abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202124708
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
2 weken is een redelijke termijn voor zulke dingen. Wanneer is het onderzoek gestart?
16 dagen geleden, dinsdag 26 oktober.
pi_202423135
Update inmiddels 3 weken verder, ik kom er nog steeds niet uit met de desbetreffende webwinkel.

Ik had trouwens geen deurwaarder ingeschakeld maar een incassobureau, ben er helemaal niet in thuis ;)

Toen zette de webwinkel wel een stap, maar uiteindelijk eind vorige week de defnitieve bevestiging dat ze geen geld gaan terug geven en ben ik gewoon 660 euro kwijt..... :X :? lijkt het. Heb nog een keer het incassobureau ingeschakeld nog eens de case te heropenen, hun blijven de webshop brieven sturen maar nog geen reactie.

Ben er al meer dan een maand mee bezig, ben er wel klaar mee. Dit was hun reactie bij heropenen pakket onderzoek als laatste, ook dat postnl me al meerdere malen heeft bevestigd dat bij antwoordnummer hun aansprakelijk zijn daar hebben ze ook geen boodschap aan. Ook klacht thuiswinkel waarborg wordt ook niet op gereageerd.

Dit was de laatste reactie van de webshop.

Als iemand nog tips heeft, altijd welkom :)

Reactie webshop:

Beste JohanHat,

Wij hebben de status van je retourmelding verder onderzocht. We kunnen je daarover het volgende melden.

Op 3 oktober heb je op onze website een Xiaomi smartphone gekocht. Dit product heb je ontvangen en vervolgens op 14 oktober bij ons retour gemeld. Een aantal dagen later, op 25 oktober, neem je contact met ons op om de status van de terugbetaling te checken. Wij zijn er toen achter gekomen dat we jouw product niet retour hebben ontvangen. Daarom zijn we een PostNL-pakketonderzoek gestart.

Via die track en trace code heeft PostNL kunnen zien dat het pakket niet bij ons magazijn in Tilburg is afgeleverd. PostNL geeft aan dat het pakket ook niet meer bezorgd zal worden, omdat er inmiddels al geruime tijd is verstreken (zie ter bevestiging ook de track en trace link).

Op basis hiervan laat ik je weten we het aankoopbedrag niet terugbetalen zolang we het product niet hebben ontvangen. De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij, Coolblue, is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling van het aankoopbedrag in orde maken.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geīnformeerd. Voor verdere vragen over het vermist raken van je pakket, raad ik je aan om contact op te nemen met PostNL.

Met een glimlach en groet,

Coolblue
pi_202423494
quote:
De klant moet namelijk zorg dragen voor het terugsturen van een artikel bij herroeping van de koopovereenkomst. Het risico voor verzending tot aan aflevering bij de ontvanger, dat zijn wij, Coolblue, is op grond van de wet, voor de verzender, dat ben jij, de klant. Mochten we het product toch nog ontvangen, dan zullen we je hiervan uiteraard op de hoogte brengen en de terugbetaling[/quote][quote]

Dit klopt niet. Je hebt het volgens hun instructie terug gestuurd, dus zij zijn verantwoordelijk.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202423532
Ben niet verbaasd, dit lees ik veel vaker. Maar ik denk dat je enige mogelijkheid is dat je een rechtszaak aanspant tegen PostNL want zij hebben je pakket aangenomen (daar had je bewijs van toch?) en vervolgens zoek gemaakt (ook dat kan je bewijzen door verschil in gewicht en geen afleverbewijs toch?).

Geen idee hoe dit uit zou moeten pakken en of hoeveel kans je maakt je kosten (plus de rechtszaakkosten) terug krijgt? Ik ben benieuwd naar de inbreng van anderen.
pi_202423608
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:01 schreef SolidasRock het volgende:
Ben niet verbaasd, dit lees ik veel vaker. Maar ik denk dat je enige mogelijkheid is dat je een rechtszaak aanspant tegen PostNL want zij hebben je pakket aangenomen (daar had je bewijs van toch?) en vervolgens zoek gemaakt (ook dat kan je bewijzen door verschil in gewicht en geen afleverbewijs toch?).

Geen idee hoe dit uit zou moeten pakken en of hoeveel kans je maakt je kosten (plus de rechtszaakkosten) terug krijgt? Ik ben benieuwd naar de inbreng van anderen.
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_202423737
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Volgens mij moet je niet bij PostNL zijn maar bij CoolBlue. Zij hebben je een instructie gegeven hoe ze het terug willen ontvangen.
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.

Lees bijv hier: https://radar.avrotros.nl(...)zending-t189549.html

Ik denk dat incassobrieven sturen geen nut heeft, CB gaat niet zwichten. Dit wordt hoe dan ook juridisch uitvechten.
pi_202423769
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:05 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Klopt moet bij Coolblue zijn.
pi_202423787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:15 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik heb er ff op gegoogeld. Lees oa meningen die de jouwe ondersteunen. Doordat TS uitsluitend 1 retourmogelijkheid ter beschikking kreeg ligt de verantwoordelijkheid bij de ontvanger.

Lees bijv hier: https://radar.avrotros.nl(...)zending-t189549.html

Ik denk dat incassobrieven sturen geen nut heeft, CB gaat niet zwichten. Dit wordt hoe dan ook juridisch uitvechten.
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?
pi_202423852
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:19 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
En als tip hoe je dit juridisch moet uitvechten?
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.

Jij hebt geen rechtsbijstand? Bij Juridisch loket zou je gratis advies kunnen inwinnen wat je kan doen en mag verwachten. Jouw casus zal hun vast heel bekend voorkomen, je bent niet de enige (en ook niet de laatste).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 19:23:55 ]
pi_202424071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:23 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Ik heb een rechtsbijstandverzekering, zij adviseren mij altijd en kunnen mij vertellen hoe sterk ik sta.

Jij hebt geen rechtsbijstand? Bij Juridisch loket zou je gratis advies kunnen inwinnen wat je kan doen en mag verwachten. Jouw casus zal hun vast heel bekend voorkomen, je bent niet de enige (en ook niet de laatste).
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
pi_202425048
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]
Juridisch Loket gebeld en gaven aan ingebrekestelling brief te schrijven. Dit heb ik gedaan al 2 weken terug, geen reactie op gehad van CB.

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
En behalve ingebrekestelling brief hadden ze verder geen mogelijkheden voorgesteld aan jou?

Denk dat ze maar 2 mogelijkheden voor je hebben: of juridisch uitvechten of je verlies nemen.
pi_202426198
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:36 schreef JohanHat89 het volgende:

[..]

Fijne service he ;)

Geen rechtsbijstand nee
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.

https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
pi_202427104
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Kan iemand dit ook juridisch onderbouwen?
No bitch to me
pi_202427181
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 21:13 schreef madam-april het volgende:

[..]
Via de geschillencommissie een klacht indienen. Coolblue is aangesloten bij de geschillencommissie, dus je kunt dit via hun regelen. Je staat volledig in je recht, dus die ¤52,50 die je moet betalen voor het starten van het geschil krijg je gewoon terug.

https://www.degeschillenc(...)missies/thuiswinkel/
Je maakt mijn avond. Dit zijn de tips :) Ga dit morgen gelijk doen, zelf ervaring mee??
pi_202427203
bizar dit joh, ik zou eens LinkedIn oid proberen voor meer aandacht. Is een treurig middel, maar op deze manier afhandelen is geen glimlach waard
  woensdag 1 december 2021 @ 22:27:29 #91
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202427390
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:
Ik lees hier al een aantal keer dat de verkoper verantwoordelijk is indien er sprake is van een retourzending met antwoordnummer.

Nee .. het lijkt ook een fabel denk ik.

https://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2012-06-13

en bijv. https://jure.nl/ECLI:NL:RBLIM:2021:4083
Dum de dum
  woensdag 1 december 2021 @ 22:40:28 #92
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202427586
quote:
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202427698
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:40 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Maar een antwoordnummer kan niet verzekerd worden verzonden. Als het een gewoon adres is laat je het verzekerd versturen, of aangetekend. Het label is ook van de Webshop. Zij zijn de opdrachtgever van de verzending. Risico Webshop dus.

Anders dezelfde telefoon nogmaals bestellen en precies hetzelfde zeggen. Nooit aangekomen. 2 can play that game.
Houdt iemand je tegen om niet het antwoordnummer te gebruiken en het gewoon op eigen kosten te versturen?

Leuk al dat geroep maar zonder juridische onderbouwing is het allemaal niks waard.
No bitch to me
pi_202427713
quote:
Als ik dat laatste lees heb ik geen schijn van kans toch?

Dat terwijl postnl mij zwart op wit heeft verteld dat Coolblue verantwoordelijk is voor retourzending. Omdat er antwoordnummer wordt gebruikt.
pi_202427733
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:15 schreef l1ghted het volgende:
bizar dit joh, ik zou eens LinkedIn oid proberen voor meer aandacht. Is een treurig middel, maar op deze manier afhandelen is geen glimlach waard
Linkedin, zou niet eens weten bij wie ik moet zijn. Heb alle social media al gehad, op facebook blokken ze alles van me.
pi_202427786
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 22:09 schreef TornadoDK het volgende:

Heb je mijn linkje gelezen? Daar staat ook 1 en ander in.
pi_202427885
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.

Las ik op linkje radar

:(

https://www.digidispuut.n(...)n-verzendmethode.pdf
  woensdag 1 december 2021 @ 23:03:21 #98
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202427902
Van de site van Coolblue zelf. Algemene voorwaarden.

quote:
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
https://www.coolblue.nl/algemenevoorwaarden-lekker-ingewikkeld
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_202427925
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:01 schreef JohanHat89 het volgende:
De geschillencommissie DigiDispuut is van mening dat het risico retour bij de consument ligt, ook als gebruik wordt gemaakt van een antwoordnummer. De uitspraak is deugdelijk gemotiveerd.

Las ik op linkje radar

:(

https://www.digidispuut.n(...)n-verzendmethode.pdf
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...
pi_202428021
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 23:05 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Heel gek dit toch? Zij stellen een gratis retouradres en label beschikbaar en als pakket dan verdwijnt is het ineens jouw schuld? Huh, hoe dan? En trouwens, als de verantwoordelijkheid dan toch bij jou ligt, dan had ik oorspronkelijk gelijk en moet jij PostNL voor het gerecht dagen omdat ze onvoorzorgvuldig voor je pakket gezorgd hebben en het kwijt hebben gemaakt en zij jou jouw geleden schade vergoeden. Theoritisch dan he...
Kortom, i am fucked.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')