16 dagen geleden, dinsdag 26 oktober.quote:Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
2 weken is een redelijke termijn voor zulke dingen. Wanneer is het onderzoek gestart?
De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij, Coolblue, is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling[/quote][quote]quote:
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:01 schreef SolidasRock het volgende:
Ben niet verbaasd, dit lees ik veel vaker. Maar ik denk dat je enige mogelijkheid is dat je een rechtszaak aanspant tegen PostNL want zij hebben je pakket aangenomen (daar had je bewijs van toch?) en vervolgens zoek gemaakt (ook dat kan je bewijzen door verschil in gewicht en geen afleverbewijs toch?).
Geen idee hoe dit uit zou moeten pakken en of hoeveel kans je maakt je kosten (plus de rechtszaakkosten) terug krijgt? Ik ben benieuwd naar de inbreng van anderen.
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
Klopt moet bij Coolblue zijn.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?quote:Op woensdag 1 december 2021 19:15 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.
Lees bijv hier: https://radar.avrotros.nl(...)zending-t189549.html
Ik denk dat incassobrieven sturen geen nut heeft, CB gaat niet zwichten. Dit wordt hoe dan ook juridisch uitvechten.
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:19 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:23 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.
Jij hebt geen rechtsbijstand? Bij Juridisch loket zou je gratis advies kunnen inwinnen wat je kan doen en mag verwachten. Jouw casus zal hun vast heel bekend voorkomen, je bent niet de enige (en ook niet de laatste).
En behalve ingebrekestelling brief hadden ze verder geen mogelijkheden voorgesteld aan jou?quote:Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.
Fijne service he
Geen rechtsbijstand nee
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:
[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.
Fijne service he
Geen rechtsbijstand nee
Je maakt mijn avond. Dit zijn de tipsquote:Op woensdag 1 december 2021 21:13 schreef madam-april het volgende:
[..]
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.
https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
Nee .. het lijkt ook een fabel denk ik.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.
Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:27 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee .. het lijkt ook een fabel denk ik.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2012-06-13
en bijv. https://jure.nl/ECLI:NL:RBLIM:2021:4083
Houdt iemand je tegen om niet het antwoordnummer te gebruiken en het gewoon op eigen kosten te versturen?quote:Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.
Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
Als ik dat laatste lees heb ik geen schijn van kans toch?quote:Op woensdag 1 december 2021 22:27 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Nee .. het lijkt ook een fabel denk ik.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2012-06-13
en bijv. https://jure.nl/ECLI:NL:RBLIM:2021:4083
Linkedin, zou niet eens weten bij wie ik moet zijn. Heb alle social media al gehad, op facebook blokken ze alles van me.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:15 schreef l1ghted het volgende:
bizar dit joh, ik zou eens LinkedIn oid proberen voor meer aandacht. Is een treurig middel, maar op deze manier afhandelen is geen glimlach waard
Heb je mijn linkje gelezen? Daar staat ook 1 en ander in.quote:Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.
Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
https://www.coolblue.nl/algemenevoorwaarden-lekker-ingewikkeldquote:Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...quote:Op woensdag 1 december 2021 23:01 schreef JohanHat89 het volgende:
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.
Las ik op linkje radar![]()
https://www.digidispuut.n(...)n-verzendmethode.pdf
Kortom, i am fucked.quote:Op woensdag 1 december 2021 23:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |