onderbouwing is het allemaal niks waard.
No bitch to me
pi_202427713
quote:
Als ik dat laatste lees heb ik geen schijn van kans toch?

Dat terwijl postnl mij zwart op wit heeft verteld dat Coolblue verantwoordelijk is voor retourzending. Omdat er antwoordnummer wordt gebruikt.
pi_202427733
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:15 schreef l1ghted het volgende:
bizar dit joh, ik zou eens LinkedIn oid proberen voor meer aandacht. Is een treurig middel, maar op deze manier afhandelen is geen glimlach waard
Linkedin, zou niet eens weten bij wie ik moet zijn. Heb alle social media al gehad, op facebook blokken ze alles van me.
pi_202427786
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Heb je mijn linkje gelezen? Daar staat ook 1 en ander in.
pi_202427885
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.

Las ik op linkje radar

:(

https://www.digidispuut.n(...)n-verzendmethode.pdf
  woensdag 1 december 2021 @ 23:03:21 #98
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202427902
Van de site van Coolblue zelf. Algemene voorwaarden.

quote:
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
https://www.coolblue.nl/algemenevoorwaarden-lekker-ingewikkeld
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202427925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:01 schreef JohanHat89 het volgende:
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.

Las ik op linkje radar

:(

https://www.digidispuut.n(...)n-verzendmethode.pdf
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...
pi_202428021
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:05 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...
Kortom, i am fucked.
pi_202428202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:52 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Heb je mijn linkje gelezen? Daar staat ook 1 en ander in.
Je link van radar? Dat is natuurlijk geen serieuze bron
No bitch to me
  woensdag 1 december 2021 @ 23:53:23 #102
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202428326
Uiteindelijk is de verzender verantwoordelijk tot het aankomt, aldus de wet.

Alleen als er op verzoek van andere dan gangbare/aangeboden opties gebruik wordt gemaakt is dat van verzender naar ontvanger te verplaatsen.

Wel vind ik het gek dat er echt 0,0 te googlen is bij bijv. Jure.nl . Er lijken geen uitspraken te zijn. Ik gok dat er geschikt wordt wanneer er gedagvaard wordt. Webwinkels zouden helemaal niet gebaat zijn bij een uitspraak in voordeel consument, plus, rechtsgang kost ze meer dan de consument eist 99 vd 100x. Er zal wel een, heel moeilijk te bereiken, potje zijn denk ik.
Dum de dum
pi_202428464
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:53 schreef Fe2O3 het volgende:
Uiteindelijk is de verzender verantwoordelijk tot het aankomt, aldus de wet.

Alleen als er op verzoek van andere dan gangbare/aangeboden opties gebruik wordt gemaakt is dat van verzender naar ontvanger te verplaatsen.

Wel vind ik het gek dat er echt 0,0 te googlen is bij bijv. Jure.nl . Er lijken geen uitspraken te zijn. Ik gok dat er geschikt wordt wanneer er gedagvaard wordt. Webwinkels zouden helemaal niet gebaat zijn bij een uitspraak in voordeel consument, plus, rechtsgang kost ze meer dan de consument eist 99 vd 100x. Er zal wel een, heel moeilijk te bereiken, potje zijn denk ik.
Dus het heeft wel zin om betaald geschil in te dienen denk je?
pi_202428799
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 00:14 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Dus het heeft wel zin om betaald geschil in te dienen denk je?
Op basis van post #99 zou ik het doen. Heeft Thuiswinkel.org niet op je klacht gereageerd? Mijn ervaring is dat ze dat wel doen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202428804
Geschillencommissie is een risico.
Je moet hopen dat ze niet kijken naar eerdere eigen conclusies, normaliter zijn ze van mening dat antwoordnummer eigen risico is.

Ik zei het eerder al en werd niet geloofd, antwoordnummer blijft eigen risico verzender.
Aangetekend en zelfs verzekerd verzenden is gewoon mogelijk (volgens PostNL) ook naar een antwoordnummer, alleen zijn dan de portokosten voor jezelf.

However, ik denk bij de kantonrechter je veel meer kans maakt, vooral als je hamert op het feit dat je 1 : cool blue’s eigen retour methode hebt gevolgd, dat daar geen vrije keus in is.

En 2 : volgens hun eigen algemene voorwaarden de klant moet kunnen aantonen het verzonden te hebben voor terugbetaling. (Of product al ontvangen door coolblue)

Ze schenden hun eigen voorwaarden zoals ik het lees.

Een rechter zal er waarschijnlijk in mee gaan en de kant van de consument kiezen, je staat immers op 1-0 achter tegen een groot miljarden bedrijf.

Geschillencommissie blijft een risico.
pi_202428840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Niet vanwege het antwoordnummer. Maar omdat het volgens de Instructies van de verkoper is gegaan.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202428845
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 05:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geschillencommissie is een risico.
Je moet hopen dat ze niet kijken naar eerdere eigen conclusies, normaliter zijn ze van mening dat antwoordnummer eigen risico is.

Ik zei het eerder al en werd niet geloofd, antwoordnummer blijft eigen risico verzender.
Aangetekend en zelfs verzekerd verzenden is gewoon mogelijk (volgens PostNL) ook naar een antwoordnummer, alleen zijn dan de portokosten voor jezelf.

However, ik denk bij de kantonrechter je veel meer kans maakt, vooral als je hamert op het feit dat je 1 : cool blue’s eigen retour methode hebt gevolgd, dat daar geen vrije keus in is.
Toch wel. Retourneren in winkel is óók mogelijk.

quote:
En 2 : volgens hun eigen algemene voorwaarden de klant moet kunnen aantonen het verzonden te hebben voor terugbetaling. (Of product al ontvangen door coolblue)

Ze schenden hun eigen voorwaarden zoals ik het lees.
Dit volgt rechtstreeks uit wetgeving. Artikel 6:230r lid 4 BW:
quote:
Tenzij de handelaar heeft aangeboden de op basis van de ontbonden overeenkomst geleverde zaken zelf af te halen, kan de consument eerst nakoming vorderen van de in lid 1 bedoelde verbintenis nadat de handelaar de zaken heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat hij de zaken heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
Ik zou naar zowel wet als voorwaarden verwijzen in zaak bij GC. Print van T&T erbij, met daarop afmetingen en gewicht, datum, tijd en locatie van afgeven.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202428866
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 06:06 schreef baskick het volgende:

[..]
Toch wel. Retourneren in winkel is óók mogelijk.
[..]
Dit volgt rechtstreeks uit wetgeving. Artikel 6:230r lid 4 BW:
[..]
Ik zou naar zowel wet als voorwaarden verwijzen in zaak bij GC. Print van T&T erbij, met daarop afmetingen en gewicht, datum, tijd en locatie van afgeven.
Kan dat dan tijdens Corona? Veel winkels deden daar vorig jaar niet meer aan, daarna weer wel na de versoepelingen.

Maar heeft coolblue dat ook duidelijk gemaakt? TS vraagt een retour aan, hij krijgt dan vervolgens instructies.
Als daar bij stond “of in de winkel”, geef ik je gelijk.
pi_202428892
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 06:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Kan dat dan tijdens Corona? Veel winkels deden daar vorig jaar niet meer aan, daarna weer wel na de versoepelingen.

Maar heeft coolblue dat ook duidelijk gemaakt? TS vraagt een retour aan, hij krijgt dan vervolgens instructies.
Als daar bij stond “of in de winkel”, geef ik je gelijk.
Flow van het retour melden zojuist doorlopen. In de FAQ tijdens dat proces staat het volgende:
quote:
Kan ik mijn product in de winkel retourneren?
Ja, je kan je product ook in één van onze winkels afgeven. In dat geval hoef je je retour niet op voorhand aan te melden en niets uit te printen.
Tamelijk lastig retourneren wel, als je niets hebt ontvangen, maar er is dus een keuze tussen verzenden en afgeven (die boter bij de vis mogelijk maakt).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202428907
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 22:54 schreef r3gi3boy het volgende:
Dus je bestelt op 3 oktober een smartphone, welke pas op 13 oktober geleverd wordt?

Na 1 dag besluit je al dat je het niks vindt, maar vervolgens wacht je ruim een week voordat je het ding weer retour stuurt?

En dan verwijt je anderen een lakse houding :')
Dat jij nou werkloos thuis zit de hele dag en zoveel tijd hebt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202429247
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 05:59 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Niet vanwege het antwoordnummer. Maar omdat het volgens de Instructies van de verkoper is gegaan.
Dan blijft alsnog mijn vraag openstaan, kun je dit juridische onderbouwen?
No bitch to me
pi_202429414
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 04:58 schreef baskick het volgende:

[..]
Op basis van post #99 zou ik het doen. Heeft Thuiswinkel.org niet op je klacht gereageerd? Mijn ervaring is dat ze dat wel doen.
Nee, niet gereageerd. Beide partijen niet.
Begin november ingediend. Maand geleden bijna. Zie screenshot

pi_202430025
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:38 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Nee, niet gereageerd. Beide partijen niet.
Begin november ingediend. Maand geleden bijna. Zie screenshot

[ link | afbeelding ]
En na 7 dagen heb je weer even aan de bel getrokken bij Thuiswinkel?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202430339
Cb kennende zal je naar de rechter moeten met advocaat die je zelf moet betalen tenzij je in aanmerking komt voor sociaal advocatuur.

Kortom: leergeld. Ik heb dit ook al bij CB 2x gehad. Bol.com is meer coulanter in deze gevallen heb ik gemerkt.

Er is nog 1 laatste goedkope redmiddel en dat is de belbus van kassa.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202430390
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:34 schreef baskick het volgende:

[..]
En na 7 dagen heb je weer even aan de bel getrokken bij Thuiswinkel?
Ja zeiden dat ze niks konden betekenen omdat de verzending van retour bij mij ligt als consument het risico dat het niet goed aan komt.

Maar daar moest ik vorige week achter komen, zelf lieten ze niks weten.
pi_202430404
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Cb kennende zal je naar de rechter moeten met advocaat die je zelf moet betalen tenzij je in aanmerking komt voor sociaal advocatuur.

Kortom: leergeld. Ik heb dit ook al bij CB 2x gehad. Bol.com is meer coulanter in deze gevallen heb ik gemerkt.

Er is nog 1 laatste goedkope redmiddel en dat is de belbus van kassa.
De tijd die het me al heeft gekost om coolblue tot bewegen te laten komen is al heel wat ;). Maar idd, leergeld. Maar hoe bedoel je leergeld, dat ik nooit met coolblue meer zaken moet doen?

Dat is wel duidelijk ja.
pi_202430417
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:07 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Ja zeiden dat ze niks konden betekenen omdat de verzending van retour bij mij ligt als consument het risico dat het niet goed aan komt.

Maar daar moest ik vorige week achter komen, zelf lieten ze niks weten.
Dit verbaasd mij niks ondanks al die harde beweringen hier. Zoals ik al eerder schreef ligt het altijd net iets anders dan wat anderen hier zo stellig beweren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202430477
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:07 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Ja zeiden dat ze niks konden betekenen omdat de verzending van retour bij mij ligt als consument het risico dat het niet goed aan komt.

Maar daar moest ik vorige week achter komen, zelf lieten ze niks weten.
En toen heb je ze verwezen op (ook) hun eigen voorwaarden?
quote:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202430500
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:08 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
De tijd die het me al heeft gekost om coolblue tot bewegen te laten komen is al heel wat ;). Maar idd, leergeld. Maar hoe bedoel je leergeld, dat ik nooit met coolblue meer zaken moet doen?

Dat is wel duidelijk ja.
Nee, dat je in het vervolg retourneert op een manier die past bij het risico dat je wilt lopen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 2 december 2021 @ 11:10:15 #120
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202431250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:15 schreef baskick het volgende:

[..]
En toen heb je ze verwezen op (ook) hun eigen voorwaarden?
[..]

Dit inderdaad.

Die ze opgesteld hebben met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Dat heeft weinig meer te maken met wat de wet vindt waar het risico ligt. Je bent akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden, dus moeten zij zich daar ook aan houden.

Ze hopen gewoon dat je opgeeft, maar dat moet je zeker niet doen.

Ik zou (nogmaals) naar het Juridisch Loket gaan en het daar melden, inclusief dus die passage van hun algemene voorwaarden.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202431447
quote:
19s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Die ze opgesteld hebben met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Dat heeft weinig meer te maken met wat de wet vindt waar het risico ligt. Je bent akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden, dus moeten zij zich daar ook aan houden.

Ze hopen gewoon dat je opgeeft, maar dat moet je zeker niet doen.

Ik zou (nogmaals) naar het Juridisch Loket gaan en het daar melden, inclusief dus die passage van hun algemene voorwaarden.
Heb nogmaals thuiswinkel waarborg klacht ingediend met betrekking tot hun eigen voorwaarden. Plus moet nog uitslag krijgen incassobureau komende week :)
pi_202431824
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:19 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Heb nogmaals thuiswinkel waarborg klacht ingediend met betrekking tot hun eigen voorwaarden. Plus moet nog uitslag krijgen incassobureau komende week :)
Hoeveel kost het incasso bureau? Als cb weigert dan weigeren ze ook deze kosten en het incassobureau vordert deze bij jou.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202432063
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoeveel kost het incasso bureau? Als cb weigert dan weigeren ze ook deze kosten en het incassobureau vordert deze bij jou.
Niks. No cure no pay eerste 10 dagen. Zie juristu ;)
pi_202432244
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:50 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Niks. No cure no pay eerste 10 dagen. Zie juristu ;)
Ok dus ze schatten in hoeveel kans ze hebben en bepalen zo de moeite die ze erin steken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202432269
quote:
19s.gif Op donderdag 2 december 2021 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Dit inderdaad.

Die ze opgesteld hebben met de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Dat heeft weinig meer te maken met wat de wet vindt waar het risico ligt. Je bent akkoord gegaan met hun algemene voorwaarden, dus moeten zij zich daar ook aan houden.

Ze hopen gewoon dat je opgeeft, maar dat moet je zeker niet doen.

Ik zou (nogmaals) naar het Juridisch Loket gaan en het daar melden, inclusief dus die passage van hun algemene voorwaarden.
Ze gaan ervanuit dat een weldenkend mens geen 5000 euro uitgeeft aan advicaatkosten voor 660 euro.

Ik heb in het verleden 2 rechtzaken gevoerd en onder de 20k aan kostenvordering begin ik er niet meer aan.

Als je denkt dat je met de algemene voorwaarden wappert het kan winnen, ga je gang. Uit ervaring weet ik dat het niet zo werkt. De griffiekosten krijg je niet terug bij verlies.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202432524
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ze gaan ervanuit dat een weldenkend mens geen 5000 euro uitgeeft aan advicaatkosten voor 660 euro.
Je kunt een kantonzaak voeren zonder bijstand van een advocaat. Da's wel een klusje als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar op zich ook wel weer te doen.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
De griffiekosten krijg je niet terug bij verlies.
Maar wel als je wint.
pi_202432555
quote:
2s.gif Op donderdag 2 december 2021 12:15 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]
Je kunt een kantonzaak voeren zonder bijstand van een advocaat. Da's wel een klusje als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar op zich ook wel weer te doen.
[..]
Maar wel als je wint.
Klopt, sterkte ermee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202435589
Heb toch nog eens de klacht doorgezet naar thuiswinkel waarborg met echt alle correspondentie, Ze gaan in gesprek met CB. Zozo.

pi_202436850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:13 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Dan blijft alsnog mijn vraag openstaan, kun je dit juridische onderbouwen?
Nee, ik ben geen jurist.
Maar je kunt niet iemand een instructie geven en als dat niet werkt dan de klant de schuld geven.
Zou mooi worden. Stel ze komen het persoonlijk met hun eigen personeel en busje ophalen, op weg naar het depot verongelukt het busje of worden ze overvallen. Je product komt dus niet in het magazijn aan. Dan ben jij verantwoordelijk?
Deze situatie is eigenlijk niet anders. Ipv hun eigen personeel zeggen ze nu:”geef het pakje aan de medewerker van PostNL mee want die hebben we de opdracht gegeven om het naar ons magazijn te brengen”
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202436867
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
Cb kennende zal je naar de rechter moeten met advocaat die je zelf moet betalen tenzij je in aanmerking komt voor sociaal advocatuur.

Kortom: leergeld. Ik heb dit ook al bij CB 2x gehad. Bol.com is meer coulanter in deze gevallen heb ik gemerkt.

Er is nog 1 laatste goedkope redmiddel en dat is de belbus van kassa.
Of de rijdende rechter/ wordt u al geholpen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202437575
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nee, ik ben geen jurist.
Maar je kunt niet iemand een instructie geven en als dat niet werkt dan de klant de schuld geven.
Zou mooi worden. Stel ze komen het persoonlijk met hun eigen personeel en busje ophalen, op weg naar het depot verongelukt het busje of worden ze overvallen. Je product komt dus niet in het magazijn aan. Dan ben jij verantwoordelijk?
Deze situatie is eigenlijk niet anders. Ipv hun eigen personeel zeggen ze nu:”geef het pakje aan de medewerker van PostNL mee want die hebben we de opdracht gegeven om het naar ons magazijn te brengen”
Het zou zomaar weleens kunnen. Ik heb me vaker verbaasd over juridische dingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202439036
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 17:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nee, ik ben geen jurist.
Maar je kunt niet iemand een instructie geven en als dat niet werkt dan de klant de schuld geven.
Zou mooi worden. Stel ze komen het persoonlijk met hun eigen personeel en busje ophalen, op weg naar het depot verongelukt het busje of worden ze overvallen. Je product komt dus niet in het magazijn aan. Dan ben jij verantwoordelijk?
Deze situatie is eigenlijk niet anders. Ipv hun eigen personeel zeggen ze nu:”geef het pakje aan de medewerker van PostNL mee want die hebben we de opdracht gegeven om het naar ons magazijn te brengen”
Allemaal leuk en aardig maar los van het feit dat de vergelijking nergens op slaat, heeft ts hier helemaal niks aan.

Ts komt hier geen meningen vragen maar wilt graag de feiten hoor.
No bitch to me
pi_202439058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 19:34 schreef TornadoDK het volgende:
Ts komt hier geen meningen vragen maar wilt graag de feiten hoor.
dan komt TS op de verkeerde plek.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202441719
Ik lees dat dit typisch CB is, maar uiteindelijk heb je als consument dit risico bij elke grote keten. Voorwaarden zijn overal zelfde laken en pak en het is dus beleid hoe streng ze dat uitvoeren. Je lijkt machteloos te staan maar vind het stuitend, dibs voor TS dat je volhoudt. Ik heb geen goed advies voor je, maar ik hoop dat je door gaat ze in ieder geval ze nog veel werk te gevn aan de afhandeling. Wie weet is er toch een medewerker die zich wilt hardmaken voor je.
  donderdag 2 december 2021 @ 22:08:06 #135
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_202442090
Ik had onlangs iets besteld bij Coolblue op black friday. Later laten bezorgen wegens verhuizing. Blijkt 1 week na mijn bestelling die reeds betaald is dat het product opeens 'uit voorraad is'.

Achteraf bleek dat helemaal niet zo te zijn want ik heb na bellen er 1 op kunnen halen in een Coolblue winkel. Maar jeetje wat een pokke onbetrouwbare kutwinkel. Nooit weer.
pi_202444127
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 22:08 schreef Mishu het volgende:
Ik had onlangs iets besteld bij Coolblue op black friday. Later laten bezorgen wegens verhuizing. Blijkt 1 week na mijn bestelling die reeds betaald is dat het product opeens 'uit voorraad is'.

Achteraf bleek dat helemaal niet zo te zijn want ik heb na bellen er 1 op kunnen halen in een Coolblue winkel. Maar jeetje wat een pokke onbetrouwbare kutwinkel. Nooit weer.
Ik had maand geleden hetzefde aan de hand bij CoolBlue. Product stond aangegeven als voorradig, had het besteld en gelijk met credit card betaald. Vervolgens stond het 2 weken op "bezorging voorbereiden" Wat bleek? product was blijkbaar totaal niet voorradig. Medewerkers spraken elkaar tegen. Na 20 werkdagen nog niets gehad en niemand wist hoe het nou zat.

Chargeback gedaan op de credit card en ze zoeken het maar uit verder. Fucking heerlijk zo'n CC. iDeal heeft de dikste schijt aan je wanneer iets mis gaat.
graag verwijderen
pi_202445491
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:48 schreef l1ghted het volgende:
Ik lees dat dit typisch CB is, maar uiteindelijk heb je als consument dit risico bij elke grote keten. Voorwaarden zijn overal zelfde laken en pak en het is dus beleid hoe streng ze dat uitvoeren. Je lijkt machteloos te staan maar vind het stuitend, dibs voor TS dat je volhoudt. Ik heb geen goed advies voor je, maar ik hoop dat je door gaat ze in ieder geval ze nog veel werk te gevn aan de afhandeling. Wie weet is er toch een medewerker die zich wilt hardmaken voor je.
Je hebt gelijk. Mijn ervaring is dat CB echt alles volgens de regels doet of net niet echter bv bol.com is veel coulanter op veel dingen. Echter als je bij bol.com iets via een derde koopt dan ben je wel weer de sjaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 09:27:27 #138
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202445549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 03:28 schreef fyah het volgende:
Chargeback gedaan op de credit card en ze zoeken het maar uit verder. Fucking heerlijk zo'n CC. iDeal heeft de dikste schijt aan je wanneer iets mis gaat.
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
pi_202445596
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Nee dat klopt niet.
Ik moest een formulier invullen en toen kreeg ik mijn geld terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202445598
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Precies je moet zelfs met documentatie komen.
Wordt namelijk ook veel fraude mee gepleegt.
  vrijdag 3 december 2021 @ 09:54:49 #141
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202445846
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee dat klopt niet.
Ik moest een formulier invullen en toen kreeg ik mijn geld terug.
Ik zou je graag geloven hoor, en misschien is het ook wel zo. Betaal ook altijd met CC om deze reden maar heb ook genoeg verhalen gehoord van ICS bijvoorbeeld dat ze echt je niet zomaar geloven en je er toch best wat moeite voor moet doen.
pi_202446642
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je hebt gelijk. Mijn ervaring is dat CB echt alles volgens de regels doet of net niet echter bv bol.com is veel coulanter op veel dingen. Echter als je bij bol.com iets via een derde koopt dan ben je wel weer de sjaak.
Die ervaring heb ik niet, ik vind CB juist zeer correct zaken doen, sterker nog meegemaakt dat ze me bijvoorbeeld wezen op kosten die ik niet had hoeven te maken en binnen een minuut een credit nota uitschreven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202446669
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Die ervaring heb ik niet, ik vind CB juist zeer correct zaken doen, sterker nog meegemaakt dat ze me bijvoorbeeld wezen op kosten die ik niet had hoeven te maken en binnen een minuut een credit nota uitschreven.
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.
pi_202446700
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:14 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.
Proest
pi_202446796
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:14 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Ja, echt top en klantvriendelijk hoe ze mijn case afhandelen. Nog nooit zo positief verrast geweest over een shop.
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:28:20 #146
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202446853
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL
Kan TS dat wel als hij de opdrachtgever niet is van het verzenden? Meestal is dat de winkel die een retourlabel of zoiets geeft aan de klant.

DIt is ook al besproken in het topic zie ik. Het is ook verder niet zijn probleem al lijkt CB het dat wel te maken.
pi_202446930
Daarom koop ik nooit online.
Altijd fysieke winkels.

Of het is door een medewerker van PostNL/Coolblue gestolen.
pi_202446999
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:28 schreef Gunner het volgende:

[..]
Kan TS dat wel als hij de opdrachtgever niet is van het verzenden? Meestal is dat de winkel die een retourlabel of zoiets geeft aan de klant.

DIt is ook al besproken in het topic zie ik. Het is ook verder niet zijn probleem al lijkt CB het dat wel te maken.
Hoezo zou TS niet de opdrachtgever zijn van het verzenden? Het is wat anders als het pakket bij hem afgehaald zou zijn voor retour door coolblue, nu verstuurt TS het gewoon zelf via PostNL, dat CB zelf nog met PostNL contact zoekt lijkt me alleen maar een geste, maar geen verplichting.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:43:45 #149
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202447057
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:39 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hoezo zou TS niet de opdrachtgever zijn van het verzenden? Het is wat anders als het pakket bij hem afgehaald zou zijn voor retour door coolblue, nu verstuurt TS het gewoon zelf via PostNL, dat CB zelf nog met PostNL contact zoekt lijkt me alleen maar een geste, maar geen verplichting.
Ja nadat CB hem een retourlabel heeft gegeven. Staat ook in het topic wat je zegt gelezen te hebben. Dat maakt CB de opdrachtgever.
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:44:04 #150
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202447060
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:34 schreef Enawh het volgende:
Daarom koop ik nooit online.
Altijd fysieke winkels.

Of het is door een medewerker van PostNL/Coolblue gestolen.
Succes daar met het terug geven en je geld terug krijgen
pi_202447094
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:34 schreef Enawh het volgende:
Daarom koop ik nooit online.
Altijd fysieke winkels.

Of het is door een medewerker van PostNL/Coolblue gestolen.
De winst die ik haal met webshops in geld en tijd weegt niet op tegen enkele incidenten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202447122
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik zou je graag geloven hoor, en misschien is het ook wel zo. Betaal ook altijd met CC om deze reden maar heb ook genoeg verhalen gehoord van ICS bijvoorbeeld dat ze echt je niet zomaar geloven en je er toch best wat moeite voor moet doen.
Als je als reden opgeeft dat je ruzie hebt met de winkel dan zou het zomaar kunnen. Ik heb tit nu toe aangegeven dat ik een betaling niet herkende, wat ook zo was, en een keer heb ik iets nooit gekregen, wat ook zo was. In beide keren moest ik een formulier invullen en had ik het geld binnen 2 weken terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 11:54:22 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202447221
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
pi_202447345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
Dat is nu net het probleem, het product is niet retour gekomen van TS.

Denk dat Amazon daar ook een probleem van maakt, onterecht in dit geval, maar toch.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 12:11:23 #155
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_202447463
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 18:38 schreef JohanHat89 het volgende:
Met een glimlach en groet,
Huichelaars.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 12:14:16 #156
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_202447499
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
Het lijkt logisch, maar de rechter zegt (herhaaldelijk) van niet. Jurisprudentie legt het risico dus bij de koper die de koop annuleert.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_202448237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:11 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Huichelaars.
......... ;)
pi_202448624
Wat teleurstellend dit, mail van Thuiswinkel waarborg. Jeetje, heb je dus ook niks aan.

Geachte heer ,

Wij hebben contact gehad met Coolblue naar aanleiding van uw klacht. Coolblue geeft aan dat het aankoopbedrag niet aan u wordt teruggestort, omdat zij het product nooit retour heeft ontvangen.

Helaas kunnen wij u niet anders berichten. Omdat Coolblue aangeeft bij haar standpunt te blijven kunnen wij door middel van bemiddeling bij uw klacht u niet meer helpen. Wettelijk gezien ligt ook het risico voor de retourzending bij u als verzender. Dit betekent dat het uw verantwoordelijkheid is dat het product in goede staat door Coolblue retour wordt ontvangen. Als u het niet eens bent met het standpunt van Coolblue kunt u eventueel uw geschil voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Op onze website vindt u daar meer informatie over.

Met vriendelijke groet,

Thuiswinkel Waarborg juridische afdeling

:(
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:34:25 #159
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202448713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:27 schreef JohanHat89 het volgende:
Wat teleurstellend dit, mail van Thuiswinkel waarborg. Jeetje, heb je dus ook niks aan.

Geachte heer ,

Wij hebben contact gehad met Coolblue naar aanleiding van uw klacht. Coolblue geeft aan dat het aankoopbedrag niet aan u wordt teruggestort, omdat zij het product nooit retour heeft ontvangen.

Helaas kunnen wij u niet anders berichten. Omdat Coolblue aangeeft bij haar standpunt te blijven kunnen wij door middel van bemiddeling bij uw klacht u niet meer helpen. Wettelijk gezien ligt ook het risico voor de retourzending bij u als verzender. Dit betekent dat het uw verantwoordelijkheid is dat het product in goede staat door Coolblue retour wordt ontvangen. Als u het niet eens bent met het standpunt van Coolblue kunt u eventueel uw geschil voorleggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Thuiswinkel. Op onze website vindt u daar meer informatie over.

Met vriendelijke groet,

Thuiswinkel Waarborg juridische afdeling

:(
lijkt me dat je het met je track & trace aanhankelijk moet maken bij Post.nl
pi_202449078
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.


Groet,

Legal Afdeling coolblue


[ Bericht 0% gewijzigd door JohanHat89 op 03-12-2021 14:15:40 ]
pi_202449132
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
Het is Coolblue, he, niet Albert Heijn :? De laatste keer dat ik op https://www.coolblue.nl/winkels keek, hadden ze 13 winkels in 12 steden. Dat is niet mijn beeld bij "vrijwel overal in Nederland".
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202449177
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.


Groet,

Legal Afdeling coolblue

Walgelijk,zo te koop lopen met je klantvriendelijkheid maar zo met je klanten om gaan.
Voor mij een reden dit topic om nooit meer wat te kopen bij coolblue.


Hun manier van communiceren is verre van alles voor een glimlach. Gadver.
pi_202449195
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.

Groet,

Legal Afdeling coolblue

Ja, prima.

Artikel 8 lid 4:
quote:
Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.

Artikel 9 lid 2:
quote:
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.

Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202449279
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, prima.

Artikel 8 lid 4:
[..]
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.

Artikel 9 lid 2:
[..]
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.

Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
Precies, met deze 2 onjuistheden zou je ze denk ik kunnen aanpakken @TS

Wat een manier van met klanten om gaan dit. Maar dat wilt coolblue dus, dat je maar verder er mee gaat omdat ze toch weten dat ze zo tijd rekken en mensen het laten zitten. Dit topic heeft 7K views, mooie reclame dan :p
  vrijdag 3 december 2021 @ 14:37:27 #165
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_202449449
Absurd. Lijkt wel alsof dat soort artikelen op een soort zwarte lijst staat als het om 'niet aangekomen retouren'
pi_202449880
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, prima.

Artikel 8 lid 4:
[..]
Jij hebt een bewijs van afgifte. Dat toont aan dat je juist (adres) en tijdig (datum) hebt geretourneerd.

Artikel 9 lid 2:
[..]
Jij kunt aantonen dat je geretourneerd hebt.

Hoe moet je die 2 met elkaar rijmen dan?
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
pi_202449931
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 15:07:06 #168
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_202450005
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Dat gewicht wordt pas bepaald in het sorteerproces.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_202450087
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:00 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Je toont daarmee aan dat je iets geretourneerd hebt. Niet dat t ook daadwerkelijk de foon is.

Met gewicht zou je aannemelijk kunnen maken dat het wel de foon is.
Moet je hetzelfde gewicht hebben op je verzendbewijs.
Ja, dat is zo. Deze voorwaarde volgt uit 6:230r lid 4. Hoe moet je praktisch gezien aantonen dat je inderdaad het bestelde retourneert?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202450104
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:03 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..
Staat bij de tracking-informatie. Volgt uit het soorteerproces. Gewicht en afmetingen. Moet ie dat punt wel bereikt hebben.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202450111
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:17 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Walgelijk,zo te koop lopen met je klantvriendelijkheid maar zo met je klanten om gaan.
Voor mij een reden dit topic om nooit meer wat te kopen bij coolblue.


Hun manier van communiceren is verre van alles voor een glimlach. Gadver.
Ik heb zelf ook 2 slechte ervaringen met hun. Allemaal retour ervaringen van de 2 retouren die ik ook gedaan heb bij hun.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450181
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef baskick het volgende:

[..]
Ja, dat is zo. Deze voorwaarde volgt uit 6:230r lid 4. Hoe moet je praktisch gezien aantonen dat je inderdaad het bestelde retourneert?
Dat kan niet via postnl. De ontvanger kan ten alle tijden zeggen dat er iets anders in het pakket zat. De enige manier is via een beeedigd koerier die samen met jou de inhoud controleert en dan dit pakket afleverd met handtekening waarbij het pakket daar wordt opengemaakt met de koerier erbij. En ja dit kan.
Alle andere optie garanderen niet dat hetgeen je opstuurt ook aankomt.

Een ontvanger kan anders altijd zeggen dat het pakket is aangekomen maar leeg was, een baksteen bevatte of kranten bevatte.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450207
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat kan niet via postnl. De ontvanger kan ten alle tijden zeggen dat er iets anders in het pakket zat. De enige manier is via een beeedigd koerier die samen met jou de inhoud controleert en dan dit pakket afleverd met handtekening waarbij het pakket daar wordt opengemaakt met de koerier erbij. En ja dit kan.
Alle andere optie garanderen niet dat hetgeen je opstuurt ook aankomt.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dát is wat de wetgever bedoeld heeft in dat artikel.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202450232
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:12 schreef baskick het volgende:

[..]
Staat bij de tracking-informatie. Volgt uit het soorteerproces. Gewicht en afmetingen. Moet ie dat punt wel bereikt hebben.
Heeft mijn pakket nooit bereikt. Net nog track en trace op postnl app.

Staat al 6 weken op dit
  Redactie Frontpage vrijdag 3 december 2021 @ 15:19:34 #175
38148 crew  Innisdemon
pi_202450234
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
en heb je ook gelezen dat bij een retourinstructie de verkoper verantwoordelijk is?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_202450297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:03 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Heb mijn verzendbewijzen naar coolblue nog eens opgezocht van laatste 3 jaar, zijn er 2. Heb er nog foto van. Staat nergens gewicht op verzendbewijs…..
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:07 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Dat gewicht wordt pas bepaald in het sorteerproces.
Ah k. Ik heb dat in t verleden weleens zien staan op t bewijs van verzending bij postnl.

Maar dat maakt t dus nog lastiger dan om aan te tonen dat je verzonden hebt, wat je zegt te hebben verzonden.
pi_202450306
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:18 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dát is wat de wetgever bedoeld heeft in dat artikel.
De wetgever schrijft wel vaker domme wetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:22 schreef Elbosia het volgende:

[..]
[..]
Ah k. Ik heb dat in t verleden weleens zien staan op t bewijs van verzending bij postnl.

Maar dat maakt t dus nog lastiger dan om aan te tonen dat je verzonden hebt, wat je zegt te hebben verzonden.
Huh, ts heeft toch verzendbewijs? Het wordt steeds gekker. Hij krijgt het niet van de paus he ;)
pi_202450328
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:19 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Heeft mijn pakket nooit bereikt. Net nog track en trace op postnl app.

Staat al 6 weken op dit [ link | afbeelding ]
Ik heb dit ook weleens gehad en toen kwam het toch aan en weken later stond dat er nog steeds. Dat was een pakket naar mij toe.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450383
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:23 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Huh, ts heeft toch verzendbewijs? Het wordt steeds gekker. Hij krijgt het niet van de paus he ;)
Verzendbewijs van iets. Niet dat t ook de foon is.
  vrijdag 3 december 2021 @ 15:35:38 #181
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_202450502
Valt me toch wel tegen van Coolblue, ze kunnen zelf toch ook wel nagaan dat een X% van de pakketjes helaas vermist raakt in het retourproces. De impact voor een dergelijke partij is klein, terwijl het voor de gemiddelde consument veel harder aankomt. Het is ook niet zo dat ze nu echt goedkoop zijn, een iPhone kost bijvoorbeeld hetzelfde als bij Apple zelf. Zal wel weer winstmaximalisatie zijn dit, maar koketteer dan ook niet klantgericht te zijn.

Wel jammer overigens, toen ik een wasmachine had besteld werd het keurig door Coolblue medewerkers neergezet en ze namen ruim de tijd. Dat kon ik toen wel waarderen. Maar als ik dit soort verhalen lees dan lijkt het erop dat ze een andere weg zijn ingeslagen.
pi_202450579
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb dit ook weleens gehad en toen kwam het toch aan en weken later stond dat er nog steeds. Dat was een pakket naar mij toe.
Volgens postnl/ en coolblue is het pakketje kwijt en gaat niet meer bezorgd worden.
Zie antwoord paar pagina’s terug.

Ik quote coolblue:

“ Via die track en trace code heeft PostNL kunnen zien dat het pakket niet bij ons magazijn in Tilburg is afgeleverd. PostNL geeft aan dat het pakket ook niet meer bezorgd zal worden, omdat er inmiddels al geruime tijd is verstreken (zie ter bevestiging ook de track en trace link).

Knap dat ze dit ook zo zeker weten….
pi_202450601
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:35 schreef damsco het volgende:
Valt me toch wel tegen van Coolblue, ze kunnen zelf toch ook wel nagaan dat een X% van de pakketjes helaas vermist raakt in het retourproces. De impact voor een dergelijke partij is klein, terwijl het voor de gemiddelde consument veel harder aankomt. Het is ook niet zo dat ze nu echt goedkoop zijn, een iPhone kost bijvoorbeeld hetzelfde als bij Apple zelf. Zal wel weer winstmaximalisatie zijn dit, maar koketteer dan ook niet klantgericht te zijn.

Wel jammer overigens, toen ik een wasmachine had besteld werd het keurig door Coolblue medewerkers neergezet en ze namen ruim de tijd. Dat kon ik toen wel waarderen. Maar als ik dit soort verhalen lees dan lijkt het erop dat ze een andere weg zijn ingeslagen.
Bol.com is daar veel coulanter in mits het niet van een derde partij is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202450612
Hoe zeker CB is geeft wel aan ze dus altijd deze werkwijze er op na houden zoals sommigen ook al gepost hebben in dit topic. Retour kwijt? Geld kwijt!

Wat een organisatie.
pi_202450658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:41 schreef Johannes788 het volgende:
Hoe zeker CB is geeft wel aan ze dus altijd deze werkwijze er op na houden zoals sommigen ook al gepost hebben in dit topic. Retour kwijt? Geld kwijt!

Wat een organisatie.
Dat niet alleen. Ik kocht daar software en kreeg het zonder zegel. Ik stuur het terug omdat er geen zegel opzat en dat werd geweigerd omdat de zegel ontbrak. Wat ik ook zei, ze bleven bij hun standpunt.

Bij bol.com een keer een laptop besteld. Die kwam maar niet. Ik belde hun en kreeg een nieuwe en de dag later kwamen er 2. Ik had dat gemeld en retourneerde de 2de volgens instructies en een week later kreeg ik mijn geld terug. Dit heb ik ook gemeld maar mocht het houden. Zo kan het dus ook.
Na maanden staat die trackentrace van mijn bestelling nog altijd op onbekend op de website van postnl. Maar het is dus wel gekomen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 3 december 2021 @ 16:06:11 #186
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202450939
Wetgeving zegt, ondanks het artikel uit 6, risico voor retouren ligt bij koper ...

https://www.thuiswinkel.o(...)n-voor-de-consument/

Daar staat ook dat een track & trace geen bewijs is. wat ook ergens wel logisch is. TS kan een blok ijs met postzegels afgeven en beweren dat het een telefoon was toen postnl het 'kwijtraakte'.

Daarmee gaat dus het artikel 6 onderuit. TS kan niet bewijzen dat hij de telefoon heeft opgestuurd. Track & trace geen bewijs.
Dum de dum
pi_202451263
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:06 schreef Fe2O3 het volgende:
Wetgeving zegt, ondanks het artikel uit 6, risico voor retouren ligt bij koper ...

https://www.thuiswinkel.o(...)n-voor-de-consument/

Daar staat ook dat een track & trace geen bewijs is. wat ook ergens wel logisch is. TS kan een blok ijs met postzegels afgeven en beweren dat het een telefoon was toen postnl het 'kwijtraakte'.

Daarmee gaat dus het artikel 6 onderuit. TS kan niet bewijzen dat hij de telefoon heeft opgestuurd. Track & trace geen bewijs.
Ja joh, trek het door tot aan het absurde. Wat heeft ts er aan als coolblue dat zou ontvangen? Man, sommige users :(
pi_202451280
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:31 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Ja joh, trek het door tot aan het absurde. Wat heeft ts er aan als coolblue dat zou ontvangen? Man, sommige users :(
Dit.
  vrijdag 3 december 2021 @ 16:38:38 #189
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202451396
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 16:31 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Ja joh, trek het door tot aan het absurde. Wat heeft ts er aan als coolblue dat zou ontvangen? Man, sommige users :(
Whoosh ...
Dum de dum
pi_202451756
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:27 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja dat was met een druk op de knop gedaan? Lijkt me stug. ICS bijvoorbeeld doet dat ook niet zomaar. je zal eerst goed moeten aantonen dat je er met de winkel niet uit bent gekomen.
Ik moest iets invullen en bijlage van de aankoop toevoegen. Dat was afdoende.
graag verwijderen
pi_202451947
Heeft TS geen rechtsbijstandsverzekering? Ik zou graag horen wat een rechter hiervan zou vinden. Ik kan me niet voorstellen dat er niet naar redelijkheid wordt gekeken; het verzendbewijs van TS in combinatie met de gangbaarheid van zaken en de instructies van CoolBlue die hij heeft gevolgd.

Mogelijk interessant stukje jurisprudentie: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2019:2271

Iets minder direct relevant; maar raakvlakken: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
graag verwijderen
pi_202452059
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik heb topic nog eens gelezen, het lijkt me knip en klaar dat je je klacht moet richten op PostNL, het is duidelijk dat ze het pakket kwijt zijn geraakt, dat geven ze ook toe, je kunt redelijk aannemelijk maken wat de waarde van het pakket is. Coolblue geeft alleen een instructie hoe te handelen, dat PostNL vervolgens als uitvoerder daarvan een fout maakt ligt niet aan coolblue, overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan.
Tenzij je natuurlijk in Limburg of Friesland woont. In Groningen is er ook maar ééntje.
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:23:02 #193
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202452101
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:10 schreef fyah het volgende:
Heeft TS geen rechtsbijstandsverzekering? Ik zou graag horen wat een rechter hiervan zou vinden. Ik kan me niet voorstellen dat er niet naar redelijkheid wordt gekeken; het verzendbewijs van TS in combinatie met de gangbaarheid van zaken en de instructies van CoolBlue die hij heeft gevolgd.

Mogelijk interessant stukje jurisprudentie: https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBMNE:2019:2271

Iets minder direct relevant; maar raakvlakken: https://uitspraken.rechts(...)NL:RBUTR:2011:BQ9895
In de eerste, en ik denk de tweede link is iets ontvangen. Of dat nu een lege doos was waar eerst ijs in zat ;) of de producten is juist daar de discussie.

Maar in beide gevallen zegt de rechter daar logischerwijs, je hebt het ontvangen, maar kut verwerkt. Beide bedrijven lijken geen sluitend retourproces te hebben.
Dum de dum
pi_202452110
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:19 schreef JochemSjakie het volgende:

"overigens snap ik niet dat je dit soort dure aankopen niet even bij Coolblue terugbrengt, ze hebben vrijwel overal in Nederland fysieke winkels waar dit kan."

Tenzij je natuurlijk in Limburg of Friesland woont. In Groningen is er ook maar ééntje.
Het is ook wel een stukje victim blaming, dus daar gaan we niet te veel mee doen.

edit: Dat "niet zelf terugbrengen dus ook beetje jouw schuld" stukje. In Groning wonen is een ander soort van victim zijn :')
graag verwijderen
pi_202453037
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:23 schreef fyah het volgende:

[..]
Het is ook wel een stukje victim blaming, dus daar gaan we niet te veel mee doen.

edit: Dat "niet zelf terugbrengen dus ook beetje jouw schuld" stukje. In Groning wonen is een ander soort van victim zijn :')
Ik stuur dingen ook altijd terug via postnl, ook dure dingen. Ik heb ooit eens documenten die tienduizenden euro's kosten om ze opnieuw aan te vragen ook gewoon via postnl verstuurd. Die paar keer dat het mis gaat weegt niet op tegen de kosten om het altijd maar zelf ergens heen te brengen (wat ook niet altijd goed gaat omdat dit anders is dan iedereen doet, wat ook weer fouten geeft).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202456794
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2021 14:07 schreef JohanHat89 het volgende:
Reactie op incasso bureau case van CB

Geachte heer/mevrouw,

Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.

Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.

Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.


Groet,

Legal Afdeling coolblue

Die laatste zin, gatverdamme wat een misplaatste arrogantie. "Kom maar, we winnen toch wel."
pi_202458815
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 21:41 schreef l1ghted het volgende:

[..]
Die laatste zin, gatverdamme wat een misplaatste arrogantie. "Kom maar, we winnen toch wel."
Walgelijk die arrogantie ja.
  vrijdag 3 december 2021 @ 23:55:04 #198
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_202459060
Ja, genaaid wel, dit. Of coolblue is qua klantvriendelijkheid gewoon erg achteruit gehold of ze hebben net even te vaak fraude meegemaakt met dit soort zaken of zo.

Mijn laatste ervaring met coolblue is uiteindelijk goed afgelopen maar was wel minder dan de voorgaande keren. Ik miste een display port kabel bij mijn nieuwe monitor, had wel een hdmi gekregen, en heb ze dat gemaild. Eerst zouden ze via een backorder bij de fabrikant een extra kabel toe laten komen maar dat is nooit gelukt en daarna met een beetje geklooi en na dat ik aangaf teleurgesteld te zijn in hun onkenmerkende stroeve manier van klachtafhandeling kreeg ik een alternatieve kabel toegezonden. Bij mijn eerste melding van het niet verkrijgen van de kabel melde ik al dat ik tevreden zou zijn met een andere kabel van vergelijkbare kwaliteit. en daar gingen ze eerst niet op in.

Maar alsnog goed afgelopen, dat dan weer wel. Andere keren dat ik of ontevreden was met een product of een vergissing had gemaakt met de bestelling ben ik perfect geholpen maar he is dus wel minder geworden. En ook dat neppe 'ik begrijp dat u het heel vervelend vindt' standaard reactie is vermoeiend :@. Maar dat is persoonlijk.

Maarja, uiteindelijk is de verzender verantwoordelijk voor het aankomen van het product. niet de verwachtende ontvanger. Is andersom precies hetzelfde.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 4 december 2021 @ 00:19:02 #199
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202459259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 21:41 schreef l1ghted het volgende:

[..]
Die laatste zin, gatverdamme wat een misplaatste arrogantie. "Kom maar, we winnen toch wel."
Mja het had netter omschreven kunnen worden, maar TS kan alleen laten zien dat er iets naar CB is gestuurd (en kwijt geraakt ...). Zie mijn link van 2012. CB zou waarschijnlijk ook wel winnen denk ik. TS heeft in feite niks helaas.
Dum de dum
  Redactie Frontpage zaterdag 4 december 2021 @ 06:20:51 #200
38148 crew  Innisdemon
pi_202460258
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 december 2021 23:55 schreef jogy het volgende:


.

Maarja, uiteindelijk is de verzender verantwoordelijk voor het aankomen van het product. niet de verwachtende ontvanger. Is andersom precies hetzelfde.
Dat je dit nog durft te posten ondanks (herhaalde) post over het tegendeel met jurisprudentie erbij.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_202460446
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:26 schreef Elbosia het volgende:

[..]
Verzendbewijs van iets. Niet dat t ook de foon is.
Dan zou dat iets alsnog moeten aankomen en zou de verzender door de mand vallen.

Maar consument behoort gewoon voordeel van de twijfel te krijgen, ondernemersrisico.
pi_202460552
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 06:20 schreef Innisdemon het volgende:
Dat je dit nog durft te posten ondanks (herhaalde) post over het tegendeel met jurisprudentie erbij.
Ik kan ergens overheen gelezen hebben, maar ik heb in de aangehaalde jurisprudentie nergens een écht vergelijkbare zaak gezien waarbij de consument ook nog eens de moeite heeft genomen om een degelijk betoog te houden. Kun jij de relevante zaken misschien nog één keer quoten?

Volgens mij is dat immers nog het enige relevante in dit topic. Er zijn hier in beide kampen mensen die hun rechtvaardigheidsgevoel en vrije interpretatie van de wet heel stellig als feiten neerleggen, en dat geeft denk ik meteen aan dat de wetgeving hier gewoon niet zo eenduidig over is als over de heenzending.

De uitspraken van geschillencommissies zijn niet relevant; onder aan de streep zijn dat clubjes die toch vooral de belangen van de ondernemer behartigen en in de uitspraken ontbreekt steevast de juridische onderbouwing.

[ Bericht 4% gewijzigd door Wiedanwel op 04-12-2021 08:52:02 ]
pi_202460616
En voor de mensen die blijven roepen dat de aansprakelijkheid hier vooral bij postnl gezocht moet worden: natuurlijk zijn zij als vervoerder verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, maar zij zij juridisch niet aansprakelijk voor de schade door kwijtgeraakte, niet aangetekende, pakketten.

Verzekerd versturen van dure retouren is dus het devies om gezeik te voorkomen, maar daar is ts natuurlijk niet mee geholpen.
pi_202460675
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:35 schreef Wiedanwel het volgende:
En voor de mensen die blijven roepen dat de aansprakelijkheid hier vooral bij postnl gezocht moet worden: natuurlijk zijn zij als vervoerder verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, maar zij zij juridisch niet aansprakelijk voor de schade door kwijtgeraakte, niet aangetekende, pakketten.

Verzekerd versturen van dure retouren is dus het devies om gezeik te voorkomen, maar daar is ts natuurlijk niet mee geholpen.
Dat gaat niet bij dit soort pakketten met antwoordnummer, voor de zoveelste keer. Ts had dus niks meer kunnen doen.

Net zelf nog geprobeerd. Tot zover je non argument.
  zaterdag 4 december 2021 @ 08:51:22 #205
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202460700
Dus als je iets retour stuurt naar CB, een ononderbroken opname maken van het inpakken, labellen, wegbrengen naar een Post NL pakketpunt en dan ben je er.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202460743
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:51 schreef Tyr80 het volgende:
Dus als je iets retour stuurt naar CB, een ononderbroken opname maken van het inpakken, labellen, wegbrengen naar een Post NL pakketpunt en dan ben je er.
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202460766
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:46 schreef Johannes788 het volgende:
Dat gaat niet bij dit soort pakketten met antwoordnummer, voor de zoveelste keer. Ts had dus niks meer kunnen doen.
Laqt me je helpen voor de volgende keer.
"Beste webwinkel, ik wil graag een bestelling van 600 euro terugsturen. Logischerwijs wil ik dit verzekerd versturen maar dit kan niet naar het door u opgegeven antwoordnummer. Laat u mij even het fysieke adres weten waar ik dit naar kan versturen? De kosten draag ik uiteraard zelf."
  zaterdag 4 december 2021 @ 09:04:26 #208
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202460769
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:58 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.
Maar heb ik wel juist dat je daarmee voldoet aan de wensen / eisen voor een succesvolle retourzending?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 4 december 2021 @ 09:06:47 #209
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202460786
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:58 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dat is wat de wetgever bedoelde.
Mja maar in de praktijk is dat wel zo'n beetje het enige om te bewijzen dat wat er kwijt is gemaakt door postnl je retourzending is en geen doosje stront ... aan de andere kant, zo doen wij het zakelijk ook voor service. Fotos bij ontvangst en fotos bij verpakken. Gewoon om gezeik van beide kanten af te voorkomen.

Wetgever doet wel vaker gekke dingen, en in dit geval is het ook wel eens tijd voor een update. Deze antwoordnummer ellende speelt al een jaar of 10. Webshops bieden het nog steeds zo aan en zeggen nog steeds dikke snikkel als het mis gaat. Misschien kan het postnl punt hier wat betekenen, als die nu verklaren dat wat er opgestuurd moet worden ook in de doos zit met een handtekening of foto oid ... het hoeft allemaal niet super moeilijk te zijn natuurlijk.

Edit: in een van de links eerder was dat trouwens ook ongeveer genoeg (pakket was wel aangekomen maar 1 artikel zat er niet in). Met verschillende verklaringen van diverse betrokken personen tijdens het inpakken en de verzender ging de rechter erin mee dat het wel wat aangekomen maar bedrijf had geknoeid.
Dum de dum
pi_202460834
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:04 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Laqt me je helpen voor de volgende keer.
"Beste webwinkel, ik wil graag een bestelling van 600 euro terugsturen. Logischerwijs wil ik dit verzekerd versturen maar dit kan niet naar het door u opgegeven antwoordnummer. Laat u mij even het fysieke adres weten waar ik dit naar kan versturen? De kosten draag ik uiteraard zelf."
volgens postnl kan je verzekerd verzenden, alleen moet je dan de porto kosten zelf betalen.
pi_202460857
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
volgens postnl kan je verzekerd verzenden, alleen moet je dan de porto kosten zelf betalen.
Die info klopt dus niet. Ik ga speciaal voor je deze vraag aan je stellen op social media aan postnl. Bij de balie bij postnl punt kijken ze je aan als een wild vreemde als je naar antwoordnummer verzekerd wilt versturen en via postnl website gaat het niet.
pi_202460860
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:18 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Die info klopt dus niet. Ik ga speciaal voor je deze vraag aan je stellen op social media aan postnl. Bij de balie bij postnl punt kijken ze je aan als een wild vreemde als je naar antwoordnummer verzekerd wilt versturen en via postnl website gaat het niet.
Okay benieuwd naar het antwoord want postnl medewerker vertelde mij dit.
pi_202461068
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 09:04 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Laqt me je helpen voor de volgende keer.
"Beste webwinkel, ik wil graag een bestelling van 600 euro terugsturen. Logischerwijs wil ik dit verzekerd versturen maar dit kan niet naar het door u opgegeven antwoordnummer. Laat u mij even het fysieke adres weten waar ik dit naar kan versturen? De kosten draag ik uiteraard zelf."
dan nog kan postnl het pakket kwijt raken en ben je de sjaak. Daarnaast kan iemand van postnl de inhoud jatten. De enige manier is via een beëdigd koerier die fysiek aanwezig is met inpakken, zelf het pakket brengt en aanwezig is met uitpakken. Deze koeriers zijn er en kan je inhuren.
De enige adder is dat de ontvanger dit kan weigeren omdat het teveel werk is. Dan weigert de ontvanger het pakket en krijg de zender het terug.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202461671
Net gevraagd aan postnl, en via de website wordt de mogelijkheid antwoordnummer verzekerd versturen ook niet aangeboden.
Kortom, ts had dit niet verzekerd kunnen versturen.
pi_202461748
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:23 schreef fyah het volgende:

[..]
Het is ook wel een stukje victim blaming, dus daar gaan we niet te veel mee doen.

edit: Dat "niet zelf terugbrengen dus ook beetje jouw schuld" stukje. In Groning wonen is een ander soort van victim zijn :')
Ik blame niemand, alleen als ik iets van 700 euro zou retourneren dan zou ik me wel 2 keer bedenken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202461777
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik blame niemand, alleen als ik iets van 700 euro zou retourneren dan zou ik me wel 2 keer bedenken.
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…

Dat doet niemand
pi_202461782
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 08:35 schreef Wiedanwel het volgende:
En voor de mensen die blijven roepen dat de aansprakelijkheid hier vooral bij postnl gezocht moet worden: natuurlijk zijn zij als vervoerder verantwoordelijk voor het zoekraken van het pakket, maar zij zij juridisch niet aansprakelijk voor de schade door kwijtgeraakte, niet aangetekende, pakketten.

Verzekerd versturen van dure retouren is dus het devies om gezeik te voorkomen, maar daar is ts natuurlijk niet mee geholpen.
Dat valt te bezien, we hebben het niet over schade, maar over het aantoonbaar kwijt maken van een pakket, het lijkt me sowieso makkelijk aantoonbaar dat ze een pakket dat ze in ontvangst genomen hebben niet hebben afgeleverd, daar kun je redenen voor hebben, maar dat ontslaat je nog niet van schuldvraag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202461794
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…

Dat doet niemand
Ik woon in Amsterdam, en de coolblue winkel zit op een uur reizen, voordeel was dat ik het niet werkende product direct kon omruilen voor een ander.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 december 2021 @ 11:14:59 #219
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202461797
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:13 schreef Bottomleftone het volgende:

[..]
Stel ts woont in groningen waar geen enkele coolblue winkel is, dan heeft die toch geen keus? Of paar uur rijden om een pakketje te retourneren…

Dat doet niemand
In Groningen is wel een CoolBlue winkel, hoor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_202461801
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
In Groningen is wel een CoolBlue winkel, hoor.
Wilde het net posten :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202461822
Overigens is dit de reden waarom ik mijn webshop ben gestopt in 2000, kennelijk is het maar normaal dat mensen hun shit kunnen terugsturen omdat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt, met dank aan de consumentenbond en hun omoes die "veilig" willen shoppen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202461893
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 16:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Klopt, een tt is leuk maar de ontvanger kan zeggen dat het pakket leeg was of gevuld met kranten.
Je kan foto's maken van het inpakken om je argumenten nog wat kracht bij te zetten.
pi_202461910
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:17 schreef raptorix het volgende:
Overigens is dit de reden waarom ik mijn webshop ben gestopt in 2000, kennelijk is het maar normaal dat mensen hun shit kunnen terugsturen omdat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt, met dank aan de consumentenbond en hun omoes die "veilig" willen shoppen.
tja als je je niet aan de regels wilt houden dan is het inderdaad goed om dan te stoppen. Niet iedereen doet dit...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202461922
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:23 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Je kan foto's maken van het inpakken om je argumenten nog wat kracht bij te zetten.
ja en als tegenargument: je maakt foto's ervan en haalt het er daarna weer uit om te vullen met bakstenen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202461933
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
tja als je je niet aan de regels wilt houden dan is het inderdaad goed om dan te stoppen. Niet iedereen doet dit...
Het is voor een kleine webshop bijna niet te doen, als ik een product terug krijg kan ik dat niet meer verkopen. Vandaar dat er straks alleen nog maar grote jongens over blijven, volgens mij ben jij slim genoeg om te beseffen dat dat niet heel fijn voor de consument is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202462019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:47 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Als ik dat laatste lees heb ik geen schijn van kans toch?

Dat terwijl postnl mij zwart op wit heeft verteld dat Coolblue verantwoordelijk is voor retourzending. Omdat er antwoordnummer wordt gebruikt.
Daar gaat het om een verzendbewijs dat louter bestaat uit 'een barcode' waar niemand iets uit op kan maken :)

quote:
[gedaagde partij] heeft in dit verband volstaan met het inbrengen van dit stuk, waarop louter een barcode is af te lezen. De kantonrechter kan hieruit niets opmaken – noch het af te leveren adres noch de locatie van de zending. [gedaagde partij] heeft daarbij geen plausibele verklaring gegeven waarom, althans niet onderbouwd dat, zij als consument de barcode niet zelf online heeft kunnen raadplegen (om welke reden de gegevens, waar het pakket met de betreffende barcode zich bevindt, naar eigen zeggen niet zouden zijn ingebracht). Daarmee kan niet als vaststaand worden aangenomen dat [gedaagde partij] de thermostaatkraan retour heeft gestuurd, laat staan dat deze bij Bol.com en/of de verkoper retour is ontvangen.
pi_202462112
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:34 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Daar gaat het om een verzendbewijs dat louter bestaat uit 'een barcode' waar niemand iets uit op kan maken :)
[..]

In deze case was het geen eigen verstrekt retourlabel. Coolblue verstrekt eigen prepaid labels met antwoordnummer er op. Wat je zegt is dus onjuist.
pi_202462113
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het is voor een kleine webshop bijna niet te doen, als ik een product terug krijg kan ik dat niet meer verkopen. Vandaar dat er straks alleen nog maar grote jongens over blijven, volgens mij ben jij slim genoeg om te beseffen dat dat niet heel fijn voor de consument is.
waarom kan je producten die je terugkrijgt niet meer verkopen? Of het is als nieuw, zoals bedoelt, of je verkoopt het aan opkopers.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462140
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja en als tegenargument: je maakt foto's ervan en haalt het er daarna weer uit om te vullen met bakstenen.
Dan een onafgebroken filmpje zoals een andere user hier ook aangeeft
pi_202462152
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:44 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Dan een onafgebroken filmpje zoals een andere user hier ook aangeeft
dan nog kan iemand van postnl de inhoud jatten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462153
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik bestel bij Amazon.
Bevalt het niet, gaat het retour met een retourformulier, komt het pakket daar aan, krijg ik mijn geld retour, nooit een probleem daarmee gehad.
1 Keer een product gekocht wat niet retour gezonden kon worden (geen idee waarom), een zak voedingsgist wat verkocht werd als 500 gram maar er maar 200 gram in zat. Contact klantenservice, geen probleem, geld direct terug.
Dank voor deze waardevolle bijdrage.
pi_202462156
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:42 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
In deze case was het geen eigen verstrekt retourlabel. Coolblue verstrekt eigen prepaid labels met antwoordnummer er op. Wat je zegt is dus onjuist.
quote:
...met het inbrengen van dit stuk, waarop louter een barcode is af te lezen. De kantonrechter kan hieruit niets opmaken – noch het af te leveren adres noch de locatie van de zending.
pi_202462163
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dan nog kan iemand van postnl de inhoud jatten.
En kunnen we dan postnl niet verantwoordelijk houden?
pi_202462191
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
[..]

Lees eens de case, is een heel andere case dan TS heeft.
  zaterdag 4 december 2021 @ 12:01:39 #235
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202462382
Als je kan bewijzen dat je het hebt verzonden volgens de methode die de webwinkel aanbood, dan wordt de webwinkel dus aansprakelijk zie artikel dat basekick aanhaalde.

Het probleem is dat een track n trace dus niet als bewijs gezien wordt. Inpakken documenteren lijkt wel genoeg te zijn uit uitspraken die te vinden zijn.

Dus als je voldoende aannemelijk maakt dat het artikel in de doos zit bij afgeven dan sta je juridisch redelijk sterk. Heb je alleen een verzendbewijs dan lacht bijv. Coolblue je in je gezicht uit helaas.
Dum de dum
pi_202462564
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
En kunnen we dan postnl niet verantwoordelijk houden?
als je kan bewijzen dat iemand van postnl het gejat heeft bij een rechter, want anders zullen ze nooit doen postnl kennende, dan kan het.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462580
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:01 schreef Fe2O3 het volgende:
Als je kan bewijzen dat je het hebt verzonden volgens de methode die de webwinkel aanbood, dan wordt de webwinkel dus aansprakelijk zie artikel dat basekick aanhaalde.

Het probleem is dat een track n trace dus niet als bewijs gezien wordt. Inpakken documenteren lijkt wel genoeg te zijn uit uitspraken die te vinden zijn.

Dus als je voldoende aannemelijk maakt dat het artikel in de doos zit bij afgeven dan sta je juridisch redelijk sterk. Heb je alleen een verzendbewijs dan lacht bijv. Coolblue je in je gezicht uit helaas.
dit kan en je moet de kosten willen maken van de rechtzaak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462750
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waarom kan je producten die je terugkrijgt niet meer verkopen? Of het is als nieuw, zoals bedoelt, of je verkoopt het aan opkopers.
Ik verkocht destijds CD's al afgezien dat daar al heel snel duidelijk van is dat het uit het hoesje is geweest, verkochten wij niche wat we zelf ook moesten bestellen en niet terug konden leveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202462897
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:45 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
En kunnen we dan postnl niet verantwoordelijk houden?
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
pi_202462952
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik verkocht destijds CD's al afgezien dat daar al heel snel duidelijk van is dat het uit het hoesje is geweest, verkochten wij niche wat we zelf ook moesten bestellen en niet terug konden leveren.
ah dus je opmerking dat het bijna niet te doen is voor kleine webwinkels gaat om een specifieke soort webwinkel?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202462974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
Klopt en dat is ook logisch, want het is ontraceerbaar op de manier hoe het gedaan wordt. Vroeger ten tijde van de postwet waren er ook geen andere fatsoenlijke betaalbare methodes.

Ik heb jaren geleden een postbode gehad hier in de wijk die de helft van de post verbrandde. Dan zegt postnl sorry en dat was het. Alle consequenties zijn voor de geaddresseerde. De belastingdienst gaat er namelijk vanuit dat alles wat zij sturen ook aankomt en dat is juridisch ook vastgelegd is mij een keer verteld. De geadresseerde moet bewijzen dat zij een brief van de belastingdienst niet gekregen heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2021 12:55:36 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah dus je opmerking dat het bijna niet te doen is voor kleine webwinkels gaat om een specifieke soort webwinkel?
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463071
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
ik hoor toch echt andere geluiden om mij heen, maar dat zal wel geen representatieve groep zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463118
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik hoor toch echt andere geluiden om mij heen, maar dat zal wel geen representatieve groep zijn.
Je weet waarom zaken zoals Coolblue en Bol het liefst als platform willen werken, en zelf niet verkopen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:59 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je weet waarom zaken zoals Coolblue en Bol het liefst als platform willen werken, en zelf niet verkopen?
Zeker, ze schuiven zo alle verantwoordelijkheid, risico en kosten van de klantenservice naar een andere partij en krijgen zo eigenlijk gratis geld.

Bol.com lost ook nooit problemen op als iemand een klacht heeft bij een derde partij, wat wel via hun platform is verkocht.

Daaorm vind ik platformbedrijven ook de nieuwe kanker van deze maatschappij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zeker, ze schuiven zo alle verantwoordelijkheid, risico en kosten van de klantenservice naar een andere partij en krijgen zo eigenlijk gratis geld.

Bol.com lost ook nooit problemen op als iemand een klacht heeft bij een derde partij, wat wel via hun platform is verkocht.
Ik zeg niet dat er geen geld met een kleine webshop te verdienen is, maar ik durf gerust te stellen dat het merendeel er nauwelijks een minimum loon aan overhoud, probleem is dat er altijd wel idioten zijn die het een tijdje tegen kostprijs proberen, en op internet kiest toch het gros voor de goedkoopste prijs.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463161
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat er geen geld met een kleine webshop te verdienen is, maar ik durf gerust te stellen dat het merendeel er nauwelijks een minimum loon aan overhoud, probleem is dat er altijd wel idioten zijn die het een tijdje tegen kostprijs proberen, en op internet kiest toch het gros voor de goedkoopste prijs.
oh zo... ik zie een webwinkeleigenaar het ook alleen als bijbaantje doen. Er van leven kan inderdaad niet. Ik vergelijk het eigenlijk met vakkenvullen in de supermarkt, maaltijden bezorgen of kranten bezorgen. Allemaal hobbywerk of bijbaantjes. Je kan er wel een leuk zakcentje mee verdienen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463164
Als ze er bij blijven dat de verzender verantwoordelijk is dan is dat volgens mij toch ook Coolblue?
Coolblue heeft de verzendoodracht gemaakt. TS heeft het enkel volgens instructie afgegeven. Dit blijkt ook uit het feit dat TS geen klacht bij de post kan indienen omdat hij niet de opdrachtgever is.
Coolblue kan een onderzoek starten bij postNL, TS niet.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202463169
Overigens zelf wat consultancy gedaan bij een groot platformbedrijf in B2C, die lui doen er alles aan om de concurrentie niet wakker te schudden :D 4 miljard omzet met 14 man personeel :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:05:10 #250
497658 Revac
Fka womanly
pi_202463183
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor vrijwel alle webwinkels, daarom zijn er ook maar weinig webwinkels die winst maken.
Ik heb bij coolblue 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?

Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
pi_202463207
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:05 schreef Revac het volgende:

[..]
Ik heb bij bol.com 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?

Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
zeker dat mag ook.

Ik heb ooit in het verleden, echt jaren en jaren geleden, een ,mp3 speler gekocht bij mediamarkt waarop nog muziek stond van de vorige klant. _O-

Als je kleding koopt in de winkel kan het ook al heel vaak gepast zijn door andere klanten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202463222
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:05 schreef Revac het volgende:

[..]
Ik heb bij coolblue 2x producten ontvangen waarvan die duidelijk al een keer uit de verpakking waren geweest. En die hadden de verpakking dan zelf weer gesealed alsof dat niet zo was. Mag dat officieel dan niet?

Met kleding ed wordt het ook
gepast, teruggestuurd en weer opnieuw naar een andere klant gestuurd.
Hangt denk ik beetje van product af, hele grote webshops hebben hier meestal gewoon deals met leveranciers over, dat je kapotte/gerouteerde spullen voor een prikkie mag verkopen en dat ze daar compensatie voor krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463293
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:04 schreef valentijn101 het volgende:
Als ze er bij blijven dat de verzender verantwoordelijk is dan is dat volgens mij toch ook Coolblue?
Coolblue heeft de verzendoodracht gemaakt. TS heeft het enkel volgens instructie afgegeven. Dit blijkt ook uit het feit dat TS geen klacht bij de post kan indienen omdat hij niet de opdrachtgever is.
Coolblue kan een onderzoek starten bij postNL, TS niet.
Hebben ze al 2 keer gedaan dat pakkeonderzoek. Zie antwoord nogmaals. Conclusie is dat pakket kwijt is en niet meer terecht gaat komen.


Beste JohanHat,

Wij hebben de status van je retourmelding verder onderzocht. We kunnen je daarover het volgende melden.

Op 3 oktober heb je op onze website een Xiaomi smartphone gekocht. Dit product heb je ontvangen en vervolgens op 14 oktober bij ons retour gemeld. Een aantal dagen later, op 25 oktober, neem je contact met ons op om de status van de terugbetaling te checken. Wij zijn er toen achter gekomen dat we jouw product niet retour hebben ontvangen. Daarom zijn we een PostNL-pakketonderzoek gestart.


Via die track en trace code heeft PostNL kunnen zien dat het pakket niet bij ons magazijn in Tilburg is afgeleverd. PostNL geeft aan dat het pakket ook niet meer bezorgd zal worden, omdat er inmiddels al geruime tijd is verstreken (zie ter bevestiging ook de track en trace link).

Op basis hiervan laat ik je weten we het aankoopbedrag niet terugbetalen zolang we het product niet hebben ontvangen. De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij,Coolblue , is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling van het aankoopbedrag in orde maken.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere vragen over het vermist raken van je pakket, raad ik je aan om contact op te nemen met PostNL.

Met een glimlach en groet,

Coolblue
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:19:10 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202463360
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:04 schreef raptorix het volgende:
Overigens zelf wat consultancy gedaan bij een groot platformbedrijf in B2C, die lui doen er alles aan om de concurrentie niet wakker te schudden :D 4 miljard omzet met 14 man personeel :D
Wow
Dropshipment?
pi_202463372
@JohanHat89 excuus voor mjin eerdere post, ik had niet meegekregen dat Coolblue de opdrachtgever is van het versturen, dat maakt het inderdaad een hele andere zaak en dan lijkt het me inderdaad dat Coolblue verantwoordelijk is. Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het helpt om wat psychologische trucjes toe te passen, stel deze vragen aan Coolblue:

-Hoe kan ik jullie verder helpen om er voor te zorgen dat we dit kunnen afhandelen?
-Is dit de eerste keer dat er een pakket kwijt is geraakt bij PostNL? Zoja hoe hebben jullie het toen afgehandeld?

Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463404
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 11:48 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Lees eens de case, is een heel andere case dan TS heeft.
Ja dan zijn we het eens. Ik reageerde op ts die stelde dat zijn case verloren zou zijn op basis van die uitspraak. En dat is niet zo

[ Bericht 0% gewijzigd door Catatafishh op 04-12-2021 14:51:27 ]
pi_202463409
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wow
Dropshipment?
Nee, ze hadden een enorm goed Ecommerce platform ontwikkelt waarbij Inkopers gekoppeld worden aan grote mode en sportmerken, konden ze binnen enkel weken customisen en perfect neerzetten, de grap was dat ze niet met licenties werkten maar met een kleine fee per bestelling, grote bedrijven vinden dat vaak prettig omdat ze liever met een percentage werken dan met een grote investering in IT systemen, moet wel zeggen dat ze bijzonder goede devs hadden, heb er maar 2 maandjes gezeten om een heel specifiek probleem op te lossen, maar was wel gaaf :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202463436
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:40 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Nee, voor post die niet aangetekend verstuurd is hoeft postnl geen enkele verantwoordelijk te dragen conform de postwet. Raar maar waar.
Bizar als dit zo is. Dan kunnen ze maar wat doen, zonder verantwoordelijkheden.
  zaterdag 4 december 2021 @ 13:30:23 #259
497658 Revac
Fka womanly
pi_202463507
Hoe moet je dan bewijzen dat je het hebt teruggestuurd? Moet je in vervolg een filmpje maken dat je het product in een doos doet, het adres en datum filmt, filmen dat je loopt naar het pakketpunt en het daar afgeeft. Geldt dat dan wel als bewijs.
pi_202463597
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
@:JohanHat89 excuus voor mjin eerdere post, ik had niet meegekregen dat Coolblue de opdrachtgever is van het versturen, dat maakt het inderdaad een hele andere zaak en dan lijkt het me inderdaad dat Coolblue verantwoordelijk is. Mijn ervaring met dit soort zaken is dat het helpt om wat psychologische trucjes toe te passen, stel deze vragen aan Coolblue:

-Hoe kan ik jullie verder helpen om er voor te zorgen dat we dit kunnen afhandelen?
-Is dit de eerste keer dat er een pakket kwijt is geraakt bij PostNL? Zoja hoe hebben jullie het toen afgehandeld?

Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
Het is al bij de Legal Afdeling van CB en die achten de kans dat ik win gering als ik verdere stappen onderneem. Blufpoker?

Geachte heer/mevrouw,



Uw e-mail van 1 december jl. waarin u een bedrag van ¤937,76 vordert, ontving ik in goede orde.



Zoals reeds aan u gemeld, zal Coolblue niet tot betaling overgaan. De reden hiertoe is als volgt.



Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.



Dat het product niet retour is aangekomen bij Coolblue, komt zodoende voor rekening en risico van uw opdrachtgever. Om die reden is Coolblue niet gehouden tot het terugbetalen van het aankoopbedrag. Als u daadwerkelijk overgaat tot het dagvaarden van Coolblue, zien wij de procedure met veel vertrouwen tegemoet.



Ik verzoek u eventuele vervolgcorrespondentie direct aan mij en mijn collega (cc) te richten.



Met vriendelijke groet,

Legal Afdeling coolblue
pi_202463838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:39 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]

Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht.
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
quote:
of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
pi_202464092
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:25 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Bizar als dit zo is. Dan kunnen ze maar wat doen, zonder verantwoordelijkheden.
het is zo. Postnl heeft geen enkele schuld of verantwoordelijkheid als briefpost niet aankomt. Het is ontracerbaar en oncontroleerbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202464345
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
Heb ze al 1 keer met aangetekende post in gebreke gesteld. Niet op gereageerd vanuit Coolblue. Met voorbeeldbrief juridisch loket.
pi_202464412
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 13:20 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast werkt het bij Coolblue erg goed als je hun socials spammed, het zou me niet verbazen als er hier 1 daags een medewerker opduikt om een oplossing aan te bieden.
Dit had voor mijn 2 klachten bij hun helemaal niks geholpen. Ik kreeg wel elke keer netjes reactie van hun, maar dat was het dan ook. Ze herhaalden elke keer hun standpunt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202464520
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dit had voor mijn 2 klachten bij hun helemaal niks geholpen. Ik kreeg wel elke keer netjes reactie van hun, maar dat was het dan ook. Ze herhaalden elke keer hun standpunt.
Same bij mij. Social media kom je niet verder. En veel loze beloftes.
pi_202464554
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:41 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Heb ze al 1 keer met aangetekende post in gebreke gesteld. Niet op gereageerd vanuit Coolblue. Met voorbeeldbrief juridisch loket.
Dan zijn ze (na hun antwoord uit post #260 helemaal) nu in verzuim.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:02:47 #267
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202464650
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 14:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Sorry, kan het even niet langer aanzien ...

Wijs 'Legal Afdeling coolblue' even op artikel 9 lid 2 (laatste volzin) van diezelfde AV:
[..]
En stel ze in gebreke met een fatale termijn (voor zover dat nog niet gebeurd is).

Succes! ^O^
Zucht

En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Dum de dum
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:07:04 #268
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202464725
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zucht

En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:09:16 #269
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202464750
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
In de praktijk en in aangehaalde uitspraken hier gelinked, foto's of verklaringen dat het er echt in zat.

En ja ik weet het is idioot, maar bij de rechter is het feit dat er _iets_ is opgestuurd, maar nooit aangekomen, niet genoeg bewijs van het correct opsturen.
Dum de dum
pi_202464781
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:02 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zucht

En precies welk juridisch sluitend bewijs heeft TS dan? hint: de track en trace is het niet.
Het verzendbewijs is i.c. voldoende.

[ Bericht 0% gewijzigd door r_one op 04-12-2021 15:18:28 ]
pi_202464819
Je zou zelfs kunnen beredeneren/concluderen dat Coolblue bewust (en uitsluitend) deze retourmethode ‘hanteren’ zodat ze altijd en elke aansprakelijkheid kunnen afwimpelen.

Verkoper bepaalt immers via wie en via welke methode het terug moet. En aan die methode hangen consequenties/risico’s.

Dit is klanten besodemieteren, niks meer en minder.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:19:02 #272
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202464908
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:11 schreef r_one het volgende:

[..]
Het verzendbewijs is i.c. voldoende.
Rechter denkt er echt anders over.
Dum de dum
pi_202464933
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Rechter denkt er echt anders over.
Bij minder ruime AV wellicht. TS heeft voldaan aan art. 9 lid 2 en dat bindt CB.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:25:57 #274
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202465032
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:20 schreef r_one het volgende:

[..]
Bij minder ruime AV wellicht. TS heeft voldaan aan art. 9 lid 2 en dat bindt CB.
Als jij stelt dat het hebben van een random bewijsje van het versturen van 'iets' genoeg is wil ik graag iets bij jou bestellen, dan retour sturen en mijn geld terug.
Dum de dum
pi_202465059
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:25 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Als jij stelt dat het hebben van een random bewijsje van het versturen van 'iets' genoeg is wil ik graag iets bij jou bestellen, dan retour sturen en mijn geld terug.
Ik hanteer minder ruime AV. Nog steeds interesse?
pi_202465080
quote:
Conform artikel 8 lid 4 van de algemene voorwaarden van Coolblue draagt de consument het risico en de bewijslast voor de juiste uitoefening van het herroepingsrecht. Dit is in lijn met het algemeen consumentenrecht. Ik verwijs u voor de volledigheid ook naar dit artikel van de ACM Consuwijzer en dit artikel van de branchevereniging Thuiswinkel.
Dit is pure bluf, dit zou het geval zijn als je zelf het artikel zou retourneren, in dit geval neemt CB de verantwoordiging voor de transport van het artikel en is dit dus niet valide, een beetje competente advocaat maakt gehakt van deze zaak.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202465093
Ergo, dit zou het geval zijn als je zelf bijvoorbeeld niet kunt aantonen dat je het pakket hebt geretourneerd, maar dat is niet het geval, ik zou er gewoon een advocaat op zetten, dit lijkt me appeltje eitje.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:32:02 #278
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202465103
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:27 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik hanteer minder ruime AV. Nog steeds interesse?
Dus ik heb gewoon wel gelijk eigenlijk? :')
Dum de dum
pi_202465139
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:32 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Dus ik heb gewoon wel gelijk eigenlijk? :')
Nee. Jij negeert de AV van CB.
  zaterdag 4 december 2021 @ 15:34:44 #280
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202465160
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:31 schreef raptorix het volgende:
Ergo, dit zou het geval zijn als je zelf bijvoorbeeld niet kunt aantonen dat je het pakket hebt geretourneerd, maar dat is niet het geval, ik zou er gewoon een advocaat op zetten, dit lijkt me appeltje eitje.
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
Dum de dum
pi_202465185
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
Wederom, TS hoeft alleen maar te bewijzen dat hij het product teruggezonden heeft, niet de ontvangst (art. 9 lid 2). Dat een doos leeg is (of voor mijn part oude kranten of een baksteen bevat), is hier helemaal niet in geding.
pi_202465187
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:34 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Wederom, TS kan niet bewijzen dat de telefoon in het pakket zat dat kwijt is. Het hele probleem.
Het hele pakket is nooit afgeleverd, dus dat punt is sowieso niet van belang.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202465857
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
dat is ook zo bij een rechter. Het versturen van een pakket met een eventueel bewijs dat het pakket is verstuurd zegt niks wat voor inhoud verstuurd is.
Iedereen kan claimen dat het pakket wel ontvangen is maar er niks in zit.

[ Bericht 7% gewijzigd door sjorsie1982 op 04-12-2021 16:33:26 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202465936
quote:
19s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Wat zou het dan wel zijn? Want in jouw redenatie kan ik bij elk pakket voortaan claimen dat ik niets heb gehad omdat track en trace niets voorstelt?
dat is ook zo.
Echter als een webshop dit natuurlijk elke keer doet dan krijgt het een slechte naam en is het ongeloofwaardig en dan wordt er minder verkocht omdat mensen het dan niet meer vertrouwen.
Maar in principe kan elke ontvanger claimen dat een pakket wat ontvangen is leeg is of met bakstenen is gevuld en de zender kan dan niet bewijzen dat het wel verstuurd is wat hij claimt dat in het pakket zat. Tenzij dus met de beëdigde koerier, zoals ik hierboven al 2x heb verteld. Echt belangrijke stukken worden ook zo verstuurd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202465960
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het hele pakket is nooit afgeleverd, dus dat punt is sowieso niet van belang.
Dat hoeft niet zo te zijn... ik heb ooit een laptop besteld bij bol.com en wel ontvangen terwijl de 3S code bij post.nl nog altijd staat op locatie onbekend. Ik heb zo het vermoeden dat als ik een onderzoek laat starten postnl zegt dat het pakket kwijt is geraakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466528
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 16:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat hoeft niet zo te zijn... ik heb ooit een laptop besteld bij bol.com en wel ontvangen terwijl de 3S code bij post.nl nog altijd staat op locatie onbekend. Ik heb zo het vermoeden dat als ik een onderzoek laat starten postnl zegt dat het pakket kwijt is geraakt.
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_202466576
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
"Doch AVP dus niet aansprakelijk en stik er maar in"
pi_202466681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Als PostNL zegt dat ze pakket zijn kwijtgeraakt is dat dus verwijtbaar, voor een dienst waar je voor betaald mag je verwachten dat dat niet gebeurt.
dat mag je vinden, zoals je alles mag vinden, en daar blijft het dan ook bij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466697
Anyway, bijna 300 posts en nog altijd geen consensus over de zaak van ts. Blijkbaar is het toch niet zo recht-toe-recht-aan als je zou willen van de wet kopen op afstand.

Wat nou als we eens een kleine crowdfunding opzetten zodat ts het daadwerkelijk op een goede manier voor de rechter kan brengen?

Puur uit interesse en om grootmachten als coolblue en bol een hak te zetten (die o.a. bestaan bij de gratie van hun gratis retour optie), wil ik hier best een steentje aan bijdragen. Bij verlies: interessante casus en eenduidelijke jurisprudentie. Bij winst: eenduidige jurisprudentie, grootwinkelbedrijf een halt toegeroepen én een bijdrage aan het goede doel namens fok.
pi_202466734
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:21 schreef Wiedanwel het volgende:
Anyway, bijna 300 posts en nog altijd geen consensus over de zaak van ts. Blijkbaar is het toch niet zo recht-toe-recht-aan als je zou willen van de wet kopen op afstand.

Wat nou als we eens een kleine crowdfunding opzetten zodat ts het daadwerkelijk op een goede manier voor de rechter kan brengen?

Puur uit interesse en om grootmachten als coolblue en bol een hak te zetten (die o.a. bestaan bij de gratie van hun gratis retour optie), wil ik hier best een steentje aan bijdragen. Bij verlies: interessante casus en eenduidelijke jurisprudentie. Bij winst: eenduidige jurisprudentie, grootwinkelbedrijf een halt toegeroepen én een bijdrage aan het goede doel namens fok.
Ik ben heel benieuwd naar die rechtzaak, hoewel ik vrees dat TS aan het kortste eind trekt.
Een pakket opsturen is niet hetzelfde als een product opsturen tenzij er bewijs is dat het product in het pakket zit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466770
Ik denk vraag eens aan coolblue of ik verzekerd kan versturen naar ze en wat er gebeurd als ik pakket kwijt krijg.

Nee, gaat niet en 2 je krijgt geld terug. Je mag me bedanken TS, want coolblue meet met 2 maten. Check dit antwoord.

BIZAR!!!!


image link
pi_202466774
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:14 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
"Doch AVP dus niet aansprakelijk en stik er maar in"
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466787
Alsjebllieft @ TS :)

Voila.
pi_202466815
Dit was mijn vraag


uploaded links
pi_202466828
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef Bottomleftone het volgende:
Ik denk vraag eens aan coolblue of ik verzekerd kan versturen naar ze en wat er gebeurd als ik pakket kwijt krijg.

Nee, gaat niet en 2 je krijgt geld terug. Je mag me bedanken TS, want coolblue meet met 2 maten. Check dit antwoord.

BIZAR!!!!

[ link | afbeelding ]
image link
Nou, dit is schriftelijk zwart op wit dat TS zijn geld moet terug krijgen. Geweldig dit :)
pi_202466840
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
Coolblue accepteerd geen verzekerde retour, zie antwoorden bij @Bottomleftone
pi_202466911
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
daarom moet je ook verzekerd opsturen, maar ook dat zegt niet alles. Ik heb laatst een handtekening opgevraagd en toen kreeg ik een inscant document met een kruisje bij de handtekening. Daar moest ik het mee doen dat het was afgeleverd. Dus als het pakket kwijt is, zet posnl een kruisje neer bij het vak voor de handtekening en dan is het bezorgd....
Ik heb een soortgelijk geval gehad waarbij er daadwerkelijk een soort van handtekening stond. Geadresseerde gaf aan dat die niet van hem was en kon dat bewijzen met zijn rijbewijs. Daarmee kwam postnl er niet meer onderuit om te vergoeden.

Tegelijkertijd gebruik ik sindsdien nooit meer mijn echte handtekening bij de postdiensten om eventueel gezeik voor te zijn ;)
pi_202466923
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:34 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
Ik heb een soortgelijk geval gehad waarbij er daadwerkelijk een soort van handtekening stond. Geadresseerde gaf aan dat die niet van hem was en kon dat bewijzen met zijn rijbewijs. Daarmee kwam postnl er niet meer onderuit om te vergoeden.

Tegelijkertijd gebruik ik sindsdien nooit meer mijn echte handtekening bij de postdiensten om eventueel gezeik voor te zijn ;)
vanwege corona mag ik niet eens meer tekenen _O-
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202466968
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:29 schreef Johannes788 het volgende:

[..]
Coolblue accepteerd geen verzekerde retour, zie antwoorden bij @:Bottomleftone
ik heb geen idee wat de juridische waarde is van dit bericht van de klantenservice, maar als het waar is dat je op geen enkele manier aangetekend kan versturen dan veegt een rechter zeker de vloer aan met cb... Kom dr maar in met die crowdfund als het toch nodig blijkt.
pi_202466981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 17:38 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
ik heb geen idee wat de formele waarde is van dit bericht van de klantenservice, maar als het waar is dat je op geen enkele manier aangetekend kan versturen dan veegt een rechter zeker de vloer aan met cb...
Staat toch hier boven. Magazijn accepteert het niet ;)
pi_202467065
Wat een verhaal is dit aan het worden :p
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')